PDA

Bekijk Volledige Versie : IDF sloopt 120 winkels in de Gaza strook



lennart
28-02-04, 16:58
Beit Hanun mayor: damage bill from IDF raid over $1 million

Beit Hanun Mayor Ibrahim Hamid estimated on Saturday that the damage bill from an Israel Defense Forces demolition of some 120 Palestinian-owned shops, destroyed when the army uncovered a 60-meter tunnel used by gunmen who killed an IDF reservist along at the Erez crossing on Thursday, would come to more than $1 million.

Two army bulldozers backed by four tanks on Friday ploughed through the cluster of buildings which the IDF army said concealed the long tunnel used by Palestinian militants.

The stores leading up to Erez, a heavily fortified Israeli industrial zone on the Gaza-Israel border, sold mainly clothing, electronics and food and drink to Palestinian workers who made their way to their jobs in Israel through the crossing.

"We need urgent help for these people. They did not do anything," said Hamid.

The army spokesman said storeowners could file for compensation. But success for such suits by Palestinians accused by Israel of having abetted militants is almost unheard of.

"What a miserable situation. I didn't only lose my shop. I also lost $7,000 in goods," said Hamdan al-Muqaiyad, a shop owner who received summary notice to vacate the market lane leading up to Erez before military bulldozers ploughed in on Friday.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/399141.html

freya
28-02-04, 17:06
Maar je mag je als Palestijn niet boos of gefrustreerd voelen, door zoiets hoor! En vooral geen wraakgevoelens koesteren!

Je moet dat gewoon accepteren als iets dat bij het leven hoort, had je maar niet als Palestijn geboren moeten worden :moe:






En dan nog vragen mensen zich af waar al dat verzet toch vandaan komt :jammer:

taouanza
28-02-04, 17:10
Geplaatst door freya
Maar je mag je als Palestijn niet boos of gefrustreerd voelen, door zoiets hoor! En vooral geen wraakgevoelens koesteren!

Je moet dat gewoon accepteren als iets dat bij het leven hoort, had je maar niet als Palestijn geboren moeten worden :moe:






En dan nog vragen mensen zich af waar al dat verzet toch vandaan komt :jammer:

Nee hoor wraakgevoelens komen voort uit antisemitsme.:moe:

~Panthera~
28-02-04, 21:06
Een DEMOCRATIE had : de tunnel volgestort met beton.
Klaar.


Israel: Vernietigd 120 winkels.
Vergoedt niets.


En maar volhouden dat je een Democratie bent. :moe:

ZbaqZbaq
28-02-04, 21:24
Er is maar 1 oplossing voor het conflict...en die oplossing kan alleen geforceerd worden door Hamas, Jihad, Al-Aqsa, en Hizbollah.

Lugh
28-02-04, 21:59
Geplaatst door ZbaqZbaq
Er is maar 1 oplossing voor het conflict...en die oplossing kan alleen geforceerd worden door Hamas, Jihad, Al-Aqsa, en Hizbollah.
En wat houdt die oplossing dan in? Alle Israëliërs uitmoorden of verdrijven?

Al Sawt
28-02-04, 23:11
Geplaatst door Lugh
En wat houdt die oplossing dan in? Alle Israëliërs uitmoorden of verdrijven? Ontmanteling van Israel, het Arabischeren van Palestina(wat nu toch al in gaan is) en verdrijven van alle onrechtmatige bewoners (kortom Israeliers).

Lugh
29-02-04, 07:53
Geplaatst door Al Sawt
Ontmanteling van Israel, het Arabischeren van Palestina(wat nu toch al in gaan is) en verdrijven van alle onrechtmatige bewoners (kortom Israeliers).
Daarmee sta je dus op hetzelfde niveau als de Israëliërs. Het is altijd zo lachwekkkend wanneer mensen ergens tegen ageren, maar vervolgens zelf hetzelfde in petto hebben. :D

Maar ik vroeg het eigenlijk aan Zbaq/Nabil. Was benieuwd of zijn eigen opvatting wel strookt met de AEL opvatting dat er 1 gezamelijk staat moet komen waarin zowel joden als moslims kunnen leven.

freya
29-02-04, 08:11
Geplaatst door ZbaqZbaq
Er is maar 1 oplossing voor het conflict...en die oplossing kan alleen geforceerd worden door Hamas, Jihad, Al-Aqsa, en Hizbollah.

:moe:

De oplossing kan alleen geforceerd worden door de internationale gemeenschap.

Het Palestijns verzet heeft de zaak wel op de internationale agenda gehouden, maar heeft niet een oplossing dichterbij gebracht.

Een totale boycot van Israel, ook door de buurlanden zou wel eens een veel effectiever middel kunnen zijn. Zo is het apartheidsregime van Zuid-Afrika uiteindelijk ook gevallen.
Om dat voor elkaar te krijgen moet de publieke opinie nog net even meer omslaan naar pro-Palestijns en dan werken de zelfmoord aanslagen juist weer tegen.

Ik begrijp heel goed waarom mensen deze aanslagen plegen, het is het enige middel dat ze is overgebleven om zich te verzetten tegen de onderdrukking. Als ik daar zou wonen, zou ik er zelf ook toe in staat zijn mezelf op te blazen tussen een groep soldaten.
Maar het is korte termijn denken, voor de langere termijn heb je westerse vrienden nodig in deze wereld en die krijg je op deze manier niet.

Als de AEL zich zo druk maakt over Palestina, waarom zorgen jullie er dan niet voor dat er meer media-aandacht komt voor de massale demonstraties in de bezette gebieden, daar hoor je in Nederland nooit iets over, zelfs niet als er 4 doden bij vallen :mad:

taouanza
29-02-04, 09:15
Geplaatst door Alcibiades
Welke methoden wil je toepassen?
Waar wil je ze naar toe brengen?

Goh welke methodes gebruikt Israel?

Lugh
29-02-04, 09:20
Moeten we de Amerikanen en Australiërs ook niet verdrijven ten gunste van de indianen en aboriginals? En wat doen die arabieren eigenlijk nog in Marokko?

taouanza
29-02-04, 09:47
Geplaatst door Alcibiades
Het is zwak om een vraag met een wedervraag te beantwoorden. Trouwens, ik vroeg het aan Al Sawt.

Zo heb jij voor elke thread een andere mening ofzo? :watte?:

Wat zwak is dat je de vraag niet beantwoord.

Al Sawt
29-02-04, 14:27
Geplaatst door Alcibiades
Welke methoden wil je toepassen?
Waar wil je ze naar toe brengen? Zelfde methodes als die door de Zionisten gebruikt werden.

En wat betreft hun lot, zal het ons een zorg wezen.

Al Sawt
29-02-04, 14:30
Geplaatst door Lugh
Moeten we de Amerikanen en Australiërs ook niet verdrijven ten gunste van de indianen en aboriginals? En wat doen die arabieren eigenlijk nog in Marokko? Hoe lang geleden was het gebeurd?


En wat betreft jou redenatie, het verdrijven van Israeliers is een ontwikkeling wat geheel in de lijn is met de historie.

Lugh
29-02-04, 14:49
Geplaatst door Al Sawt
Hoe lang geleden was het gebeurd?
Oh het gaat dus om tijd? Over 50 jaar erken je het bestaansrecht van Israël wel?


En wat betreft jou redenatie, het verdrijven van Israeliers is een ontwikkeling wat geheel in de lijn is met de historie.
Dat hangt er maar net vanaf wat jij onder "verdrijven" verstaat. Je argumenten tegen de Israëlische misdaden zijn in elk geval niet meer serieus te nemen nu je zelf laat blijken hetzelfde voor te staan.

