PDA

Bekijk Volledige Versie : Valse voorwendsel: Spot en haat wordt vermomd onder mom van vrijheid v. meningsuiting



Wizdom
25-02-04, 19:15
Bibliotheek hangt omstreden moslimprent weer op
DEN HAAG - De Centrale Bibliotheek in Den Haag heeft een spotprent over moslimextremisme, die eerder van een tentoonstelling was verwijderd, weer opgehangen. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente Den Haag woensdag gezegd.

De prent van Tjalling Houkema werd eerder verwijderd uit vrees voor de veiligheid van de bibliotheekmedewerkers. De directie deed dat, nadat er een klacht was binnengekomen. Ook meldden zich mensen die zich gekwetst voelden door de afbeelding.

Op de prent is een boek te zien waarin ruimte is uitgesneden voor een pistool. Op het boek, waaronder de tekst 'Koran?' staat, zitten bloedspetters. De tekening is in mei vorig jaar in weekblad Vrij Nederland gepubliceerd als illustratie bij het artikel 'De twaalf van Rotterdam zijn gevaarlijk'. De afbeelding ging over een rechtszaak in Rotterdam tegen mensen die mogelijk te maken hadden met terroristische organisaties, maar inmiddels zijn vrijgesproken.

Na overleg tussen de Haagse wethouder P. Heijnen (Integratie) en de directeur van de bibliotheek werd woensdag aan het eind van de middag besloten de prent weer op te hangen. "De vrijheid van meningsuiting is voor ons belangrijker dan de klachten die binnenkwamen", aldus de gemeentewoordvoerder. "Als je in bibliotheken alles moet verwijderen waar bepaalde groepen mensen moeite mee hebben, blijft er weinig over om uit te stallen."

De gemeente zoek contact met de klagers om een gesprek met deze mensen over de afbeelding aan te knopen. Het verwijderen van de tekening leidde eerder tot verontwaardigde reacties van de organisator van de expositie, de Stichting Pers & Prent en bij de daarbij aangesloten tekenaars.

Goodnight
25-02-04, 19:21
Is niet echt leuk zo'n prent.
Maar door zo veel aandacht er aan te besteden speel je juist de tegenstanders van de Islam in de kaart.

Het is maar een tekeningetje...en zegt verder niets over hoe de Islam is.
Als je dat soort zaken meer macht gaat toebedelen dan het waard is, kom je niet aan de dingen die er wel toe doen toe.

Blade20
25-02-04, 19:21
pot, ketel, zwart.

Wizdom
25-02-04, 19:28
Geplaatst door Goodnight
Is niet echt leuk zo'n prent.
Maar door zo veel aandacht er aan te besteden speel je juist de tegenstanders van de Islam in de kaart.

Het is maar een tekeningetje...en zegt verder niets over hoe de Islam is.
Als je dat soort zaken meer macht gaat toebedelen dan het waard is, kom je niet aan de dingen die er wel toe doen toe.

Ik las het toevallig en vond het niveau wel erg laag... En dan die leugen van "mening van vrijheidsuiting".... Hoe haal je het bij je hoofd. Dus dat betekent dat iedereen iedereen mag beledigen onder het mom van "Vrijheid van Meningsuiting"... Heel slap...

Blade20
25-02-04, 19:31
Geplaatst door Wizdom
Ik las het toevallig en vond het niveau wel erg laag... En dan die leugen van "mening van vrijheidsuiting".... Hoe haal je het bij je hoofd. Dus dat betekent dat iedereen iedereen mag beledigen onder het mom van "Vrijheid van Meningsuiting"... Heel slap...

Plotseling komt er iets met homo's en islam in mij omhoog borrellen, ik ben even naar de wc. :hihi:

Wizdom
25-02-04, 19:33
Geplaatst door Blade20
Plotseling komt er iets met homo's en islam in mij omhoog borrellen, ik ben even naar de wc. :hihi:

Niet ook iets met HOMOS en CHRISTENDOM of JODENDOM. Dan ben je toe aan therapie...

Overigens is je religie belijden en vragen beantwoorden niet hetzelfde als publiekelijk provoceren met het doel om te provoceren of te beledigen... Dat is in dit geval wel heel prominent aanwezig...

Blade20
25-02-04, 19:39
Geplaatst door Wizdom
Niet ook iets met HOMOS en CHRISTENDOM of JODENDOM. Dan ben je toe aan therapie...

Overigens is je religie belijden en vragen beantwoorden niet hetzelfde als publiekelijk provoceren met het doel om te provoceren of te beledigen... Dat is in dit geval wel heel prominent aanwezig...

Tja, ik vul bij religie dan ook het hokje geen van de drie

Zeg, ik he je toch (niet) op je teentjes getrapt, hoop ik?

jaja
25-02-04, 19:41
Geplaatst door Goodnight
Is niet echt leuk zo'n prent.
Maar door zo veel aandacht er aan te besteden speel je juist de tegenstanders van de Islam in de kaart.

Het is maar een tekeningetje...en zegt verder niets over hoe de Islam is.
Als je dat soort zaken meer macht gaat toebedelen dan het waard is, kom je niet aan de dingen die er wel toe doen toe. sorry, maar de prent is "gemakkelijk" van de karikaturist ... hij heeft weinig moeite gedaan. Het is namelijk een vrij afgezaagde manier van presentatie. Wat nu de Koran is, is ook met de Bijbel etc gedaan.

De opwinding is vooral een teken dat men nog niet gewend is aan deze "repsectloze" manier van spotprent tekenen in Nederland. Kijk nog maar eens naar alle spotprents die je in de loop van een jaar ziet. Bedenk dan hoe er met belangrijke zaken van andere groeperingen wordt omgesprongen. Het is erg "nederlands", niet specifiek "anti-islamitisch".

RinC
25-02-04, 19:45
Geplaatst door Blade20
pot, ketel, zwart.

Waarom verwijt je de potten die ook nog es zwart zijn?

Mill
25-02-04, 19:49
Geplaatst door Wizdom
Dus dat betekent dat iedereen iedereen mag beledigen onder het mom van "Vrijheid van Meningsuiting"

Inderdaad, kijk maar naar dit forum. De beledigingen vliegen over en weer. Waarom zouden beledigingen die tegen de islam gericht zijn niet mogen?

Goodnight
25-02-04, 19:50
Geplaatst door jaja
sorry, maar de prent is "gemakkelijk" van de karikaturist ... hij heeft weinig moeite gedaan. Het is namelijk een vrij afgezaagde manier van presentatie. Wat nu de Koran is, is ook met de Bijbel etc gedaan.

De opwinding is vooral een teken dat men nog niet gewend is aan deze "repsectloze" manier van spotprent tekenen in Nederland. Kijk nog maar eens naar alle spotprents die je in de loop van een jaar ziet. Bedenk dan hoe er met belangrijke zaken van andere groeperingen wordt omgesprongen. Het is erg "nederlands", niet specifiek "anti-islamitisch".

islam is momenteel een hot item....dus die staat ook emer onder vuur.
Christendom heeft het al achter de rug.

Moslims zijn niet gewend aan deze manier van 'vrijheid van menings uiting'.
Noem het verschil van cultuur, of noem het wat je wilt.

Ik vind aan zulke zaken moet je zo min mogelijk aandacht besteden, des te sneller waait het over.

Zulke dingen leven bij de gratie van de aandacht die ze krijgen, ook al is het negatieve aandacht.

lennart
25-02-04, 19:50
Geplaatst door jaja
De opwinding is vooral een teken dat men nog niet gewend is aan deze "repsectloze" manier van spotprent tekenen in Nederland. Kijk nog maar eens naar alle spotprents die je in de loop van een jaar ziet. Bedenk dan hoe er met belangrijke zaken van andere groeperingen wordt omgesprongen. Het is erg "nederlands", niet specifiek "anti-islamitisch".

Ik geloof dat Goodnight ook niet specifiek iets zegt over de tekening, maar volgens mij zegt Goodnight, dat als er ophef wordt gemaakt over de tekening dat dit de anti-islam mensen in de kaart speelt.

Beter lezen volgende keer he. :verward:

~Panthera~
25-02-04, 19:51
Geplaatst door Wizdom
Dus dat betekent dat iedereen iedereen mag beledigen onder het mom van "Vrijheid van Meningsuiting"
--------------


Yep. Sinds Fortuyn. :moe:
"nieuwe openheid" heet het.
Het is gewoon beledigen.

Wizdom
25-02-04, 19:52
Geplaatst door Blade20
Tja, ik vul bij religie dan ook het hokje geen van de drie

Zeg, ik he je toch (niet) op je teentjes getrapt, hoop ik?

Ik ben niet zo gauw op mijn teentjes getrapt maar wat me nog steeds niet lekker zit is hoe de Nederlandse pers El Moumni erin heeft geluisd met verschillende leugens om hem voor de camera te krijgen en uitspraken te doen waarin vervolgens ook nog eens flink geknipt en geplakt is. Het was een volledig georchestreerd project.... Walgelijk en schandalig.... En dat noemt zich een land met vrijheid/neutraliteit/seculair/etc.... Als een vraag wordt gesteld dan mag je deze niet open en vrij beantwoorden in de context... Belachelijk voor woorden...

Goodnight
25-02-04, 19:52
Geplaatst door lennart
Ik geloof dat Goodnight ook niet specifiek iets zegt over de tekening, maar volgens mij zegt Goodnight, dat als er ophef wordt gemaakt over de tekening dat dit de anti-islam mensen in de kaart speelt.

Beter lezen volgende keer he. :verward:

dank je Lenny...jij snapt um... :bril:

lennart
25-02-04, 19:52
Geplaatst door Mill
Inderdaad, kijk maar naar dit forum. De beledigingen vliegen over en weer. Waarom zouden beledigingen die tegen de islam gericht zijn niet mogen?

Inderdaad! Jammer dat er een reactionaire partij in de regering zit die de vrijheid van meningsuiting willen inperken :(

Wizdom
25-02-04, 19:56
Geplaatst door jaja
sorry, maar de prent is "gemakkelijk" van de karikaturist ... hij heeft weinig moeite gedaan. Het is namelijk een vrij afgezaagde manier van presentatie. Wat nu de Koran is, is ook met de Bijbel etc gedaan.

De opwinding is vooral een teken dat men nog niet gewend is aan deze "repsectloze" manier van spotprent tekenen in Nederland. Kijk nog maar eens naar alle spotprents die je in de loop van een jaar ziet. Bedenk dan hoe er met belangrijke zaken van andere groeperingen wordt omgesprongen. Het is erg "nederlands", niet specifiek "anti-islamitisch".

Ik geloof er helemaal niets van. Je mag het misschien wel doen met een Christen symbool of Islam symbool maar zeker niet met een Joden Symbool want dan staat heel Nederland op z'n kop wedden!

Goodnight
25-02-04, 19:57
Geplaatst door Mill
Inderdaad, kijk maar naar dit forum. De beledigingen vliegen over en weer. Waarom zouden beledigingen die tegen de islam gericht zijn niet mogen?

Sorry, maar beledigen vind ik niet onder het kopje 'vrijheid van meningsuiting passen'.
Iedereen die dat wel denkt is een debiel.

gezonde kritiek is niets mis mee, ook als het de Islam betreft.Maar als men gaat beledigen worden wij moslims giftig en dat geldt voor een ieder die beledigt wordt....

tenzij jij er op kickt als je beledigt wordt, dan kan ik je standpunt beter begrijpen :wink:

Mill
25-02-04, 20:12
Geplaatst door Goodnight
Sorry, maar beledigen vind ik niet onder het kopje 'vrijheid van meningsuiting passen'.
Iedereen die dat wel denkt is een debiel.

gezonde kritiek is niets mis mee, ook als het de Islam betreft.Maar als men gaat beledigen worden wij moslims giftig en dat geldt voor een ieder die beledigt wordt....

Elke post van Sadeeq bevat minstens twee beledigingen met verwijzing naar terminale ziektes.

Bush wordt hier zo vaak voor domme aap uitgemaakt.

Ik heb hier op dit forum al zo vaak gehoord dat ik brandstof voor de hel ben, als ongelovige. Als dat geen belediging is?

Word ik niet giftig om hoor. Ik mag best beledigd worden. Mijn overtuigingen mogen ook beledigd worden en belachelijk gemaakt worden.

De islam, of welk geloof dan ook, neemt wat dat betreft geen speciale, beschermenswaardige positie in. De islam is maar een set overtuigingen en meningen van een groep mensen. Waarom zou je hun ideeen niet mogen beledigen en - bijvoorbeeld - wel het zionisme en haar aanhangers zoveel mogelijk vreselijke ziektes mogen toewensen, zoals hier on a daily basis gebeurt?

sadeeQQ
25-02-04, 20:15
:haha:


het is een kwestie van tijd voordat de nederlandse vlag wordt ingeruild voor een nieuwe blauw/wit /rood vlag met hakkenkruizen erop en White power logo :nerd:

Mark
25-02-04, 20:15
Schandalig dat gelovigen meer rechten in dit land hebben dan ongelovigen! Als niet-gelovige wordt mijn vrijheid van meningsuiting afgepakt omdat ik weiger te erkennen dat God bestaat.

sadeeQQ
25-02-04, 20:18
Geplaatst door Mill
Elke post van Sadeeq bevat minstens twee beledigingen met verwijzing naar terminale ziektes.



sadeeq is een etterbak die tijdelijk is geband :maf2:

hij kan ff niet reageren op uw valselijke beschuldigingen aan zijn adres.


:maffia:

sadeeQQ
25-02-04, 20:20
Geplaatst door Mark
Schandalig dat gelovigen meer rechten in dit land hebben dan ongelovigen! Als niet-gelovige wordt mijn vrijheid van meningsuiting afgepakt omdat ik weiger te erkennen dat God bestaat.

je bent ook een gelovige, je gelooft toch ook dat god niet bestaat ,of geloof je dat weer niet?? :maf3:

Mill
25-02-04, 20:20
Geplaatst door sadeeQQ
sadeeq is een etterbak die tijdelijk is geband :maf2:

hij kan ff niet reageren op uw valselijke beschuldigingen aan zijn adres.


:maffia:

:haha:

Wizdom
25-02-04, 20:20
Geplaatst door Mill
Elke post van Sadeeq bevat minstens twee beledigingen met verwijzing naar terminale ziektes.

Bush wordt hier zo vaak voor domme aap uitgemaakt.

Ik heb hier op dit forum al zo vaak gehoord dat ik brandstof voor de hel ben, als ongelovige. Als dat geen belediging is?

Word ik niet giftig om hoor. Ik mag best beledigd worden. Mijn overtuigingen mogen ook beledigd worden en belachelijk gemaakt worden.

De islam, of welk geloof dan ook, neemt wat dat betreft geen speciale, beschermenswaardige positie in. De islam is maar een set overtuigingen en meningen van een groep mensen. Waarom zou je hun ideeen niet mogen beledigen en - bijvoorbeeld - wel het zionisme en haar aanhangers zoveel mogelijk vreselijke ziektes mogen toewensen, zoals hier on a daily basis gebeurt?

Ben het er niet mee eens. Beledigingen is het op onheuse wijze proberen iemand moedwillig in diskrediet te brengen door een insinuatie aan hem of haar toe te spelen.

Het op nationaal niveau beledigen is minder erg dan op persoonlijk niveau c.q. minder erg dan op religieus niveau.

Dus als je je op zo'n laag niveau gaat begeven dan kom je dicht bij het niveau van H.tler. Deze beledigde mensen ook op basis van hun overtuiging.

Dat wil je toch niet Mill of wel...

850
25-02-04, 20:20
Geplaatst door Mill
Elke post van Sadeeq bevat minstens twee beledigingen met verwijzing naar terminale ziektes.


:haha: Daar heb ik nog nooit iets van gemerkt....

Blade20
25-02-04, 20:21
Geplaatst door Mark
Schandalig dat gelovigen meer rechten in dit land hebben dan ongelovigen! Als niet-gelovige wordt mijn vrijheid van meningsuiting afgepakt omdat ik weiger te erkennen dat God bestaat.

Ik zou zeggen klaag ze aan. Ik doe met je mee, want je hebt een sterke zaak.

Laat ze maar eens proberen te bewijzen dat een god bestaat. Hooguit kunnen ze een remise aanbieden, maar dat betekend dan wel dat wij ongelovigen gelijke rechten moeten krijgen.

Je wint dus altijd.

Mill
25-02-04, 20:22
Geplaatst door Wizdom
Ben het er niet mee eens. Beledigingen is het op onheuse wijze proberen iemand moedwillig in diskrediet te brengen door een insinuatie aan hem of haar toe te spelen.

Het op nationaal niveau beledigen is minder erg dan op persoonlijk niveau c.q. minder erg dan op religieus niveau.

Dus als je je op zo'n laag niveau gaat begeven dan kom je dicht bij het niveau van H.tler. Deze beledigde mensen ook op basis van hun overtuiging.

Dat wil je toch niet Mill of wel...

Warrig verhaal zeg. Leg nou maar eens uit waarom moslims meer bescherming tegen meningsuitingen moeten hebben dan andere mensen of groepen, dan praten we verder.

Mark
25-02-04, 20:22
Geplaatst door sadeeQQ
je bent ook een gelovige, je gelooft toch ook dat god niet bestaat ,of geloof je dat weer niet?? :maf3:

Je hebt gelijk, en ik denk in de toekomst nog veel dingen uit naam van mijn "geloof" te gaan roepen :)

En wie het niet bevalt verwijs ik naar de vrijheid van godsdienst :fuckit:

Wizdom
25-02-04, 20:32
Geplaatst door Mill
Warrig verhaal zeg. Leg nou maar eens uit waarom moslims meer bescherming tegen meningsuitingen moeten hebben dan andere mensen of groepen, dan praten we verder.

Beledigen van anderen wordt door Koran ten zeerste verboden. Als Moslims doen wij niet aan onheuse insinuaties en verwachten dat ook niet van anderen. Het is gewoon een minimum beschavings regel.

Blade20
25-02-04, 20:32
Geplaatst door sadeeQQ
je bent ook een gelovige, je gelooft toch ook dat god niet bestaat ,of geloof je dat weer niet?? :maf3:

gaan we weer geloof in de zin van religie of geloof, dat is het verschil.

Mill
25-02-04, 20:35
Geplaatst door Wizdom
Beledigen van anderen wordt door Koran ten zeerste verboden. Als Moslims doen wij niet aan onheuse insinuaties en verwachten dat ook niet van anderen. Het is gewoon een minimum beschavings regel.

Nou, als moslims niet aan beledigingen doen dan prikken hier weinig tot geen moslims.

sadeeQQ
25-02-04, 20:36
Geplaatst door Blade20
gaan we weer geloof in de zin van religie of geloof, dat is het verschil.

:fpotver:

je gelooft het ene of het andere verveeld

of je gelooft dat god bestaat

of je gelooft dat god niet bestaat

maar je gelooft hoe dan ook

Wizdom
25-02-04, 20:38
Geplaatst door Mill
Nou, als moslims niet aan beledigingen doen dan prikken hier weinig tot geen moslims.

Wat versta jij onder beledigen?

Tomas
25-02-04, 20:38
Geplaatst door sadeeQQ
:fpotver:

je gelooft het ene of het andere verveeld

of je gelooft dat god bestaat

of je gelooft dat god niet bestaat

maar je gelooft hoe dan ook

nee hoor.

Mill
25-02-04, 20:39
Geplaatst door sadeeQQ
:fpotver:

je gelooft het ene of het andere verveeld

of je gelooft dat god bestaat

of je gelooft dat god niet bestaat

maar je gelooft hoe dan ook

Da's mooi. Dat betekent dat ik eigenlijk geen vuile ongelovige ben, en dus ook niet naar de vuur ga!

Blade20
25-02-04, 20:40
Geplaatst door sadeeQQ
:fpotver:

je gelooft het ene of het andere verveeld

of je gelooft dat god bestaat

of je gelooft dat god niet bestaat

maar je gelooft hoe dan ook

duh, maar er wordt vaak een fout in context gemaakt.

Zie je, er is een verschil tussen een religie en geloof. Geloof heeft iedereen. Maar niet iedereen heeft een religie.

Een religie is, kort gezegd een samenleving die in ongeveer hetzelfde gelooft. Iemand die niet in god gelooft kan, maar hoeft niet deel van een religie te zijn.

Dus als iemand zegt gellof moet hij er wel bijzeggen of hij het in de zin van religie bedoeld of niet.

Mill
25-02-04, 20:41
Geplaatst door Wizdom
Wat versta jij onder beledigen?

Kijk even bij de voorgestelde folteringen onder de thread "hoe zou jij Sharon willen straffen?"

Misschien dat je daar een indruk krijgt.

Wizdom
25-02-04, 20:41
Geplaatst door Mill
Da's mooi. Dat betekent dat ik eigenlijk geen vuile ongelovige ben, en dus ook niet naar de vuur ga!

Of je ongelovig bent weet jij beter dan ik. Wanneer je niet gelooft in de boodschap is de kans groot dat je in de hel terecht komt ja.

sadeeQQ
25-02-04, 20:42
Geplaatst door Mill
Nou, als moslims niet aan beledigingen doen dan prikken hier weinig tot geen moslims.

internet is een duivelse medium en bovendien haraam :gniffel:

Blade20
25-02-04, 20:46
Geplaatst door Wizdom
Of je ongelovig bent weet jij beter dan ik. Wanneer je niet gelooft in de boodschap is de kans groot dat je in de hel terecht komt ja.

Jij houdt er zeker geen rekening mee dat je eerst wordt beoordeeld op daden voor de mensheid buiten het geloof om. Zak je daarvoor, nou, dan is de kans groot dat je ziel foetsie is.
Slaag je daarvoor, nou, dan is de kans groot dat je in de hemel komt.(alhoewel ik hemel en hell tot nu toe altijd vermeden heb :hihi: )

Wizdom
25-02-04, 20:49
Geplaatst door Blade20
Jij houdt er zeker geen rekening mee dat je eerst wordt beoordeeld op daden voor de mensheid buiten het geloof om. Zak je daarvoor, nou, dan is de kans groot dat je ziel foetsie is.
Slaag je daarvoor, nou, dan is de kans groot dat je in de hemel komt.(alhoewel ik hemel en hell tot nu toe altijd vermeden heb :hihi: )

Hoe kom je aan die wijsheid?

Blade20
25-02-04, 20:51
Geplaatst door Wizdom
Hoe kom je aan die wijsheid?

Ik steek nooit de stix over, dus kom ik altijd terug. Geloof me, je moet meer zijn als een goede gelovige, je moet ook een goede bijdrage hebben gedaan aan de wereld buiten het geloof om, anders kun je het vergeten.

sadeeQQ
25-02-04, 20:51
Geplaatst door Wizdom
Hoe kom je aan die wijsheid?


die zuidelijke boeren zijn nooit nuchter, laat staan tijdens carnaval :loog:

Blade20
25-02-04, 20:53
Geplaatst door sadeeQQ
die zuidelijke boeren zijn nooit nuchter, laat staan tijdens carnaval :loog:


Carnaval is een dom boeren feest waarin mensen zich als idioten verkleden. Daar ben ik veel te serieus voor..... :moe:


.....ik heb werkelijk een gruwelijke hekel aan carnaval.

Blade20
25-02-04, 20:53
Geplaatst door sadeeQQ
die zuidelijke boeren zijn nooit nuchter, laat staan tijdens carnaval :loog:

grom...

Mill
25-02-04, 21:00
Geplaatst door Goodnight
Sorry, maar beledigen vind ik niet onder het kopje 'vrijheid van meningsuiting passen'.
Iedereen die dat wel denkt is een debiel.

Iemand een debiel noemen, en één zin daarvoor stellig beweren dat beledigen niet onder vrijheid van meningsuiting past.

:duim: Knap gedaan!

sadeeQQ
25-02-04, 21:04
Geplaatst door Mill
Iemand een debiel noemen, en één zin daarvoor stellig beweren dat beledigen niet onder vrijheid van meningsuiting past.

:duim: Knap gedaan!

:argwaan: hoe kun je nou een debiel beledigen door hem/haar een debiel te noemen?? :moe:

Orakel
25-02-04, 21:17
Geplaatst door Mill
Elke post van Sadeeq bevat minstens twee beledigingen met verwijzing naar terminale ziektes.


Sadeeq is een kunstenaar en zijn uitingen vallen onder de artistieke vrijheid. En zijn verwijzingen naar terminale ziektes zijn eigenlijk Bijbelse vingerwijzingen. Mischien wel profetische. :boeps:

En on-topic: kouwe drukte. Goodnight heb gelijk. Ut wordt groter gemaakt dan ut is.

sadeeQQ
25-02-04, 21:22
Geplaatst door Orakel
Sadeeq is een kunstenaar en zijn uitingen vallen onder de artistieke vrijheid. En zijn verwijzingen naar terminale ziektes zijn eigenlijk Bijbelse vingerwijzingen. Mischien wel profetische. :boeps:

En on-topic: kouwe drukte. Goodnight heb gelijk. Ut wordt groter gemaakt dan ut is.


eigenlijk zou maroc.nl me moeten betalen om hier te komen prikken, maar in plaats daarvan krijg ik de ene ban na de andere, bah cultuur barbaren :traan1:

:ego: ik fuck lekker op naar fok om een paar fokkers te fucken :zwaai:

850
25-02-04, 21:36
Geplaatst door Orakel
Sadeeq is een kunstenaar en zijn uitingen vallen onder de artistieke vrijheid. En zijn verwijzingen naar terminale ziektes zijn eigenlijk Bijbelse vingerwijzingen. Mischien wel profetische. :boeps:


:aftel: Slijmbal...

sadeeQQ
25-02-04, 21:37
Geplaatst door 850
:aftel: Slijmbal...

nog ff en je staat bovenaan mijn lijstje pispoes :hihi: :hihi:

Orakel
25-02-04, 21:40
Geplaatst door 850
:aftel: Slijmbal...

Lekker jonk. :Iluvu:

850
25-02-04, 21:47
Geplaatst door sadeeQQ
nog ff en je staat bovenaan mijn lijstje pispoes :hihi: :hihi:

:fplet: Je had me gister al beloofd dat ik bovenaan zou staan

jaja
25-02-04, 22:00
Geplaatst door Wizdom
Beledigen van anderen wordt door Koran ten zeerste verboden. Als Moslims doen wij niet aan onheuse insinuaties en verwachten dat ook niet van anderen. Het is gewoon een minimum beschavings regel. foei ... jokkebrok!!

Al Sawt
26-02-04, 01:27
Geplaatst door Blade20
Plotseling komt er iets met homo's en islam in mij omhoog borrellen, ik ben even naar de wc. :hihi:
Plotselling komt er iets met een film van M. Gibson en anti-semitisme in mij omhoog borellen.

Al Sawt
26-02-04, 01:32
Geplaatst door jaja


De opwinding is vooral een teken dat men nog niet gewend is aan deze "repsectloze" manier van spotprent tekenen in Nederland. Kijk nog maar eens naar alle spotprents die je in de loop van een jaar ziet. Bedenk dan hoe er met belangrijke zaken van andere groeperingen wordt omgesprongen. Het is erg "nederlands", niet specifiek "anti-islamitisch". Waarom is het beledigen van de Islam niet specifiek anti-Islamitisch en het beledigen van het Jodendom anti-semitisch?

Al Sawt
26-02-04, 01:36
Geplaatst door Mill
Inderdaad, kijk maar naar dit forum. De beledigingen vliegen over en weer. Waarom zouden beledigingen die tegen de islam gericht zijn niet mogen? Mee eens. Laten we dan automatisch ook het beledigen van Jodendom uit taboe-sferen halen. Hoeven we dan ook niet meer om te kijken naar beschuldigingen van anti-Islamitische of semitische daden.

Al Sawt
26-02-04, 01:47
Geplaatst door Mill

Bush wordt hier zo vaak voor domme aap uitgemaakt. Ben Laden wordt zo vaak uit gemaakt voor een baardaap. Ben ik dan beledigd?


Geplaatst door Mill
Ik heb hier op dit forum al zo vaak gehoord dat ik brandstof voor de hel ben, als ongelovige. Als dat geen belediging is? Als je in iets anders gelooft of gelooft nergens in, dan moeten dergelijke uitspraken waardeloos zijn. Want als andere gelovige op een andere forum mij als een heiden bestempelen, beschouw ik het als hun retoriek.


Geplaatst door Mill
De islam, of welk geloof dan ook, neemt wat dat betreft geen speciale, beschermenswaardige positie in. De islam is maar een set overtuigingen en meningen van een groep mensen. Waarom zou je hun ideeen niet mogen beledigen en - bijvoorbeeld - wel het zionisme en haar aanhangers zoveel mogelijk vreselijke ziektes mogen toewensen, zoals hier on a daily basis gebeurt? Omdat de Islam net als de Christendom en Jodendom een religie is, die een leidraad vormt voor veel mensen.

Zionisme is een politieke ideologie en is net als Christelijke en moslim-fundamentalisme een politieke stroming. Je kan als een Jood, Christen of een Moslim sympahtie of apathie tegen hebben, zonder dat je je godsdienst afvalt.

Voorts staat het mij vrij, om Zionisme als een racistische ideologie te bestempelen. Net zoals iemand anders vrij staat, om RFM als een gevaarlijke stroming te bestempelen.

Mill
26-02-04, 09:51
Geplaatst door Al Sawt
Ben Laden wordt zo vaak uit gemaakt voor een baardaap. Ben ik dan beledigd?

Weet ik veel. Ik vind zowel Bush als Bin Laden domme apen. Waar het om gaat is dat in deze thread
1. door Goodnight werd beweerd dat belediging niet onder de vrijheid van meningsuiting valt.
Nou, dat is gewoon niet waar, anders kon je dit forum wel opdoeken. Het staat vol met terechte en onterechte beledigingen, bijvoorbeeld aan het adres van Bush en Bin Laden, maar ook gericht tegen medeprikkers (Goodnight noemde mij bijvoorbeeld in haar pleidooi tegen beledigen in een adem door 'debiel')
2. door Wizdom werd beweerd dat moslims niet aan beledigen doen.
Nou, die stelling hoef ik niet eens aan te vallen. Iedereen kan hier zien dat dat bull is (of er prikken hier geen moslims, dat kan ook).


Als je in iets anders gelooft of gelooft nergens in, dan moeten dergelijke uitspraken waardeloos zijn. Want als andere gelovige op een andere forum mij als een heiden bestempelen, beschouw ik het als hun retoriek.

Nou en, dat neem het beledigende karakter van een term als "brandstof voor de hel" niet weg.


Omdat de Islam net als de Christendom en Jodendom een religie is, die een leidraad vormt voor veel mensen.

Nou en. De "live fast, die young"-ideologie van de Hell's Angels is voor hun en hun vele collega Angels over de hele wereld een leidraad voor hun leven ("Angels Forever, Forever Angels!"). Mogen we hun levensfilosofie niet belachelijk maken of beledigen? Tuurlijk wel. En die van moslims net zo goed. En die van orthodoxe joden, of die van hedonistische atheisten. En die van zwarte-kousen gggristenen. En die van Scientologen.

Mogen we allemaal beledigen en ridiculiseren. De islam neemt wat dat betreft geen speciale, beschermenswaardige plaats in.

jaja
26-02-04, 09:55
Geplaatst door Al Sawt
... Als je in iets anders gelooft of gelooft nergens in, dan moeten dergelijke uitspraken waardeloos zijn. Want als andere gelovige op een andere forum mij als een heiden bestempelen, beschouw ik het als hun retoriek.
... Als dit echt zo is, kun je ook niet beledigd worden door een karikatuur over de Koran. Daar geldt hetzelfde. Je gelooft iets anders als de tekenaar ...

Julien
26-02-04, 13:07
Geplaatst door Wizdom
Ik las het toevallig en vond het niveau wel erg laag... En dan die leugen van "mening van vrijheidsuiting".... Hoe haal je het bij je hoofd. Dus dat betekent dat iedereen iedereen mag beledigen onder het mom van "Vrijheid van Meningsuiting"... Heel slap...

maar als het om Joden of Amerikanen gaat mag het wel toch?? :moe:

lekker hypocriet weer.

Zeepaardje
26-02-04, 16:13
Geplaatst door Wizdom
Ben het er niet mee eens. Beledigingen is het op onheuse wijze proberen iemand moedwillig in diskrediet te brengen door een insinuatie aan hem of haar toe te spelen.

Het op nationaal niveau beledigen is minder erg dan op persoonlijk niveau c.q. minder erg dan op religieus niveau.

Dus als je je op zo'n laag niveau gaat begeven dan kom je dicht bij het niveau van H.tler. Deze beledigde mensen ook op basis van hun overtuiging.

Dat wil je toch niet Mill of wel...

Oke Wizdom, hoe wil jij dan de benaming "pisgeit" voor Ayaan Hirsi Ali noemen (Sadeeq in ander topic)? Ooooh dat mag wel, da's iets anders. Jaja, dit slaat echt nergens op. Hier worden niet-moslims regelmatig op persoonlijk niveau beledigd. Ook dát is vrijheid van meningsuiting.
Geeft niks, ik kan er wel tegen. Ik laat mijn persoonlijke mening er niet door beïnvloeden.

Al Sawt
26-02-04, 17:30
Geplaatst door jaja
Als dit echt zo is, kun je ook niet beledigd worden door een karikatuur over de Koran. Daar geldt hetzelfde. Je gelooft iets anders als de tekenaar ... Wie zegt dat ik beledigd ben?

En als die tekenaar een karikatuur maakt over de Torah, zal die recht van vrijheid van meningsuiting nog bestaan?

Al Sawt
26-02-04, 17:33
Geplaatst door Zeepaardje
Oke Wizdom, hoe wil jij dan de benaming "pisgeit" voor Ayaan Hirsi Ali noemen (Sadeeq in ander topic)? Ooooh dat mag wel, da's iets anders. Jaja, dit slaat echt nergens op. Hier worden niet-moslims regelmatig op persoonlijk niveau beledigd. Ook dát is vrijheid van meningsuiting.
Geeft niks, ik kan er wel tegen. Ik laat mijn persoonlijke mening er niet door beïnvloeden. Kan je de namen van prikkers opnoemen, die zich zondigen aan vuilspuiterij tegen niet-Moslims?

En kan je vervolgens bewijzen, dat die scheldpartijen tegen niet-Moslims gericht is tegen hun niet-islamitische geloof?

Of wil je gewoon draai geven aan de discussie, zodat het moslims tegen niet-Moslims lijkt?

Al Sawt
26-02-04, 17:35
Geplaatst door Julien
maar als het om Joden of Amerikanen gaat mag het wel toch?? :moe:

lekker hypocriet weer. Als het om Islam en moslims gaat, dan is het vrijheid van meningsuiting.

lekker hypocriet weer.

Wizdom
26-02-04, 18:16
Geplaatst door Zeepaardje
Oke Wizdom, hoe wil jij dan de benaming "pisgeit" voor Ayaan Hirsi Ali noemen (Sadeeq in ander topic)? Ooooh dat mag wel, da's iets anders. Jaja, dit slaat echt nergens op. Hier worden niet-moslims regelmatig op persoonlijk niveau beledigd. Ook dát is vrijheid van meningsuiting.
Geeft niks, ik kan er wel tegen. Ik laat mijn persoonlijke mening er niet door beïnvloeden.

Ik kan het taalgebruik van Sadeeq niet waarderen! Zegt dat genoeg?

Al Sawt
26-02-04, 18:18
Geplaatst door Mill
Weet ik veel. Ik vind zowel Bush als Bin Laden domme apen. Maar je laat wel merken, dat je beledigd raakt als Bush voor een domme aap wordt uitgemaakt.


Geplaatst door Mill
Waar het om gaat is dat in deze thread
1. door Goodnight werd beweerd dat belediging niet onder de vrijheid van meningsuiting valt.
Nou, dat is gewoon niet waar, anders kon je dit forum wel opdoeken. Het staat vol met terechte en onterechte beledigingen, bijvoorbeeld aan het adres van Bush en Bin Laden, maar ook gericht tegen medeprikkers (Goodnight noemde mij bijvoorbeeld in haar pleidooi tegen beledigen in een adem door 'debiel')
2. door Wizdom werd beweerd dat moslims niet aan beledigen doen.
Nou, die stelling hoef ik niet eens aan te vallen. Iedereen kan hier zien dat dat bull is (of er prikken hier geen moslims, dat kan ook). Is het relevant als je iemand beledigd, om je geloof bij te halen? Ik vraag mij af, waarom iemands geloof in een discussie relevant kan zijn.

Als Goodnight jou voor een debiel heeft uitgemaakt, is eerder haar emoties aan te merken dan haar godsdienst.

Maar kennelijk kunnen de beledigingen van moslim-prikkers een aanleiding vormen, om te generalisseren en het als moslim-zijnde te gaan typeren.

En over beledigen gesproken. Jij hebt me ooit voor een racist uitgemaakt.

Dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.



Geplaatst door Mill
Nou en, dat neem het beledigende karakter van een term als "brandstof voor de hel" niet weg. Tja, het is ook de kunst om dovemans oren te hebben. Je mag misschien voor moslims brandstof voor de hel zijn, maar ik ben voor andere geloven ook brandstof voor de hel.


Geplaatst door Mill
Nou en. De "live fast, die young"-ideologie van de Hell's Angels is voor hun en hun vele collega Angels over de hele wereld een leidraad voor hun leven ("Angels Forever, Forever Angels!"). Mogen we hun levensfilosofie niet belachelijk maken of beledigen? Tuurlijk wel. En die van moslims net zo goed. En die van orthodoxe joden, of die van hedonistische atheisten. En die van zwarte-kousen gggristenen. En die van Scientologen.

[QUOTE]Geplaatst door Mill
[B]Mogen we allemaal beledigen en ridiculiseren. De islam neemt wat dat betreft geen speciale, beschermenswaardige plaats in. Je vergelijkt sub-culturen en sektes met godsdiensten.

Godsdiensten hebben meer invloed en grip op landen, culturen en levenswijzes van grote groepen mensen.

Als ik de Christendom of Jodendom als een achterlijke cultuur kwalificeer, dan maak ik me schuldig aan belediging en haatzaaierij. Puur omdat grote groepen mensen, gekwets raken door mijn uitspraken.

In mijn hele leven heb ik nog nooit meegemaakt, dat iemand de
Jodendom beledigd. En waarom?

Rabi'ah.
26-02-04, 18:50
door Jaja

sorry, maar de prent is "gemakkelijk" van de karikaturist ... hij heeft weinig moeite gedaan. Het is namelijk een vrij afgezaagde manier van presentatie. Wat nu de Koran is, is ook met de Bijbel etc gedaan.

De opwinding is vooral een teken dat men nog niet gewend is aan deze "repsectloze" manier van spotprent tekenen in Nederland. Kijk nog maar eens naar alle spotprents die je in de loop van een jaar ziet. Bedenk dan hoe er met belangrijke zaken van andere groeperingen wordt omgesprongen. Het is erg "nederlands", niet specifiek "anti-islamitisch".

Sorry Jaja, maar je argument snijdt geen hout. Het feit dat er in het verleden respectloos is gedaan over de Bijbel, rechtvaardigt respectloosheid tegenover de Qor'an niet en schept ook op geen enkele wijze een precedent. Er is in dit land -alhamdolillah- vrijheid van meningsuiting, maar geen vrijheid van belediging. Waar het mij om gaat is niet zozeer mezelf, want ik als moslima weet (en voel) de onschatbare waarde van de Qor'an als wijsheidsboek, spirituele wegwijzer en drager van vele mystieke parabels, maar de "doorsnee Nederlander" niet. Men associeert islam toch al veel te makkelijk met geweld, onderdrukking, intolerantie en fanatisme, zaken die door de Qor'an zelf absoluut niet worden gepropageerd. Maargoed, dat voert te ver nu. Ik vind zelf dat die print moet verdwijnen, omdat hij tendentieus is en inspeelt op algemeen levende vooroordelen in deze anti-islamitische tijden.

Wa salam en groetjes,

Rabiah.

Mill
26-02-04, 19:04
Geplaatst door Al Sawt
[B]Maar je laat wel merken, dat je beledigd raakt als Bush voor een domme aap wordt uitgemaakt.

Zucht. Het interesseert mij geen reet als Bush wordt beledigd. Ik haalde hem aan als voorbeeld. Ik verdedigde het standpunt dat beledigen toegestaan dient te zijn en dat het in feite ook constant gebeurt, weet je nog?


Als Goodnight jou voor een debiel heeft uitgemaakt, is eerder haar emoties aan te merken dan haar godsdienst.

Maar kennelijk kunnen de beledigingen van moslim-prikkers een aanleiding vormen, om te generalisseren en het als moslim-zijnde te gaan typeren.

Voor de goede orde, ik verdedig dus het standpunt dat beledigen moet mogen. Dus noem mij alsjeblieft een debiel zo veel en zo vaak je wil.


En over beledigen gesproken. Jij hebt me ooit voor een racist uitgemaakt.

Dus de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Nou, nee. Ik vind dat beledigen moet mogen, weet je nog?



Godsdiensten hebben meer invloed en grip op landen, culturen en levenswijzes van grote groepen mensen.

Als ik de Christendom of Jodendom als een achterlijke cultuur kwalificeer, dan maak ik me schuldig aan belediging en haatzaaierij. Puur omdat grote groepen mensen, gekwets raken door mijn uitspraken.

Aha, subculturen tellen niet mee? Da's eerlijk. Dus als een groep minder leden heeft, dan mag je hem wel beledigen? Wat een onzin. De Hell's Angels zijn net zo belangrijk als de moslims, wat dit betreft.


In mijn hele leven heb ik nog nooit meegemaakt, dat iemand de
Jodendom beledigd. En waarom?

Ik ben op dit forum al zeker dertig keer de zinsnede "typische jodenstreek" tegengekomen. En da's nog een van de mildere typeringen. Met andere woorden, lul niet.

Doeschate
26-02-04, 21:53
Geplaatst door Al Sawt
Wie zegt dat ik beledigd ben?

En als die tekenaar een karikatuur maakt over de Torah, zal die recht van vrijheid van meningsuiting nog bestaan?
Het jodendom heeft een beschermde positie genoten vanwege de Shoa, vandaar dat het beledigen van de joodse relgie sociaal onaanvaardbaar was. Maar dat moet maar eens afgelopen zijn. De wereldreligies verdienen het ten volle beledigd te worden. Daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Ze zijn nu al eeuwenlang een bedreiging voor de wereldvrede, is er een betere reden hen te beledigen?

Uit rechtzaken tegen bijv. Willem Frederik Hermans blijkt dat het wetsartikel dat gericht is tegen belediging een lege huls is. Beledigen mag, mits het onderbouwd is en van enig nivo en niet aanzet tot haat tegen mensen. Dat artikel moet dus afgeschaft worden.

Belediging is gebleken een van de beste bestrijdingsmethodes van achterlijke religies te zijn. Kijk maar naar de geschiedenis van het christendom, sinds het een gewoonte werd deze religie te beledigen is zij verworden tot een tandenloze tijger. Dat lot dient de islam en het jodendom ook te ondergaan.

Beledigen is in ons land een normele omgangsvorm, lees dit forum er maar op na.

Vrijheid van meningsuiting houdt ook de vrijheid van belediging in.

Goodnight
27-02-04, 08:07
Geplaatst door Mill
Elke post van Sadeeq bevat minstens twee beledigingen met verwijzing naar terminale ziektes.

Bush wordt hier zo vaak voor domme aap uitgemaakt.

Ik heb hier op dit forum al zo vaak gehoord dat ik brandstof voor de hel ben, als ongelovige. Als dat geen belediging is?

Word ik niet giftig om hoor. Ik mag best beledigd worden. Mijn overtuigingen mogen ook beledigd worden en belachelijk gemaakt worden.

De islam, of welk geloof dan ook, neemt wat dat betreft geen speciale, beschermenswaardige positie in. De islam is maar een set overtuigingen en meningen van een groep mensen. Waarom zou je hun ideeen niet mogen beledigen en - bijvoorbeeld - wel het zionisme en haar aanhangers zoveel mogelijk vreselijke ziektes mogen toewensen, zoals hier on a daily basis gebeurt?

Dan heb jij geen kaas gegeten van goed onderbouwd kritiek kunnen geven.

Het eerst wat ik geleerd heb is: je kan geen oplossingen bereiken als je elkaar niet respecteert.....

En zo blijf ik er ook over denken: iemand die mij en mijn geloofsovertuigingen niet respecteert ( lees: je hoeft het niet mee eens te zijn, maar gewoon respecteren) die is in mijn ogen geen drol waard.En dit geldt geloof ik voor de meeste mensen.

Euh...behalve Mill dus....

Goodnight
27-02-04, 08:11
Geplaatst door Mill
Warrig verhaal zeg. Leg nou maar eens uit waarom moslims meer bescherming tegen meningsuitingen moeten hebben dan andere mensen of groepen, dan praten we verder.

Niemand heeft ooit beweerd dat Moslims meer bescherming nodig hebben.Maar aangezien we Molsims zijn ( het merendeel op dit forum) is het niet meer dan logisch dat we daar ook voor staan en de islam ook zullen verdedigen.

Verder is er dus een verschil tussen: kritiek leveren op een goed onderbouwde manier met respect ( dus als de mening van de ander je niet bevalt verlaag je je niet tot allerlei laagheden om die onderuit te halen) en tussen iemand beledigen.

Volgens mij is dat verschil niet zo moeilijk te begrijpen of wil je graag zo moeilijk doen?

Misschien moet ik het illustreren?

Goodnight
27-02-04, 08:16
Geplaatst door Mill
Iemand een debiel noemen, en één zin daarvoor stellig beweren dat beledigen niet onder vrijheid van meningsuiting past.

:duim: Knap gedaan!

Ja en daar blijf ik bij: iemand die het niet kan opbrengen anderen te respecteren is in mijn ogene en debiel.


ow wacht ik moet H.I.T.L.E.R eigenlijk ook respecteren inplaats van hem een debiel te vinden.

Je weet donders goed wat ik bedoel Mill...
Maar je hebt je kruit allemaal verschoten en probeert nu door te gaan mierenneuken je gelijk te gaan halen.....

next time better my friend....

Mark
27-02-04, 08:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Er is in dit land -alhamdolillah- vrijheid van meningsuiting, maar geen vrijheid van belediging.

De vrijheid van Godsdienst wordt misbruikt cq. verkracht om ongelimiteerd te kunnen beledigen.

Draai de zaken niet om, gelovigen hebben meer rechten in dit land dan ongelovigen.

Goodnight
27-02-04, 08:28
Geplaatst door Mill

1. door Goodnight werd beweerd dat belediging niet onder de vrijheid van meningsuiting valt.

Niet gaan verdraaien Mill: ik heb duidelijk gezegd dat je kritiek kan leveren op andermans mening met goed onderbouwd kritiek.Beledigen van die mening valt wat mij betreft niet onder vrijheid van meningsuiting.Dat is geen mening geven, dat is iemand onderuit willen halen.Vaker naar Lagerhuis kijken Mill....zie je het verschil.

Nou, dat is gewoon niet waar, anders kon je dit forum wel opdoeken. Het staat vol met terechte en onterechte beledigingen, bijvoorbeeld aan het adres van Bush en Bin Laden,

Dus? dan moet dat maar betekenen dat ik het daar mee eens moet zijn?


maar ook gericht tegen medeprikkers (Goodnight noemde mij bijvoorbeeld in haar pleidooi tegen beledigen in een adem door 'debiel')
Haha...jij bent echt grappig....ik heb jou debiel genoemd?Sjonge jonge jonge...dat is hoe jij het interpreteert....ik zal maar verder niets hierover zeggen want vind het ronduit lachwekkend....



2. door Wizdom werd beweerd dat moslims niet aan beledigen doen.
Nou, die stelling hoef ik niet eens aan te vallen. Iedereen kan hier zien dat dat bull is (of er prikken hier geen moslims, dat kan ook).
Moslims worden geacht niet anderen te beledigen.Dat iemand dat wel doet betekent niet dat diegene geen moslim is.....daar oordeel ik niet over...daar hebben we Allah gelukkig voor.
dat mensen dat op dit forum doen, dus ook mensen die claimen moslim te zijn spreekt het vooralsnog niet goed...laat dat ff duidelijk tot je doordringen mister.




Nou en, dat neem het beledigende karakter van een term als "brandstof voor de hel" niet weg.

dat zit je behoorlijk dwars he?
Maar goed is geen leuke opmerking....kan geen excuses daarvoor aanbieden want heb dat zelf niet gezegd :wink:




Nou en. De "live fast, die young"-ideologie van de Hell's Angels is voor hun en hun vele collega Angels over de hele wereld een leidraad voor hun leven ("Angels Forever, Forever Angels!"). Mogen we hun levensfilosofie niet belachelijk maken of beledigen? Tuurlijk wel. En die van moslims net zo goed. En die van orthodoxe joden, of die van hedonistische atheisten. En die van zwarte-kousen gggristenen. En die van Scientologen.

Ow het staat je natuurlijk vrij om onze ideologie te bespotten...maar euhm dat zegt uitedinelijk meer over jou.
Ennuh...ik zal voor mijzelf spreken: ik doe dat niet bij Hell's Angels noch bok atheisten, joden of zwarte kousen christenen......ik kan me niet vinden in hun ideologie maar ik zal hoe dan ook NOOIT beledigen of belachelijk maken.
Hoef mijzelf niet belachelijk te maken om anderen maar te kunnen beledigen :wink:


Mogen we allemaal beledigen en ridiculiseren. De islam neemt wat dat betreft geen speciale, beschermenswaardige plaats in.

Jouw manier van redeneren is duidelijk Mill, beledig er maar op los...see how far u can get with it

Goodnight
27-02-04, 08:43
Geplaatst door Doeschate
Het jodendom heeft een beschermde positie genoten vanwege de Shoa, vandaar dat het beledigen van de joodse relgie sociaal onaanvaardbaar was. Maar dat moet maar eens afgelopen zijn. De wereldreligies verdienen het ten volle beledigd te worden. Daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Ze zijn nu al eeuwenlang een bedreiging voor de wereldvrede, is er een betere reden hen te beledigen?

Uit rechtzaken tegen bijv. Willem Frederik Hermans blijkt dat het wetsartikel dat gericht is tegen belediging een lege huls is. Beledigen mag, mits het onderbouwd is en van enig nivo en niet aanzet tot haat tegen mensen. Dat artikel moet dus afgeschaft worden.

Belediging is gebleken een van de beste bestrijdingsmethodes van achterlijke religies te zijn. Kijk maar naar de geschiedenis van het christendom, sinds het een gewoonte werd deze religie te beledigen is zij verworden tot een tandenloze tijger. Dat lot dient de islam en het jodendom ook te ondergaan.

Beledigen is in ons land een normele omgangsvorm, lees dit forum er maar op na.

Vrijheid van meningsuiting houdt ook de vrijheid van belediging in.


wat een redenatie: aplaus graag!!!

Voortaan hoef ik me dus niet meer te houden aan omgangsvormen.
Laten we vooral beledigen: op school, op straat, op de werkvloer, thuis, je partner, je famillie, vrienden, je kinderen.We nemen voortaan geen blad voor de mond!
Leve het recht om te beledigen!!!

Mill
27-02-04, 08:45
Geplaatst door Goodnight
Jouw manier van redeneren is duidelijk Mill, beledig er maar op los...see how far u can get with it

Zoals je zo langzamerhand al had moeten begrijpen gaat het daar niet om. Als je mijn posts leest dan zie je dat ik zelf zelden beledigingen uit, in ieder geval geen ernstige. Maar daar gaat deze discussie niet over. Die gaat erover of beledigen in beginsel moet mogen, niet over of het ik het graag wil, en ook niet over of het een leuke of nuttige manier van doen is.

Je moet beledigingen niet verbieden als staat, da's alles wat ik beweer. De rest is categorisch irrelevant.

Goodnight
27-02-04, 09:17
Geplaatst door Mill
Je moet beledigingen niet verbieden als staat, da's alles wat ik beweer. De rest is categorisch irrelevant.


Makkelijke manier om je eronder uit te lullen.....

Mill
27-02-04, 09:20
Geplaatst door Goodnight
Makkelijke manier om je eronder uit te lullen.....

Waar onderuit? Ik verdedig al tig pagina's lang hetzelfde standpunt: beledigen moet mogen. Simpel.

jaja
27-02-04, 09:23
Geplaatst door Al Sawt
Wie zegt dat ik beledigd ben?

En als die tekenaar een karikatuur maakt over de Torah, zal die recht van vrijheid van meningsuiting nog bestaan? al herhaaldelijk gezien .... en ik heb nog geen karikaturist daarvoor in de cel zien verdwijnen, of zelfs maar aangeklaagd gezien.

jaja
27-02-04, 09:26
Geplaatst door Al Sawt
Kan je de namen van prikkers opnoemen, die zich zondigen aan vuilspuiterij tegen niet-Moslims?

En kan je vervolgens bewijzen, dat die scheldpartijen tegen niet-Moslims gericht is tegen hun niet-islamitische geloof?

Of wil je gewoon draai geven aan de discussie, zodat het moslims tegen niet-Moslims lijkt? Whizdom stelde dat een moslim nooit beledigt ... los van religie of wat dan ook ... en dan blijkt heel duidelijk dat heel veel moslims geen perfecte moslims zijn ... maar dat schijnt niet erg te zijn. Het is natuurlijk anders anders als een westerling of christen niet voldoet aan de "kenmerken" van humanisme of christendom .. dan zijn het hypocrieten ... :vreemd: :melig:

jaja
27-02-04, 09:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Sorry Jaja, maar je argument snijdt geen hout. Het feit dat er in het verleden respectloos is gedaan over de Bijbel, rechtvaardigt respectloosheid tegenover de Qor'an niet en schept ook op geen enkele wijze een precedent. Er is in dit land -alhamdolillah- vrijheid van meningsuiting, maar geen vrijheid van belediging. Waar het mij om gaat is niet zozeer mezelf, want ik als moslima weet (en voel) de onschatbare waarde van de Qor'an als wijsheidsboek, spirituele wegwijzer en drager van vele mystieke parabels, maar de "doorsnee Nederlander" niet. Men associeert islam toch al veel te makkelijk met geweld, onderdrukking, intolerantie en fanatisme, zaken die door de Qor'an zelf absoluut niet worden gepropageerd. Maargoed, dat voert te ver nu. Ik vind zelf dat die print moet verdwijnen, omdat hij tendentieus is en inspeelt op algemeen levende vooroordelen in deze anti-islamitische tijden.

Wa salam en groetjes,

Rabiah. Het is typerend welke vrijheden in Nederland geoorloofd zijn. Vrijheid van meningsuiting en de grens naar belediging is altijd heel moeilijk te trekken. Ik verwijs slechts naar de reactie op Balkenende (ook hier - ook door moslims) toen hij karikaturisten en komieken verweet soms te ver te gaan in hun spot. Het is de maatschappij die bepaalt wat men als belediging ervaart en wat als vrijheid van meningsuiting of "grap". In Nederland betekent dat dat religie minder beschermd is als in andere landen (niet alleen in MO, maar ook bijv. USA). Dat is een onderdeel van de Nederlandse cultuur.
Iemand die langer in Nederland verblijft moet dat wel opgemerkt hebben .. is niet te missen.

Spotprenten zijn altijd tendentieus, vergroten bepaalde "berichten" uit, zetten ze hard neer. Je verhaalover de Koran klopt voor veel moslims, maar het valt niet te ontkennen dat voor andere moslims dat verhaal NIET geldt. Voor hen is de Koran weldegelijk het boek dat geweld propageert, dat hen het recht geeft mensen - ook, soms zelfs juist, vrouwen en kinderen en andere mensen die niets met "strijd" te maken hebben - te vermoorden (zelfs moslims!!). Die werkelijkheid mag hard worden weergegeven.

Mill
27-02-04, 09:42
Geplaatst door jaja
In Nederland betekent dat dat religie minder beschermd is als in andere landen (niet alleen in MO, maar ook bijv. USA).

Dat klopt niet. In de USA is de vrijheid van meningsuiting bijna absoluut. Racistische, seksistische, antireligieuze uitingen zijn daar toegestaan. En terecht.

Bofko
27-02-04, 09:50
Mijn bijdrage aan deze loopgraven-discussie:

1. Beledigen algemeen
Beledigen mag niet. Beledigen geeft een gebrek respect aan, en haalt de levenskwaliteit omlaag.
De maatschappij heeft nu meer dan ooit behoefte aan respectvolle omgang tussen mensen en groepen.
Respect geven = respect krijgen = een beter mens voelen en een beter mens zijn.

2. Beledigen op een internetforum
Een internetforum geeft iemand de mogelijkheid om heel anoniem ,zonder gevolgen ,beledigende uitspraken te doen tegen of over iemand.
Ik ben ervan overtuigd dat dit niet gebeurd (of minder dan 1%) op het moment dat mensen elkaar echt ontmoeten. (Het dunne laagje beschaving).
Deze situatie is toch enigszins vergelijkbaar met de heel persoonlijke situatie dat iemand je hindert, je kwaad bent op iemand en je deze persoon in gedachte een vreselijke ziekte,of de marteldood toewenst . Dit zijn hele eigen hele eigen,individuele gedachten en emoties en die kan niemand je afnemen.
Op zich kan het heel interessant zijn om iemands gedachte en/of emoties te lezen, maar dan moet je beledigingen op de koop toenemen (Mill's idee). Je maakt dan van het internetforum een soort laboratorium-ontmoetingscentrum waarbij de normale beschavingsregels minder gelden dan in de echte wereld.Dit natuurlijk tot op zekere hoogte, want als het echt te erg wordt grijpt beheer wel in. Uiteindelijk bepaalt 'beheer' de forum-cultuur.Dit is geen pleidooi om te beledigen (ik zelf heb er geen behoefte aan), maar wel voor wat extra tolerantie t.o.v. beledigingen.

Dus: Maak een onderscheid tussen de werkelijke wereld en de virtuele wereld. In de werkelijke wereld mag je niet beledigen (punt 1). In de virtuele wereld is iets meer toegestaan (punt 2) . En hou die 2 werelden uit elkaar !!!!!
.

Goodnight
27-02-04, 09:53
Geplaatst door jaja
Whizdom stelde dat een moslim nooit beledigt ... los van religie of wat dan ook ... en dan blijkt heel duidelijk dat heel veel moslims geen perfecte moslims zijn ... maar dat schijnt niet erg te zijn. Het is natuurlijk anders anders als een westerling of christen niet voldoet aan de "kenmerken" van humanisme of christendom .. dan zijn het hypocrieten ... :vreemd: :melig:

wie beweert dat?Wie beweert dat je niet moslims wel mag beledigen, maar moslims niet?

Dit argument hoor ik telkens terug komen.Maar volgens mij is er ook een grote groep die dit afkeurt...belediging over en weer horen niet punt uit.

Ook niet onder het mom van vrijheid van meningsuiting...dat is bullshit...

Volgens mij kennen de meesten niet het verschil tussen je mening uiten en iemand schade toebrengen.

Er is een verschil tussen assertiviteit en aggresiviteit......

Goodnight
27-02-04, 09:54
Geplaatst door Bofko
Mijn bijdrage aan deze loopgraven-discussie:

1. Beledigen algemeen
Beledigen mag niet. Beledigen geeft een gebrek respect aan, en haalt de levenskwaliteit omlaag.
De maatschappij heeft nu meer dan ooit behoefte aan respectvolle omgang tussen mensen en groepen.
Respect geven = respect krijgen = een beter mens voelen en een beter mens zijn.

2. Beledigen op een internetforum
Een internetforum geeft iemand de mogelijkheid om heel anoniem ,zonder gevolgen ,beledigende uitspraken te doen tegen of over iemand.
Ik ben ervan overtuigd dat dit niet gebeurd (of minder dan 1%) op het moment dat mensen elkaar echt ontmoeten. (Het dunne laagje beschaving).
Deze situatie is toch enigszins vergelijkbaar met de heel persoonlijke situatie dat iemand je hindert, je kwaad bent op iemand en je deze persoon in gedachte een vreselijke ziekte,of de marteldood toewenst . Dit zijn hele eigen hele eigen,individuele gedachten en emoties en die kan niemand je afnemen.
Op zich kan het heel interessant zijn om iemands gedachte en/of emoties te lezen, maar dan moet je beledigingen op de koop toenemen (Mill's idee). Je maakt dan van het internetforum een soort laboratorium-ontmoetingscentrum waarbij de normale beschavingsregels minder gelden dan in de echte wereld.Dit natuurlijk tot op zekere hoogte, want als het echt te erg wordt grijpt beheer wel in. Uiteindelijk bepaalt 'beheer' de forum-cultuur.Dit is geen pleidooi om te beledigen (ik zelf heb er geen behoefte aan), maar wel voor wat extra tolerantie t.o.v. beledigingen.

Dus: Maak een onderscheid tussen de werkelijke wereld en de virtuele wereld. In de werkelijke wereld mag je niet beledigen (punt 1). In de virtuele wereld is iets meer toegestaan (punt 2) . En hou die 2 werelden uit elkaar !!!!!
.


Amen! Ben het alleen niet me je eens dat je beledigen op een internetforum op de koop toe moet nemen.

Alhoewel het om een virtuele wereld gaat, uit je hier ook heel veel wat je misschien niet in de echte wereld zou doen.

En dat vindt ik beangstigender dan iemand die in reallife mij beledigt.Ik weet dan wie mijn tegenstander is en kan hem aankijken.....hier gaat dat een beetje moeilijk.

Enige oplossing is terug beledigen ( weg beschaving) of op het uit knopje drukken.....

jaja
27-02-04, 10:12
Geplaatst door Goodnight
wie beweert dat?Wie beweert dat je niet moslims wel mag beledigen, maar moslims niet?

Dit argument hoor ik telkens terug komen.Maar volgens mij is er ook een grote groep die dit afkeurt...belediging over en weer horen niet punt uit.

Ook niet onder het mom van vrijheid van meningsuiting...dat is bullshit...

Volgens mij kennen de meesten niet het verschil tussen je mening uiten en iemand schade toebrengen.

Er is een verschil tussen assertiviteit en aggresiviteit...... dat is heel specifiek betrokken op dit forum. Zoals zelfs wizdom aangeeft wordt hier taalgebruik gebezigd tegen niet-moslims dat onder de categorie "beledigend" valt, maar daar wordt veel milder opgereageerd dan op "omgekeerd". Hoevaak zie jij moslims andere moslims op dit forum tot de orde roepen vanwege hun taalgebruik. Wizdom 2 x nav Sadeeq ... maar verder.

Ook beheer heeft hier een handje van ... we kennen allemaal splijtstof en zijn manier van schrijven .. redelijk vol beledigende taal (onder andere zijn voor liefde voor pis). Toen een forum lid reageerde door de p - voor een ander woord zette dat begint met "is-" ... hagelde het gelijk strafpunten etc.

Dat is praktijk hier. Theoretisch kun je dan mooie verhalen houden, maar zoals zovaak worden theorieën beoordeeld op hoe ze in de praktijk worden gebracht. ....

Goodnight
27-02-04, 10:20
Geplaatst door jaja
dat is heel specifiek betrokken op dit forum. Zoals zelfs wizdom aangeeft wordt hier taalgebruik gebezigd tegen niet-moslims dat onder de categorie "beledigend" valt, maar daar wordt veel milder opgereageerd dan op "omgekeerd". Hoevaak zie jij moslims andere moslims op dit forum tot de orde roepen vanwege hun taalgebruik. Wizdom 2 x nav Sadeeq ... maar verder.

Ook beheer heeft hier een handje van ... we kennen allemaal splijtstof en zijn manier van schrijven .. redelijk vol beledigende taal (onder andere zijn voor liefde voor pis). Toen een forum lid reageerde door de p - voor een ander woord zette dat begint met "is-" ... hagelde het gelijk strafpunten etc.

Dat is praktijk hier. Theoretisch kun je dan mooie verhalen houden, maar zoals zovaak worden theorieën beoordeeld op hoe ze in de praktijk worden gebracht. ....


Maar dat verklaart nog steeds niet met jouw bewering ( en die van anderen trouwens ook) dat moslims ( let op: er wordt hiermee de hele groep mee aangesproken) wel anderen mogen beledigen, zich superiuer voelen dus ten opzichte van anderen en andersdenkenden.
Daarmee doe je een hele groep die dus niet zo denkt of handelt tekort.

En dan heb ik het niet eens over of het nu theorie of praktijk is wat in de Koran staat ten opzichte van anders denkenden.

Op andere forums wordt er ook belachelijk gedaan als je niet in het straatje past.....maar dat spreekt het niet goed.

Dat er andere forummers hier beledigende taal uiten over anderen, spreekt het merendeel niet goed.Dat is dan ook een taak van beheer om daar wat aan te doen ( voor zover dit kan natuurlijk, die zitten ook niet 24/7 online)

Bovendien wordt er over een weer beledigende taal geuit, dus ook niet moslims op dit forum over de moslims.....en dat kost niet altijd strafpunetn.

En nogmaals: beledigen hoort niet moslim of geen moslim.PUNT UIT.

Mark
27-02-04, 10:26
Geplaatst door Bofko
Dus: Maak een onderscheid tussen de werkelijke wereld en de virtuele wereld. In de werkelijke wereld mag je niet beledigen (punt 1). In de virtuele wereld is iets meer toegestaan (punt 2) . En hou die 2 werelden uit elkaar !!!!!
.

Ik voel me door deze woorden beledigd, ik ga proberen jou te verbieden dit soort dingen te zeggen omdat ik dit beschouw als een belediging.

jaja
27-02-04, 10:31
Geplaatst door Goodnight
[B]Maar dat verklaart nog steeds niet met jouw bewering ( en die van anderen trouwens ook) dat moslims ( let op: er wordt hiermee de hele groep mee aangesproken) wel anderen mogen beledigen, zich superiuer voelen dus ten opzichte van anderen en andersdenkenden.
Daarmee doe je een hele groep die dus niet zo denkt of handelt tekort.ok... heb je gelijk in ... Er zijn moslims die menen die superioriteit te hebben en anderen die dat niet menen. Op bepaalde plaatsen, zoals dit forum, krijg je wel de indruk dat de eerste groep de andere groep overvleugeld heeft.


En dan heb ik het niet eens over of het nu theorie of praktijk is wat in de Koran staat ten opzichte van anders denkenden.ik geloof dat de hoeveelheid commentaar die geschreven is door moslims op de Koran en de diametraal tegengestelde meningen die over dit onderwerp door verschillende moslims naar buiten wordt gebracht duidelijk hebben gemaakt dat dat niet zo duidelijk is. (En ik geef gelijk toe dat dat ook voor Tarah, Bijbel en welk ander religieus boek geldt!!)


Op andere forums wordt er ook belachelijk gedaan als je niet in het straatje past.....maar dat spreekt het niet goed. volledig mee eens. Maar ik ga dan ook niet claimen dat een christen zich altijd netjes gedraagt, noch dat een westerling zich netjes gedraagt. Ik WEET dat de praktijk zo'n uitspraak tot iets belachelijks reduceert. Het zou wel zo moeten zijn dat men zich netjes gedraagt .. maar blijkbaar is de mens toch vrij "zwak", los van uit welke religie of cultuur hij is voortgekomen.


Dat er andere forummers hier beledigende taal uiten over anderen, spreekt het merendeel niet goed. Dat is dan ook een taak van beheer om daar wat aan te doen ( voor zover dit kan natuurlijk, die zitten ook niet 24/7 online) dat is afschuiven .. beheer moet het maar doen. Als iets fout vindt, kun je het zeggen.


Bovendien wordt er over een weer beledigende taal geuit, dus ook niet moslims op dit forum over de moslims.....en dat kost niet altijd strafpunetn. nee, mar ik vond het voorbeeld van Splijtstof en de reactie daarop wel "interessant" ... blijkbaar vangen sommigen iets makkelijker strafpunten voor hetzelfde vergrijp als anderen.


En nogmaals: beledigen hoort niet moslim of geen moslim.PUNT UIT. mee eens.

Bofko
27-02-04, 10:36
Geplaatst door Mark
Ik voel me door deze woorden beledigd.
Geloof ik niks van


Geplaatst door Mark
ik ga proberen jou te verbieden dit soort dingen te zeggen
Lukt je niet


Geplaatst door Mark
omdat ik dit beschouw als een belediging.
Ook hier geloof ik niks van

PS. Je avatar lijkt heel erg op Oliver Kahn, de beruchte Duitse doelman, in zijn jonge jaren.

Mark
27-02-04, 10:37
Geplaatst door Bofko

PS. Je avatar lijkt heel erg op Oliver Kahn, de beruchte Duitse doelman, in zijn jonge jaren.

Eerst mij beledigen en me dan nog uitschelden als Duitser????

Ik hoop maar dat je dit in naam van je godsdienst zegt anders moet ik een advocaat inschakelen :student:

Mark
27-02-04, 10:38
Geplaatst door Bofko
Geloof ik niks van


Lukt je niet


Ook hier geloof ik niks van



En me tot 3 keer toe een leugenaar noemen? Houdt jouw haatcampagne dan nooit op? :fplet:

Bofko
27-02-04, 10:46
Geplaatst door Mark
En me tot 3 keer toe een leugenaar noemen? Houdt jouw haatcampagne dan nooit op? :fplet:

Ik zeg : Sorry
Ik denk : You aint seen nothing yet

Mark
27-02-04, 10:47
Geplaatst door Bofko

Ik denk : You aint seen nothing yet

beledigingen, dreigementen..... het gaat maar door :aanwal:

Bofko
27-02-04, 10:52
Geplaatst door Mark
beledigingen, dreigementen..... het gaat maar door :aanwal:

Ik moet zeggen, het is af en toe ook wel heerlijk om iemand te beledigen en te bedreigen. Ik ben blij dat je me de kans geeft.

Mark
27-02-04, 10:54
Geplaatst door Bofko
Ik moet zeggen, het is af en toe ook wel heerlijk om iemand te beledigen en te bedreigen. Ik ben blij dat je me de kans geeft.

Ik ben blij dat je alles toegeeft, dat zal helpen bij het aanstande spreekverbod dat ik eis.


:cool:

Goodnight
27-02-04, 11:29
Geplaatst door jaja
ok... heb je gelijk in ... Er zijn moslims die menen die superioriteit te hebben en anderen die dat niet menen. Op bepaalde plaatsen, zoals dit forum, krijg je wel de indruk dat de eerste groep de andere groep overvleugeld heeft.

Niets menselijks is de moslims vreemd....


ik geloof dat de hoeveelheid commentaar die geschreven is door moslims op de Koran en de diametraal tegengestelde meningen die over dit onderwerp door verschillende moslims naar buiten wordt gebracht duidelijk hebben gemaakt dat dat niet zo duidelijk is. (En ik geef gelijk toe dat dat ook voor Tarah, Bijbel en welk ander religieus boek geldt!!) snap niet helemaal.....


volledig mee eens. Maar ik ga dan ook niet claimen dat een christen zich altijd netjes gedraagt, noch dat een westerling zich netjes gedraagt. Ik WEET dat de praktijk zo'n uitspraak tot iets belachelijks reduceert. Het zou wel zo moeten zijn dat men zich netjes gedraagt .. maar blijkbaar is de mens toch vrij "zwak", los van uit welke religie of cultuur hij is voortgekomen.
gelukkig...
Uitwassen heb je overal....ook onder moslims.het is de taak van andere moslims om de desbetreffende moslim tot de orde te roepen.


dat is afschuiven .. beheer moet het maar doen. Als iets fout vindt, kun je het zeggen. nee is niet afschuiven.Maar op het moment dat iemand ondanks dat andere medeforummers hier tegen ageren, doorgaat met zijn beledigingen vind ik het niet een taak voor mij, maar voor beheer.Ze hebben die benaming niet voor niets.


nee, mar ik vond het voorbeeld van Splijtstof en de reactie daarop wel "interessant" ... blijkbaar vangen sommigen iets makkelijker strafpunten voor hetzelfde vergrijp als anderen. heb dat bewuste artikel niet gelezen.Kan dus niet oordelen.


mee eens.

:D

Zeepaardje
27-02-04, 12:41
Geplaatst door Al Sawt
Kan je de namen van prikkers opnoemen, die zich zondigen aan vuilspuiterij tegen niet-Moslims?

En kan je vervolgens bewijzen, dat die scheldpartijen tegen niet-Moslims gericht is tegen hun niet-islamitische geloof?

Of wil je gewoon draai geven aan de discussie, zodat het moslims tegen niet-Moslims lijkt?

Het is mij meerdere malen opgevallen dat Maslov door verschillende prikkers (Sadeeq, Zwart Schaap en anderen) is uitgescholden voor varkensboer en daarnaast wordt hem ook nogal regelmatig verweten dat hij de islam niet respecteert cq dat hij er verkeerde ideeën op na houdt.

Of dat gericht is tegen zijn niet-islamitische geloof kan ik niet zeggen. Dat het tegen hem als persoon gericht is is duidelijk.
Maar daarnaast is het ook duidelijk dat Maslov's ideeën niet worden gerespecteerd.

Daarnaast heeft Sadeeq mij (nog niet zo heel lang geleden) uitgescholden voor Zeekoe en Zeebra (compleet met jpg-tje) toen ik het niet met hem eens was. Tja, zijn argumenten waren op, dus probeerde hij op een andere manier zijn gelijk te krijgen. De belediging was overduidelijk, maar ondanks dat grepen de mods niet in. Ik heb het bekeken en vervolgens genegeerd, aangezien het meer over Sadeeq zei dan over mij.

"Stomme koe" is een uitspraak van Zwart Schaap aan mijn adres, die daarmee zijn naam alle eer aandeed.

In een ander topic werd de heilige commune belachelijk gemaakt: "ik wilde ook wel zo'n snoepje" en "wat stom dat ze mij dat niet aangeboden hebben", aldus een prikker die over zichzelf verklaarde moslim te zijn. En ik was toen nog een newbie en ging het ook nog serieus zitten verklaren waaróm de hostie voor haar verboden is. Leverde niet echt een serieuze reactie op. Wel nog wat meer spot.

Ik vind dat er wel degelijk soms sprake is van een moslims tegen niet-moslims discussie. Helaas wel. Ook zijn een aantal van de moslims wel heel erg gauw op hun teentjes getrapt en worden allerlei zaken maar al te gauw als "anti-moslim" of "anti-islam" gelabeld. Andersom verwachten diezelfde prikkers dat de nederlanders zich maar van alles moeten laten aanleunen.

De hoofddoekjes-discussie is daar een mooi voorbeeld van. Er werd niet meer inhoudelijk op mijn argumenten ingegaan, maar slechts geroepen dat ik "denigrerend van toon" was. Da's dan lekker discussiëren.

Alleen al de titel van sommige discussies, waarbij woorden als disciminatie of onderdrukking en hoofddoekjes in één zin worden genoemd. Dat het gaat over een regeringsbesluit in FRANKRIJK, tja, dat zetten ze er niet bij. Dat het in Nederland zover nog lang niet is, en dat het ook nooit zover zal komen, tja, ook dat zetten ze er niet bij.
Nee, er wordt alleen maar geroepen dat "de moslim(a)'s" in Nederland zwaar gediscrimineerd worden. Volslagen ongefundeerd en pure stemmingmakerij.

Mag ik hieruit concluderen dat er wel degelijk (onder sommige prikkers) een negatieve stemming heerst die gericht is op niet-islamieten? Heb je hier genoeg bewijs aan? Of leg je dit alles gewoon naast je neer omdat het je niet uitkomt (mag hoor, moet je zelf weten).

Doeschate
27-02-04, 14:08
Belediging in een religieuze discussie is een geval apart. Religie is een gevoelige plek en de geloofsopvatting van de een wordt door de ander al gauw als een belediging ervaren. Zo zien gelovigen andersgelovigen al gauw als ongelovigen, hetgeen als belediging ervaren kan worden. Hoe voelt een moslim zich als ik hem/haar als ongelovig bestempel? Vanuit mijn positie heb ik alle reden moslims zo te benoemen, want ze geloven niet in mijn God. Moslims zijn van hun kant geneigd alle niet-moslims als ongelovigen te zien. Kafir is een scheldwoord.

Cabaretiers en columnisten zijn regelmatig beledigend van toon, bijv, Theo van Gogh. De paus van Rome wordt vaak beledigd (popiejopie). De paus noemt homofilie tegennatuurlijk en is tegen voorbehoedmiddelen, reden genoeg deze man te beledigen. Ook Mohammed wordt beledigd. Hij wordt regelmatig als pedofiel bestempeld. Dat brengt ons bij een ander belangrijk punt. Ik begrijp dat moslims deze beoordeling van hun profeet als een belediging ervaren, maar het is een belangrijk element in de bepaling van de waarde van Mohammed. In zoverre is hier geen sprake van belediging, maar van een inhoudelijke bijdrage aan de discussie over de Islam.

lennart
27-02-04, 14:20
Geplaatst door jaja
ok... heb je gelijk in ... Er zijn moslims die menen die superioriteit te hebben en anderen die dat niet menen. Op bepaalde plaatsen, zoals dit forum, krijg je wel de indruk dat de eerste groep de andere groep overvleugeld heeft.


Ik zag gisteren een inter-faith debat op de BBC waar ze een groot aantal polls hebben gedaan over dat superiorteits gevoel in de religie. Wat blijkt in landen waar veel geweld plaats vind, is men eerder geneigd om te zeggen dat hun God de ware God is. Op een en twee stonden Indonesie en Nigeria. Ook de VS deed het niet slecht met meer dan 70%. Als jouw bewering klopt, wil dat dus zeggen dat het (verbaal tot nog toe) geweld in Nederland richting moslims toeneemt. Dat zou geen goed teken zijn.