PDA

Bekijk Volledige Versie : Importbruiden grootste groep immigranten



Kaasje
02-03-04, 10:34
Van een onzer verslaggevers

Het aantal immigranten neemt af. Vorig jaar kwamen 75.000 mensen naar Nederland, tegenover 87.000 in 2002. Een kwart van hen kwam om te trouwen. Vooral het aantal asielzoekers nam sterk af.

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het aantal gezinsvormers is in de periode 1995-2003 met ruim 8000 toegenomen tDaarmee zijn zij de grootste groep immigranten (26 procent). Het merendeel komt uit Turkije en Marokko: een op de drie. De meesten zijn 20- tot 30-jarige vrouwen.
Gezinsherenigers vormen de tweede grote groep immigranten: 22 procent. Het aantal mensen dat met dit doel naar Nederland kwam, is sinds 1996 gedaald van 18.000 naar 13.000 vorig jaar.
Er komen steeds minder mensen Nederland binnen voor asiel. Van 1991 tot en met 2001 vormden zij met gemiddeld 24.000 de grootste groep, in 2003 was het aantal bijna gehalveerd naar 13.000 door de strengere asielwetgeving. De meesten zijn 15- tot 20-jarige mannen.
--------------------------------------------------

Bij enquetes vullen ze allemaal in dat ze vooral met iemand uit nederland willen trouwen. Maar als puntje bij paaltje komt laten ze allemaal hun partner overkomen uit marokko/turkije. Wanneer stopt deze waanzin?!

plexus
02-03-04, 10:37
who gives a fuck

taouanza
02-03-04, 10:40
Geplaatst door plexus
who gives a fuck

I do!

Het zou verboden moeten worden!

Marsipulami
02-03-04, 10:41
Geplaatst door taouanza
I do!

Het zou verboden moeten worden!


?

taouanza
02-03-04, 10:43
Geplaatst door Marsipulami
?



!

Marsipulami
02-03-04, 10:45
Geplaatst door taouanza
!

:D

Ik vind huwelijk een privézaak. De staat moet zich daar niet teveel mee bemoeien.

plexus
02-03-04, 10:46
Geplaatst door taouanza
I do!

Het zou verboden moeten worden!

dat is jou goed recht

verbieden lijkt me niet echt haalbaar

Marsipulami
02-03-04, 10:48
Geplaatst door plexus
dat is jou goed recht

verbieden lijkt me niet echt haalbaar

Ook niet wenselijk

taouanza
02-03-04, 10:48
Geplaatst door Marsipulami
:D

Ik vind huwelijk een privézaak. De staat moet zich daar niet teveel mee bemoeien.


Ik denk dat we het huwelijksinstituut(winst niet eens dat het een institutie was, bij een instituut denk ik aan een gebouw)moeten herdefineren voordat we besluiten dat de staat zich er niet mee moet bemoeien.:moe:

Marsipulami
02-03-04, 10:50
Geplaatst door taouanza
Ik denk dat we het huwelijksinstituut(winst niet eens dat het een institutie was, bij een instituut denk ik aan een gebouw)moeten herdefineren voordat we besluiten dat de staat zich er niet mee moet bemoeien.:moe:

Hoezo ?

taouanza
02-03-04, 10:54
Geplaatst door Marsipulami
Hoezo ?

Wat kan ik je vertellen dat jij nog niet weet?:moe:

taouanza
02-03-04, 10:54
Geplaatst door plexus
dat is jou goed recht

verbieden lijkt me niet echt haalbaar


Nee maar het is het streven waard.

Marsipulami
02-03-04, 11:00
Geplaatst door taouanza
Wat kan ik je vertellen dat jij nog niet weet?:moe:

Ik vind het wel goed dat mensen vrij zijn om een partner te kiezen waar die ook vandaan komt. De overheid moet zich daar niet mee moeien die zorgt beter dat er wat meer boeven gepakt worden of dat er meer jobs zijn. Die moet zich niet moeien met het privéleven van mensen.

taouanza
02-03-04, 11:04
Geplaatst door Marsipulami
Ik vind het wel goed dat mensen vrij zijn om een partner te kiezen waar die ook vandaan komt. De overheid moet zich daar niet mee moeien die zorgt beter dat er wat meer boeven gepakt worden of dat er meer jobs zijn. Die moet zich niet moeien met het privéleven van mensen.

Wat versta je onder prive?De persoon die gaat trouwen of zijn hele familie?
Want bij moslims blijft bar weinig prive prive.

Kaasje
02-03-04, 11:08
Geplaatst door plexus
who gives a fuck

De 14 a 15 miljoen nederlanders die over een paar decennia niet in een moslimland willen leven.

mark61
02-03-04, 11:09
Geplaatst door taouanza
Want bij moslims blijft bar weinig prive prive.

Daar hoef je waarachtig geen moslim/a voor te wezen. Als die jongens en meisjes en mannen en vrouwen serieus een partner gaan kiezen waar ze wat duurzaams mee kunnen zal het met die import wel gaan meevallen.

Marsipulami
02-03-04, 11:09
Geplaatst door taouanza
Wat versta je onder prive?De persoon die gaat trouwen of zijn hele familie?
Want bij moslims blijft bar weinig prive prive.

Privé staat tegenover de overheid. Burgers beslissen zelf met wie ze willen trouwen en niet de overheid. Dat bij een huwelijk de familie ook een belangrijke rol speelt is normaal ook bij een huwelijk tussen twee witte Nederlanders is dat zo.

000NobelPrizes
02-03-04, 11:16
Geplaatst door Marsipulami
Privé staat tegenover de overheid. Burgers beslissen zelf met wie ze willen trouwen en niet de overheid. Dat bij een huwelijk de familie ook een belangrijke rol speelt is normaal ook bij een huwelijk tussen twee witte Nederlanders is dat zo.
Je doet nu net alsof beide partners deze vrijwillige keuze maken.

Ik weet niet hoeveel vrouwen nog moeten schrijven hoe ze in zulke huwelijken verzeild zijn geraakt, en wat dit voor hen voor consequenties heeft gehad. Schrijnende verhalen te over, maar jij verdedigt met hand en tand de keuzevrijheid van die malle mannen.

taouanza
02-03-04, 11:20
Geplaatst door 000NobelPrizes
Je doet nu net alsof beide partners deze vrijwillige keuze maken.

