PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar komt incest nu het meest voor in Nederland ?



Zwarte Schaap
05-03-04, 09:47
1 Sneek
2 Harlingen
3 Boskoop
4 Meerlo-Wanssum
5 Nieuw-Lekkerland
6 Angerlo
7 Oostflakkee
8 Brielle
9 Kerkrade
10 Urk
11 Zijpe
12 Enkhuizen
13 Steenbergen
14 Dronten
15 Zederik
16 Achtkarspelen
17 Amerongen
18 Sevenum
19 Noordoostpolder
20 Leeuwarden

21 Oldebroek
22 Gulpen-Wittem
23 Bussum
24 Tholen
25 Mook en Middelaar
26 Heerlen
27 Ruurlo
28 Swalmen
29 Sittard-Geleen
30 Arcen en Velden
31 Ter Aar
32 Heerde
33 Winschoten
34 Blaricum
35 Spijkenisse
36 Bodegraven
37 Brunssum
38 Den Helder
39 Zevenhuizen-Moerkapelle
40 Doorn

41 Reimerswaal
42 Leerdam
43 het Bildt
44 Roerdalen
45 Vaals
46 Leeuwarderadeel
47 Schiedam
48 Elburg
49 Littenseradiel
50 Nijefurd
51 Maassluis
52 Zwartewaterland
53 Loppersum
54 Aalsmeer
55 Lelystad
56 Middelburg
57 Wierden
58 Almelo
59 Haaksbergen
60 Goes

Bron: Algemeen Dagblad

Bofko
05-03-04, 10:38
:confused: Intrigerende puzzel.

Waarom deze gemeentes ?
Waarom opsomming in die volgorde ?
Wat hebben ze te maken met incest ?

ZS, Licht eens een tipje van de sluier op .

Iglo
05-03-04, 10:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
1 Sneek
2 Harlingen
3 Boskoop
4 Meerlo-Wanssum
5 Nieuw-Lekkerland
6 Angerlo
7 Oostflakkee
8 Brielle
9 Kerkrade
10 Urk


Nogal een vreemd stuk, want ik vraag me af of je dit wel zo kan zeggen. Je hebt namelijk veel te weinig observaties om variantie een beetje in te dammen. Als je hier wat zinnigs over zou willen zeggen, dan zou je met gebieden moeten werken, een dorp als Angerlo of Boskoop heeft domweg niet genoeg inwoners om een correct getal eruit te laten komen. Het is dus ook niet vreemd dat er zoveel kleine plaatsen in de top 50 staan, deze hebben het meeste last van de variantie.

mrz
05-03-04, 11:34
Hmmm waarom hebben ze eskimo's niet erbij betrokken ja? :rolleyes: Maargoed, vreemd stuk idd.

mark61
05-03-04, 11:46
Waar komt incest nu het meest voor in Marokko?

Dutchguy
05-03-04, 15:01
Geplaatst door mark61
Waar komt incest nu het meest voor in Marokko?

Dat is niet gedocumenteerd en komt dus niet voor.

Zwarte Schaap
05-03-04, 21:11
Geplaatst door Bofko
:confused: Intrigerende puzzel.

Waarom deze gemeentes ?
Waarom opsomming in die volgorde ?
Wat hebben ze te maken met incest ?

ZS, Licht eens een tipje van de sluier op .

Dit is een lijst van de top-60 gemeentes waar de ranglijst is berekend door het aantal delicten af te zetten tegen het aantal inwoners. Dus het relatieve cijfer van de incestgevallen per 10.000 inwoners per jaar.

Zwarte Schaap
05-03-04, 21:11
.

Zwarte Schaap
05-03-04, 21:16
Geplaatst door Iglo
Nogal een vreemd stuk, want ik vraag me af of je dit wel zo kan zeggen. Je hebt namelijk veel te weinig observaties om variantie een beetje in te dammen.

Dit zijn geen plaatsen op zich zelf maar gemeentes en regios. Het is een relatieve getal per 10.000 inwoners per jaar.


Als je hier wat zinnigs over zou willen zeggen, dan zou je met gebieden moeten werken, een dorp als Angerlo of Boskoop heeft domweg niet genoeg inwoners om een correct getal eruit te laten komen. Het is dus ook niet vreemd dat er zoveel kleine plaatsen in de top 50 staan, deze hebben het meeste last van de variantie.

Dat vind ik ook met Marokkanen en bijvoorbeeld de criminaliteitscijfer. Stel je voor dat er 100 marokkaanse junks zijn en als die draaideurcrimineel zijn moet je eens opletten hoe verdraaid het criminaliteitscijfer eigenlijk wel niet is.

Zwarte Schaap
05-03-04, 21:18
Geplaatst door mark61
Waar komt incest nu het meest voor in Marokko? Zou heel interessant zijn als we die cijfers hadden, konden we het met Nederland vergelijken.

Zwarte Schaap
05-03-04, 21:24
Geplaatst door Dutchguy
Dat is niet gedocumenteerd en komt dus niet voor. Dat weet jij niet. Heb je er moeite voor gedaan om die cijfer te achterhalen?

Ik vind het een makkelijke uitweg om de waarheid in Nederland te ontlopen door te wijzen op het feit dat het hier nu eenmaal wordt gedocumenteerd en elders zogenaamd niet. En je conclusie die daarop volgt is te dom om op in te gaan.

Weet je wat voor cijfer mij heel interessant lijkt? Het aantal homosexuelen dat als kind misbruikt is. Kijken of dit getal nu hoger of lager is als het misbruik van de heteros toen zij kind waren. Ik ben benieuwd of misbruik invloed heeft op de latere sexualiteit van de kinderen.

Zoals je weet heb ik een grote homokennisenkring en het is mij opgevallen dat velen van hen als kind misbruikt zijn.

850
05-03-04, 21:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zou heel interessant zijn als we die cijfers hadden, konden we het met Nederland vergelijken.

Waarom met Nederland vergelijken? Laat marokko maar lekker opzichzelf staan.

Ik gok trouwens op de berg regio's: Rif, Moyen, Haut en Anti-Atlas......

Zwarte Schaap
05-03-04, 21:32
Geplaatst door 850
Waarom met Nederland vergelijken? Laat marokko maar lekker opzichzelf staan.

Ik vergeleek de regios en gemeenten in Nederland, het was een idee van onze autochtone vrienden om het over Marokko te hebben.

Blade20
05-03-04, 21:44
Aaaah!! Mijn gemeente met nog niet eens 10000 inwoners staat er ook in!

Tja, ik ken in ieder geval twee mensen die idd zijn misbruikt door familieleden. Gelukkig is er geen directe familie van mij.

Ik denk dat het in kleine dorpjes vake gebeurd omdat ze rustiger en meer afgelegen zijn.
Maar wel erg dat mijn dorpje erbij staat. :(

Marsipulami
05-03-04, 21:54
Volgens sommige onderzoeken komt incest voor in één gezin op zeven in Nederland. Omgerekend betekent dit dus dat ongeveer 2 300 000 Nederlanders met incest te maken heeft. :maf2:

theemuts
05-03-04, 22:02
Komt door het grote gehalte aan orthodox gelovigen in Nederland. Elk van deze gemeenstes herbergt wel een orthodoxe kerkgemeente.

Nog even en R'dam en A'dam staan helemaal bovenaan de lijst, als de openheid in de daar wonende orthodoxe gemeenschappen ook groter wordt.

Zwarte Schaap
05-03-04, 22:04
Geplaatst door Marsipulami
Volgens sommige onderzoeken komt incest voor in één gezin op zeven in Nederland. Omgerekend betekent dit dus dat ongeveer 2 300 000 Nederlanders met incest te maken heeft. :maf2:

Volgens mij klopt je berekening niet met wat je zegt.

Je bedoelt te zeggen: per 7 gezinnen is er wel 1 gezin waar misbruik van kinderen voorkomt.

Daarna ga jij 16,1 miljoen inwoners van Nederland delen door 7 gezinnen. Het is een soort appels door peren delen. (althans ik ga ervan uit dat je deze rekenstappen gemaakt hebt.)

Dutchguy
05-03-04, 22:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat weet jij niet. Heb je er moeite voor gedaan om die cijfer te achterhalen?

Ik vind het een makkelijke uitweg om de waarheid in Nederland te ontlopen door te wijzen op het feit dat het hier nu eenmaal wordt gedocumenteerd en elders zogenaamd niet. En je conclusie die daarop volgt is te dom om op in te gaan.

Weet je wat voor cijfer mij heel interessant lijkt? Het aantal homosexuelen dat als kind misbruikt is. Kijken of dit getal nu hoger of lager is als het misbruik van de heteros toen zij kind waren. Ik ben benieuwd of misbruik invloed heeft op de latere sexualiteit van de kinderen.

Zoals je weet heb ik een grote homokennisenkring en het is mij opgevallen dat velen van hen als kind misbruikt zijn.

Volgens mij is er iemand boos. :D

Zwarte Schaap
05-03-04, 22:10
Geplaatst door theemuts
Komt door het grote gehalte aan orthodox gelovigen in Nederland. Elk van deze gemeenstes herbergt wel een orthodoxe kerkgemeente.

Nog even en R'dam en A'dam staan helemaal bovenaan de lijst, als de openheid in de daar wonende orthodoxe gemeenschappen ook groter wordt.

Strandaard uitvlucht van struisvogels. Ik vraag me af waarom de orthodoxe gemeenschappen in de stad volgens jou minder open zijn dan de orthodoxe gemeenschappen in kleinere gemeentes. In de stad is er veel minder gelegenheid tot geslotenheid.

Zwarte Schaap
05-03-04, 22:16
Geplaatst door Dutchguy
Volgens mij is er iemand boos. :D

Tja, jij bent zeker abnormaal begaafd dat je mijn gemoedstoestand op afstand kunt inschatten. Oke next argument !

Dutchguy
05-03-04, 22:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tja, jij bent zeker abnormaal begaafd

:bril:

Marsipulami
05-03-04, 22:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij klopt je berekening niet met wat je zegt.

Je bedoelt te zeggen: per 7 gezinnen is er wel 1 gezin waar misbruik van kinderen voorkomt.

Daarna ga jij 16,1 miljoen inwoners van Nederland delen door 7 gezinnen. Het is een soort appels door peren delen. (althans ik ga ervan uit dat je deze rekenstappen gemaakt hebt.)

:D Ja er is iets met die deling. Maar ik wou tot een zo hoog mogelijk eindcijfer komen ;)

Maarre als 1 één gezin op zeven met incest te maken heeft. Dan concludeer ik dat 1 nederlander op zeven met incest te maken had (als dader of slachtoffer of allebei) Als Nederland grote gezinnen heeft van gemiddeld 10 personen of als Nederland kleine gezinnen heeft van gemiddeld 2.3 personen dan blijft één gezin op zeven staan voor één Nederlander op zeven. Niet ?

theemuts
05-03-04, 22:23
Ik vraag me af waarom de orthodoxe gemeenschappen in de stad volgens jou minder open zijn dan de orthodoxe gemeenschappen in kleinere gemeentes.

Zwart Schaap, ik neem het jou niet kwalijk hoor dat jij mij niet begrijpt :boogjes:

Zwarte Schaap
05-03-04, 22:50
Geplaatst door Marsipulami
:D Ja er is iets met die deling. Maar ik wou tot een zo hoog mogelijk eindcijfer komen ;)

Maarre als 1 één gezin op zeven met incest te maken heeft. Dan concludeer ik dat 1 nederlander op zeven met incest te maken had (als dader of slachtoffer of allebei) Als Nederland grote gezinnen heeft van gemiddeld 10 personen of als Nederland kleine gezinnen heeft van gemiddeld 2.3 personen dan blijft één gezin op zeven staan voor één Nederlander op zeven. Niet ?


maak maar gebruik van deze cijfers.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?HDR=T&LA=nl&DM=SLNL&PA=37975&D1=a,!3-21&D3=l&STB=G1,G2&TT=2

Ik ga uit van het maximale cijfer van 4.600.000 gezinnen. Deze deel ik door 7 = 670.000 gezinnen = mensen die misbruikt kunnen zijn. Tel daar nog 670.000 misbruikers bij dan kom je op 1.340.000 nederlanders. Dit is het het maximum wat je eruit kan halen.

Zwarte Schaap
05-03-04, 22:51
Geplaatst door theemuts
Zwart Schaap, ik neem het jou niet kwalijk hoor dat jij mij niet begrijpt :boogjes:

Volgens mij kun je mijn vraag niet beantwoorden.

Zwarte Schaap
05-03-04, 23:14
En nu de top-20 gemeentes/regios waar het meeste ontucht wordt gepleegd met kinderen.

Gemiddelde van Nederland is 0,766 per 10.000 inwoners

1 Schiermonnikoog 9,940 per 10.000 inwoners
2 Kessel
3 Zevenhuizen-Moerkapelle
4 Grave
5 Sneek 4,262 per 10.000 inwoners
6 Amerongen
7 Heythuysen
8 Kerkrade
9 Oirschot
10 het Bildt 3,792 per 10.000 inwoners
11 Vorden
12 Noordwijk
13 Bolsward
14 Schijndel
15 Gaasterlân-Sleat 2,918 per 10.000 inwoners
16 Maasbracht
17 Borculo
18 Reiderland
19 Ambt Montfort
20 Goedereede 2,611 per 10.000 inwoners

Marsipulami
05-03-04, 23:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
maak maar gebruik van deze cijfers.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?HDR=T&LA=nl&DM=SLNL&PA=37975&D1=a,!3-21&D3=l&STB=G1,G2&TT=2

Ik ga uit van het maximale cijfer van 4.600.000 gezinnen. Deze deel ik door 7 = 670.000 gezinnen = mensen die misbruikt kunnen zijn. Tel daar nog 670.000 misbruikers bij dan kom je op 1.340.000 nederlanders. Dit is het het maximum wat je eruit kan halen.

Er zijn in Nederland volgens jouw cijfers 7 001 956 huishoudens (éénpersoonsgezinnen inbegrepen) en een gemiddeld huishouden bedroeg in Nederland in 2001 twee komma drie personen (2.3 -bron: http://www.minocw.nl/cultuurbeleid/nota6/04.html ) volgens mijn rekenmachien is 7001956*2.3 = ongeveer 16.1 miljoen Nederlanders.

Oftewel één gezin op zeven is: 70001956*2.3/7= 2.300 000 Nederlanders.

Zwarte Schaap
05-03-04, 23:23
Geplaatst door Marsipulami
Er zijn in Nederland volgens jouw cijfers 7 001 956 huishoudens (éénpersoonsgezinnen inbegrepen) en een gemiddeld huishouden bedroeg in Nederland in 2001 twee komma drie personen (2.3) volgens mijn rekenmachien is 7001956*2.3 = ongeveer 16.1 miljoen Nederlanders.

Oftewel één gezin op zeven is: 70001956*2.3/7= 2.300 000 Nederlanders.

Het is niet logisch om éénpersoonsgezinnen er bij te betrekken.

Marsipulami
05-03-04, 23:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is niet logisch om éénpersoonsgezinnen er bij te betrekken.

Oh ? En kunnen de leden van een eenpersoonsgezin dan geen slachtoffer dan wel dader (geweest) zijn van incestueuze relaties ? Incest staat voor sexueel getinte relaties tussen bloedverwanten. Hebben eenpersoonsgezinnen dan geen bloedverwanten ?

We spreken over gemiddelden. Het is misschien ook niet logisch dat een huishouden gemiddeld uit 2.3 personen bestaat. 2 personen dat kan, maar wat ik me bij die 0.3 persoon moet voorstellen dat weet ik niet.

Zwarte Schaap
05-03-04, 23:53
Geplaatst door Marsipulami
Oh ? En kunnen de leden van een eenpersoonsgezin dan geen slachtoffer dan wel dader (geweest) zijn van incestueuze relaties ? Incest staat voor sexueel getinte relaties tussen bloedverwanten. Hebben eenpersoonsgezinnen dan geen bloedverwanten ?

We spreken over gemiddelden. Het is misschien ook niet logisch dat een huishouden gemiddeld uit 2.3 personen bestaat. 2 personen dat kan, maar wat ik me bij die 0.3 persoon moet voorstellen dat weet ik niet.

Ik heb even zitten slapen het moet geen éénpersoonsgezin zijn maar éénpersoonshuishouden.

Jouw stelling slaat niet op huishoudens maar op gezinnen. Een gezin bestaan uit minimaal 2 personen vandaar dat je de éénpersoonshuishouden er niet mag bijtellen.

jada
05-03-04, 23:53
Waar komt incest nu het meest voor in Nederland , tsja je zou ook kunnen zeggen, waar komt incest, kinderverkrachting cq kindermoord het meeste voor in Belgie; nog afgezien van ontvoeringen van kinderen.
Dat mag toch voor iedereen duidelijk zijn": IN GEHEEL BELGIE.

Marsipulami
06-03-04, 00:50
Geplaatst door jada
Waar komt incest nu het meest voor in Nederland , tsja je zou ook kunnen zeggen, waar komt incest, kinderverkrachting cq kindermoord het meeste voor in Belgie; nog afgezien van ontvoeringen van kinderen.
Dat mag toch voor iedereen duidelijk zijn": IN GEHEEL BELGIE.

Tja, zelfkritiek is nooit de sterkste kant geweest van Nederlanders :fpiraat:

Ik heb toch even wat cijfers over Nederland uit mijn hoge hoed gegoogeld. Nederlanders vinden kindermisbruik vooral een ernstige zaak als het in het buitenland gebeurt.

"In Nederland komt kinderprostitutie vaak voor. (..) In onderzoek van het NISSO (Nederlands Instituut voor Sociaal Seksuologisch Onderzoek) uit 1998 wordt gesproken over zo'n 1500 minderjarige meisjes die werkzaam zijn in de seksindustrie in Nederland. Volgens AMOC/DHV (een hulpverlenersorganisatie in Amsterdam voor onder andere jongensprostituees) werken op jaarbasis ongeveer 1000 minderjarige jongens in Amsterdam op verschillende manieren in de seksindustrie. Het vermoeden is dat dit maar een klein aantal van het werkelijke aantal minderjarigen is dat werkzaam is in de seksindustrie. "

http://www.xs4all.nl/~ecpat/omvang-van-probleem.htm

850
06-03-04, 00:55
Geplaatst door Marsipulami
Tja, zelfkritiek is nooit de sterkste kant geweest van Nederlanders :fpiraat:
http://www.xs4all.nl/~ecpat/omvang-van-probleem.htm[/I]

:ego: Slecht tegen zelfkritiek kunnen is universeel.......dat heeft weinig met kaaskoppies te maken.........

taouanza
06-03-04, 07:45
Geplaatst door Marsipulami
Tja, zelfkritiek is nooit de sterkste kant geweest van Nederlanders :fpiraat:

Ik heb toch even wat cijfers over Nederland uit mijn hoge hoed gegoogeld. Nederlanders vinden kindermisbruik vooral een ernstige zaak als het in het buitenland gebeurt.

"In Nederland komt kinderprostitutie vaak voor. (..) In onderzoek van het NISSO (Nederlands Instituut voor Sociaal Seksuologisch Onderzoek) uit 1998 wordt gesproken over zo'n 1500 minderjarige meisjes die werkzaam zijn in de seksindustrie in Nederland. Volgens AMOC/DHV (een hulpverlenersorganisatie in Amsterdam voor onder andere jongensprostituees) werken op jaarbasis ongeveer 1000 minderjarige jongens in Amsterdam op verschillende manieren in de seksindustrie. Het vermoeden is dat dit maar een klein aantal van het werkelijke aantal minderjarigen is dat werkzaam is in de seksindustrie. "

http://www.xs4all.nl/~ecpat/omvang-van-probleem.htm

Doen die hulpverleners nog iets anders voor die jongens of is tellen genoeg?

Bofko
06-03-04, 13:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
1 Sneek
2 Harlingen

Bron: Algemeen Dagblad

Wat betreft elfstedentochten, het beschermen van uitgeprocedeerde asielzoekers en het onderhouden van interfamiliaire relaties zijn de Friezen toch een aardig enthousiast volkje !

Zwarte Schaap
06-03-04, 18:43
Geplaatst door Alcibiades
Zwart Schaap, waarom plaats je deze informatie? Wat wil je er mee zeggen?

Ter informatie om tot een betere meningsvorming te komen.

Zwarte Schaap
06-03-04, 18:53
Geplaatst door Alcibiades
Meningsvorming waarover?

Dat is per persoon afhankelijk, en wat heeft het bij jou gedaan?

Zwarte Schaap
06-03-04, 19:11
Geplaatst door Alcibiades
Je ontwijkt mijn vragen.

Omdat je domme vragen stelt.

Blade20
06-03-04, 19:43
En Zwart Schaap wat versta jij onder een 'beter' meningsbesluit?

Zwarte Schaap
06-03-04, 21:01
Geplaatst door Alcibiades
Het was inderdaad dom van mij om te informeren naar jouw dubbele agenda want ik had kunnen weten dat je die niet prijs zou geven.

Oeps...... ik ben ontmaskerd.