PDA

Bekijk Volledige Versie : 47 Nederlanders aangehouden in Antwerpen na razzia



Marsipulami
04-03-04, 15:51
47 verdachten drugsbende opgepakt na razzia Antwerpen


12:16:47

ANTWERPEN - In Antwerpen heeft de lokale politie vanmorgen 47 mensen opgepakt in het kader van een onderzoek naar een drugsorganisatie. Dat meldt het parket van Antwerpen.



De politie hield tussen 6 en 11 uur huiszoekingen op 57 verschillende adressen. Daarbij werd onder meer cocaïne aangetroffen. Om welke hoeveelheden het gaat, is nog niet bekend.

De 47 verdachten verschijnen vandaag nog voor de onderzoeksrechter. Intussen maken de speurders een inventaris op van de huiszoekingen. Het parket denkt dat de actie de drugsorganisatie een zware klap heeft toegebracht.


04/03/2004 - belga

mark61
04-03-04, 16:08
Ik ben in Antwerpen wel s voor minder opgepakt (en een dag vastgehouden).

freya
04-03-04, 16:25
Geplaatst door mark61
Ik ben in Antwerpen wel s voor minder opgepakt (en een dag vastgehouden).

vertel! :strik:

mark61
04-03-04, 16:40
Geplaatst door freya
vertel! :strik:

Wil je het echt weten? Opgepakt wegens liederlijk Ollander zijn. :fparty: Werd midden in de nacht uit bed gesleurd. Moest andere kleren aan dan ik aanhad anders leek ik niet genoeg op de verdachte(n). Confrontatie met kroegbaas van café waar naar t schijnt Ollanders de ramen hadden ingegooid. Kroegbaas wist zeker dat wij t niet waren, vrijgelaten, zie maar hoe je terug komt in je hotel. Vier uur later weer opgepakt en in onderbroek een dag op het politiebureau gezeten. Waarom, wilden ze niet zeggen. Homofiele agenten? Moest mijn eigen lunch ook nog betalen. En mn wisselgeld niet teruggekregen. :roker: Zie er niet eens Marokkaans uit. België mijn vaderland. :belgie: Sindsdien voel ik me in willekeurig Afrikaans land meer op mijn gemak. Ten onrechte misschien. :hihi:

freya
04-03-04, 16:44
Geplaatst door mark61
En mn wisselgeld niet teruggekregen.

Schande!

Daar kan ik me als Hollander toch zoooooo kwaad over maken :hihi:

Simon
04-03-04, 16:46
Wat hebben die Belgen toch een minderwaardheidscomplex. Mars is er wel het meest sprekende bewijs voor.

mark61
04-03-04, 17:02
Geplaatst door freya
Schande!

Daar kan ik me als Hollander toch zoooooo kwaad over maken :hihi:

Daggut wel! Dank je voor de solidariteit!

Marsipulami
04-03-04, 17:37
Geplaatst door mark61
Wil je het echt weten? Opgepakt wegens liederlijk Ollander zijn. :fparty: Werd midden in de nacht uit bed gesleurd. Moest andere kleren aan dan ik aanhad anders leek ik niet genoeg op de verdachte(n). Confrontatie met kroegbaas van café waar naar t schijnt Ollanders de ramen hadden ingegooid. Kroegbaas wist zeker dat wij t niet waren, vrijgelaten, zie maar hoe je terug komt in je hotel. Vier uur later weer opgepakt en in onderbroek een dag op het politiebureau gezeten. Waarom, wilden ze niet zeggen. Homofiele agenten? Moest mijn eigen lunch ook nog betalen. En mn wisselgeld niet teruggekregen. :roker: Zie er niet eens Marokkaans uit. België mijn vaderland. :belgie: Sindsdien voel ik me in willekeurig Afrikaans land meer op mijn gemak. Ten onrechte misschien. :hihi:

Kom kom, de politie is de vriend van iedereen. Je kan het gewoon niet hebben dat wij in Antwerpen een efficiënt veiligheidsbeleid hebben ;) De politie wordt daar tenminste niet gegijzeld door de linkse kerk en springt teminste in de bres voor de gewone burger.


Zie er niet eens Marokkaans uit.

Wat was jij nou alweer van origine ? Ik dacht dat je iets met afrika te maken had, maar waarop ik me baseer weet ik al weer niet meer. Of ben je gewoon een ordinaire Hollander ? :D

Marsipulami
04-03-04, 17:41
Geplaatst door Simon
Wat hebben die Belgen toch een minderwaardheidscomplex. Mars is er wel het meest sprekende bewijs voor.

Als ik jou was zou ik eens gaan solliciteren voor een rol als acteur in een Hollandermop. :p

Lugh
04-03-04, 17:49
Ook in Schaarbeek werd er vannacht gewerkt:


Politie houdt een grote razzia in Schaarbeek
wo 03/03/04 - In het centrum van Schaarbeek heeft de federale politie een grootscheepse razzia gehouden naar een bende die verdacht wordt van diefstallen met geweld.

De federale politie was op zoek naar een bende die verdacht wordt van honderden diefstallen met geweld en andere criminele feiten. Er zijn zeker veertig mensen opgepakt.

Twee huizen werden ook volledig doorzocht in de buurt van een plein waar de bende geregeld aan het werk was. De federale politie had ook een helikopter ingeschakeld die met zoeklichten in de aanpalende straten naar de bendeleden zocht.

Aan de razzia vanavond namen een 100 tal agenten deel. De federale politie werkte samen met alle politiezones van de 19 Brusselse gemeenten.

Later meer !

Bron VRT Nieuws
-----------------------------------------------------

Ik hoorde net op televisie zeggen dat die razzia in antwerpen in de Turkse buurt plaatsvond.

mark61
04-03-04, 18:03
Geplaatst door Marsipulami
Wat was jij nou alweer van origine ? Ik dacht dat je iets met afrika te maken had, maar waarop ik me baseer weet ik al weer niet meer. Of ben je gewoon een ordinaire Hollander ? :D

Op mn avatars. Maar op straat niet van modelburger te onderscheiden. Als dat ordinair is...

Lugh
05-03-04, 08:28
De tweeling van het Verboeckhovenplein, Hassan en Hosni (19), zijn weer eens opgepakt door de politie. ,,Ah, eindelijk zal de rust terugkeren'', zegt een buurtbewoonster. ,,Och, hoe lang zullen zij er zitten? Tot volgende week'', vraagt een allochtone handelaar zich af. De indrukwekkende razzia op het moeilijkste plein van Schaarbeek zorgde gisteren voor gemengde reacties.
De winkelier krijgt donderdagmiddag gedeeltelijk gelijk. Hassan wordt voorlopig in de gevangenis opgesloten; zijn broer Hosni wordt 's namiddags onder voorwaarden vrijgelaten door de onderzoeksrechter. Van de zestig gearresteerde jongeren worden nog drie andere verdachten voor de onderzoeksrechter geleid, maar ook zij worden onder voorwaarden weer op vrije voeten gesteld. Het gaat om jongeren tussen 18 en 22 jaar van allochtone afkomst.

Het Brusselse gerecht had de jongste maanden 160 klachten gekregen van handelaars, klanten of buurtbewoners van het Verboeckhovenplein in Schaarbeek. Het plein heet in de volksmond Cage aux Ours of ,,Berenkooi''. De klachten gingen over vandalisme, aanrandingen, diefstallen met geweld, afpersing, inbraak in auto's en dies meer. Het Verboeckhovenplein is al lang een moeilijke buurt voor de politie. Zo moesten agenten twee jaar geleden wegvluchten toen tientallen migrantenjongeren tussenbeide kwamen bij een arrestatie. De twee verdachten werden uren later klemgereden en neergeschoten op de A12 in Breendonk. Het plein kwam ook enkele keren in het nieuws als woonplaats van de jonge moordenaar van Patrick Mombaerts. Deze arbeider stierf toen een dertienjarige jongen een ijzeren staaf naar zijn hoofd gooide.

Helikopter beetje overdreven

Voorzitter Manu De Grève van het Buurtcomité Berenkooi houdt gemengde gevoelens over aan de gespierde interventie van de politie. Die zette woensdagavond 150 manschappen in om het volledige plein af te sluiten en deed ook een beroep op een helikopter. Tijdens de razzia werden twee vzw's gesloten, onder meer omdat er een grote hoevelheid hasjiesj werd gevonden.

,,Zo'n politieactie brengt weer enkele maanden rust op het plein, maar is anderzijds slecht voor ons imago. Alsof wij hier in Chicago leven. De inzet van een helikopter om jonge boefjes te pakken, vind ik wel wat overdreven. Ons buurtcomité doet er alles aan om de wijk aangenamer te maken. Binnenkort organiseren wij een avond met warme wijn. De buurtbewoners brengen dan zelfgemaakte gerechten mee waarvan iedereen mag proeven. Er zijn weinig buurten in Schaarbeek waar zoiets nog gebeurt.''

Toch weet De Grève ook wel dat enkele jongeren de boel grondig kunnen verpesten. ,,Natuurlijk vormt die tweeling een groot probleem. Iedereen in de buurt weet dat de twee broers een heel negatieve invloed hebben op enkele tientallen jongeren. Het gaat telkens om kleine feitjes, maar het gerecht slaagt er niet in dat te stoppen. Eén feit worden er tien, en tien worden er honderd. De buurt krijgt dan terecht de indruk dat de jongeren straffeloos hun gang kunnen gaan.''

Nieuwsblad