Ik weet niet hoeveel vrouwen nog moeten schrijven hoe ze in zulke huwelijken verzeild zijn geraakt, en wat dit voor hen voor consequenties heeft gehad. Schrijnende verhalen te over, maar jij verdedigt met hand en tand de keuzevrijheid van die malle mannen.

Het zijn meestal malle schoonmoeders.Die van ellende zullen sterven als hun vlees en bloed die ze 9maanden in hun buik hebben gedragen,2 jaar op hun schoot,18 jaar lang hun hart voor hebben vastgehouden, en nu hun moeder inruilt voor andersmans dochter.Zal die dochter zich zelf opofferen en wegcijferen voor hem zoals zij moeder dat gedaan heeft????:moe:

Ya you life you learn.:moe:

taouanza
02-03-04, 11:21
Geplaatst door mark61
Daar hoef je waarachtig geen moslim/a voor te wezen. Als die jongens en meisjes en mannen en vrouwen serieus een partner gaan kiezen waar ze wat duurzaams mee kunnen zal het met die import wel gaan meevallen.

Daar ben ik het helemaal mee eens.Maar dat gebeurt niet.Het zijn meestal de ouders en vooral de moeders die bepalen.

Marsipulami
02-03-04, 11:22
Geplaatst door 000NobelPrizes
Je doet nu net alsof beide partners deze vrijwillige keuze maken.

Ik weet niet hoeveel vrouwen nog moeten schrijven hoe ze in zulke huwelijken verzeild zijn geraakt, en wat dit voor hen voor consequenties heeft gehad. Schrijnende verhalen te over, maar jij verdedigt met hand en tand de keuzevrijheid van die malle mannen.


Euh.. er kunnen wel een aantal dingen mislopen in een huwelijk. Maar dat is echt niet alleen als er een partner uit het buitenland bij betrokken is.

Verder denk ik dat het vooral de mannen zijn die onder druk worden gezet door hun moeders om te trouwen met een partner (in het buitenland). Ik vraag me af waar het verhaal vandaan komt dat alleen de meisjes met sociale en familiale druk te maken krijgen.

Waarom zijn meisjes/vrouwen altijd slachtoffer en jongens/mannen altijd daders ?

taouanza
02-03-04, 11:25
Geplaatst door Marsipulami
Euh.. er kunnen wel een aantal dingen mislopen in een huwelijk. Maar dat is echt niet alleen als er een partner uit het buitenland bij betrokken is.

Verder denk ik dat het vooral de mannen zijn die onder druk worden gezet door hun moeders om te trouwen met een partner (in het buitenland). Ik vraag me af waar het verhaal vandaan komt dat alleen de meisjes met sociale en familiale druk te maken krijgen.

Waarom zijn meisjes/vrouwen altijd slachtoffer en jongens/mannen altijd daders ?

Nee hoor mannen zijn net zo goed slachtoffer zie mijn post en deze topic:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=87737

mark61
02-03-04, 11:27
Geplaatst door taouanza
Daar ben ik het helemaal mee eens.Maar dat gebeurt niet.Het zijn meestal de ouders en vooral de moeders die bepalen.

Word Moeder! En leer die zoon manieren!

Goodnight, kijk je mee? Drillen die jongetjes (?) en meisjes (?) van je!

Marsipulami
02-03-04, 11:28
Geplaatst door taouanza
Nee hoor mannen zijn net zo goed slachtoffer zie mijn post en deze topic:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=87737

ok ok, maar nu weet ik nog altijd niet waarom men geen partner uit het buitenland mag huwen.

Hoe wenselijk of onwenselijk de familale bemoeienissen zijn daarover kan je discussiëren maar die bemoeienissen spelen even sterk bij 'binnenlandse' huwelijken.

Lugh
02-03-04, 11:31
Het is een beetje raar dat we er alles aan doen om de komst van asielzoekers te stoppen, maar weinig doen aan de veel grotere instroom van immigranten via importhuwelijken. Er zullen heel wat huwelijken uit liefde zijn gesloten, maar gezien het extreem hoge echtscheidingspercentage na 3 jaar (wanneer de verblijfsvergunning binnen is), wordt er ook veel misbruik gemaakt van dit soort huwelijken.

freya
02-03-04, 11:32
Geplaatst door Kaasje


Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het aantal gezinsvormers is in de periode 1995-2003 met ruim 8000 toegenomen tDaarmee zijn zij de grootste groep immigranten (26 procent). Het merendeel komt uit Turkije en Marokko: een op de drie.

Maw:

2/3 van de importbruiden komt NIET uit Marokko en Turkije

Hoezo het meredeel? :moe:

De grootste groep immigranten dwz 75% komt volgens dit artikel dus niet als gezinsvormer

Ik wordt zo moe van al die rare manieren om cijfers uit te leggen, is er nou niemand op zo'n redactie die de belachelijkheid van die beweringen inziet ???

Marsipulami
02-03-04, 11:32
Geplaatst door Lugh
Het is een beetje raar dat we er alles aan doen om de komst van asielzoekers te stoppen, maar weinig doen aan de veel grotere instroom van immigranten via importhuwelijken. Er zullen heel wat huwelijken uit liefde zijn gesloten, maar gezien het extreem hoge echtscheidingspercentage na 3 jaar (wanneer de verblijfsvergunning binnen is), wordt er ook veel misbruik gemaakt van dit soort huwelijken.

Ja men zou beter een gezond en eigentijds migratiebeleid voeren zodat het huwelijk niet meer misbruikt hoeft te worden om aan een verblijfsvergunning te geraken. Dat is waar.

taouanza
02-03-04, 11:33
Geplaatst door Marsipulami
ok ok, maar nu weet ik nog altijd niet waarom men geen partner uit het buitenland mag huwen.

Hoe wenselijk of onwenselijk de familale bemoeienissen zijn daarover kan je discussiëren maar die bemoeienissen spelen even sterk bij 'binnenlandse' huwelijken.

Omdat de reden meestal economisch of pure discriminatie is.
Economisch verblijfsvergunning
En discriminatie omdat men meisjes die hier zijn opgegroeid zien als minderwaardig.Ze zijn verwestert en verpest.
Nou voor mensen die constant klagen over discriminatie vind ik dit bijzonder hypocriet.

Lugh
02-03-04, 11:35
Geplaatst door Marsipulami
Ja men zou beter een gezond en eigentijds migratiebeleid voeren zodat het huwelijk niet meer misbruikt hoeft te worden om aan een verblijfsvergunning te geraken. Dat is waar.
Een stop op immigratie of ongeremde immigratie?

000NobelPrizes
02-03-04, 11:38
Geplaatst door Marsipulami
Ja men zou beter een gezond en eigentijds migratiebeleid voeren zodat het huwelijk niet meer misbruikt hoeft te worden om aan een verblijfsvergunning te geraken. Dat is waar.
Ik neem aan dat je inmiddels hebt begrepen hoe complex het is om compleet ongeschoolde immigranten wegwijs te maken in deze samenleving, en ze op te leiden via scholingen en kostbare hulpprojecten.

En je hoeft niet zo misnoegd te doen, want er wordt ook vaak genoeg gewoon flink verdiend aan deze huwelijken.

Marsipulami
02-03-04, 11:41
Geplaatst door taouanza
Omdat de reden meestal economisch of pure discriminatie is.

Dit vind ik wel een behoorlijk generaliserende en discriminerende uitspraak. Er zijn ook nog wel mensen die gewoon trouwen omdat ze een fijn gezinnetje willen in een huisje met een tuintje.


En discriminatie omdat men meisjes die hier zijn opgegroeid zien als minderwaardig.Ze zijn verwestert en verpest.

Ik geloof niet echt dat dit soort overwegingen sterk meespelen bij de keuze van een partner. En alweer die slachtofferrol van de meisjes. De jongens/mannen die hier opgegroeid zijn, die zijn ook verwesterd en verpest dus dat kan het niet zijn.


Nou voor mensen die constant klagen over discriminatie vind ik dit bijzonder hypocriet.

Marsipulami
02-03-04, 11:46
Geplaatst door Lugh
Een stop op immigratie of ongeremde immigratie?

Gewoon een 'gezond' migratiebeleid. Omdat arbeidsmigratie niet meer mogelijk is komen huwelijk en asielprocedure onder druk te staan. Een buitenlander die hier komt wonen en werk heeft is de samenleving niet tot last en draagt bij aan de opbouw van deze samenleving. Dat is dus een winstpunt. Het kost de overheid dan ook helemaal niets het onthaal van nieuwe migranten.

taouanza
02-03-04, 11:47
Geplaatst door Marsipulami
Dit vind ik wel een behoorlijk generaliserende en discriminerende uitspraak. Er zijn ook nog wel mensen die gewoon trouwen omdat ze een fijn gezinnetje willen in een huisje met een tuintje.



Ik geloof niet echt dat dit soort overwegingen sterk meespelen bij de keuze van een partner. En alweer die slachtofferrol van de meisjes. De jongens/mannen die hier opgegroeid zijn, die zijn ook verwesterd en verpest dus dat kan het niet zijn.


Tuurlijk zitten en mensen bij die uit liefde trouwen.Ja het kan wel eens gebeuren dat je een leuke neef of nicht hebt, toch?
Maar er trouwen genoeg om andere redenen.

000NobelPrizes
02-03-04, 11:48
Geplaatst door Marsipulami
De jongens/mannen die hier opgegroeid zijn, die zijn ook verwesterd en verpest dus dat kan het niet zijn.

Verwesterd niet bepaald. Verpest wel.

taouanza
02-03-04, 11:49
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik neem aan dat je inmiddels hebt begrepen hoe complex het is om compleet ongeschoolde immigranten wegwijs te maken in deze samenleving, en ze op te leiden via scholingen en kostbare hulpprojecten.

En je hoeft niet zo misnoegd te doen, want er wordt ook vaak genoeg gewoon flink verdiend aan deze huwelijken.

Yep, het hoogste bod dat ik tot nu toe heb gekregen is 30.000 euro.
Ik kan niet eens hier 30.000 euro bijelkaar sparen laat staan in Marokko.
:moe:

Lugh
02-03-04, 11:51
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk zitten en mensen bij die uit liefde trouwen.Ja het kan wel eens gebeuren dat je een leuke neef of nicht hebt, toch?
Maar er trouwen genoeg om andere redenen.
Ik vind het :duim: dat je dat toegeeft. Maar wat zie jij dan als realistische oplossing voor dit "probleem"?

Marsipulami
02-03-04, 11:51
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik neem aan dat je inmiddels hebt begrepen hoe complex het is om compleet ongeschoolde immigranten wegwijs te maken in deze samenleving, en ze op te leiden via scholingen en kostbare hulpprojecten.

Migranten zijn niet per definitie ongeschoold. Of dacht je dat Nederland het enige land ter wereld was waar men scholen had ?

Verder vind ik het maar een eigenaardig argument dat men niet met iemand zou mogen huwen omdat die ongeschoold zou zijn. Ik dacht dat de beschaving inmiddels het kastesysteem, de lijfeigenen en de slavernij had overwonnen. Maar in sommige geesten leeft het blijkbaar toch nog altijd.



En je hoeft niet zo misnoegd te doen, want er wordt ook vaak genoeg gewoon flink verdiend aan deze huwelijken.

Ach, ach,

mark61
02-03-04, 11:54
Geplaatst door freya
Maw:

2/3 van de importbruiden komt NIET uit Marokko en Turkije

Hoezo het meredeel? :moe:


Jah dat heb ik nou ook altijd. Eigenlijk is hier geen touw aan vast te knopen. Je vraagt je af of die 'journalist' er zelf wel wat van begrijpt.

000NobelPrizes
02-03-04, 11:54
Geplaatst door taouanza
Yep, het hoogste bod dat ik tot nu toe heb gekregen is 30.000 euro.
Ik kan niet eens hier 30.000 euro bijelkaar sparen laat staan in Marokko.
:moe:
Ik heb ook wel eens zo'n bod gekregen, bedenk ik me net :verward:
Was het alweer vergeten.

Sjonge... lijkt wel mensenhandel.

sienia
02-03-04, 11:55
Echte geliefde gedijt even goed in Turkije en Marokko als in Nederland. Je kent zeker het mopje wel van die meid uit Nederland die elke huwelijkskandidaat mededeelt dat ze dolgraag in Marokko zou willen wonen. Het arme kind is nog steeds niet getrouwd. :moe:

Het wordt minder, dat is absoluut waar, maar nog steeds worden vooral meisjes, maar ook jongens, gedwongen een huwelijk te sluiten met iemand van het land van herkomst van de ouders.

Marsipulami
02-03-04, 11:55
Geplaatst door taouanza
Maar er trouwen genoeg om andere redenen.

