PDA

Bekijk Volledige Versie : China maakt zich op voor oorlog tegen VS



ZbaqZbaq
06-03-04, 21:45
China verhoogt defensiebegroting aanzienlijk

Uitgegeven: 6 maart 2004 20:53
Laatst gewijzigd: 6 maart 2004 20:56

AMSTERDAM - China verhoogt zijn defensiebudget dit jaar met 11,6 procent, ofwel 21,8 miljard yuan (ongeveer 2,1 miljard euro). Het extra geld is nodig om de slagkracht van het Volksleger te verbeteren, zodat het voorbereid is op iedere taak.

Het leger moet met modern high-tech materieel en competent personeel gevechtsklaar worden gemaakt. Dit heeft minister van financiën Jin Renqing zaterdag verklaard bij de presentatie van de begroting aan het Nationale Volkscongres.

Het officiële Chinese defensiebudget omvat niet de aankoop van wapens of onderzoek en ontwikkeling van wapensystemen. Volgens het Pentagon bedraagt de totale defensiebegroting van de Volksrepubliek dan ook het viervoudige van wat door Beijing wereldkundig wordt gemaakt.

Het Chinese Volksleger telt 2,5 miljoen manschappen. Het kampt met sterk verouderd materieel, waardoor de strijdkrachten weinig efficiënt te werk kunnen gaan.

850
06-03-04, 21:53
Je moet me toch ff uitleggen wat de titel met de inhoud te maken heeft want dat ontgaat me.........

Blade20
06-03-04, 22:04
Wishfull thinking van ZbaqZbaq.

Zie je, China is vriendjes met Europa, dus zou het nooit de handelspartner van Europa (de VS) aanvallen, ze maken de VS hooguit ook handelspartner.

Moet ik je eraan herrineren dat China honderden van jaren lang een trouwe handelspartner was van Europa, ZbaqZbaq?

Ow nee, nu kom je natuurlijk aanzetten dat ze die relatie hebben verspeeld toen China een colonie werd van Europa, nou dat kan je nog eens vies tegenvallen, want als dat niet was gebeurd was China wellicht nooit communistische geworden (ironisch trouwens)

Maslov
06-03-04, 22:10
Ik lees in jouw topic'kop' haast een verlangen dat het zou gebeuren. Dat geeft een klein inkijkje in jouw gedachten en ideeën wereld :kotsen:

Blade20
06-03-04, 22:17
Goed ZbaqZbaq, ik zal je illusie voorgoed wegnemen.

De groei van Christenen is best wel sterk in China. 10 miljoen Katholieken. en sinds 1947 is 1 miljoen protestanten naar 20 miljoen geworden. De chineese overheid heeft de groepen ook erkent en (zij het gelimiteerd) vrijheid gegeven.

Bovendien zijn veel scholen atheistisch om fundamentalisme te voorkomen.

wat meer info over China om je wat beter te laten zien:

China 50 jaar volksrepubliek (http://www.histocasa.nl/content/recensies/china2.shtml)

ZbaqZbaq
06-03-04, 22:20
china heeft een probleem....

de VS domineren de olievoorraden in de wereld....

en met de economisch groei die china nu doormaakt krijgen ze spoedig een groot energie probleem.

voor de arabische wereld zal het trouwens weinig uitmaken.

Blade20
06-03-04, 22:27
Geplaatst door ZbaqZbaq
china heeft een probleem....

de VS domineren de olievoorraden in de wereld....

en met de economisch groei die china nu doormaakt krijgen ze spoedig een groot energie probleem.

voor de arabische wereld zal het trouwens weinig uitmaken.

Weer mis, China heeft bergen, maar dan ook echt bergen steenkool. Dat kunnen ze goedkoper exploiteren dan die olie die wat over twintig jaar veel te duur is om te kopen.

/Ow ja, had ik overigens al verteld dat de Russen (hun vriendjes) 40 % van de olie ter wereld produceren. De VS hun huidige olie uit Canda en andere niet Arabische landen halen en de olie uit Arabische landen enkel voor tekorten gebruiken?
Nou dan heb ik het bij deze verteld.

barfly
06-03-04, 22:33
Geplaatst door ZbaqZbaq
china heeft een probleem....

de VS domineren de olievoorraden in de wereld....

en met de economisch groei die china nu doormaakt krijgen ze spoedig een groot energie probleem.

voor de arabische wereld zal het trouwens weinig uitmaken.

China heeft wel meer problemen maar een oorlog met de VS en dus de NAVO zal zeer negatief uitpakken voor China. Ook een modernisering van het leger zal hier op korte termijn geen uitkomst bieden.

Ik denk dat de chinezen er voor zullen kiezen om de lieve vrede te bewaren en middels handel te komen aan olie. Als je het nieuws volgt zal je ook opvallen dat de olievoorraden an het opdrogen zijn met als plezierig gevolg dat de wereld én op zoek moet naar een (schoon) alternatief en de Arabieren binnenkort letterlijk met hun pik in het zand zitten :D

Overigens hebben de Chinezen een ander probleem en dat is het eten geven aan circa 1.25 miljard zielen en daarbij zal hun economie alleen maar groeien door "lage loon land" te spelen.

barfly
06-03-04, 22:35
Geplaatst door 850
Je moet me toch ff uitleggen wat de titel met de inhoud te maken heeft want dat ontgaat me.........

ZZ denkt volgens mij aan het "de vijand van mijn vijand is mijn vriend" principe. Dat zal mensen zoals ZZ wel tegenvallen als de Chinezen het voor het zeggen krijgen :)

ZbaqZbaq
06-03-04, 22:50
Geplaatst door Blade20
Weer mis, China heeft bergen, maar dan ook echt bergen steenkool. Dat kunnen ze goedkoper exploiteren dan die olie die wat over twintig jaar veel te duur is om te kopen.

/Ow ja, had ik overigens al verteld dat de Russen (hun vriendjes) 40 % van de olie ter wereld produceren. De VS hun huidige olie uit Canda en andere niet Arabische landen halen en de olie uit Arabische landen enkel voor tekorten gebruiken?
Nou dan heb ik het bij deze verteld.

voorlopig heb ik nog niet gehoord van het model BMW 330S (steenkool)
is het teveel aan steenkool ook waarom ze die mega stuwdam hebben gebouwd ?

en vertel mij eens wrom de VS zo veel investeren in de roof van arabische olie als het toch MAAR reserves zijn ?

mijn vijands vijan is mijn vriend gaat voor mij niet op in dit geval. ook de chinezen zullen op het zelfde stoeltje willen gaan zitten.

ZbaqZbaq
06-03-04, 22:52
Geplaatst door barfly
China heeft wel meer problemen maar een oorlog met de VS en dus de NAVO zal zeer negatief uitpakken voor China. Ook een modernisering van het leger zal hier op korte termijn geen uitkomst bieden.

Ik denk dat de chinezen er voor zullen kiezen om de lieve vrede te bewaren en middels handel te komen aan olie. Als je het nieuws volgt zal je ook opvallen dat de olievoorraden an het opdrogen zijn met als plezierig gevolg dat de wereld én op zoek moet naar een (schoon) alternatief en de Arabieren binnenkort letterlijk met hun pik in het zand zitten :D

Overigens hebben de Chinezen een ander probleem en dat is het eten geven aan circa 1.25 miljard zielen en daarbij zal hun economie alleen maar groeien door "lage loon land" te spelen.

er is zat olie...probleem is dat het niet overal even goedkoop uit de grond gezogen kan worden en gerafineerd.


vrede is leuk en aardig....todat je 10$ per L. moet gaan betalen......dan heb je schijt aan de vrede.

barfly
06-03-04, 23:16
Geplaatst door ZbaqZbaq
er is zat olie...probleem is dat het niet overal even goedkoop uit de grond gezogen kan worden en gerafineerd.


vrede is leuk en aardig....todat je 10$ per L. moet gaan betalen......dan heb je schijt aan de vrede.

Ik vraag me af of er wel zoveel olie is en uit de diverse bronnen op TV en Internet maak ik op dat die voorraden met een paar decennia flink op gaan raken.

De Chinezen zullen ook geen 10$/l gaan betalen want de VS weet ook wel dat de Chinezen dan weinig keuze hebben behalve een olielandje te veroveren. Zoals je zelf al aangeeft de VS heeft zich behoorlijk wat moeite getroost om een flinke vinger in de olie pap te krijgen. Als er zoveel olie is, waarom dan al die ellende?

Trouwens het is een kwestie van tijd en de Chinezen zullen meer en meer inzien dat het communisme geen toekomst heeft...(dat zijn ze al hard aan het veranderen ook) Ik geef ze nog een 20 jaar en dan staat de bestuursvorm ter discussie en wordt de plan economie en het politburo ingeruild voor democratie.

Maslov
06-03-04, 23:51
China heeft wel meer problemen maar een oorlog met de VS en dus de NAVO zal zeer negatief uitpakken voor China.

Precies, dit enorme leger zullen ze binnenkort hard nodig hebben om de moslims in het westen in toom te kunnen houden. De staat China heeft het eigen leger harder nodig binnen de eigen grenzen dan erbuiten.

En olie is er niet zoveel als Zbaq beweert. Achter de schermen worden miljarden besteed om kernfusie op grote schaal te laten slagen. Ze zijn volgens mij verder dan wij met elkaar weten.

Blade20
07-03-04, 11:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
voorlopig heb ik nog niet gehoord van het model BMW 330S (steenkool)
is het teveel aan steenkool ook waarom ze die mega stuwdam hebben gebouwd ?

en vertel mij eens wrom de VS zo veel investeren in de roof van arabische olie als het toch MAAR reserves zijn ?

mijn vijands vijan is mijn vriend gaat voor mij niet op in dit geval. ook de chinezen zullen op het zelfde stoeltje willen gaan zitten.

Die stuwdam is gewoon om milieuactivisten te voorkomen en als prestige project. Auto's kunnen worden aangepast en de centrales zullen gewoon steenkool gaan gebruiken i.p.v. olie. (in China that is)

De VS wil gewoon zo lang mogelijk winst maken. Zodra ze door de regulaire olie heen zijn zal de olie uit Arabie muchos dinero's kosten, door nu die reserves te nemen besparen ze geld in de toekomst.

Blade20
07-03-04, 11:10
Geplaatst door Maslov
Precies, dit enorme leger zullen ze binnenkort hard nodig hebben om de moslims in het westen in toom te kunnen houden. De staat China heeft het eigen leger harder nodig binnen de eigen grenzen dan erbuiten.

En olie is er niet zoveel als Zbaq beweert. Achter de schermen worden miljarden besteed om kernfusie op grote schaal te laten slagen. Ze zijn volgens mij verder dan wij met elkaar weten.

Er wordt achter de schermen heel hard gewerkt. Pas werd bekend dat een wetenschapper het is gelukt om kernfusie zonder veel energieverbruik te produceren en dat het klein genoeg was om op een bureautafel in elkaar te zetten (dus ook geschikt voor auto's)

Maar de wetenschappers zijn nogal scheptisch over de betrouwbaarheid van hun medewetenschapper. het is echter wel een teken dat er hard wordt gewerkt. Olie is voor het verleden, de volgende bron van energie zal veel duurzamer zijn en hopenlijk ook milieuvriendelijker.

lennart
07-03-04, 15:20
Geplaatst door Blade20
Weer mis, China heeft bergen, maar dan ook echt bergen steenkool. Dat kunnen ze goedkoper exploiteren dan die olie die wat over twintig jaar veel te duur is om te kopen.


Dan heb je niet goed opgelet, want ook de steenkool productie begint z'n limiet te bereiken. Dit is goed te zien aan de enorm stijgende prijzen voor steenkolen, +40-50% de afgelopen 6 maanden.

lennart
07-03-04, 15:28
Geplaatst door Blade20
Er wordt achter de schermen heel hard gewerkt. Pas werd bekend dat een wetenschapper het is gelukt om kernfusie zonder veel energieverbruik te produceren en dat het klein genoeg was om op een bureautafel in elkaar te zetten (dus ook geschikt voor auto's)

Maar de wetenschappers zijn nogal scheptisch over de betrouwbaarheid van hun medewetenschapper. het is echter wel een teken dat er hard wordt gewerkt. Olie is voor het verleden, de volgende bron van energie zal veel duurzamer zijn en hopenlijk ook milieuvriendelijker.

Oh gelover in wonderen, laat hiervan eens een bron zien.

Julien
07-03-04, 16:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
voorlopig heb ik nog niet gehoord van het model BMW 330S (steenkool)
is het teveel aan steenkool ook waarom ze die mega stuwdam hebben gebouwd ?

en vertel mij eens wrom de VS zo veel investeren in de roof van arabische olie als het toch MAAR reserves zijn ?

mijn vijands vijan is mijn vriend gaat voor mij niet op in dit geval. ook de chinezen zullen op het zelfde stoeltje willen gaan zitten.

Dream on!

Als moslim kun je beter leven onder Amerikaanse heerschappij, dan onder Chinese heerschappij.

Waarom haat je het westen zo. Dat jij dit mag en kan opschrijven op het internet heb je wel te danken aan dit Westen. Hier heb je iig vrijheid van meningsuiting itt in China of in Islamitische landen

ZbaqZbaq
07-03-04, 16:12
Dream on :verward: waar heb je het over ?

Haat ik het westen ? :watte?:

Julien
07-03-04, 16:20
Geplaatst door ZbaqZbaq
Dream on :verward: waar heb je het over ?

Haat ik het westen ? :watte?:

omdat je in je topictitels steeds negatief praat over het Westen. en zeg nou zelf eerlijk, waar kun je als moslim nou beter wonen? in de VS of in China?

Blade20
07-03-04, 16:22
Geplaatst door lennart
Oh gelover in wonderen, laat hiervan eens een bron zien.

Bron is de kijk van deze maand. Dat geld ook voor dat steenkolengebeuren in China.
Uit het artikel Is dit de toekomst?

De productie van olie en gas kan niet of nauwelijks meer toenemen. Krimp wordt al in de eerste helft van deze eeuw onvermijdelijk, doordat de grootste bronnen over hun hoogtepunt heen raken. In onder andere China is steenkool het enige serieuze alternatief.

Het relatief kleine artikel over kernfusie kan ik zo 123 even niet terugvinden maar was gebaseerd op het sturen van geluidsgolven in water zodat een bepaald materiaal ging reageren en er kernfusie zou optreden.

lennart
07-03-04, 16:28
Geplaatst door Blade20
Bron is de kijk van deze maand. Dat geld ook voor dat steenkolengebeuren in China.
Uit het artikel Is dit de toekomst?

De productie van olie en gas kan niet of nauwelijks meer toenemen. Krimp wordt al in de eerste helft van deze eeuw onvermijdelijk, doordat de grootste bronnen over hun hoogtepunt heen raken. In onder andere China is steenkool het enige serieuze alternatief.

Olie en gas productie is al op z'n hoogtepunt, maar ook de steenkoolproductie kan niet of nauwelijks worden verhoogd. Zeker niet in China, want daar zijn ze al jaren 100% afhankelijk van kolenproductie. De Kijk baseert zich op wereldvreemde bronnen, maar wellicht is het ook bedoeld om de toekomstige ingenieurs niet de stuipen op het lijf te jagen.


Het relatief kleine artikel over kernfusie kan ik zo 123 even niet terugvinden maar was gebaseerd op het sturen van geluidsgolven in water zodat een bepaald materiaal ging reageren en er kernfusie zou optreden.

Hmm.. klinkt vaag :p Plasma in h2o opwekken zal vast wel tot de mogelijkheden behoren, maar dat soort techniek produceren nog geen energie. Nieuwe plasmatechnologie is in elk geval wel de beste hoop op een productieve toekomst. Ik ben nu opzoek naar goede investeringen in plasmatechnologie bedrijfjes :)

Blade20
07-03-04, 18:07
Geplaatst door lennart
Olie en gas productie is al op z'n hoogtepunt, maar ook de steenkoolproductie kan niet of nauwelijks worden verhoogd. Zeker niet in China, want daar zijn ze al jaren 100% afhankelijk van kolenproductie. De Kijk baseert zich op wereldvreemde bronnen, maar wellicht is het ook bedoeld om de toekomstige ingenieurs niet de stuipen op het lijf te jagen.



Hmm.. klinkt vaag :p Plasma in h2o opwekken zal vast wel tot de mogelijkheden behoren, maar dat soort techniek produceren nog geen energie. Nieuwe plasmatechnologie is in elk geval wel de beste hoop op een productieve toekomst. Ik ben nu opzoek naar goede investeringen in plasmatechnologie bedrijfjes :)

De term ingenieurs behoort tot het verleden dat is nu 'bachelor'
De bronnen zijn overigens betrouwbaar. Maar je kunt dat blad ook zelf kopen.

ZbaqZbaq
07-03-04, 18:55
Geplaatst door Julien
omdat je in je topictitels steeds negatief praat over het Westen. en zeg nou zelf eerlijk, waar kun je als moslim nou beter wonen? in de VS of in China?


bullshit vraag


waar kun je als mens nou beter wonen ? in de VS of China ?

in welke topic titel "praat ik negatief" over het westen ?

lennart
07-03-04, 18:58
Geplaatst door Blade20
De term ingenieurs behoort tot het verleden dat is nu 'bachelor'
De bronnen zijn overigens betrouwbaar. Maar je kunt dat blad ook zelf kopen.

Nah Kijk is niet betrouwbaar, want zoals ik al zei, je wilt de jeugd van vandaag niet de stuipen op het lijf jagen. Om maar niet te spreken over de toekomstige generatie-oorlogen, omdat de jongeren besluiten de ouderen te doden omdat die al de energie hebben opgebruikt en dus hebben besloten dat de beste manier van energiebesparing het doden van de ouders is.

Julien
07-03-04, 19:04
Geplaatst door ZbaqZbaq
bullshit vraag


waar kun je als mens nou beter wonen ? in de VS of China ?

in welke topic titel "praat ik negatief" over het westen ?

Lijkt me niet zo'n moeilijke vraag..

Wordt je liever vervolgd omdat je praktiserend moslim bent in China? Of heb je liever alle vrijheden van de wereld omdat je praktiserend moslim bent in de VS??

En bekijk eerst maar ff zelf wat je topictitels steeds zijn..

