PDA

Bekijk Volledige Versie : Den Haag maakt geld vrij voor vliegtickets Marokko



kspeciaal
28-02-04, 11:52
Den Haag maakt geld vrij voor vliegtickets Marokko

Zaterdag 28 Februari 2004

DEN HAAG (ANP) - Hagenaars die op bijstandniveau leven en kunnen aantonen dat zij familie hebben in het aardbevingsgebied in Marokko, kunnen van de gemeente geld krijgen voor een vliegticket. Een gemeentewoordvoerder zei zaterdag dat het gaat om een gift van maximaal 450 euro.

Het geld wordt uit de bijzondere bijstand gehaald. De regeling is speciaal naar aanleiding van de aardbeving in het leven geroepen. Personen die er gebruik van willen maken, moeten laten zien dat ze eerste- of tweedegraads bloedverwanten in het rampgebied hebben. Achteraf moeten ze hun vliegticket als bewijs aan de gemeente overleggen. De zegsman kon niet aangeven hoeveel mensen mogelijk gebruik willen maken van de eenmalige voorziening.

Het werd eens tijd! Eindelijk een goed gebaar van de politiek, als is het maar slechts de lokale politiek!

000NobelPrizes
28-02-04, 12:57
Geplaatst door kspeciaal
Den Haag maakt geld vrij voor vliegtickets Marokko

Zaterdag 28 Februari 2004

DEN HAAG (ANP) - Hagenaars die op bijstandniveau leven en kunnen aantonen dat zij familie hebben in het aardbevingsgebied in Marokko, kunnen van de gemeente geld krijgen voor een vliegticket. Een gemeentewoordvoerder zei zaterdag dat het gaat om een gift van maximaal 450 euro.

Het geld wordt uit de bijzondere bijstand gehaald. De regeling is speciaal naar aanleiding van de aardbeving in het leven geroepen. Personen die er gebruik van willen maken, moeten laten zien dat ze eerste- of tweedegraads bloedverwanten in het rampgebied hebben. Achteraf moeten ze hun vliegticket als bewijs aan de gemeente overleggen. De zegsman kon niet aangeven hoeveel mensen mogelijk gebruik willen maken van de eenmalige voorziening.

Het werd eens tijd! Eindelijk een goed gebaar van de politiek, als is het maar slechts de lokale politiek!

Hoezo 'eindelijk dat werd tijd'?

Het gaat hier om mensen die sowieso al op kosten van de verzorgingstaat leven, dus hun huisvesting, medische zorg, voedsel, scholing, kleding, huursubsidie, kinderbijslag, satellietschotel etc etc wordt voor hen betaald, jaar in jaar uit. En dit zijn er maar een paar. Zo leven er ik weet niet hoeveel op kosten van de Nederlandse belastingbetalers.
Dus kom niet aanzetten met een 'Den Haag doet eindelijk 's wat', want Den Haag doet niks anders dan de miljarden die kant op sluizen.
Laat die uitkeringstrekkers zelf eens wat gaan doen. Dan hadden ze hun eigen ticket kunnen betalen.

Marsipulami
28-02-04, 13:09
Men zou beter het vliegtuigticket betalen van Marokkanen uit het rampgebied die naar hier willen komen in plaats van andersom.

~Panthera~
28-02-04, 13:12
Geplaatst door 000NobelPrizes
Hoezo 'eindelijk dat werd tijd'?

Het gaat hier om mensen die sowieso al op kosten van de verzorgingstaat leven, dus hun huisvesting, medische zorg, voedsel, scholing, kleding, huursubsidie, kinderbijslag, satellietschotel etc etc wordt voor hen betaald, jaar in jaar uit. En dit zijn er maar een paar. Zo leven er ik weet niet hoeveel op kosten van de Nederlandse belastingbetalers.
Dus kom niet aanzetten met een 'Den Haag doet eindelijk 's wat', want Den Haag doet niks anders dan de miljarden die kant op sluizen.
Laat die uitkeringstrekkers zelf eens wat gaan doen. Dan hadden ze hun eigen ticket kunnen betalen.
-----------------

Wees blij dat jij niet 1 van de mensen bent, die er bij honderden door bedrijven wordt uitgeknikkerd. (KPN-V&D)
Anders had je nu ook 1 van die "opvreters" geweest.
Maar goed, DAT had dan ook waarschijnlijk jouw eigen schuld geweest.
O nee, natuurlijk niet, want JIJ bent Hollander. :moe:

~Panthera~
28-02-04, 13:21
Geplaatst door theo1610
Gelukkig wel, anders waren mijn huizen wellicht ook ingestort.
---------------

??

000NobelPrizes
28-02-04, 13:22
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Wees blij dat jij niet 1 van de mensen bent, die er bij honderden door bedrijven wordt uitgeknikkerd. (KPN-V&D)
Anders had je nu ook 1 van die "opvreters" geweest.
Maar goed, DAT had dan ook waarschijnlijk jouw eigen schuld geweest.
O nee, natuurlijk niet, want JIJ bent Hollander. :moe:

Als je de kranten een beetje had doorgebladerd, had je meegekregen waarom er nu druk vergaderd wordt over de arbeidskrachten uit de nieuwe lidstaten. De vele migranten die hier nu in het westen op al die uitkeringen zitten, zouden logischerwijze de vacatures moeten vervullen waar ze nu Oost-Europeanen voor willen aantrekken. Die willen namelijk wél werken.

Tomas
28-02-04, 13:24
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Wees blij dat jij niet 1 van de mensen bent, die er bij honderden door bedrijven wordt uitgeknikkerd. (KPN-V&D)
Anders had je nu ook 1 van die "opvreters" geweest.
Maar goed, DAT had dan ook waarschijnlijk jouw eigen schuld geweest.
O nee, natuurlijk niet, want JIJ bent Hollander. :moe:

Ik vind dat Den Haag erg royaal is met gemeenschapsgeld. En als daar dan door de gelukkige zo denigrerend overgedaan wordt, vind ik dat ook erg irritant. Maar jij zal er waarschijnlijk wel een stukje van je eigen karakter in herkennen.

taouanza
28-02-04, 13:25
Volgens mij kan het geld beter besteed worden.:moe:
Als men het belangrijk vindt om zijn familie te bezoeken kunnen ze daar heus wel geld voor vrij maken.
En er zullen heus weer mensen dode neven gaan bezoeken die ze al 30 jaar niet gesproken hebben.:moe:

Ik denk dat de prioriteiten ergens anders liggen, bij de slachtoffers zelf!

~Panthera~
28-02-04, 13:26
Geplaatst door 000NobelPrizes
Als je de kranten een beetje had doorgebladerd, had je meegekregen waarom er nu druk vergaderd wordt over de arbeidskrachten uit de nieuwe lidstaten. De vele migranten die hier nu in het westen op al die uitkeringen zitten, zouden logischerwijze de vacatures moeten vervullen waar ze nu Oost-Europeanen voor willen aantrekken. Die willen namelijk wél werken.
--------------

Er vallen geen banen "in te pikken" want die zijn er niet.
Kijk maar eens op het arbeidsbureau : er worden maandelijks DUIZENDEN mensen uitgeknikkerd.
Vandaar de angst voor Oost-europeanen.

000NobelPrizes
28-02-04, 13:32
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Er vallen geen banen "in te pikken" want die zijn er niet.
Kijk maar eens op het arbeidsbureau : er worden maandelijks DUIZENDEN mensen uitgeknikkerd.
Vandaar de angst voor Oost-europeanen.
Dat heeft niets met angst of inpikken te maken, maar alles met een simpel economisch sommetje dat aantoont dat de sociale voorzieningen onbetaalbaar zijn geworden.
Werkgevers hebben ook liever Polen, omdat het inderdaad prettiger werken is met iemand die wil werken dan met een onwillige die liever op gemeenschapsgeld zit te niksen. Er wordt rekening gehouden met het feit dat die nieuwe arbeidsmigranten uiteindelijk ook het sociale systeem induiken, zodat er weer nieuwe arbeidskrachten aangetrokken moeten worden.

freya
28-02-04, 13:35
Geplaatst door 000NobelPrizes
Als je de kranten een beetje had doorgebladerd, had je meegekregen waarom er nu druk vergaderd wordt over de arbeidskrachten uit de nieuwe lidstaten. De vele migranten die hier nu in het westen op al die uitkeringen zitten, zouden logischerwijze de vacatures moeten vervullen waar ze nu Oost-Europeanen voor willen aantrekken. Die willen namelijk wél werken.

Gut, wat zit jouw wereld toch simpel in elkaar :moe:

~Panthera~
28-02-04, 13:37
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dat heeft niets met angst of inpikken te maken, maar alles met een simpel economisch sommetje dat aantoont dat de sociale voorzieningen onbetaalbaar zijn geworden.
Werkgevers hebben ook liever Polen, omdat het inderdaad prettiger werken is met iemand die wil werken dan met een onwillige die liever op gemeenschapsgeld zit te niksen. Er wordt rekening gehouden met het feit dat die nieuwe arbeidsmigranten uiteindelijk ook het sociale systeem induiken, zodat er weer nieuwe arbeidskrachten aangetrokken moeten worden.
------------

Haalt je de donder dat werkgevers liever Polen hebben : die werken meestal ZWART voor ze.
Zodoende kunnen ze ze ook langer laten werken voor hetzelfde schijtloontje. :moe:
Logisch ja.

~Panthera~
28-02-04, 13:41
Geplaatst door freya
Gut, wat zit jouw wereld toch simpel in elkaar :moe:
---------------------

Wel handig: zwart-wit, grijs is er niet.
Hollanders zijn goed, Marokkanen slecht.
Anders is het niet meer te begrijpen voor de meesten. :hihi:

aliabab
28-02-04, 13:45
Den Haag maakt geld vrij voor vliegtickets Marokko

zolang het enkeltjes zijn heb ik er geen problemen mee

plexus
28-02-04, 13:46
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------

Wel handig: zwart-wit, grijs is er niet.
Hollanders zijn goed, Marokkanen slecht.
Anders is het niet meer te begrijpen voor de meesten. :hihi:

op zich een leuke levens-motto..onwetendheid..en lekker geen kopzorgen...en je krijgt er nog iets leuks voor terug..angst veel angst :hihi:

~Panthera~
28-02-04, 13:47
Geplaatst door aliabab
zolang het enkeltjes zijn heb ik er geen problemen mee
--------


AH... hier hebben we weer een interlectueel. :moe:

~Panthera~
28-02-04, 13:48
Geplaatst door plexus
op zich een leuke levens-motto..onwetendheid..en lekker geen kopzorgen...en je krijgt er nog iets leuks voor terug..angst veel angst :hihi:
-----------------

Ja...lekkel.........angst ! :wohaa: heerlijk ! :fparty:

aliabab
28-02-04, 13:51
ik heb geloof ik wat familie op de Cariben zitten , hopelijk krijg ik na een storm of zo dan ook een gratis ticket

000NobelPrizes
28-02-04, 13:52
Geplaatst door plexus
op zich een leuke levens-motto..onwetendheid..en lekker geen kopzorgen...en je krijgt er nog iets leuks voor terug..angst veel angst :hihi:

Ik ben niet onwetend over de kostenplaatjes. Beseffen dat het huidige sociale stelsel te duur is met het oog op immigratie, heeft niets met angst maar alles met cijfers te maken *shrug*

Joesoef
28-02-04, 13:53
Geplaatst door 000NobelPrizes
Laat die uitkeringstrekkers zelf eens wat gaan doen. Dan hadden ze hun eigen ticket kunnen betalen.


Maak je niet druk. Jij krijgt zometeen ook een gratis ticket, alleen is die dan enkele reis :duivel:

plexus
28-02-04, 13:54
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik ben niet onwetend over de kostenplaatjes. Beseffen dat het huidige sociale stelsel te duur is met het oog op immigratie, heeft niets met angst maar alles met cijfers te maken *shrug*

wie zegt dat mijnreactie iets te maken had met jou...
waar het hart van vol is zullen we maar zeggen...

Joesoef
28-02-04, 13:56
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik ben niet onwetend over de kostenplaatjes. Beseffen dat het huidige sociale stelsel te duur is met het oog op immigratie, heeft niets met angst maar alles met cijfers te maken *shrug*

Ik kan alleen maar hopen dat als jij zometeen in een verzorgings tehuis ligt dat je gat wordt gewassen door een dame in hijab. Eentje die het zo druk heeft vanwege de bezuinigingen dat het maar een keer per week lukt.

~Panthera~
28-02-04, 13:58
Geplaatst door Joesoef
Ik kan alleen maar hopen dat als jij zometeen in een verzorgings tehuis ligt dat je gat wordt gewassen door een dame in hijab. Eentje die het zo druk heeft vanwege de bezuinigingen dat het maar een keer per week lukt.
---------------------------

:lol: Wat heet hijab ?? Burqua, en 1 keer in de maand. :fuckit:

000NobelPrizes
28-02-04, 14:01
Geplaatst door Joesoef
Ik kan alleen maar hopen dat als jij zometeen in een verzorgings tehuis ligt dat je gat wordt gewassen door een dame in hijab. Eentje die het zo druk heeft vanwege de bezuinigingen dat het maar een keer per week lukt.
Wat ik zeg kun je in elke krant lezen. Ik weet niet of je de Algemene Rekenkamer, het CBS en de journalistiek allemaal hetzelfde toewenst, want daar komen de cijfers vandaan.

Joesoef
28-02-04, 14:05
Geplaatst door 000NobelPrizes
Wat ik zeg kun je in elke krant lezen. Ik weet niet of je de Algemene Rekenkamer, het CBS en de journalistiek allemaal hetzelfde toewenst, want daar komen de cijfers vandaan.


Het enige wat ik jou toewens zijn de goede zorgen van een moslima die jou verzorgd als het nodig is.

000NobelPrizes
28-02-04, 14:09
Geplaatst door Joesoef
Het enige wat ik jou toewens zijn de goede zorgen van een moslima die jou verzorgd als het nodig is.
Dank je. Maar het maakt mij niet uit wie het zal zijn. Hoogstwaarschijnlijk een Surinaamse, want die hebben zich in no-time ontwikkeld tot een hard werkende groep onder de allochtonen.
Je komt ze ook vaak tegen in verzorgende beroepen.

plexus
28-02-04, 14:13
Geplaatst door 000NobelPrizes
Hoogstwaarschijnlijk een Surinaamse, want die hebben zich in no-time ontwikkeld tot een hard werkende groep onder de allochtonen.


sorry dat ik het moet zeggen ..u bent echt behoorlijk dom!

mvg,

plexus

Joesoef
28-02-04, 14:17
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dank je. Maar het maakt mij niet uit wie het zal zijn. Hoogstwaarschijnlijk een Surinaamse, want die hebben zich in no-time ontwikkeld tot een hard werkende groep onder de allochtonen.
Je komt ze ook vaak tegen in verzorgende beroepen.

Je bent in de war met die psychiatrische prive kliniek waar je regelmatig verblijft. :tik:

000NobelPrizes
28-02-04, 14:52
Geplaatst door Joesoef
Je bent in de war met die psychiatrische prive kliniek waar je regelmatig verblijft. :tik:
Grappig dat je daarover begint. Don't kill the messenger; maar uit CBS-onderzoek naar de oververtegenwoordiging van Turken en Marokkanen in WAO-uitkeringen, bleek dat zij aangaven vooral om psychische redenen niet te kunnen werken.
Nu kun je dus het CBS gaan demoniseren; be my guest.

Orakel
28-02-04, 15:09
Geplaatst door kspeciaal
Den Haag maakt geld vrij voor vliegtickets Marokko

Zaterdag 28 Februari 2004

DEN HAAG (ANP) - Hagenaars die op bijstandniveau leven en kunnen aantonen dat zij familie hebben in het aardbevingsgebied in Marokko, kunnen van de gemeente geld krijgen voor een vliegticket. Een gemeentewoordvoerder zei zaterdag dat het gaat om een gift van maximaal 450 euro.

Het geld wordt uit de bijzondere bijstand gehaald. De regeling is speciaal naar aanleiding van de aardbeving in het leven geroepen. Personen die er gebruik van willen maken, moeten laten zien dat ze eerste- of tweedegraads bloedverwanten in het rampgebied hebben. Achteraf moeten ze hun vliegticket als bewijs aan de gemeente overleggen. De zegsman kon niet aangeven hoeveel mensen mogelijk gebruik willen maken van de eenmalige voorziening.


Nette actie! Zoveel is Nederland nog niet veranderd.
'khoop dat er geen hufters zijn die het in hun hoofd halen er misbruik van te maken.

850
28-02-04, 16:27
450 euro. Woow das n hoop poen.
Voor 140 euro heb je al n retour ticket naar Nador of Casa.

TonH
28-02-04, 16:28
Geplaatst door Orakel
Nette actie! Zoveel is Nederland nog niet veranderd.
'khoop dat er geen hufters zijn die het in hun hoofd halen er misbruik van te maken.


De gemeente Den Haag maakte bekend vliegtickets te willen betalen voor Marokkaanse bijstandsgerechtigden met familie in het rampgebied. De gemeente wil een bijdrage aan een ticket - maximaal 450 euro - bekostigen uit de bijzondere bijstand. De VVD in de Tweede Kamer heeft vragen gesteld over dit gebaar.

© Het Parool, 28-2-2004

Tomas
28-02-04, 21:24
Geplaatst door Orakel
'khoop dat er geen hufters zijn die het in hun hoofd halen er misbruik van te maken.

Waar woon jij?

Natuurlijk wordt hier misbruik van gemaakt. Dat is zo'n beetje de enige zekerheid die je hebt in het leven.

kspeciaal
29-02-04, 14:33
Geplaatst door 000NobelPrizes
Hoezo 'eindelijk dat werd tijd'?

Het gaat hier om mensen die sowieso al op kosten van de verzorgingstaat leven, dus hun huisvesting, medische zorg, voedsel, scholing, kleding, huursubsidie, kinderbijslag, satellietschotel etc etc wordt voor hen betaald, jaar in jaar uit. En dit zijn er maar een paar. Zo leven er ik weet niet hoeveel op kosten van de Nederlandse belastingbetalers.
Dus kom niet aanzetten met een 'Den Haag doet eindelijk 's wat', want Den Haag doet niks anders dan de miljarden die kant op sluizen.
Laat die uitkeringstrekkers zelf eens wat gaan doen. Dan hadden ze hun eigen ticket kunnen betalen.

Den haag doet eindelijk eens wat in de zin van een menselijk gebaar naar de eigen bevolking en niet perse in materiele zin Amigo/a!. Die Marokkanen van Den haag of waar dan ook die familieleden verloren hebben zijn niet minder waardig dan die paar Limburgers met een ondergelopen kelder die speciaal een koninklijk of ministerieel bezoek naar toe gaat! Beide kunne alle troost en medeleven gebruiken.
Het gebaar had ook een openlijk condoleance van een regeringswoordvoerder naar de getroffenen.

Wat betreft de verzorgingsstaat (als jij het zo graag daarover wil hebben!). Jij kent ongetwijfeld het verhaal van de circustijger. Als je die levenslang van eten voorziet dan verliest die zijn aangeboren skills om voor zijn eten te zorgen. Laat je die acuut in de wildernis vrij, overleeft die het niet. Zo zie ik ook in onze verzorgingsstaat. Je kunt zomaar overstappen van een verzorgingsstaat naar een " Amerikaans" model. Du moment dat jij als regering besluit om mij volledig te onderhouden als werkloze, arbeidsongeschikte of wat dan ook(verzorgingsstaat), besluit je impliciet om mijn verantwoordelijkheden daarin over te nemen, dan bouw ik dus het recht op die jou verplicht als staat om mij de overlevingsskills en mogelijkheden aan te leren/bieden voordat je support intrekt. En elke kritiek hier op de eigenverantwoordelijkheid van de uitkeringgerechtigde (als parasiet VAN DE SMANELEVING )zonder de verantwoordelijkheid van de staat erin te benoemen is misplaatst, OPPORTUNISTISCH en onacceptabel!

Je hoeft het niet mij eens te zijn maar zo denk ik erover!

850
29-02-04, 14:49
Geplaatst door kspeciaal
Den haag doet eindelijk eens wat in de zin van een menselijk gebaar naar de eigen bevolking en niet perse in materiele zin Amigo/a!. Die Marokkanen van Den haag of waar dan ook die familieleden verloren hebben zijn niet minder waardig dan die paar Limburgers met een ondergelopen kelder die speciaal een koninklijk of ministerieel bezoek naar toe gaat! Beide kunne alle troost en medeleven gebruiken.
Het gebaar had ook een openlijk condoleance van een regeringswoordvoerder naar de getroffenen.

Wat betreft de verzorgingsstaat (als jij het zo graag daarover wil hebben!). Jij kent ongetwijfeld het verhaal van de circustijger. Als je die levenslang van eten voorziet dan verliest die zijn aangeboren skills om voor zijn eten te zorgen. Laat je die acuut in de wildernis vrij, overleeft die het niet. Zo zie ik ook in onze verzorgingsstaat. Je kunt zomaar overstappen van een verzorgingsstaat naar een " Amerikaans" model. Du moment dat jij als regering besluit om mij volledig te onderhouden als werkloze, arbeidsongeschikte of wat dan ook(verzorgingsstaat), besluit je impliciet om mijn verantwoordelijkheden daarin over te nemen, dan bouw ik dus het recht op die jou verplicht als staat om mij de overlevingsskills en mogelijkheden aan te leren/bieden voordat je support intrekt. En elke kritiek hier op de eigenverantwoordelijkheid van de uitkeringgerechtigde (als parasiet VAN DE SMANELEVING )zonder de verantwoordelijkheid van de staat erin te benoemen is misplaatst, OPPORTUNISTISCH en onacceptabel!

Je hoeft het niet mij eens te zijn maar zo denk ik erover!

:duim:

000NobelPrizes
29-02-04, 16:31
Geplaatst door kspeciaal
Den haag doet eindelijk eens wat in de zin van een menselijk gebaar naar de eigen bevolking en niet perse in materiele zin Amigo/a!. Die Marokkanen van Den haag of waar dan ook die familieleden verloren hebben zijn niet minder waardig dan die paar Limburgers met een ondergelopen kelder die speciaal een koninklijk of ministerieel bezoek naar toe gaat! Beide kunne alle troost en medeleven gebruiken.
Het gebaar had ook een openlijk condoleance van een regeringswoordvoerder naar de getroffenen.

