PDA

Bekijk Volledige Versie : Westerlingen op vakantie naar Mekka



TonH
27-02-04, 00:54
Toeristen binnenkort 'welkom' in Saoedi-Arabië
door Pieter van Erven Dorens

AMSTERDAM - Westerlingen die hun korte broek thuislaten en bereid zijn om het zonder alcohol te stellen, kunnen binnenkort op vakantie in Saoedi-Arabië. Joden en alleenreizende vrouwen zijn echter niet welkom.


Tot op heden verstrekt Saoedi-Arabië alleen visa aan zakenlieden, buitenlandse werknemers en bedevaartgangers. De lokale Commissie voor het Toerisme heeft een nieuwe visaregeling voorgesteld die het mogelijk moet maken dat ook Westerse toeristen worden toegelaten. "Binnen een paar weken" zou de nieuwe regeling al in werking kunnen treden, verklaarden ambtenaren tegenover het Engelstalige dagblad Arab News.

Toeristen zullen zich wel aan de strenge regels van het fundamentalistische land moeten houden. Joden en mensen met een Israëlisch stempel in hun paspoort wordt sowieso de toegang geweigerd.

Wie zich onzedig kleedt of bij aankomst blijk geeft van alcoholconsumptie, wordt meteen teruggestuurd. Vrouwen mogen het land alleen binnen als zij van het vliegveld worden opgehaald door hun echtgenoot of iemand die zich in Saoedi-Arabië voor haar verantwoordelijk heeft gesteld.

Eenmaal in Saoedi-Arabië moeten bezoekers gehoorzamen aan strenge kledingregels. Korte broeken en rokjes zijn taboe en vrouwen wordt geadviseerd om een lichaamsbedekkend kleed te dragen. Alcoholgebruik is verboden en vrouwelijke toeristen mogen geen een auto besturen.

Saoedi-Arabië heeft bezoekers niet uitsluitend eindeloze woestijnvlaktes te bieden, maar ook bergen tot 3000 meter hoog en zelfs bijna drie miljoen hectare bos. Verder zou Saoedi-Arabië de strand- en duikmogelijkheden van de Rode Zee kunnen uitbuiten, zoals Egypte en Israël reeds doen.

http://reiskrant.nl/reiskrant2/reisnieuws/article8340781.ece


Vrouwtje mag dus ook mee. :D

Nu Mount Athos in Griekenland nog. :duivels:

Mark
27-02-04, 08:29
Pffff wat moet ik nou in die nare woestijn

ik ga liever op vakantie naar een land waar de mensen vriendelijk zijn

ps. de schrijver is vergeten zijn automatische find and replace van "joden" naar "zionisten" aan te zetten mbt het toelatingsbeleid :)

plexus
27-02-04, 08:55
lijkt meer op een straf dan een vakantie...

freya
27-02-04, 09:09
Leuk! Zullen we daar een NVDD - ISLAM EN MEERmeeting houden?

De mods moeten ook mee, die kunnen dan vervelende prikkers verbannen naar de woestijn :D

Sommigen krijgen een fles water mee

Anderen niet :duivels:

Lugh
27-02-04, 09:10
Geplaatst door TonH
Vrouwtje mag dus ook mee. :D

Nu Mount Athos in Griekenland nog. :duivels:
Als ze tenminste niet joods is en bereid is om zich als een hond te laten begleiden. Maar goed, de achterlijkheid is weer voor een heel klein stukje verdwenen.

jaja
27-02-04, 09:14
"Verder zou Saoedi-Arabië de strand- en duikmogelijkheden van de Rode Zee kunnen uitbuiten, zoals Egypte en Israël reeds doen. " maar dan zonder korte broek of andere losbandige kledij .. en alle vrouwen met een lichaambedekkend kleed .... Ik geloof toch dat de concurrentie niet echt onder de indruk zal zijn ... :wijs:

Simon
27-02-04, 09:20
Ik ga echt niet op vakantie in een land waar Joden niet welkom zijn. Duidelijker anti-semitisme kan toch niet?

taouanza
27-02-04, 09:20
Geplaatst door Alcibiades
Israël wordt wel eens van racisme beschuldigd. Het echte racisme zit hier natuurlijk. Joden mogen het land niet binnen. En dat, terwijl in de tijd van de profeet Mohammed een flink deel van de bevolking van het Arabisch schiereiland bestond uit Joodse stammen.

Tja voor je het weet gaan ze daar 'hekken' bouwen om het terrorisme te bestrijden.:rolleyes:

Mark
27-02-04, 09:28
Geplaatst door Simon
Ik ga echt niet op vakantie in een land waar Joden niet welkom zijn. Duidelijker anti-semitisme kan toch niet?

Nee nee het is kritiek op de staat Israel :hardlach:

Lugh
27-02-04, 09:47
Geplaatst door taouanza
Tja voor je het weet gaan ze daar 'hekken' bouwen om het terrorisme te bestreiden.:rolleyes:
Er zou inderdaad eens een auto met een vrouw achter het stuur, zonder mannelijke toezichthouder bij haar, de grens oversteken. Schande!

Simon
27-02-04, 09:47
Geplaatst door Mark
Nee nee het is kritiek op de staat Israel :hardlach:

Dan zouden ze zeggen dat Israeliers niet welkom zijn.

taouanza
27-02-04, 09:47
Geplaatst door Alcibiades
Je kunt de ene misstand niet goedpraten met de andere.

Maar die muur is toch geen misstand?

En als het een misstand is dan wordt daarmee ook een ander misstand goedgepraat: De Palestijnen vallen aan dus zetten we ze achter een muur van beton.

000NobelPrizes
27-02-04, 09:54
Klinkt helemaal chill, zo'n vakantie.

Maar die beperkingen, tsja: spijtig voor die mensen die al jaren stonden te popelen om erheen te gaan. :rolleyes:

taouanza
27-02-04, 10:01
Geplaatst door 000NobelPrizes
Klinkt helemaal chill, zo'n vakantie.

Maar die beperkingen, tsja: spijtig voor die mensen die al jaren stonden te popelen om erheen te gaan. :rolleyes:

Nou tis dat Mekka daar ligt.....

taouanza
27-02-04, 10:13
Geplaatst door Alcibiades
Sh.. Je hoeft hier maar even niet op te letten en ze pakken je op je woorden. Dit punt is voor jou T.


Denk je echt dat het me daarom gaat!
Dan ben je zieker dan ik dacht!:mad:

taouanza
27-02-04, 10:16
Geplaatst door Alcibiades
Vertel dan eens waar het je om gaat.


:moe:

000NobelPrizes
27-02-04, 10:18
Wat veel interessanter is, is dat we de Saudi's blijkbaar zien als een stel malloten. Dat lijstje voorwaarden verbaast ons niet eens. Zijn we verontwaardigd? Welnee, we maken er gewoon grappen over, want van die Saudi's kun je dit soort onzin nu eenmaal verwachten.

Mark
27-02-04, 10:22
Geplaatst door 000NobelPrizes
Wat veel interessanter is, is dat we de Saudi's blijkbaar zien als een stel malloten. Dat lijstje voorwaarden verbaast ons niet eens. Zijn we verontwaardigd? Welnee, we maken er gewoon grappen over, want van die Saudi's kun je dit soort onzin nu eenmaal verwachten.

Ik vind zoveel landen malloten :)

Al3arbi
27-02-04, 10:26
Ik ga me lekker klemzuipen op Terschelling. Bekijk `t ff.

taouanza
27-02-04, 10:39
Geplaatst door Alcibiades
Of weet je het zelf niet echt?


:moe:

Shaheed
27-02-04, 11:26
Geplaatst door Simon
Ik ga echt niet op vakantie in een land waar Joden niet welkom zijn. Duidelijker anti-semitisme kan toch niet?

Wie zei ook alweer "Als ik het wettelijk voor elkaar kon krijgen dan liet ik geen ene moslim meer het land in".

En welk land was dat ook weer? :rolleyes:

Blade20
27-02-04, 11:27
Ach, dit maakt het infiltreren van Mekka alleen maar makkelijker. Maarja, na zoveel eeuwen hoeft het eigenlijk al niet meer.

plexus
27-02-04, 11:36
Geplaatst door Blade20
Ach, dit maakt het infiltreren van Mekka alleen maar makkelijker. .

:watte?:

Simon
27-02-04, 12:09
Geplaatst door Shaheed
Wie zei ook alweer "Als ik het wettelijk voor elkaar kon krijgen dan liet ik geen ene moslim meer het land in".

En welk land was dat ook weer? :rolleyes:

Ja en waar ligt die man nu die dat zei? Overigens ligt al in zijn zin besloten dat het hier wettelijk (gelukkig) niet kan. En denk maar niet dat ze zo aardig met immigranten omgaan in SA. Als je daar geen werk hebt moet je sowieso het land verlaten.

jada
27-02-04, 14:05
Geplaatst door Shaheed
Wie zei ook alweer "Als ik het wettelijk voor elkaar kon krijgen dan liet ik geen ene moslim meer het land in".

En welk land was dat ook weer? :rolleyes:

Wat is daar mis mee dan? :wink: