PDA

Bekijk Volledige Versie : Burger dupe van extra bezuinigingen 02-03-2004



Wizdom
02-03-04, 09:15
Burger dupe van extra bezuinigingen 02-03-2004


De extra bezuinigingen die het kabinet gaat doorvoeren om te zorgen dat het begrotingstekort niet verder oploopt zullen de burgers harder treffen dan tot nog toe werd verondersteld. Minister Gerrit Zalm van Financiën houdt er rekening mee dat niet 2 maar 3,3 miljard euro extra moet worden gesneden, zo laat een woordvoerder van de minister aan het Algemeen Dagblad weten.


Zalm wil geen enkel beleidsterrein uitsluiten bij de te nemen maatregelen. Behalve premieverhogingen in de zorg betekent dit dat ook belastingverhogingen niet worden uitgesloten. Ook kunnen geplande extra uitgaven uitgesteld worden.

De vice-premier liet maandag in Brussel weten dat het Nederlandse begrotingstekort dit jaar waarschijnlijk op 2,9 procent uit komt. De landen van de Europese Unie zijn verplicht de Europese Commissie twee keer per jaar op de hoogte te brengen over de stand van de begroting in hun land. Om het tekort niet verder op te laten lopen moet er dus wel extra bezuinigd worden.

Eerder besloot het kabinet al 17 miljard euro aan bezuinigingen, waardoor de meeste Nederlanders er fors op achteruit gaan.

taouanza
02-03-04, 09:21
Effe iets heel raars vragen want ik ben superslecht in rekenen enzo:

Maar komt die begrotingstekort niet door bezuinigingen?
Dat mensen steeds minder te besteden hebben dus dat er minder belastingen binnenkomen?:vreemd:

Mark
02-03-04, 09:30
Geplaatst door taouanza
die begrotingstekort

:moe:


Nee, kijk dan zou je op loon moeten bezuinigen, dan komt er minder belasting binnen. Er wordt juist bezuinigd op de uitgaven van de regering, niet op de inkomsten.

Lugh
02-03-04, 09:33
Kennelijk verkeert Taouanza in de veronderstelling dat er voor elk dubbeltje dat de overheid uitgeeft een kwartje aan belastingen terugkomt. :D

taouanza
02-03-04, 09:40
Geplaatst door Lugh
Kennelijk verkeert Taouanza in de veronderstelling dat er voor elk dubbeltje dat de overheid uitgeeft een kwartje aan belastingen terugkomt. :D

Het was maar een vraag hoor. Als ik iets niet weet vraag ik het gewoon.
Ik zou mezelf pas dom vinden als ik dat niet deed.

En bedankt mark voor je antwoord en je smilie.:moe:

Mark
02-03-04, 09:53
Geplaatst door taouanza


En bedankt mark voor je antwoord en je smilie.:moe:

Die smiley is leuk :wohaa: hij sloeg niet op je vraag maar op het lidwoord ;)

taouanza
02-03-04, 09:54
Geplaatst door Mark
Die smiley is leuk :wohaa: hij sloeg niet op je vraag maar op het lidwoord ;)

Dat zag ik pas achteraf.:hihi: