PDA

Bekijk Volledige Versie : Rustige demonstratie Marokkanen in Den Haag



ZbaqZbaq
29-02-04, 17:33
Rustige demonstratie Marokkanen in Den Haag 29-02-2004


Ongeveer veertig Marokkaanse Nederlanders hebben zondagmiddag in Den Haag geprotesteerd tegen het optreden van de Marokkaanse overheid na de aardbeving die het land afgelopen week trof. Dat heeft politiewoordvoerder Nia Buiten gezegd. Volgens haar is de demonstratie rustig verlopen en is er niemand aangehouden.


De demonstranten, die vinden dat de Marokkaanse overheid te traag is met hulpverlening aan de slachtoffers en nabestaanden, verzamelden zich rond één uur op het Haagse Malieveld. Vanaf daar werd in een tocht naar de Oranjestraat gelopen, waar een petitie werd afgeleverd bij de Marokkaanse ambassade. De demonstratie eindigde rond drie uur weer op het Malieveld.

Bij de aardbeving, die zich vijf dagen geleden voordeed in het noorden van het land, zijn zeker 600 mensen om het leven gekomen en meer dan 400 gewondgeraakt.

NIS
29-02-04, 17:54
Het waren zeker allemaal Berbers?

Mark
29-02-04, 17:57
Geplaatst door NIS
Het waren zeker allemaal Berbers?

heb je foto's gemaakt om te sturen naar de marokkaanse geheime dienst?

000NobelPrizes
29-02-04, 18:07
Alweer een demonstratie :moe:

Nog even en het lijkt hier op een zaterdag in Londen. Daar zag ik vorig jaar hoe tientallen verschillende groepen demonstranten achter mekaar vanaf het Trafalquar Square startten. Met allemaal spandoeken, luidsprekers en brullende mensen voor allerlei verschillende doeleinden.
Het was een kakafonie van anti-stemmen. Goh, dan maakt het nog echt indruk.

taouanza
29-02-04, 18:25
Geplaatst door 000NobelPrizes
Alweer een demonstratie :moe:

Nog even en het lijkt hier op een zaterdag in Londen. Daar zag ik vorig jaar hoe tientallen verschillende groepen demonstranten achter mekaar vanaf het Trafalquar Square startten. Met allemaal spandoeken, luidsprekers en brullende mensen voor allerlei verschillende doeleinden.
Het was een kakafonie van anti-stemmen. Goh, dan maakt het nog echt indruk.

Vreselijk he vrijheid van meningsuiting?Het zou verboden moeten worden.:rolleyes:

000NobelPrizes
29-02-04, 18:39
Geplaatst door taouanza
Vreselijk he vrijheid van meningsuiting?Het zou verboden moeten worden.:rolleyes:

Ah non. Ik vind het erg leuk om alles te kunnen zeggen wat ik wil ;)
Ik ben gewoon niet zo'n demonstratiefanaat.
Alhoewel ik die van vandaag bijzonder zinnig vond, maar dat is bij wijze van uitzondering.

Mark
29-02-04, 22:02
Geplaatst door taouanza
Vreselijk he vrijheid van meningsuiting?Het zou verboden moeten worden.:rolleyes:

Ja... ik kon geen goeie foto van de dom in keulen nemen omdat actievoerders spandoeken ertegen hadden gehangen :(