PDA

Bekijk Volledige Versie : Moet Israel als land verdwijnen?



Julien
29-02-04, 20:33
Ik dacht steeds bij het discussieren op dit forum dat iedereen het wel over eens was dat Israel als land mag/ kan bestaan.

Ik ben er echt wel van geschrokken dat sommige mensen hier spreken van een ontmanteling van Israel en een puur Palestijnse staat. Ik zou graag willen weten hoeveel mensen zo'n extremistische visie hebben. Want ik ben hier echt wel van geschrokken.

Zelfs Sharon heeft niet eens zulke ideeen.

Ik persoonlijk vind dat beide partijen zich moeten houden aan het Geneve-akkoord. En de Israeliers moeten beginnen met concessies doen, want zij zijn de sterkste partij.


Helaas, Julien. Dit soort enquete is DUSDANIG 1-dimensionaal dat dat niet kan op dit forum. Welke uitslag er ook zou komen, er zou altijd stemmingmakerij uit voortkomen. En daar zitten we hier niet op te wachten.
Ik heb dus de enquete afgesloten.

Angkor.

850
29-02-04, 21:28
Geplaatst door Julien
Ik dacht steeds bij het discussieren op dit forum dat iedereen het wel over eens was dat Israel als land mag/ kan bestaan.

Ik ben er echt wel van geschrokken dat sommige mensen hier spreken van een ontmanteling van Israel en een puur Palestijnse staat. Ik zou graag willen weten hoeveel mensen zo'n extremistische visie hebben. Want ik ben hier echt wel van geschrokken.

Zelfs Sharon heeft niet eens zulke ideeen.

Ik persoonlijk vind dat beide partijen zich moeten houden aan het Geneve-akkoord. En de Israeliers moeten beginnen met concessies doen, want zij zijn de sterkste partij.


Helaas, Julien. Dit soort enquete is DUSDANIG 1-dimensionaal dat dat niet kan op dit forum. Welke uitslag er ook zou komen, er zou altijd stemmingmakerij uit voortkomen. En daar zitten we hier niet op te wachten.
Ik heb dus de enquete afgesloten.

Angkor.


Merde! ik stond net op t punt om er ff flink op in te gaan...........

Shirine101
29-02-04, 21:32
Helaas, Julien. Dit soort enquete is DUSDANIG 1-dimensionaal dat dat niet kan op dit forum. Welke uitslag er ook zou komen, er zou altijd stemmingmakerij uit voortkomen. En daar zitten we hier niet op te wachten.
Ik heb dus de enquete afgesloten.

Angkor.


Dit is een heel geintegreerde reactie :)

850
29-02-04, 21:34
Geplaatst door Shirine101
Dit is een heel geintegreerde reactie :)

:handbang: Chaya is back!

Marsipulami
29-02-04, 21:55
Ik vind wel dat Israël als staat moet verdwijnen. Het is een land waar je rechten gebaseerd zijn op je religie en je afkomst. Bovendien leven er miljoenen Palestijnen in een soort niemandsland dat geen staat mag zijn en waar de Palestijnse tweederangsbevolking wordt samengedreven. Het beste wat men kan doen is de huidige staat Israël ontmantelen de structuren ervan opheffen en een nieuwe democratische staat stichten met inclusie van de Palestijnse gebieden, waar joden en Palestijnen dezelfde rechten hebben en evenredig mogen participeren aan de macht, enz.

awatif
29-02-04, 22:02
ja tuuuuuuurlijk :) :) :)

~Panthera~
29-02-04, 22:08
Geplaatst door 850
Merde! ik stond net op t punt om er ff flink op in te gaan...........
------------------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/bab330f589c9d2b5c826c08d602d16f4.png




:lachu:

850
29-02-04, 22:16
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------------

http://www.my-smileys.de/generator/signs/bab330f589c9d2b5c826c08d602d16f4.png



http://www.my-smileys.de/generator/signs/60e87f52c9a23902040974f6018383d4.png

~Panthera~
29-02-04, 22:19
Geplaatst door 850
http://www.my-smileys.de/generator/signs/60e87f52c9a23902040974f6018383d4.png
---------------------


http://www.my-smileys.de/smileys_1/hammer_2.gif

Shirine101
29-02-04, 22:25
De Israelis en de Palestijnen moeten daar samen wonen, een alternatief voor dat, zal er niet zijn!


Let God sort 'em out!

850
29-02-04, 22:28
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------


http://www.my-smileys.de/smileys_1/hammer_2.gif

http://www.my-smileys.de/smileys_1/CyberMChair.gif

MAGICA ARABICA
29-02-04, 22:31
Geplaatst door Julien
Ik ben er echt wel van geschrokken dat sommige mensen hier spreken van een ontmanteling van Israel en een puur Palestijnse staat.[/COLOR]


welke "extremist" bedoel je ?

~Panthera~
29-02-04, 22:32
Geplaatst door 850
http://www.my-smileys.de/smileys_1/CyberMChair.gif
------------------------

http://www.my-smileys.de/smileys_1/my-smileys-jackinbox.gif

Julien
29-02-04, 23:37
ik snap niet waarom de enquete stemmingmakerij zou kunnen veroorzaken. wel zal er onderscheid gemaakt kunnen worden tussen mensen die het internationaal recht accepteren, en mensen die dat niet doen.

Marsipulami
01-03-04, 00:48
Geplaatst door Julien
ik snap niet waarom de enquete stemmingmakerij zou kunnen veroorzaken. wel zal er onderscheid gemaakt kunnen worden tussen mensen die het internationaal recht accepteren, en mensen die dat niet doen.

Israël is het land op deze planeet die tot dusver de meeste UN resoluties naast zich heeft neergelegd. Lees ook eens een keer een geschiedenisboek.

850
01-03-04, 00:57
Geplaatst door Marsipulami
Israël is het land op deze planeet die tot dusver de meeste UN resoluties naast zich heeft neergelegd. Lees ook eens een keer een geschiedenisboek.

Bekijk t op de positieve manier: Er moet toch 1 land zijn dat bovenaan die lijst staat.
:fpetaf: Aan IsraHel de eer..........

000NobelPrizes
01-03-04, 00:59
Geplaatst door Marsipulami
Israël is het land op deze planeet die tot dusver de meeste UN resoluties naast zich heeft neergelegd. Lees ook eens een keer een geschiedenisboek.

Dat is een pertinente leugen.

850
01-03-04, 01:22
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dat is een pertinente leugen.

:student: Niks is pertinent in dit leven.....


:roker: 850- Hoogleraar psychologie/filosofie

Julien
01-03-04, 01:27
Geplaatst door Marsipulami
Israël is het land op deze planeet die tot dusver de meeste UN resoluties naast zich heeft neergelegd. Lees ook eens een keer een geschiedenisboek.

Ja en??

Betekent dat dan dat je zelf ook alle internationale rechten mag negeren??

Want volgens het internationale recht is Israel een erkende staat!

freya
01-03-04, 07:56
De staat Israel mag van mij wel blijven bestaan, ze mag zelfs uitgebreid worden met de bezette gebieden :roken:

Maar dan moet wel de zionistische staatsidiologie worden losgelaten!

1 land waar Joden en Arabieren gelijkwaardig naast elkaar wonen is de enig mogelijke oplossing.

Simon
01-03-04, 09:47
Geplaatst door Julien

Ik ben er echt wel van geschrokken dat sommige mensen hier spreken van een ontmanteling van Israel en een puur Palestijnse staat. Ik zou graag willen weten hoeveel mensen zo'n extremistische visie hebben. Want ik ben hier echt wel van geschrokken.


De één-staat oplossing is helemaal niet extremistisch en komt erop neer dat Palestijnen en Israeliërs gelijke burgerrechten krijgen en in één land komen te wonen. Of je dat land nu Israël noemt of Palestina doet er niet zoveel toe. Het is de oplossing die bijvoorbeeld in Zuid-Afrika is gekozen en ik zou de eerste president van dat land na deze omwenteling geen extremist willen noemen.

mark61
01-03-04, 10:13
Geplaatst door 850
http://www.my-smileys.de/generator/signs/60e87f52c9a23902040974f6018383d4.png

Kap nah met die spandoeken. Bordjes. Whatever. Krijg tr een muisarm van.

Tomas
01-03-04, 10:30
Kzag laatst een stukje van een felle discussie tussen een partijlid van Sharon en een aantal kolonisten.

De partijgenoot van Sharon stelde dat de Kolonisten terug moeten komen naar Israel binnen de 67-grens. En wel omdat als Israel Joods wil blijven er zoveel mogelijk Joden op een kluitje moeten gaan zitten en ze zich dus niet moeten verspreiden over heel Palestina. Want als er ooit een Groot-Israel of Palestina whatever zou komen zullen de Joden in de minderheid raken. De Kolonisten vonden dit vanzelfsprekend geen leuke discussie. Want zij vonden dat je mensen niet uit hun huizen kunt verjagen. Dat vond ik erg verrassend, want ik dacht altijd dat Israeli over het algemeen weinig waarde aan eigendom en huizen hechtten, gezien de beelden van IDF acties.

Maar zo zie je hoe normaal het is om daar zo extreem etnisch te denken.

mark61
01-03-04, 11:11
Geplaatst door Tomas
Kzag laatst een stukje van een felle discussie tussen een partijlid van Sharon en een aantal kolonisten.

Maar zo zie je hoe normaal het is om daar zo extreem etnisch te denken.

Ja dat was inderdaad een verheffend debat. Net op de BBC een reportage gehoord over de joodse nederzettingen in Gaza. Het IDF heeft de grensstreek kaalgemaaid, er staat geen huis of boom meer overeind, death zone. Commentaar van de joodse koloniste: kijk eens wat een mooi groene nederzetting wij hebben! Wat een contrast met wat die Palestijnen ervan maken. Interviewer: dat heeft het IDF toch gedaan? Antwoord: ja eh, daar zaten die terroristen. En die Palestijnse vluchtelingen, ach die moeten maar naar een of ander Arabisch land, want het joodse drama is toch veel groter dan het Arabische?

Julien
01-03-04, 17:13
Geplaatst door Simon
De één-staat oplossing is helemaal niet extremistisch en komt erop neer dat Palestijnen en Israeliërs gelijke burgerrechten krijgen en in één land komen te wonen. Of je dat land nu Israël noemt of Palestina doet er niet zoveel toe. Het is de oplossing die bijvoorbeeld in Zuid-Afrika is gekozen en ik zou de eerste president van dat land na deze omwenteling geen extremist willen noemen.

nee, het is namelijk zo dat Al Sawt het had over ontmanteling van de staat Israel en dat het een geheel Arabisch land moest worden. De Joden zouden maar ergens anders naar toe moeten.

Al Sawt, als je dit leest, dit heb je toch gezegd?

Dit vind ik namelijk best extreem, maar gelukkig zie ik dat dat nog door niemand hier wordt onderstreept.

mark61
01-03-04, 17:23
Geplaatst door Julien
nee, het is namelijk zo dat Al Sawt het had over ontmanteling van de staat Israel en dat het een geheel Arabisch land moest worden. De Joden zouden maar ergens anders naar toe moeten.

Hmm ik zie t nergens (meer) staan.

Twee staten zie ik ook nog wel zitten. Maar dan Gaza met een royale lap Negev verbonden aan de westoever, ALLE nederzettingen pleite, en over dat water van de Jordaan praten we nog wel een keer.

Maar er is geen partij in Israël zo links of ze willen toch een 'aantal' nederzettingen houden. Plus het water van de Jordaan.

Julien
01-03-04, 17:41
Geplaatst door mark61
Hmm ik zie t nergens (meer) staan.

Twee staten zie ik ook nog wel zitten. Maar dan Gaza met een royale lap Negev verbonden aan de westoever, ALLE nederzettingen pleite, en over dat water van de Jordaan praten we nog wel een keer.

Maar er is geen partij in Israël zo links of ze willen toch een 'aantal' nederzettingen houden. Plus het water van de Jordaan.

Dit zegt íe


Ontmanteling van Israel, het Arabischeren van Palestina(wat nu toch al in gaan is) en verdrijven van alle onrechtmatige bewoners (kortom Israeliers).

in dit topic: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=87483

metr jouw verdeling kan ik het wel vinden, en ik denk ook veel Palestijnen en liberale Joden. Alleen, wat doe je met het Joodse Eilat?
En wat doe je met Jeruzalem?

mark61
01-03-04, 18:05
Geplaatst door Julien
metr jouw verdeling kan ik het wel vinden, en ik denk ook veel Palestijnen en liberale Joden. Alleen, wat doe je met het Joodse Eilat?
En wat doe je met Jeruzalem?

Tis me niet helemaal duidelijk wat hij ermee bedoelt. Laat ie t zelf maar zeggen.

Eilat: Wel s gehoord van het Fashoda-incident? :hihi: Enfin, M. Picot, Mr Sykes stelt voor: een corridor. Jeruzalem moeten ze maar vrolijk samen besturen. De 1staatoplossing lijkt me handiger.

Al Sawt
01-03-04, 18:28
Julien,

Ik ben uitermate geschoffeerd door je kwalijke kwalificatie, dat ik een extremist ben. Terwijl ik open sta voor discussie`s en altijd netjes en inhoudelijk op jouw reacties reageer.

Bovendien, wat is er zo extreem aan mijn denkwijze? Mijn denkwijze en stelling-iname is een reactie, op een nog grotere extreme visie. Een visie die door een kliek van mensen tot een staatsgodsdienst is gepromoveerd en elke vrede intiatief, om zeep heeft geholpen.

Voorts moet je nu stoppen, om op basis van Int. recht de bestaan van Israel te legitimeren. Volkomen zinloos. Als zij de int. recht niet respecteren, hoef je niet te verwachten dat het ook aan de andere kant wordt gerespecteerd.


Geplaatst door Julien
nee, het is namelijk zo dat Al Sawt het had over ontmanteling van de staat Israel en dat het een geheel Arabisch land moest worden. De Joden zouden maar ergens anders naar toe moeten Al Sawt, als je dit leest, dit heb je toch gezegd?.Ik kan mij niet herinneren, dat ik ooit iets anders heb gezegd.


Geplaatst door Julien
Dit vind ik namelijk best extreem, maar gelukkig zie ik dat dat nog door niemand hier wordt onderstreept. Maar de meerderheid van alle Arabieren, is het wel eens met mijn 'extreme' visie. En toekomst van Israel ligt in onze handen.

Al Sawt
01-03-04, 20:22
Geplaatst door Alcibiades
Het is niet terecht om alle nederzettingen te ontmantelen. Waarom zouden er geen Joden op de westoever mogen wonen? Net of dat een soort heilig land is met een bordje erin: Voor Joden verboden. Het lijkt '40-'45 wel. Als je er goed over nadenkt is het een racistische denkwijze. Waarom zouden er Russische of Nederlandse Joden, uberhaupt in Palestina moeten wonen?

En GJ, maak er geen anti-semitische kwestie van. Want jij en ik, weten dat het niet zo is.

Simon
01-03-04, 20:27
Geplaatst door Al Sawt
Maar de meerderheid van alle Arabieren, is het wel eens met mijn 'extreme' visie. En toekomst van Israel ligt in onze handen.

Nou daar geloof ik niet zo veel van. Zelfs de AEL wil een oplossing waarbij Palestijnen en Israeliers gelijke burgerrechten krijgen: samen in één land. Dus je opvatting is nogal extreem. Maar niet extremer dan een aantal rechtse partijen in Israel die de Palestijnen willen deporteren.

Blade20
01-03-04, 20:28
Laten we het duidelijk stellen, Israel is een Zionistische staat, de Joden treft geen blaam enkel de Zionisten.

Echter, als ik de knuppel even in het hondenhok mag werpen.

Wat als de Joden, en niet de Zionisten er een staat zouden vestigen, zou dat dan wel worden geaccepteerd worden?

850
02-03-04, 00:55
Geplaatst door Alcibiades
Net of dat een soort heilig land is met een bordje erin: Voor Joden verboden. Het lijkt '40-'45 wel. Als je er goed over nadenkt is het een racistische denkwijze.


:fplet: Je doet wel je best heh om spoedig voorgoed van dit forum afgedropt te worden.............

Al Sawt
02-03-04, 01:52
Geplaatst door Simon
Nou daar geloof ik niet zo veel van. Zelfs de AEL wil een oplossing waarbij Palestijnen en Israeliers gelijke burgerrechten krijgen: samen in één land. Dus je opvatting is nogal extreem. Maar niet extremer dan een aantal rechtse partijen in Israel die de Palestijnen willen deporteren. AEL`s standpunten en visie`s, zijn voor mij inrelevant.

En jij bekijkt het vanuit een politieke en humane visie. Waar ik wel respect voor heb, maar geen waarde aan hecht.

Want ik bekijk het ook uit historische perspectief. Palestina was altijd een wezenlijke onderdeel van MO. Een kruispunt tussen N-Afrika en MO, onderdeel van het halve maan, etc etc etc.

Waarom moeten we een staat erkennen, die een Arabische toenadering kan doorkruisen of (nog belangrijker) de Arabische wereld door tweeen splijt?

Waarom moeten we een staat erkennen, die als een k.ankergezwel functioneert in MO?

Kortom: Waarom moeten we een surrogaat staat erkennen, die gecreeert is om de Westerse schuldgevoel te verlichten en ons feitelijk op gedrongen is?

Bovendien ben ik geen voorstander, van het verwijderen van Joden uit Palestina. Omdat het onhaalbaar is en alleen zal resulteren in excessieve maatregelen die tegen de principes van onze godsdienst indruist.

Julien
02-03-04, 16:45
Geplaatst door Al Sawt
AEL`s standpunten en visie`s, zijn voor mij inrelevant.

En jij bekijkt het vanuit een politieke en humane visie. Waar ik wel respect voor heb, maar geen waarde aan hecht.

Want ik bekijk het ook uit historische perspectief. Palestina was altijd een wezenlijke onderdeel van MO. Een kruispunt tussen N-Afrika en MO, onderdeel van het halve maan, etc etc etc.

Waarom moeten we een staat erkennen, die een Arabische toenadering kan doorkruisen of (nog belangrijker) de Arabische wereld door tweeen splijt?

Waarom moeten we een staat erkennen, die als een k.ankergezwel functioneert in MO?

Kortom: Waarom moeten we een surrogaat staat erkennen, die gecreeert is om de Westerse schuldgevoel te verlichten en ons feitelijk op gedrongen is?

Bovendien ben ik geen voorstander, van het verwijderen van Joden uit Palestina. Omdat het onhaalbaar is en alleen zal resulteren in excessieve maatregelen die tegen de principes van onze godsdienst indruist.

wat je nu zegt is racistisch en discriminerend.

Alsof het hele Midden-Oosten persé islamitisch moet zijn.. dat is echt nog erger dan de ideeen van Sharon.

Stel je voor dat ik zeg "Europa moet persé christelijk blijven, dus alle moslims er uit!"

Julien
02-03-04, 16:47
Geplaatst door Al Sawt
Julien,

Ik ben uitermate geschoffeerd door je kwalijke kwalificatie, dat ik een extremist ben. Terwijl ik open sta voor discussie`s en altijd netjes en inhoudelijk op jouw reacties reageer.

Bovendien, wat is er zo extreem aan mijn denkwijze? Mijn denkwijze en stelling-iname is een reactie, op een nog grotere extreme visie. Een visie die door een kliek van mensen tot een staatsgodsdienst is gepromoveerd en elke vrede intiatief, om zeep heeft geholpen.

Voorts moet je nu stoppen, om op basis van Int. recht de bestaan van Israel te legitimeren. Volkomen zinloos. Als zij de int. recht niet respecteren, hoef je niet te verwachten dat het ook aan de andere kant wordt gerespecteerd.

Ik kan mij niet herinneren, dat ik ooit iets anders heb gezegd.

Maar de meerderheid van alle Arabieren, is het wel eens met mijn 'extreme' visie. En toekomst van Israel ligt in onze handen.

Israel wordt geaccepteerd door het internationale recht, als jij Israel als staat dus niet accepteert hou jij je ook niet aan het internationale recht, dus je argumenten dat Israel dat recht schendt zijn dan ook waardeloos.

en al sawt, ik zeg dit niet als scheldwoord, maar ik noem(de) je extreem omdat dit een extreme visie is op het conflict die alleen wordt gedeeld door extreme partijen als Al Qaida en Hamas!

jans
02-03-04, 22:56
Maar de meerderheid van alle Arabieren, is het wel eens met mijn 'extreme' visie. En toekomst van Israel ligt in onze handen.

Dat de meerderheid van de arabieren het wel met je eens is kan zo zijn.
Maar de toekomst van Israel ligt totaal niet in arabische handen, met jullie miljoenen staan jullie steeds kansloos tegenover een klein staatje. En ook echt kansloos........

Julien
03-03-04, 12:58
Geplaatst door PalastinaWarior
Zeg nooit, nooit. Ik herinner me dat er negentien Arabische jonge mannen, een land dat veel machtiger is dan de zionistische staat, een flinke klap hebben verkocht. Dus niet DIE miljoenen moslims/Arabieren zullen het verschil uitmaken, maar DIE paar moslims/Arabieren zullen de toekomst van Palestina bepalen. En de ondergang van de zionistische staat is in hun handen.

waareom is dat dan 60 jaar lang niet gebeurd?

Julien
03-03-04, 13:12
Geplaatst door PalastinaWarior
Waarom was er 60 jaar niets ondernomen tegen de grootste vriend van de zionistische staat?

Ik zeg ook niet dat het nu gaat gebeuren, allahohalm. Maar dat het zal gebeuren staat vast. Het staat ook vast dat Amerika ooit haar macht zal verliezen, en dat zij geen grootmacht meer zal zijn. Wanneer dat gebeurt, zal tegelijkertijd ook het doek voor de zionistische staat vallen. Insjallah

klopt. tenminste de USA zal niet al te lang meer supermacht blijven. Maar volgens mij baseer jij je nu op de Koran, dat vind ik fout. In de Tenach staat dat de Joden ooit hun oorspronkelijke grondgebied zullen krijgen. Dat is een groot Israel inclusief heel Jordanie, stukken Syrie en heel Libanon!
De extreme zionisten proberen dit land te verkrijgen en geloven dat God dit hun wilt geven in de toekomst.

Als nou zowel moslims als joden die profetieen van duizenden jaren geleden los laten, kan het nog wat worden in het Midden-Oosten.

000NobelPrizes
03-03-04, 13:30
Geplaatst door PalastinaWarior
Ik baseer me niet alleen op de koran, maar ook op de realiteit. Denk je nou echt dat wanneer Amerika haar eigen boontjes niet meer zelf kan doppen, zij nog in staat zal zijn om ook de zionistische staat het hoofd boven water te houden. De intifada, heeft ervoor gezorgd dat de zs in een economische recessie is terechtgekomen. De zs overleeft het nu met behulp van de Amerikanen. Maar straks zal er geen hulp meer zijn, en dan is het gedaan met de zs! :terrorist

:haha:

Heel indrukwekkend, zulke dreigementen van een pikkie dat al in paniek een straatje omloopt voor een pekineeshondje.

Simon
03-03-04, 13:31
Geplaatst door Al Sawt
Kortom: Waarom moeten we een surrogaat staat erkennen, die gecreeert is om de Westerse schuldgevoel te verlichten en ons feitelijk op gedrongen is?

Bovendien ben ik geen voorstander, van het verwijderen van Joden uit Palestina. Omdat het onhaalbaar is en alleen zal resulteren in excessieve maatregelen die tegen de principes van onze godsdienst indruist.

Omdat het om een historische realiteit gaat. Die staat is er nu eenmaal. Hoewel ik ook grote moeite heb met haar ontstaansgeschiedenis. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat Israel niet open staat voor initiatieven die ontplooid zijn vanuit de Arabische wereld om tot een oplossing te komen van het conflict.

layaal
03-03-04, 13:44
IK VIND DAT ISRAEL ALS STAAT HELEMAAL GEEN RECHT HEEFT MEER OP EIGENLAND.SINDS DAT LAND BESTAAT IS ER ALLES BEHALVE PEACE OP AARDE!IK VIND EN DAT IS OOK ZO DAT HET VAN DE PALESTIJNEN BEHOORT!!!!

layaal
03-03-04, 13:45
IK VIND DAT ISRAEL ALS STAAT HELEMAAL GEEN RECHT HEEFT MEER OP EIGENLAND.SINDS DAT LAND BESTAAT IS ER ALLES BEHALVE PEACE OP AARDE!IK VIND EN DAT IS OOK ZO DAT HET VAN DE PALESTIJNEN BEHOORT!!!!

layaal
03-03-04, 13:45
IK VIND DAT ISRAEL ALS STAAT HELEMAAL GEEN RECHT HEEFT MEER OP EIGENLAND.SINDS DAT LAND BESTAAT IS ER ALLES BEHALVE PEACE OP AARDE!IK VIND EN DAT IS OOK ZO DAT HET VAN DE PALESTIJNEN BEHOORT!!!!

Julien
03-03-04, 13:48
Geplaatst door layaal
IK VIND DAT ISRAEL ALS STAAT HELEMAAL GEEN RECHT HEEFT MEER OP EIGENLAND.SINDS DAT LAND BESTAAT IS ER ALLES BEHALVE PEACE OP AARDE!IK VIND EN DAT IS OOK ZO DAT HET VAN DE PALESTIJNEN BEHOORT!!!!

aan het vernietigen van peace helpen anders mensen als jij en Hamas ook aardig aan mee!

jans
03-03-04, 14:12
Welke peace bedoel jij,...... de peace die het vernederen/vermoorden/vernietigen van het Palestijnse volk toestaat. Wat voor peace is dat. Dan maar geen peace. Wij kunnen alleen onderdrukt worden als wij ophouden met strijden. Mensen die weigeren de strijd op te geven kunnen niet onderdrukt worden. Of zij winnen, of zij sterven, inplaats van te verliezen en te sterven.

Nou wat doe je hier dan nog, tis wel makkelijk om thuis achter je computer dit soort dingen te zeggen, maar om ze daadwerkelijk uit te voeren is iets heel anders. Jij zit hier te lullen over strijden, terwijl je 'broeders' het daar zo zwaar hebben,

Lekkere strijder ben jij.......

layaal
03-03-04, 17:22
he maar is het tog niet beter als we allemaal veilig zouden leven!Heb je daar als mens geen recht op???

Al Sawt
03-03-04, 23:06
Geplaatst door Blade20
Laten we het duidelijk stellen, Israel is een Zionistische staat, de Joden treft geen blaam enkel de Zionisten.

Echter, als ik de knuppel even in het hondenhok mag werpen.

Wat als de Joden, en niet de Zionisten er een staat zouden vestigen, zou dat dan wel worden geaccepteerd worden? Ookal waren ze Winti aanhangers.

Hun godsdienst of ideologie doet er niet toe. Wat er wel toe doet, zijn creatie van een staat -die er niet thuis hoort- en de geopolitieke veranderingen als gevolg.

Al Sawt
03-03-04, 23:10
Geplaatst door Julien
wat je nu zegt is racistisch en discriminerend.

Alsof het hele Midden-Oosten persé islamitisch moet zijn.. dat is echt nog erger dan de ideeen van Sharon.