Julien
29-02-04, 15:27
Geplaatst door Al Sawt
Zelfde methodes als die door de Zionisten gebruikt werden.

En wat betreft hun lot, zal het ons een zorg wezen.

Dan ben je net zo'n varken als Sharon!

ik snap hier echt niks van. De israelische politiek wordt bekritiseerd maar hier wordt er gezegd dat de Palestijnen precies hetzelfde moeten doen.

Wat een hypocrisie.

Julien
29-02-04, 15:30
Geplaatst door Lugh
Oh het gaat dus om tijd? Over 50 jaar erken je het bestaansrecht van Israël wel?


Dat hangt er maar net vanaf wat jij onder "verdrijven" verstaat. Je argumenten tegen de Israëlische misdaden zijn in elk geval niet meer serieus te nemen nu je zelf laat blijken hetzelfde voor te staan.

ik ben het met je eens.

Maar de situatie van de Joden in Israel is niet te vergelijken met de situatie van de Aussie's in Australie.

In Israel hebben van begin af aan Joden én Palestijne gewoond!! Joden hebben wel recht op een eigen staat op dat grondgebied, net als de Palestijnen! Joden zijn samen met Palestijnen de oorspronkelijke inwoners van Palestina.

Palestina zal nooit helemaal Palestijns pf helemaal Joods worden!

Al Sawt
29-02-04, 17:22
Geplaatst door Lugh
Oh het gaat dus om tijd? Over 50 jaar erken je het bestaansrecht van Israël wel? Bepaalde mensen, hebben bewijzen dat ze zelfs na 2000 jaar een gebied met succes kunnen opeisen. En wie zijn wij, om daar geen voorbeeld aan te nemen? Dus die 50 jaar is een fractie van die 2000 jaar.



Geplaatst door Lugh
Dat hangt er maar net vanaf wat jij onder "verdrijven" verstaat. Je argumenten tegen de Israëlische misdaden zijn in elk geval niet meer serieus te nemen nu je zelf laat blijken hetzelfde voor te staan. Je hebt het geheel mis. Mijn argumenten tegen de Israelische bezetting stroken met die van de Internationale verdragen.

En bovendien ik heb nooit geageerd tegen de Israelische bezetting van de Palestijnse gebieden. Maar tegen heel Israel. Voor mij is de kous niet af, als Israel zich uit de Palestijnse gebieden terugtrekt. Want de resterende 85% van de bezet Palestijnse en Arabische grondgebied, moet nog worden teurggegeven.

Al Sawt
29-02-04, 17:26
Geplaatst door Alcibiades
Vind je het gek dat de Joden zich met hand en tand proberen te verdedigen, zoals er mensen met meningen als jij rondlopen?
Stel je nu eens voor dat jij een Jood was, in Israël geboren. Zou je dan geen dienst nemen in het Israëlische leger om je dierbaren te verdedigen? Stel je voor, dat je als Palestijn geboren bent in Palestina en verzeild raakt in een vluchtelingekamp ergens in Libanon?


Wat betreft niet-sefaridische joden, ze hebben niets te zoeken in Palestina. Het feit dat ze tegen ons moeten bewapenen, is hun eigen schuld. Hadden ze maar nooit tussen ons moeten komen wonen.

Al Sawt
29-02-04, 17:28
Geplaatst door Julien
Dan ben je net zo'n varken als Sharon!

ik snap hier echt niks van. De israelische politiek wordt bekritiseerd maar hier wordt er gezegd dat de Palestijnen precies hetzelfde moeten doen.

Wat een hypocrisie. Jouw vergelijking met Sharon, deert me niks.

Ik bekritiseer de Israelische politiek niet alleen, maar ook de bestaansrecht van Israel en de toekomstige bestaan van die k.ankergezwel.

Goodnight
29-02-04, 17:29
Geplaatst door Al Sawt
Stel je voor, dat je als Palestijn geboren bent in Palestina en verzeild raakt in een vluchtelingekamp ergens in Libanon?


Wat betreft niet-sefaridische joden, ze hebben niets te zoeken in Palestina. Het feit dat ze tegen ons moeten bewapenen, is hun eigen schuld. Hadden ze maar nooit tussen ons moeten komen wonen.

Waarom uitgezonderd sefaridische joden?

Al Sawt
29-02-04, 17:33
Geplaatst door Julien
ik ben het met je eens.

Maar de situatie van de Joden in Israel is niet te vergelijken met de situatie van de Aussie's in Australie.

In Israel hebben van begin af aan Joden én Palestijne gewoond!! Joden hebben wel recht op een eigen staat op dat grondgebied, net als de Palestijnen! Joden zijn samen met Palestijnen de oorspronkelijke inwoners van Palestina.

Palestina zal nooit helemaal Palestijns pf helemaal Joods worden! En waarom is de Palestijnse kwestie niet te vergelijken met die van de Aussie`s?

Net als de Aborignals, werden de Palestijnen door een vreemde 'volk' uit hun land verdreven. Maar je hebt wel gelijk dat het niet te vergelijken is. Aangezien de Aussie`s veel barmhartiger met de Aborignals omgingen.

Ook jouw redenatie; dat er altijd joden in Palestina hebben gewoond en dat ze daarom recht hebben op hun eigen land, raakt geen kant noch wal. Overal ter wereld leven er Joden. Hebben daarom Franse Joden, recht op een eigen land in Frankrijk?

Al Sawt
29-02-04, 17:35
Geplaatst door Goodnight
Waarom uitgezonderd sefaridische joden? Omdat Sefaridische Joden, altijd in de Arabische wereld geleefd hebben.
Omdat Sefaridische Joden, gewoon Arabieren zijn.

Julien
29-02-04, 17:43
Geplaatst door Al Sawt
En waarom is de Palestijnse kwestie niet te vergelijken met die van de Aussie`s?

Net als de Aborignals, werden de Palestijnen door een vreemde 'volk' uit hun land verdreven. Maar je hebt wel gelijk dat het niet te vergelijken is. Aangezien de Aussie`s veel barmhartiger met de Aborignals omgingen.

Ook jouw redenatie; dat er altijd joden in Palestina hebben gewoond en dat ze daarom recht hebben op hun eigen land, raakt geen kant noch wal. Overal ter wereld leven er Joden. Hebben daarom Franse Joden, recht op een eigen land in Frankrijk?

Verdiep je eens in de geschiedenis van Israel:

De oorspronkelijk inwoners van Israel waren kanaanieten. Rond 1000v. Chr kwamen er tegelijkertijd Hebreeuwen en Filistijnen aan. Het is niet duidelijk waar die Hebreuuwen vandaan kwamen, de Filistijnen (Palestijnen) waren waarschijnlijk een Zeevolk uit het noorden (Grieken?). Het complexe van het geheel is dus, dat deze 2 volken ongeveer tegelijkertijd aankwamen in Kanaan. De Kanaanieten verdwenen steeds meer uit Kanaan en de Filistijnen wisten zich ook niet blijvend te verstigen daar.

De bloeiperiode van israel breekt aan, zosals wij die allemaal kennen: Ten tijde van David en Salomo bereikt Israel haar hoogtepunt, veel Joden verlangen nog naar díe tijd terug --> zionisme.
Na Salomo wordt Israel in 2 delen verdeeld. Het noorden Samaria, het zuiden Judea (hier komt de naam 'Jood' vandaan). Samaria wordt al gauw veroverd door de Assyriers en de Hebreeuwen daar worden bannelingen. Een paar eeuwen later wordt ook Judea veroverd (door de Babyloniers) en dan is het verhaal Israel ook ff uit.

