PDA

Bekijk Volledige Versie : Maroc.NL op de Balie in discussie met minister Verdonk.



Ron Haleber
07-03-04, 03:22
Maroc.NL op de Balie in discussie met minister Verdonk.

Vanavond 6 maart was er op de Balie een discussie van Marokkanen met deze minister georganiseerd door het SMT.

Onze voorzitter Mohamed el Aissati hield een inleiding van een kwartier over partnerkeuze. Het was een erg helder verhaal dat op punten met geprojecteerde teksten werd ondersteund zodat het heel goed te volgen was.

Mohamed maakte duidelijk dat de aantallen huwelijksmigranten die de ronde doen en waar de minister zich op baseert overdreven waren.

Opvallend was het aantal van 50% Marokkanen dat Mohamed noemde, die het verkiezen om voor het huwelijk met samenwonen ervaring op te doen...!

Onze Dick Sipkes ging fors in de aanval op de minister voor wat betreft de vooroordelen over integratie. Zo hield hij haar voor dat over Chinezen die toch allerminst geïntegreerd kunnen heten, geen woord wordt vuil gemaakt terwijl er over Marokkanen zoveel fuss ontstaat...


Tijdens het tweede deel liet men bijna alleen ongetrouwde jonge Marokkanen aan het woord. Met heel verschillende opinies: zo was er één die zei dat hij juist in NL zijn vrouw wou vinden, hij had geen zin in discussies over "waarom ezels in het Rifgebergte nu wel of niet willen paren...".


Het bleek dat de minister voor het eerst geconfronteerd werd met een gehoor van meer dan 100 Marokkanen. Zij was daarom in het begin wat zenuwachtig... Maar gaandeweg kreeg ze er zin in en zou graag terugkomen. Ze maakte een positieve gedecideerde indruk en zei zich weinig van haar partij aan te trekken...

Met een paar moslima's maakte ze een afspraak om over de hoofddoek te praten.

Vreemd genoeg kwam enkel een terloopse opmerkingen daarover in de NOS-avondjournaals voor. Het Amsterdamse AT5 maakte helemaal geen melding van deze discussie die fel maar zonder enige storende opmerking verliep...

Jammer genoeg liet Nabil zich niet zien :confused:

El Aissati gaf in geuren en kleuren in woord&projectie weer hoe hier over enige weken een dating-mogelijkheid geopend zal worden. Dick vertelde me dat hij druk met de organisatie ervan bezig is. Imam Van Bommel zal vragen gaan beantwoorden. Het wordt dus een nationaal unicum van Maroc.NL.


Hopelijk zet Mohamed hier als MO_NL zijn helder verhaal neer en geeft Dick ons als Angkor een verslag van zijn felle discussie met de minister...???

Waren er behalve de familie van Mohamed nog andere aanwezigen van de prikkers hier die er iets aan kunnen toevoegen?

Ron Haleber.

Goodnight
07-03-04, 03:30
Wordt het herhaald?Of is het helemaal niet op tv geweest?

Zou het wel leuk vinden het te zien....

Ik denk niet dat Mo_nl zijn familie uit 100 personen bestaat?

Ron Haleber
07-03-04, 03:50
Geplaatst door Goodnight
Wordt het herhaald?Of is het helemaal niet op tv geweest?

Zou het wel leuk vinden het te zien....

Ik denk niet dat Mo_nl zijn familie uit 100 personen bestaat?

Maroc.NL treedt ook wel eens off-line op! Maar evenementen off-line worden nu eenmaal nooit herhaald. Die zijn uniek! Jammer voor je!

Ik vroeg trouwens of er naast de familie van Mohamed nog andere aanwezigen van de prikkers hier bij waren om hun indrukken weer te geven??? :jeweetog:

Al mag MO_NL de prikkers van zijn site eigenlijk wel in brede zin tot zijn "extended" familie rekenen... :duizelig:

Goodnight
07-03-04, 03:52
Geplaatst door Ron Haleber
Maroc.NL treedt ook wel eens off-line op! Maar evenementen off-line worden nu eenmaal nooit herhaald. Die zijn uniek! Jammer voor je!bedoelde dus of het op tv was mijnheer!


Ik vroeg trouwens of er naast de familie van Mohamed nog andere aanwezigen van de prikkers hier bij waren om hun indrukken weer te geven??? :jeweetog: euhm...wij hebben geen uitnodiging gekregen, althans ik niet :ego:


Al mag MO_NL de prikkers van zijn site eigenlijk wel in brede zin tot zijn "extended" familie rekenen... :duizelig:

ja het Tros gevoel, een grote fijne familie :moe:

Zwarte Schaap
07-03-04, 06:50
Het journaal heeft het mooi opgepakt door van de hele bijeenkomst Verdonks bijdrage samen te vatten en beelden uit te zenden waaruit blijkt dat verdonk vindt dat hoofdoekjes integratiebelemmerend zijn.

Met opgeheven vinger bracht zij de boodschap aan de Marokkanen over dat het niet zo moet zijn dat vrouwen alleen met een hoofdoek naar buiten mogen, zo gaan we in Nederland niet met elkaar om zegt ze er dan bij.

Tfoe.........lekker stigmatiserend weer.

Wat een kutland met haar kutmedia en haar kutministers.

Ron Haleber
07-03-04, 09:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het journaal heeft het mooi opgepakt door van de hele bijeenkomst Verdonks bijdrage samen te vatten en beelden uit te zenden waaruit blijkt dat verdonk vindt dat hoofdoekjes integratiebelemmerend zijn.

Met opgeheven vinger bracht zij de boodschap aan de Marokkanen over dat het niet zo moet zijn dat vrouwen alleen met een hoofdoek naar buiten mogen, zo gaan we in Nederland niet met elkaar om zegt ze er dan bij.

Tfoe.........lekker stigmatiserend weer.

Wat een kutland met haar kutmedia en haar kutministers.

Het meest stigmatiserende was dat de NOS enkel deze losse opmerking van haar uitzond en verder niets van de levendige discussie...

Dat deze minister niet cosher is mag bekend worden verondersteld. Zo bracht zij ook - zonder tegenspraak uit de zaal - haar vignetten-experiment weer naar voren.

taouanza
07-03-04, 09:33
Geplaatst door Alcibiades
Is het dan niet waar dat sommige moslima's alleen met een hoofddoekje op naar buiten mogen?


:moe:

taouanza
07-03-04, 09:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het journaal heeft het mooi opgepakt door van de hele bijeenkomst Verdonks bijdrage samen te vatten en beelden uit te zenden waaruit blijkt dat verdonk vindt dat hoofdoekjes integratiebelemmerend zijn.

Met opgeheven vinger bracht zij de boodschap aan de Marokkanen over dat het niet zo moet zijn dat vrouwen alleen met een hoofdoek naar buiten mogen, zo gaan we in Nederland niet met elkaar om zegt ze er dan bij.

Tfoe.........lekker stigmatiserend weer.

Wat een kutland met haar kutmedia en haar kutministers.

Echt kotsmisselijk is dit.:mad:

Zo brengen Marokkanen als een stoute kleuterklas.Maar gelukkig is er een strenge juf om de orde te handhaven.Hoe respectloos!

~Panthera~
07-03-04, 12:17
Geplaatst door taouanza
Echt kotsmisselijk is dit.:mad:

Zo brengen Marokkanen als een stoute kleuterklas.Maar gelukkig is er een strenge juf om de orde te handhaven.Hoe respectloos!
--------------

Iedereen kent wel zo'n pokkejuf van vroeger. :moe:
Back to the fifties.

Goodnight
07-03-04, 12:26
Geplaatst door Alcibiades
Is het dan niet waar dat sommige moslima's alleen met een hoofddoekje op naar buiten mogen?

Alci, daar gaat het nu ff niet om.Het gaat er om dat blijkbaar het NOS een eenzijdige uiteenzetting geeft van het debat.Met andere woorden er was wel meer aan bod gekomen dan wat Verdonk heeft meegedeeld aan die domme Marokkaantjes die even moesten leren hoe het er in Nederland aan toe gaat.

Toevallig heb ik net dat ene kleine stukje gehoord.Ik zag niet eens wie het was omdat ik samen met een zwager in een andere kamer zaten.Maar bij het horen van de manier waarop la Verdonk dit zei keken we elkaar alleen aan en dachten: there we go again.....kan het ook een keer anders overgaan dan over die uitgekauwde hoofddoekjes en de tirannieke moslimmannen?

La Verdonk is niet echt origineel moet ik zeggen.Maar dat terzijde....

Dus waarom wordt er alleen een fragment uitgezonden wat dus geen goed beeld geeft van het hele debat.Zou ook wel wat anders willen horen dan hetgeen wat la Verdonk blaatte, dat begint eentonig te worden.Bijv. wat die 100 Marokkanen ook te vertellen hadden.

Goodnight
07-03-04, 12:28
Geplaatst door Ron Haleber
Het meest stigmatiserende was dat de NOS enkel deze losse opmerking van haar uitzond en verder niets van de levendige discussie...

Dat deze minister niet cosher is mag bekend worden verondersteld. Zo bracht zij ook - zonder tegenspraak uit de zaal - haar vignetten-experiment weer naar voren.

vignetten wat?
En he was je niet dezelfde tijd als mij nog wakker vanochten?En je bent alweer gezellig aan het prikken om 9:00?? :hihi:

ZbaqZbaq
07-03-04, 13:53
Als Nabil er was geweest had het op rellen uitgelopen :hihi: :hihi:

ZbaqZbaq
07-03-04, 13:57
ik vind het wel jammer dat Mohammed enigzins gekozen heeft voor een apologetische aanpak.....verder is het een beste gozer.

ik bedoel....al zijn het 99% van de mocro's die hun partner uit maroc halen....het gaat om het recht van vrije partnerkeuze.

Goodnight
07-03-04, 13:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
Als Nabil er was geweest had het op rellen uitgelopen :hihi: :hihi:

wie is die Nabil toch?
Las laatst ergens dat Ronny Naftaniel zei dat ie onder de naam Mokromike2 op het inetrnet fladderde???

En hier hoor ik dat het ZbaqZbaq is???

Goodnight
07-03-04, 14:28
Geplaatst door theo1610
Mevr Verdonk moet net als iedere andere zichzelf respecterende vrouw duidelijk niks hebben van een hoofddoekdraagplicht cq knechting van meisjes en vrouwen.
Dus een vrouw die een hoofddoek draagt heeft geen zelfrespect.....ga liever spelen met je autootjes...

Tja, ongetwijfeld een zeer bittere pil voor het hier in de afgelopen 30 jaar neergestreken en met wijd open armen ontvangen zeer anti-westerse en zeer vrouwonvriendelijke volksdeel. gaap....

Wel, ik lig niet wakker van het leed joden aangedaan en dit infantiele 'moslimleed' zal me dus helemaal worst wezen. Als het hier niet langer bevalt, daar is de deur, simpel.

ach ja...je zou wel anders piepen als het jou overkomt, dus hoop en bid dat jou of je naasten nooit zo'n lot zal treffen.....

Maar eigenlijk zegt het laatste genoeg over jouw menselijkheid...die bezit je namelijk niet.
Dus wie ben jij om het te hebben over zelfrespect of vrouwonvriendelijkheid....hahaha klink je niet echt geloofwaardig. :wink:

Zwarte Schaap
07-03-04, 14:30
Geplaatst door theo1610
Mevr Verdonk moet net als iedere andere zichzelf respecterende vrouw duidelijk niks hebben van een hoofddoekdraagplicht cq knechting van meisjes en vrouwen.
Tja, ongetwijfeld een zeer bittere pil voor het hier in de afgelopen 30 jaar neergestreken en met wijd open armen ontvangen zeer anti-westerse en zeer vrouwonvriendelijke volksdeel.
Wel, ik lig niet wakker van het leed joden aangedaan en dit infantiele 'moslimleed' zal me dus helemaal worst wezen. Als het hier niet langer bevalt, daar is de deur, simpel.

Als dit het beeld is wat men heeft van allochtonen dan geeft dat alleen aan hoe dom en achterbaks de media en politiek de autochtonen hebben gehouden hun werk hebben gedaan bij de meningsvorming bij veel autochtonen.

Als men niets anders kan doen dan alles te reduceren tot vrouwenonderdrukking door een hoofdoek dan kan ik niets anders concluderen dat ik niet bij dit deel van de sponsachtige autochtonen wil horen.

Wees er maar trots op dat er zelfdenkende kritische autochtonen bestaan die je kunnen leiden in de donkere dagen van je intelligentie en geen misbruik maken van je domme woede die op vooroordelen is gebaseerd.

Goodnight
07-03-04, 14:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als dit het beeld is wat men heeft van allochtonen dan geeft dat alleen aan hoe dom en achterbaks de media en politiek de autochtonen hebben gehouden hun werk hebben gedaan bij de meningsvorming bij veel autochtonen.

Als men niets anders kan doen dan alles te reduceren tot vrouwenonderrukking door een hoofdoek dan kan ik niets anders concluderen dat ik niet bij dit deel van de sponsachtige autochtonen wil horen.

Wees er maar trots op dat er zelfdenkende kritische autochtonen bestaan die je kunnen leiden in de donkere dagen van je intelligentie en geen misbruik maken van je domme woede die op vooroordelen is gebaseerd.

ZS, bespaar je de moeite serieus op theo in te gaan.ben net achter zijn werkelijke leeftijd gekomen.Ik denk dat hij op zoek is naar een speelkameraadje....misschien dat ie meer succes zal hebben in de zandbak bij hem om de hoek....

Goodnight
07-03-04, 15:02
Geplaatst door theo1610
Nee, een zichzelf respecterende vrouw laat zich niet als een domme koe behandelen.
En ga spelen met je autootjes? Dat is inderdaad een schot in de roos, kennen wij elkaar misschien..?

Een zichzelf resepcterende vrouw laat zich in GEEN ENKEL situatie behandelen als een domme koe.
Nou aangezien ik auto rijd en jij nog met autootjes speelt is dat denk ik de enige overeenkomst....



Ik wil dus niet dat het mij overkomt en evenmin dat het jou overkomt.... ow opeens trek je je het leed van de joden en moslims wel aan?Wat wordt het nu precies...wel 1 lijn trekken he?



Kortom, wat ik zeg is wel waar maar omdat mijn menselijkheid net als bij Hirsi Ali niet optimaal zou zijn is hetgeen ik zeg niet waar? En jij denkt dat ik in die afgezaagde (moslim)retoriek trap, bijdehandje? Ga lekker met je 3wieler spelen. :) :)

Even die vreemde zin ontcijferen hoor.Duidelijkheid is in ieder geval niet aan jou besteed laat ik dat voorop stellen.Ik heb niet beweerd dat het aan menselijkheid ontbreekt bij AHA.Ze ziet alleen de zaken in een wel heel vreemde en radicale context en maakt zich ook schuldig aan hetgeen zij anderen van beschuldigt.Ow moslimretoriek? vertel....want ontgaat me even waar je het over hebt hoor.Ik denk hetgeen afgezaagde retoriek is hetgeen wat jij nu doet.Als men om inhoudelijke reactie's vraagt met zulke afgezaagde argumenten als onderdrukking en vrouwonvriendelijkheid etc. en zelfs het argument dat mijn bijdrage afgezaagde moslimretoriek is afgezaagde antimoslim retoriek...vat je hem?bijdehandje...ja als ik zeg wat ik denk ben ik bijdehand?wat jij wil theo3 ( 3 staat voor jouw leeftijd)

Joesoef
07-03-04, 15:03
Geplaatst door Goodnight
ZS, bespaar je de moeite serieus op theo in te gaan.ben net achter zijn werkelijke leeftijd gekomen.Ik denk dat hij op zoek is naar een speelkameraadje....misschien dat ie meer succes zal hebben in de zandbak bij hem om de hoek....

Let niet op theo1610. Deze man vervuild al jaren lang diverse nieuws groepen met zijn uiterst rechtse conservatieve onzin.

Om even aan te geven:
14 december - Het kantongerecht te Arnhem veroordeelt de internetgebruiker, die zich Theo1610 noemt, bij verstek tot een geldboete van 1500 gulden of 30 dagen hechtenis en tot twee weken voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. De man plaatste al geruime tijd zeer antisemitische en racistische teksten op internet. Het is de eerste keer dat een 'gewone' internet gebruiker wordt veroordeelt wegens discriminatie op internet.

Ik heb enkele van zijn uiterst rechtse nazistische fasistische praatjes gelezen en ik ga ze hier niet plaatsen.

Goodnight
07-03-04, 15:11
Geplaatst door Joesoef
Let niet op theo1610. Deze man vervuild al jaren lang diverse nieuws groepen met zijn uiterst rechtse conservatieve onzin.

Om even aan te geven:
14 december - Het kantongerecht te Arnhem veroordeelt de internetgebruiker, die zich Theo1610 noemt, bij verstek tot een geldboete van 1500 gulden of 30 dagen hechtenis en tot twee weken voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar. De man plaatste al geruime tijd zeer antisemitische en racistische teksten op internet. Het is de eerste keer dat een 'gewone' internet gebruiker wordt veroordeelt wegens discriminatie op internet.

Ik heb enkele van zijn uiterst rechtse nazistische fasistische praatjes gelezen en ik ga ze hier niet plaatsen.

Ow theo joehoooeeee...je bent ontmaskerd.... :stout:

~Panthera~
07-03-04, 15:17
Geplaatst door theo1610
Afgesneden geslachtsdelen zijn niet meer dan vooroordelen?
How low can you go.... :( :(
------------

Ach man, flikker toch op! :aftel: Hayaan en jij doen het voorkomen alsof het GEHELE vrouwelijke deel van de Moslims met afgesneden geslachtsdelen rondloopt, terwijl het ALLEEN gebeurd in SOMMIGE landen, en dan ook nog vanwege de daar heersende CULTUUR.
Zo NIET, dan hadden ALLE moslimvrouwen dit moeten ondergaan en dat is dus HELEMAAL NIET het geval.

Eerst kijken, dan zijken. :fuckit2:

Zwarte Schaap
07-03-04, 15:24
Geplaatst door Goodnight
Ow theo joehoooeeee...je bent ontmaskerd.... :stout:

als je theo1610 in google intypt vindt je meteen een deel van zijn werkstukken in de loop der jaren.

Ik kom zijn naam al tegen in het jaar 1997. Meneertje is dus al zeker 7 jaar bezig. Een onverbeterlijke zielepootje dus.

Kaasje
07-03-04, 15:25
Toch vreemd dat mensen wel bereid zijn om te protesteren tegen een hoofddoekverbod, en niet voor het recht GEEN schaamlap te hoeven dragen.
Terwijl het toch echt zo is dat hoofddoek dragende vrouwen minder problemen hebben dan die er voor kiezen geen schaamlap te dragen.
Over die demonstratie tegen het franse hoofddoekverbod van de AEL waren een aantal mensen hier zeer enthousiast. Maar als autochtonen weer eens kritisch staan tegen het hoofddoekje dan is het onzin.
Hypocriet, bestaat dat woord in het berbers?

Goodnight
07-03-04, 15:27
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Ach man, flikker toch op! :aftel: Hayaan en jij doen het voorkomen alsof het GEHELE vrouwelijke deel van de Moslims met afgesneden geslachtsdelen rondloopt, terwijl het ALLEEN gebeurd in SOMMIGE landen, en dan ook nog vanwege de daar heersende CULTUUR.
Zo NIET, dan hadden ALLE moslimvrouwen dit moeten ondergaan en dat is dus HELEMAAL NIET het geval.

Eerst kijken, dan zijken. :fuckit2:


Nee je snapt het niet, we zijn allemaal besneden alleen weten we het niet.We zijn geindoctrineerd, we weten niet meer wat we zeggen of zelf willen.Maar daar is AHA die komt ons redden! Lange leven Aha :lachu:

Goodnight
07-03-04, 15:31
Geplaatst door Kaasje
Toch vreemd dat mensen wel bereid zijn om te protesteren tegen een hoofddoekverbod, en niet voor het recht GEEN schaamlap te hoeven dragen.
Terwijl het toch echt zo is dat hoofddoek dragende vrouwen minder problemen hebben dan die er voor kiezen geen schaamlap te dragen.
Over die demonstratie tegen het franse hoofddoekverbod van de AEL waren een aantal mensen hier zeer enthousiast. Maar als autochtonen weer eens kritisch staan tegen het hoofddoekje dan is het onzin.
Hypocriet, bestaat dat woord in het berbers?

wat is dat nu weer voor achterlijke stelling.Natuurlijk ageren moslims tegen het hoofddoekverbod en niet tegen.Ik snap zulke domme uitspraken niet....je gaat toch niet en tegen en voor stemmen?

Op dit moment is het zo dat er een grote groep monddood gemaakt wordt en daar demonsteren de moslims tegen...of tegenstanders het nu willen of niet ( liever niet natuurlijk gezien dit soort uitspraken).

Als je lid bent van een vakbond bent dan demonstreer je toch ook tegen bezuinigingen door je werkgever?Of ga je dan ook met je werkgever demonstreren voor zijn rechten om die bezuinigingen door te voeren uit solidariteit?

Je mag kritisch staan tegenover het hoofddoekje, niemand die je daarin bellemrt.Maar op het moment dat jij anderen hun rechten wil ontnemen dan is het andere koek snap je het verschil?

Hypocriet is het als je niet voor je principes staat en met alle winden meewaait....maar hoezo in het berbers?Ken je het woord dan al in het arabisch?

~Panthera~
07-03-04, 15:33
Geplaatst door Goodnight
Nee je snapt het niet, we zijn allemaal besneden alleen weten we het niet.We zijn geindoctrineerd, we weten niet meer wat we zeggen of zelf willen.Maar daar is AHA die komt ons redden! Lange leven Aha :lachu:
------------------

T is goed dat je het effe zegt : was ik toch even kompleet de weg kwijt ! :lachu:

Goodnight
07-03-04, 15:37
weet je wat nog meer hypocriet is?

Zogenaamd vrijheid van meningsuiting, om te geloven wat je wilt, te zijn wie je bent propageren, maar tegelijkertijd mensen die zich daarop beroepen op slinkse wijze dat recht ontnemen, onder het mom ze worden onderdrukt.
de meisjes en vrouwen die roepen dat ze er zelf voor kiezen zijn roependen in de woestijn, die worden niet gehoord en hun argumenten worden met een zwaai van de arm van de tafel afgeveegd.

RiffiA84
07-03-04, 15:39
Mensen ik was gister aanwezig bij de bijeenkomst met de Minister in amsterdam. Ik wil er het een en ander over kwijt. Wat een tegenvallende middag was het. De onderwerpen die besproken zouden worden waren Arbeidsmarkt en Partnerkeuze. Behalve dat de Minister niets anders zei dan hetgeen wat politiek verantwoord was. Ben ik absoluut niet wijzer geworden. Het ontwijken van de vragen door de Minister uit het publiek door met een omweg, antwoord te geven, irriteerde ons (een vriendin en ik) maateloos!! De opkomst van de marokkaanse jongeren viel ook tegen. Er waren een aantal mensen in het publiek die met raake en zinnige opmerkingen kwamen. Helaas werd daar niet scherp op gereageerd. Niet door de minister. En ook niet door de jongeren onderling. Dit had de discussie wat heviger kunnen maken.

Zelf sta ik achter de punten die in het beleid staan (min. leeftijd 21 jaar, 120% min loon verdienen, inburgeringscursus etc.) alleen de manier waarop ze het willen doen, daar kan ik me niet in vinden. De mensen in het land van herkomst (in dit geval magreb) worden teveel aan hun lot overgelaten en niet begeleid. Dit lijkt me demotiverend voor de partner die moet inburgeren. En het leren van 250 woorden? Wat zijn die woorden dan? Lekker stampot!! of nee beter...U krijgt 1 koekje bij de thee!! De plannen zijn goed. De uitwerkingen daarvan niet realistisch haalbaar.
En jammer dat het nieuws een klein stukje heeft laten zien. Het gedeelte over de HIJAB. Dat was toch niet 1 van de onderwerpen van die middag? Duidelijk waar de media zich het liefst mee bezig houdt....Ik dacht dat we ons zouden bezig houden met de positie van de autochtonen van marokkaanse afkomst op de arbeidsmarkt?

Laatste opmerking cq mededeling en dan stop ik met mijn boekwerk.

Weet men tegenwoordig wat het huwelijk inhoud? Er werd gister over het huwelijk gesproken alsof het een fase is, een overeenkomst waar je ff doorheen moet in je leven. Zonder rekening te houden met de persoon die in een vreemd land komt. De taal niet spreekt opnieuw een cursus opvoeding en wegwijs worden in het leven moet krijgen. Een huwelijk is toch gebasseerd op liefde? respect> vertrouwen. oprechtheid. humor. en natuurlijk het geloof? Vader en Moeder worden van kinderen als ALLAH het wil....? Met alle respect voor de mensen die een partner uit het buitenland halen.....Ik kan me niet voorstellen dat ik met iemand uit Marokko trouw. Misschien door de vooroordelen die ik heb. Hoe realistisch is het als je 1 week naar je geboorte dorp gaat en je ouders zich elke dag moeten bezig houden met afwijzingen( slecht nieuws gesprekken)?

PAPIER HIER?? Of echte Liefde?

anyways bedankt voor jullie aandacht...

Kaasje
07-03-04, 15:46
Geplaatst door Goodnight
wat is dat nu weer voor achterlijke stelling.Natuurlijk ageren moslims tegen het hoofddoekverbod en niet tegen.Ik snap zulke domme uitspraken niet....je gaat toch niet en tegen en voor stemmen?

Op dit moment is het zo dat er een grote groep monddood gemaakt wordt en daar demonsteren de moslims tegen...of tegenstanders het nu willen of niet ( liever niet natuurlijk gezien dit soort uitspraken).

Als je lid bent van een vakbond bent dan demonstreer je toch ook tegen bezuinigingen door je werkgever?Of ga je dan ook met je werkgever demonstreren voor zijn rechten om die bezuinigingen door te voeren uit solidariteit?

Je mag kritisch staan tegenover het hoofddoekje, niemand die je daarin bellemrt.Maar op het moment dat jij anderen hun rechten wil ontnemen dan is het andere koek snap je het verschil?

Hypocriet is het als je niet voor je principes staat en met alle winden meewaait....maar hoezo in het berbers?Ken je het woord dan al in het arabisch?

Tuurlijk is het niet en en. Maar een deel voor en een deel tegen. Laatst was er een klein marokkaans meisje op de school hier in de buurt die de klas niet meer indurfde. Dat kwam omdat ze van haar ouders perse een hoofddoekje moest dragen. Zij wou dit niet, en schaamde zich voor haar klasgenootjes. Als de AEL ook maar een knip voor de neus waard zou zijn dan vocht ze voor de vrije keuze van alle moslims.
Dit soort meisjes die dus weldegelijk een schaamlap MOETEN dragen zijn wat mij betreft veel kwetsbaarder dan al die mondige moslimas op de dam bij de AEL demonstratie. Maar voor dat soort meisjes wordt dus niet gedemonstreerd. Alleen maar voor die zogenaamd monddood gemaakte schaamlap fetisjisten.

Goodnight
07-03-04, 15:57
Geplaatst door theo1610
Dat zou ik dolgraag willen beamen maar de realiteit laat helaas toch iets anders zien. moet je eerst die balken uit je ogen halen, dan kan je beter zien.Het is maar WAT je wilt zien.




In mijn autootjes valt met een hoofdoekje om goed te rijden, maar voor een tulband zijn ze op 1 na veel te klein. ;)

Ow? :vreemd:

Goodnight
07-03-04, 16:03
Geplaatst door Kaasje
Tuurlijk is het niet en en. Maar een deel voor en een deel tegen. Laatst was er een klein marokkaans meisje op de school hier in de buurt die de klas niet meer indurfde. dat is niet leuk idd.Maar ik zie ook geen protesten van Nederlanders als een nederlands kindje iets moet dragen van papa en mama en de klas niet in durft.
Overigens zie ik ook geen antidemonstraties van Nederlanders die zo begaan zijn met het lot van de meisjes die een hoofddoek op moeten.

Als de AEL ook maar een knip voor de neus waard zou zijn dan vocht ze voor de vrije keuze van alle moslims. in tegenstelling tot wat velen willen geloven is de AEL niet de spreekbuis voor alle moslims.Ik ben niet op de hoogte van de AEL en waar ze voor staan.Ik heb niet gedemonstreerd, zal dat ook nooit doen.Maar ik ben wel ergens voor of tegen.En alhoewel ik zelf geen doekje draag ben ik absoluut tegen deze belachelijk wet die het dragen ervan verbiedt.

Dit soort meisjes die dus weldegelijk een schaamlap MOETEN dragen zijn wat mij betreft veel kwetsbaarder dan al die mondige moslimas op de dam bij de AEL demonstratie. iedere persoon die de vrijheid wordt ontnomen zelf te kiezen is kwetsbaar.


Maar voor dat soort meisjes wordt dus niet gedemonstreerd. Alleen maar voor die zogenaamd monddood gemaakte schaamlap fetisjisten.

Ik zou zeggen neem het voortouw en organiseer een tegen demonstratie als het je zo aan het hart gaat....veel succes...

Kaasje
07-03-04, 16:09
Geplaatst door Goodnight

Ik zou zeggen neem het voortouw en organiseer een tegen demonstratie als het je zo aan het hart gaat....veel succes...

Is niet nodig, de politiek komt gelukkig in beweging. Alhoewel ik tegen een algeheel hoofddoekverbod ben.

Goodnight
07-03-04, 16:26
Geplaatst door theo1610
En omdat ik geen spijt en berouw toonde noch wilde beloven het niet meer te doen resulteerde eea in 1500 piek boete en 4 wkn vw.

krijgen we hier ook koffie en cake bij deze ontboezemingen?

Joesoef
07-03-04, 16:32
Geplaatst door theo1610
Een halve waarheid is erger dan een hele leugen, niet ?


Ik heb nergens gelogen Theotje. Iemand die zo ziek is dat hij "ome johan" steunt, een nieuwsgroep vervuilende banale parasiet, zegt genoeg.

En jouw uitspraken over ondermeer J*den die zelf hun bezit bij elkaar zouden hebben gestolen waren genoeg voor een veroordeling. Of was het jouw uitspraak dat h|tler hun redding was, of de denigrerende opmerking over het Anne Frankhuis. Of het verband dat je legde met een meteoriet en de aanwezigheid van teveel J*den?

Zo kan ik nog wel even door gaan meneer de antisemiet. De combinatie van theo1610 en j*den geeft maarliefst 2900 hits.

Op dit forum maken de Moslims tenminste nog een verschil tussen J*den en zionisten.


Dag Xenofoob.

Joesoef
07-03-04, 16:37
Geplaatst door theo1610
En omdat ik geen spijt en berouw toonde noch wilde beloven het niet meer te doen resulteerde eea in 1500 piek boete en 4 wkn vw.

Je bent een huichelaar theo. Google slaat op tilt als je theo1610 met de combenatie joden/ moslims/ asielzoekers oid in typt.

Je bent gewoon een bange schijterd die zich koest houd omdat hij voorwaardelijk heeft gekregen.

Orakel
07-03-04, 17:38
"Zo gaan wij in Nederland niet met elkaar om." Die uitspraak van Verdonk stuitert nu al 2 dagen door me hoofd en kweet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Zeker niet als je in overweging neemt dat ze voornamelijk in gesprek was met mensen die hier geboren zijn en hier naar alle waarschijnlijkheid ook zullen sterven.

Goodnight
07-03-04, 18:03
Geplaatst door Orakel
"Zo gaan wij in Nederland niet met elkaar om." Die uitspraak van Verdonk stuitert nu al 2 dagen door me hoofd en kweet niet zo goed wat ik ervan moet denken.
Zeker niet als je in overweging neemt dat ze voornamelijk in gesprek was met mensen die hier geboren zijn en hier naar alle waarschijnlijkheid ook zullen sterven.

hehehe...ik hoorde het wel,maar zag haar gezicht er niet bij.Maar stelde me helemaal hoe ze zwaaide met dat vingertje erbij....

Goodnight
07-03-04, 18:04
Geplaatst door theo1610
Biertje ?

Nah Nic (:wink:) ik hou ut bij een spaatje...wil geen bierbuikje.

taouanza
08-03-04, 08:47
Opvallend was het aantal van 50% Marokkanen dat Mohamed noemde, die het verkiezen om voor het huwelijk met samenwonen ervaring op te doen...!



:haha:

Deze vond ik een goeie:Eerst ervaring opdoen en dan importeren.:hihi:
Ja echt opvallend.:moe:

Tis trouwens haraam.

Ron Haleber
08-03-04, 09:19
Geplaatst door taouanza
:haha:

Deze vond ik een goeie:Eerst ervaring opdoen en dan importeren.:hihi:
Ja echt opvallend.:moe:

Tis trouwens haraam.

Haraam of niet, toch legde onze voorzitter El Aissati duidelijk de nadruk op de Marokkaanse wens tot vóóraf samenwonen (van precies 48%)...! :love:

En onze voorzitter liet met géén woord zijn afkeuring daarover blijken. Integendeel het stond in zijn rij van tegen minister Verdonk gerichte argumenten dat integratie wel degelijk plaatsvindt...! Het ging Mohamed dus om meer dan om het constateren van zomaar een feit!


Ik was al erg verbaasd dat niemand over dit punt uit mijn verslag heenviel. Ook MO_NL reageert maar niet ondanks dat het erg nuttig zou zijn als hij zijn helder verhaal op NVDD neerzet! :nerveus:


Gelukkig is Taouanza op Internationale Vrouwendag wakker geworden en reageert op mijn verslag:




Opvallend was het aantal van 50% Marokkanen dat Mohamed noemde, die het verkiezen om voor het huwelijk met samenwonen ervaring op te doen...!




Taouanza hoe plaats je zo'n "harame" (? :mad: ) opmerking uit mond van onze voorzitter die toch als een voorbeeldig moslim door het leven gaat? Zouden moslima's er begrip voor moeten opbrengen? :fpotver:


Of raken ook de braafste moslims in dit land al te zeer verstrikt in het web dat de Nederlanders voor hen spinnen? :fpotver:


Dus dan maar snel weer terug naar de Moumni's die streng aan het rechte pad vasthouden? :huil2:




P.S. Het gaat mij echt niet om de persoon van Mohamed die als onze voorzitter aan het woord was en nog wel zijn grote dating-plannen met deze site aan de orde stelde: als Aboutalib, Elatik of Harchaoui er positief mee op de proppen waren gekomen, had ik er even sterk melding van gemaakt...! :vlammen:

Donna
08-03-04, 09:22
Geplaatst door taouanza
:haha:

Deze vond ik een goeie:Eerst ervaring opdoen en dan importeren.:hihi:
Ja echt opvallend.:moe:

Tis trouwens haraam.