Stel je voor dat ik zeg "Europa moet persé christelijk blijven, dus alle moslims er uit!" Julien,
Heb ik ergens beweerd, dat MO Islamitisch moet zijn?
Of ben je bezig met insinuatie? En Europa heeft in het verleden en in het heden altijd geprobeerd, om van Europa een pure Christelijke staat te maken. Dus kom met iets nieuws.

Al Sawt
03-03-04, 23:15
Geplaatst door Julien
Israel wordt geaccepteerd door het internationale recht, als jij Israel als staat dus niet accepteert hou jij je ook niet aan het internationale recht, dus je argumenten dat Israel dat recht schendt zijn dan ook waardeloos.

en al sawt, ik zeg dit niet als scheldwoord, maar ik noem(de) je extreem omdat dit een extreme visie is op het conflict die alleen wordt gedeeld door extreme partijen als Al Qaida en Hamas! Ik tiel er bepaald niet zwaar aan. En geloof me, de meerderheid van alle Arabieren denken er zo over. Het moet je aan denken zetten, waarom dergelijke visie zeer geliefd is.

Trouwens,
Ik heb het zo vaak gezegd, Israel heeft nooit het internationale recht geeerbiedigd. En waarom moeten wij het dan respecteren? Als we het internationale recht schenden, dan zij het zo.

Al Sawt
03-03-04, 23:30
Geplaatst door jans
Dat de meerderheid van de arabieren het wel met je eens is kan zo zijn.
Maar de toekomst van Israel ligt totaal niet in arabische handen, met jullie miljoenen staan jullie steeds kansloos tegenover een klein staatje. En ook echt kansloos........ Waarom kansloos?

Israel heeft oorlogen gewonnen, dankzij haar slimheid, loyale steun van VS, incompetentie van haar vijanden, tekort aan eenheid bij haar vijanden en de koude oorlog politiek.

Ondanks alles, was het in 1973 bijna kantje boord en hebben jullie het helaas net gered.

De tijden zullen veranderen en daarmee automatisch de verhoudingen in MO. Als we van onze dictators verlost zijn en nauwer toenadering tot elkaar zoeken, dan zullen de Arabische staten als een wurglus om Israelische nek hangen.

En als je denkt dat Israel dankzij haar nucleairewapens onkwetsbaar is, dan heb je het echt mis. Want het gebruik van nucleaire wapens, zal gelijk staan met zelfmoord.

Voorts wil ik je nog wijzen op de veranderende demografie. Jullie zijn ingesloten door 100 en miljoenen Arabieren en binnenlands hebben jullie te maken, met een groeiende Arabische bevolking. Die als een paard van Troje zal fungeren.


Al met al, ziet het uiterst rooskleurig uit voor ons. Want we kunnen tientallen oorlogen verliezen, maar we hebben aan een overwinning genoeg!

En hoe lang kan Israel, staat van beleg volhouden?

Al Sawt
03-03-04, 23:43
Geplaatst door Simon
Omdat het om een historische realiteit gaat. Die staat is er nu eenmaal. Als Israel een staat was, die geografisch groot is, met een grote bevolking, met echte gebergte en niet ingeklemd was door potentiele vijanden, dan zou ik zeggen; we moeten Israel accepteren. Helaas voor hun en gelukkig voor ons, is de historische realiteit heel gemakkelijk te veranderen.


Geplaatst door Simon
Hoewel ik ook grote moeite heb met haar ontstaansgeschiedenis. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik vind dat Israel niet open staat voor initiatieven die ontplooid zijn vanuit de Arabische wereld om tot een oplossing te komen van het conflict. Simon,

Juist die houding van onoverwinnelijkheid en met het gevoel dat ze onaantastbaar zijn, maakt hun uitermate koppig om in te zien dat ze beter een rechtvaardige vrede moeten sluiten.

Met Israel kan je sneller vrede sluiten, als ze een nieuwe trauma hebben opgelopen. Zoals Camp David, met de Egyptische verrader van Sadat. Die vrede was alleen mogelijk, omdat de Israeliers beseften dat ze aan het rand van afgrond stonden.

Al Sawt
03-03-04, 23:45
Geplaatst door jans
Nou wat doe je hier dan nog, tis wel makkelijk om thuis achter je computer dit soort dingen te zeggen, maar om ze daadwerkelijk uit te voeren is iets heel anders. Jij zit hier te lullen over strijden, terwijl je 'broeders' het daar zo zwaar hebben,

Lekkere strijder ben jij....... Wat doe jij dan op Maroc.nl?

jans
04-03-04, 13:10
Israel heeft oorlogen gewonnen, dankzij haar slimheid, loyale steun van VS, incompetentie van haar vijanden, tekort aan eenheid bij haar vijanden en de koude oorlog politiek.

Arabische landen hadden volop steun van elkaar en van RUSLAND. En denk je echt dat die arabische incompetentie enigzins verandert is ??


Ondanks alles, was het in 1973 bijna kantje boord en hebben jullie het helaas net gered.

Omdat de arabieren op de belangrijkste joodse feestdag aanvielen, maakte ze terrein winst, wat daarna gigantisch hard werd afgestraft.


De tijden zullen veranderen en daarmee automatisch de verhoudingen in MO. Als we van onze dictators verlost zijn en nauwer toenadering tot elkaar zoeken, dan zullen de Arabische staten als een wurglus om Israelische nek hangen.

Wanneer denk jij, dat de arabische landen van hun dictators af zijn.


En als je denkt dat Israel dankzij haar nucleairewapens onkwetsbaar is, dan heb je het echt mis. Want het gebruik van nucleaire wapens, zal gelijk staan met zelfmoord.

klopt tot op een zekere hoogt. Als er geen hoop meer is voor Israel, slepen ze iedereen mee die ze kunnen. Weg damascus, Cairo, Thereran.
en nog veel meer.


Voorts wil ik je nog wijzen op de veranderende demografie. Jullie zijn ingesloten door 100 en miljoenen Arabieren en binnenlands hebben jullie te maken, met een groeiende Arabische bevolking. Die als een paard van Troje zal fungeren.

Slecht argument, dit is Israel al meer dan 50 jaar. Waarom zou dat nu wel uitmaken.


Al met al, ziet het uiterst rooskleurig uit voor ons. Want we kunnen tientallen oorlogen verliezen, maar we hebben aan een overwinning genoeg!

Dat is maar goed ook, want jullie winnen nooit. :hihi:

jans
04-03-04, 13:12
Wat doe jij dan op Maroc.nl?

Lees de discussie eerst. En als je dat wel gedaan heb, moet je hem nog maar een keer lezen.

Al Sawt
04-03-04, 16:55
Geplaatst door jans
Arabische landen hadden volop steun van elkaar en van RUSLAND. En denk je echt dat die arabische incompetentie enigzins verandert is ?? Dat niet. Maar Egypte is 2x sterker dan in 1973 en heeft een meer capabel leger dan 30 jaar terug.

Rusland heeft in het hardst van het strijd, wapenleveranties aan Egypte en Syrie stop gezet. Waardoor de Israelische terugkrabbeling, een feit werdt.




Geplaatst door jans
Omdat de arabieren op de belangrijkste joodse feestdag aanvielen, maakte ze terrein winst, wat daarna gigantisch hard werd afgestraft. Alsof de Israelische verliezen, laag waren. De Israelische opmars was geslaagd, omdat zowel Egypte als Syrie door hun wapens heen waren en aantal misrekeningen hadden gemaakt.




Geplaatst door jans
Wanneer denk jij, dat de arabische landen van hun dictators af zijn.
Regimes zijn niet voor eeuwig en vooral de falende regimes.



Geplaatst door jans
klopt tot op een zekere hoogt. Als er geen hoop meer is voor Israel, slepen ze iedereen mee die ze kunnen. Weg damascus, Cairo, Thereran.
en nog veel meer. Denk je echt, dat Israel haar eigen volk zal gaan opofferen? En bovendien, de Israelische kernwapens bevinden zich op een kleine oppervlakte. Een tegenstander met moderne militaire capaciteiten zal instaat kunnen zijn, om ze uit te schakelen.




Geplaatst door jans
Slecht argument, dit is Israel al meer dan 50 jaar. Waarom zou dat nu wel uitmaken. Lees de uit gelekte rapporten van IDF maar eens na. Volgens die rapporten, zouden de Joden binnen Israel een minderheid worden. Dan heb ik het niet eens over de bevolkingsgroei in WB en Gaza. Het is de harde realtiteit.




Geplaatst door jans
Dat is maar goed ook, want jullie winnen nooit. :hihi: Overwinning is niet noodzakelijk.

Zolang we erin slagen; om die veilige thuishaven idee om zeep te helpen. Door jullie kapot te maken, wat ons aardig lukt. Is een voldoening.:hihi:

Maar zeg nooit, nooit.

sjo
04-03-04, 18:40
Geplaatst door Al Sawt


Zolang we erin slagen; om die veilige thuishaven idee om zeep te helpen. Door jullie kapot te maken, wat ons aardig lukt. Is een voldoening.:hihi:

Maar zeg nooit, nooit.

Hmm, ik moet zeggen, je bent erg puur in je haatgevoelens. Ben je in al je emoties zo ongecompliceerd ?

groeten
sjo