PDA

Bekijk Volledige Versie : Jongerenafdeling SGP grootste politieke jongerenorganisatie van Nederland



Marsipulami
02-03-04, 12:25
Jongerenafdeling SGP groeit de pan uit

De SGP-jongeren hebben afgelopen weekeinde op de Wegwijsbeurs in Utrecht ruim zeshonderd nieuwe leden van 15 jaar en ouder binnengehaald. In totaal hebben de staatkundig gereformeerden nu ruim 5600 betalende leden, maakte voorzitter C. van Bemmel maandag bekend.

De SGP-jongeren is al jaren de grootste politieke jongerenorganisatie van Nederland, maar neemt nu wel een hele grote voorsprong. Ter vergelijking: de afgelopen weekeinde 55 jaar oude liberale JOVD telt circa 1500 leden, de jongeren in de SP hebben er ongeveer 1100 en het CDJA heeft er om en nabij de 1250.

Voorzitter Van Bemmel verwacht dat er nog meer leden bijkomen. De huidige campagne waarbij SGP-jongeren worden aangemoedigd nieuwe leden te werven, loopt nog tot begin april.

Bron: ANP

2 MAART 2004

Simon
02-03-04, 14:39
Toch hebben ze nooit meer dan 2 zetels naar mijn weten.

freya
02-03-04, 15:03
Geplaatst door Marsipulami
Jongerenafdeling SGP groeit de pan uit

De SGP-jongeren hebben afgelopen weekeinde op de Wegwijsbeurs in Utrecht ruim zeshonderd nieuwe leden van 15 jaar en ouder binnengehaald. In totaal hebben de staatkundig gereformeerden nu ruim 5600 betalende leden, maakte voorzitter C. van Bemmel maandag bekend.

De SGP-jongeren is al jaren de grootste politieke jongerenorganisatie van Nederland, maar neemt nu wel een hele grote voorsprong. Ter vergelijking: de afgelopen weekeinde 55 jaar oude liberale JOVD telt circa 1500 leden, de jongeren in de SP hebben er ongeveer 1100 en het CDJA heeft er om en nabij de 1250.

Voorzitter Van Bemmel verwacht dat er nog meer leden bijkomen. De huidige campagne waarbij SGP-jongeren worden aangemoedigd nieuwe leden te werven, loopt nog tot begin april.

Bron: ANP

2 MAART 2004

Hier krijg ik het dus heel benauwd van :aanwal:

Ik ga toch echt maar eens mijn emigratie plannen wat verder uitwerken.
Dit land wordt straks volkomen onleefbaar voor mij :moe:

lennart
02-03-04, 15:11
Geplaatst door freya
Hier krijg ik het dus heel benauwd van :aanwal:

Ik ga toch echt maar eens mijn emigratie plannen wat verder uitwerken.
Dit land wordt straks volkomen onleefbaar voor mij :moe:

Maar waar kan ik heen...

Belgie! Belgieje!

Bofko
02-03-04, 15:15
Geplaatst door freya
Hier krijg ik het dus heel benauwd van :aanwal:

Ik ga toch echt maar eens mijn emigratie plannen wat verder uitwerken.
Dit land wordt straks volkomen onleefbaar voor mij :moe:

:confused: Ik ben zelf niet godsdienstig maar dit lijkt mij wel een de minste problemen (als het er al een is) die we in Nederland kennen.

freya
02-03-04, 15:16
Geplaatst door Bofko
:confused: Ik ben zelf niet godsdienstig maar dit lijkt mij wel een de minste problemen (als het er al een is) die we in Nederland kennen.

Dan weet jij zeker niet wat voor gedachtengoed de SGP verspreidt :moe:

En ipv dat dit aan het uitsterven is, blijkt het booming busines bij de jeugd te zijn :moe: :moe: :moe:

lennart
02-03-04, 15:20
SGP is netzo gevaarlijk als de HUT

Let wel deze idioten zijn zwaar geinfecteerd door het predestinatie virus.

Dit houdt in dat SGP mensen geloven dat het niet uitmaakt of je een moreel leven leidt al dan niet. Het is bij de geboorte bepaald of je naar de hemel gaat al dan niet.

Het inpeperen van deze gedachte is ideaal als je soldaten wilt kweken voor je zaak.

freya
02-03-04, 15:22
Geplaatst door lennart
SGP is netzo gevaarlijk als de HUT

Let wel deze idioten zijn zwaar geinfecteerd door het predestinatie virus.

Dit houdt in dat SGP mensen geloven dat het niet uitmaakt of je een moreel leven leidt al dan niet. Het is bij de geboorte bepaald of je naar de hemel gaat al dan niet.

Het inpeperen van deze gedachte is ideaal als je soldaten wilt kweken voor je zaak.

Tel daar ook nog maar even bij dat SGPers er rostvast van overtuigd zijn dat hun christendom superieur is aan welk ander geloof dan ook.

Bofko
02-03-04, 15:38
Geplaatst door freya
Tel daar ook nog maar even bij dat SGPers er rostvast van overtuigd zijn dat hun christendom superieur is aan welk ander geloof dan ook.

Volgens mij denkt ieder religie dat ie superieur is aan een andere.Anders stappen de gelovigen wel over.

Dus volgens jou en Lennart is de combinatie van religie en politiek levensgevaarlijk.

Rabi'ah.
02-03-04, 15:39
Enge lui, die SGP. Zijn voor afschaffing van de Grondwet, en willen de Bijbel als Grondwet. Zijn tegen zowel actief als passief vrouwenkiesrecht, en willen dat er op alle scholen verplicht onderwijs wordt gegeven over het "gereformeerde erfgoed". Ook worden hun vrouwen en dochters verplicht om rond te lopen in lange, zwarte rokken. Waar doet dát me nou aan denken...... :moe: :moe: :moe:. Hun ideologie is m.i. puur salafistisch, maar dan de christelijke variant ervan. Wat zij voorstaan is een soort Saudi-Arabiëmodel, maar dan met een zwartekousenkerksausje. Wat ik me afvraag is hoe ze die jongeren in Godsnaam zover krijgen om zich bij zo'n enge, reactionaire club aan te sluiten. Alhoewel de behoefte aan zingeving nog steeds een grote rol speelt, gaat de belangstelling van de meeste jongeren die ik ken uit naar de islam en wicca. En ook al ben je christelijk, waarom in 's hemelsnaam op zo'n starre, fundamentalistische, reactionaire manier? Kan iemand me dat misschien uitleggen, want ik als (nieuwe) moslima vind dit toch wel heel eng...... :( :droef:

Groetjes,

Rabiah.

freya
02-03-04, 15:47
Geplaatst door Bofko


Dus volgens jou en Lennart is de combinatie van religie en politiek levensgevaarlijk.

Nee het gaat mij om een een bepaald soort fundamentalistische religie.

Lees boven even wat Rabiah schrijft, hoef ik niet zoveel te typen :strik:

Politiek werkelijk geispireerd door religieus gevoel (dus niet zoals het huidige CDA surrogaat!) kan heel waardevol zijn.

Bofko
02-03-04, 15:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Enge lui, die SGP. Zijn voor afschaffing van de Grondwet, en willen de Bijbel als Grondwet. Zijn tegen zowel actief als passief vrouwenkiesrecht, en willen dat er op alle scholen verplicht onderwijs wordt gegeven over het "gereformeerde erfgoed". Ook worden hun vrouwen en dochters verplicht om rond te lopen in lange, zwarte rokken. Waar doet dát me nou aan denken...... :moe: :moe: :moe:. Hun ideologie is m.i. puur salafistisch, maar dan de christelijke variant ervan. Wat zij voorstaan is een soort Saudi-Arabiëmodel, maar dan met een zwartekousenkerksausje. Wat ik me afvraag is hoe ze die jongeren in Godsnaam zover krijgen om zich bij zo'n enge, reactionaire club aan te sluiten. Alhoewel de behoefte aan zingeving nog steeds een grote rol speelt, gaat de belangstelling van de meeste jongeren die ik ken uit naar de islam en wicca. En ook al ben je christelijk, waarom in 's hemelsnaam op zo'n starre, fundamentalistische, reactionaire manier? Kan iemand me dat misschien uitleggen, want ik als (nieuwe) moslima vind dit toch wel heel eng...... :( :droef:

Groetjes,


Rabiah.

Volgens mij moet de rechtgeaarde SGP'er zich zo gedemoniseerd / gekarikaturieerd voelen als menig moslim(a) zich voelt, die aangevallen wordt door xenofoben .En is het nu dus zijn/haar taak dat het allemaal helemaal niet zo erg is als de anderen hun SGP-wereld proberen voor te stellen. SGP-er,staat op en vertelt uw verhaal!!

freya
02-03-04, 15:51
Geplaatst door Bofko
Volgens mij moet de rechtgeaarde SGP'er zich zo gedemoniseerd / gekarikaturieerd voelen als menig moslim(a) zich voelt, die aangevallen wordt door xenofoben .En is het nu dus zijn/haar taak dat het allemaal helemaal niet zo erg is als de anderen hun SGP-wereld proberen voor te stellen. SGP-er,staat op en vertelt uw verhaal!!

Wat een onzin een SGPer heeft zich willens en wetens aangesloten bij een club met een eng politiek programma. Dat is geen willekeurige christen. De vergelijking met een willekeurige moslim(a) slaat dus helemaal nergens op.

lennart
02-03-04, 16:05
Geplaatst door Bofko
Volgens mij denkt ieder religie dat ie superieur is aan een andere.Anders stappen de gelovigen wel over.


Het gaat hier niet om superieuriteit, maar om hoe mensen hun tijd op aarde beleven. Wanneer je in predestinatie gelooft maakt het niets uit wat je doet op aarde, je komt toch wel in de hemel als dit zo voorbestemd is. Zelfmorod Jihadi denken ongeveer hetzelfde, zij sterven tijdens Jihad en geloven dan dat ze in de hemel komen.

Hetzelfde geldt trouwens voor Christenen die geloven dat elke Christen die Jezus aanvaard in de hemel zal komen, volgens die theorie zou H.tler wanneer die Jezus had aanvaard altijd in de hemel terechtkomen, ondanks alle slechtheid.

Rabi'ah.
02-03-04, 16:10
Volgens mij moet de rechtgeaarde SGP'er zich zo gedemoniseerd / gekarikaturieerd voelen als menig moslim(a) zich voelt, die aangevallen wordt door xenofoben .En is het nu dus zijn/haar taak dat het allemaal helemaal niet zo erg is als de anderen hun SGP-wereld proberen voor te stellen. SGP-er,staat op en vertelt uw verhaal!!

Je vergelijking zou kloppen als die zou gaan tussen christenen (of gereformeerden) in het algemeen en moslims in het algemeen. De doorsnee Nederlander heeft inderdaad van zowel moslims als gereformeerden een karikaturaal, en, op veel punten, onjuist beeld. Maar de zaken die ik opnoemde, behoren -helaas- wel degelijk tot de officiele partijstandpunten van de SGP. En daar moet ik als moslima evenmin wat van hebben als van het gedachtegoed van clubs als HUT. Wacht eens ff.......kunnen we HUT en de SGP niet samen in een dorpje op de hei neerdumpen, zijn we gelijk van ze af :hihi: Ownee......stel je voor dat ze hun krachten bundelen :nerveus: Moeten we nie hebben....... :droef:

Groetjes,

Rabiah.

Bofko
02-03-04, 16:12
Geplaatst door freya
Wat een onzin een SGPer heeft zich willens en wetens aangesloten bij een club met een eng politiek programma. Dat is geen willekeurige christen. De vergelijking met een willekeurige moslim(a) slaat dus helemaal nergens op.

Wat een eng vooroordeel....
Kijk eens naar de vorige SGP-leider (ik ben ff zijn naam kwijt). Hij is nu een zeer gewaardeerd rector op een zwarte school in Den Haag. Kijk naar Andre Rouwvoet. Die komt toch over als een uiterst gewetensvol , aimabel heerschap. Voorjou blijkbaar een wolf in schaapskleren.

Nogmaals, ik ben zelf niet gelovig, zal dus nooit SGP stemmen .

Simon
02-03-04, 16:18
Geplaatst door freya
Hier krijg ik het dus heel benauwd van :aanwal:

Ik ga toch echt maar eens mijn emigratie plannen wat verder uitwerken.
Dit land wordt straks volkomen onleefbaar voor mij :moe:

Ach die gasten zijn zeer gezagsgetrouw en gaan door het vuur voor koningin en vaderland. Ze respecteren de grondwet zo lang er geen meerderheid is voor een theocratie. En die zal er nooit komen. Met andere woorden heel anders dan HUT dat geweld propageert om hun doeleinden te verwezenlijken.

lennart
02-03-04, 16:24
Geplaatst door Simon
Ach die gasten zijn zeer gezagsgetrouw en gaan door het vuur voor koningin en vaderland. Ze respecteren de grondwet zo lang er geen meerderheid is voor een theocratie. En die zal er nooit komen. Met andere woorden heel anders dan HUT dat geweld propageert om hun doeleinden te verwezenlijken.

HUT wil helemaal geen geweld gebruiken om hun doeleinde te verwezenlijken. Ze geven alleen aan dat geweld is toegestaan voor moslims in het algemeen. Zelf zeggen ze geweldloos te zijn.

Beetje hetzelfde met de SGP, zelf proberen ze gods rijk op aarde vredig te stichten, maar ze sactioneren wel geweld tegen anderen.

Julien
02-03-04, 16:31
Geplaatst door Rabi'ah.
Enge lui, die SGP. Zijn voor afschaffing van de Grondwet, en willen de Bijbel als Grondwet. Zijn tegen zowel actief als passief vrouwenkiesrecht, en willen dat er op alle scholen verplicht onderwijs wordt gegeven over het "gereformeerde erfgoed". Ook worden hun vrouwen en dochters verplicht om rond te lopen in lange, zwarte rokken. Waar doet dát me nou aan denken...... :moe: :moe: :moe:. Hun ideologie is m.i. puur salafistisch, maar dan de christelijke variant ervan. Wat zij voorstaan is een soort Saudi-Arabiëmodel, maar dan met een zwartekousenkerksausje. Wat ik me afvraag is hoe ze die jongeren in Godsnaam zover krijgen om zich bij zo'n enge, reactionaire club aan te sluiten. Alhoewel de behoefte aan zingeving nog steeds een grote rol speelt, gaat de belangstelling van de meeste jongeren die ik ken uit naar de islam en wicca. En ook al ben je christelijk, waarom in 's hemelsnaam op zo'n starre, fundamentalistische, reactionaire manier? Kan iemand me dat misschien uitleggen, want ik als (nieuwe) moslima vind dit toch wel heel eng...... :( :droef:

Groetjes,

Rabiah.

net zo eng als de AEL ja.

Simon
02-03-04, 16:31
Geplaatst door lennart
[B]HUT wil helemaal geen geweld gebruiken om hun doeleinde te verwezenlijken. Ze geven alleen aan dat geweld is toegestaan voor moslims in het algemeen. Zelf zeggen ze geweldloos te zijn.

Nonsens. Dit heb ik al lang aangetoond aan de hand van geschriften op hun site en die discussie ga ik niet opnieuw beginnen. Ik zou zeggen bezoek hun site en lees hun publicaties. Ze zijn voor een offensieve Jihad die ook gevoerd worden als moslims of de ummah NIET bedreigd wordt.


Beetje hetzelfde met de SGP, zelf proberen ze gods rijk op aarde vredig te stichten, maar ze sactioneren wel geweld tegen anderen.

Ja dat is jouw gebruikelijke debatting truc. Als moslims of zwarten gewelddadig of racistisch zijn dan komt dat door Bush. En als blanken of westerlingen niet gewelddadig zijn dan sanctioneren ze geweld. Gewoon doordat ze niet demonstereren tegen de mishandeling van moslims overal ter wereld. Die simpele retoriek heb ik nu wel gehad. Dat er vandaag zo'n 150 moslims bij bomaanslagen in Irak zijn omgekomen komt natuurlijk ook door Bush.

jaja
02-03-04, 16:37
Geplaatst door Marsipulami
Jongerenafdeling SGP groeit de pan uit

De SGP-jongeren hebben afgelopen weekeinde op de Wegwijsbeurs in Utrecht ruim zeshonderd nieuwe leden van 15 jaar en ouder binnengehaald. In totaal hebben de staatkundig gereformeerden nu ruim 5600 betalende leden, maakte voorzitter C. van Bemmel maandag bekend.

De SGP-jongeren is al jaren de grootste politieke jongerenorganisatie van Nederland, maar neemt nu wel een hele grote voorsprong. Ter vergelijking: de afgelopen weekeinde 55 jaar oude liberale JOVD telt circa 1500 leden, de jongeren in de SP hebben er ongeveer 1100 en het CDJA heeft er om en nabij de 1250.

Voorzitter Van Bemmel verwacht dat er nog meer leden bijkomen. De huidige campagne waarbij SGP-jongeren worden aangemoedigd nieuwe leden te werven, loopt nog tot begin april.

Bron: ANP

2 MAART 2004 5600 ... ja, die nemen duidelijk de boel morgen over ... van de andere 16 miljoen. 'k ben zwaar onder de indruk ... biraat Booming business .. ik denk eerder dat het niet aansluiten bij politieke jeugdbewegingen booming business is ... Die groep wint het .. met 95% van het totaal.

(PS: ik weet niet hoe dat bij andere politieke partijen is maar de jongeren-afdeling hanteert een leeftijdsgrens van 11 tot en met 28.)


Overigens, heb ik nergens gelezen dat de SGP van plan is met geweld zijn leer dwingend op te leggen aan de rest van Nederland. Alleen als men door 50% van de stemmen of door coalities met gelijkgezinden tot 50% komt zal men zijn ideeen over de grondwet (oh nee, dan hebben ze zelfs nog meer stemmen nodig!!) en de samenleving invoeren. Kortom, tot nader order blijf ik nog maar even en emigreer niet.

Al met al, geen groep om vrolijk van te worden, maar zoals aangegeven ook geen groep met "potentieel tot groeien", want al jaren op 2 à 3 zetels ... ondanks de grotere gezinnen nemen ze procentueel niet toe (over iets langere periode - decennia - nemen ze zelfs af ...)

PS: Lennaart, van predestinatie heb je duidelijk geen kaas gegeten. De morele regels binnen de gemeenschap zijn duidelijk NIET van het type "leef er maar op los, het doet er toch niet toe. Je bent gered". Hebben weinig predestinatie groepen last van dat virus .. ook de predestinatie binnen de islam heeft duidelijk NIET dat effect.

PPS: zoals elke "strikte" stroming van een geloof zijn ze van hun gelijk overtuigd. Daarmee zijn andere religies natuurlijk fout. Is eigenlijk een heel logisch gevolg van het hebben van religie. Eigenlijk zijn alleen de westerse (vaak zelfs alleen de west-europese) kerken zover gegaan om deze stelling van "wij hebben gelijk en de rest dus niet" te laten vallen (of niet meer uit te dragen).

PPPS: waarom wordt zo'n (kleine) groep lid van deze beweging. Allereerst: traditie! Opgegroeid in een bepaalde context waarin mensen van jongs af aan deze religieuse beleving tegenkomen zorgt er voor dat een deel deze beleving blijft aanhangen. (Een deel vertrekt op den duur ook naar andere kerken of religies / atheisme.)
Voor hen die blijven telt de religieuse beleving zoals die bij elke religie speelt. Overtuiging dat men de juiste God vereert, terwijl al die anderen de verkeerde God vereren. Alle religies kennen een stroming die een meer rigide en letterlijke uitleg van de goddelijke geschriften aanhangen. Deze striktheid geeft waarschijnlijk een zekere duidelijkheid. Duidelijkheid geeft vaak ook een gevoel van "veiligheid".
Waarom legt de één de koran en de islam veel losser uit als de ander? wat is er positief aan een strikte uitleg die het leven heel veel regels en geboden oplegt? Volgens mij om precies dezelfde reden.

Waarom voel iemand zich tot eenr eligie aangetrokken, strikt of los?


PPPPS: De SGP wil niet eens de meerderheid!! :schok: In hun beginselprogramma, artikel 2:

"De Staatkundig Gereformeerde Partij stelt zich ten doel de beginselen van Gods Woord op staatkundig terrein tot meerdere erkenning te brengen in den lande. Haar streven is niet zozeer gericht op een meerderheid van kiezers, als wel op de handhaving en doorwerking van de beginselen, door haar beleden, waarvan haar program een korte samenvatting vormt."

http://www.sgp.nl/Media/download/6453/BEGINSEL.PRO.doc

lennart
02-03-04, 16:39
Geplaatst door Simon
Nonsens. Dit heb ik al lang aangetoond aan de hand van geschriften op hun site en die discussie ga ik niet opnieuw beginnen. Ik zou zeggen bezoek hun site en lees hun publicaties. Ze zijn voor een offensieve Jihad die ook gevoerd worden als moslims of de ummah NIET bedreigd wordt.

Ja... ik zeg HEEL duidelijk... nogmaals HEEL duidelijk dat zij een offensieve Jihad sactioneren. Dat wil nog niet zeggen dat ze die Jihad voeren. HUT probeert gods rijk op aarde op vreedzame wijze te stichten. Als het hun niet lukt dat te doen, dan zullen andere groepen het op niet vreedzame wijze doen, en dat zullen ze dan niet afkeuren.


Ja dat is jouw gebruikelijke debatting truc. Als moslims of zwarten gewelddadig of racistisch zijn dan komt dat door Bush. En als blanken of westerlingen niet gewelddadig zijn dan sanctioneren ze geweld. Gewoon doordat ze niet demonstereren tegen de mishandeling van moslims overal ter wereld. Die simpele retoriek heb ik nu wel gehad. Dat er vandaag zo'n 150 moslims bij bomaanslagen in Irak zijn omgekomen komt natuurlijk ook door Bush.

Natuurlijk komt dat door Bush. Ik heb voor de oorlog geroepen als een roepende in de woestijn dat de bezetting in Iraq op een ramp zou uitlopen wanneer de Amerikanen de leiding zouden hebben in post-war Irak. En ik heb gelijk gehad.

En het is geen debatting truc. We hebben het over het SGP in deze topic. Dat jij dom bent, kan ik verder niets aan doen.

jaja
02-03-04, 16:41
Geplaatst door Bofko
Wat een eng vooroordeel....
Kijk eens naar de vorige SGP-leider (ik ben ff zijn naam kwijt). Hij is nu een zeer gewaardeerd rector op een zwarte school in Den Haag. Kijk naar Andre Rouwvoet. Die komt toch over als een uiterst gewetensvol , aimabel heerschap. Voorjou blijkbaar een wolf in schaapskleren.

Nogmaals, ik ben zelf niet gelovig, zal dus nooit SGP stemmen . eehh .. je hebt het dus over de (ex-)leiders van de Christen Unie, NIET de SGP!

SGP'ers zijn overigens in de kamer vaak zeer geliefd vanwege hun kennis van de grondwet ..:)

lennart
02-03-04, 16:43
Lennaart, van predestinatie heb je duidelijk geen kaas gegeten. De morele regels binnen de gemeenschap zijn duidelijk NIET van het type "leef er maar op los, het doet er toch niet toe. Je bent gered". Hebben weinig predestinatie groepen last van dat virus .. ook de predestinatie binnen de islam heeft duidelijk NIET dat effect.


De gemeenschap niet nee.. Hun leiders daar gaat het om.

SGP ziet de leider als gods aangestelde leider op aarde, en als die iets van je vraagt dan doe je dat ook, zelfs als het jouw immorreel lijkt. Snap je het?

Eelke
02-03-04, 16:45
Geplaatst door Bofko
Volgens mij moet de rechtgeaarde SGP'er zich zo gedemoniseerd / gekarikaturieerd voelen als menig moslim(a) zich voelt, die aangevallen wordt door xenofoben .En is het nu dus zijn/haar taak dat het allemaal helemaal niet zo erg is als de anderen hun SGP-wereld proberen voor te stellen. SGP-er,staat op en vertelt uw verhaal!!

Ik zou zeggen dat het ze eens vragen:

SGP Forum (http://sgpforum.urrek.nl/)

Groet, groet Eelke

Julien
02-03-04, 16:51
Geplaatst door jaja
eehh .. je hebt het dus over de (ex-)leiders van de Christen Unie, NIET de SGP!

SGP'ers zijn overigens in de kamer vaak zeer geliefd vanwege hun kennis van de grondwet ..:)

Christenunie vind ik ook een erg sympathieke partij.. okay mijn voorkeur is de laicité.. maar aangezien NL daar niet aan doet in de politiek, heb ik nix tegen de Chr.Unie.. de SGP vind ik anders wel een gevaarlijke partij (nogmaals, net als de AEL als zij mee zouden doen..)

jaja
02-03-04, 17:00
Geplaatst door lennart
De gemeenschap niet nee.. Hun leiders daar gaat het om.

SGP ziet de leider als gods aangestelde leider op aarde, en als die iets van je vraagt dan doe je dat ook, zelfs als het jouw immorreel lijkt. Snap je het? je persoonlijke kennis met de SGP is waarschijnlijk beperkt ... anders zou zelfs jij niet zo'n onzin produceren. :)

Simon
02-03-04, 17:01
Geplaatst door lennart
Ja... ik zeg HEEL duidelijk... nogmaals HEEL duidelijk dat zij een offensieve Jihad sactioneren. Dat wil nog niet zeggen dat ze die Jihad voeren. HUT probeert gods rijk op aarde op vreedzame wijze te stichten. Als het hun niet lukt dat te doen, dan zullen andere groepen het op niet vreedzame wijze doen, en dat zullen ze dan niet afkeuren.


Ik begrijp niet waarom je steeds moet liegen zodra het over HUT gaat. Het gaat niet eens over hun verborgen agenda. Op hun site kan je nalezen dat wat je hier beweert een leugen is. Je zal wel lid zijn.

lennart
02-03-04, 18:32
Geplaatst door jaja
je persoonlijke kennis met de SGP is waarschijnlijk beperkt ... anders zou zelfs jij niet zo'n onzin produceren. :)

Nah... het is duidelijk dat jij niets van de SGP weet, anders zou je niet zo laagdunkend doen.

lennart
02-03-04, 18:35
Geplaatst door Simon
Ik begrijp niet waarom je steeds moet liegen zodra het over HUT gaat. Het gaat niet eens over hun verborgen agenda. Op hun site kan je nalezen dat wat je hier beweert een leugen is. Je zal wel lid zijn.

Ik lieg niet over HUT, jij liegt erover. Continu loop jij de leugen verkondigen dat hun organisatie gewelddadig zijn. Dat is pertinent niet waar. Dat jij geen interpretatievermogen hebt, daar kan ik helaas niet over doen. Maargoed jij lijkt me ook wat latente nazi-gevoelens te hebben. Naast anti-moslim heb jij ook nog eens een anti-semitische houding. :jammer:

000NobelPrizes
02-03-04, 18:56
Geplaatst door lennart
SGP is netzo gevaarlijk als de HUT

Let wel deze idioten zijn zwaar geinfecteerd door het predestinatie virus.

Dit houdt in dat SGP mensen geloven dat het niet uitmaakt of je een moreel leven leidt al dan niet. Het is bij de geboorte bepaald of je naar de hemel gaat al dan niet.

Het inpeperen van deze gedachte is ideaal als je soldaten wilt kweken voor je zaak.
Als SGP en HUT qua 'gevaar' volgens jou op 1 lijn staan, vraag ik me af waarom je met SGP de vloer aanveegt door hen een toekomstig leger toe te bedelen, en HUT volgens jou vredelievende boodschappen uitdraagt.

Blade20
02-03-04, 19:08
Een storm in een glas water.

Als je naar de cijfers kijkt kun je al zien dat de meeste jongeren ben geen van die partijen lid zijn. Dat ze toevallig de grootste jongeren partij zijn zegt totaal niets.

Trouwens, ik zou me daar maar niet erg druk over maken. Ik kocht gisteren de nieuwe kijk! (ik weet nog steeds niet waarom ik geen abbonoment neem) en die gast zij dat een groot gedeelte van Nederland grote kans heeft om halverwege deze eeuw Atlantis achterna te gaan. Gelukkig kan ik al een goed woordje Duits voor als het zover is.

Simon
02-03-04, 22:33
Geplaatst door lennart
Ik lieg niet over HUT, jij liegt erover. Continu loop jij de leugen verkondigen dat hun organisatie gewelddadig zijn. Dat is pertinent niet waar.

Het volgende fragment komt uit een epistel op hun site dat men tot de 'adopted books' rekent. Adopted books zijn geschriften die zijn goedgekeurd door HUT: dat wil zeggen dat men deze in overeenstemming met de partijopvattingen en de Islam acht:

"Those saying Islam is a deen of peace deny offensive jihad i.e. initiating
fighting with the disbelievers. They confirm the defensive war and deny
the offensive war (qital ut-talab) i.e. initiating the attack. Some of them
believe there is no necessity for this matter since it is possible to
overcome the material obstacles and convey the da'wah to disbelievers
without colliding with these obstacles, by using the internet, media,
books, leaflets, building mosques and Islamic centres in the heart of the
countries of disbelievers, and live contacts with individuals to make
them enter the deen of Allah. They claim that this takes the place of
offensive war. This view collides with the texts of the Book, Sunnah and Ijmaa Us-Sahabah that all command that we initiate fighting against them, even if they do not initiate against us, if they do not accept Islam or pay the jizyah and submit to the rule of Islam ".
bron:
(Acrobat Reader nodig)
http://www.hizb-ut-tahrir.org/english/books/clashofcivilisation/clashofcivilisation.pdf

Zwarte Schaap
02-03-04, 23:24
Ik snap niet waar iedereen zich nou zo druk om maakt. Je hoeft het niet met ze eens te zijn, het gaat erom dat zij recht hebben op een eigen levensvisie. Ik vind dit een fundamenteel recht dat niet om de minste geringste weer ter discussie gesteld moet worden.

Als hun succes je niet bevalt moet je geen reden zoeken om ze aan te vallen, maar meer een reden om de eigen onvermogen en/of tekortkoming onder de loupe te gaan nemen.

Dat opjagen is niet goed voor de vrede en rust in onze samenleving.

Zwarte Schaap
02-03-04, 23:29
Geplaatst door Blade20
Een storm in een glas water.

Als je naar de cijfers kijkt kun je al zien dat de meeste jongeren ben geen van die partijen lid zijn. Dat ze toevallig de grootste jongeren partij zijn zegt totaal niets.

Trouwens, ik zou me daar maar niet erg druk over maken. Ik kocht gisteren de nieuwe kijk! (ik weet nog steeds niet waarom ik geen abbonoment neem) en die gast zij dat een groot gedeelte van Nederland grote kans heeft om halverwege deze eeuw Atlantis achterna te gaan. Gelukkig kan ik al een goed woordje Duits voor als het zover is.

Ausweiß Bitte !!

Blade20
03-03-04, 07:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ausweiß Bitte !!

Gelukkig draag ik die nu al constant bij me. Hier is al enige tijd geleden door Duitsland een overzienende legermacht naar Limbabwe gestuurd ter controle. :hihi:

Simon
03-03-04, 08:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap niet waar iedereen zich nou zo druk om maakt. Je hoeft het niet met ze eens te zijn, het gaat erom dat zij recht hebben op een eigen levensvisie.

Ja dat zeggen de vrienden van Murat ook over hun held. Het gaat erom dat we hier niet praten om een levensvisie maar om een oproep tot geweld. En dat zouden we moeten tolereren omdat we anders onrust in de samenleving krijgen? Doe toch niet zo mallotig!

Zwarte Schaap
03-03-04, 10:24
Geplaatst door Simon
Ja dat zeggen de vrienden van Murat ook over hun held. Het gaat erom dat we hier niet praten om een levensvisie maar om een oproep tot geweld. En dat zouden we moeten tolereren omdat we anders onrust in de samenleving krijgen? Doe toch niet zo mallotig!

De discussie gaat over de succesvolle jongerenafdeling van het SGP. Hun succes moet je zoeken in jouw falen.

Simon
03-03-04, 10:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
De discussie gaat over de succesvolle jongerenafdeling van het SGP. Hun succes moet je zoeken in jouw falen.

Nou daar ging het onder andere over. Ook over HUT.

Zwarte Schaap
03-03-04, 10:53
Geplaatst door Simon
Nou daar ging het onder andere over. Ook over HUT.

Dat is jouw discussie, ik wens niet in jouw fantoombestrijding te delen, Ik hou me liever aan de oorspronkelijke discussie.

Simon
03-03-04, 11:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is jouw discussie, ik wens niet in jouw fantoombestrijding te delen, Ik hou me liever aan de oorspronkelijke discussie.

Nou dat is uitzonderlijk voor jouw doen. Meestal leid je een discussie juist naar een ander onderwerp.

Zwarte Schaap
03-03-04, 15:20
Geplaatst door Simon
Nou dat is uitzonderlijk voor jouw doen. Meestal leid je een discussie juist naar een ander onderwerp.

Dat is een andere discussie, het lijkt mij in die zin ook handiger als je me dat in de desbetreffende discussie erop aanspreekt. Ik constanteer nu dat je verwijt in deze discussie op jezelf slaat.

lennart
03-03-04, 15:47
Geplaatst door Simon


Lol... Jij bent zo'n malloot. Jij begrijpt nog steeds niet dat HUT wel de offensieve Jihad toestaat, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er zelf mee bezig zijn. HUT zelf is bezig met vreedzame acties, maar als een andere groep een offensieve Jihad plegen, dan zullen ze zo'n groep niet bestrijden.

Het zijn mensen als jij die angst verspreiden door je semi-intelligente geleuter, maar echt begrijpen doe je niet. Omdat je niet begrijpt kan je de echte gevaren dan ook niet van de gevaren die alleen in je fantasiewereld bestaan onderscheiden.

lennart
03-03-04, 15:56
Geplaatst door 000NobelPrizes
Als SGP en HUT qua 'gevaar' volgens jou op 1 lijn staan, vraag ik me af waarom je met SGP de vloer aanveegt door hen een toekomstig leger toe te bedelen, en HUT volgens jou vredelievende boodschappen uitdraagt.

Netzo gevaarlijk in de leer, niet perse gevaarlijk in actieve gewelddaden.

Simon
03-03-04, 15:58
Geplaatst door lennart
Lol... Jij bent zo'n malloot. Jij begrijpt nog steeds niet dat HUT wel de offensieve Jihad toestaat, maar dat wil nog niet zeggen dat ze er zelf mee bezig zijn. HUT zelf is bezig met vreedzame acties, maar als een andere groep een offensieve Jihad plegen, dan zullen ze zo'n groep niet bestrijden.

Je kan nog steeds niet lezen. Ik gaf al eerder aan dat mijn citaat uit een "adopted" leaflet komt. Dat betekent dat het epistel in lijn met de partijstandpunten en met de Islam (in hun ogen) is. Daaruit volgt dat offensieve Jihad de officiële partijlijn is.

Zie hier voor de uitleg van "adopted":

When the Party carries these concepts and rules to the people, it carries them politically, i.e. it carries these concepts to them so that the people adopt them, act upon them and carry them to establish them in government and in life's affairs. This is because it is a duty upon them as Muslims, as it is a duty on the Party as an Islamic party, and its members as Muslims. bron:
http://www.hizb-ut-tahrir.org/english/books/hizb-ut-tahrir/chapter_07.html

Simon
03-03-04, 16:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is een andere discussie, het lijkt mij in die zin ook handiger als je me dat in de desbetreffende discussie erop aanspreekt. Ik constanteer nu dat je verwijt in deze discussie op jezelf slaat.

Ik ben in deze topic niet begonnen met HUT en SGP vergelijkingen. Maar als die gemaakt worden dan wijs ik graag even op de aanzienlijke verschillen tussen beide partijen. En als Lennart leugens verkondigt dan zet ik die graag recht.

Zwarte Schaap
03-03-04, 19:48
Geplaatst door Simon
Ik ben in deze topic niet begonnen met HUT en SGP vergelijkingen. Maar als die gemaakt worden dan wijs ik graag even op de aanzienlijke verschillen tussen beide partijen. En als Lennart leugens verkondigt dan zet ik die graag recht.

Nogmaals, leuk en aardig dan reageer je maar op lennart want mijn reaktie heeft alleen te maken met het succes van de SGP en de negatieve reakties van anderen daarop.

Ik heb me bewust niet gemengd in de discussies omtrent Hizb-ut-tahrir omdat ik daar totaal niets van af weet.

Rabi'ah.
03-03-04, 22:17
door Julien

net zo eng als de AEL ja.

De vergelijking die je maakt slaat als een tang op een varken :moe:. Leg de partijprogramma's van de SGP en de AEL maar naast elkaar en kijk en vergelijk. Om eerlijk te zijn beginnen die nietszeggende, bevooroordeelde oneliners van jou die je hier niet gehinderd door enige kennis maar neerprikt, me danig te irriteren. Het mooiste van de grap vind ik nog wel dat jij mij denkt te vertellen waar de AEL voor staat, terwijl ik me daar al praktisch sinds de oprichting van AEL-NL mee bezighoud :moe: :moe: :moe:. Erg grappig allemaal, hoor. :moe: (Mijn God wat ben ik moe hiervan......)

Bye bye beslemma,

Rabiah.