PDA

Bekijk Volledige Versie : Allochtonen eisen ras-pure wijk



Mark
05-03-04, 11:50
Molukse wijk duldt geen vreemden

Uitgegeven: 5 maart 2004 10:49

SITTARD - In Sittard zijn bewoners van twee straten in opstand gekomen tegen de toewijzing van een leegstaande woning aan een Nederlands gezin. De wijk bestaat volledig uit Molukkers en zij wensen geen niet-Molukkers in hun wijk. Ze hebben dit aan woningcorporatie WVS in Sittard laten weten.

Ook hingen de bewoners een spandoek op met het opschrift: "De Molukse wijk is alleen voor Molukkers". WVS reageerde vrijdag geschrokken. De toewijzing van de woning aan het Nederlandse echtpaar wordt opnieuw "in beraad genomen", zei een woordvoerster. WVS gaat met de Molukkers praten om "misverstanden" uit de wereld te helpen.

taouanza
05-03-04, 11:55
:moe:

tanzawia
05-03-04, 11:58
:hardlach:

Ik dacht dat we in Nederland woonden
Beetje raar als die mensen niet eens mogen wonen waar ze willen (niet racistisch bedoelt
:blij:

plexus
05-03-04, 12:06
vreemde kop...

Simon
05-03-04, 12:08
Eigen Volk Eerst ?

taouanza
05-03-04, 12:08
Geplaatst door plexus
vreemde kop...

Jouw onderschrift inderdaad. Maar ik vind het meer een domme kop.

Lugh
05-03-04, 12:13
Het land zou op zijn kop staan als een autochtone wijk een verzoek durft in te dienen om geen allochtoon in de wijk te plaatsen. Maar nu wordt er "gepraat" om misstanden uit de weg te ruimen.

MokroMike
05-03-04, 12:14
Sittard...eerste molukse nederzetting ?

taouanza
05-03-04, 12:19
Geplaatst door Lugh
Het land zou op zijn kop staan als een autochtone wijk een verzoek durft in te dienen om geen allochtoon in de wijk te plaatsen. Maar nu wordt er "gepraat" om misstanden uit de weg te ruimen.


Denk je dat het land nu niet op zijn kop zal staan?

Lugh
05-03-04, 12:21
Geplaatst door taouanza
Denk je dat het land nu niet op zijn kop zal staan?
Ik denk het niet nee.

taouanza
05-03-04, 12:34
Geplaatst door Lugh
Ik denk het niet nee.

Hoezo niet dan?Vind je normaal dan?

piano
05-03-04, 12:40
Geplaatst door taouanza
Denk je dat het land nu niet op zijn kop zal staan?

Ze gaan zich beroepen op vrijheid van menings uitting.
We moeten nog eens zien of de aanpak van Rotterdam gaat werken,
namelijk de spreidings beleid.

sienia
05-03-04, 14:19
Geplaatst door Lugh
Het land zou op zijn kop staan als een autochtone wijk een verzoek durft in te dienen om geen allochtoon in de wijk te plaatsen. Maar nu wordt er "gepraat" om misstanden uit de weg te ruimen.

Ik vind de aanpak van de Molukkers wel wat directer dan de autochtoonse aanpak (over het algemeen).
Blijft natuurlijk fout.

theemuts
05-03-04, 23:15
Hoezo niet dan?Vind je normaal dan?

Van Molukkers zijn we al heel wat gewend, en nee het is niet normaal deze reaktie. Maar in dit specifieke geval kan ik begrip opbrengen voor deze mensen, daar de Nederlandse regering aan de ouders en grootouders van deze mensen beloftes heeft gedaan die ze nooit hebben waargemaakt.
Maar zelfs dat begrip staat niet mijn verontwaardiging in de weg, daar deze nu vooral jongeren in een heel andere positie staan.

Marsipulami
05-03-04, 23:54
Geplaatst door Mark
Molukse wijk duldt geen vreemden

Uitgegeven: 5 maart 2004 10:49

SITTARD - In Sittard zijn bewoners van twee straten in opstand gekomen tegen de toewijzing van een leegstaande woning aan een Nederlands gezin. De wijk bestaat volledig uit Molukkers en zij wensen geen niet-Molukkers in hun wijk. Ze hebben dit aan woningcorporatie WVS in Sittard laten weten.

Ook hingen de bewoners een spandoek op met het opschrift: "De Molukse wijk is alleen voor Molukkers". WVS reageerde vrijdag geschrokken. De toewijzing van de woning aan het Nederlandse echtpaar wordt opnieuw "in beraad genomen", zei een woordvoerster. WVS gaat met de Molukkers praten om "misverstanden" uit de wereld te helpen.

Die Molukkers zijn tenminste zo eerlijk om voor hun standpunt uit te komen. Zo ver zijn de Nederlanders nog lang niet. Je mag in Nederland niet zeggen dat je niks moet hebben van vreemdelingen, maar je mag ze wel zonder proces opsluiten voor onbeperkte duur als ze geen formuliertje met de nodige stempeltjes bij zich dragen. Deportaties onder dwang zijn ook ok. Ouders en kinderen van elkaar scheiden daar is ook niks mis mee. Taksen op huwelijken met buitenlanders zijn prima. Je mag vreemdelingen ook van alles en nog wat beschuldigen, maar....zeg vooral niet dat je iets tegen buitenlanders hebt. Zoiets kan gewoon niet want dan ben je een racist en Nederlanders zijn nu eenmaal geen racisten. :nerveus:

Zwarte Schaap
06-03-04, 00:03
Ik dacht dat molukkers en Indonesiers niet als allochtonen werden gezien. Ze waren toch zo goed geintegreerd of niet en dienden als voorbeeld voor andere allochtonen, of heb ik me al die jaren vergist?

~Panthera~
06-03-04, 00:03
Geplaatst door Marsipulami
Die Molukkers zijn tenminste zo eerlijk om voor hun standpunt uit te komen. Zo ver zijn de Nederlanders nog lang niet. Je mag in Nederland niet zeggen dat je niks moet hebben van vreemdelingen, maar je mag ze wel zonder proces opsluiten voor onbeperkte duur als ze geen formuliertje met de nodige stempeltjes bij zich dragen. Deportaties onder dwang zijn ook ok. Ouders en kinderen van elkaar scheiden daar is ook niks mis mee. Taksen op huwelijken met buitenlanders zijn prima. Je mag vreemdelingen ook van alles en nog wat beschuldigen, maar....zeg vooral niet dat je iets tegen buitenlanders hebt. Zoiets kan gewoon niet want dan ben je een racist en Nederlanders zijn nu eenmaal geen racisten. :nerveus:
------------------


Het Westen is inherrent racistisch. http://www.my-smileys.de/smileys_1/kaffeetrinker_2.gif

jada
06-03-04, 16:23
Geplaatst door theo1610
Waarom zouden ook Molukkers geen inspraak mogen hebben over hun eigen leefomgeving?
Daarbij, familieleden wonen graag bij elkaar, dus als er een huisje vrij komt ziet men daar liever een familielid intrekken dan eoa vreemde snuiter.
Maar ja, het snel groeiende regentendom moet daar natuurlijk niks van hebben, die willen in alle vrijheid met poppetjes kunnen schuiven.
Alzo, hup Molukkers !!

Mee eens Theo, heb er ook geen moeite mee.

MizZzli
06-03-04, 16:27
Geplaatst door theo1610
Waarom zouden ook Molukkers geen inspraak mogen hebben over hun eigen leefomgeving?
Daarbij, familieleden wonen graag bij elkaar, dus als er een huisje vrij komt ziet men daar liever een familielid intrekken dan eoa vreemde snuiter.
Maar ja, het snel groeiende regentendom moet daar natuurlijk niks van hebben, die willen in alle vrijheid met poppetjes kunnen schuiven.
Alzo, hup Molukkers !!

Hahahaha. Theo en Jada Molluks ofzo?


Stelletje hypocrieten! :D

Lugh
06-03-04, 19:48
Nou als dit incident positieve gevolgen heeft voor de molukse wijk, dan kunnen bewoners flatgebouwen etc. in de toekomst natuurlijk ook telkens acties op touw zetten om vb. geen marokkaanse huurders of turkse huurders toe te laten indien de meerderheid autochtonen zijn.

kspeciaal
07-03-04, 01:49
Geplaatst door theo1610
Waarom zouden ook Molukkers geen inspraak mogen hebben over hun eigen leefomgeving?
Daarbij, familieleden wonen graag bij elkaar, dus als er een huisje vrij komt ziet men daar liever een familielid intrekken dan eoa vreemde snuiter.
Maar ja, het snel groeiende regentendom moet daar natuurlijk niks van hebben, die willen in alle vrijheid met poppetjes kunnen schuiven.
Alzo, hup Molukkers !! :lol: :lol: :lol: :jammer:

Blade20
07-03-04, 12:18
Wat een drukte om niks.

De Molukkers hadden vorheen deze voorkeurspositie omdat er veel Molukkers zijn gesneuveld in naam van Nederland om de klonieen te behouden.

Echter, recent werd de raad afgebroken wegens gebrek aan Molukse leden. Naarmate tijd verstrijkt verliezen ze het privelege om een wijk voor enkel Molukkers te behouden aangezien de Molukkers die destijds hebben gevochten ook ouder worden.

kspeciaal
07-03-04, 13:45
Wat een drukte om niks. De Molukkers hadden vorheen deze voorkeurspositie omdat er veel Molukkers zijn gesneuveld in naam van Nederland om de klonieen te behouden. je bedoelt eigen landgenoten verraden en gedood voor de koloniserende NL. Zoiets als de koerden en Amerika in het huidige Irak he? OOk zoiets als Algerijnse "Lharkha "groeperingen in Frankrijk, die nog steeds een levenslange speciale uitkering krijgen van vader naar zoon voor hun verraad (of loyaliteit aan Frankrijk) meer dan 50 jaar gelden . Ik wil niet in de geschiedenis graven, maar ik heb wel ernstige bedenkingen over soortgelijke privileges handhaving door vage controversiele beloftes in het verleden.

Blade20
07-03-04, 13:50
Geplaatst door kspeciaal
je bedoelt eigen landgenoten verraden en gedood voor de koloniserende NL. Zoiets als de koerden en Amerika in het huidige Irak he? OOk zoiets als Algerijnse "Lharkha "groeperingen in Frankrijk, die nog steeds een levenslange speciale uitkering krijgen van vader naar zoon voor hun verraad (of loyaliteit aan Frankrijk) meer dan 50 jaar gelden . Ik wil niet in de geschiedenis graven, maar ik heb wel ernstige bedenkingen over soortgelijke privileges handhaving door vage controversiele beloftes in het verleden.

Gelukkig lag de situatie iets anders.

Maar ik zie binnenkort alweer andere minderheden zeggen dat zij geen mens van een andere groep in hun wijk willen hebben en dit voorval als verdediging gaan aanroepen.(wat ze dus niet met succes zal lukken)

freya
07-03-04, 13:55
Geplaatst door theo1610
Waarom zouden ook Molukkers geen inspraak mogen hebben over hun eigen leefomgeving?
Daarbij, familieleden wonen graag bij elkaar, dus als er een huisje vrij komt ziet men daar liever een familielid intrekken dan eoa vreemde snuiter.
Maar ja, het snel groeiende regentendom moet daar natuurlijk niks van hebben, die willen in alle vrijheid met poppetjes kunnen schuiven.
Alzo, hup Molukkers !!

Geldt dat wat jullie betreft ook voor Turken en Marokkanen Theo en Jada?

kspeciaal
07-03-04, 15:22
Sittards gezin ziet af van Molukse buurt
Jos Adriaens
Sittard - De Nederlandse familie die een woning kreeg toegewezen in de Jan van Eyckstraat, midden in de Molukse buurt in Sittard, weigert daarheen te verhuizen. Na woedende protesten van de Molukkers, die geen buitenstaanders in hun wijkje dulden, overweegt ook de woningcorporatie WVS op haar besluit terug te komen.

Gisteren protesteerden Molukse gezinnen uit de Jan van Eyckstraat en Pieter Breughelstraat voor de tweede opeenvolgende dag tegen de aangekondigde komst van een Nederlands gezin naar hun buurt. Zij eisen dat de twee straten volledig hun domein blijven, omdat ze een hechte gemeenschap vormen. Daarbij verwijzen ze naar veertig jaar oude afspraken, dat zij zelf mogen bepalen wie de nieuwe huurders worden van vrijkomende woningen in de twee straten.

Hoewel die afspraak volgens WVS sinds enkele jaren is achterhaald, overweegt de corporatie hier nu op terug te komen. ,,Na de ontstane commotie willen we een rustperiode van enkele weken inlassen. We gaan praten met de Molukse buurt, maar ook met het gezin dat we de woning hadden toegewezen'', laat een woordvoerster weten. Of dit betekent dat de Sittardse familie een ander huis krijgt, wil ze niet zeggen.

Het gezin heeft inmiddels laten weten onder geen beding meer naar de Molukse buurt te willen verhuizen. In een poging de rust in de wijk te herstellen, houdt de woningcorporatie de mogelijkheid open de Molukse huurders weer zelf te laten beslissen over de toewijzing van woningen.

De gemeente Sittard-Geleen bemoeit zich om juridische redenen niet met de kwestie.

ZIE OOK REGIO

zaterdag 06 maart 2004

kspeciaal
07-03-04, 15:33
Geplaatst door Blade20
Gelukkig lag de situatie iets anders.

Maar ik zie binnenkort alweer andere minderheden zeggen dat zij geen mens van een andere groep in hun wijk willen hebben en dit voorval als verdediging gaan aanroepen.(wat ze dus niet met succes zal lukken)
Ik zou eerder niet aarzelen om het als argument te gebruiken tegen het spreidingsbeleid (mn. de verplichtende karakter ervan!). Gelijke monikken , gelijke kappen ofzo!! toch? .