PDA

Bekijk Volledige Versie : Klote Imam



Afrux
01-03-04, 12:57
terwijl honderden doden zijn gevallen, meer dan 30000 daklozen en honderdduizenden familie leden het erg moeilijk hebben komt de achterlijke imam van assunna moskee in den haag (Fouaz Aghyur) ons vertellen dat het een straf van god is. hij voegt wel eraan toe dat de goeden naar d ehemel gaan

Tomas
01-03-04, 13:00
hij voegt wel eraan toe dat de goeden naar d ehemel gaan

Heb je nog mazzel. Als het een gereformeerde dominee was geweest, hadden de slachtoffers als Moslim zijnde enzo zelfs daar geen kans op gehad.

Mark
01-03-04, 13:05
Geplaatst door Afrux
terwijl honderden doden zijn gevallen, meer dan 30000 daklozen en honderdduizenden familie leden het erg moeilijk hebben komt de achterlijke imam van assunna moskee in den haag (Fouaz Aghyur) ons vertellen dat het een straf van god is. hij voegt wel eraan toe dat de goeden naar d ehemel gaan

De man is consequent, of is het alleen een straf van God als het in andere landen gebeurt?

Lugh
01-03-04, 13:05
Het is geen leuke boodschap, maar zo WORDT er binnen de islam toch ook over aardbevingen gedacht? Op islam-online.nl las ik er het volgende over:


Als we het moment van een aardbeving analyseren, dan kunnen we enigszins een vergelijking trekken met de Dag des Oordeels (al is het maar om het geringste idee hiervan te hebben): tijdens een aardbeving storten gebouwen en huizen in, worden duizenden mensen verdelgd, en redde wie zich redden kan zonder zich in de eerste instantie om wie dan ook te bekommeren. Zo zal de situatie ook zijn op de Dag des Oordeels:


“De Dag waarop een man van zijn broeder vlucht, en van zijn moeder en zijn vader, en van zijn vrouw en zijn kinderen, op die Dag zal een ieder een aangelegenheid hebben die hem bezig zal houden.”

(Koran 80: 34-37)


“Wanneer de aarde hevig zal worden geschud, en zij haar binnenste naar buiten zal keren.”

(Koran 99: 1-2)


Als je de situatie van moslims hedendaags bekijkt en wat hen aan ellende overkomt, kan het niet anders zijn dan dat Allah hen straft voor hun wangedrag. Wij zien dat zij de gebeden veronachtzamen, het verbodene consumeren, woekerrente accepteren, hun beloften niet vervullen, tot het kwade opdracht geven, het goede verbieden enz..


Voelt u zich veilig voor Hem Die in de Hemel is, dat Hij u niet zal doen verzwelgen als de aarde plotseling begint te schudden? Voelt u zich veilig voor Hem Die in de Hemel is, dat Hij niet tegen u een orkaan zal zenden? Dan zult u weten, hoe (mijn) waarschuwing was.

(Koran 67:16-17)

Dutchguy
01-03-04, 13:08
Geplaatst door Afrux
terwijl honderden doden zijn gevallen, meer dan 30000 daklozen en honderdduizenden familie leden het erg moeilijk hebben komt de achterlijke imam van assunna moskee in den haag (Fouaz Aghyur) ons vertellen dat het een straf van god is. hij voegt wel eraan toe dat de goeden naar d ehemel gaan

Het wachten was op de eerste mafkees die dit een straf zou gaan noemen. Maar als de aardbeving in LA plaats had gevonden zou er ook wel iemand gezegd hebben dat het de straf van God was. Maar ik kan me goed voorstellen dat die idiote imam veel kwaadheid oproept.

taouanza
01-03-04, 13:10
De imam bedoelt sommige inkomstenbronnen van onze moslimbroeders.
Denk ik.
En in de islam is straf niet zozeer straf maar een eyeopener.Een manier om je de kans te geven op het rechte pad terug te keren.Om je prioriteiten op een rijtje te zetten.

Daviddavid
01-03-04, 13:11
Geplaatst door Mark
De man is consequent, of is het alleen een straf van God als het in andere landen gebeurt?


Volledig mee eens: imams, priesters e.d. hóren dit soort dingen te zeggen, dat doen ze al eeuwen. Waarom zo verbaasd reageren? Wat had je dan verwacht?

Bofko
01-03-04, 13:13
Geplaatst door Mark
De man is consequent, of is het alleen een straf van God als het in andere landen gebeurt?

Zij de Moslims in Nederland (behalve Limburg dan) toch goed bezig!!

PS Mark, worden jouw verwijderde bericht ook meegeteld op je goddelijke weg naar 10000. Zo niet,even handmatig zelf bijhouden. :)

Tomas
01-03-04, 13:15
Geplaatst door taouanza
De imam bedoelt sommige inkomstenbronnen van onze moslimbroeders.
Denk ik.
En in de islam is straf niet zozeer straf maar een eyeopener.Een manier om je de kans te geven op het rechte pad terug te keren.Om je prioriteiten op een rijtje te zetten.

Dat is in het christendom ook over het algemeen de uitleg van een straf.

Maar ik zag op tv een arme, oude man bij de puinhopen van zijn huisje staan, waar zijn vrouw en kinderen tijdens zijn afwezigheid allemaal waren omgekomen.

Misschien dat het voor zijn dorpsgenoten een eye-opener is?

taouanza
01-03-04, 13:20
Geplaatst door Tomas
Dat is in het christendom ook over het algemeen de uitleg van een straf.

Maar ik zag op tv een arme, oude man bij de puinhopen van zijn huisje staan, waar zijn vrouw en kinderen tijdens zijn afwezigheid allemaal waren omgekomen.

Misschien dat het voor zijn dorpsgenoten een eye-opener is?

Wat wil je dat ik zeg Tomas?
Tuurlijk is het vreselijk wat er is gebeurd.Ik krijg telkens weer tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel als ik het nieuws lees of zie.

Tomas
01-03-04, 13:33
Geplaatst door taouanza
Wat wil je dat ik zeg Tomas?
Tuurlijk is het vreselijk wat er is gebeurd.Ik krijg telkens weer tranen in mijn ogen en een brok in mijn keel als ik het nieuws lees of zie.

Je hoeft niks te zeggen.... Ik kan alleen niet zo goed tegen het idee dat mensen in een dergelijk wrede god geloven.

taouanza
01-03-04, 13:46
Geplaatst door Tomas
Je hoeft niks te zeggen.... Ik kan alleen niet zo goed tegen het idee dat mensen in een dergelijk wrede god geloven.


We gaan allemaal een keertje dood hoor.:vreemd:

Lugh
01-03-04, 13:48
Geplaatst door taouanza
We gaan allemaal een keertje dood hoor.:vreemd:
Durf je dat ook een jongetje die net zijn hele familie is verloren in zijn gezicht te zeggen?

Tomas
01-03-04, 13:54
Geplaatst door theo1610
Met het idee is mi beter te leven dan met die dood en verderf zaaiers zelf.

Het een kan niet zonder het ander. Tenzij je gelooft dat de Imam of Dominee weet dat ie onzin staat te verkondigen.

Tomas
01-03-04, 13:56
Geplaatst door Lugh
Durf je dat ook een jongetje die net zijn hele familie is verloren in zijn gezicht te zeggen?

Wat zou jij tegen een jongetje zeggen dat net zijn hele familie is verloren?

Simon
01-03-04, 13:57
Geplaatst door Afrux
terwijl honderden doden zijn gevallen, meer dan 30000 daklozen en honderdduizenden familie leden het erg moeilijk hebben komt de achterlijke imam van assunna moskee in den haag (Fouaz Aghyur) ons vertellen dat het een straf van god is. hij voegt wel eraan toe dat de goeden naar d ehemel gaan

Religies hebben toch wel veel gemeenschappelijke kenmerken. Het best kan je zo iemand een schop tegen zijn schenen geven. Als hij dan "auwww" roept en verbaasd opkijkt dan zeg je "Ook een straf van God".

MokroMike
01-03-04, 13:58
heheheheh.....ik ben ooit nog eens bijna op de vuist gegaan met die imam.

taouanza
01-03-04, 13:58
Geplaatst door Lugh
Durf je dat ook een jongetje die net zijn hele familie is verloren in zijn gezicht te zeggen?

Zo kom jij ineens medeleven tonen?:moe:

Was jij niet voor de oorlog tegen Irak?

mark61
01-03-04, 14:01
Geplaatst door Daviddavid
Volledig mee eens: imams, priesters e.d. hóren dit soort dingen te zeggen, dat doen ze al eeuwen. Waarom zo verbaasd reageren? Wat had je dan verwacht?

Goh. Jij verbaast je ook nergens meer over. Wordt het niet een beetje vlak zo? :hihi:

Lugh
01-03-04, 14:02
Geplaatst door taouanza
Zo kom jij ineens medeleven tonen?:moe:

Was jij niet voor de oorlog tegen Irak?
Wat heeft dat hier mee te maken? Oh wil je soms beweren dat dat ook een straf van Allah was?

Lugh
01-03-04, 14:03
Geplaatst door MokroMike
heheheheh.....ik ben ooit nog eens bijna op de vuist gegaan met die imam.
Had hij soms een opmerking gemaakt over je criminele praktijken?

Dutchguy
01-03-04, 14:04
Geplaatst door MokroMike
heheheheh.....ik ben ooit nog eens bijna op de vuist gegaan met die imam.

Met wie niet Nabil? :wink:

taouanza
01-03-04, 14:07
Geplaatst door Lugh
Wat heeft dat hier mee te maken? Oh wil je soms beweren dat dat ook een straf van Allah was?

Alles heeft er mee te maken.Sommige mensen hebben voor elke topic een andere mening.:moe:


Denk je nou dat ik me verplicht voel om mezelf, bij ieder debiel die mijn woorden verdraait, te verontschuldigen?

Daviddavid
01-03-04, 14:13
Geplaatst door mark61
Goh. Jij verbaast je ook nergens meer over. Wordt het niet een beetje vlak zo? :hihi:


Dat wel, maar een mens heeft zo zijn grenzen. Je kunt wel aan de gang blijven. En daarbij, een hoop dingen zjn ook super voorspelbaar.

mark61
01-03-04, 14:13
Geplaatst door MokroMike
heheheheh.....ik ben ooit nog eens bijna op de vuist gegaan met die imam.

In het vuur van een theologische discussie? :hihi:

observer
01-03-04, 14:17
Geplaatst door Tomas
Je hoeft niks te zeggen.... Ik kan alleen niet zo goed tegen het idee dat mensen in een dergelijk wrede god geloven. ken dat gevoel

mensen die iets kriijgen en dan god danken
mensen die iets slechts zien en dan god's wil eraan hangen

taouanza
01-03-04, 14:20
Geplaatst door observer
ken dat gevoel

mensen die iets kriijgen en dan god danken
mensen die iets slechts zien en dan god's wil eraan hangen

Dat noem je consequent of je gelooft of je gelooft niet.

mark61
01-03-04, 14:27
Geplaatst door Daviddavid
Dat wel, maar een mens heeft zo zijn grenzen. Je kunt wel aan de gang blijven. En daarbij, een hoop dingen zjn ook super voorspelbaar.

Nee ik zeg het ook omdat ik me ook nergens meer over verbaas, maar het eigenlijk graag zou willen. Laten we op zoek gaan naar onvoorspelbaarheden.