PDA

Bekijk Volledige Versie : Sommige reclames beginnen echt irritant te worden en ze zijn ook zooo orgineel



taouanza
04-03-04, 14:43
Mijn de reclamewereld maakt net als de modewereld echt overuren om iets origineels te bedenken.Maar niet heus!
Het lijkt meer een wedstrijd van uitgekauwdheid.
Wat hebben we al zovaak gehad dat we het nog keer kunnen proberen.
Je kan ze dat niet eens kwalijk nemen omdat er altijd genoeg kuddebeesten die dat volgen maar er is een briljant 'idee' wat ik nu echt spuugzat ben.

Het idee over lijken te gaan voor een ijsje,bakje yoghurt,blikje chocolademelk, zakje chips.

Aangezien de media de goeroe is van de jeugd denk ik niet dat de invloed van zulke reclames te verwaarlozen is.

Er zijn mensen om minder neergeknalt.
Niet dat ik denk dat het zo ver zal komen maar ik vind die reclames op z'n minst walgelijk.


Sjo ben ik dat ook ff kwijt. :boos:

Lugh
04-03-04, 15:03
nieuws van de dag? :moe:

taouanza
04-03-04, 15:07
Geplaatst door Lugh
nieuws van de dag? :moe:

Yep ik ben de dingen graag voor.
Ik geloof in voorkomen ipv genezen.

Lugh
04-03-04, 15:10
Geplaatst door taouanza
Yep ik ben de dingen graag voor.
Ik geloof in voorkomen ipv genezen.
Ik wou dat ik jouw zorgen had.

taouanza
04-03-04, 15:11
Geplaatst door Lugh
Ik wou dat ik jouw zorgen had.

Ik wou dat ik je ze kon geven.

mark61
04-03-04, 15:47
Geplaatst door taouanza
Aangezien de media de goeroe is van de jeugd denk ik niet dat de invloed van zulke reclames te verwaarlozen is.
Sjo ben ik dat ook ff kwijt. :boos:

Weet je wat? Niet kijken naar die zooi. En laat die jeugd s een goed boek gaan lezen. :chef: Begin s met Nuruddin Farah.

taouanza
04-03-04, 15:51
Geplaatst door mark61
Weet je wat? Niet kijken naar die zooi. En laat die jeugd s een goed boek gaan lezen. :chef: Begin s met Nuruddin Farah.

Oke we zijn nu nog bezig met Harry Potter iets met een feniks.......

mark61
04-03-04, 15:54
Geplaatst door taouanza
Oke we zijn nu nog bezig met Harry Potter iets met een feniks.......

Ja eh daar ben je nu te oud voor. Op naar de Serieuze Literatuur. Na zo'n boek weet je niet eens meer wat reclame is .

taouanza
04-03-04, 16:12
Geplaatst door mark61
Ja eh daar ben je nu te oud voor. Op naar de Serieuze Literatuur. Na zo'n boek weet je niet eens meer wat reclame is .

Ik had het over mijn dochter ik zelf heb net Sultana gelezen van Jean Sassoon.Dat gaat je ook niet in de kouwe klere zitten.

Maar waar gaat dat over?Nurrudin Farah?:vreemd:

mark61
04-03-04, 16:25
Geplaatst door taouanza
Ik had het over mijn dochter ik zelf heb net Sultana gelezen van Jean Sassoon.Dat gaat je ook niet in de kouwe klere zitten.

Maar waar gaat dat over?Nurrudin Farah?:vreemd:

Nur-ud-Din. licht. Heel goede Somalische schrijver. Twas zo maar een suggestie.

taouanza
04-03-04, 16:30
Geplaatst door mark61
Nur-ud-Din. licht. Heel goede Somalische schrijver. Twas zo maar een suggestie.

Noer.:ego:

Ja wat schrijft hij dan? Ik ga tegenwoordig vaak naar de bied dus ik kan wel wat titels gebruiken.Soms schrijf ik tips op en raak vervolgens het papiertje kwijt.

mark61
04-03-04, 16:56
Geplaatst door taouanza
Noer.:ego:

Ja wat schrijft hij dan? Ik ga tegenwoordig vaak naar de bied dus ik kan wel wat titels gebruiken.Soms schrijf ik tips op en raak vervolgens het papiertje kwijt.

Farah, Nuruddin (Somalië), 2000, Geheimen (roman), 384p., gebonden,
prijs: bfr 895, fl 44,90, € 22,26
Somalië aan de vooravond van de burgeroorlog. Terwijl in de hoofdstad Mogadishu het geluid van machinegeweren weerklinkt, krijgt Kalaman bezoek van zijn jeugdliefde Sholoongo, van wie wordt beweerd dat ze magische krachten bezit. Ze zoekt Kala- man op om hem een gunst te vragen, die te maken heeft met een eed uit hun kindertijd. Door Sholoongo's bezoek beleeft Kalaman zijn verleden opnieuw. Hij wordt meege- sleept in een maalstroom van herinneringen, geheimen en mythes waarvan hij dacht dat hij die allang achter zich had gelaten. Terwijl Kalaman steeds meer te weten komt over de vreselijke geheimen van zijn familie, wordt hij geconfronteerd met de waar- heid over zijn eigen afkomst. (De Geus)

NURUDDIN FARAH
Geboren in Baidoa, Somalië in 1945 studeerde Farah in India en zwierf daarna door Europa en Afrika. De ironie van zijn trilogie blijkt al uit de titel 'Variaties op het thema van een Afrikaanse dictatuur.' Sardientje spelen, het deel dat verscheen in 1981 en vertaald werd in 1990, beschrijft het leven van Medina, een integere vrouw, een heldin, die zich staande poogt te houden in de chaos van islamitische tradities en moderne dictatuur in het Somalië van Barre. Het boek stelt Siad Barre persoonlijk aan de kaak. Barre was de dictator die Somalië als een puinhoop naliet in 1990, waarna het op de wereldkaart kwam door de Amerikaanse interventie. Het is allicht (?) een gelukkig toeval dat de romans van Farah net voordien, in 1988-1991 werden vertaald zoals Moederland, een liefdesverhaal tegen de achtergrond van de Ogadenoorlog tussen Somalië en Ethiopië die als incestueus geweld wordt voorgesteld. Gaven heeft de strijd voor zelfstandigheid van de Somalische vrouw Dunyia als onderwerp. Daarop volgden nog De patriarch en de generaal. en zeer recent Geheimen (2000).

Staat bekend als feministisch schrijver. Kan het erger, voor een man? :hihi:

plexus
04-03-04, 16:59
over commercials gesproken ik zag vanmiddag dat spotje van bush...goed opletten op dat vrouwtje dat achter 'm zit...
zij gelooft het allemaal niet zo(althans zo kijkt ze)

Rabi'ah.
04-03-04, 19:19
door mark61

Nur-ud-Din. licht. Heel goede Somalische schrijver. Twas zo maar een suggestie.

Nur-ud-Din= Nour el Din= licht van het geloof :p. Hmz, als je lang op zo'n forum prikt, ga je elkaars trekjes overnemen...... :strik: :p :hihi:

Groetjes,

Rabiah.

mark61
04-03-04, 19:24
Geplaatst door Rabi'ah.
Nur-ud-Din= Nour el Din= licht van het geloof :p. Hmz, als je lang op zo'n forum prikt, ga je elkaars trekjes overnemen...... :strik: :p :hihi:

Groetjes,

Rabiah.

Ga zo door! Je wordt al een echte bakra, wardati. Dat 'licht' van mij sloeg deels op taouanza.