Na deze diaspora mogen de Joden weer terug naar Israel van de Perzen (er is dan een Perzisch wereldrijk), in die tussentijd is er een Joods geloof ontstaan zoals wij die nu kennen.
Tot ong. 50 jaar na Christus was Palestina/ Israel een Joodse staat (onder leiding van de Romeinen) maar als de Romeinen dan bruut ingrijpen tijdens een burgeroorlog in Israel is het weer over voor de Joden in Israel.. dan begint de grote diaspora.

Sindsdien is Israel een Arabisch land, er blijven wel wat Joden wonen (vnl in Jeruzalem) maar ik hoop dat ik je zo heb kunnen laten zien hoe complex de vraag is van wie Israel nou eigenlijk is. Van begin af aan hebben Filistijnen (Palestijnen) en Hebreeuwen (Israeliers) gestreden voor dit gebied.

Al Sawt
29-02-04, 17:45
Geplaatst door Alcibiades
Je ontwijkt mijn vraag. Ik heb het gewoon omgekeerd beantwoord.

taouanza
29-02-04, 19:03
Geplaatst door Alcibiades
Truukje om geen antwoord te hoeven geven. Trap ik niet in. Ik snap wel dat je een antwoord ontwijkt hoor. Een extremist zal niet graag verplaatsen in het standpunt van hen die hij bestrijdt. Als hij dat wel doet wordt namelijk zijn wereldbeeld aan het wankelen gebracht.

:melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2: :melig2:









:moe:

Al Sawt
29-02-04, 19:09
Geplaatst door Julien
Verdiep je eens in de geschiedenis van Israel:

De oorspronkelijk inwoners van Israel waren kanaanieten. Rond 1000v. Chr kwamen er tegelijkertijd Hebreeuwen en Filistijnen aan. Het is niet duidelijk waar die Hebreuuwen vandaan kwamen, de Filistijnen (Palestijnen) waren waarschijnlijk een Zeevolk uit het noorden (Grieken?). Het complexe van het geheel is dus, dat deze 2 volken ongeveer tegelijkertijd aankwamen in Kanaan. De Kanaanieten verdwenen steeds meer uit Kanaan en de Filistijnen wisten zich ook niet blijvend te verstigen daar.

De bloeiperiode van israel breekt aan, zosals wij die allemaal kennen: Ten tijde van David en Salomo bereikt Israel haar hoogtepunt, veel Joden verlangen nog naar díe tijd terug --> zionisme.
Na Salomo wordt Israel in 2 delen verdeeld. Het noorden Samaria, het zuiden Judea (hier komt de naam 'Jood' vandaan). Samaria wordt al gauw veroverd door de Assyriers en de Hebreeuwen daar worden bannelingen. Een paar eeuwen later wordt ook Judea veroverd (door de Babyloniers) en dan is het verhaal Israel ook ff uit.

Na deze diaspora mogen de Joden weer terug naar Israel van de Perzen (er is dan een Perzisch wereldrijk), in die tussentijd is er een Joods geloof ontstaan zoals wij die nu kennen.
Tot ong. 50 jaar na Christus was Palestina/ Israel een Joodse staat (onder leiding van de Romeinen) maar als de Romeinen dan bruut ingrijpen tijdens een burgeroorlog in Israel is het weer over voor de Joden in Israel.. dan begint de grote diaspora.

Sindsdien is Israel een Arabisch land, er blijven wel wat Joden wonen (vnl in Jeruzalem) maar ik hoop dat ik je zo heb kunnen laten zien hoe complex de vraag is van wie Israel nou eigenlijk is. Van begin af aan hebben Filistijnen (Palestijnen) en Hebreeuwen (Israeliers) gestreden voor dit gebied. Julien,

Geen enkel volk, is gevormd door een plotselinge gebeurtenis.
De Palestijnen vormen daarop ook geen uitzondering. De vorming van de Palestijnse volk, begon al in de oudheid. De Palestijnen zijn de erfgenamen van alle volkeren, die Palestina langdurig of kortstondig hebben bewoond.

Toen de Romeinen de Joden hebben verdrijven, was Palestina nog bewoond door andere volkeren. En de Arabische aanwezigheid van Palestina, was al eerder in gang dan je beweert. De Nabateers(voorouders van Arabieren), waren al eeuwen voor de Diaspora in regio aanwezig. Bron:http://www.israel.nl/ambassade/culture/mabat-arc/m27speceri.html (http://)

Ook moeten we ons zelf de vraag stellen; of een 'volk' die 2000 jaar geleden verdreven is(Twijfelachtig), het recht heeft om weer 'terug te keren'? En zijn die Joden van vandaag, de echte nageslacht (dus de erfgenamen) van Oud Israeliers?

Dus jouw redenatie dat de Joden alleen dankzij hun aanwezigheid in verleden, het 'historische' recht hebben om Palestina te eisen. Is behalve ethisch onaanvaardbaar ook bespottelijk.

De Joden hebben evenveel recht op Palestina als een Chinees.

Al Sawt
29-02-04, 19:18
Geplaatst door Alcibiades
Truukje om geen antwoord te hoeven geven. Trap ik niet in. Ik snap wel dat je een antwoord ontwijkt hoor. Een extremist zal niet graag verplaatsen in het standpunt van hen die hij bestrijdt. Als hij dat wel doet wordt namelijk zijn wereldbeeld aan het wankelen gebracht. Hoe kan ik me verplaatsen in een standpunt, die gestoeld is op een combinatie van fabels en een fascistische ideologie?

Maar goed, ik zal me inbeelden. Als ik een Israelier was, dan zou ik me hardop afvragen waarom de Palestijnse gebieden bezet worden, waarom mijn ouders naar een totaal vreemde land geimigreerd zijn en waarom we een fascistische ideologie najagen? Dan zou ik waarschijnlijk in een van die kampen zitten, waar andere dienstweigeraars vastzitten.

Je mag me bestempelen als een extremist of wat dan ook. Maar je moet een ding beseffen, dat de overgrote meerderheid van de Arabieren het zelfde denkwijze hebben als ik.

En hoe noem je mensen die denken dat die grond van hun is, omdat hun 'voorouders' 2000 jaar geleden daar gewoond hebben?

Julien
29-02-04, 19:33
Al Sawt, er heeft ook nooit een Palestijnse staat ontstaan, want Palestina is altijd gekolonialiseerd. En Joden hebben net zo goed recht op de staat Israel, als je dat ontkent acepteer je het internationale recht niet. Terwijl jij Israel altijd beschuldigt van schending van het int. recht. Hoe kan jij verlangen dat Israel zich er aan houdt, als je dat zelf niet eens doet?

lennart
29-02-04, 19:40
Israel is de enige "democratische" staat ter wereld waar slechts een ideologie de politieke agenda bepaald, namelijk de Zionistische ideologie. De Zionistische ideologie heeft een willekeurige land gekaapt en de oorspronkelijke bewoners overboord gegooid of ze behandeld ze als uitschot. Israel moet een echte democratische staat worden, waarin iedere ideologie een plaats heeft, maarja dan is het natuurlijk geen Zionistische staat meer.

Al Sawt
29-02-04, 20:10
Geplaatst door Julien
Al Sawt, er heeft ook nooit een Palestijnse staat ontstaan, want Palestina is altijd gekolonialiseerd. Er hebben altijd Palestijnen in Palestina geleefd En ze hebben altijd een meerderheid in Palestina gevormd. Het onstaan van een Palestijnse staat, zou een logische en een verklaarbare stap geweest zijn. Net zo logisch als de stichting van Kroatie door de Kroaten. Integenstelling tot het creatie van die kan.kergezwel.



Geplaatst door Julien
En Joden hebben net zo goed recht op de staat Israel, Ze hebben helemaal nergens recht op. Waarom zou een Jood uit Rusland
of een uit Nederland, het recht hebben om zich in Palestina te vestigen? Welke recht hebben zij? Waarom is hun recht legitiemer of even zwaar, dan (of als) de recht van een Palestijn die generaties in Palestina leeft?



Geplaatst door Julien
als je dat ontkent acepteer je het internationale recht niet.
Israel accepteer Internationale recht en resoluties niet. Dus waarom zouden wij, die Int. recht wel moeten respecteren? Waarom zouden we 1 resolutie moeten respecteren? En wat voor geloofwaardigheid heeft de Int. recht nog als zij een staat erkennen, die door de Kolonialisme en op basis van fabels en religieuze geschriften haar bestaansrecht ontleent?
En is Int. recht het maatstaaf van historisch feiten?


Geplaatst door Julien
Terwijl jij Israel altijd beschuldigt van schending van het int. recht. Hoe kan jij verlangen dat Israel zich er aan houdt, als je dat zelf niet eens doet? Ten eerste Israel houdt er niet aan. Als Israel zich aan zou houden, dan zou de conflict allang opgelost zijn en dan zou ik een roepende in de woestijn zijn. Ten tweede; de motivatie om de Int.recht niet te erkennen, vloeit voort uit Israelische schendingen van Int.recht.

Al Sawt
29-02-04, 20:11
Geplaatst door Alcibiades
Wat zou je doen om je kleine dochtertje, dat elke dag met de bus naar school gaat, te beschermen tegen zelfmoordaanslagen? Demonstreren tegen de bezetting en de fascistische politiek van Israel. En mijn dochter niet met de bus laten reizen. Wat ook gebeurt, aangezien de Israelische schoolkinderen een speciale vervoer hebben.

lennart
29-02-04, 20:17
Geplaatst door Alcibiades
Wat zou je doen om je kleine dochtertje, dat elke dag met de bus naar school gaat, te beschermen tegen zelfmoordaanslagen?

Wat zou je doen om je kleine dochtertje, dat elke dag te voet naar school gaat, te beschermen tegen Israelische soldaten en kolonisten met M-16's?

Julien
29-02-04, 20:27
Al Sawt, ik zeg echt eerlijk dat toen ik begon met posten op dit forum dat ik een heel eenzijdige (westerse) blik had op het conflict in Israel. Ik dacht echt dat het alleen de Palestijnen waren die terroristische dingen deden. Maar ik heb nu ook de andere kant gezien, wat een staatsterrorisme Israel doet, en ik vind dat ik nu een iets meer genuanceerde mening heb.

Maar het gaat er bij mij echt niet in dat jij de Joden die er al duizenden jaren wonen, en de Joden die duizenden jaren in diaspora leefden, het recht ontzegd om hun eigen land Israel te hebben. Net als de Palestijnen hebben zij recht op een eigen staat.

Ja, Israel moet zich terugtrekken uit de bezette gebieden.. maar daarnaast moeten de Palestijnen Israel accepteren.

Echt waar, ook jij moet water bij de wijn doen.. op die manier zullen de Palestijnen nooit hun eigen land krijgen.

850
29-02-04, 21:39
Geplaatst door Julien
Echt waar, ook jij moet water bij de wijn doen..

:verward: Een fransoos die zegt dat je water bij de wijn moet doen.

Arvid
29-02-04, 22:10
Geplaatst door Alcibiades
Die doen haar helemaal niets!

Totdat een Isrealische gunship helicopter wat raketten afvuurt in de buurt zoals van de week gebeurde. Simpelweg een moedwillige moordaanslag.
T'is diep triest.

Bedenk GJ, dat democratie in Israel een facade is.
Het land is heftig gemilitariseerd. Een groot deel van de export betreft wapenhandel. Het leger heeft veel macht in de regering, wat dat betreft lijkt het veel op Pakistan en Turkije, die landen hebben ook een schijndemocratie. Ik denk niet dat Israel in haar huidige staat lang kan blijven bestaan.