PDA

Bekijk Volledige Versie : Racistiche zionisten blijven doorbouwen op palestijns grondgebied.[Rc]



Shaheed
03-03-04, 11:57
Bouw in joodse nederzettingen stijgt fors
JERUZALEM - De bouw van nieuwe woningen in joodse nederzettingen in Palestijns gebied is vorig jaar met 35 procent gestegen. Dat bleek dinsdag uit statistieken van de Israëlische regering.

Uit de cijfers van het Israëlische Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt dat Israël de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever of de Gazastrook flinkt uitbreidt. Daarmee gaat het land in tegen de zogeheten routekaart voor de vrede, waarin de Verenigde Staten, de Europese Unie, Rusland en de Verenigde Naties juist aandrongen op stopzetting van de bouw van nederzettingen.

In de rest van Israël is de woningbouw juist afgenomen. In 2003 werden in het hele land 8 procent minder huizen gebouwd.

liesel
03-03-04, 15:39
mooie naam voor een topic!
zo zal het antisemitisme goed bestreden worden, ga zo door!

Shaheed
03-03-04, 15:56
Geplaatst door liesel
mooie naam voor een topic!
zo zal het antisemitisme goed bestreden worden, ga zo door!

Is het bestrijden van anti-semitisme belengrijker dan het bestrijden van de schending van mensenrechten, genocide enz.........

Syphax
03-03-04, 15:58
Geplaatst door liesel
mooie naam voor een topic!
zo zal het antisemitisme goed bestreden worden, ga zo door!
Hoe noem je "mensen" die zich verheven voelen boven anderen, en vinden dat ze daarom geen rekening hoeven te houden met een andere volk/ras?
In dit geval dus ook antisemitisch ja, maar dat semitisme verwijst niet naar Joden!
Kolonisten die gaan bouwen op het land van de Palestijnen, en zo ongelovelijk veel ellende veroorzaken onder de Palestijnen zijn ook racistisch.

~Panthera~
03-03-04, 16:09
Geplaatst door Syphax
Hoe noem je "mensen" die zich verheven voelen boven anderen, en vinden dat ze daarom geen rekening hoeven te houden met een andere volk/ras?

----------------

racisten. :moe:

Nu op voor de vraag van 5 miljoen ?? :haha:

Shaheed
03-03-04, 16:33
Geplaatst door ~Panthera~
----------------

racisten. :moe:

Nu op voor de vraag van 5 miljoen ?? :haha:


Pas op wat je zegt! :schok:


Als je 6 miljoen had gezegd, had je zo een rechtszaak aan je broek van Mosckowicz.

taouanza
03-03-04, 16:59
Geplaatst door liesel
mooie naam voor een topic!
zo zal het antisemitisme goed bestreden worden, ga zo door!


:moe:

~Panthera~
03-03-04, 17:02
Geplaatst door Shaheed
Pas op wat je zegt! :schok:


Als je 6 miljoen had gezegd, had je zo een rechtszaak aan je broek van Mosckowicz.
-------------

:schok: niet eens bij nagedacht zeg. :droef:

Blade20
03-03-04, 18:10
Zionist != Joden ofwel voor de mens die niet C taal beheerst;

Zionisten zijn niet hetzelfde als Joden. De term klopt wel Shaheed, maar je kunt beter Zionisten zeggen want zo krijgen sommige wellicht de indruk dat je Joden in het algemeen niet moet. En dat terwijl de doorsnee Jood waarschijnlijk hetzelfde is als ik enne.... iemand anders die ook normaal is. (nou ja, normaler als mij)

liesel
03-03-04, 22:51
ten eerste ik vind het strijden tegen atisemitisme net zo belangrijk als strijden tgen schending van mensenrechten en genocide enz.

verder vind ik dat iedereen recht heeft op een eigen stuk op deze aarde. ik vind het jammer om te merken dat een aantal mensen niet kan begrijpen waarom joodse mensen een behoefte hebben aan een staat na al die eeuwen antisemitisme. ook kan ik niet begrijpen waarom hier steuen bestaat voor fundamentalisten die zichzelf opblazen en onschuldige burgers met zich mee nemen. voor mij staat voorop dat het gemeenschappelijke is dat we alleen mens zijn.

Syphax
03-03-04, 22:56
Geplaatst door liesel
ten eerste ik vind het strijden tegen atisemitisme net zo belangrijk als strijden tgen schending van mensenrechten en genocide enz.

verder vind ik dat iedereen recht heeft op een eigen stuk op deze aarde. ik vind het jammer om te merken dat een aantal mensen niet kan begrijpen waarom joodse mensen een behoefte hebben aan een staat na al die eeuwen antisemitisme. ook kan ik niet begrijpen waarom hier steuen bestaat voor fundamentalisten die zichzelf opblazen en onschuldige burgers met zich mee nemen. voor mij staat voorop dat het gemeenschappelijke is dat we alleen mens zijn.

Het stuk gaat over de bezette gebieden Liesel...niet over de Joden in het algemeen die ook een stuk grond nodig hebben.

liesel
03-03-04, 23:02
ik vind best dat je kritiek op het beleid van de regering van israel mag hebben, ik heb gewoon moeite met de titel van deze topic.

Syphax
03-03-04, 23:13
Geplaatst door liesel
ik vind best dat je kritiek op het beleid van de regering van israel mag hebben, ik heb gewoon moeite met de titel van deze topic.

Dat begrijp ik dus niet.
Er staat duidelijk dat het gaat om Joden die alle Palestijnen weg willen jagen...ook uit de bezette gebieden.
Dat is gewoon racistisch. Dat jij er moeite mee hebt kan ik niets aan doen. Ik vind het ook racistisch als een partij in Nederland loopt te roepen dat alle buitenlanders het land uit moeten. Waarom is diezelfde term dan niet toepasbaar op een bepaalde groep joden die datzelfe lopen te roepen. Erger is nog dat die Joden vaak nog veel korter wonen in dat gebied dan de Palestijenen.
Racisme is racisme.

i love israel
04-03-04, 07:46
Er staat duidelijk dat het gaat om Joden die alle Palestijnen weg willen jagen...ook uit de bezette gebieden.

zou je mij even kunnen laten zien waar dat precies staat?

Mark
04-03-04, 08:13
Geplaatst door Syphax
Dat begrijp ik dus niet.
Er staat duidelijk dat het gaat om Joden die alle Palestijnen weg willen jagen...ook uit de bezette gebieden.
Dat is gewoon racistisch. Dat jij er moeite mee hebt kan ik niets aan doen. Ik vind het ook racistisch als een partij in Nederland loopt te roepen dat alle buitenlanders het land uit moeten. Waarom is diezelfde term dan niet toepasbaar op een bepaalde groep joden die datzelfe lopen te roepen. Erger is nog dat die Joden vaak nog veel korter wonen in dat gebied dan de Palestijenen.
Racisme is racisme.

Dus de volgende keer dat SA joden weigert een visum te geven plaats jij het artikel met de kop "Racistische moslims weigeren....."

taouanza
04-03-04, 09:29
Geplaatst door Mark
Dus de volgende keer dat SA joden weigert een visum te geven plaats jij het artikel met de kop "Racistische moslims weigeren....."

Ja hoor alsof het om dezelfde dingen gaat.Dus als je het niet mee eens bent dat iemand je land inpikt ben je een racist?:moe:

Mark
04-03-04, 09:33
Geplaatst door taouanza
Ja hoor alsof het om dezelfde dingen gaat.Dus als je het niet mee eens bent dat iemand je land inpikt ben je een racist?:moe:

Als je als kop "racistische joden" gebruikt ipv zionisten wel ja.

taouanza
04-03-04, 09:34
Geplaatst door Mark
Als je als kop "racistische joden" gebruikt ipv zionisten wel ja.

Oh do vertel?

Mark
04-03-04, 09:37
Geplaatst door taouanza
Oh do vertel?

Ze bezetten die gebieden op basis van hun zionistische ideologie. Niet omdat ze joods zijn. Wanneer je dan zegt dat het racistische joden zijn impliceer je dat ze dus alle joden vertegenwoordigen en dat het intrinsiek een joods iets is om dit te doen.

Beetje hetzelfde wanneer een moslim een racistisch iets doet, gebaseerd op zijn racistische gedachte en dus niet op basis van zijn moslim zijn. Dan zou het ook niet terecht zjin als de kop zou gaan over "racistische moslims'. Omdat die combinatie van woorden aangeeft dat moslims per definitie racistisch zouden zijn.

Ik kan er niet teveel meer over zeggen, mijn aantal berichten zijn bijna op. :nerd:

taouanza
04-03-04, 09:41
Geplaatst door Mark
Ze bezetten die gebieden op basis van hun zionistische ideologie. Niet omdat ze joods zijn. Wanneer je dan zegt dat het racistische joden zijn impliceer je dat ze dus alle joden vertegenwoordigen en dat het intrinsiek een joods iets is om dit te doen.

Beetje hetzelfde wanneer een moslim een racistisch iets doet, gebaseerd op zijn racistische gedachte en dus niet op basis van zijn moslim zijn. Dan zou het ook niet terecht zjin als de kop zou gaan over "racistische moslims'. Omdat die combinatie van woorden aangeeft dat moslims per definitie racistisch zouden zijn.

Ik kan er niet teveel meer over zeggen, mijn aantal berichten zijn bijna op. :nerd:


Ohhh ik begrijp wat je bedoelt, ik zie het anders maar ik begrijp wat jij bedoelt. :wat?!:

Syphax
04-03-04, 13:07
Geplaatst door Mark
Dus de volgende keer dat SA joden weigert een visum te geven plaats jij het artikel met de kop "Racistische moslims weigeren....."
Nee, dat kan een andere reden hebben, maar we weten drommels goed wat de ideologie van de kolonisten is....gewoonweg racistisch.
Toevallig zijn die kolonisten ook Joden, dus ik vind niet dat dat impliceert dat alle Joden racisten zijn. Dus ook een arabier kan een racist zijn ja...sterker nog, die zijn er ook.

Syphax
04-03-04, 13:13
Geplaatst door i love israel
zou je mij even kunnen laten zien waar dat precies staat?
Vrouwtje Israel, we weten allemaal wat die Gasten willen die daar ondank alle ellende toch gaan bouwen.
Dat weet iedereen onderhand wel lijkt mij.
Verder uitleggen lijkt me overbodig.

Syphax
04-03-04, 13:33
Geplaatst door Mark
Ze bezetten die gebieden op basis van hun zionistische ideologie. Niet omdat ze joods zijn. Wanneer je dan zegt dat het racistische joden zijn impliceer je dat ze dus alle joden vertegenwoordigen en dat het intrinsiek een joods iets is om dit te doen.

Beetje hetzelfde wanneer een moslim een racistisch iets doet, gebaseerd op zijn racistische gedachte en dus niet op basis van zijn moslim zijn. Dan zou het ook niet terecht zjin als de kop zou gaan over "racistische moslims'. Omdat die combinatie van woorden aangeeft dat moslims per definitie racistisch zouden zijn.

Ik kan er niet teveel meer over zeggen, mijn aantal berichten zijn bijna op. :nerd:

Jood is dacht ik ook een ras, dus je theorie gaat hier niet helemaal op. Ik heb het niet over Joods als geloof.