Ik ben enorm ouderwets. Ik zoek een man in mijn land van herkomst.

:jammer:

Sorry!

;)


Gefeliciteerd met internationale vrouwendag trouwens.........

taouanza
08-03-04, 09:26
Geplaatst door Donna
Ik ben enorm ouderwets. Ik zoek een man in mijn land van herkomst.

:jammer:

Sorry!

;)


Gefeliciteerd met internationale vrouwendag trouwens.........

Dankje ga je nog iets leuks doen vandaag?:)

taouanza
08-03-04, 09:27
Geplaatst door Ron Haleber
Haraam of niet, toch legde onze voorzitter El Aissati duidelijk de nadruk op de Marokkaanse wens tot vóóraf samenwonen (van precies 48%)...! :love:

En onze voorzitter liet met géén woord zijn afkeuring daarover blijken. Integendeel het stond in zijn rij van tegen minister Verdonk gerichte argumenten dat integratie wel degelijk plaatsvindt...! Het ging Mohamed dus om meer dan om het constateren van zomaar een feit!


Ik was al erg verbaasd dat niemand over dit punt uit mijn verslag heenviel. Ook MO_NL reageert maar niet ondanks dat het erg nuttig zou zijn als hij zijn helder verhaal op NVDD neerzet! :nerveus:


Gelukkig is Taouanza op Internationale Vrouwendag wakker geworden en reageert op mijn verslag:




Taouanza hoe plaats je zo'n "harame" (? :mad: ) opmerking uit mond van onze voorzitter die toch als een voorbeeldig moslim door het leven gaat? Zouden moslima's er begrip voor moeten opbrengen? :fpotver:


Of raken ook de braafste moslims in dit land al te zeer verstrikt in het web dat de Nederlanders voor hen spinnen? :fpotver:


Dus dan maar snel weer terug naar de Moumni's die streng aan het rechte pad vasthouden? :huil2:




P.S. Het gaat mij echt niet om de persoon van Mohamed die als onze voorzitter aan het woord was en nog wel zijn grote dating-plannen met deze site aan de orde stelde: als Aboutalib, Elatik of Harchaoui er positief mee op de proppen waren gekomen, had ik er even sterk melding van gemaakt...! :vlammen:




:haha: :haha: :haha:

Donna
08-03-04, 09:29
Geplaatst door taouanza
Dankje ga je nog iets leuks doen vandaag?:)


Ik ga heel rolbevestigend koekjes bakken om het te vieren ;) Ga jij nog iets speciaals doen?

Naah. Ik moet werken. Bah. :moe:

Ik moet ervandoor. :zwaai: Veel plezier vandaag!

Ron Haleber
08-03-04, 09:31
Geplaatst door Donna
Ik ben enorm ouderwets. Ik zoek een man in mijn land van herkomst. :jammer: Sorry! ;)


Voor een autochtoon als jij - ouderwets of modern - is opdoen van ervaring vóóraf aan het huwelijk niets bijzonders...!

taouanza
08-03-04, 09:33
Geplaatst door Donna
Ik ga heel rolbevestigend koekjes bakken om het te vieren ;) Ga jij nog iets speciaals doen?

Naah. Ik moet werken. Bah. :moe:

Ik moet ervandoor. :zwaai: Veel plezier vandaag!

Ja ik ga naar zo'n vrouwendag, en ik ga heel sarcastische zitten kijken.
Want ik vind het onderwerp maar zo en zo.Maar ja het kan meevallen toch?

Ron Haleber
08-03-04, 09:56
Geplaatst door taouanza
Ja ik ga naar zo'n vrouwendag, en ik ga heel sarcastische zitten kijken. Want ik vind het onderwerp maar zo en zo.Maar ja het kan meevallen toch?

Nu speel je weer de oude topic-verstjeerster - jammer dat mark er niet meer is - en beantwoordt de hierboven gestelde vraag niet:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1211596#post1211596

:strik: :droef:

taouanza
08-03-04, 10:07
Geplaatst door Ron Haleber
Nu speel je weer de oude topic-verstjeerster - jammer dat mark er niet meer is - en beantwoordt de hierboven gestelde vraag niet:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&postid=1211596#post1211596

:strik: :droef:

Wat moet ik beantwoorden?! Ik wist niet dat meneer El Aissati's woorden wet zijn.

Begreep niks van je relaas vond het wel grappig. :lachu:

Julien
08-03-04, 13:53
Geplaatst door ZbaqZbaq
ik vind het wel jammer dat Mohammed enigzins gekozen heeft voor een apologetische aanpak.....verder is het een beste gozer.

ik bedoel....al zijn het 99% van de mocro's die hun partner uit maroc halen....het gaat om het recht van vrije partnerkeuze.

er is nog steeds vrije partnerkeuze, alleen lijkt het me logischer dat je eerst kijkt wat voor leuke meisjes hier dicht bij huis wonen.