Dat speelt ook bij binnenlandse huwelijken. Een rijke partner is altijd mooi meegenomen.

Jouw bezwaren gelden eigenlijk niet de buitenlandse huwelijken maar wel de schijnhuwelijken. Dat is wat anders. Schijnhuwelijken mag men van mij wel tegengaan.

taouanza
02-03-04, 11:56
Geplaatst door Lugh
Ik vind het :duim: dat je dat toegeeft. Maar wat zie jij dan als realistische oplossing voor dit "probleem"?

:moe:

Vraag jij altijd oplossingen aan domme mensen?

000NobelPrizes
02-03-04, 11:57
Geplaatst door Marsipulami
[B]Migranten zijn niet per definitie ongeschoold. Of dacht je dat Nederland het enige land ter wereld was waar men scholen had ?

Het is nu inderdaad zo dat vanwege die massale huwelijksimport uit Marokko en Turkije, ook Nederlanders die met Amerikaanse artsen of Braziliaanse ingenieurs willen trouwen, het nu bijzonder moeilijk hebben gekregen. Dat heet solidariteitsprincipe.


Verder vind ik het maar een eigenaardig argument dat men niet met iemand zou mogen huwen omdat die ongeschoold zou zijn. Ik dacht dat de beschaving inmiddels het kastesysteem, de lijfeigenen en de slavernij had overwonnen. Maar in sommige geesten leeft het blijkbaar toch nog altijd.

Politiek correct gelul.

taouanza
02-03-04, 11:58
Geplaatst door Marsipulami
Dat speelt ook bij binnenlandse huwelijken. Een rijke partner is altijd mooi meegenomen.

Jouw bezwaren gelden eigenlijk niet de buitenlandse huwelijken maar wel de schijnhuwelijken. Dat is wat anders. Schijnhuwelijken mag men van mij wel tegengaan.

Behalve schijnhuwelijken zijn er zat andere ongelukkige huwelijken.
Waarbij de partners helemaal niet gelukkig zijn met elkaar maar de ouders het wel een goeie match vinden.
Zie de topic SCHEIDING op girlsboard.

freya
02-03-04, 12:00
Geplaatst door mark61
Jah dat heb ik nou ook altijd. Eigenlijk is hier geen touw aan vast te knopen. Je vraagt je af of die 'journalist' er zelf wel wat van begrijpt.

Die 'journalist'schrijft de grootst mogelijke nonsens, maar blijkbaar heeft niemand, niet op de redactie en niet bij de lezers, het in de gaten.

Hoeveel verdient dat eigelijk domme stukjes schrijven?

Daar heb je toch zeker geen 4 jarige opleiding voor nodig :denk:

Ik ga solliciteren :fpiraat:

Heb hier toch wel genoeg bewezen dat ik minstens even domme stukjes kan schrijven :strik:

taouanza
02-03-04, 12:04
Geplaatst door sienia
Echte geliefde gedijt even goed in Turkije en Marokko als in Nederland. Je kent zeker het mopje wel van die meid uit Nederland die elke huwelijkskandidaat mededeelt dat ze dolgraag in Marokko zou willen wonen. Het arme kind is nog steeds niet getrouwd. :moe:




:haha:


tis helemaal geen mop. verveeld

Mark
02-03-04, 12:04
Geplaatst door 000NobelPrizes
, ook Nederlanders die met Amerikaanse artsen of Braziliaanse ingenieurs willen trouwen, het nu bijzonder moeilijk hebben gekregen. Dat heet solidariteitsprincipe.


Die buitenlandse ingenieurs blijven maar lekker in hun eigen land :stout:

Marsipulami
02-03-04, 12:06
Geplaatst door taouanza
Behalve schijnhuwelijken zijn er zat andere ongelukkige huwelijken.
Waarbij de partners helemaal niet gelukkig zijn met elkaar maar de ouders het wel een goeie match vinden.
Zie de topic SCHEIDING op girlsboard.

Ja, maar dat geldt voor alle huwelijken. Los je niet op met het verbieden van buitenlandse huwelijken.

000NobelPrizes
02-03-04, 12:07
Geplaatst door Mark
Die buitenlandse ingenieurs blijven maar lekker in hun eigen land :stout:
Als het aan mij ligt niet. Wat brains-import is wel 's leuk voor de afwisseling, in het kader van economische en maatschappelijke consequenties.

sienia
02-03-04, 12:07
Geplaatst door taouanza
:haha:


tis helemaal geen mop. verveeld

Jou bieden ze nog 30.000 euro. Had je die keuken van kunnen kopen. :D

000NobelPrizes
02-03-04, 12:09
Geplaatst door Marsipulami
Ja, maar dat geldt voor alle huwelijken. Los je niet op met het verbieden van buitenlandse huwelijken.
Je lost het wel op door voor bruidegom-import de verblijfsvergunning pas na 10 of 15 jaar in te laten gaan. Moet die man zich 10/15 jaar aardig blijven gedragen: misschien begint hij er na zo'n lange periode zelf plezier in te krijgen om je vrouw prettig en met respect te behandelen.

taouanza
02-03-04, 12:10
Geplaatst door sienia
Jou bieden ze nog 30.000 euro. Had je die keuken van kunnen kopen. :D

Shoot! Had je me niet eerder kunnen waarschuwen ik denk dat de visbistilla dan ook beter zou lukken.:hihi:

taouanza
02-03-04, 12:12
Geplaatst door 000NobelPrizes
Je lost het wel op door voor bruidegom-import de verblijfsvergunning pas na 10 of 15 jaar in te laten gaan. Moet die man zich 10/15 jaar aardig blijven gedragen: misschien begint hij er na zo'n lange periode zelf plezier in te krijgen om je vrouw prettig en met respect te behandelen.

Dat betekent ook dat een vrouw 10/15 jaar bij een tiranische sadistische mama'sboy moet blijven. :argwaan:

Marsipulami
02-03-04, 12:12
Geplaatst door Mark
Die buitenlandse ingenieurs blijven maar lekker in hun eigen land :stout:

Ja vind ik ook. We hebben al intellectuelen genoeg, maar geen mensen meer die iets nuttigs kunnen doen. Een dakgoot herstellen of zo of aardbeien plukken.

Goodnight
02-03-04, 12:14
Geplaatst door 000NobelPrizes
Het is nu inderdaad zo dat vanwege die massale huwelijksimport uit Marokko en Turkije, ook Nederlanders die met Amerikaanse artsen of Braziliaanse ingenieurs willen trouwen, het nu bijzonder moeilijk hebben gekregen. Dat heet solidariteitsprincipe.
Politiek correct gelul.

Ja en ook voor de Nederlanders die een lekker volgzaam vrouwtje uit de Fillipijnen nemen of uit Thailand.

En wat te denken van de overjarige hollandse vrouwen die een man uit Ghana kopen?

Ja idd allemaal politiek correct gelul.

je kan mensen niet verbieden om te trouwen met wie ze willen, waar diegene ook vandaan komt.
Maar de Marokkaanse gemeenschap moet wel het probleem aanpakken van de eigen jongeren die massaal een vrouw uit Marokko halen.Niet omdat dit zo slecht zou zijn voor nederland, maar omdat het de eigen gemeenschap niet ten goede komt.De meisjes zijn hierdoor ook noodgedwongen dan maar genoegen te nemen met iemand uit Marokko.

In die zin ben ik voor beperking van de importhuwelijken.
En voor die arme Nederlanders voor wie het moeilijker wordt om een Amerikaanse arts of Braziliaanse ingenieur te trouwen, ja so be it.dat zijn de gevolgen als een dergelijke wet wil aannemen.Ik zet er ook wel mijn vraagtekens bij of het hen echt zo moeilijk wordt gemaakt.

taouanza
02-03-04, 12:15
Geplaatst door Goodnight
Maar de Marokkaanse gemeenschap moet wel het probleem aanpakken van de eigen jongeren die massaal een vrouw uit Marokko halen.Niet omdat dit zo slecht zou zijn voor nederland, maar omdat het de eigen gemeenschap niet ten goede komt.



:duim:

Marsipulami
02-03-04, 12:16
Geplaatst door 000NobelPrizes
Je lost het wel op door voor bruidegom-import de verblijfsvergunning pas na 10 of 15 jaar in te laten gaan. Moet die man zich 10/15 jaar aardig blijven gedragen: misschien begint hij er na zo'n lange periode zelf plezier in te krijgen om je vrouw prettig en met respect te behandelen.

Ja daar zit iets in.

Maarre dat geldt dan alleen voor buitenlandse mannen. Buitenlandse meisjes zouden onmiddelijk vanaf de eerste dag een definitieve verblijfsvergunning moeten krijgen om hun machtspositie tegenover hun gewelddadige en onderdrukkende man te versterken.

Goodnight
02-03-04, 12:16
Geplaatst door 000NobelPrizes
Als het aan mij ligt niet. Wat brains-import is wel 's leuk voor de afwisseling, in het kader van economische en maatschappelijke consequenties.

wat een belediging voor de mensen die jarenlang hard hebben gestudeerd.

Niet iedereen is ongeschoold en komt uit de bergen.

mark61
02-03-04, 12:16
Geplaatst door freya
Heb hier toch wel genoeg bewezen dat ik minstens even domme stukjes kan schrijven :strik:

Ik ben bang dat je met jouw 'mentaliteit' geen baan gaat vinden. De waarheid, bah, dat was toch een communistisch krantje?

sienia
02-03-04, 12:18
Geplaatst door taouanza
Dat betekent ook dat een vrouw 10/15 jaar bij een tiranische sadistische mama'sboy moet blijven. :argwaan:

Door de duur kun je het onaantrekkelijker maken. In marokko zijn ze vaak beter op de hoogte kwa regelgeving dan wij hier. :hihi:

000NobelPrizes
02-03-04, 12:28
Geplaatst door taouanza
Dat betekent ook dat een vrouw 10/15 jaar bij een tiranische sadistische mama'sboy moet blijven. :argwaan:
Daarom zei ik ook bruideGOM.

Voor de bruidenimport heb ik niet direct een oplossing. Dat wil zeggen: hoe je die sukkels kan 'dwingen' (akelig woord, maar ja) om hun geimporteerde vrouw beter te behandelen.
Ik ken er een van de werkvloer, een hippe IT-omgeving. Mooi dat hij z'n meissie uit Marokko had gehaald en vervolgens thuis op de bank plantte. Kind mocht niks, terwijl hijzelf alle feestjes afging en zoveel mogelijk meiden naaide.

Die inburgeringscursussen vind ik helemaal zo slecht niet. Eigenlijk zou een nog betere opvang voor importbruiden wel goed zijn. Want als de liefhebbende echtgenoot accepteert dat zijn snoes binnen de kortste keren economisch onafhankelijk van hem werd, moet hij echt om haar geven.

Alhoewel, dat laatste slaat eigenlijk nergens op: anders nam hij wel een vrouw uit Nederland, nietwaar? Maar die hebben nou net weer een te onafhankelijke houding danwel te grote bek.

mark61
02-03-04, 12:31
Geplaatst door taouanza
Dat betekent ook dat een vrouw 10/15 jaar bij een tiranische sadistische mama'sboy moet blijven. :argwaan:

En als ze aangifte doet van mishandeling, gesteld dat de overheid eindelijk eens wat gaat doen tegen vrouwenmishandeling? Hij de cel in, zij rustig getrouwd maar gescheiden van tafel en bed haar leven opbouwen? Voorlopig geen kinderen, en als ze x jaar werkt een autonome verblijfsvergunning? ach zit zo maar wat te prakkizeren

taouanza
02-03-04, 12:31
Ik ken er een van de werkvloer, een hippe IT-omgeving. Mooi dat hij z'n meissie uit Marokko had gehaald en vervolgens thuis op de bank plantte. Kind mocht niks, terwijl hijzelf alle feestjes afging en zoveel mogelijk meiden naaide.

Nou is hij van het gezeur van zijn moeder af.Moeder tevree hij tevree en vrouw heeft niks te willen.Een goeie vrouw heeft sabr.

taouanza
02-03-04, 12:33
Geplaatst door mark61
En als ze aangifte doet van mishandeling, gesteld dat de overheid eindelijk eens wat gaat doen tegen vrouwenmishandeling? Hij de cel in, zij rustig getrouwd maar gescheiden van tafel en bed haar leven opbouwen? Voorlopig geen kinderen, en als ze x jaar werkt een autonome verblijfsvergunning? ach zit zo maar wat te prakkizeren

Ja dat vraag ik me ook af.Wanneer gaat Nederland iets doen tegen vrouwenmishandeling??En ik bedoel iets anders dan een vrouw in een blijf van me lijfhuis stoppen.

mark61
02-03-04, 12:36
Geplaatst door Goodnight
wat een belediging voor de mensen die jarenlang hard hebben gestudeerd.

Niet iedereen is ongeschoold en komt uit de bergen.

Dat is zo. Maar vaak hebben hoogopgeleiden in eigen land al zoveel kansen dat ze niet weg 'hoeven'. Die laagopgeleidenmigratie is in feite een voortzetting van de migratie van kansarme brodeloos geworden boeren naar de stad, waar ook niet veel te doen valt vanwege de concurrentie. Andersom zie ik ook een trend: hoogopgeleide Turken uit Nederland die het in Turkije gaan proberen.

mark61
02-03-04, 12:39
Geplaatst door taouanza
Ja dat vraag ik me ook af.Wanneer gaat Nederland iets doen tegen vrouwenmishandeling??En ik bedoel iets anders dan een vrouw in een blijf van me lijfhuis stoppen.

Jah dat is de hypocrisie. Vrouwen staan weer een beetje op de agenda omdat de mishandelde moslima is ontdekt. Misschien dat autochtone vrouwen daar ook van kunnen profiteren. :hihi: zullen ze hun zusters nog dankbaar voor zijn.

Maar goed, hoe ver stond het met dat plan om mishandelende mannen uit huis te halen ipv vrouwen/kinderen?

Goodnight
02-03-04, 12:44
Geplaatst door mark61
Dat is zo. Maar vaak hebben hoogopgeleiden in eigen land al zoveel kansen dat ze niet weg 'hoeven'. Die laagopgeleidenmigratie is in feite een voortzetting van de migratie van kansarme brodeloos geworden boeren naar de stad, waar ook niet veel te doen valt vanwege de concurrentie. Andersom zie ik ook een trend: hoogopgeleide Turken uit Nederland die het in Turkije gaan proberen.

In Marokko heb je veel studenten die succsevol een universitaire studie hebben gevolgd.Helaas is het zo dat als je daar niet over de juiste connecties beschikt verder kan schudden of puur geluk moet hebben.

Velen gaan dan hun geluk beproeven in het buitenland, Canada de VS en Frankrijk zijn gelifed verder studeer landen.
Velen weten ook een partner vanuit Nederland/Belgie te strikken.Het is gewoon survivor of the fittest.je kan het afkeuren of goed keuren.

Die ternd van hoogopgeleide Turken die het in Turkije gaan proberen zie ik niet zo heel veel bij marokkanen.Alhoewel, een tijdje terug stond er een stuk over jonge Marokkanen die een bedrijf hebben opgezet in Marokko in het NRC handelsblad.

Ik denk dit ook bij Marokkanen zou kunnen, alleen helaas wordt hen min of meer aangeleerd om alles wat Marokkaans is af te wijzen.tegenwoordig durf je haats niet te zeggen dat je van Marokkaanse afkomst bent.Lijkt een beetje op een scheldwoord :wink:

taouanza
02-03-04, 12:50
Geplaatst door mark61
Jah dat is de hypocrisie. Vrouwen staan weer een beetje op de agenda omdat de mishandelde moslima is ontdekt. Misschien dat autochtone vrouwen daar ook van kunnen profiteren. :hihi: zullen ze hun zusters nog dankbaar voor zijn.

Maar goed, hoe ver stond het met dat plan om mishandelende mannen uit huis te halen ipv vrouwen/kinderen?

Nou ze gaan toch hoofddoekjes en islamitische onderwijs verbieden nou dus het gaat de goeie kant op.:duim:

Dus bont en blauwe vrouwen er is hoop.:moe:

000NobelPrizes
02-03-04, 12:51
Geplaatst door taouanza
Ja dat vraag ik me ook af.Wanneer gaat Nederland iets doen tegen vrouwenmishandeling??En ik bedoel iets anders dan een vrouw in een blijf van me lijfhuis stoppen.
Lekker passief. Hoezo wordt dit probleem Nederland in de maag gesplitst?

Laat die kerels zelf 's ophouden met mishandelen.

Marsipulami
02-03-04, 12:53
Geplaatst door taouanza
Nou is hij van het gezeur van zijn moeder af.Moeder tevree hij tevree en vrouw heeft niks te willen.Een goeie vrouw heeft sabr.

Toch ook een beetje eenzijdige voorstelling van zaken hoor. De Marokkanen die ik ken die met een vrouw uit Marokko getrouwd zijn, die werden allemaal serieus getemd en gekortwiekt op minimum van tijd. 's Avonds altijd thuisblijven, mogen niet meer roken, moeten hun loon afgeven aan vrouwlief en zijn verplicht om al hun vrije tijd te besteden om samen hele dagen de winkelstraten 100 keer op en af te lopen.

mark61
02-03-04, 12:53
Geplaatst door Goodnight
In Marokko heb je veel studenten die succsevol een universitaire studie hebben gevolgd.Helaas is het zo dat als je daar niet over de juiste connecties beschikt verder kan schudden of puur geluk moet hebben.

Jah ik heb de indruk dat er meer afgestudeerden zijn dan banen op hun niveau. Komt in veel landen voor: het onderwijs is succesvoller dan de maatschappij waarin ze het moeten gaan maken.


Velen gaan dan hun geluk beproeven in het buitenland, Canada de VS en Frankrijk zijn gelifed verder studeer landen. Velen weten ook een partner vanuit Nederland/Belgie te strikken.Het is gewoon survivor of the fittest.je kan het afkeuren of goed keuren.

Jah dat begreep ik van Vgeld zn posts. Braindrain.


Ik denk dit ook bij Marokkanen zou kunnen, alleen helaas wordt hen min of meer aangeleerd om alles wat Marokkaans is af te wijzen.

'Intern' als het ware? Net als die enqueteverhalen dat eigenlijk heel Marokko het land uit wil? Als bijna iedereen het een zooitje vindt, waarom kan er dan niets veranderen? Omdat de 'macht' een ijzeren greep op het land heeft? Tijd voor revolutie? Of ben ik te enthousiast? In Algerije is er geloof ik ook zo iets aan de hand. Versteende machtsverhoudingen; elite die zn positie niet wil opgeven, rest bevolking kansloos. Droef

taouanza
02-03-04, 12:53
Geplaatst door Goodnight
In Marokko heb je veel studenten die succsevol een universitaire studie hebben gevolgd.Helaas is het zo dat als je daar niet over de juiste connecties beschikt verder kan schudden of puur geluk moet hebben.

Velen gaan dan hun geluk beproeven in het buitenland, Canada de VS en Frankrijk zijn gelifed verder studeer landen.
Velen weten ook een partner vanuit Nederland/Belgie te strikken.Het is gewoon survivor of the fittest.je kan het afkeuren of goed keuren.

Die ternd van hoogopgeleide Turken die het in Turkije gaan proberen zie ik niet zo heel veel bij marokkanen.Alhoewel, een tijdje terug stond er een stuk over jonge Marokkanen die een bedrijf hebben opgezet in Marokko in het NRC handelsblad.

Ik denk dit ook bij Marokkanen zou kunnen, alleen helaas wordt hen min of meer aangeleerd om alles wat Marokkaans is af te wijzen.tegenwoordig durf je haats niet te zeggen dat je van Marokkaanse afkomst bent.Lijkt een beetje op een scheldwoord :wink:


Men is gewoon pessimistich geworden uit zelfbescherming.Hoe minder verwachtingen je hebt van Marokko hoe minder je teleurgesteld wordt.
De bureaucratie en corruptie enzo.Het is dus geen kwestie van schaamte maar je zelf behoeden voor teleurstellingen.

mark61
02-03-04, 12:55
Geplaatst door Marsipulami
Toch ook een beetje eenzijdige voorstelling van zaken hoor. De Marokkanen die ik ken die met een vrouw uit Marokko getrouwd zijn, die werden allemaal serieus getemd en gekortwiekt op minimum van tijd. 's Avonds altijd thuisblijven, mogen niet meer roken, moeten hun loon afgeven aan vrouwlief en zijn verplicht om al hun vrije tijd te besteden om samen hele dagen de winkelstraten 100 keer op en af te lopen.

Dames, op naar België! Daar kennen mannen nog hun plaats!

Winkelfobie, Mars?

taouanza
02-03-04, 12:55
Jah ik heb de indruk dat er meer afgestudeerden zijn dan banen op hun niveau. Komt in veel landen voor: het onderwijs is succesvoller dan de maatschappij waarin ze het moeten gaan maken.

Het schijnt dat buitenlandse bedrijven hun personeel ook meenemen naar Marokko.Marokanen mogen dan de kantoren schoonmaken enzo maar niet meer.Das natuurlijk ook triest.:(

taouanza
02-03-04, 12:56
Geplaatst door Marsipulami
Toch ook een beetje eenzijdige voorstelling van zaken hoor. De Marokkanen die ik ken die met een vrouw uit Marokko getrouwd zijn, die werden allemaal serieus getemd en gekortwiekt op minimum van tijd. 's Avonds altijd thuisblijven, mogen niet meer roken, moeten hun loon afgeven aan vrouwlief en zijn verplicht om al hun vrije tijd te besteden om samen hele dagen de winkelstraten 100 keer op en af te lopen.

Over vooroordelen gesproken, je schets het allemaal wel bijzonder rooskleurig.:moe:


Ik haat winkelen!

mark61
02-03-04, 12:56
Geplaatst door taouanza
Het schijnt dat buitenlandse bedrijven hun personeel ook meenemen naar Marokko.Marokanen mogen dan de kantoren schoonmaken enzo maar niet meer.Das natuurlijk ook triest.:(

Ja dat slaat natuurlijk nergens op. Al begrijp ik van Vgeld dat die hitechmarocs intussen de blits maken in Londen en Montreal.

mark61
02-03-04, 12:58
Geplaatst door taouanza
Nou ze gaan toch hoofddoekjes en islamitische onderwijs verbieden nou dus het gaat de goeie kant op.:duim:

Dus bont en blauwe vrouwen er is hoop.:moe:

:hihi:



:verward:

Marsipulami
02-03-04, 12:59
Geplaatst door taouanza
Ik haat winkelen!

Ja maar jij bent dan ook verwesterd en te modern :p

000NobelPrizes
02-03-04, 13:01
Geplaatst door mark61

'Intern' als het ware? Net als die enqueteverhalen dat eigenlijk heel Marokko het land uit wil? Als bijna iedereen het een zooitje vindt, waarom kan er dan niets veranderen? Omdat de 'macht' een ijzeren greep op het land heeft? Tijd voor revolutie?


Dat vraag ik me dus ook af: waar blijft die revolutie?

Immigranten hier zijn hartstikke links, in het kader van uitkeringen verstrekken, zwakkeren verzorgen, overheid moet veel voor ze doen, et cetera.
Het is me een raadsel hoe die linkse inborst het Marokkaanse volk niet aanzet tot een massale opstand tegen het systeem. Niets zo sterk als de macht van het volk.

mark61
02-03-04, 13:07
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dat vraag ik me dus ook af: waar blijft die revolutie?

Immigranten hier zijn hartstikke links, in het kader van uitkeringen verstrekken, zwakkeren verzorgen, overheid moet veel voor ze doen, et cetera.
Het is me een raadsel hoe die linkse inborst het Marokkaanse volk niet aanzet tot een massale opstand tegen het systeem. Niets zo sterk als de macht van het volk.

Ja begint er maar eens aan. Wat die Roemenen hebben doorstaan voordat ze t aandurfden. Of Joegoslaven, Tsjechen etc. Tis makkelijk praten vanuit onze leunstoelen. Wil jij je kop eraf laten schieten? Als je je toch al suf piekert waar je je volgende maaltijd vandaan haalt?

000NobelPrizes
02-03-04, 13:12
Geplaatst door mark61
Ja begint er maar eens aan. Wat die Roemenen hebben doorstaan voordat ze t aandurfden. Of Joegoslaven, Tsjechen etc. Tis makkelijk praten vanuit onze leunstoelen. Wil jij je kop eraf laten schieten? Als je je toch al suf piekert waar je je volgende maaltijd vandaan haalt?
Het was juist dat hongerige gepieker dat de Europese en andere revoluties heeft gevoed: die waren wel bereid hun kop ervoor af te laten schieten.
Dat de zittende elite zich niet zonder slag of stoot zal overgeven, is de prijs die je ervoor moet betalen. Da's een mondiaal gegeven.

taouanza
02-03-04, 13:21
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dat vraag ik me dus ook af: waar blijft die revolutie?

Immigranten hier zijn hartstikke links, in het kader van uitkeringen verstrekken, zwakkeren verzorgen, overheid moet veel voor ze doen, et cetera.
Het is me een raadsel hoe die linkse inborst het Marokkaanse volk niet aanzet tot een massale opstand tegen het systeem. Niets zo sterk als de macht van het volk.

Er zijn genoeg volksopstanden geweest die het NOS niet noemenswaardig vindt.

000NobelPrizes
02-03-04, 13:39
Geplaatst door taouanza
Er zijn genoeg volksopstanden geweest die het NOS niet noemenswaardig vindt.

Of welk ander medium dan ook.
Volksopstanden zijn wel noemenswaardig, namelijk.
Maar ik heb het dan ook over volksopstanden. En ik denk niet dat jij dat bedoelt.

taouanza
02-03-04, 13:43
Geplaatst door 000NobelPrizes
Of welk ander medium dan ook.
Volksopstanden zijn wel noemenswaardig, namelijk.
Maar ik heb het dan ook over volksopstanden. En ik denk niet dat jij dat bedoelt.

Oja welke bedoel je dan wel?:rolleyes:

000NobelPrizes
02-03-04, 13:49
Geplaatst door taouanza
Oja welke bedoel je dan wel?:rolleyes:
Andere dan waar jij net op doelt.

Maar het is vast zo dat Marokko niet noemenswaardig genoeg is.
Ze hebben immers ook vrijwel buiten het oog van de media een muur van 2500 kilometer kunnen bouwen, tegen de attacks van Polisario wegens de bezetting van de Westelijke Sahara.

taouanza
02-03-04, 13:55
Geplaatst door 000NobelPrizes
Andere dan waar jij net op doelt.

Maar het is vast zo dat Marokko niet noemenswaardig genoeg is.
Ze hebben immers ook vrijwel buiten het oog van de media een muur van 2500 kilometer kunnen bouwen, tegen de attacks van Polisario wegens de bezetting van de Westelijke Sahara.

Lekker vaag waar doel ik op waar doel jij op?

piano
02-03-04, 22:58
Het wat Kaasie zegt,dat de Nederlanders dadelijk niet in een Moslim land
wonen.
Maar daarvoor hoef je de Importhuwelijken niet toe te laten,als je daarvoor bang bent moeten de blanke Nederlanders meer kinderen op de aarde zetten,en er is trouwens al hulp onder weg de Oostblok landen worden toe gelaten tot Europa,dan is je probleem ook voor het grootste gedeelt opgelost.
Als de Moslimse mensen maar niet als konijnen te keer gaan,anders kunnen ze nooit in gehaalt worden.
Wat ik probeer te zeggen is,ook al zijn er geen importhuwelijken en trouwen ze onderling hier in Nederland dan nog zijn er Moslims in Nederland.
Ik vind het wel goed van kaasie,dat je percies vertelt waar de schoen wringt.

groetjes

Orakel
02-03-04, 23:40
Geplaatst door Goodnight


je kan mensen niet verbieden om te trouwen met wie ze willen, waar diegene ook vandaan komt.
Maar de Marokkaanse gemeenschap moet wel het probleem aanpakken van de eigen jongeren die massaal een vrouw uit Marokko halen.Niet omdat dit zo slecht zou zijn voor nederland, maar omdat het de eigen gemeenschap niet ten goede komt.De meisjes zijn hierdoor ook noodgedwongen dan maar genoegen te nemen met iemand uit Marokko.


Ekzaktlie!
Een verbod op importhuwelijken zal niet kunnen, want dat is in strijd met allerlei verdragen m.b.t. het recht op vrije partnerkeuze.
In het specifieke geval van Marokkanen levert het uit Marokko halen van een huwelijkspartner wel een aantal problemen op.

Gechargeerd gesteld willen de mannen hier de vrouwen niet en vice versa en dat leidt of tot meer importhuwelijken of tot een generatie gedwongen vrijgezellen.
De veel gehoorde klachten van de mannen zijn dat de vrouwen te verwesterd, te kritisch, te ambitieus, te modern, te onafhankelijk en te vrij zijn.
Klachten van de vrouwen zijn dat de mannen of te traditioneel en conservatief of zodanig geïntegreerd zijn dat ze alles prikken wat beweegt en daarmee een te onbetrouwbare partner zijn. In het eerste geval speelt ook de angst voor verlies van verworvenheden mee, zoals studie, leuke baan en onafhankelijkheid.

Ander probleem van importhuwelijken lijkt mij dat dat je de integratie nog es dunnetjes kan over doen. Een partner uit het buitenland moet de taal leren, acclimatiseren, inburgeren, hier een volwaardige plek bemachtigen en ook nog es kinderen opvoeden in een onbekende samenleving.

War ik in deze discussie alleen niet begrijp, is dat er voor complete regenwouden aan boeken zijn geschreven over dit onderwerp en bijbehorende problematiek, maar er nog niemand met gericht beleid op de proppen is gekomen.
Het enige dat op te tekenen valt is spierballenretoriek: verbieden, bemoeilijken, ontmoedigen, beperken, restrictief toelatingsbeleid....

Zwarte Schaap
02-03-04, 23:56
Effe tussendoor:

Weet iemand nou hoeveel marokkanen in marokko trouwen? Ben benieuwd of iemand dat nu uitgevogelt heeft. Kijken of iemand er nu wat wijs uit geworden is of dat ze liever toch als basis vooroordelen gebruiken om te discusseren?

Lugh
03-03-04, 00:12
Geplaatst door freya
Maw:

2/3 van de importbruiden komt NIET uit Marokko en Turkije

Hoezo het meredeel? :moe:

De grootste groep immigranten dwz 75% komt volgens dit artikel dus niet als gezinsvormer

Ik wordt zo moe van al die rare manieren om cijfers uit te leggen, is er nou niemand op zo'n redactie die de belachelijkheid van die beweringen inziet ???

"het merendeel" slaat hier op het gebruik van een "gewogen berekening".

een paar uurtjes wiskunde studeren en je begrijpt het ook wel Freya :koppel:

taouanza
03-03-04, 09:40
Geplaatst door Orakel

War ik in deze discussie alleen niet begrijp, is dat er voor complete regenwouden aan boeken zijn geschreven over dit onderwerp en bijbehorende problematiek, maar er nog niemand met gericht beleid op de proppen is gekomen.
Het enige dat op te tekenen valt is spierballenretoriek: verbieden, bemoeilijken, ontmoedigen, beperken, restrictief toelatingsbeleid....


Heb jij een idee?