PDA

Bekijk Volledige Versie : Kinderen verdacht in grote zedenzaak



Zwarte Schaap
06-03-04, 09:32
Kinderen verdacht in grote zedenzaak

Van onze verslaggever

ROTTERDAM - Onder de verdachten van een omvangrijke zedenzaak die het Openbaar Ministerie in Rotterdam donderdag naar buiten bracht, bevinden zich jongens van 12, 13 en 14 jaar. Het OM verdenkt ook de jongsten van de groep van vijftien minderjarigen en één 18-jarige jongen van de ernstigste vorm van een zedendelict: verkrachting.

Volgens betrokken advocaten gaan de beschuldigingen veel verder dan verwijten van handtastelijken. Bovendien zouden de jongeren zich ook schuldig hebben gemaakt aan ten minste tien berovingen, inbraken en bedreigingen.

Hoeveel zaken ten laste worden gelegd, was vrijdag nog onduidelijk. 'Het OM heeft de zaak nog onvoldoende uitgekristalliseerd', zegt advocaat Heemskerk van een van de verdachten. Het OM bevestigt dat het onderzoek nog in volle gang is.

Vrijdag lagen er drie aangiftes van verkrachting, van twee 15-jarige meisjes en een meisje van 13. Justitie verwacht nog meer aangiftes. Zeven jongens zitten vast. Bij huiszoekingen zijn elf neppistolen gevonden.

Daders en slachtoffers zijn afkomstig uit alle etnische groepen, zegt advocate Karin Blonk. De zaak kwam aan het rollen met de aangifte van een meisje van Turkse afkomst, begin februari. De jongeren die daarvoor werden aangehouden, bekenden al snel ook andere feiten. Dat leidde naar nieuwe verdachten.

Zeker een van de slachtoffers kwam via chatsites op internet met haar latere belagers in contact. Daarbij zou over en weer zijn opgeschept over seksuele ervaringen.

Volgens het OM waren de daders vrienden van elkaar. Alle feiten zouden zijn gepleegd tussen afgelopen zomer en januari.

Gewoonlijk doet justitie geen mededelingen over zaken met minderjarigen. Slechts incidenteel gebeurt dat. Zo werd enkele jaren geleden een verkrachtingszaak in Rotterdam-West bewust naar buiten gebracht.

Bron: De Volkskrant 06/03/04

Lugh
06-03-04, 18:52
Nou, goed dat ze het tenminste niet in de doofpot willen stoppen deze keer.

Uit een vraag in de kamer blijkt dat er in het Brussels gewest gemiddeld één groepsverkrachting PER WEEK plaatsvind. DE DADERS ZIJN MEESTAL MINDERJARIGE MIGRANTEN.

http://www.weblex.irisnet.be/data/Crb/Biq/2001-02/00009/n/images.pdf

Hetzelfde fenomeen is anno 2004 nog steeds "in" en heeft zich ondertussen heeft uitgebreid naar Charleroi, Luik en Mechelen.

Verder opzoekingswerk leverde het volgende:

Amsterdam: Groepsverkrachting door 14 Marokkaanse jongeren in doofpot

http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20011117/teksten/bin.daders.werden.projectgroep.html

In het volgend artikel leest u: "Volgens Voster is het ,,beleid'' om de buurt over groepsaanrandingen door kinderen met een overwegend Marokkaanse achtergrond niet in te lichten. ,,Omdat het de laatste tijd zo váák voorkomt. Dat is de realiteit.'' "

http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1007188985732.html

Nog meer van dit fraais, alweer in de doofpot:



Een reactie van de vrouwenraad:

http://www.vrouwenraad.be/standpunten/2002/groepsverkrachting.html

Zwarte Schaap
06-03-04, 18:59
In Nederland vinden gemiddeld de meeste verkrachtingen plaats in de kleinere gemeenten en regios waar vooral autochtonen wonen. Ik kan me voorstellen dat belgie ook dat patroon volgt.

Lugh
07-03-04, 07:28
Wat zijn "regios waar vooral autochtonen wonen"?

taouanza
07-03-04, 08:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
In Nederland vinden gemiddeld de meeste verkrachtingen plaats in de kleinere gemeenten en regios waar vooral autochtonen wonen. Ik kan me voorstellen dat belgie ook dat patroon volgt.

In dit geval gaat het om jouw keldersletjes.:moe:

Zwarte Schaap
07-03-04, 10:36
Geplaatst door taouanza
In dit geval gaat het om jouw keldersletjes.:moe:



Zeker een van de slachtoffers kwam via chatsites op internet met haar latere belagers in contact. Daarbij zou over en weer zijn opgeschept over seksuele ervaringen.

Het is de tijd waarin we leven, je moet stoer zijn met sex en zo vroeg mogelijk beginnen. Voordat je het weet wordt je een kelderslet.

Goodnight
07-03-04, 11:07
wat is een kelderslet?

Maar klopt: jongeren worden min of meer gepusht om zo snel mogelijk aan sex te doen.Gepusht vanwege het feit dat er geen taboe meer op sex rust, het is heel normaal om het te doen als je het maar veillig doet is het motto.

je ziet dan ook dat de leeftijd om daarmee te beginnen steeds lager wordt.
En voor ik alle voorvechters van de sexuele moraal boven op mijn dak krijg gewoon even de twee volgende feiten tegen elkaar opwegen.En de conclusie is dat je niet langer je ogen hoervoor kan sluiten en moet beseffen dat het een met het ander te maken heeft:

Aantal verkrachtigen stijgt.
Leeftijd waarop men sexueel actief is daalt.Sommigen al op 11 jarige leeftijd.
Mensen waar gaat dit heen, op die leeftijd moeten ze nog spelen met lego en barbies.

freya
07-03-04, 13:04
Geplaatst door Goodnight


Aantal verkrachtigen stijgt.
Leeftijd waarop men sexueel actief is daalt.Sommigen al op 11 jarige leeftijd.


Beide stellingen zou ik wel eens met gedegen onderzoek en cijfers ondebouwd willen zien.

Ik denk dat ze beiden geen stand zullen houden.

Dat de kranten nu vol staan met verkrachtingen wil niet zeggen dat ze vroeger niet plaats vonden, het zegt alleen dat er vroeger minder/geen ruchtbaarheid aan werd gegeven.

Idem voor stelling 2

850
07-03-04, 14:32
Geplaatst door Goodnight
Leeftijd waarop men sexueel actief is daalt.Sommigen al op 11 jarige leeftijd.
Mensen waar gaat dit heen, op die leeftijd moeten ze nog spelen met lego en barbies.

:moe:

Ja hoor....spelen met lego, brallen in babytaal, eten met n slabbetje en luiers dragen...........

Kaasje
07-03-04, 14:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
In Nederland vinden gemiddeld de meeste verkrachtingen plaats in de kleinere gemeenten en regios waar vooral autochtonen wonen. Ik kan me voorstellen dat belgie ook dat patroon volgt.

Je moet natuurlijk naar het relatieve aantal daders op etniciteit kijken. Maar veel beledigde allochtonen kijken liever naar de absolute cijfers om hun aandeel te verdoezelen.

Zwarte Schaap
07-03-04, 14:50
Geplaatst door Kaasje
Je moet natuurlijk naar het relatieve aantal daders op etniciteit kijken. Maar veel beledigde allochtonen kijken liever naar de absolute cijfers om hun aandeel te verdoezelen.

In de grote steden zullen meer daders van allochtone afkomst zijn, en in andere gemeenen/regios zullen het meer autochtonen zijn. Als men dat relatief gaat bekijken dan komen de kleine gemeentes bovenaan te staan wat betreft zedendelicten.