PDA

Bekijk Volledige Versie : Israelisch leger doodt anti-Muur demonstanten



freya
26-02-04, 12:46
Israelisch leger doodt anti-Muur demonstanten
mari. v - 26.02.2004 13:06

Het Israelische leger heeft net twee vreedzamen anti-Muur demonstranten doodgeschoten in Bidu, bij Jerusalem.

De twee zijn:
Mohmmed Sabel Rayan uit Beit Duqqu
Zakariya Eyad uit Beit Iksa

De twee werden vandaag tijdens een demonstratie neergeschoten. De demonstratie is nog bezig. Alle mensen, waaronder vrouwen, kinderen, internationale en Israelische activisten zijn op het land van Bidu om te protesteren tegen de bouw van de Muur.

De activisten zijn bang dat het Israelische leger vandaag nog meer mensen zal vermoorden!!

Sinds gisteren gaan mensen samen naar het land om met alleen hun lichaam de bulldozers te confronteren. Gisteren werden 11 mensen met live ammo neergschoten en naar het ziekenhuis gebracht. 7 anderen werden in gewond door fysiek geweld en rubberen kogels. ISM oprichter Huwaida Arraf werd in haar gezicht geslagen door een soldaat en gearresteerd. Ze verschijnt vandaag voor de rechter.


Dit is een slechte vertaling (niet van mij) van dit bericht dat door iemand die nu nog in de demo daar is in alle haast werd doorgemailed


URGENT!!! Please do something about this -
>
> The Israeli army has just killed two peaceful anti-wall
> demonstrators in Bidu, near Jerusalem.
>
> The two are:
> Mohmmed Sabel Rayan from Beit Duqqu village
> Zakariya Eyad from Beit Iksa village
>
> They were shot today during a demonstration. The
> demonstration is continuing. All the people, including
> women, children, internationals and Israeli activists are
> down on the land demonstrating against the Wall.
>
> The activists fear that the Israeli army will kill more
> people today!!
>
> Since yesterday the people went together with their bodies
> only to confront the bulldozers. Yesterday 11 people were
> shot with live bullets and taken to hopsital and 7 others
> injured by beatings and rubber bullets. ISM founder Huwaida
> Arraf was punched in the face by a soldier and then
> arrested and she has not been released.
>
> Please do something about this.

:mad:

freya
26-02-04, 12:48
Dit zijn dus de non violence acties waar ik in een ander topic over heb verteld.
Dit soort berichten bereiken de media hier bijna nooit.
Alleen als er toevallig een westerling tussen de doden en gewonden zit krijgt het even aandacht.

Julien
26-02-04, 12:57
En nog beweert Israel dat het een democratie is :verward:

taouanza
26-02-04, 13:11
Geplaatst door Alcibiades
Laten we nou maar even afwachten wat er werkelijk is gebeurd, voordat we commentaar geven.

tot de doden begraven zijn.:moe:
Of tot je met je mooie woorden dit kan goed praten.

freya
26-02-04, 13:25
Two Palestinians killed by IDF during anti-fence protest

By Arnon Regular and Jonathan Lis, Haaretz Correspondents



Two Palestinians were killed Thursday and dozens were wounded when Israeli security forces clashed with thousands of protestors against the separation fence in the West Bank village of Bidu, west of Jerusalem, Palestinian sources said.




Thursday marked the second consecutive day of anti-fence protests centered around Bidu and the nearby village of Beit Suriq.

The injured include a 75-year-old man and a ten-year-old.

Police spokesman Gil Kleiman said that six police officers were wounded in the clashes, three requiring hospital treatment.

Three Border Police troops were also wounded. Two were reportedly beaten by Palestinians and one was hit by a rock.

Meanwhile, Israel Defense Forces jeeps surrounded Palestinian Authority Chairman Yasser Arafat's compound in Ramallah, to which he has been confined for almost two years.

During protests, stone-throwing youths initially succeeded in forcing back troops in a jeep and bulldozers which had arrived to prepare the ground to put up fencing, witnesses said.

But reinforcements were brought in and the forces fired live ammunition, as well as rubber-coated metal bullets and tear gas canisters at the demonstrators, witnesses said.

Bidu Mayor Mohammed Kandil said two Palestinian demonstrators were killed. A medical official said six people had been wounded by live fire and another five had been hit by rubber-coated metal bullets.

Ali Daoud, 24, said he had been throwing stones when he was shot in the right leg by a sniper from a distance of about 30 meters. "We were trying to prevent them from continuing the work on our land, but we found more than 200 soldiers there," he said from his hospital bed.

A second demonstration in the nearby village of Beit Surik also turned violent, witnesses said.


Haaretz (http://www.haaretzdaily.com/hasen/spages/398721.html)

Stenen tegen zwaarbewapende soldaten :mad:

Simon
26-02-04, 13:28
Dit gebeurt inderdaad wel erg vaak zogenaamd per ongeluk. En ik geloof dat Israel niet eens de moeite neemt zich te verantwoorden.

Eens kijken wat er gebeurt al we een vredesactivist uit Israel voor het Vredespaleis in Den Haag neerschieten.

sneeuwitje
26-02-04, 13:33
Dan beweerd Israel dat de muur nodig is en wie schiet het eerst op de onschuldige mensen.
:droef:

Julien
26-02-04, 13:35
Geplaatst door Simon
Dit gebeurt inderdaad wel erg vaak zogenaamd per ongeluk. En ik geloof dat Israel niet eens de moeite neemt zich te verantwoorden.

Eens kijken wat er gebeurt al we een vredesactivist uit Israel voor het Vredespaleis in Den Haag neerschieten.

reactie van de Joodse gemeenschap:

het begint met een a... en het eindigt op een e..

..en daar tussen staat ...ntisemitism...

jaja
26-02-04, 13:58
Geplaatst door Simon
Dit gebeurt inderdaad wel erg vaak zogenaamd per ongeluk. En ik geloof dat Israel niet eens de moeite neemt zich te verantwoorden.

Eens kijken wat er gebeurt al we een vredesactivist uit Israel voor het Vredespaleis in Den Haag neerschieten. als die vredesdemonstrant met stenen op een agent in slaat, schiet die agent ... We hebben hier al een paar keer discussies gehad over hoe een agent reageert als hij het gevoel heeft dat zijn leven (of dat van een collega) mogelijk bedreigd wordt. (Dris, de man die een motormuis met een schroevendraaier stak etc. etc.)
Als een joodse demonstrant dus met een steen een agent aanvalt bestaat er zeer wel de kans dat hij doodgeschoten wordt. Het aantal mensen dat dan antisemitisme zal roepen zal niet zo groot zijn ... en de rest zal het ook niet geloven.

sneeuwitje
26-02-04, 14:01
Geplaatst door Alcibiades
Zie je wel, dit is toch al heel wat anders dan een vreedzame demonstratie. Sterker nog het was een gewelddadige demonstratie. Als ik het goed begrijp slaagden de stenengooiers er aanvankelijk zelfs in de Israëlische grenspolitie terug te dringen en drie agenten in elkaar te slaan. Je moet dan niet gek opkijken als de Israëliers zich niet zomaar laten afslachten maar iets terug doen, met rubberen kogels overigens.

Je vergelijkt stenen met kogels.
Afslachtingen gebeurd vaak bij de Palestijnse kant en niet bij Israeliers kant die hebben bijna alle vrijheid.
Je leeft in een omgekeerde wereld man.

Simon
26-02-04, 14:16
Geplaatst door Alcibiades
Ook een goedgemikte steen kan dodelijk zijn. Maar liefst 9 Israëlische grenspolities raakten hier gewond. Het waren de Palestijnen die hier met de geweldpleging begonnen. Lees het artikel.

Hoe kom je aan 9 gewonden aan Israelische kant? De Haaretz heeft het over 3 licht gewonden aan Israelische kant. Aan Palestijnse kant waren er 2 doden en van de gewonden waren er 5 met schotwonden.
http://www.haaretzdaily.com/hasen/spages/398721.html

sneeuwitje
26-02-04, 14:17
Geplaatst door Alcibiades
Ook een goedgemikte steen kan dodelijk zijn. Maar liefst 9 Israëlische grenspolities raakten hier gewond. Het waren de Palestijnen die hier met de geweldpleging begonnen. Lees het artikel.

En hoeveel jongeren worden door de kogels en granaten gedood.
En hoeveel huizen worden gebombardeerd/opgeblazen zodat het gebied bezet word om nieuwe joodse-imigranten te huisvesten.
En hoeveel mensen zet je hier kwaad in het bloed.
Dit is niet rechtvaardig en het liefst zou ik ook willen dat ze samen vredig verder leven.

Simon
26-02-04, 14:21
Geplaatst door jaja
Als een joodse demonstrant dus met een steen een agent aanvalt bestaat er zeer wel de kans dat hij doodgeschoten wordt. Het aantal mensen dat dan antisemitisme zal roepen zal niet zo groot zijn ... en de rest zal het ook niet geloven.

Nu ja dan gaat de vergelijking inderdaad mank. Het was geen vreedzame demonstratie. Maar aan de andere kant kan ik mij wel voorstellen dat ze met stenen gaan gooien als 'de bezetter' een soort Berlijnse muur door je wijk komt aanleggen.

lennart
26-02-04, 14:49
Geplaatst door jaja
als die vredesdemonstrant met stenen op een agent in slaat, schiet die agent ... We hebben hier al een paar keer discussies gehad over hoe een agent reageert als hij het gevoel heeft dat zijn leven (of dat van een collega) mogelijk bedreigd wordt. (Dris, de man die een motormuis met een schroevendraaier stak etc. etc.)
Als een joodse demonstrant dus met een steen een agent aanvalt bestaat er zeer wel de kans dat hij doodgeschoten wordt. Het aantal mensen dat dan antisemitisme zal roepen zal niet zo groot zijn ... en de rest zal het ook niet geloven.

De vraag is wat was er eerder. De kogels of de stenen. Ik vermoed het eerste.

Soyokaze
26-02-04, 15:01
De vraag is wat was er eerder. De kogels of de stenen. Ik vermoed het eerste.


During protests, stone-throwing youths initially succeeded in forcing back troops in a jeep and bulldozers which had arrived to prepare the ground to put up fencing , witnesses said.

:moe:

lennart
26-02-04, 15:03
Ja en? Soldaten met geweren die de opdracht krijgen een stuk land veilig te stellen doen dit meestal met geweld -> Kogels.

~Panthera~
26-02-04, 15:12
IDF: :kotsen:

freya
26-02-04, 15:25
laatste nieuws:

nog 2 extra doden aan Palestijnse kant en het schieten gaat nog steeds door :aanwal:

freya
26-02-04, 15:30
Bericht van minder dan 1 uur geleden:

20 snipers are now shooting into the village from the roof of a house in the centre of Biddu town. They have occupied the house and the family of nine is locked inside one room. We have contact with the family through their mobile phone. If someone needs the number for a good reason, like to get them some help, or get them a live radio interview phone IWPS - 09 251 6644 or 052 598264


Dit is het echte leven in Palestina.

Maar slaap vooral zacht :moe:

000NobelPrizes
26-02-04, 15:44
Nee, word wakker.

Deze dag begon met 2 Palestijnen die een Israelische soldaat hebben doodgeschoten.

Als je verontwaardigd wilt doen, dan wel alle feiten vermelden, Freya.

lennart
26-02-04, 15:54
Geplaatst door 000NobelPrizes
Nee, word wakker.

Deze dag begon met 2 Palestijnen die een Israelische soldaat hebben doodgeschoten.

Als je verontwaardigd wilt doen, dan wel alle feiten vermelden, Freya.

Wat heeft de dood van een militair in Gaza te maken met een demonstratie in de West-Bank?

Of mogen de Israeli wel doen aan bloedwraak wat jouw betreft?

Ben benieuwt of Hezbollah nog een wraak actie onderneemt omdat Israel weer eens een Libanese onschuldige burger heeft vermoord

freya
26-02-04, 16:01
Geplaatst door 000NobelPrizes
Nee, word wakker.

Deze dag begon met 2 Palestijnen die een Israelische soldaat hebben doodgeschoten.

Als je verontwaardigd wilt doen, dan wel alle feiten vermelden, Freya.

Bij een checkpoint in Gaza, waar mannen alleen langs mogen met hun armen in de lucht en hun shirts opgetrokken, nadat ze uren in de rij hebben gestaan, zijn de soldaten aan gevallen.
1 soldaat is gedood en de 2 Palestijnen die de aanval uitvoerden ook.


Blijft nu dus de demo over in West Bank, waar ongewapende burgers het op moeten nemen tegen een zwaar bewapende legereenheid.

Stenen tegen kogels.

9 licht gewonden aan de ene kant en 4 doden en een aantal zwaargewonden aan de andere kant tot nu toe :moe:

Wil je echt wel alle feiten horen 000 ?

000NobelPrizes
26-02-04, 16:08
Geplaatst door freya
Bij een checkpoint in Gaza, waar mannen alleen langs mogen met hun armen in de lucht en hun shirts opgetrokken, nadat ze uren in de rij hebben gestaan, zijn de soldaten aan gevallen.
1 soldaat is gedood en de 2 Palestijnen die de aanval uitvoerden ook.


Blijft nu dus de demo over in West Bank, waar ongewapende burgers het op moeten nemen tegen een zwaar bewapende legereenheid.

Stenen tegen kogels.

9 licht gewonden aan de ene kant en 4 doden en een aantal zwaargewonden aan de andere kant tot nu toe :moe:

Wil je echt wel alle feiten horen 000 ?
Ik vind jou stemmingmakend bezig als je mensen die met stenen gooien en geweld gebruiken, vreedzame demonstranten noemt.
En de moord op een Israelische soldaat getuigt ook niet bepaald van vredelievendheid. Waarom worden die mensen bij checkpoints gecontroleerd? Juist: omdat er moordenaars tussen zitten die moorden willen plegen.
Hier staan twee partijen tegenover elkaar die geweld gebruiken, inderdaad. Maar zeg dat dan ook, en kom niet aan met zo'n larmoyant tekstje over lieve Palestijnen die vreedzaam bezig zijn. Zijn ze namelijk niet.

freya
26-02-04, 16:21
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik vind jou stemmingmakend bezig als je mensen die met stenen gooien en geweld gebruiken, vreedzame demonstranten noemt.
En de moord op een Israelische soldaat getuigt ook niet bepaald van vredelievendheid. Waarom worden die mensen bij checkpoints gecontroleerd? Juist: omdat er moordenaars tussen zitten die moorden willen plegen.
Hier staan twee partijen tegenover elkaar die geweld gebruiken, inderdaad. Maar zeg dat dan ook, en kom niet aan met zo'n larmoyant tekstje over lieve Palestijnen die vreedzaam bezig zijn. Zijn ze namelijk niet.

Dus jij keurt het goed dat er met scherp geschoten wordt op ongewapende burgers?

Het geweld dat aan beide zijde gebruikt wordt staat in geen verhouding tot elkaar. Stenen aan de ene kant, gepantserde bulldozers en geweren aan de andere kant.

Volkomen normaal natuurlijk om iemand die een steen gooit meteen dood te schieten Wat dom van me dat ik dat niet snap:moe:

Die demo's tegen de muur zijn al 2 dagen bezig, deze mensen proberen wanhopig om hun huizen en land te redden, maar nu het te lang duurt beginnen de Israeliers ze letterlijk met grof geschut weg te jagen.
Stel je eens even voor dat dat hier in nederland zou gebeuren tijdens krakersrellen bv. kraker gooit een steen, en knal, doodgeschoten.
Zou je dat normaal vinden? dat is precies wat er nu op de West Bank gebeurd, met mensen die net zo normaal zijn als jij en ik.

Niet te vergelijken met een soldaat die in uitoefening van zijn functie sneuvelt, dat gebeurd nu eenmaal in oorlogssituaties, dat is de prijs die wordt betaald voor het met grof geweld bezet houden van een land.

lennart
26-02-04, 16:29
Ik denk niet dat nobelprijsjes daar serieus op in gaat. Palestijnen zijn immers moslims en die moeten niet zeuren over rechten.

000NobelPrizes
26-02-04, 16:31
Nee, dat keur ik niet goed. Ik zeg toch ook niet dat jij goedkeurt dat een Israelische soldaat wordt vermoord? Of tientallen onschuldige Israelische burgers?

Inmiddels moge het duidelijk zijn dat het merendeel van de Palestijnen en de Israeliers vrede willen dus een oplossing. De Palestijnse terreurgroepen daarentegen willen maar 1 ding, waardoor ze dus de Palestijnen en Israeliers tegenover elkaar houden.

freya
26-02-04, 16:33
Geplaatst door 000NobelPrizes
Nee, dat keur ik niet goed. Ik zeg toch ook niet dat jij goedkeurt dat een Israelische soldaat wordt vermoord? Of tientallen onschuldige Israelische burgers?

Inmiddels moge het duidelijk zijn dat het merendeel van de Palestijnen en de Israeliers vrede willen dus een oplossing. De Palestijnse terreurgroepen daarentegen willen maar 1 ding, waardoor ze dus de Palestijnen en Israeliers tegenover elkaar houden.

En de Israelische kolonisten wat willen die?

000NobelPrizes
26-02-04, 16:45
Geplaatst door freya
En de Israelische kolonisten wat willen die?

Het gaat er niet om wat ze willen, Freya. Het gaat erom wat ze doen om datgene wat zij willen te bereiken.
Wat de Palestijnse en andere terreurgroepen doen om hun doelstelling te bereiken, zie je bij elke moordaanslag. De Israelische kolonisten hebben geen terreurgroepen die aanslagen plegen. En jij weet net zo goed als ik dat als de nederzettingen worden ontruimd, zulke terreurgroepen ook niet van de grond zullen komen.

lennart
26-02-04, 16:49
Gush Eminem is alive and kicking.

lennart
26-02-04, 16:52
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/466EE924-BEA5-491B-B0AE-3F5487EDF0D0.htm

freya
26-02-04, 16:54
Geplaatst door 000NobelPrizes
Het gaat er niet om wat ze willen, Freya. Het gaat erom wat ze doen om datgene wat zij willen te bereiken.
Wat de Palestijnse en andere terreurgroepen doen om hun doelstelling te bereiken, zie je bij elke moordaanslag. De Israelische kolonisten hebben geen terreurgroepen die aanslagen plegen. En jij weet net zo goed als ik dat als de nederzettingen worden ontruimd, zulke terreurgroepen ook niet van de grond zullen komen.

ga jij eens in de bezette gebieden kijken watvoor terreur de kolonisten uitoefenen.

Schieten op Palestijnen is een vorm van vrijetijdsbesteding daar.

Verder hebben zij een heel leger, dat voor ze opkomt, dus veel hoeven ze zelf niet te doen. Alleen af en toe de oogst van de Palestijnse buren vernielen of olijfbomen omhakken.
En de Palestijnse waterbronnen onbruikbaar maken natuurlijk. Dat doen ze op heel natuurvriendelijke manier, dat wel. Ze scheiten erin :moe:

Maar als de nederzettingen echt ontruimd gaan worden dan zal de hele wereld wel kunnen zien wat voor onschuldige lievertjes het zijn.

sjo
26-02-04, 17:01
Geplaatst door freya
Dit zijn dus de non violence acties waar ik in een ander topic over heb verteld.
Dit soort berichten bereiken de media hier bijna nooit.
Alleen als er toevallig een westerling tussen de doden en gewonden zit krijgt het even aandacht.

Ben jij het aangewezen kanaal om ons falende info-systeem aan te vullen ?
Welke inner cirkel contacten heb jij ? Kan iedereen dit uit de reguliere media hengelen ?

groeten
sjo

lennart
26-02-04, 17:02
http://www.haaretz.com/hasen/spages/397933.html

Zie hoe het IDF het "hooliganism" noemt, maar het is gewoon georganiseerde terreur.

freya
26-02-04, 17:10
Geplaatst door sjo
Ben jij het aangewezen kanaal om ons falende info-systeem aan te vullen ?

Iedereen kan een goed kanaal zijn om het falende infosysteem aan te vullen


Welke inner cirkel contacten heb jij ?

Ik heb viavia nogal wat contacten met activisten in Palestina, wat ik vanmiddag postte kwam heet van de naald, van een meisje dat zelf weer terug naar de demo ging, nadat ze het bericht naar Nederland hed gemailed.

In feite stond er nog een noodkreet om hulp bij, met div telefoonnr die gebeld konden worden om te proberen het schieten te laten stoppen :moe:


Kan iedereen dit uit de reguliere media hengelen ?

Nee dus want de reguliere media hebben hier nauwelijks aandacht voor.
Heb nog geen enkel bericht hierover in de Nederlandse pers gezien.


BTW ik ben niet van plan om hier dagelijks dit soort berichten te plaatsen. Dit was eenmalig om bepaalde mensen hier iets duidelijk te maken.

Rabi'ah.
26-02-04, 18:23
door Julien

En nog beweert Israel dat het een democratie is


door Julien
reactie van de Joodse gemeenschap:

het begint met een a... en het eindigt op een e..

..en daar tussen staat ...ntisemitism ...

Idd Julien, je begint het te leren, masha'Allah (God heeft het gewild).........

Tuig daar in Israel :droef:

Arvid
26-02-04, 22:15
Geplaatst door Alcibiades
Het is dus duidelijk wat Freya en Lennart hier aan het doen zijn: namelijk propaganda bedrijven.
Mensen die op goede gronden aantonen dat hun berichten onwaar zijn worden vervolgens gedemoniseerd.
Ik weet niet zeker of het domheid of slechtheid is.

Jij bent in een andere discussie 0 keer ingegaan op mijn argumenten.
Bewijzen lever je zelf nooit! Beschuldigingen maar al te veel.
Wanneer kom jij eens met bewijzen?

Ook hier weet ik niet zeker of het domheid of slechtheid is.

Arvid
26-02-04, 22:40
Geplaatst door Alcibiades
Euh, zou het ook kunnen dat het misschien aan je argumenten ligt?

Wat schort eraan dan?

maarre...als leraar, wat geef jij eigenlijk? Je brengt niet je politieke voorkeur naar voren in je lessen of wel?

taouanza
27-02-04, 10:05
Geplaatst door Alcibiades
Als we het over bewijzen voor Sharons eventuele misdaden hebben mag je Arafat en Bin Laden wel zijdelings noemen, als voorbeeld. Maar de discussie moet verder gaan over Sharon. We kunnen natuurlijk wel over hen verder praten maar dan moet dat in een ander verband.

Geschiedenis.

Nee, natuurlijk doe ik dat niet. Dat is een doodzonde. Trouwens, mijn politieke voorkeur is minder uitgesproken dan jij misschien denkt.

En als je het over Bin Laden noem je dan Sharon ook zijdelings?:moe:

taouanza
27-02-04, 10:11
Geplaatst door Alcibiades
Ja.

En hoe gaat dat bijvoorbeeld.
Zo omdat er mannen zoals Bin Laden zijn,zijn we erg dankbaar dat er mannen zoals Sharon bestaan.Zoiets?:rolleyes:


Ik zou toch zo graag een geschiedenisles van jou willen volgen.

taouanza
27-02-04, 10:15
Geplaatst door Alcibiades
Je kunt ook een boek kopen dat ik geschreven heb.


no thank you.
Ik wil zien hoe je je leerlingen vergiftigd als het ware.:duivels: