PDA

Bekijk Volledige Versie : Eerste Belgische aardbeien verkocht aan 2.500 euro per kilo



Marsipulami
04-03-04, 00:32
Eerste Belgische aardbeien verkocht aan 2.500 euro per kilo


ANTWERPEN 03/03 (BELGA) = Supermarktketen Delhaize heeft woensdag op de veiling van Hoogstraten de eerste Belgische aardbeien van het nieuwe seizoen gekocht. Teler Adriaan Van Boxel verkocht er een kistje van 1,6 kg van de variëteit Lambada voor 500 euro per 200 gram. Zoals elk jaar schenkt de teler de opbrengst van deze eerste verkoop, 4.000 euro, aan een goed doel.De veiling zelf verdubbelt het bedrag van de schenking. Dit jaar gaat het geld naar een verpleeghuis voor palliatieve zorgen in Wuustwezel. De verkoop woensdag werd opgeluisterd door de Ghesellen van de Aardbei, die ook dit jaar de eerste aardbeien van het seizoen aan de koning zal schenken. De veiling Hoogstraten verkocht in 2003 ruim 15.000 ton aardbeien en realiseerde daarmee een productomzet van 48 miljoen euro. Die omzet is goed voor 45 procent van de totale productomzet van de veiling. Door het toegenomen areaal verwacht Hoogstraten voor 2004 een significante toename van de aanvoer van aardbeien, zeker tot 17.500 ton. (LAN).

mark61
04-03-04, 00:38
Heb je niks beters te doen dan 's nachts Belgische aardbeien te promoten op een MarokkaansNederlands forum? Ga liever aandelen AmBev kopen.

Marsipulami
04-03-04, 01:02
Geplaatst door mark61
Heb je niks beters te doen dan 's nachts Belgische aardbeien te promoten op een MarokkaansNederlands forum?

:D hahahahaha, die Belgen worden op den duur net zo'n oplichters als die Hollanders. Een pak lucht voor geld verkopen met veel mooie praatjes en een dosis make believe derbij. :D




Ga liever aandelen AmBev kopen.

Neuh, ik ben maar een arme jongen. :( Voor aandelen van Ambev heb ik geen geld.

De laatste keer dat ik me heb geëngageerd om aandelen te kopen -met andermans geld- was vlak voor de beruchte datum 11/9. :D Mijn persoonlijke spaargeld zit in een ouwe sok onder mijn matras. :p