Alsof Nederland in zulke gevallen verstek laat gaan :moe:
Er wordt altijd wel een cheque uitgeschreven bij catastrofes wereldwijd.
Dat is ook wel meer welkom dan een condoleance-telegram.


Wat betreft de verzorgingsstaat (als jij het zo graag daarover wil hebben!). Jij kent ongetwijfeld het verhaal van de circustijger. Als je die levenslang van eten voorziet dan verliest die zijn aangeboren skills om voor zijn eten te zorgen. Laat je die acuut in de wildernis vrij, overleeft die het niet. Zo zie ik ook in onze verzorgingsstaat. Je kunt zomaar overstappen van een verzorgingsstaat naar een " Amerikaans" model. Du moment dat jij als regering besluit om mij volledig te onderhouden als werkloze, arbeidsongeschikte of wat dan ook(verzorgingsstaat), besluit je impliciet om mijn verantwoordelijkheden daarin over te nemen, dan bouw ik dus het recht op die jou verplicht als staat om mij de overlevingsskills en mogelijkheden aan te leren/bieden voordat je support intrekt. En elke kritiek hier op de eigenverantwoordelijkheid van de uitkeringgerechtigde (als parasiet VAN DE SMANELEVING )zonder de verantwoordelijkheid van de staat erin te benoemen is misplaatst, OPPORTUNISTISCH en onacceptabel!

Je hoeft het niet mij eens te zijn maar zo denk ik erover!

Iemand laat zich in Marokko van zijn vrouw scheiden. Sluit een verstandshuwelijk met een Nederlandse ingezetene. Laat zich na 3 jaar scheiden want dan zijn de verblijfspapieren binnen. Hertrouwt met eerste vrouw en laat die met de kids overkomen in het kader van gezinshereniging. Strijkt vervolgens flink uitkeringsgeld op, weet precies de potten voor extra geld te vinden, alsook de loketten om aan steeds grotere woningen te komen.

Vertel mij eens welke skills zo iemand bijgebracht moeten worden?
Deze procedure is lastiger dan een baantje vinden en zijn eigen inkomen te verdienen.

Het is een kwestie van welke prioriteiten men heeft. Circustijger worden of een echte tijger blijven.

En je vlieger gaat sowieso niet op, want het hoge aantal WAO-ers wijst uit dat dat mensen betreft die al de skills hadden om te werken.
Wie een uitkering krijgt en zwart bijklust, heeft ook de benodigde skills. Wie een WW-uitkering geniet, heeft ook de skills om te werken.
Kortom, leuk bedoeld je verhaal, maar het raakt kant noch wal.

Lugh
29-02-04, 16:41
Geplaatst door kspeciaal
Den haag doet eindelijk eens wat in de zin van een menselijk gebaar naar de eigen bevolking en niet perse in materiele zin Amigo/a!. Die Marokkanen van Den haag of waar dan ook die familieleden verloren hebben zijn niet minder waardig dan die paar Limburgers met een ondergelopen kelder die speciaal een koninklijk of ministerieel bezoek naar toe gaat! Beide kunne alle troost en medeleven gebruiken.
Het gebaar had ook een openlijk condoleance van een regeringswoordvoerder naar de getroffenen.
Het is geen gebaar naar de eigen bevoking, de getroffenen in Marokko behoren immers niet tot de Nederlandse bevolking. Het is een gebaar aan familieleden van de getroffen mensen. Dus als je dan zo graag een vergelijk wilt maken moet je het vergelijken dat aan inwoners van bijv. Friesland een gratis treinkaartje wordt uitgedeeld om familie in Limburg te bezoeken die de dupe is geworden van wateroverlast.

~Panthera~
29-02-04, 16:51
Geplaatst door 000NobelPrizes

En je vlieger gaat sowieso niet op, want het hoge aantal WAO-ers wijst uit dat dat mensen betreft die al de skills hadden om te werken.

---------------------

Weet je wat jij eens moet doen ? In het Anthonie v Leeuwenhoekhuis gaan kijken.
Kun je zelf eens zien hoeveel mensen daar de "skills" nog hebben om te werken.
Of ga eens in een psychiatrische inrichting kijken.

Want als jij het over WAO'ers hebt, heb je het NOOIT over mensen die er TERECHT in zitten, je blaat alleen over degene die zwart bijklussen.
En kijk tevens even naar het aantal, want hier in Nederland worden OOK alle WAO'ers MEEGETELD die WEL voor een percentage WERKEN.
Dit in tegenstelling in andere landen.
De volledig afgekeurden is het aantal van: 300.000.
Kan je zelfs op de sites van de regering vinden.
Niet dat dat jou ook maar iets intresseert, want zeiken over alles wat: niet werkt en geen Nederlander is, en in JOUW ogen fout zit, schijnt nou eenmaal je grootste hobby te zijn.
Dus wat dat betreft is dit wat ik schrijf ook water naar de zee sjouwen, want je zou een drol niet eens herkennen ook al stapte je erin.

prettige dag nog.

Orakel
29-02-04, 17:07
Geplaatst door Tomas
Waar woon jij?

Natuurlijk wordt hier misbruik van gemaakt. Dat is zo'n beetje de enige zekerheid die je hebt in het leven.

Och, ik blijf liever naief en hoop dat het niet vanzelfsprekend is dat er misbruik van gemaakt zal worden.

Maar goed, misbruik in z'n algemeenheid vindt plaats door mensen die zich niet verbonden voelen met het grote geheel. Hoop niet dat er zulke types gebruik zullen maken van deze geste en daarmee de vvd in de kaart spelen.

000NobelPrizes
29-02-04, 17:15
Geplaatst door Orakel
Och, ik blijf liever naief en hoop dat het niet vanzelfsprekend is dat er misbruik van gemaakt zal worden.

Maar goed, misbruik in z'n algemeenheid vindt plaats door mensen die zich niet verbonden voelen met het grote geheel. Hoop niet dat er zulke types gebruik zullen maken van deze geste en daarmee de vvd in de kaart spelen.

Je snijdt hier wel iets aan met 'het grote geheel'.
Het systeem wat wij hebben vind ik humaan dus uitstekend.
De steeds uitgebreidere regelgeving eromheen, wijst echter uit dat het met onze ethiek een stuk minder goed gesteld is. Voor elk verlies van die ethiek ("zoiets doe je niet") moet een nieuwe wet gemaakt worden om dat verlies te compenseren.

kspeciaal
01-03-04, 00:07
Iemand laat zich in Marokko van zijn vrouw scheiden. Sluit een verstandshuwelijk met een Nederlandse ingezetene. Laat zich na 3 jaar scheiden want dan zijn de verblijfspapieren binnen. Hertrouwt met eerste vrouw en laat die met de kids overkomen in het kader van gezinshereniging. Strijkt vervolgens flink uitkeringsgeld op, weet precies de potten voor extra geld te vinden, alsook de loketten om aan steeds grotere woningen te komen.

Vertel mij eens welke skills zo iemand bijgebracht moeten worden?
Deze procedure is lastiger dan een baantje vinden en zijn eigen inkomen te verdienen.

OOK leuk bedacht dat voorbeeld maar ik raad je aan om eerst Goed te lezen! ik nam het op voor die uitkeringgerechtigden |Maar ik heb niet gezegd dat ze geen schuld hebben of dat ze geen eigen verantwoordelijkheid hebben. Ik heb gezegd dat je ze niet alle schuld in de schoenen moet schuiven, de staat is medeplichtig en over de skills gesproken ze zijn jarenlang gestimuleerd om die skills te ontwikkelen om de staat op te lichten en niet om zelf voor eigen brood te zorgen! Mensen gingen zich meer verdiepen in de wetgeving van bijzondere bijstand dan leren een sollicitatiebrief schrijven of een sollicitatie gesprek voeren. daar zit de fout!

Ik kan het ook niet helpen als wij zo'n domme overheid hebben die zich door elke Jan Lul uit Turkije of Marokko bij de neus laat nemen. Maar!!! ik zal nooit toestaan dat door die Jan LUL veel slachtoffers, die terecht jarenlang aangewezen waren op de support van die verzorgingsstaat, ineens honger gaan lijden; Puur omdat die staat ineens wakker wordt en komt erachter dat ze jarenlang door die Jan Lul voor de gek is gehouden (collectieve straf dus!). Want laat we eerlijk zijn. Onze Balkenende wil echt niet van een verzorgingsstaat af omdat dat beter is voor de burger maar omdat ze zijn achtergekomen dat die verzorgingsstaat, door eigen schuld, een oprichtersparadijs is geworden en dat de meevallertjes die dat kunnen camoufleren er niet meer zijn!!! Jammer dan voor Balkenende maar ik eis wel dat ze het spel volgens de regels spelen. Geleidedeerlijke afbraak van dat systeem, alle rechten respecteren en de consequenties van eigen falen zelf en alleen dragen!



En je vlieger gaat sowieso niet op, want het hoge aantal WAO-ers wijst uit dat dat mensen betreft die al de skills hadden om te werken.
Wie een uitkering krijgt en zwart bijklust, heeft ook de benodigde skills. Wie een WW-uitkering geniet, heeft ook de skills om te werken.
Kortom, leuk bedoeld je verhaal, maar het raakt kant noch wal. Hier heeft Panthera een waardig antwoord op gegeven denk ik. Bedankt P.

kspeciaal
01-03-04, 00:19
Geplaatst door Lugh
Het is geen gebaar naar de eigen bevoking , de getroffenen in Marokko behoren immers niet tot de Nederlandse bevolking. Het is een gebaar aan familieleden van de getroffen mensen. Dus als je dan zo graag een vergelijk wilt maken moet je het vergelijken dat aan inwoners van bijv. Friesland een gratis treinkaartje wordt uitgedeeld om familie in Limburg te bezoeken die de dupe is geworden van wateroverlast.
Familieleden van de getroffen mensen behoeven geen medelijden dus in jou ogen he? Ik zie trouwens het verschil niet of een Nederlander een familielid in NL of in Nepal verliest. het blijft een getroffen Nederlander (of Marokkanse nederlander als dat beter klinkt!)
Dat gratis reinkaartje zou niet gek vinden hoor als zij het niet kunnen betalen. We hebben immers een verzorgingsstaat!

000NobelPrizes
01-03-04, 00:23
Geplaatst door kspeciaal
[B]OOK leuk bedacht dat voorbeeld maar ik raad je aan om eerst Goed te lezen! ik nam het op voor die uitkeringgerechtigden |Maar ik heb niet gezegd dat ze geen schuld hebben of dat ze geen eigen verantwoordelijkheid hebben. Ik heb gezegd dat je ze niet alle schuld in de schoenen moet schuiven, de staat is medeplichtig en over de skills gesproken ze zijn jarenlang gestimuleerd om die skills te ontwikkelen om de staat op te lichten en niet om zelf voor eigen brood te zorgen! Mensen gingen zich meer verdiepen in de wetgeving van bijzondere bijstand dan leren een sollicitatiebrief schrijven of een sollicitatie gesprek voeren. daar zit de fout!

je bent hopeloos.
je blijft mekkeren over die skills, en die skills zijn aangewend om zoveel mogelijk geld voor niks te krijgen. terwijl ze al skills hadden om te werken, maar ze hadden gewoon geen zin.


Ik kan het ook niet helpen als wij zo'n domme overheid hebben die zich door elke Jan Lul uit Turkije of Marokko bij de neus laat nemen. Maar!!! ik zal nooit toestaan dat door die Jan LUL veel slachtoffers, die terecht jarenlang aangewezen waren op de support van die verzorgingsstaat, ineens honger gaan lijden; Puur omdat die staat ineens wakker wordt en komt erachter dat ze jarenlang door die Jan Lul voor de gek is gehouden (collectieve straf dus!). Want laat we eerlijk zijn. Onze Balkenende wil echt niet van een verzorgingsstaat af omdat dat beter is voor de burger maar omdat ze zijn achtergekomen dat die verzorgingsstaat, door eigen schuld, een oprichtersparadijs is geworden en dat de meevallertjes die dat kunnen camoufleren er niet meer zijn!!! Jammer dan voor Balkenende maar ik eis wel dat ze het spel volgens de regels spelen. Geleidedeerlijke afbraak van dat systeem, alle rechten respecteren en de consequenties van eigen falen zelf en alleen dragen!

Je hebt een hoogst merkwaardige opvatting over de verzorgingsstaat.
En bovendien laten wij ons niet meer, zoals je zei, bij de neus nemen door elke jan lul uit marokko of Turkije.
het is niet meer zo makkelijk. Oh kommer en kwel. Wie hier wil wonen, moet ook werken als men kan. Dat zal een cultuurshock teweegbrengen.
haha. Werken voor zijn inkomen: oops. Dan is Nederland opeens niet zo leuk meer.

~Panthera~
01-03-04, 02:03
Geplaatst door kspeciaal

Hier heeft Panthera een waardig antwoord op gegeven denk ik. Bedankt P.
--------------

Niets te danken, graag gedaan. :D

Joesoef
01-03-04, 14:46
De marokkaanse regering subsidieerd te tickets, ze kosten nu net 200 Euro.

Het maximale gewicht dat je mag meenemen is verhoogd van 20 naar 50 kilo.


Mooiere manier om mensen op de plaek te helpen waar het nodig is is er niet. Toe Nederland moest worden opgebouwd kregen ze ook tickets om hier te komen.