Blade20
07-03-04, 19:22
Geplaatst door lennart
Nah Kijk is niet betrouwbaar, want zoals ik al zei, je wilt de jeugd van vandaag niet de stuipen op het lijf jagen. Om maar niet te spreken over de toekomstige generatie-oorlogen, omdat de jongeren besluiten de ouderen te doden omdat die al de energie hebben opgebruikt en dus hebben besloten dat de beste manier van energiebesparing het doden van de ouders is.

Jij wilt volgens mij niet geloven in een oplossing voor het energieprobleem. Kijk, met zo'n instelling als de jouwe waren we nog niet eens gevolueerd.

Ik denk dat die oplossing wel komt, en dat hij wellicht zelfs al bestaat. Maar dat zal de mensheid niet redden van de vernietiging die nu al in gang is gezet. Je moet erop rekenen dat een auto die vandaag rijd over honderd jaar nog steeds schade aanricht. Maar tegen die tijd ben ik alweer een jaartje of 20 tot 30 minstens van de aarde af. Ik vindt het wel interresant om te zien wat de onvermijdelijke oplossing voor ons energieprobleem wordt in de komende 10 jaar, maar het verhinderd niet ons einde.

ZbaqZbaq
07-03-04, 19:57
Saudi-Arabië laat buitenlandse bedrijven naar gas boren 07-03-2004


Saudi-Arabië heeft zondag contracten gesloten met buitenlandse oliemaatschappijen voor de gezamenlijke exploratie van aardgas in de Rub al-Khali, een uitgestrekt woestijngebied in het zuiden van het land.

Saudi-Arabië beschikt naar eigen zeggen over de op drie na grootste aardgasreserves ter wereld, Het is voor het eerst dat het land buitenlandse bedrijven betrekt bij proefboringen. De betrokken bedrijven zijn Lukoil (Rusland), Sinopec (China) en een consortium van het Italiaanse ENI en het Spaanse Repsol-YPF. De Saudische staatsoliemaatschappij Aramco krijgt een aandeel van 20 procent in elk van de drie contracten, die een looptijd van veertig jaar hebben. De proefboringen beginnen binnenkort. De betrokken bedrijven willen miljarden dollars investeren in de boringen.

Opvallend is dat de Saudische autoriteiten niet hebben gekozen voor samenwerking met Amerikaanse firma's. De Saudische olieminister Ali Naimi ontkent dat politieke overwegingen een rol hebben gespeeld in het toewijzen van de contracten. De uitverkoren maatschappijen hebben simpelweg het hoogste bod uitgebracht, zei hij. Analisten betwijfelen dat. Zij wijzen erop dat Saudi-Arabië graag betere betrekkingen wil met China en Rusland.

Saudi-Arabië doekte in 2002 het Saudi Gas Initiative op, een ambitieus plan voor de exploratie van aardgas en de productie van petrochemische producten. De Engels-Nederlandse Royal Dutch/Shell Group en het Franse Total SA verwierven toen veel bescheidener exploratierechten in het oosten van de Rub al-Khali.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

lennart
07-03-04, 20:10
Geplaatst door Blade20
Jij wilt volgens mij niet geloven in een oplossing voor het energieprobleem. Kijk, met zo'n instelling als de jouwe waren we nog niet eens gevolueerd.

Fout... Jij gaat uit van verkeerde uitgangspunten, zoals het idee dat er nog veel steenkool en bruinkool te vinden zou zijn. De energie die beide stoffen leveren is veel lager dan olieproducten uberhaupt, dus als dat onze redding moet zijn, dan is dat gewoon een fata morgana. Ik ben gewoon realistisch. Als het gaat over fusie, daar zie ik graag een goed artikel over, maar dat had je niet, dus kan ik er ook geen oordeel over vellen. De natuur is nu eenmaal ook gebonden aan de tweede wet van thermodynamica.


Ik denk dat die oplossing wel komt, en dat hij wellicht zelfs al bestaat. Maar dat zal de mensheid niet redden van de vernietiging die nu al in gang is gezet. Je moet erop rekenen dat een auto die vandaag rijd over honderd jaar nog steeds schade aanricht. Maar tegen die tijd ben ik alweer een jaartje of 20 tot 30 minstens van de aarde af. Ik vindt het wel interresant om te zien wat de onvermijdelijke oplossing voor ons energieprobleem wordt in de komende 10 jaar, maar het verhinderd niet ons einde.

Sja daar heb jij gelijk in, ik verwacht dus netals jij dat de komende 50 jaar een hel op aarde wordt. Daarom is het ook noodzakelijk om onze kids sprookjes te blijven vertellen zoals die in de Kijk staan.. Anders verliezen die kids al hun hoop nog voor ze de school afmaken ;)

Waar nog heel veel mooi onderzoek in te verrichten is, is plasmatechnologie. Dat lijken me bedrijven met toekomst, omdat in plasma vorm moleculen makkelijk te manipuleren zijn.

Arvid
07-03-04, 21:08
Ha Lennart, immer de perma-pessimist.
Over energie maak ik me absoluut geen zorgen, er is energie genoeg.
In de toekomst zullen nieuwe technologieen ervoor zorgen dat de energietoevoer op peil blijft. So what oil is no more. Tegen die tijd is er allang wat anders, zo gek zijn die oliemaatschappijen echt niet hoor.

Maak je maar meer zorgen over schoon zoet water en regenwouden!

ZbaqZbaq
07-03-04, 21:10
Maar als we ons helemaal niet druk hoeven te maken.....waarrom wil het westen dan zo graag baasje spelen over alle grote olievelden ?

Al Sawt
07-03-04, 21:18
Geplaatst door Blade20
Weer mis, China heeft bergen, maar dan ook echt bergen steenkool. Dat kunnen ze goedkoper exploiteren dan die olie die wat over twintig jaar veel te duur is om te kopen. Dus met steenkool, kan je een economie draaiend houden?

Waarom maken landen als VS, Belgie, Duitsland en GB, dan geen gebruik van steenkool?

Heb je trouwens nooit gehoord van strategische delfstoffen?
Dat zijn delfstoffen, die je hard nodig hebt om een economie draaiend te houden en oorlogen of tijden van crisis te kunnen doorstaan. En daar valt steenkool helaas voor China niet onder.
Nou dan heb ik het bij deze verteld.


Geplaatst door Blade20
/Ow ja, had ik overigens al verteld dat de Russen (hun vriendjes) 40 % van de olie ter wereld produceren. De VS hun huidige olie uit Canda en andere niet Arabische landen halen en de olie uit Arabische landen enkel voor tekorten gebruiken? Nou dan heb ik het bij deze verteld. .Wist je dat olie uit Rusland, moeilijk en daarom te duur is om te exploiteren? Wist je dat de Canadese olie door de hoeveelheid zand, duur is om te raffineren? Wist je dat de Arabische olie voorraden maatgevend en prijsbepalend zijn voor de globale voorraden?

Nou dan heb ik het bij deze verteld.

Al Sawt
07-03-04, 21:28
Geplaatst door Blade20
Die stuwdam is gewoon om milieuactivisten te voorkomen en als prestige project. Auto's kunnen worden aangepast en de centrales zullen gewoon steenkool gaan gebruiken i.p.v. olie. (in China that is)
. Jouw onwetendheid verbaast me telkens.

Dus volgens jouw redenatie, bouwt China een peperdure dam met ingrijpende gevolgen voor mens en milieu. Om acties van milieuactivisten te voorkomen!

Blade,

China stopt mensenrechten-activisten en iedereen met een afwijkende mening in een 'rehabilitatie'kamp. Denk je echt dat ze dan voor een groep groenefanatiekelingen een dam gaan bouwen?

Een vraagje: Waarom heeft GB al haar electriciteitscentrales die op steenkool werken, gesloten?

Al Sawt
07-03-04, 21:30
Geplaatst door Julien
Dream on!

Als moslim kun je beter leven onder Amerikaanse heerschappij, dan onder Chinese heerschappij.

Waarom haat je het westen zo. Dat jij dit mag en kan opschrijven op het internet heb je wel te danken aan dit Westen. Hier heb je iig vrijheid van meningsuiting itt in China of in Islamitische landen Wij moslims(in Islamitische landen) dulden alleen onze eigen heerschappij. Noch die van VS of China.

Blade20
07-03-04, 22:06
Geplaatst door lennart
Fout... Jij gaat uit van verkeerde uitgangspunten, zoals het idee dat er nog veel steenkool en bruinkool te vinden zou zijn. De energie die beide stoffen leveren is veel lager dan olieproducten uberhaupt, dus als dat onze redding moet zijn, dan is dat gewoon een fata morgana. Ik ben gewoon realistisch. Als het gaat over fusie, daar zie ik graag een goed artikel over, maar dat had je niet, dus kan ik er ook geen oordeel over vellen. De natuur is nu eenmaal ook gebonden aan de tweede wet van thermodynamica.

Fout...het is China' s redding niet de onze.
Daar is nog wel veel van die zooi omdat daar nooit zoveel behoeft is geweest in het verleden vanwege de slechte economie.

Blade20
07-03-04, 22:07
Geplaatst door ZbaqZbaq
Saudi-Arabië laat buitenlandse bedrijven naar gas boren 07-03-2004


Saudi-Arabië heeft zondag contracten gesloten met buitenlandse oliemaatschappijen voor de gezamenlijke exploratie van aardgas in de Rub al-Khali, een uitgestrekt woestijngebied in het zuiden van het land.

Saudi-Arabië beschikt naar eigen zeggen over de op drie na grootste aardgasreserves ter wereld, Het is voor het eerst dat het land buitenlandse bedrijven betrekt bij proefboringen. De betrokken bedrijven zijn Lukoil (Rusland), Sinopec (China) en een consortium van het Italiaanse ENI en het Spaanse Repsol-YPF. De Saudische staatsoliemaatschappij Aramco krijgt een aandeel van 20 procent in elk van de drie contracten, die een looptijd van veertig jaar hebben. De proefboringen beginnen binnenkort. De betrokken bedrijven willen miljarden dollars investeren in de boringen.

Opvallend is dat de Saudische autoriteiten niet hebben gekozen voor samenwerking met Amerikaanse firma's. De Saudische olieminister Ali Naimi ontkent dat politieke overwegingen een rol hebben gespeeld in het toewijzen van de contracten. De uitverkoren maatschappijen hebben simpelweg het hoogste bod uitgebracht, zei hij. Analisten betwijfelen dat. Zij wijzen erop dat Saudi-Arabië graag betere betrekkingen wil met China en Rusland.

Saudi-Arabië doekte in 2002 het Saudi Gas Initiative op, een ambitieus plan voor de exploratie van aardgas en de productie van petrochemische producten. De Engels-Nederlandse Royal Dutch/Shell Group en het Franse Total SA verwierven toen veel bescheidener exploratierechten in het oosten van de Rub al-Khali.


[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

Niet hun hoofd-energiebron. China zuigt hun gewoon uit, net als het westen doet.

Blade20
07-03-04, 22:16
Geplaatst door Al Sawt
Dus met steenkool, kan je een economie draaiend houden?

Waarom maken landen als VS, Belgie, Duitsland en GB, dan geen gebruik van steenkool?

Heb je trouwens nooit gehoord van strategische delfstoffen?
Dat zijn delfstoffen, die je hard nodig hebt om een economie draaiend te houden en oorlogen of tijden van crisis te kunnen doorstaan. En daar valt steenkool helaas voor China niet onder.
Nou dan heb ik het bij deze verteld.

Wist je dat olie uit Rusland, moeilijk en daarom te duur is om te exploiteren? Wist je dat de Canadese olie door de hoeveelheid zand, duur is om te raffineren? Wist je dat de Arabische olie voorraden maatgevend en prijsbepalend zijn voor de globale voorraden?

Nou dan heb ik het bij deze verteld.

Wij hadden steenkool maar dat is hier op. Bovendien gaan hier milieuactivisten klagen. China heeft nog heel veel steenkool en sluit milieuactivisten op.

Zozo, volgens mij ben jij op je teentjes getrapt. :hihi:
Die delfstoffen zijn ook enkel voor oorlogstijd. China heeft wel veel steenkool, maar die zijn voor gewoon gebruik. Voor hun reserves maken ze net als het westen gebruik van een standaardmethode, het MO leegzuigen, die zijn toch te druk met zichzelf bezig om een grote macht te vormen.
Dat heb ik je dus bij deze verteld.

Dat van Rusland, waarom denk je dat als het zo duur is dat Rusland 40% van de wereldexport verzorgt? :moe:
Ik zeg toch niet dat Canda een groot aandeel heeft, ik zeg enkel dat Canada 1 van de leveransiers is aan Amerkia voor hun primaire olieexport.
Arabie bepaald dat omdat zij zo stom zijn om alles uit hun grond te pompen, met als resultaat....juist ja hun olie raakt op. En wie heeft het merendeel in zijn reserves....de VS. Slim bekeken van de VS om het MO als oliehoertje te gebruiken aangezien het MO dat voor vele $$ aanbied.
Het hoe, waarom enzo maakt niet uit, want over tien jaar is het MO leeg en maakt het voor de VS toch niet uit dat ze het MO zonder olie hebben gelaten, want dan heeft het MO toch geen strategische bronnen meer over om baad van te trekken.

Blade20
07-03-04, 22:19
Geplaatst door Al Sawt
Jouw onwetendheid verbaast me telkens.

Dus volgens jouw redenatie, bouwt China een peperdure dam met ingrijpende gevolgen voor mens en milieu. Om acties van milieuactivisten te voorkomen!

Blade,

China stopt mensenrechten-activisten en iedereen met een afwijkende mening in een 'rehabilitatie'kamp. Denk je echt dat ze dan voor een groep groenefanatiekelingen een dam gaan bouwen?

Een vraagje: Waarom heeft GB al haar electriciteitscentrales die op steenkool werken, gesloten?

Tisk, tisk, begrijpen is schijnbaar lastig. De tweede reden Prestige is veel belangrijker dan milieu, ik vermoedde bij het posstten al dat sommige het niet zouden zien. China was altijd al een prestigeland, al bijna 3000 jaar. Dat geld nu nogsteeds met de komst van het communisme, kijk maar naar hun plotselinge ruimteprogramma.

En GB, heb ik al uitgelegd, Europa heeft alle steenkool opgebruikt. Bovendien is naar westerse maatstaven Steenkool zeer milieuvervuilend. Maar een land als China heeft daar lak aan.

Blade20
07-03-04, 22:21
Geplaatst door Al Sawt
Wij moslims(in Islamitische landen) dulden alleen onze eigen heerschappij. Noch die van VS of China.

Nah, laat maar. Zelfs jij begrijpt dat de Islamitische landen totaal worden leeggezogen door de VS en China.
En of die het nu in stand houden of niet, als het gewoon doorgaat wordt de kans voor enige goede economie in het MO kleiner en kleiner naarmate hun strategische bronnen in hoeveelheid verminderen.

Blade20
07-03-04, 22:24
Het ergste van dit alles is dat ik constant hetzelfde moet zeggen. Ik voel me net een leraar die huis aan huis moet gaan om zijn leerlingen nogmaals les te geven.....om moe van te worden. Maar, ik wil het best nog wel een paar keer zeggen en uitleggen, daar heb ik een copy en past functie voor. :hihi:

ZbaqZbaq
07-03-04, 22:33
Geplaatst door Blade20
Nah, laat maar. Zelfs jij begrijpt dat de Islamitische landen totaal worden leeggezogen door de VS en China.
En of die het nu in stand houden of niet, als het gewoon doorgaat wordt de kans voor enige goede economie in het MO kleiner en kleiner naarmate hun strategische bronnen in hoeveelheid verminderen.

hè hè....eindelijk


dus nu hoeft niemand je meer iets over de redenen van 9/11 uit te leggen.

Al Sawt
07-03-04, 22:35
Geplaatst door Blade20
Tisk, tisk, begrijpen is schijnbaar lastig. De tweede reden Prestige is veel belangrijker dan milieu, ik vermoedde bij het posstten al dat sommige het niet zouden zien. China was altijd al een prestigeland, al bijna 3000 jaar. Dat geld nu nogsteeds met de komst van het communisme, kijk maar naar hun plotselinge ruimteprogramma.
Heb ik gereageerd op de prestige gedeelte van je verhaal?
Sterker nog, afgezien over de milieu-activisme bent ik het roerend met je eens.

Trouwens Blade,

Arabische olievoorraden zijn niet vooreeuwig, maar ze zullen de olievoorraden uit andere delen van de wereld overleven. Amerikaanse olie-voorraden zijn klein en worden alleen gebruikt in crisistijden.
.

Geplaatst door Blade20
Nah, laat maar. Zelfs jij begrijpt dat de Islamitische landen totaal worden leeggezogen door de VS en China.
En of die het nu in stand houden of niet, als het gewoon doorgaat wordt de kans voor enige goede economie in het MO kleiner en kleiner naarmate hun strategische bronnen in hoeveelheid verminderen. Welke Islamitische landen worden door China leeggezoogd?

Wat betreft VS, zijn het alleen SA en de Golfstaten en misschien Irak in de toekomst. Trouwens als de Arabische olie op is, dan gaat de hele wereldeconomie ten onder. Dan zal de kans op een goede wereldwijde economie kleiner en kleiner worden.

Blade20
08-03-04, 13:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
hè hè....eindelijk


dus nu hoeft niemand je meer iets over de redenen van 9/11 uit te leggen.

De 9/11 was echt, maar werd daarna misbruikt.

Blade20
08-03-04, 13:44
Welke Islamitische landen worden door China leeggezoogd?

Wat betreft VS, zijn het alleen SA en de Golfstaten en misschien Irak in de toekomst. Trouwens als de Arabische olie op is, dan gaat de hele wereldeconomie ten onder. Dan zal de kans op een goede wereldwijde economie kleiner en kleiner worden.

Je moet niet denken dat China anders is als het westen. China is net zo zeer op macht belust als de VS, en ze zullen zelfde soort middelen toepassen als de VS zodra hun macht groot genoeg is. Of dacht je dat China voor niks op dit moment een nieuwe main battla tank aan het ontwikkelen is?

Overigens even over wat anders.
Ik hoop niet op een oorlog tussen de VS en China, dat betekend het einde van de mensheid, iets wat zowiezo al veel te snel gaat gebeuren. Ik vindt de VS geen goede keus als leidende macht in de wereld, maar China is nog veel erger. Met de VS heb je tenminste nog de illusie dat je vrijheid hebt, maar als China de lijdende macht wordt zal ook dat verdwijnen.