PDA

Bekijk Volledige Versie : Benefietavond slachtoffers aardbeving Noord Marokko



MO_NL
27-02-04, 11:31
Betreft: Benefietavond slachtoffers aardbeving Noord Marokko
Datum: vrijdag 27 februari 20:00-23:00
Locatie: Boekmaanzaal Stadhuis, Amstel 1, Amsterdam


De noordelijke streek in en rond de Marokkaanse stad al-Hoceima is getroffen door een zware aardbeving. Het dodental loopt nog dagelijks op en zal vanwege de moeizaam verlopende reddingsacties hoogstwaarschijnlijk helaas nog verder stijgen.

Daarnaast zijn vele duizenden slachtoffers dakloos geworden en zijn al hun bezittingen kwijt. De omstandigheden waarin deze mensen momenteel verkeren, kunnen ronduit erbarmelijk genoemd worden. Helaas is er tot dusver ook weinig vooruitzicht op verbetering en is hulp noodzakelijk.

De doden kunnen helaas niet meer gered worden, maar voor de vele overige slachtoffers van deze ramp kunnen en moeten wij wel degelijk iets betekenen. Om die reden organiseren een aantal Marokkaanse (jongeren) organisaties vrijdag 27 februari a.s. vanaf 20:00 uur een benefietavond in de Boekmanzaal van het Stadhuis (de Stopera) in Amsterdam. Deze avond is met name bedoeld om gezamenlijk te proberen het leed van de vele slachtoffers te verzachten door op verschillende manieren een bijdrage te leveren. Het is bekend dat men momenteel voornamelijk behoefte heeft aan voedsel, dekens, tenten en geld. Uiteraard zijn er nog talloze andere zaken te noemen die van harte welkom zijn. Wij zullen in samenwerking met verschillende hulporganisaties o.a. het Rode Kruis en zorgdragen voor een doeltreffende distributie van de ingezamelde donaties.

Verschillende artiesten en prominente leden uit de samenleving hebben inmiddels aangegeven een bijdrage te willen leveren aan deze benefietavond van vrijdag a.s. Ook u kunt een bijdrage leveren door bijvoorbeeld goederen of geld te doneren. Uiteraard zijn andere initiatieven ook van harte welkom. Wij hopen dan ook dat u er samen met ons een geslaagde avond van wilt maken door zoveel mogelijk slachtoffers de nodige steun te bieden.


Samenwerkende Marokkaanse organisaties

Goodnight
27-02-04, 13:41
Geplaatst door MO_NL
Betreft: Benefietavond slachtoffers aardbeving Noord Marokko
Datum: vrijdag 27 februari 20:00-23:00
Locatie: Boekmaanzaal Stadhuis, Amstel 1, Amsterdam


De noordelijke streek in en rond de Marokkaanse stad al-Hoceima is getroffen door een zware aardbeving. Het dodental loopt nog dagelijks op en zal vanwege de moeizaam verlopende reddingsacties hoogstwaarschijnlijk helaas nog verder stijgen.

Daarnaast zijn vele duizenden slachtoffers dakloos geworden en zijn al hun bezittingen kwijt. De omstandigheden waarin deze mensen momenteel verkeren, kunnen ronduit erbarmelijk genoemd worden. Helaas is er tot dusver ook weinig vooruitzicht op verbetering en is hulp noodzakelijk.

De doden kunnen helaas niet meer gered worden, maar voor de vele overige slachtoffers van deze ramp kunnen en moeten wij wel degelijk iets betekenen. Om die reden organiseren een aantal Marokkaanse (jongeren) organisaties vrijdag 27 februari a.s. vanaf 20:00 uur een benefietavond in de Boekmanzaal van het Stadhuis (de Stopera) in Amsterdam. Deze avond is met name bedoeld om gezamenlijk te proberen het leed van de vele slachtoffers te verzachten door op verschillende manieren een bijdrage te leveren. Het is bekend dat men momenteel voornamelijk behoefte heeft aan voedsel, dekens, tenten en geld. Uiteraard zijn er nog talloze andere zaken te noemen die van harte welkom zijn. Wij zullen in samenwerking met verschillende hulporganisaties o.a. het Rode Kruis en zorgdragen voor een doeltreffende distributie van de ingezamelde donaties.

Verschillende artiesten en prominente leden uit de samenleving hebben inmiddels aangegeven een bijdrage te willen leveren aan deze benefietavond van vrijdag a.s. Ook u kunt een bijdrage leveren door bijvoorbeeld goederen of geld te doneren. Uiteraard zijn andere initiatieven ook van harte welkom. Wij hopen dan ook dat u er samen met ons een geslaagde avond van wilt maken door zoveel mogelijk slachtoffers de nodige steun te bieden.


Samenwerkende Marokkaanse organisaties


Vraagje: als ik het goed begrijp komen er die avond dus diverse artiesten optreden en dat geld komt ten goede aan de ramp in Marokko?

Ik blijf het maar raar vinden dat er een 'feest' nodig is om anderen te helpen die in nood verkeren.

:confused:

hassan1111
27-02-04, 15:50
toen ik het bericht hoorde belde ik mijn broertje op of hij even op
MA3 en RTM kon kijken voor het nieuws, zegt ie tegen mij dat ze aan het dansen zijn, aan het feesten, op de ene zender een muziek vragen spel en op de andere muziek!!

als zij daar mogen feesten, waarom hier dan niet?

Goodnight
27-02-04, 16:01
Geplaatst door hassan1111
toen ik het bericht hoorde belde ik mijn broertje op of hij even op
MA3 en RTM kon kijken voor het nieuws, zegt ie tegen mij dat ze aan het dansen zijn, aan het feesten, op de ene zender een muziek vragen spel en op de andere muziek!!

als zij daar mogen feesten, waarom hier dan niet?

ja...is alleen gek als je er diep over na denkt..... :loens:

freya
28-02-04, 09:30
Benefietbijeenkomst voor slachtoffers aardbeving

Uitgegeven: 28 februari 2004 00:20

AMSTERDAM - Marokkaanse organisaties hebben vrijdagavond een benefietbijeenkomst in het Amsterdamse stadhuis gehouden. Tijdens de bijeenkomst, waarop 160 mensen waren afgekomen, hebben diverse Marokkaanse prominenten gesproken. Ook traden bekende Marokkaanse artiesten op, onder wie Idols-ster Hind en cabaretier Najib Amhali.

De organisatie heeft 6000 euro opgehaald voor de slachtoffers van de aardbeving in Marokko. Ook zijn kleren en dekens ingeleverd. De organisatie vond het een geslaagde avond met een sober karakter. Behalve muziek en poëzie was er ruimte voor sprekers namens onder meer het Samenwerkingsverband Marokkanen en Tunesiërs, Islam en Burgerschap, de Unie voor Marokkaanse Moskeeën (UMMON) en het Rode Kruis. De Amsterdamse wethouder A. Aboutaleb maakte tijdens de bijeenkomst bekend, dat hij volgende week een bezoek aan het getroffen gebied brengt.

Jongeren

"Deze avond was vooral bedoeld voor de jonge Marokkanen in ons land. De komende weken blijven de moskeeën nog actief inzamelen, maar daar komt vooral de eerste generatie Marokkanen, met deze benefietavond bereiken we ook de jongeren", aldus A. Larouz, voorzitter van de Marokkaanse jongerenorganisatie Tans.

In Utrecht waren vrijdagmiddag tussen 2500 en 3000 Marokkanen in de moskee Omar Farouk bijeen om de slachtoffers van de aardbeving in Marokko te herdenken. Tijdens de bijeenkomst werd het startsein gegeven voor een geldinzameling voor de getroffenen. Tijdens de herdenking voerde onder anderen loco-burgemeester M. van Kleef het woord. Ze kondigde aan dat Utrecht volgende week besluit op welke manier ze de mensen die door de aardbeving zijn getroffen, zal helpen


nu.nl (http://www.nu.nl/news.jsp?n=283193&c=10)

:duim:

Ron Haleber
01-03-04, 14:39
Geplaatst door MO_NL


Ook u kunt een bijdrage leveren door bijvoorbeeld goederen of geld te doneren. Uiteraard zijn andere initiatieven ook van harte welkom. Wij hopen dan ook dat u er samen met ons een geslaagde avond van wilt maken door zoveel mogelijk slachtoffers de nodige steun te bieden.


Samenwerkende Marokkaanse organisaties

MO_NL zou ons een grote dienst doen door ons te vertellen welke organisatie betrouwbaar is...

De wethouders Aboutaleb en Elatik kunnen in elk geval niets garanderen!

Uit het nieuws en hier uit de postings van Afrux blijkt dat het maar weinig zin heeft om zomaar te steunen!

Op de vergadering op Stadsdeel Zeeburg die ik versloeg , werd door al mijn vrienden ook aan de goede bedoelingen en de efficientie van de acties getwijfeld met name aan de acties van de moskeeën...

Lugh
01-03-04, 14:46
Ik overwoog om een donatie te doen, maar heb er toch vanaf gezien door twijfels of de hulp wel daadwerkelijk op de plaats van bestemming terecht zou komen. Je ziet inderdaad met al die initiatieven door de bomen het bos niet meer.

Syphax
02-03-04, 00:00
Geplaatst door Lugh
Ik overwoog om een donatie te doen, maar heb er toch vanaf gezien door twijfels of de hulp wel daadwerkelijk op de plaats van bestemming terecht zou komen. Je ziet inderdaad met al die initiatieven door de bomen het bos niet meer.
Garantie heb je zeker niet.
Als je iemand kent die je vertrouwt en die zelf gaat o.k.
Maar als het in handen komt van de Marokkaanse autoriteiten, dan denk ik niet dat jouw donatie ten goede komt aan de arme man/vrouw die dat hard nodig heeft.
In Turkeije dacht men destijds ook hulp te bieden, maar achteraf gezien toch zonde van je geld..nietwaar!!