PDA

Bekijk Volledige Versie : Mark!!!



mrz
02-03-04, 15:45
Verliefde studente negeert contactverbod

Uitgegeven: 2 maart 2004 15:41
Laatst gewijzigd: 2 maart 2004 15:41
ZWOLLE Voor de tweede keer binnen een jaar is een studiecoördinator van de opleiding theologie van de Hogeschool Windesheim in Zwolle naar de rechter gestapt om een contactverbod af te dwingen voor een verliefde oud-studente. De vrouw (45) heeft zich niets aangetrokken van de vorige uitspraak, zo bleek dinsdag bij de rechter.

Sinds het vonnis juli 2003 heeft de Hardenbergse studente S.V. dertien keer schriftelijk contact gezocht met haar voormalige docent. Zij stuurde zeven e-mails, waarvan zelfs nog een afgelopen maandag. Deurwaarders hebben de afgelopen maanden tevergeefs geprobeerd de dwangsommen van 500 euro per overtreding te incasseren.

"De vrouw leeft van een uitkering en kan slechts 71 euro per maand missen. Het zou dus ongeveer 7,5 jaar duren voordat zij alle dwangsommen heeft betaald", berekende de advocaat van de docent uit Hoogeveen. Om die reden en door de houding van V. wil de belaagde man dat de rechter lijfsdwang toepast, ofwel vijf dagen cel voor elk contact.

Heilige geest

Nu al is duidelijk dat dit waarschijnlijk ook niet zal helpen. V. bekende schuld bij de rechter, maar zij beweert te handelen uit naam van de heilige geest. "Ik laat me ook niet weerhouden door een lijfstraf", aldus de studente, die medio 2002 is gestopt met de opleiding. "Niets houdt me tegen."

De vrouw heeft naar eigen zeggen een enorme hoeveelheid theologische informatie doorgekregen van engelen en dat moet allemaal worden doorgegeven aan de godsdienstleraar. Volgens een psycholoog is ze een theatrale borderliner. Sinds begin 2002 schrijft ze magische en paranormale e-mails en brieven en een boek vol erotisch fantasieën aan de docent.

V. verklaarde ook de rechter niet bevoegd te vinden. Ze vindt dat hogere kerkelijke instanties zich over deze zaak moeten buigen. Bovendien is ze er stellig van overtuigd, dat het bewijsmateriaal gemanipuleerd is. Tegen V. is inmiddels officieel aangifte gedaan van stalking. Het is nog onduidelijk of ze strafrechtelijk wordt vervolgd.

De uitspraak is op 9 maart.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=284697&c=15

Uhm...

Mark
02-03-04, 16:18
hehehe plaats ik hem ook net lees ik dit pas :)

leuk dat je aan me dacht :duim: