PDA

Bekijk Volledige Versie : Aardbeving Marokko: Opgelopen Tot 600 Doden



liefste
25-02-04, 08:45
Koning Mohammed, doet in ieder geval zijn best om mensen onderdak te geven en gewonden te verzorgen door hulp te verlengen.

Allah jarahmoe voor de mensen die zijn overleden.

Maslov
25-02-04, 09:02
Liefste het is toch een schande dat in een redelijk ontwikkeld land, een streek als het getroffen deel beter toegankelijk zou moeten maken? Dat lemen huizen tot het verleden zouden moeten behoren? Dat hulp zo laat op gang kwam? Of zie ik dit verkeerd.

taouanza
25-02-04, 09:08
Geplaatst door Maslov
Liefste het is toch een schande dat in een redelijk ontwikkeld land, een streek als het getroffen deel beter toegankelijk zou moeten maken? Dat lemen huizen tot het verleden zouden moeten behoren? Dat hulp zo laat op gang kwam? Of zie ik dit verkeerd.

Er is geen probleem met lemen huizen.Als het vriest of het is 40graden dan ben je blij dat je in een lemen huis woont.Dat is het punt niet.En het is zeer bergachtig gebied.
En zo ontwikkeld is Marokko niet anders zaten we niet hier.

liefste
25-02-04, 09:36
Het is dat jij het zegt taouanza

Maslov
25-02-04, 09:51
Worden gelden die binnenkomen wel uitgegeven aan achtergebleven gebieden, of worden ze gebruikt voor verfraaiing van de reeds beter ontwikkelde gebieden?

taouanza
25-02-04, 09:54
Geplaatst door Maslov
Worden gelden die binnenkomen wel uitgegeven aan achtergebleven gebieden, of worden ze gebruikt voor verfraaiing van de reeds beter ontwikkelde gebieden?

Weet ik veel.Ja en Nee.

sienia
25-02-04, 10:57
Geplaatst door Maslov
Liefste het is toch een schande dat in een redelijk ontwikkeld land, een streek als het getroffen deel beter toegankelijk zou moeten maken? Dat lemen huizen tot het verleden zouden moeten behoren? Dat hulp zo laat op gang kwam? Of zie ik dit verkeerd.

Fijn dat je meeleeft met ons. Dat je met ons meevoelt hoe het is om 3000km verder over je familie in te zitten. Dat je weet dat we er over in zitten dat er niet nog een naschok komt en dat de familie die godzijdank het heeft overleeft het voorlopig naar omstandigheden goed maakt. Dat je de angst in hun stemmen hoort en dat je weet dat ze de hele nacht over hun kinderen blijven waken en buiten slapen, dat dat je ontzettend veel verdriet doet.

Donna
25-02-04, 11:04
Geplaatst door Maslov
Worden gelden die binnenkomen wel uitgegeven aan achtergebleven gebieden, of worden ze gebruikt voor verfraaiing van de reeds beter ontwikkelde gebieden?


Over welke 'gelden die binnenkomen' heb je het nu?

Ik neem aan dat families die in Nl wonen en geld naar familie sturen, dat sturen naar de plek waar de familie woont. Als dat in Al Hoceima is, zal het geld dus daar terecht komen. Als dat Casablanca is, dan zal het geld dus daar terecht komen. Maar dat is een wild guess :moe:

Dat er in Al Hoceima relatief weinig slachtoffers zijn gevallen komt omdat daar de huizen stevig zijn. In de bergachtige gebieden hebben veel mensen hun huis zelf gebouwd.

Ik heb begrepen dat de meeste familie van de mensen in dat gebied in Rotterdam wonen. Heel erg veel sterkte hiermee... en ik hoop op een ruimhartige inzamelingsactie hier in NL en de rest van Europa.

ZbaqZbaq
25-02-04, 14:15
Geplaatst door liefste
Koning Mohammed, doet in ieder geval zijn best om mensen onderdak te geven en gewonden te verzorgen door hulp te verlengen.

Allah jarahmoe voor de mensen die zijn overleden.

Hij zal vast een paar van zijn paleizen ter beschikking stellen voor de slachtoffers....

of toch niet ?

'k hoop dat iedereen een bijdrage levert aan de inzameling voor het getroffen gebied. Want van M6 hoeven we het niet te verwachten.