PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël arresteert drie Palestijnse tieners die aanslag wilden plegen 29-02-2004



Lugh
29-02-04, 11:48
Israël arresteert drie Palestijnse tieners die aanslag wilden plegen 29-02-2004


De Israëlische veiligheidstroepen hebben drie Palestijnse tieners gearresteerd die van plan waren om een zelfmoordaanslag te plegen, uit woede over de bouw van het Israëlische veiligheidshek op de Westoever. Hun ouders hebben dit zondag bekendgemaakt. Het Israëlische leger wilde geen commentaar geven.

De tieners - twee van 13 en een van 14 - behoren tot de allerjongsten die ooit door de Israëlische autoriteiten zijn opgepakt op verdenking van het beramen van aanslagen.

De ouders van een van de jongens betuigden zich verbijsterd over het feit dat de Palestijnse extremistische groeperingen steeds jongere activisten ronselen voor zelfmoordaanslagen. Tot dusverre waren zelfmoordactivisten veelal twintigers.

Volgens de vader van een van de jongens hadden dezen een brief voor hun ouders achtergelaten waarin ze aankondigden dat ze een zelfmoordaanslag gingen plegen op een basis of een controlepost van het Israëlische leger.

De twee 13-jarigen zeiden lid te zijn van de Islamitische Jihad, de 14-jarige zei bij de Al-Aqsa Martelarenbrigades, de gewapende vleugel van Yasser Arafats Fatah-beweging, te horen.

De jongens werden donderdag gearresteerd.

observer
01-03-04, 15:01
wat moet je hier nog overzeggen

woede over bezetting of muur whatever

wie kinderen misbruikt heeft geen moreel besef
het feit dat de israelies kinderen doodschieten doet daar niets aan af (ik ben maar even de meute voor)

lennart
01-03-04, 15:10
Het is inderdaad triest te zien dat jongens van 13 en 14 jaar al geen andere toekomst meer zien dan de dood als een martelaar.

Lugh
01-03-04, 15:13
Geplaatst door lennart
Het is inderdaad triest te zien dat jongens van 13 en 14 jaar al geen andere toekomst meer zien dan de dood als een martelaar.
Op die leeftijd zal dat meer te maken hebben met hersenspoeling door de Palestijnse terreurorganisaties.

nl-x
01-03-04, 18:17
Óf hersenspoeling van forumlezers door ongefundeerde, en enkel door Israel aangereikte, propaganda waarvan ik geen bal geloof.

Als het waar zou zijn dan zie ik het wel op het 8-uur Journaal.


En dat betwijfel ik ten zeerste...

Enige wel gefundeerde berichten die ik hoor betreffen wel jongens van de zelfde leeftijd. Maar die zijn dan vermoord door Israel tijdens een poging om een of ander sinterklaas-achtig-mytische terrorist op te pakken.

nlx

Al Sawt
01-03-04, 18:37
Geplaatst door observer
wat moet je hier nog overzeggen

woede over bezetting of muur whatever

wie kinderen misbruikt heeft geen moreel besef
het feit dat de israelies kinderen doodschieten doet daar niets aan af (ik ben maar even de meute voor) Lugh en Observer,

Hoe zit het met de kinderen van Joodse kolonisten, die gewapend met uzi`s deelnemen aan gewelddadige acties tegen Palestijnen?


En dan heb ik het niets eens, over het klaar stomen van Israelische tieners voor een carriere bij het leger. Een soort Zionistische variant van H.itlerjugend.

Lugh
01-03-04, 18:46
Geplaatst door Al Sawt
Lugh en Observer,

Hoe zit het met de kinderen van Joodse kolonisten, die gewapend met uzi`s deelnemen aan gewelddadige acties tegen Palestijnen?


En dan heb ik het niets eens, over het klaar stomen van Israelische tieners voor een carriere bij het leger. Een soort Zionistische variant van H.itlerjugend.
Die kinderen worden ook gehersenspoeld. Heel erg dat die kinderen zoveel haat wordt bijgebracht.

Al Sawt
01-03-04, 18:54
Geplaatst door Lugh
Die kinderen worden ook gehersenspoeld. Heel erg dat die kinderen zoveel haat wordt bijgebracht. De bezetting, pleit in voordeel van de Palestijnse kinderen.

plexus
01-03-04, 18:59
Geplaatst door Al Sawt
De bezetting, pleit in voordeel van de Palestijnse kinderen.

[lugh mode] bezetting...welke bezetting??[/lugh mode]

Al Sawt
01-03-04, 19:38
Geplaatst door observer
wat moet je hier nog overzeggen
Jammer dat het niet geluk is.

nl-x
01-03-04, 19:59
Geplaatst door Lugh
Die kinderen worden ook gehersenspoeld. Heel erg dat die kinderen zoveel haat wordt bijgebracht.

Goh, meen je ? :/

Lugh
01-03-04, 20:08
Geplaatst door nl-x
Goh, meen je ? :/
Voor jou moeilijk voor te stellen zeker? Hoe meer haat daar hoe beter?

Al Sawt
01-03-04, 20:24
Geplaatst door Lugh
Voor jou moeilijk voor te stellen zeker? Hoe meer haat daar hoe beter? Hoe zit het met N-Ierland?

observer
02-03-04, 23:01
Geplaatst door Al Sawt
De bezetting, pleit in voordeel van de Palestijnse kinderen. je mist het punt de volwassenen, ouders organisaties etc die zijn moreel corrupt omdat ze kinderen inzetten

waar hun wieg ook staat

papol
03-03-04, 05:54
Een nieuwe(?) manier om de wereldopinie te beinvoeden, gebruik kinderen. Doet het altijd goed tav verontwaardiging. Moeten die asociale wel mee werken door ze geijk neer te knallen, maar ja arresteren is later ook nog te gebruiken (ZE sluiten zelfs onschuldige kinderen op!!)


Gr.P