PDA

Bekijk Volledige Versie : Orale seks kan leiden tot mondkank**



Joesoef
26-02-04, 06:10
Orale seks kan leiden tot mond******

Uitgegeven: 25 februari 2004 23:42
Laatst gewijzigd: 25 februari 2004 23:42

LONDEN - Orale seks kan ****** in de mond veroorzaken. Hoewel het risico klein is, menen wetenschappers in Frankrijk toch een verband te hebben ontdekt.

Onderzoekers vermoedden al dat een seksueel overdraagbare infectie die tot baarmoederhals****** kan leiden, mogelijk ook tumoren in de mond veroorzaakt. Een studie door een internationaal centrum voor ******onderzoek in Lyon lijkt de veronderstellingen te bevestigen, meldde het vakblad New Scientist woensdag. Zij onderzochten ruim 1600 patiënten met ****** in de mond en meer dan 1700 gezonde personen.

HPV16

Een deel van de patiënten bleek met een stam van het menselijke papilloma virus HPV, namelijk HPV16, te zijn besmet. Bij deze personen bleek het drie keer waarschijnlijker dat zij meldden dat zij orale seks hadden gehad, dan bij de personen zonder HPV16-besmetting.

Volgens de onderzoekers bestaat de kans op een besmetting zowel bij cunnilingus (beffen) als fellatio (pijpen). De consumptie van grote hoeveelheden alcohol en rookwaren geldt echter nog steeds als veruit de grootste boosdoener wat betreft ****** in de mond.

Eelke
26-02-04, 07:11
Geplaatst door Joesoef
Orale seks kan leiden tot mond******

<knip>

Volgens de onderzoekers bestaat de kans op een besmetting zowel bij cunnilingus (beffen) als fellatio (pijpen). De consumptie van grote hoeveelheden alcohol en rookwaren geldt echter nog steeds als veruit de grootste boosdoener wat betreft ****** in de mond.

Twee dingen:

1) Vanwaar de censuur op het woord k.a.n.k.e.r? Het is gewoon een nederlands woord. Dan is er ook nog de vraag hoeveel andere woorden niet door de censuur komen.

2) Elke stof die we kennen is dodelijk. Het enige wat bepaald hoe dodelijk iets is, is de hoeveelheid. Ik vind het dus wel belangrijk dat er onderzoek gedaan wordt naar k.a.n.k.e.r verwekkende stoffen. Maar het resultaat van dit onderzoek heeft het volgens mij alleen het nieuws gehaald omdat het over pijpen gaat.

Maar zo schijnt de wereld te werken. Is nu de vraag hoelang het duurt voordat iemand dit onderzoek gebruikt als argument om pijpen/beffen te verbieden.

Groet, groet Eelke

Bofko
26-02-04, 08:22
Geplaatst door Joesoef
Orale seks kan leiden tot mond******

Uitgegeven: 25 februari 2004 23:42
Laatst gewijzigd: 25 februari 2004 23:42

LONDEN - Orale seks kan ****** in de mond veroorzaken. Hoewel het risico klein is, menen wetenschappers in Frankrijk toch een verband te hebben ontdekt.

Onderzoekers vermoedden al dat een seksueel overdraagbare infectie die tot baarmoederhals****** kan leiden, mogelijk ook tumoren in de mond veroorzaakt. Een studie door een internationaal centrum voor ******onderzoek in Lyon lijkt de veronderstellingen te bevestigen, meldde het vakblad New Scientist woensdag. Zij onderzochten ruim 1600 patiënten met ****** in de mond en meer dan 1700 gezonde personen.

HPV16

Een deel van de patiënten bleek met een stam van het menselijke papilloma virus HPV, namelijk HPV16, te zijn besmet. Bij deze personen bleek het drie keer waarschijnlijker dat zij meldden dat zij orale seks hadden gehad, dan bij de personen zonder HPV16-besmetting.

Volgens de onderzoekers bestaat de kans op een besmetting zowel bij cunnilingus (beffen) als fellatio (pijpen). De consumptie van grote hoeveelheden alcohol en rookwaren geldt echter nog steeds als veruit de grootste boosdoener wat betreft ****** in de mond.


Oplossing is natuurlijk:
1. Pijpen met condoom
2. Beffen met steriel modkapje

Mill
26-02-04, 09:38
Orale seks kan leiden tot mondkank**

I'll take my chances.

Eelke
26-02-04, 09:44
Geplaatst door Mill
I'll take my chances.

Leven op de rand is gevaarlijk, maar het uitzicht is prachtig...

Groet, groet Eelke

prikkerd
26-02-04, 10:39
Geplaatst door Joesoef
Orale seks kan leiden tot mond******

cunnilingus (beffen)
fellatio (pijpen


Wat een coole woordjes voor beffen en pijpen


"Exuse me madame: would like some cunnilingus after having givin me a proper fellatio?"

:zwaai:

observer
26-02-04, 13:56
2) Elke stof die we kennen is dodelijk. Het enige wat bepaald hoe dodelijk iets is, is de hoeveelheid. Ik vind het dus wel belangrijk dat er onderzoek gedaan wordt naar k.a.n.k.e.r verwekkende stoffen. Maar het resultaat van dit onderzoek heeft het volgens mij alleen het nieuws gehaald omdat het over pijpen gaat. precies elke dag aan een loden pijp zuigen is denk ik veel gevaarlijker

Bofko
26-02-04, 14:30
Geplaatst door prikkerd
Wat een coole woordjes voor beffen en pijpen


"Exuse me madame: would like some cunnilingus after having givin me a proper fellatio?"

:zwaai:

Euhh :cheefbek: stiff upperlip

~Panthera~
26-02-04, 15:20
Geplaatst door Bofko
Euhh :cheefbek: stiff upperlip
------------

A stiff upperlip will get you nowhere. :hihi:

Bofko
26-02-04, 15:31
Geplaatst door ~Panthera~
------------

A stiff upperlip will get you nowhere. :hihi:

'cunnilingus' , zowel uitspreken (Oxford-English) als doen met een 'stiff upperlip' kan tot verrassende resultaten leiden.

~Panthera~
26-02-04, 15:35
Geplaatst door Bofko
'cunnilingus' , zowel uitspreken (Oxford-English) als doen met een 'stiff upperlip' kan tot verrassende resultaten leiden.
----------------------------------

:giechel: :engel: