PDA

Bekijk Volledige Versie : SGP: 'Geen gelijkstelling christelijke en islamitische scholen'



Wizdom
28-02-04, 12:57
'Geen gelijkstelling christelijke en islamitische scholen' 28-02-2004


De gelijkstelling van christelijke en islamitische scholen ergert partijleider Bas van der Vlies. De voorman van de SGP riep de SGP'ers tijdens de partijdag in Utrecht op zich te verzetten tegen deze gelijkschakeling. "De gewraakte vergelijking hoeven we ons niet te laten aanleunen," aldus Van der Vlies. "Daartegen moeten en mogen we ons verweren. Niet defensief, maar positief. We hebben niets te verbergen, maar wel te beschermen.

Van der Vlies deed zijn uitspraken naar aanleiding van de toenemende druk op de vrijheid van onderwijs, dat is vastgelegd in artikel 23 van de Grondwet. "Onze scholen zijn geen 'geestelijke gevangenissen'. Daar wordt geen haat gepredikt, maar liefde. Nooit haat die zich richt op mensen, wel een afkeer van zonde en ongerechtigheid ."

Wat betreft dat onderstaande zie ik geen verschil hoor....?

freya
28-02-04, 13:37
Geplaatst door Wizdom
Daar wordt geen haat gepredikt, maar liefde. Nooit haat die zich richt op mensen, wel een afkeer van zonde en ongerechtigheid ."


Maar wel zelfhaat :moe:

'De mens is zondig en leven is lijden'
iedereen die wel eens in een gereformaarde kerk is geweest weet hoeveel menshaat daar in feite gepredikt wordt :aanwal:

En ik zou wel eens een inspecteur naar zo'n 'sgp'schooltje willen sturen om te horen hoe daar over ongelovigen wordt gepraat :moe:

Hoeveel afwijzing en haat zit er niet bij die christelijke types, die bij een new-age beurs buiten gaan staan bidden voor het mislukken van de dingen die binnen gebeuren.

:motorzaag Ik voel bij mezelf ook wat haat opkomen, geloof ik :verward: