PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraans persbureau: Bin Laden opgepakt



Zwarte Schaap
28-02-04, 11:54
Iraans persbureau: Bin Laden opgepakt

TEHERAN - Het Iraanse staatspersbureau IRNA heeft zaterdagochtend gemeld dat de terroristenleider Osama bin Laden in een afgelegen gebied in Pakistan is opgepakt. De aanhouding zou zijn verricht in de zogenoemde Tribal Area (stammengebied) aan de grens met Afghanistan.

Een woordvoerder van de Pakistaanse strijdkrachten heeft volgens het Japanse persbureau Kyodo ontkend dat er van een aanhouding sprake is.

Bron: Dagblad van het Noorden 28/02/04

Blade20
28-02-04, 11:59
Dit is al het tweede bericht dat hij is opgepakt in korte tijd.
Als het zo is willen ze eerst zeker weten dat ze hem hebben en dat hij op een veilige plek is waar ze hem niet proberen te vermoorden of bevrijden.

Iig zou ik erg blij zijn als dit boegbeeld van de RFM is opgepakt. Hoewel het niets aan de huidige situatie veranderd zal het wel de recruitering van hun amateurlegertje dwars zitten.

RinC
28-02-04, 12:22
'Bin Laden aangehouden'

Uitgegeven: 28 februari 2004 12:49

TEHERAN - Het Iraanse staatspersbureau IRNA meldde zaterdagochtend dat de terroristenleider Osama bin Laden in een afgelegen gebied in Pakistan is opgepakt. De aanhouding zou hebben plaatsgevonden in de zogenoemde Tribal Area (stammengebied) aan de grens met Afghanistan.

In een uitzending in het Pashtun - een van de talen die ook in Afghanistan wordt gesproken - meldde de Iraanse staatsradio dat het bezoek van de Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld aan Pakistan, donderdag, te maken had met de aanhouding. De aanhouding zou 'geruime tijd geleden' hebben plaatsgevonden, maar de Amerikaanse president Bush zou die willen onthullen 'als de Amerikaanse verkiezingen worden gehouden'.

Een functionaris van de staatsradio vertelde aan het persbureau IRNA dat de aanhouding van de terroristenleider was bevestigd door een 'zeer betrouwbare bron in Peshawar'.

Osama bin Laden is volgens de Verenigde Staten en hun bondgenoten het brein achter de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten. Een woordvoerder van de Pakistaanse strijdkrachten heeft volgens het Japanse persbureau Kyodo ontkend dat er van een aanhouding sprake is.


Bron : www.nu.nl

Joesoef
28-02-04, 12:24
www.irna.ir

Adds confirmation)
Tehran, Feb 28, IRNA -- Iran`s state radio has quoted an informed
source as saying that Osama bin Laden had been captured in a tribal
region in Pakistan.
The radio`s external service, broadcast in Pushtun, said US
Secretary of Defense Donald Rumsfeld`s trip to Pakistan on Thursday
had been made in connection with the capture.
The radio said, "The capture of the al-Qaeda leader has been made
sometime before, but (US President George W.) Bush is intending to
announce it when the American presidential election is held."
Contacted by IRNA, an IRIB announcer at the Pusthtun service,
confirmed the news, which he said, they had got from a `very reliable
source` in Peshawar, Pakistan.
"Osama bin Laden has been arrested a long time ago, but (US
President George W.) Bush is intending to use it for propaganda
maneuvering in the presidential election," he said.
Osama`s head on a platter is believed to be a big boost to Bush`s
presidential chances, which are increasingly being eclipsed by
Democratic presidential front-runner John Kerry.
The Saudi-born dissident is accused of masterminding the September
11, 2001 attacks on American landmarks in New York and Washington.
Visiting Kabul on Thursday, Rumsfeld said he believes Osama will
be caught, but has no idea when.
BH/210
End

Joesoef
28-02-04, 12:29
reuters


U.S. Denies Iran Report of Bin Laden's Capture
Sat Feb 28, 2004 07:09 AM ET

TEHRAN (Reuters) - The U.S. Department of Defense denied reports by Iran's official IRNA news agency on Saturday that al Qaeda leader Osama bin Laden has been captured.
IRNA quoted a story on Iran's state radio Pashtun service which reported "a very reliable source" as saying bin Laden had been captured in a tribal area of Pakistan.

A senior U.S. defense official denied the report, telling Reuters it was "another piece of stray voltage that's passing around out there."

Washington says Bin Laden masterminded the September 11, 2001 suicide hijack attacks in the United States, which killed nearly 3,000 people.

The Iranian correspondent responsible for the report told Reuters the radio had also reported bin Laden's capture a year ago. But said a new source had told him on Friday the al Qaeda leader had been seized "a long time ago."

"It could be one month ago, it could be one year, but he has been arrested," he said.

While declining to reveal his source or how his source knew of the capture, he said: "My source said it and he knows it."

He said the reason U.S. officials had denied the report was so that they could time the release of the news of bin Laden's capture to help boost President Bush's chances of re-election at presidential polls in November.

The U.S. military said this month that U.S.-led troops in Afghanistan were moving toward coordinated operations along the border -- "a hammer and anvil approach" -- to prevent fleeing al Qaeda fighters from escaping simply by crossing from one country into the other.

Pakistan, a key ally in the U.S.-led war on terror, has stepped-up efforts in recent weeks against al Qaeda and Taliban fighters as the 10,600-strong U.S. force in Afghanistan gears up for a spring offensive against Islamic militants.



--------------------------------------------------------------------------------

© Copyright Reuters 2004

Lugh
28-02-04, 12:58
Ik geloof niet dat hij echt is opgepakt, maar het zou wel weer een mooi succesje zijn. Misschien kan hij samen met Saddam op 1 cel? :D

Al3arbi
28-02-04, 13:20
Yoepie! Zo, dat is dan ook weer opgelost.

~Panthera~
28-02-04, 13:23
Geplaatst door Al3arbi
Yoepie! Zo, dat is dan ook weer opgelost.
---------------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/820ceca4c49560a26fa7e095f7e4cc27.png


:hihi:

Al3arbi
28-02-04, 13:25
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/820ceca4c49560a26fa7e095f7e4cc27.png


:hihi:


Bin Laden is niet gepakt. Mijn pa ligt in zijn bed. Vredig te slapen. 14.30, Allochtonen-schoonheids-baardverzorgings-slaapje.

taouanza
28-02-04, 13:26
Geplaatst door Al3arbi
Bin Laden is niet gepakt. Mijn pa ligt in zijn bed. Vredig te slapen. 14.30, Allochtonen-schoonheids-baardverzorgings-slaapje.


:haha:

~Panthera~
28-02-04, 13:27
Geplaatst door Al3arbi
Bin Laden is niet gepakt. Mijn pa ligt in zijn bed. Vredig te slapen. 14.30, Allochtonen-schoonheids-baardverzorgings-slaapje.
--------


Met ander woorden: jouw dad is een stuk ?? :schok:

:hihi:





opschepper. :ego:

Al3arbi
28-02-04, 13:28
Geplaatst door taouanza
:haha:


;)

@Panthera; Neen! Hij is Bin Laden.

~Panthera~
28-02-04, 13:31
Geplaatst door Al3arbi
;)

@Panthera; Neen! Hij is Bin Laden.
------------

Dat zeg ik. :roken:



gaat iets helemaal verkeerd, geloof ik. :hihi:

Simon
28-02-04, 13:33
Ik geloof het ook niet dat hij is opgepakt. Ze zouden het vrij snel daarna bekend maken. Zo werkt nu eenmaal de ijdelheid van de mens. En dat Rumsfeld ervoor naar Pakistans zou reizen: wie gelooft dat nu? Als ze hem vangen blijft hij vast niet lang ter plekke. Maar wat ik wel geloof is dat men hem HEEL ERG GRAAG zou willen oppakken vóór de verkieizingen in November. Pakistan is volgens mij niet toevallig net een militair initiatief gestart tegen de restanten van de Taliban. Ik vermoed dat daar heel wat mensen van de VS bij aanwezig zijn.

850
28-02-04, 14:52
Iraans persbureau: Bin Laden opgepakt


TEHERAN (ANP) - De Iraanse staatsradio heeft zaterdag gemeld dat de terroristenleider Osama bin Laden is opgepakt. De aanhouding zou al 'geruime tijd geleden' hebben plaatsgevonden in de zogenoemde Tribal Area (stamengebied) aan de grens met Afghanistan.

Het Amerikaanse ministerie van Defensie en de Pakistaanse minister van Binnenlandse Zaken hebben ontkend dat er sprake is van een arrestatie. Het bezoek van de Amerikaanse minister van Defensie Rumsfeld aan Pakistan, donderdag, had volgens de staatsradio te maken met de aanhouding.

Dat de arrestatie nog niet publiek gemaakt is, heeft volgens de zender te maken met de wens van de Amerikaanse president Bush de vangst pas te willen onthullen 'als de Amerikaanse verkiezingen worden gehouden'.

Twee bronnen

Het Iraanse staatspersbureau IRNA, dat het nieuws verspreidde, sprak met de directeur van de Pashtuntalige dienst van de staatsradio, Asheq Hossein. Die zei dat hij twee bronnen had voor zijn bericht. De eerste bron is Shamim Shahed van de Engelstalige Pakistaanse krant The Nation. Die zou hem het verhaal vrijdag hebben gedaan. Shahed ontkent dat overigens. Hosseins tweede bron is 'een man met nauwe banden met de inlichtingendiensten en de Afghaanse stamoudsten'.

Osama bin Laden is volgens de Verenigde Staten en hun bondgenoten het brein achter de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten.

Geactualiseerd om 13.53 uur

Al3arbi
28-02-04, 14:55
Spuit elf. Read!!!!!!!

;)

mrz
28-02-04, 15:01
De bronnen zijn samengevoegd? :confused:

Al3arbi
28-02-04, 15:02
Geplaatst door mrz
De bronnen zijn samengevoegd? :confused:


1 grote poel van gemaakt.

mrz
28-02-04, 15:05
Hmmm, is Osama fan van Norah Jones dan? Dat is best wel erg, want ik heb net die cd gekocht, en nog geneens voor mezelf! :cheefbek:

Al3arbi
28-02-04, 15:08
Geplaatst door mrz
Hmmm, is Osama fan van Norah Jones dan? Dat is best wel erg, want ik heb net die cd gekocht, en nog geneens voor mezelf! :cheefbek:


Geef het cadeau in stijl. Verpakt in het in `n lichtelijk verdacht pakketje. Wat poeder erbij, `n kanonslag. Texan Crunch! :cheefbek:

mrz
28-02-04, 15:13
Geplaatst door Al3arbi
Geef het cadeau in stijl. Verpakt in het in `n lichtelijk verdacht pakketje. Wat poeder erbij, `n kanonslag. Texan Crunch! :cheefbek:

Nee, dat zou dan Santa Maria zijn, want is cadeau voor zus.

Al3arbi
28-02-04, 15:19
Geplaatst door mrz
Nee, dat zou dan Santa Maria zijn, want is cadeau voor zus.

Dan moet je CD gelijk in CDspeler gooien en nummer 1 opzetten. En hard meebleruh! Sunraaaaaaaaaaaais. Sunraaaaaaaaais. Etc.

mrz
28-02-04, 15:22
Geplaatst door Al3arbi
Dan moet je CD gelijk in CDspeler gooien en nummer 1 opzetten. En hard meebleruh! Sunraaaaaaaaaaaais. Sunraaaaaaaaais. Etc.

To listen to this cd, you must install player... :mad:

Al3arbi
28-02-04, 15:25
Geplaatst door mrz
To listen to this cd, you must install player... :cheefbek:


Player @ ur service. Waar is zus?

mrz
28-02-04, 15:32
Geplaatst door Al3arbi
Player @ ur service. Waar is zus?

Zus is thuis, zus heeft vriend. :p Nijntje plaatje doen we maar even niet.

Maar nogmaals, is net niet helemaal mijn muziek al is het wel aardig. Maargoed, player deinstall... :cheefbek:

Al3arbi
28-02-04, 15:37
Geplaatst door mrz
Zus is thuis, zus heeft vriend. Nijntje plaatje doen we maar even niet. :p

Maar nogmaals, is net niet helemaal mijn muziek al is het wel aardig. Maargoed, player deinstall... :cheefbek:


Prrr. Eerst de player roepen dan weghalen. Enfin, maak nie uit. Koop `n leuk hiphop ceedeetje voor dr.

mrz
28-02-04, 15:40
Geplaatst door Al3arbi
Prrr. Eerst de player roepen dan weghalen. Enfin, maak nie uit. Koop `n leuk hiphop ceedeetje voor dr.

Lol dat deed die cd niet ik. Maar nee, hip-hop meer voor mij, dit is wat zij wilde bla... :o

lennart
28-02-04, 16:37
Osama zit al sinds geruime in Langley bij zijn bazen.

taouanza
28-02-04, 16:49
Geplaatst door lennart
Osama zit al sinds geruime in Langley bij zijn bazen.


:haha: