PDA

Bekijk Volledige Versie : Sommige moslims, sommige christenen en sex



Olive Yao
07-03-04, 16:44
GUN MOSLIMA'S EIGEN SEXUALITEIT

Naema Tahir

NRC maandag 1 maart 2004

De maagdelijkheid van de moslima is symbool in de politieke strijd van conservatieve moslims. Het wordt tijd dat moderne moslima’s de zelfbeschikking over hun lichaan opeisen, meent Naema Tahir.

“Moslims doen niet aan sex”, sprak één van mijn opvoeders, “wij krijgen onze kinderen van Allah”. Op mijn dertiende wist ik niet wat sex was, maar deze "wijze" woorden stelden me wel gerust. Ze bevestigden wat ik reeds vermoedde: namelijk dat moslims en koninklijke families niet aan sex deden. Deze mensen waren immers heilig, en sex was vies, iets voor de minder verheven westerlingen.

Het taboe op sexualiteit is niet onbekend binnen moslimgezinnen. Met zijn boek Islam, liefde en sexualiteit wil Abdulwahid van Bommel moslims ervan bewust maken dat sex openlijk wordt besproken in moslimse bronnen. Zijn pleidooi om de profeet Mohammed als voorbeeld te nemen en terug te grijpen naar oude normen, is een typische roep om de sexuele grenzen af te bakenen. Sex is toegestaan, maar ga vooral niet over tot de “westerse vrije sex”: het ultieme kwaad dat tot de verloedering van de maatschappij zal leiden. Met dit pleidooi zal het taboe moeilijk doorbroken kunnen worden.

Veel gelovige ouders willen hun kinderen niet al te nieuwsgierig maken naar hun lichamelijkheid en sexualiteit. Liever laten ze het sexuele gedrag van zonen onbesproken of gedogen het. Zolang de moslimdochters maar niet dezelfde sexuele vrijheid nemen, want zij behoren als maagd het huwelijk in te gaan. Conservatieve moslims ontkennen dat vrije sex veelvuldig bij moslims voorkomt en áls het voorkomt schrijven ze dat gemakkelijk toe aan de oversexte, materialistische consumentenmaatschappij van “het Westen”, waartegenover zij de islam als oplossing stellen.

De maagdelijkheid van de moslima (en in mindere mate de afwezigheid van openlijke homosexualiteit) is symbool in de politieke strijd van conservatieve moslims. Alsof de maagdenvlies niet háár maar de gemeenschap toebehoort, wordt de maagdelijkheidstoets een publieke aangelegenheid. Dit uit zich in strenge controle op het gedrag en kleding van de moslima. Met haar hoofddoek en bedekkende kleding lijkt ze te moeten uitstralen dat zíj tenminste niet de aanleiding geeft tot sex. En omdat zij in beginsel kán bewijzen of zij wel of niet maagd is, wordt dat bewijs ook verlangd. Alleen zo kan zij aantonen dat zij een deugdelijke vrouw is die de grenzen van de sexuele moraliteit niet heeft overschreden.

De ontmaagding - in de praktijk een recht van de echtgenoot tijdens de huwelijksnacht - wordt omgeven door angst voor schending van de eer van de familie. Die angst draagt de moslima. Vele sexueel actieve moslima's (en die zijn er) zullen hun sexuele verleden ontkennen. Ze ondergaan maagdenvlieshersteloperaties, gebruiken bloed producerende foefjes of trouwen in ongestelde staat. Dit alles om manlief een vrijbrief te geven tenminste wat bevlekte lakens aan de alerte schoonmoeder te tonen. De sexuele escapades van de man doen niet terzake.

Hoewel wordt volgehouden dat het de man ook verboden is buiten het huwelijk sex te hebben, is dit niet wat de wetten in de koran daarover zeggen: hem wordt sexueel genot toegestaan met meerdere vrouwen, en zelfs buiten de huwelijkse staat - bijvoorbeeld door sexuele omgang te hebben met zijn slavinnen. Uiteraard, slavernij is afgeschaft, maar de heilige wetten blijven overeind en wekken tenminste de suggestie dat zijn sexuele drift groter wordt geacht dan die van vrouwen. Dit zou een van de redenen kunnen zijn waarom zijn sexueel gedrag en sexuele zelfexpressie niet, zoals bij de moslima, onder de loep worden genomen.

Wordt het dan niet tijd om die normen ter discussie te stellen? Ooit was er een tijd waarin polygamie norm was, waarin een vrouw beschermd moest worden tegen de risico’s van de door mannen bevolkte harde buitenwereld, en waarin slaven deel uitmaakten van de huishoudens van rijke moslims. Er bestond een zekere sociale druk om gedragsnormen over sexualiteit verschillend naar geslacht in te vullen, zoals in de overgeleverd koranische wetten ook is gebeurd. In de gedesegregeerde maatschappijen, met de hogere huwelijksleeftijd, de toenemende kennis en de financiële en morele onafhankelijkheid van vrouwen, mogen we ons afvragen wat diezelfde normen zijn gaan betekenen en wat de mechanische naleving ervan inhoudt voor moslims.

De eis van mechanische naleving houdt geen rekening met de maatschappelijke werkelijkheid waarin sex buiten het huwelijk - de jure weliswaar verboden - maar de facto veelvuldig, maar verborgen, voorkomt. Een werkelijkheid waarin hypocrisie een moraliteit in stand houdt die geen basis vindt bij alle moslims. Een werkelijkheid waarin norm en praktijk aan de moslima blijvend minder sexuele rechten en vrijheden geven dan aan de heterosexuele moslimman. Een werkelijkheid waarin haar sexuele behoefte kleiner dan de zijne wordt geacht.

Het wordt tijd voor een debat over sexualiteit waarin wordt erkend dat de maagdencultus een uitwerking is van de moslimse normen, als gevolg waarvan vrouwen het recht ontnomen wordt een hoge standaard van sexuele gezondheid te bereiken en zij afhankelijk worden van het oordeel van anderen.

Het is niet meer voldoende te verwijzen naar de profeet, van wie wordt beweerd dat hij geen waarde hechtte aan de maagdelijkheid. Of naar mooie kretologie van moslima's dat zij juist beschermd worden tegen westerse schoonheidsidealen en niet worden gedwongen hun lichaam aan vreemden te tonen.

De moderne moslima zou vandaag in staat moeten zijn de zelfbeschikking over haar eigen lichaam op te eisen en haar maagdelijkheid en ontmaagding alleen háár zaak te maken. Zij moet kunnen kiezen voor invulling van haar sexualiteit op een manier die haar gelukkig maakt, of ze nou als maagd het huwelijk wil ingaan of niet.

Bovendien, als maagdelijkheid werkelijk geen eis is, zoals veel moslims beweren, waarom er dan aan toegeven?

Dus, Dolle Amina’s onder u: toon dat bebloede laken! Hang het aan de vlaggenmast op je balkon! Maar dan eerst na je symbolische zelfontmaagding. Bijvoorbeeld op 8 maart, internationale vrouwendag.

Olive Yao
07-03-04, 16:46
(…) een publieke aangelegenheid. Dit uit zich in strenge controle op het gedrag en kleding van de moslima (…) De ontmaagding - in de praktijk een recht van de echtgenoot tijdens de huwelijksnacht - wordt omgeven door angst voor schending van de eer van de familie. Die angst draagt de moslima.
Dit is heel belangrijk (kom ik later op terug).


Hoewel wordt volgehouden dat het de man ook verboden is buiten het huwelijk sex te hebben, is dit niet wat de wetten in de koran daarover zeggen.
Wat de koran ook zegt, wat is een redelijk standpunt?

Volgens mij is ons sexuele gedrag ten eerste genetisch bepaald. Je genen zijn bron van sexuele normen. Dus luister goed naar wat je natuur tegen je zegt.

Daarnaast zijn je cultuur (waaronder je godsdienst) en je verstand bronnen van normen.
Een belangrijke “verstandelijke” regel lijkt me: vermijd uitersten, excessen.
Het is dus een kwestie van het juiste midden vinden. Belangrijke leidraden daarbij lijken me geluk, liefde, en autonomie en vrijheid.


De moderne moslima zou vandaag in staat moeten zijn de zelfbeschikking over haar eigen lichaam op te eisen en haar maagdelijkheid en ontmaagding alleen háár zaak te maken.
Eén nuance: ik zou het niet alleen haar zaak maken. Bijvoorbeeld omdat ouders zich nu eenmaal zorgen maken om hun kinderen. Dit is te ver doorgevoerde individualiteit: “Wat ik doe gaat niemand iets aan”. Maar zo bedoelt Naema het waarschijnlijk ook niet.


geplaatst door Rabi’ah
Ik zou de brave meisjes met hoofddoekjes niet de kost willen geven die alles doen wat Allah verboden heeft als pa en broers even niet opletten.
Rabi’ah schreef dit drie maanden geleden onder het AHA-weekeinde.
Volgens mij kunnen goden niets verbieden, in die zin dat mensen godsdienstige normen alleen vrijwillig kunnen aanvaarden.

Zo zo Rabi’ah, pa en broers moeten dus goed opletten dat meisjes die verboden naleven? Denk dat je wel kunt raden hoe ik daarover denk.

(Rabi’ah zelf plaatste destijds koran 2:256 onder haar berichten, geen dwang in godsdienst).


geplaatst door Rabi'ah (in "Marokkaanse sociologe relativeert de rol van mannen als bewakers van oude tradities")
Pas als vrouwen hun bewustzijn anders richten, het heft in eigen hand nemen en zich zelf gaan verzetten tegen onderdrukkende, onislamitische tradities, zal er iets gaan veranderen, anders niet.
Hoezo onislamitisch? In feite zijn de tradities dat in ieder geval niet: ze komen immers voor onder moslims. En volgens diverse texten en interpretaties daarvan zijn ze dat ook niet.
Je gedachtegang lijkt te zijn: de islam is goed; onderdrukkende tradities zijn slecht; dus onderdrukkende tradities zijn onislamitisch.
Juist lijkt: in de leer en practijk van de islam komt onderdrukking voor, dus die leer en practijk zijn in zoverre niet goed.


geplaatst door Rabi’ah
De reden dat het vaak de Marokkaanse vrouwen zijn die veel feller aan de onderdrukkende tradities hangen dan de mannen, is ongeveer dezelfde reden waarom het juist de Somalische vrouwen zijn die met een haast zendelingachtig fanatisme de misdadige praktijk van de infibulatie verdedigen. Kwestie van krabbenmentaliteit en psychologische manipulatie; kennelijk is het gevoel van "vrouwelijke solidariteit" dat volgens veel feministen tot de "natuur" van de vrouw behoort minder sterk dan de (puur menselijke) neiging om de kant van de macht te kiezen, tegenover die van het recht.
Ik zou twee andere verklaringen noemen, twee van de belangrijkste psychische motivaties van mensen, nl. het mechanisme van sociaal bewijs en het consistentiemechanisme.

Het mechanisme van sociaal bewijs werkt zo:
Wat doe ik? Ik doe wat iedereen doet. Wat denk ik? Ik denk wat iedereen denkt. Wat vind ik goed? Goed vind ik wat iedereen goed vindt. Wat geloof ik? Ik geloof wat iedereen gelooft.

Het consistentiemechanisme houdt in dat mensen een neiging hebben om verder te gaan op een weg die ze eenmaal zijn ingeslagen. Die neiging wordt sterker naarmate ze meer moeite hebben gedaan om op die weg te komen en verder te gaan, langer op die weg zitten enz.

Beide psychische motivaties werken sterk bij besnijdenis.

Het consistentiemechanisme werkt sterk omdat een meisje een enorme lichamelijke en emotionele “investering” doet in haar besnijdenis: verminking, angst, pijn … Met als effect dat oudere vrouwen vaak de fanatiekste aanhangsters zijn.

Het mechanisme van sociaal bewijs gaat bijvoorbeeld zo:

“Ze was tien jaar oud toen de meisjes op school en in haar wijk in Mogadishu al lang besneden waren. Stella Ismail niet. Haar moeder wilde dat niet, die was zelf in een huis besneden, zonder verdoving en onder onhygiënische omstandigheden. Alles beloofde ze haar dochter, alles, als ze zich niet zou laten besnijden. Maar Stella voelde zich buitengesloten. Besneden meisjes waren trotse meisjes, met veel vriendinnen. En ze zou net als de anderen een feest krijgen, met cadeautjes en muziek. Stella ging met de buurvrouw praten, met haar tante en haar oma en die wisten haar moeder te overtuigen. Stella Ismail werd alsnog besneden, onder verdoving in een ziekenhuis in Mogadishu. “Diezelfde dag nog begon de extreme pijn, bij het plassen. Dat had niemand me verteld”.
“In het begin was Zahra Naleie trots. Met vriendinnen lieten ze elkaar zien hoe ze besneden waren. En als ze ruzie hadden met een nieuw meisje op school, dan zeiden ze “Jij bent zeker niet besneden” ".

(uit NRC zaterdag 6 maart 2004)


Dus, Dolle Amina’s onder u: toon dat bebloede laken! Hang het aan de vlaggenmast op je balkon! Maar dan eerst na je symbolische zelfontmaagding. Bijvoorbeeld op 8 maart, internationale vrouwendag.
Dat is morgen al!

Simon
07-03-04, 16:58
In Buitenhof vandaag zat ook deze moslima Naema Tahir die opriep tot zelfontmaagding en het buitenhangen van het met bloed bevlekte laken.

Olive Yao
07-03-04, 17:10
Geplaatst door Simon
In Buitenhof vandaag zat ook deze moslima Naema Tahir die opriep tot zelfontmaagding en het buitenhangen van het met bloed bevlekte laken.
Lopend vuurtje.

Simon
07-03-04, 17:24
Bij sommigen ligt zo'n japanse vlag heel gevoelig :)

Olive Yao
07-03-04, 23:40
CHRISTIANITY AND SEX

"The worst feature of the christian religion, however, is its attitude towards sex - an attitude so morbid and so unnatural that it can be understood only when taken in relation to the sickness of the civilized world at the time when the Roman Empire was decaying.

We sometimes hear talk to the effect that christianity improved the status of women. This is one of the grossest perversions of history that it is possible to make. Women cannot enjoy a tolerable position in society where it is considered of the utmost importance that they should not infringe a very rigid moral code. Monks have always regarded Woman primarily as the temptress; they have thought of her mainly as the inspirer of impure lusts.

The teachin of the church has been, and still is, that virginity is best, but that for those who find this impossible marriage is permissible. "It is better to marry than to burn", as St. Paul brutally puts it. By making marriage indissoluble, and by stamping out all knowledge of the ars amandi, the church did what it could to secure that the only form of sex which it permitted should involve very little pleasure and a great deal of pain.

The opposition to birth control has, in fact, the same motive: if a woman has a child a year until she dies worn out, it is not to be supposed that she will derive much pleasure from her married life; therefore birth control must be discouraged.

(...)

Supposing that in this world that we live in today an inexperienced girl is married to a syphilitic man, in that case the catholic church says: "This is an indissoluble sacrament. You must stay together for life". And no steps of any sort must be taken by that woman to prevent herself from giving birth to syphilitic children. That is what the catholic church says. I say that that is fiendish cruelty, and nobody whose natural sympathies have not been warped by dogma, or whose moral nature was not absolutely dead to all sense of suffering, could maintain that it is right and proper that that state of things should continue."

uit: Betrand Russell, Has religion made useful contributions to civilization? (1930) en Why I am not a christian (1927).

Olive Yao
07-03-04, 23:43
Berand Russell
We sometimes hear talk to the effect that christianity improved the status of women. This is one of the grossest perversions of history that it is possible to make.
Misschien leuk om te onthouden voor wanneer er kritiek geleverd wordt op de plaats van vrouwen in moslimgemeenschappen.


Berand Russell
Women cannot enjoy a tolerable position in society where it is considered of the utmost importance that they should not infringe a very rigid moral code.


Naema Tahir
(...) een publieke aangelegenheid. Dit uit zich in strenge controle op het gedrag en kleding van de moslima (...) De ontmaagding - in de praktijk een recht van de echtgenoot tijdens de huwelijksnacht - wordt omgeven door angst voor schending van de eer van de familie. Die angst draagt de moslima.
Twee mensen, één gedachte.
Hopelijk meer dan twee mensen trouwens.


Betrand Russell
Monks have always regarded Woman primarily as the temptress; they have thought of her mainly as the inspirer of impure lusts.
Hier sprak Rabi'ah al over in haar reactie op Marokkaanse sociologe relativeert de rol van mannen als bewakers van oude tradities.


Betrand Russell
(...) if a woman has a child a year until she dies worn out, it is not to be supposed that she will derive much pleasure from her married life (...)
Onthoud dit, het komt in het vervolg nog terug.


Betrand Russell
(...) by stamping out all knowledge of the ars amandi, the church did what it could to secure that the only form of sex which it permitted should involve very little pleasure (...)
Belangrijk verschil met de moslimse godsdienst?


Olive Yao
Een belangrijke "verstandelijke" regel lijkt me: vermijd uitersten, excessen.
Het is dus een kwestie van het juiste midden vinden. Belangrijke leidraden daarbij lijken me geluk, liefde, en autonomie en vrijheid.
De christelijke kerk, met zijn antisexuele opvattingen, heeft dit door de eeuwen heen geschonden.

Russell schreef dit 75 jaar geleden. Sindsdien zal het toch wel veranderd zijn?

(wordt vervolgd)

~Panthera~
07-03-04, 23:49
Geplaatst door Olive Yao
CHRISTIANITY AND SEX

"The worst feature of the christian religion, however, is its attitude towards sex - an attitude so morbid and so unnatural that it can be understood only when taken in relation to the sickness of the civilized world at the time when the Roman Empire was decaying.

We sometimes hear talk to the effect that christianity improved the status of women. This is one of the grossest perversions of history that it is possible to make. Women cannot enjoy a tolerable position in society where it is considered of the utmost importance that they should not infringe a very rigid moral code. Monks have always regarded Woman primarily as the temptress; they have thought of her mainly as the inspirer of impure lusts.

The teachin of the church has been, and still is, that virginity is best, but that for those who find this impossible marriage is permissible. "It is better to marry than to burn", as St. Paul brutally puts it. By making marriage indissoluble, and by stamping out all knowledge of the ars amandi, the church did what it could to secure that the only form of sex which it permitted should involve very little pleasure and a great deal of pain.

The opposition to birth control has, in fact, the same motive: if a woman has a child a year until she dies worn out, it is not to be supposed that she will derive much pleasure from her married life; therefore birth control must be discouraged.

(...)

Supposing that in this world that we live in today an inexperienced girl is married to a syphilitic man, in that case the catholic church says: "This is an indissoluble sacrament. You must stay together for life". And no steps of any sort must be taken by that woman to prevent herself from giving birth to syphilitic children. That is what the catholic church says . I say that that is fiendish cruelty, and nobody whose natural sympathies have not been warped by dogma, or whose moral nature was not absolutely dead to all sense of suffering, could maintain that it is right and proper that that state of things should continue."

uit: Betrand Russell, Has religion made useful contributions to civilization? (1930) en Why I am not a christian (1927).
------------------------------

Ze zijn niet goed bij hun hoofd in Rome. :mad:

Zwarte Schaap
08-03-04, 00:05
Als buitenstaanders zich met je sexualiteit bemoeien en je dit toestaat kun je je beter ook laten prostitueren.

Wat in Godsnaam moet een buitenstaander zich met jouw sexualiteit bemoeien? Wat is zijn voordeel daarin?

Voorlopig is onder Marokkanen en Turken de laagste aantallen van geslachtsziektes van de allochtonen. Verder zijn er veel minder tienerzwangerschappen onder die groepen en een lagere abortuscijfer dan andere allochtonen. Ook zijn er veel minder alleenstaande moeders onder de Moslimmigranten dan andere allochtonen.

Verder grijpt AIDS minder snel om zich heen als in de andere derde wereld landen.

Hou de Aids en geslachtsziekte maar lekker bij je en hou je neus buiten mijn sexualiteit.

Olive Yao
08-03-04, 00:06
Geplaatst door ~Panthera~
Ze zijn niet goed bij hun hoofd in Rome. :mad:
Twee mensen, één gedachte ...

Alles goed met je katten?

Bonne nuit ...

~Panthera~
08-03-04, 00:36
Geplaatst door Olive Yao
Twee mensen, één gedachte ...

Alles goed met je katten?

Bonne nuit ...
-------------------

:melig2: Alles goed met de katten. :duim:

truste ! :zwaai:

taouanza
08-03-04, 08:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als buitenstaanders zich met je sexualiteit bemoeien en je dit toestaat kun je je beter ook laten prostitueren.

Wat in Godsnaam moet een buitenstaander zich met jouw sexualiteit bemoeien? Wat is zijn voordeel daarin?

Voorlopig is onder Marokkanen en Turken de laagste aantallen van geslachtsziektes van de allochtonen. Verder zijn er veel minder tienerzwangerschappen onder die groepen en een lagere abortuscijfer dan andere allochtonen. Ook zijn er veel minder alleenstaande moeders onder de Moslimmigranten dan andere allochtonen.

Verder grijpt AIDS minder snel om zich heen als in de andere derde wereld landen.

Hou de Aids en geslachtsziekte maar lekker bij je en hou je neus buiten mijn sexualiteit.


Waar denk je dat het om JOU sexualiteit draait????
Waarom ga je niet gewoon een spelletje spelen op je gameboy.Als het jou toch alleen om punten scoren gaat??

Shaheed
08-03-04, 12:03
En alweer proberen die inboorlingen hen achterlijke cultuur aan ons op te dringen.

Wij proberen hen te bevrijden door hen onze islamitische normen en waarden bij te brengen dat alleen maar voordeel heeft zoals Zwarte Schaap heeft bewezen en zij proberen onze gemeenschap te verpesten te corrumperen.


Wat voor voordeel heeft de vrije sexuele moraal Nederland gebracht?

taouanza
08-03-04, 12:09
Geplaatst door Shaheed
En alweer proberen die inboorlingen hen achterlijke cultuur aan ons op te dringen.

Wij proberen hen te bevrijden door hen onze islamitische normen en waarden bij te brengen dat alleen maar voordeel heeft zoals Zwarte Schaap heeft bewezen en zij proberen onze gemeenschap te verpesten te corrumperen.


Wat voor voordeel heeft de vrije sexuele moraal Nederland gebracht?

Hallo waar heb jij het over?

Genieten van sex betekent niet dat je het met jan en allemaal wil doen.

Voor sommige is het teveel gevraagd als een vrouw zelfs binnen haar huwelijk geniet van sex.
Ja sommige proberen vrouwen wijs te maken dat ze niet mogen genieten van hun ECHTGENOOT.Doen ze dat wel dan zijn het hoerige nymfomanen.
Ik zou maar eerst bij die mensen islamitsche normen en waarden bij brengen voordat je heel Nederland wil veroveren.Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen.

Mill
08-03-04, 12:14
Geplaatst door Shaheed
En alweer proberen die inboorlingen hen achterlijke cultuur aan ons op te dringen.

Wij proberen hen te bevrijden door hen onze islamitische normen en waarden bij te brengen dat alleen maar voordeel heeft zoals Zwarte Schaap heeft bewezen en zij proberen onze gemeenschap te verpesten te corrumperen.


Wat voor voordeel heeft de vrije sexuele moraal Nederland gebracht?

Je beroept je juist zelf op de vrije seksuele moraal wanneer je zoals ZS (terecht) roept dat de overheid zich niet met je seksualiteit moet bemoeien. Misschien begrijp je nu de strijd van die vuile homo's beter, aangezien je je op precies dezelfde vrijheid als zij beroept.

Daviddavid
08-03-04, 12:14
Geplaatst door Shaheed


Wat voor voordeel heeft de vrije sexuele moraal Nederland gebracht?


Het feit dat ik een legaal sexleven heb is er in ieder geval al één.

Shaheed
08-03-04, 12:15
Geplaatst door taouanza
Hallo waar heb jij het over?

Genieten van sex betekent niet dat je het met jan en allemaal wil doen.

Voor sommige is het teveel gevraagd als een vrouw zelfs binnen haar huwelijk geniet van sex.
Ja sommige proberen vrouwen wijs te maken dat ze niet mogen genieten van hun ECHTGENOOT.Doen ze dat wel dan zijn het hoerige nymfomanen.
Ik zou maar eerst bij die mensen islamitsche normen en waarden bij brengen voordat je heel Nederland wil veroveren.Verbeter de wereld begin bij jezelf zou ik zeggen.


Hmmm ergens heb je wel gelijk.

In vele hadith staat duidelijk geschreven dat ook de vrouw moet genieten van sex.

De profeet raadde de mannen ook altijd aan om hen vrouw voorspel te geven en het is voor een vrouw volgens het islamitisch recht toegestaan om van haar man te scheiden als hij haar niet kan bevredigen.

Er zijn inderdaad niet veel mensen die dat weten, maar dat heeft niets met de islam te maken juist met een gebrek aan de islam.

Daarom moeten er meer islamitische scholen komen en moskeëen en islamitische cursussen worden gegeven om de mensen te onderwijzen.

Daviddavid
08-03-04, 12:17
Geplaatst door Shaheed
Daarom moeten er meer islamitische scholen komen en moskeëen en islamitische cursussen worden gegeven om de mensen te onderwijzen.

niet zozeer meer, wel betere

Shaheed
08-03-04, 12:19
Geplaatst door Mill
Je beroept je juist zelf op de vrije seksuele moraal wanneer je zoals ZS (terecht) roept dat de overheid zich niet met je seksualiteit moet bemoeien. Misschien begrijp je nu de strijd van die vuile homo's beter, aangezien je je op precies dezelfde vrijheid als zij beroept.


Wat homo"s doen zal mij een zorg wezen, ze moeten vooral doen en laten wat ze zelf willen.

Behalve in het openbaar zodat wij dat niet hoeven te zien, dat geldt ook voor hetero's en anderen.

Maar ook de overheid en sommige allochtone schizofrenen moeten mensen hen eigen keuzes laten maken.

taouanza
08-03-04, 12:22
Geplaatst door Shaheed
Hmmm ergens heb je wel gelijk.

In vele hadith staat duidelijk geschreven dat ook de vrouw moet genieten van sex.

De profeet raadde de mannen ook altijd aan om hen vrouw voorspel te geven en het is voor een vrouw volgens het islamitisch recht toegestaan om van haar man te scheiden als hij haar niet kan bevredigen.

Er zijn inderdaad niet veel mensen die dat weten, maar dat heeft niets met de islam te maken juist met een gebrek aan de islam.

Daarom moeten er meer islamitische scholen komen en moskeëen en islamitische cursussen worden gegeven om de mensen te onderwijzen.

Wauw ik denk dat ik ga huilen van ontroering.Zijn we het eindelijk een keertje eens.:tranen:

Mill
08-03-04, 12:22
Geplaatst door Shaheed
Wat homo"s doen zal mij een zorg wezen, ze moeten vooral doen en laten wat ze zelf willen.

Behalve in het openbaar zodat wij dat niet hoeven te zien, dat geldt ook voor hetero's en anderen.

Maar ook de overheid en sommige allochtone schizofrenen moeten mensen hen eigen keuzes laten maken.

Die schizofreen ben jij dan, neem ik aan? Nu hou je een vurig pleidooi voor een vrije seksuele moraal, terwijl je je twee posts geleden nog vertwijfeld afvroeg wat voor voordelen die ranzige vrije seksuele moraal ons had gebracht. Make up your mind.

Daviddavid
08-03-04, 12:26
Geplaatst door Shaheed
Behalve in het openbaar zodat wij dat niet hoeven te zien, dat geldt ook voor hetero's en anderen.




Wát wil je niet zien in het openbaar van homo's? Sex? Daar heb je gelijk in wat mij betreft, dat hoef ik ook van niemand te zien, en niemand hoeft dat van mij te zien. Maar romantisch hand in hand over het strand wandelen? Samen boodschappen doen? Mag dat wel? Want bij dat soort activitetien heb ik ook al het nodige nare naar mijn kop gekregen. soms letterlijk; laatst nog, een blikje Fanta naar mijn kop door vijf jongetjes op de Westermarkt. Terwijl ik samen met mijn man toch echt alleen maar een bosje bloemen kocht.

Shaheed
08-03-04, 12:28
Geplaatst door Mill
Die schizofreen ben jij dan, neem ik aan? Nu hou je een vurig pleidooi voor een vrije seksuele moraal, terwijl je je twee posts geleden nog vertwijfeld afvroeg wat voor voordelen die ranzige vrije seksuele moraal ons had gebracht. Make up your mind.

Daarmee bedoel ik dat iedereen mag doen en laten wat hij wil.

Maar dat hoeft niet te betekenen dat ik daar een voorstander van ben, ook zie ik nog steeds niet het voordeel ervan in.

Een monogaam huwelijk tussen man en vrouw is voor mij nog steeds de beste optie met het minste risico op negatieve elementen.

Shaheed
08-03-04, 12:30
Geplaatst door Daviddavid
Wát wil je niet zien in het openbaar van homo's? Sex? Daar heb je gelijk in wat mij betreft, dat hoef ik ook van niemand te zien, en niemand hoeft dat van mij te zien. Maar romantisch hand in hand over het strand wandelen? Samen boodschappen doen? Mag dat wel? Want bij dat soort activitetien heb ik ook al het nodige nare naar mijn kop gekregen. soms letterlijk; laatst nog, een blikje Fanta naar mijn kop door vijf jongetjes op de Westermarkt. Terwijl ik samen met mijn man toch echt alleen maar een bosje bloemen kocht.

Mannen die hand in hand lopen is de normaalste zaak in Marokko, daar wordt helemaal niet raar tegen gekeken.

Het probleem hiervan is dat die marokkaanse jongeren die hier geboren en geintegreerd zijn zulke waarden niet mee krijgen en al gauw het gedrag van de autochtonen gaan imiteren.

Daviddavid
08-03-04, 12:31
Geplaatst door Shaheed
Een monogaam huwelijk tussen man en vrouw is voor mij nog steeds de beste optie met het minste risico op negatieve elementen.

Daar ben je dan klaar mee als je asl man niet op vrouwen valt, of als vrouw niet op mannen.

Zwarte Schaap
08-03-04, 13:21
Geplaatst door taouanza
Waar denk je dat het om JOU sexualiteit draait????
Waarom ga je niet gewoon een spelletje spelen op je gameboy.Als het jou toch alleen om punten scoren gaat??

Ach hou toch op joh, als je een greintje trots en eer had, schijt je op de politici die jou sexualiteit misbruiken om politiek te scoren. In Godsnaam wat gaat Islamhaters aan wie of wat en wanneer jij je toegang tot je vagina toestaat en hoe jij met je vagina omgaat?

Als je wil dat er meer keldersletten bijkomen, de abortus toeneemt, ongehuwde tienermoeders uit de grond schieten, venerische ziektes explosief toenemen dan moeten de politici en hun aanhangers vooral doorgaan want er staan genoeg wolven langs de kant die de honneurs willen waarnemen.

Dit was het laatste taboe, de Islamitsche vrouw moet sexueel beschikbaar zijn voor elke man.

Julien
08-03-04, 13:27
Het probleem hiervan is dat die marokkaanse jongeren die hier geboren en geintegreerd zijn zulke waarden niet mee krijgen en al gauw het gedrag van de autochtonen gaan imiteren.

Joh! Logisch toch, je woont hier in Nederland.. moet je er ook niet gek van opkijken dat je de Nederlandse/ Wersterse normen en waarden overneemt.

Mill
08-03-04, 13:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit was het laatste taboe, de Islamitsche vrouw moet sexueel beschikbaar zijn voor elke man.

Vrouwelijke zelfbeschikking, waar het artikel over gaat, betekent juist dat de vrouw zelf beslist, en dus per definitie niet voor elke man bescikbaar is, maar alleen voor mannen in wie ze zin heeft, en die zin in haar hebben. Zo doen grote mensen dat, ze beslissen zelf.

Daviddavid
08-03-04, 13:34
Geplaatst door Shaheed
Mannen die hand in hand lopen is de normaalste zaak in Marokko, daar wordt helemaal niet raar tegen gekeken.

Het probleem hiervan is dat die marokkaanse jongeren die hier geboren en geintegreerd zijn zulke waarden niet mee krijgen en al gauw het gedrag van de autochtonen gaan imiteren.


Ik betwijfel het, Shaheed. Het ligt volgens mij anders. Als in Marokko veel mannen hand in hand lopen, dan pikt men de homomannen er niet uit. In Nederland lopen hetro mannen nooit hand in hand, dus de mannen ide het wel doen zullen vrijwel altijd homo zijn. Ik vermoed dat dat de reden is van het nare gedrag.

Zwarte Schaap
08-03-04, 13:42
Geplaatst door Mill
Vrouwelijke zelfbeschikking, waar het artikel over gaat, betekent juist dat de vrouw zelf beslist, en dus per definitie niet voor elke man bescikbaar is, maar alleen voor mannen in wie ze zin heeft, en die zin in haar hebben. Zo doen grote mensen dat, ze beslissen zelf.

Zelfbeschikking is ook buitenstaanders uit mijn prive trappen. Zodra je ze toestaat om tegen je normen en waarden in te gaan, dan komen ze ook aan je zelfbeschikkingsrecht.

De Islamitsche normen en waarden houden in dat je alleen sex hebt met je huwelijkspartner. Dat is de enige sexuele vrijheid, wil je daarvan af dan kun je je beter geen moslim noemen.

Deze mensen roepen op om je geloof achter je te laten.

Maar goed men heeft als thema voor de vrouwenbeweging de sexualiteit bedacht. Dat zullen we deze jaar dan maar aan moeten horen.

Joesoef
08-03-04, 13:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit was het laatste taboe, de Islamitsche vrouw moet sexueel beschikbaar zijn voor elke man.


Ik denk dat jij met jouw eigen belang in de knoop zit. De Islamitische vrouw moet ter beschikking staan van jouw gerief, en het idee dat een vrouw ook verlangens en zelfstadigheid heeft binnen de sexualiteit maakt jou angstig.

Julien
08-03-04, 13:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zelfbeschikking is ook buitenstaanders uit mijn prive trappen. Zodra je ze toestaat om tegen je normen en waarden in te gaan, dan komen ze ook aan je zelfbeschikkingsrecht.

De Islamitsche normen en waarden houden in dat je alleen sex hebt met je huwelijkspartner. Dat is de enige sexuele vrijheid, wil je daarvan af dan kun je je beter geen moslim noemen.

Deze mensen roepen op om je geloof achter je te laten.

Maar goed men heeft als thema voor de vrouwenbeweging de sexualiteit bedacht. Dat zullen we deze jaar dan maar aan moeten horen.

kun jij nou niks uit de Koran liberaal interpreteren?

Zwarte Schaap
08-03-04, 14:07
Geplaatst door Joesoef
Ik denk dat jij met jouw eigen belang in de knoop zit. De Islamitische vrouw moet ter beschikking staan van jouw gerief, en het idee dat een vrouw ook verlangens en zelfstadigheid heeft binnen de sexualiteit maakt jou angstig.

Het is de bedoeling dat het in een huwelijk twee kanten op werkt mijn beste joesoef. Je moet oppassen dat je het christelijke sexuele moraal verwart met de islamitische moraal. De moslim mag genieten van sex, mits het gebeurt in een huwelijkse relatie.

Veel westerlingen maken de fout dat ze denken dat geloof, en dan hebben ze het christendom in de achterhoofd, sexuele genot afwijst. De Islam wijst sexuele genot voor zowel de vrouw als de man niet af.

Joesoef
08-03-04, 14:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is de bedoeling dat het in een huwelijk twee kanten op werkt mijn beste joesoef.


Zit de boel niet op mij te projecteren.

Ik denk dat jij met jouw eigen belang in de knoop zit. De Islamitische vrouw moet ter beschikking staan van jouw gerief, en het idee dat een vrouw ook verlangens en zelfstadigheid heeft binnen de sexualiteit maakt jou angstig.

Zwarte Schaap
08-03-04, 14:20
Geplaatst door Joesoef
Zit de boel niet op mij te projecteren.

Ik denk dat jij met jouw eigen belang in de knoop zit. De Islamitische vrouw moet ter beschikking staan van jouw gerief, en het idee dat een vrouw ook verlangens en zelfstadigheid heeft binnen de sexualiteit maakt jou angstig.
Beter lezen mijn joesoefie ! Ik geef je nog een kans.

Het is de bedoeling dat het in een huwelijk twee kanten op werkt mijn beste joesoef. Je moet oppassen dat je het christelijke sexuele moraal verwart met de islamitische moraal. De moslim mag genieten van sex, mits het gebeurt in een huwelijkse relatie.

Veel westerlingen maken de fout dat ze denken dat geloof, en dan hebben ze het christendom in de achterhoofd, sexuele genot afwijst. De Islam wijst sexuele genot voor zowel de vrouw als de man niet af.

Daviddavid
08-03-04, 14:21
Het lijkt wel een ping pong wedstrijd tussen ZS en Joesoef.

Julien
08-03-04, 14:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Beter lezen mijn joesoefie ! Ik geef je nog een kans.

Het is de bedoeling dat het in een huwelijk twee kanten op werkt mijn beste joesoef. Je moet oppassen dat je het christelijke sexuele moraal verwart met de islamitische moraal. De moslim mag genieten van sex, mits het gebeurt in een huwelijkse relatie.

Veel westerlingen maken de fout dat ze denken dat geloof, en dan hebben ze het christendom in de achterhoofd, sexuele genot afwijst. De Islam wijst sexuele genot voor zowel de vrouw als de man niet af.

dit geldt dus precies hetzelfde voor christenen. waar haal jij die kennis vandaan dat christenen tegen sexuele genot zijn?

Benedictus
08-03-04, 14:43
Laatst hoorde ik een gynacoloog vertellen over de mythe van het maagdenvlies. En dat veel moslimmeisjes herstellende operaties laten verrichten.
Ze vertelde dat je het maagdenvlies niet moet zien als een soort vlies dat de ingang van de vagina blokkeert. Maar als een soort verdichting. Na een bepaalde leeftijd trekt die zich volledig terug.
De zogenoemde "japanse vlag" treed dus alleen op bij zeer jonge meisjes die ontmaagd worden. Als het op latere leeftijd toch gebeurd dan is er sprake van een truuk, of de vrouw in kwestie is verkrampt door de zenuwen.
Het bloeden tijdens de penetratie treed ook wel op als je moet vrijen met iemand om wie je niet geeft.
Het is helaas zo dat de westerse vrije seksuele moraal bijdraagd aan de instandhouding van dit hypocriete stukje geloof. Ik heb gehoord dat in Marokko de vrouwen zich in hun kont laten neuken om zo de schijn van maagdelijkheid hoog te houden. Terwijl hier in het westen moslimmannen zich uitleven op westerse vrouwen.
Die hebben vaak niet door dat ze worden gebruikt voor de sex totdat de man in kweste een heilige maagd kan laten overvliegen uit het land van herkomst.

Zwarte Schaap
08-03-04, 15:34
Geplaatst door Benedictus
Laatst hoorde ik een gynacoloog vertellen over de mythe van het maagdenvlies. En dat veel moslimmeisjes herstellende operaties laten verrichten.
Ze vertelde dat je het maagdenvlies niet moet zien als een soort vlies dat de ingang van de vagina blokkeert. Maar als een soort verdichting. Na een bepaalde leeftijd trekt die zich volledig terug.
De zogenoemde "japanse vlag" treed dus alleen op bij zeer jonge meisjes die ontmaagd worden. Als het op latere leeftijd toch gebeurd dan is er sprake van een truuk, of de vrouw in kwestie is verkrampt door de zenuwen.
Het bloeden tijdens de penetratie treed ook wel op als je moet vrijen met iemand om wie je niet geeft.
Het is helaas zo dat de westerse vrije seksuele moraal bijdraagd aan de instandhouding van dit hypocriete stukje geloof. Ik heb gehoord dat in Marokko de vrouwen zich in hun kont laten neuken om zo de schijn van maagdelijkheid hoog te houden. Terwijl hier in het westen moslimmannen zich uitleven op westerse vrouwen.
Die hebben vaak niet door dat ze worden gebruikt voor de sex totdat de man in kweste een heilige maagd kan laten overvliegen uit het land van herkomst.

Ja ik heb ook gehoord van de westerse sexuele vrijheid van plas en poepsex. Het schijnt dat de sexuele vrijheid geen genot meer brengt en men zijn toevlucht moet zoeken tot extremere zaken. Ik heb ook gelezen en gehoord dat men er lustig op experimenteert met de huisdieren. Het schijnt dat velen honden houden uit meer dan alleen een oppervlakkige gezelschapsdier. Ook ponys en paarden schijnen een bepaalde aantrekkingskracht te hebben.

Het schijnt ook dat men uit verveling van de vele vrijheid ook experimenteert met partnerruil en allerlei plastieke onderdelen gebruikt ter vervanging van de man. Men schuwet het niet om de lust te stimuleren in een groep. Soms zoekt men noodgedwongen ter stimulering van het sexuele leven zijn toevlucht in de openlucht of in een sm kelder.

Het schijnt ook in het westen in te zijn om de vrouwelijke geslachtsdeel chirurgisch kleiner te maken omdat dit de schoonheid van de sexualiteit zou bekoren voor de man. Een soort moderne vrouwenbesnijdenis.

Ik wil het niet eens hebben over het snijden en met kunststof vullen van de borsten en het lijf ter bekoring van de westerse man.

Daviddavid
08-03-04, 15:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja ik heb ook gehoord van de westerse sexuele vrijheid van plas en poepsex. Het schijnt dat de sexuele vrijheid geen genot meer brengt en men zijn toevlucht moet zoeken tot extremere zaken. Ik heb ook gelezen en gehoord dat men er lustig op experimenteert met de huisdieren. Het schijnt dat velen honden houden uit meer dan alleen een oppervlakkige gezelschapsdier. Ook ponys en paarden schijnen een bepaalde aantrekkingskracht te hebben.

Het schijnt ook dat men uit verveling van de vele vrijheid ook experimenteert met partnerruil en allerlei plastieke onderdelen gebruikt ter vervanging van de man. Men schuwet het niet om de lust te stimuleren in een groep. Soms zoekt men noodgedwongen ter stimulering van het sexuele leven zijn toevlucht in de openlucht of in een sm kelder.

Het schijnt ook in het westen in te zijn om de vrouwelijke geslachtsdeel chirurgisch kleiner te maken omdat dit de schoonheid van de sexualiteit zou bekoren voor de man. Een soort moderne vrouwenbesnijdenis.

Ik wil het niet eens hebben over het snijden en met kunststof vullen van de borsten en het lijf ter bekoring van de westerse man.



Inderdaad, dat doen we allemaal, de hele tijd. Ik realiseer me ineens dat het al meer dan tien jaar geleden is dat ik een autochtone vrouw zonder opgepompte lippen en tieten heb gezein. en ik heb de laatste vijf jaar ook geen sex meer gehad met een mesn, alleen met tekkels, ponies en plastic. Bedankt breoder, dat je me er aan herinnert dat je ook met mensen naar bed kan. Maar sex kan toch alleen in kelders vol vleeshaken? Waar anders? Ik heb wel eens in een gescheidenisboek iets gelezen over sex in bed, maar daar kan weinig bij voorstellen. Hoe zat dat ook alweer? en heb jij wel eens iets gehoord over sex tussen twee mensen? Dat lijkt me ook heel bijzonder!

taouanza
08-03-04, 15:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach hou toch op joh, als je een greintje trots en eer had, schijt je op de politici die jou sexualiteit misbruiken om politiek te scoren. In Godsnaam wat gaat Islamhaters aan wie of wat en wanneer jij je toegang tot je vagina toestaat en hoe jij met je vagina omgaat?

Als je wil dat er meer keldersletten bijkomen, de abortus toeneemt, ongehuwde tienermoeders uit de grond schieten, venerische ziektes explosief toenemen dan moeten de politici en hun aanhangers vooral doorgaan want er staan genoeg wolven langs de kant die de honneurs willen waarnemen.

Dit was het laatste taboe, de Islamitsche vrouw moet sexueel beschikbaar zijn voor elke man.


Je bent weer eens lekker op dreef he ZS?! :rolleyes:

Zwarte Schaap
08-03-04, 15:44
Geplaatst door taouanza
Je bent weer eens lekker op dreef he ZS?! :rolleyes:

Sorry.....het was de gameboy die het em deed. :gek: :tik: :hihi:

Benedictus
08-03-04, 15:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ja ik heb ook gehoord van de westerse sexuele vrijheid van plas en poepsex. Het schijnt dat de sexuele vrijheid geen genot meer brengt en men zijn toevlucht moet zoeken tot extremere zaken. Ik heb ook gelezen en gehoord dat men er lustig op experimenteert met de huisdieren. Het schijnt dat velen honden houden uit meer dan alleen een oppervlakkige gezelschapsdier. Ook ponys en paarden schijnen een bepaalde aantrekkingskracht te hebben.

Het schijnt ook dat men uit verveling van de vele vrijheid ook experimenteert met partnerruil en allerlei plastieke onderdelen gebruikt ter vervanging van de man. Men schuwet het niet om de lust te stimuleren in een groep. Soms zoekt men noodgedwongen ter stimulering van het sexuele leven zijn toevlucht in de openlucht of in een sm kelder.

Het schijnt ook in het westen in te zijn om de vrouwelijke geslachtsdeel chirurgisch kleiner te maken omdat dit de schoonheid van de sexualiteit zou bekoren voor de man. Een soort moderne vrouwenbesnijdenis.

Ik wil het niet eens hebben over het snijden en met kunststof vullen van de borsten en het lijf ter bekoring van de westerse man.

Het is een oude retorische truuk om te wijzen op het feit dat het bij de ander net zo erg is. Hopende dat men hierdoor niet inhoudelijk hoeft te reageren.
Het is een illusie om te denken dat poep- en plassex en sex met dieren onder moslims niet voorkomt. Het taboe is alleen groter. Onlangs moest Shaheed dat nog tot zijn schaamte ontdekken toen die opa in werkelijkheid een marokkaan bleek te zijn.
Persoonlijk kan ik wel genieten van dit soort reacties. Hiermee word het gebrek aan echte argumenten zo pijnlijk duidelijk.

taouanza
08-03-04, 15:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sorry.....het was de gameboy die het em deed. :gek: :tik: :hihi:

Ik wist het wel.:rolleyes:

Zwarte Schaap
08-03-04, 15:48
Geplaatst door Benedictus
Het is een oude retorische truuk om te wijzen op het feit dat het bij de ander net zo erg is. Hopende dat men hierdoor niet inhoudelijk hoeft te reageren.
Het is een illusie om te denken dat poep- en plassex en sex met dieren onder moslims niet voorkomt. Het taboe is alleen groter. Onlangs moest Shaheed dat nog tot zijn schaamte ontdekken toen die opa in werkelijkheid een marokkaan bleek te zijn.
Persoonlijk kan ik wel genieten van dit soort reacties. Hiermee word het gebrek aan echte argumenten zo pijnlijk duidelijk.

Je krijgt gewoon je teringzooi in je eigen gezicht geduwd. Ik hoor je wel anders piepen als je door een venerische schimmel berijdt wordt.

taouanza
08-03-04, 15:49
Geplaatst door Benedictus
Het is een oude retorische truuk om te wijzen op het feit dat het bij de ander net zo erg is. Hopende dat men hierdoor niet inhoudelijk hoeft te reageren.
Het is een illusie om te denken dat poep- en plassex en sex met dieren onder moslims niet voorkomt. Het taboe is alleen groter. Onlangs moest Shaheed dat nog tot zijn schaamte ontdekken toen die opa in werkelijkheid een marokkaan bleek te zijn.
Persoonlijk kan ik wel genieten van dit soort reacties. Hiermee word het gebrek aan echte argumenten zo pijnlijk duidelijk.

Ik wordt ook wel een boos op Shaheed maar hij heeft wel zijn redenen daarvoor.Want andersom wordt er net zo mee omgegaan alleen heeft men niet door of zijn wel superschijnheilig.
Want sommige willen helemaal niet dicusseren om elkaar beter te begrijpen ze willen gewoon met vuil gooien.En dan komt Shaheed en ZS ff langs om de score in te halen.

Zwarte Schaap
08-03-04, 15:55
Geplaatst door taouanza
Ik wordt ook wel een boos op Shaheed maar hij heeft wel zijn redenen daarvoor.Want andersom wordt er net zo mee omgegaan alleen heeft men niet door of zijn wel superschijnheilig.
Want sommige willen helemaal niet dicusseren om elkaar beter te begrijpen ze willen gewoon met vuil gooien.En dan komt Shaheed en ZS ff langs om de score in te halen.

Wat stel je dan voor taouanza omtrent de sexualiteit? Houdt dat in dat als je dochter van 14 jaar zin heeft om zich te laten naaien door een buurjongen je dit niet in de weg zou staan?

Houdt dat in dat als de man bijvoorbeeld aan het werk is en de vrouw zin heeft in sex dat ze de melkboer moet aanspreken zodat we ook de spreekwoord van de melkboer in onze marokkaanse cultuur integreren?

Verklaar je nader en vertel ons eens hoe die sexualiteit er uit zou moeten zien?

Daviddavid
08-03-04, 15:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat stel je dan voor taouanza omtrent de sexualiteit? Houdt dat in dat als je dochter van 14 jaar zin heeft om zich te laten naaien door een buurjongen je dit niet in de weg zou staan?

Houdt dat in dat als de man bijvoorbeeld aan het werk is en de vrouw zin heeft in sex dat ze de melkboer moet aanspreken zodat we ook de spreekwoord van de melkboer in onze marokkaanse cultuur integreren?

Verklaar je nader en vertel ons eens hoe die sexualiteit er uit zou moeten zien?


jouw ideeen over autochtonen zijn nog onnozeler dan die van de meest imbeciele LPFer over allochtonen.

Zwarte Schaap
08-03-04, 15:59
Geplaatst door Daviddavid
jouw ideeen over autochtonen zijn nog onnozeler dan die van de meest imbeciele LPFer over allochtonen. Ik ben dan ook volledig geintegreerd. :haha:

Joesoef
08-03-04, 15:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Beter lezen mijn joesoefie ! Ik geef je nog een kans.

Begin nu niet moralistisch te zeuren en te kleineren. Juist dat geeft jouw moraal aan. Een vrouw mag van jouw dankzij de islam genieten maar het is wel de man die bepaald met wie, hoe en wanneer.

taouanza
08-03-04, 16:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat stel je dan voor taouanza omtrent de sexualiteit? Houdt dat in dat als je dochter van 14 jaar zin heeft om zich te laten naaien door een buurjongen je dit niet in de weg zou staan?

Houdt dat in dat als de man bijvoorbeeld aan het werk is en de vrouw zin heeft in sex dat ze de melkboer moet aanspreken zodat we ook de spreekwoord van de melkboer in onze marokkaanse cultuur integreren?

Verklaar je nader en vertel ons eens hoe die sexualiteit er uit zou moeten zien?

Zoals ik al tegen Shaheed zei:Het houdt in dat een vrouw binnen haar huwelijk ff nog een keer binnen haar huwelijk recht heeft op sexueel genot.Dat ze niet tegenover haar ECHGENOOT hoeft te schamen voor haar sexualiteit.

Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn maar dat is het niet, echt niet.

Mill
08-03-04, 16:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat stel je dan voor taouanza omtrent de sexualiteit? Houdt dat in dat als je dochter van 14 jaar zin heeft om zich te laten naaien door een buurjongen je dit niet in de weg zou staan?

Jouw sick mind blijkt zo duidelijk uit het feit dat het in je voorbeelden altijd, maar dan ook altijd, vrouwen zijn die zich laten naaien door een man.

Vrouwen laten zich niet naaien, ze naaien mannen, omdat ze dat lekker vinden.

Daviddavid
08-03-04, 16:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben dan ook volledig geintegreerd. :haha:

moet je trots op zijn! Nou ja, de slechte gewoonte van de kazen heb je je in ieder geval volkomen meester gemaakt. zo kom je ze maar zelden tegen!

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:07
Geplaatst door Joesoef
Begin nu niet moralistisch te zeuren en te kleineren. Juist dat geeft jouw moraal aan. Een vrouw mag van jouw dankzij de islam genieten maar het is wel de man die bepaald met wie, hoe en wanneer. Kijk eerst naar jezelf hoe je mij aanspreekt dan kun je verwachten dat je wat terug krijgt.

Je laatste zinnetje geeft aan dat je het niet begrepen hebt. In de Islam is er maar één persoon waarmee je sex hebt, dat is je huwelijkse partner. Dat wanneer en hoe is een privezaak wat afhankelijk is van de culturele achtergrond, sociaal economische klasse, scholing en de onderlinge relatie tussen de partners.

Je sexualiteit het onderwerp laten worden van westerse politici en beleidsmakers is een teken dat je een ondergeschikte rol speelt en nog lang niet geintegreerd bent.

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:13
Geplaatst door Mill
Jouw sick mind blijkt zo duidelijk uit het feit dat het in je voorbeelden altijd, maar dan ook altijd, vrouwen zijn die zich laten naaien door een man.

Vrouwen laten zich niet naaien, ze naaien mannen, omdat ze dat lekker vinden.

Excuse moi mon amie !

Je moet iets meer feeling hebben voor poetische beschrijvingen dan zou je ook een andere beschrijving van mij gelezen hebben. Helaas moeten we het doen met je blinde scoringsdrift dat je als een kip zonder kop laat kakelen.

zie één van mijn vorige bijdrages:
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hoor je wel anders piepen als je door een venerische schimmel berijdt wordt.

Joesoef
08-03-04, 16:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je laatste zinnetje geeft aan dat je het niet begrepen hebt. In de Islam is er maar één persoon waarmee je sex hebt, dat is je huwelijkse partner. Dat wanneer en hoe is een privezaak wat afhankelijk is van de culturele achtergrond, sociaal economische klasse, scholing en de onderlinge relatie tussen de partners.

Daar ging het niet om en dat weet je donders goed. Wie is de baas thuis op sexueel gebied, de man, de vrouw of samen afgewisseld?

Of mag een vrouw volgens jouw interpretaties wel genieten maar niets eisen?

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:16
Geplaatst door taouanza
Zoals ik al tegen Shaheed zei:Het houdt in dat een vrouw binnen haar huwelijk ff nog een keer binnen haar huwelijk recht heeft op sexueel genot.Dat ze niet tegenover haar ECHGENOOT hoeft te schamen voor haar sexualiteit.

Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn maar dat is het niet, echt niet.

Groot gelijk, ik wens iedereen een prettige sexuele genot binnen zijn en haar huwelijk, een goede sexuele leven in het huwelijk zal zeker een positieve uitstraling hebben op het huwelijk. Maar dat is niet wat de beleidsmakers het over hebben.

Mill
08-03-04, 16:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Excuse moi mon amie !

Je moet iets meer feeling hebben voor poetische beschrijvingen dan zou je ook een andere beschrijving van mij gelezen hebben. Helaas moeten we het doen met je blinde scoringsdrift dat je als een kip zonder kop laat kakelen.

zie één van mijn vorige bijdrages:

Smoesjes. Het gaat altijd over keldersletten, dochtertjes die zich laten naaien, islamitische vrouwen die beschikbaar moeten zijn voor elke man, het schandelijke half-nudisme van vrouwen, etc.

Ordinair seksisme, en nogal kleingeestig bovendien.

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:23
Geplaatst door Joesoef
Daar ging het niet om en dat weet je donders goed. Wie is de baas thuis op sexueel gebied, de man, de vrouw of samen afgewisseld?

Of mag een vrouw volgens jouw interpretaties wel genieten maar niets eisen?
Weet je waar het wel om gaat? Om zelfbeschikkingrecht en een zodanige respect voor jezelf dat je anderen uit je privezaken trapt.

Ik ben geen domme allochtoon die bij elke eerste de beste politieke mediastunt zijn onderbroek uittrekt en zijn hele houwen en hebben toont. Ik heb respect voor mijn prive en mijn eventuele partner.

De standaardfout is meteen een vooroordeel laten gelden voor alle moslims. Alsof moslimvrouwen sex alleen passief lijdzaaam moeten ondergaan. Get lost, dat wil zeggen dat die mensen geen moer van sexualiteit snappen.

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:28
Geplaatst door Mill
Smoesjes. Het gaat altijd over keldersletten, dochtertjes die zich laten naaien, islamitische vrouwen die beschikbaar moeten zijn voor elke man, het schandelijke half-nudisme van vrouwen, etc.

Ordinair seksisme, en nogal kleingeestig bovendien.

Ik heb je al je nutteloze stellinkie verpulvert dus ga lekker ergens anders je venerische wonden likken en laat mijn persoon met rust als je inhoudelijk toch niets bij te dragen hebt.


Panellid Karim Belhaj waarschuwde voor het gevaar dat de witte, geëmancipeerde vrouw zich laat gebruiken voor de agenda van de witte man. Belhaj:

taouanza
08-03-04, 16:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Groot gelijk, ik wens iedereen een prettige sexuele genot binnen zijn en haar huwelijk, een goede sexuele leven in het huwelijk zal zeker een positieve uitstraling hebben op het huwelijk. Maar dat is niet wat de beleidsmakers het over hebben.

If its means that much to you:Ik vond dat gedoe over zelfontmaagding te walgelijk om op te antwoorden.:moe:

Mill
08-03-04, 16:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
ga lekker ergens anders je venerische wonden likken


venerische schimmel

:haha: Waar het hart vol van is loopt de mond van over. Gefrustreerd burgermannetje.

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:34
Geplaatst door taouanza
If its means that much to you:Ik vond dat gedoe over zelfontmaagding te walgelijk om op te antwoorden.:moe:

Dat is precies wat mijn stemming heeft beinvloed.

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:39
Geplaatst door Mill
:haha: Waar het hart vol van is loopt de mond van over. Gefrustreerd burgermannetje. Kortom je hebt niets origineels meer te melden.

Is jou tekortkoming in mij gelegen dat je mond alleen mij als onderwerp heeft?

Joesoef
08-03-04, 16:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
De standaardfout is meteen een vooroordeel laten gelden voor alle moslims. Alsof moslimvrouwen sex alleen passief lijdzaaam moeten ondergaan. Get lost, dat wil zeggen dat die mensen geen moer van sexualiteit snappen.

Kortom de moslim vrouw die getrouwd is mag best genieten maar niets eisen of een dominante rol spelen op sexueel gebied.

Is dat een juiste conclusie?

Mill
08-03-04, 16:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kortom je hebt niets origineels meer te melden.

Is jou tekortkoming in mij gelegen dat je mond alleen mij als onderwerp heeft?

Nou, "alleen" is nogal overdreven. Vaak wel. Dat komt hierom. Van alle nonsens die op dit forum is te lezen, vind ik die van jou vaak te stuitend om niet op te reageren. Vooral omdat het van iemand komt die niet zo onnozel is als Shaheed of Wizdom-achtige types, wat het des te kwalijker maakt.

taouanza
08-03-04, 16:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is precies wat mijn stemming heeft beinvloed.

Kon je dat niet gewoon zeggen ipv mij zulke rare vragen te stellen over mijn prive prive? :confused:

Benedictus
08-03-04, 16:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
Groot gelijk, ik wens iedereen een prettige sexuele genot binnen zijn en haar huwelijk, een goede sexuele leven in het huwelijk zal zeker een positieve uitstraling hebben op het huwelijk. Maar dat is niet wat de beleidsmakers het over hebben.

Het probleem is dat je vantevoren nooit weet of je seksueel genot zult hebben. Voordat twee mensen met elkaar trouwen willen ze natuurlijk eerst weten of ze bij elkaar passen kwa karakter, opvattingen, etc. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de seksualiteit.
Mensen die pleiten voor alleen seks binnnen het huwelijk hebben dan toch een probleem. Ik weet uit eigen ervaring dat twee mensen soms seksueel niet bij elkaar passen. En als je daar pas achter komt tijdens de huwelijksnacht zit je voor de rest van je leven aan elkaar vast.
Je koopt toch ook geen auto zonder een proefrit te maken. :hihi:

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:49
Geplaatst door taouanza
Kon je dat niet gewoon zeggen ipv mij zulke rare vragen te stellen over mijn prive prive? :confused:

Je viel mij aan en ik snapte niet waarom, dat maakte mij daarna benieuwd wat jij nou onder sexuele zelfbeschiking/vrijheid verstond.

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:56
Geplaatst door Benedictus
Het probleem is dat je vantevoren nooit weet of je seksueel genot zult hebben. Voordat twee mensen met elkaar trouwen willen ze natuurlijk eerst weten of ze bij elkaar passen kwa karakter, opvattingen, etc. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de seksualiteit.
Mensen die pleiten voor alleen seks binnnen het huwelijk hebben dan toch een probleem. Ik weet uit eigen ervaring dat twee mensen soms seksueel niet bij elkaar passen. En als je daar pas achter komt tijdens de huwelijksnacht zit je voor de rest van je leven aan elkaar vast.
Je koopt toch ook geen auto zonder een proefrit te maken. :hihi:

De natuur regelt dat vanzelf, informatie en communicatie kunnen veel verbeteren, de uitzonderingen kunnen een scheiding aanvragen.

De Islam ziet zijn gelovigen niet als autos waarin je proefritten maakt. Een huwelijk draait namelijk niet alleen om sexueel genot. Als een huwelijk alleen om sexueel genot zou draaien dan zou er vrijwel geen huwelijk meer zijn. Het is ook een typische mannenvisie om huwelijk alleen met sex te vereenzelvigen.

Zwarte Schaap
08-03-04, 16:58
Geplaatst door Mill
Nou, "alleen" is nogal overdreven. Vaak wel. Dat komt hierom. Van alle nonsens die op dit forum is te lezen, vind ik die van jou vaak te stuitend om niet op te reageren. Vooral omdat het van iemand komt die niet zo onnozel is als Shaheed of Wizdom-achtige types, wat het des te kwalijker maakt.

Dat komt omdat je niet openstaat voor andere meningen. Je vereenzelvigt mij dan met de andere mening. Maar voorlopig heb je in de discussie geen argument van waarde ingebracht en je helaas alleen beperkt tot mijn persoon.

taouanza
08-03-04, 17:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je viel mij aan en ik snapte niet waarom, dat maakte mij daarna benieuwd wat jij nou onder sexuele zelfbeschiking/vrijheid verstond.

Ik viel jou aan om dat ik het niet leuk vind dat jij altijd in de verdediging schiet.Alsof 10 verkrachtingen door een autochtoon een verkrachting door een allochtoon goedmaken.Omdat jij er altijd cijfertjes bij moet halen.Het lijkt dan het helemaal niet meer om het misdaad gaat maar wie erger is dan de andere.Een misdaad is een misdaad ongeacht de afkomst van de dader.

Zwarte Schaap
08-03-04, 17:15
Geplaatst door taouanza
Ik viel jou aan om dat ik het niet leuk vind dat jij altijd in de verdediging schiet.Alsof 10 verkrachtingen door een autochtoon een verkrachting door een allochtoon goedmaken.Omdat jij er altijd cijfertjes bij moet halen.Het lijkt dan het helemaal niet meer om het misdaad gaat maar wie erger is dan de andere.Een misdaad is een misdaad ongeacht de afkomst van de dader. Dan moet je mijn argumentatie aanvallen en niet mijn persoon.

Ik als moslimman wordt helaas in de verdediging gedwongen. Alle kwaad komt van mij vandaan. Dat kan ik niet lijdzaam toestaan.

Ik schets de realiteit die men liever angsvallig verborgen laat om maar door te kunnen gaan met de westerse flauwekul. Dat is uiteindelijk jouw een minderwaardigheidscomplex aanpraten zodat je een makkelijke prooi bent om te assimileren.

Benedictus
08-03-04, 17:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan moet je mijn argumentatie aanvallen en niet mijn persoon.


Muhahaha, de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

taouanza
08-03-04, 17:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan moet je mijn argumentatie aanvallen en niet mijn persoon.

.

Nou jij begon jij beweerde dat ik hier popie jopie ging doen. :cheefbek:

Zwarte Schaap
08-03-04, 17:40
Geplaatst door taouanza
Nou jij begon jij beweerde dat ik hier popie jopie ging doen. :cheefbek: Dat was niet in deze discussie maar die van een paar dagen geleden. Die discussie is al voorbij, als je daar zaken ziet die je niet aanstaan moet je dat daar zeggen en niet een paar dagen later in een andere discussie dat erbij halen om dan zonder argumenten op mijn nek te springen.

taouanza
08-03-04, 17:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat was niet in deze discussie maar die van een paar dagen geleden. Die discussie is al voorbij, als je daar zaken ziet die je niet aanstaan moet je dat daar zeggen en niet een dagen later in een andere discussie dat erbij halen om zonder argumenten op mijn nek te springen.

Op je nek springen?!Hoi Kaassietoch.:moe:

000NobelPrizes
08-03-04, 18:05
Geplaatst door Mill
Nou, "alleen" is nogal overdreven. Vaak wel. Dat komt hierom. Van alle nonsens die op dit forum is te lezen, vind ik die van jou vaak te stuitend om niet op te reageren. Vooral omdat het van iemand komt die niet zo onnozel is als Shaheed of Wizdom-achtige types, wat het des te kwalijker maakt.
Maar het is net als hondedrolletjes op de Mokumse stoepen: op een gegeven moment stap je er gewoon overheen ;)
Maak je niet druk Mill: wat stelt het gemummel van een zo'n oerconservatief, homofoob polderdomineetje nou eigenlijk voor in Nederland?

mark61
08-03-04, 18:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als buitenstaanders zich met je sexualiteit bemoeien en je dit toestaat kun je je beter ook laten prostitueren.

Wat in Godsnaam moet een buitenstaander zich met jouw sexualiteit bemoeien? Wat is zijn voordeel daarin?

Voorlopig is onder Marokkanen en Turken de laagste aantallen van geslachtsziektes van de allochtonen. Verder zijn er veel minder tienerzwangerschappen onder die groepen en een lagere abortuscijfer dan andere allochtonen. Ook zijn er veel minder alleenstaande moeders onder de Moslimmigranten dan andere allochtonen.

Verder grijpt AIDS minder snel om zich heen als in de andere derde wereld landen.

Hou de Aids en geslachtsziekte maar lekker bij je en hou je neus buiten mijn sexualiteit.

Ten eerste gaat het over de vrouwelijke sexualiteit, en dus niet die van jou.

Ten tweede gaat het natuurlijk eigenlijk om machtsverhoudingen, en dan specifiek op sexueel gebied.

mark61
08-03-04, 18:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je wil dat er meer keldersletten bijkomen, de abortus toeneemt, ongehuwde tienermoeders uit de grond schieten, venerische ziektes explosief toenemen dan moeten de politici en hun aanhangers vooral doorgaan want er staan genoeg wolven langs de kant die de honneurs willen waarnemen.

De negatieve aspecten die jij opsomt komen juist veel voor in maatschappijen met een repressieve sexuele moraal. Nederland had tot de komst van niet-islamitische immigranten de laagste abortus- en geslachtsziektecijfers van de wereld.

mark61
08-03-04, 18:27
Geplaatst door Shaheed
En alweer proberen die inboorlingen hen achterlijke cultuur aan ons op te dringen.

Is Naema Tahir een inboorlinge? Toch niet in jouw optiek.


Wat voor voordeel heeft de vrije sexuele moraal Nederland gebracht?

Lagere abortus- en geslachtsziektecijfers, minder ongelukkige huwelijken (wat moeilijk te meten, ja), minder overbevolking, minder ongehuwde tienermoeders en meer pleizier.

Zwarte Schaap
08-03-04, 18:28
Geplaatst door mark61
Ten eerste gaat het over de vrouwelijke sexualiteit, en dus niet die van jou.
Ten tweede gaat het natuurlijk eigenlijk om machtsverhoudingen, en dan specifiek op sexueel gebied. Ik heb het over onze sexualiteit en de daarbij behorende normen en waarden. Die gaan zowel de islamitsche man en vrouw aan. Geen ongelovige die eerder als een moslim daarin voorgaat.

Of het nu over machts of andere zaken gaat, ik als moslim en als geintegreerde allochtoon zeg dat politici op moeten zouten uit mijn prive zaken. Ik vind heleboel sexuele moralen van de westerling om van te walgen, maar ik ga me er niet mee bemoeien, dat sta je zelf ook niet toe.

Zwarte Schaap
08-03-04, 18:30
Geplaatst door mark61
De negatieve aspecten die jij opsomt komen juist veel voor in maatschappijen met een repressieve sexuele moraal. Nederland had tot de komst van niet-islamitische immigranten de laagste abortus- en geslachtsziektecijfers van de wereld. Dan ligt het toch niet aan de islamitische immigrant. Dat is het lot die de moslimmigrant opwacht als hij zijn religie achter zich laat.

Julien
08-03-04, 18:36
ZS, ik lees echt met verbazing jouw reacties. Wat ben jij bekrompen zeg! Wanneer vraagt de EO je in 1 van hun programma's?

Zwarte Schaap
08-03-04, 18:39
Geplaatst door Julien
ZS, ik lees echt met verbazing jouw reacties. Wat ben jij bekrompen zeg! Wanneer vraagt de EO je in 1 van hun programma's?

Ik kijk nu 2 vandaag van de eo, daar vraagt de presentator aan wethouder van der tak wat hij vindt dat een marokkaanse vrouw 20 meter achter haar man moet aanlopen. Ongelofelijk toch en dan willen ze dat ik ze toegang geef tot mijn priveleven.

Need I say more?

taouanza
08-03-04, 18:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kijk nu 2 vandaag van de eo, daar vraagt de presentator aan wethouder van der tak wat hij vindt dat een marokkaanse vrouw 20 meter achter haar man moet aanlopen. Ongelofelijk toch en dan willen ze dat ik ze toegang geef tot mijn priveleven.

Need I say more?


20 meter?! Dan kan ze een neger aan de haak slaan en heeft haar man het niet eens door?! :verrassin

Zwarte Schaap
08-03-04, 18:43
Geplaatst door taouanza
20 meter?! Dan kan ze een neger aan de haak slaan en heeft haar man het niet eens door?! :verrassin Waarom speciaal een neger?

mark61
08-03-04, 18:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het over onze sexualiteit en de daarbij behorende normen en waarden. Die gaan zowel de islamitsche man en vrouw aan. Geen ongelovige die eerder als een moslim daarin voorgaat.

Of het nu over machts of andere zaken gaat, ik als moslim en als geintegreerde allochtoon zeg dat politici op moeten zouten uit mijn prive zaken. Ik vind heleboel sexuele moralen van de westerling om van te walgen, maar ik ga me er niet mee bemoeien, dat sta je zelf ook niet toe.

Naema Tahir zit toch niet in de politiek? Of is ze beleidsmedewerkster? Voorzover ik het kan beoordelen spreekt ze als privé-persoon andere moslima's aan. Dat ze dat doet via een medium als de NRC is misschien niet geslaagd. Maar ze heeft het recht haar mening uit te dragen. In welk medium zou ze dat kunnen doen?

Overigens is sexualiteit niet altijd een privé-zaak. Niet als het bijvoorbeeld de volksgezondheid of crimineel gedrag betreft.

mark61
08-03-04, 18:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan ligt het toch niet aan de islamitische immigrant. Dat is het lot dat de moslimmigrant wacht als hij zijn religie achter zich laat.

Nee hoor, dr is hopelijk niemand die dat beweert. Daarom heb ik dat 'niet-islamitisch' er speciaal bij vermeld. Welk lot de religie-achterlater wacht kan en moet hij of zij zelf vormgeven. Ik kan me heel goed een moslim/a voorstellen die wel zijn/haar religie achterlaat, maar niet de daaruit voortvloeiende sexuele moraal.

Zwarte Schaap
08-03-04, 18:56
Geplaatst door mark61
Naema Tahir zit toch niet in de politiek? Of is ze beleidsmedewerkster? Voorzover ik het kan beoordelen spreekt ze als privé-persoon andere moslima's aan. Dat ze dat doet via een medium als de NRC is misschien niet geslaagd. Maar ze heeft het recht haar mening uit te dragen. In welk medium zou ze dat kunnen doen?

Overigens is sexualiteit niet altijd een privé-zaak. Niet als het bijvoorbeeld de volksgezondheid of crimineel gedrag betreft.

Ik vermoed dat ze een beetje aan d'66 verbonden is. De aandacht eraan heeft meer te maken met het internationale vrouwenjaar die op de sexualiteit dit jaar gericht is. Het kan natuurlijk niet uitblijven dat de islam daar een prominente rol speelt gezien de hoge ongelovige ani-islamgehalte daarvan.

Ik ontneem haar recht niet, net zo min als dat ik als islamitsche man minder recht zou hebben om mijn stem te laten horen.

In dit geval valt men de prive normen en waarden aan van de islam dat is een privezaak. Laat haar zichzelf maar met haar vinger ontmaagden en de vlag buitenhangen.

mark61
08-03-04, 18:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom speciaal een neger?

Nou die vraag was niet aan mij, maar een jaar geleden zag ik eens een topic over 'negers als partner van een Marokkaanse' op ik meen Maghreb.nl en ik schrok zo van de racistische reacties van sommige Marocjongens/mannen dat ik van schrik een jaar niet meer op een Marokkaanse site ben geweest.

Zwarte Schaap
08-03-04, 19:00
Geplaatst door mark61
Nou die vraag was niet aan mij, maar een jaar geleden zag ik eens een topic over 'negers als partner van een Marokkaanse' op ik meen Maghreb.nl en ik schrok zo van de racistische reacties van sommige Marocjongens/mannen dat ik van schrik een jaar niet meer op een Marokkaanse site ben geweest. Wil je ermee zeggen dat touanza dat gezegd heeft om mij op stang te jagen?

mark61
08-03-04, 19:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik vermoed dat ze een beetje aan d'66 verbonden is. De aandacht ervoor heeft meer te maken met het internationale vrouwenjaar die op de sexualiteit dit jaar gericht is. Het kan natuurlijk niet uitblijven dat de islam daar een prominente rol speelt gezien de hoge ongelovige anti-islamgehalte daarvan.

Ja dat is natuurlijk wat je eigenlijk bedoelt, en daar ben ik het ook mee eens. Zo'n verhaal wordt weer 'opgepikt' door witte mannen om hun anti-islamcampagne mee te voeden. Net als bij AHA is gebeurd. Daar hebben we het al eerder over gehad en daar heb ik ook mijn mening over gegeven. Maar tot zover is dat niet Tahir's schuld of verantwoordelijkheid, maar die van die mannen. Pas als ze lid wordt van 'de club', zoals AHA, en samen gaat staan schreeuwen, zit ze fout, dacht ik zo.

mark61
08-03-04, 19:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wil je ermee zeggen dat touanza dat gezegd heeft om mij op stang te jagen?

Dat zou ik haast denken, maar alleen Taouanza zelf kan daar antwoord op geven. Was een spontane opwelling mijnerzijds. Excuus.

Olive Yao
08-03-04, 22:09
CHRISTELIJK GEWELD TEGEN VROUWEN

Amanda Kluveld

(NRC vrijdag 27 februari 2004)


Op 4 september 1961 werd in het Amerikaanse Congres de Foreign Assistance Act (FAA) aangenomen. Hiermee werd de hulp van de USA aan het buitenland georganiseerd, zoals die sinds de invoering van het Marshall Plan en het Truman Point Four Program bestond.

Militaire en niet-militaire hulp werden voortaan gescheiden en president John F. Kennedy richtte de United States Agency for International Development (USAID) op. USAID was bedoeld voor het tot stand brengen van langetermijnhulp op sociaal en economisch gebied en hoefde daarbij geen rekening te houden met politieke en militaire doelstellingen. Dat laatste was voor 1961 altijd een stricte voorwaarde.

In feite werden in de FAA maar weinig voorwaarden verbonden aan de wijze waarop hulp aan het buitenland werd gegeven. Dat veranderde in de jaren ’70. Het Amerikaanse Congres bepaalde toen dat de hulp niet langer moest bestaan uit het overmaken van grote sommen geld aan de hulpbehoevende landen maar zich moest richten op specifieke internationale projecten waarin landbouw, onderwijs en gezinsplanning centrall stonden. En zo is het nog altijd, valt te lezen op de website van USAID waarop de zojuist geschetste geschiedenis uitgebreid staat beschreven.

Interessant aan het overzicht dat USAID van haar geschiedenis geeft, is dat er maar weinig aandacht in besteed wordt aan de invloed die de Mexico City Policy of Global Gag Rule zoals die in 1984 door president Reagan werd ingevoerd, op haar bestaan heeft gehad.

Reagan bepaalde daarmee dat USAID geen hulp mocht geven aan internationale organisaties die zich richtten op gezinsplanning en daarbij de keuze voor abortus ondersteunden of zelfs maar in hulpgesprekken met vrouwen als mogelijkheid aangaven. Dergelijke organisaties werden op een zwarte lijst geplaatst en kregen geen geld. Een aantal belangrijke organisaties op het gebied van gezinsplanning, zoals de International Planned Parenthood Federation (IPPF), weigerden zich aan de Mexico City Policy te houden en verloren daardoor alle USAID-steun. Ook de activiteiten van de IPPF op het gebied van geboorteplanning die niets met abortus te maken hadden, werden niet langer gefinancierd.

Dit alles werd door president Clinton teruggedraaid. Hij bepaalde in 1993 dat internationale organisaties wel geld van USAID mochten ontvangen voor dat deel van hun programma’s dat gericht was op het voorkomen van zwangerschappen, ook al zouden zij geld dat zij op andere wijze verkregen wel besteden aan het financieren van abortus of het lobbyen voor de legalisering ervan.

Daarmee was de strijd voor organisaties als de IPPF niet gestreden. Met de wisseling van de presidentiële macht waren zij weer terug bij af. Schurk Bush besteedde zijn eerste officiële werkdag in 2001 aan het herinvoeren van de Mexico City Policy. Aan USAID schreef hij dat hij van mening was dat geld van Amerikaanse belastingbetalers niet mocht worden gebruikt voor abortussen waar dan ook ter wereld. Hij vermeldde er niet bij dat sinds in 1973 het zogeheten Anti-Choice Helms Amendment to the Foreign Assistance Act werd aangenomen, er al geen enkele buitenlandse abortus met Amerikaans belastinggeld is gefinancierd.

Het ging schurk Bush dus niet om dat belastinggeld. Hij wilde ook niet voorkomen dat de dollars van het volk aan illegale activiteiten werden besteed, want zelfs aan organisaties die werkzaam zijn in landen waar abortus niet tegen de wet is, werd subsidie geweigerd.

Waar het schurk Bush wel om gaat laat zich gemakkelijk raden. De “herboren christen” ziet zijn kans schoon om de conservatief christelijke normen en waarden van zijn achterban over de wereld der armen te verspreiden. En hoe kan dat beter dan door het volledig beheersen van dat gebied waar over leven en dood wordt beschikt: de gezinsplanning en de gezondheidszorg?

Schurk Bush geeft op deze wijze wel een heel aparte invulling aan de, zoals Kennedy het bij de invoering van de FAA verwoordde, “morele verplichtingen die de USA als wijze leider en goede buur in de samenleving van de onderling van elkaar afhankelijke vrije landen” zouden hebben.

Hij heeft gekozen voor een methode die effectiever is dan welk militair machtsvertoon dan ook. Effectiever en meedogenlozer. Want er zullen veel slachtoffers vallen. De internationale organisaties die door schurk Bush van USAID-subsidies verstoken blijven, kunnen niet langer zorgdragen voor een toegankelijke gezondheidszorg in de arme landen. En vrouwen en kinderen zijn daarbij extra de dupe, omdat speciaal op hen gerichte programma’s op het gebied van geboortebeperking, hulp aan moeders met pasgeboren kinderen en voorlichting zullen vervallen.

De internationale organisaties op de zwarte lijst van de Global Gag Rule krijgen zelfs geen gratis condooms die door USAID ter voorkoming van aids volgens de Amerikaanse regering in Afrika en het Caraïbisch gebied moeten worden gedistribueerd.

Dit alles maakt het, zoals vermeld in de petitie tegen de Global Gag Rule die onlangs wereldwijd ter ondertekening werd aangeboden, zeer aannemelijk dat het aantal ongewenste zwangerschappen en abortussen in arme landen zal toenemen.

Zou onze minister van Ontwikkelingssamenwerking sympathie hebben voor de petitie? Het zou kunnen. Want was zij het niet die haar geloofsgenoot kardinaal Simonis aansprak op de Vaticaanse visie op condooms?

Minder hoopgevend is dat ze in het komende nummer van Wordt vervolgd, het periodiek van Amnesty International, beweert dat moslims over het algemeen gewelddadiger tegenover vrouwen en kinderen zijn dan bijvoorbeeld protestanten. Dat lijkt met alle ophef over genitale verminking en Blijf-van-mijn-lijf-huizen die overvol zitten met moslima’s, niet zo’n vreemde uitspraak.

Maar het is maar hoe je het bekijkt. Het zou in ieder geval goed zijn als minister Van Ardenne haar focus op het probleem van geweld tegen vrouwen wat zou verbreden. Dan zou ze zien dat haar christenbroeder schurk Bush met zijn Global Gag Rule een enorm geweld tegen vrouwen tentoonspreid. (...)

Olive Yao
08-03-04, 22:10
(NB Ik heb consequent een kleine wijziging in Amanda's text aangebracht die jullie zelf kunnen raden)


Ook de activiteiten van de IPPF op het gebied van geboorteplanning die niets met abortus te maken hadden, werden niet langer gefinancierd.
Take note.


Waar het schurk Bush wel om gaat laat zich gemakkelijk raden. De “herboren christen” ziet zijn kans schoon om de conservatief christelijke normen en waarden van zijn achterban over de wereld der armen te verspreiden.
Take note, dit thema komt nog terug.


(...) zeer aannemelijk dat het aantal ongewenste zwangerschappen en abortussen in arme landen zal toenemen (...)
Averechts effect dus. Maar dat zal de nieuwe conservatieve schurken niet kunnen schelen, want het gaat hen erom hun opvattingen op te leggen.


Minder hoopgevend is dat ze (...) beweert dat moslims over het algemeen gewelddadiger tegenover vrouwen en kinderen zijn dan bijvoorbeeld protestanten. Dat lijkt met alle ophef over genitale verminking en Blijf-van-mijn-lijf-huizen die overvol zitten met moslima’s, niet zo’n vreemde uitspraak.
Mijn plaatsvervangende verontschuldigingen voor de diverse misverstanden in deze passage.

Zwarte Schaap
08-03-04, 22:24
Geplaatst door mark61
Dat zou ik haast denken, maar alleen Taouanza zelf kan daar antwoord op geven. Was een spontane opwelling mijnerzijds. Excuus. Je excuses zijn nergens voor nodig. Ik waardeer jou oprechte bijdrages en kritiek.

Olive Yao
08-03-04, 22:59
Geplaatst door Olive Yao
(NB Ik heb consequent een kleine wijziging in Amanda's text aangebracht die jullie zelf kunnen raden)
Eigenlijk mag dat natuurlijk niet - ik bedoel dus dat ik consequent schurk Bush schrijf.

mark61
09-03-04, 00:08
Olive, even een detail, ik zou me over condooms in Afrika geen illusies maken. Met of zonder Amerikaanse ondersteuning. Come to think of it, ik zou me over de meeste 'ontwikkelingshulp' geen illusies maken. Het enige positieve effect dat ik ooit heb kunnen constateren van USAID, is dat er zo wat Amerikanen begrip krijgen van wat er in Afrika speelt. Maar dat wisten ze misschien voordat ze erheen gingen ook al.

mark61
09-03-04, 00:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je excuses zijn nergens voor nodig. Ik waardeer jou oprechte bijdrages en kritiek.

Nou ja, excuses voor het inbreken in anderman/vrouws conversatie, ook al is die dan 'openbaar'. Maar goed, ik dacht altijd al dat je best met jou kan praten als je=ik gewoon normaal doet.

taouanza
09-03-04, 07:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wil je ermee zeggen dat touanza dat gezegd heeft om mij op stang te jagen?

Nee dat heb ik niet gezegd om jou op stang te jagen. Het was een belachelijk antwoord op een belachelijke vraag.Aangezien Marokkanen als de dood zijn dat hun dochter of met een neger zou omgaan.

Ik heb helemaal geen behoefte om je persoonlijk aan te vallen ondanks alles mag ik je erg graag.:rolleyes:

Zwarte Schaap
09-03-04, 15:41
Geplaatst door taouanza
Aangezien Marokkanen als de dood zijn dat hun dochter of met een neger zou omgaan.
Moslims willen dat hun dochter met geen ene man voor het huwelijk omgaat, of hij nou zwart , wit of geel bruin of wat dan ook is.

Olive Yao
09-03-04, 21:53
Geplaatst door mark61
Olive, even een detail, ik zou me over condooms in Afrika geen illusies maken. Met of zonder Amerikaanse ondersteuning. Come to think of it, ik zou me over de meeste 'ontwikkelingshulp' geen illusies maken. Het enige positieve effect dat ik ooit heb kunnen constateren van USAID, is dat er zo wat Amerikanen begrip krijgen van wat er in Afrika speelt. Maar dat wisten ze misschien voordat ze erheen gingen ook al.
Nou ... in de jaren '60 was hun idee over economische ontwikkeling van Afrika ongeveer zo:
Je neemt de Amerikaanse economie, die zet je in Afrika, en dan gaat het daar economisch voor de wind.
Net zoiets als een harttransplantatie zonder vooraf na te gaan of de bloedgroep klopt, dus.

Bedoel je dat afrikanen ze toch niet gebruiken? (Ik ken er een paar die ze wel gebruiken - maar die komen uit een grote stad).

Olive Yao
09-03-04, 21:56
HET WAPEN TEGEN AIDS: ONTHOUDING EN MONOGAMIE

A. Kardinaal Simonis en mgr. W.J. Eijk

Volkskrant 1 december 2003

Afwijzen riskant seksgedrag is niet wereldvreemd

Kardinaal Simonis en monseigneur Van Eijk leggen op Wereld Aids Dag uit waarom de r.k. kerk het condoomgebruik niet wil stimuleren in de strijd tegen het HIV-virus.

Aids vormt de grootste bedreiging voor de toekomst van Afrika en helaas ook voor andere delen van het Zuidelijk halfrond. Recente cijfers van de Wereld Gezondheids Organisatie maken duidelijk dat de vreselijke tragedie nog lang niet ten einde is. Op ons allen rust daarom een zware verantwoordelijkheid ons in te spannen om dit virus een halt toe te roepen en mensen die met HIV besmet zijn, of daar de gevolgen van ondervinden, met alle mogelijke middelen te helpen. Zo heeft aids de afgelopen twee decennia alleen al 14 miljoen wezen voortgebracht, waarvan 11 miljoen in zuidelijk Afrika. Ook zijn velen er van doordrongen dat de verspreiding van aids-remmers veel meer aandacht behoeft, teneinde de sterftekans te verkleinen. Ook de Rooms-Katholieke Kerk is op tal van fronten actief om het leed van aids-slachtoffers te verzachten; een kwart van alle zorg is van de katholieke Kerk afkomstig.

De hamvraag is hoe verdere verspreiding te voorkomen. Daarvoor ziet de Kerk maar één, even radicale als realistische, oplossing: verandering van sexueel gedrag. Het verspreiden van condooms acht de Kerk geen ethisch goed. Het biedt hooguit een schijnveiligheid die de vicieuze cirkel van riskant sexueel gedrag niet doorbreekt.

Enkele weken geleden oogstte kardinaal Trujillo kritiek en hoongelach door de vermeende gelijkwaardigheid van sexuele onthouding, monogamie en condoomgebruik ter discussie te stellen. Ook in Nederland stak een storm van verontwaardiging op, recent verwoord door de minister voor Ontwikkelingssamenwerking. Sommigen houden de Kerk zelfs (mede)verantwoordelijk voor massamoord omdat de Kerk kritische kanttekeningen zet bij condooms.

Kardinaal Trujillo wees er desgevraagd op dat het latex van condooms microporiën bevat waarlangs het zeer kleine HIV-virus kan passeren. Over de kans dat condooms het HIV-virus doorlaten, bestaat in de wetenschap geen eenstemmigheid. Maar zowel pleitbezorgers als producenten van condooms erkennen dat condooms geen volledige garantie bieden tegen besmetting met het HIV-virus. Zelfs bij een beschermingskans van, officieel, 85 procent blijft er een substantieel risico dat iemand HIV oploopt. De klimatologische omstandigheden in Afrika, de beperkte hygiëne, het meervoudig gebruik en mindere kwaliteit van veel in Afrika verspreide condooms maken de kans op besmetting eerder groter dan kleiner. Niet voor niets propageren de VN sinds 2001 de 'ABCmethode'. 'Abstain' ('zie af van sexuele gemeenschap'), 'be faithful' ('blijf trouw aan je partner') en pas in laatste instantie: gebruik een condoom.

Er staat te veel op het spel om condooms als acceptabel alternatief voor onthouding of monogamie voor te stellen. Bij besmetting met HIV is de dood de 'prijs' die iemand riskeert. Bovendien treft besmetting met HIV niet alleen de partner, maar eventueel ook het nageslacht. Vooral in de Derde Wereld brengt aids hele gezinnen in gevaar. Zelfs als het condoom slechts in enkele procenten het HIV-virus doorlaat, blijft het effect op bevolkingsniveau desastreus. Is het zo 'schandalig' en 'wereldvreemd' iemand op zijn verantwoordelijkheid te wijzen en erop aan te dringen zijn of haar sexuele bevrediging tot thuis uit te stellen of helemaal achterwege te laten? Het propageren van condoomgebruik bij een promiscue sexuele levensstijl legitimeert onverantwoord gedrag. Campagnes die condooms promoten, kunnen zelfs tot meer riskant sexueel gedrag aanzetten vanwege het gevoel van veiligheid. Wie alles op alles wil zetten om de aids-epidemie te stoppen, moet geen misleidende of onvolledige informatie geven noch genoegen nemen met een blijvend risico. Er bestaat een beter, volledig risicoloos en goedkoper alternatief, namelijk seksuele onthouding.

De dramatische gevolgen van de aids-epidemie vragen om duurzame en definitieve oplossingen. Wij staan voor de keuze of we verdere verspreiding van HIV slechts willen indammen door condooms of radicaal willen voorkomen. Het laatste vergt een adequaat waarden-en normenbesef. Dat vereist inspanningen van mensen zelf en vooral veel geduld. De katholieke Kerk is niet naïef en realiseert zich terdege dat het verlaten van een promiscue sexuele levensstijl niet van de ene op de andere dag plaatsvindt. Zoals ook het wel of niet gebruiken van een condoom slechts in zeer beperkte mate wordt beïnvloed door de katholieke Kerk. Het is curieus dat sommigen in het Westen menen dat mensen condooms achterwege laten omdat de Kerk dit vraagt, terwijl diezelfde mensen de kerkelijke oproep tot echtelijke trouw of sexuele onthouding naast zich neerleggen. Toch is er om de verspreiding van aids een definitief halt toe te roepen geen andere mogelijkheid dan blijvend,eenduidig uitdragen van een levensstijl die recht doet aan de menselijke waardigheid én besmetting met HIV uitsluit.

De visie van de katholieke Kerk op sexualiteit verdient het niet tot een karikatuur te worden gereduceerd. Zo wijst de Kerk bijvoorbeeld geboorteregeling niet af, maar acht zij condooms geen ethisch goed noch veilig middel om een verantwoorde en menswaardige family-planning te realiseren. Men hoeft niet katholiek te zijn om te kunnen instemmen met de Kerk dat sexuele onthouding en monogamie de overdracht van het HIV-virus door sexuele gemeenschap met honderd procent zekerheid voorkomen. Aan het afzien van een promiscue sexuele levensstijl is nooit iemand overleden,wel aan een verkeerd gebruikt of inferieur condoom. Dat de katholieke Kerk (mede)verantwoordelijk zou zijn voor de dood van mensen die aan aids sterven, is daarom grotesk. Bovendien is deze kritiek uit westerse monden even eenzijdig als schijnheilig. Want hoeveel miljoenen doden heeft het Westen niet op zijn geweten door het onvermogen tot een eerlijke(r) verdeling van de rijkdom te komen? Waarom leunen wij in Nederland zelfvoldaan achterover omdat we 'maar liefst' 0.7 procent van het BNP aan internationale solidariteit spenderen, waarbij we tientallen miljoenen 'terugverdienen' met de aflossing van de schuldenlast door de allerarmste landen?

De katholieke Kerk gaat een discussie over haar visie op sexualiteit niet uit de weg. Maar wie kritiek naar voren brengt uit solidariteit met het Zuiden, moet ook zichzelf een spiegel voorhouden. Wij in het Westen moeten alle facetten onder ogen zien die de toekomst van het Zuiden bepalen en de economische en politieke consequenties aanvaarden. Met halfslachtige maatregelen kunnen we geen genoegen nemen.

Olive Yao
09-03-04, 21:57
Dit bevat diverse juiste en sympathieke punten.

En op zich ligt de rooms-katholieke gedachtegang voor de hand: geen sex, geen aids. En de Afrikaanse sexuele omgangsvormen plus de omstandigheden in Afrika zijn bevorderlijk voor verspreiding van aids.

Maar afgezien daarvan zijn de Afrikaanse sexuele omgangsvormen zeker niet slechter dan de westerse. Het staat me dan ook tegen dat westerlingen hun opvattingen daarover opdringen aan Afrikanen.


(…) blijvend, eenduidig uitdragen van een levensstijl die recht doet aan de menselijke waardigheid (…)
maar acht zij condooms geen ethisch goed middel
Hij zegt hier dat de Afrikaanse levensstijl geen recht doet aan de menselijke waardigheid, en de rooms-katholieke wel.
De motieven van de rkk zijn dus niet alleen aidsbestrijding, maar de roomskatholieke levensstijl verspreiden.


Wij staan voor de keuze of we verdere verspreiding van HIV slechts willen indammen door condooms of radicaal willen voorkomen. Het laatste vergt een adequaat waarden-en normenbesef.
Pas op. Er zijn drie soorten normen: ethische normen (goed en kwaad), prudentia-normen (goed en slecht voor jou) en esthetische normen.
Om aids te bestrijden zijn in de eerste plaats prudentia-normen nodig: wees voorzichtig, aids is gevaarlijk.
Niet in de eerste plaats ethische normen.
De rkk kan wel zeggen dat ethische normen de prudentia-normen moeten ondersteunen.
Maar dan nog hoeven die ethische normen zeker niet per se de rooms-katholieke sexuele normen te zijn. Misschien hebben Afrikanen daar zelf wel geschikte ethische normen voor, of kunnen ze die op hun eigen manier ontwikkelen.
Je ziet hier dus opnieuw dat de rkk de eigen sexuele moraal aan het verspreiden is.

mark61
09-03-04, 22:46
Geplaatst door Olive Yao
Bedoel je dat afrikanen ze toch niet gebruiken? (Ik ken er een paar die ze wel gebruiken - maar die komen uit een grote stad).

Ja dat bedoel ik. Dan ken je meteen alle gebruikers, denk ik. Een condoom kost ongeveer een maaltijd, en je hebt er meer nodig dan 1 gratis promo-exemplaar. Maar allereerst geldt: je gaat toch ook niet in bad met een regenjas aan, zoals mij ooit werd verteld.

mark61
09-03-04, 22:55
Geplaatst door Olive Yao
HET WAPEN TEGEN AIDS: ONTHOUDING EN MONOGAMIE

De hamvraag is hoe verdere verspreiding te voorkomen. Daarvoor ziet de Kerk maar één, even radicale als realistische, oplossing: verandering van sexueel gedrag. Het verspreiden van condooms acht de Kerk geen ethisch goed. Het biedt hooguit een schijnveiligheid die de vicieuze cirkel van riskant sexueel gedrag niet doorbreekt.


Ze kunnen babbelen wat ze willen, de sexuele moraal van Afrika gaan veranderen is volkomen onrealistisch. Sexualiteit is in Afrika zoals overal elders verbonden aan macht; deze macht, in een context van abjecte armoede en enorme verschillen tussen arm en rijk, is absoluut. De katholieke kerk zou zich beter druk maken over sexueel geweld binnen en buiten de kerk. Over Zuid-Afrika, waar elke 20 seconden een vrouw (meisje, baby) verkracht wordt. Er is een initiatiefje geweest van 'mannen tegen sexueel geweld', Tutu er niet over gehoord.

Tenslotte zijn er weinig katholieken in Afrika, te weinig om een verschil te maken (gesteld dat alle katholieken naar de paus gaan luisteren, een illusie).

Olive Yao
09-03-04, 22:58
Geplaatst door mark61
Ze kunnen babbelen wat ze willen, de sexuele moraal van Afrika gaan veranderen is volkomen onrealistisch. Sexualiteit is in Afrika zoals overal elders verbonden aan macht; deze macht, in een context van abjecte armoede en enorme verschillen tussen arm en rijk, is absoluut. De katholieke kerk zou zich beter druk maken over sexueel geweld binnen en buiten de kerk. Over Zuid-Afrika, waar elke 20 seconden een vrouw (meisje, baby) verkracht wordt. Er is een initiatiefje geweest van 'mannen tegen sexueel geweld', Tutu er niet over gehoord.

Tenslotte zijn er weinig katholieken in Afrika, te weinig om een verschil te maken (gesteld dat alle katholieken naar de paus gaan luisteren, een illusie).
Mark61, ik MOET helaas stoppen (dit is geen excuus om niet te discussieren).
Hoor graag meer van je.

Olive Yao
11-03-04, 16:02
`DE PRAKTIJK WIJKT VAAK AF VAN DE LEER'

door onze redacteur Floris van Straaten

NRC maandag 29 december 2003

Minister Agnes van Ardenne over de katholieke kerk en geboortebeperking

De katholieke minister Van Ardenne (Ontwikkelingssamenwerking) wil dat de kerk ophoudt met haar verzet tegen condooms en de pil. Aids en vroege zwangerschappen kosten te veel levens.

Bisschoppen en kardinalen in de hele wereld, ja wellicht ook de paus zelf, moeten er rekening mee houden dat op zekere dag minister Agnes van Ardenne (CDA, Ontwikkelingssamenwerking) bij hen op de stoep staat. Haar boodschap: kijk naar de werkelijkheid en staak uw verzet tegen sexuele voorlichting en voorbehoedmiddelen. Alleen dan kunnen rampen als aids worden tegengegaan.

Zo bezocht Van Ardenne onlangs een bisschop in Nicaragua, die druk bezig was kinderen te dopen. Waarom, zo hield ze hem voor, had de rooms-katholieke kerk druk op president Bolanos uitgeoefend om een handboek met sexuele voorlichting op scholen te verbieden? Van Ardenne: ,,Die bisschop zei: mevrouw, ik kom uit een gezin van vijftien kinderen en ik was nummer dertien. Als er toen al geboortebeperking was geweest, was ik er nu niet. Toen zei ik: daar gaat het helemaal niet om. Het gaat om al die meisjes hier, die op hun negentiende al vier kinderen hebben. Die hebben dan vrijwel geen toekomst meer. Dat was hij wel een beetje met me eens. Het handboek is inmiddels weer in gebruik.''

Ook kardinaal Simonis kan over zo'n bezoekje van Van Ardenne meepraten, al weigert hij dat in het openbaar te doen. Van Ardenne, zelf praktiserend katholiek, had in oktober een onderhoud met hem. Daarin vroeg ze opheldering over opmerkingen van Simonis' collega Trujillo, voorzitter van de pauselijke raad voor het gezin. Deze had beweerd dat het HIV-virus ook door minuscule gaatjes in condooms heen kan dringen. Dus, meende de kardinaal, konden de gelovigen het gebruik van dit voorbehoedmiddel beter achterwege laten. ,,Dwaze verhalen'', die niet getuigen van verantwoordelijkheidsbesef in het Vaticaan, vond Van Ardenne.

,,Ik zal deze kwesties aan de kaak blijven stellen'', zegt ze in een vraaggesprek in Rotterdam. ,,Ik kan niet anders. Geen enkel gesprek ga ik daarbij uit de weg, ook niet met islamitische en orthodox-christelijke leiders.'' Maar Simonis gaf geen krimp en maande haar zich aan de katholieke leer te houden. En die staat het gebruik van voorbehoedmiddelen nog altijd niet toe.

Zelf heeft de minister de zogenoemde reproductieve gezondheidszorg en bestrijding van aids echter tot een van de prioriteiten van haar beleid uitgeroepen. ,,Ik vind dat hét onderwerp van deze tijd'', zegt Van Ardenne. ,,We moeten gewoon erkennen dat er een gierende epidemie door de wereld raast. Er vallen drie miljoen doden per jaar en er zijn al 11 miljoen wezen. Ook vandaag raken er weer zevenduizend mensen met het HIV-virus besmet.''

Heeft u naderhand nog iets van Simonis vernomen?

,,Nee. Maar hij heeft wel een ingezonden stuk in de Volkskrant geplaatst, waarin hij de leer van de kerk op dit punt nog eens uiteenzette. Daarmee gaf hij volgens mij uiting aan het gevoel dat de discussie toch niet helemaal is afgesloten. Ik heb de hoop niet laten varen dat de kerk van mening verandert. We zijn immers allemaal op zoek naar een rechtvaardige wereld met respect voor de mens en het leven.''

Is het niet wat veel van `Rome' gevraagd om een leer op te geven, die het al 2000 jaar uitdraagt?

,,Het is een dilemma met een grote D. Maar ik zou graag willen dat de kerk toegeeft dat ze met deze zaak worstelt. Dat zou geweldig helpen. Je ziet wel enige discussie over de vrouw in het ambt en het celibaat. Maar dat wil ik ook graag zien over sexualiteit. Sexualiteit hoort bij het leven, verhoogt de kwaliteit van het leven. Het is iets positiefs.''

Niet voor al die voortdurend zwangere vrouwen en meisjes.

,,Nee, zo'n 500.000 vrouwen en meisjes sterven elk jaar doordat ze te vaak zwanger zijn. Het spreiden van zwangerschappen is beter voor moeder en kind. Laten we door het gebruik van voorbehoedmiddelen ook zorgen dat er een eind komt aan al die illegale abortussen. Vrouwen en meisjes in Afrika en Latijns Amerika willen geen zeven of negen kinderen meer. Ze willen er een of twee, omdat dat kansen op een beter leven biedt.''

Is het een kwestie van mannen op hoge posities, die onvoldoende begrip hebben voor de noden van de vrouw?

,,Het is een kwestie van menselijke waardigheid. Vrouwen en meisjes moeten een vrije keuze hebben en niet langer afhankelijk zijn van de willekeur van jongens en mannen. Veel religieuze en politieke leiders verzetten zich tegen die vrijheid voor vrouwen, ook in het Amerika van president Bush.''

Ook in uw eigen partij, het CDA, ligt het onderwerp gevoelig.

,,Het is ook moeilijk. Maar de CDA-fractie staat wel ten volle achter mijn beleid. En dat beleid wordt ook Kamerbreed gesteund. Na mijn gesprek met Simonis heb ik merendeels positieve reacties gehad, juist ook van mensen die worstelen met deze zaak. Bij voorbeeld van missionarissen die zelf we´l condooms verspreiden. Want de praktijk wijkt vaak af van de leer. Daarom moet de kerk ook eens ophouden met die hypocrisie.''

Waarom stapt u niet uit de katholieke kerk, nu ze zich zo star opstelt?

,,Dat doe ik niet. Ik vind het de mooiste religie die er is, omdat ze aan de ene kant uitgaat van de mens als unieke persoon. Maar tegelijk gaat de kerkelijke leer ook uit van het relationele. Om mens te zijn hebben ze ook anderen nodig. Dat heeft mij altijd getrokken. Het gaat in de kerk om trouw, respect voor de mens en naastenliefde. Je hebt bovendien heel goede encyclieken zoals Pacem in Terris, over vrede, veiligheid en ontwikkeling. Ook als minister heb ik daar veel aan. Ten slotte speelt het spirituele een belangrijke rol. Nergens is dat door rituelen en liturgie zo aanwezig als in de katholieke kerk.''

Olive Yao
11-03-04, 16:03
Waarom, zo hield ze hem voor, had de rooms-katholieke kerk druk op president Bolanos uitgeoefend om een handboek met sexuele voorlichting op scholen te verbieden?
Ja, waarom?


Betrand Russell:
By making marriage indissoluble, and by stamping out all knowledge of the ars amandi, the church did what it could to secure that the only form of sex which it permitted should involve very little pleasure and a great deal of pain.
Kennelijk nog steeds zo.


Het gaat om al die meisjes hier, die op hun negentiende al vier kinderen hebben. Die hebben dan vrijwel geen toekomst meer.
Zo'n 500.000 vrouwen en meisjes sterven elk jaar doordat ze te vaak zwanger zijn.


Betrand Russell:
The opposition to birth control has, in fact, the same motive: if a woman has a child a year until she dies worn out, it is not to be supposed that she will derive much pleasure from her married life; therefore birth control must be discouraged.


Is het niet wat veel van “Rome” gevraagd om een leer op te geven, die het al 2000 jaar uitdraagt?
Blijkbaar.


,,Het is een kwestie van menselijke waardigheid. Vrouwen en meisjes moeten een vrije keuze hebben en niet langer afhankelijk zijn van de willekeur van jongens en mannen”.


Geplaatst door Shaheed
En alweer proberen die inboorlingen hen achterlijke cultuur aan ons op te dringen.

Wij proberen hen te bevrijden door hen onze islamitische normen en waarden bij te brengen dat alleen maar voordeel heeft zoals Zwarte Schaap heeft bewezen en zij proberen onze gemeenschap te verpesten te corrumperen.

Wat voor voordeel heeft de vrije sexuele moraal Nederland gebracht?
En dus mogen moslima’s niet autonoom en vrij zijn op het gebied van sex?

Blijkbaar begrijpt Shadeed de concepten autonomie en vrijheid niet. Volgens hem staat vrijheid voor excessen. Maar daar pleit Naema Tahir niet voor. Zij pleit voor zelfbepaling.


Geplaatst door Taouanza
Genieten van sex betekent niet dat je het met jan en allemaal wil doen.

En voorlopig liggen de excessen aan de kant van rigide (religieuze) sexuele moraal:


Naema Tahir:
De ontmaagding wordt omgeven door angst voor schending van de eer van de familie. Die angst draagt de moslima.


Agnes van Ardenne:
Zo'n 500.000 vrouwen en meisjes sterven elk jaar doordat ze te vaak zwanger zijn.
Dit vind ik toch echt erger dan (bijvoorbeeld) al die pornografie.


Veel religieuze en politieke leiders verzetten zich tegen die vrijheid voor vrouwen.
Misschien hebben streng godsdienstige mensen inderdaad reden om sex en sexuele liefde te vrezen en te bestrijden.
Sexuele liefde is het paradijs – misschien werden Eva en Adam daarom weggestuurd?
“Ga, en wees vijanden voor elkaar” (koran 7:24) – jalouzie?
Harmonie tussen man en vrouw is een beter ideaal.


Olive Yao:
Een belangrijke "verstandelijke" regel lijkt me: vermijd uitersten, excessen.
Het is dus een kwestie van het juiste midden vinden. Belangrijke leidraden daarbij lijken me geluk, liefde, en autonomie en vrijheid.
De overdosis pornoblaadjes in kiosken, tv-programma’s over allerlei bizarre sex (onder het mom van “dat willen de mensen”), raamprostitutie midden in drukke stadswijken … Zelf ervaar ik dat slechts incidenteel als stuitend, maar het zal heel wat mensen wel onaangenaam treffen, en daar moet meer rekening mee worden gehouden.
Dan komt het slappe argument: als je het niet wilt zien hoef je er ook niet naar te kijken. Onzin, want mensen worden er voortdurend mee geconfronteerd. Ook dat is onvrijheid. En waarom zou de publieke ruimte niet meer overeenkomstig hun voorkeuren ingericht kunnen worden?

Rabi'ah.
01-08-04, 19:00
Geplaatst door Olive Yao

Volgens mij is ons sexuele gedrag ten eerste genetisch bepaald. Je genen zijn bron van sexuele normen. Dus luister goed naar wat je natuur tegen je zegt.

Volgens mij is eerder het verlangen naar seks op zich genetisch bepaald, maar de normen op dat gebied lijken me eerder cultureel en religieus bepaald, alhoewel bepaalde zaken zeker universeel zijn.


Geplaatst door Olive Yao

Daarnaast zijn je cultuur (waaronder je godsdienst) en je verstand bronnen van normen.
Een belangrijke “verstandelijke” regel lijkt me: vermijd uitersten, excessen.
Het is dus een kwestie van het juiste midden vinden. Belangrijke leidraden daarbij lijken me geluk, liefde, en autonomie en vrijheid.

Mee eens. Ik persoonlijk zou er niet aan moeten denken om te vrijen met iemand van wie ik niet hield, of onder dwang. (Wat, overigens, helaas nog steeds het lot is van te veel vrouwen over de hele wereld)


Geplaatst door Olive Yao

Eén nuance: ik zou het niet alleen haar zaak maken. Bijvoorbeeld omdat ouders zich nu eenmaal zorgen maken om hun kinderen. Dit is te ver doorgevoerde individualiteit: “Wat ik doe gaat niemand iets aan”. Maar zo bedoelt Naema het waarschijnlijk ook niet.

Hmz, lastig. Natuurlijk is het goed dat ouders bezorgdheid aan de dag leggen tegenover hun kinderen, maar mijn ervaring is dat ouders vaak geen middenweg kennen.
Veel autochtone ouders laten hun kinderen maar alles doen waar ze zin in hebben en vinden het normaal dat hun dochters met seks beginnen als ze 13 of 14 zijn, veel allochtone ouders daarentegen (en dan vooral Turken, Marokkanen en Hindoestanen) blinken uit in ziekelijke bemoeizucht en houden hun dochters vanaf jonge leeftijd uit de buurt van jongens, wat mijns inziens even onverstandig is.



Geplaatst door Olive Yao

Rabi’ah schreef dit drie maanden geleden onder het AHA-weekeinde.
Volgens mij kunnen goden niets verbieden, in die zin dat mensen godsdienstige normen alleen vrijwillig kunnen aanvaarden.

Zo zo Rabi’ah, pa en broers moeten dus goed opletten dat meisjes die verboden naleven? Denk dat je wel kunt raden hoe ik daarover denk.

(Rabi’ah zelf plaatste destijds koran 2:256 onder haar berichten, geen dwang in godsdienst).

Nee, God is ook geen boeman die de mens kan dwingen.
De mens is niet voor niets begiftigd met gevoel, verstand, geweten en een vrije wil.

En of een meisje zich aan bepaalde normen m.b.t. seksualiteit wil houden is wat mij betreft vanaf een jaar of achttien haar eigen zaak waar ouders en/of neven en broers niets mee te maken hebben.

Het criterium m.b.t. dit soort keuzes zou moeten zijn of de persoon in kwestie de gevolgen van zijn/haar daden kan overzien, er op een verantwoordelijke manier mee om kan gaan en geestelijk en lichamelijk volledig volwassen is (en dus weet waar hij/zij aan begint).


Geplaatst door Olive Yao

Hoezo onislamitisch? In feite zijn de tradities dat in ieder geval niet: ze komen immers voor onder moslims. En volgens diverse texten en interpretaties daarvan zijn ze dat ook niet.
Je gedachtegang lijkt te zijn: de islam is goed; onderdrukkende tradities zijn slecht; dus onderdrukkende tradities zijn onislamitisch.
Juist lijkt: in de leer en practijk van de islam komt onderdrukking voor, dus die leer en practijk zijn in zoverre niet goed.


Er is een onderscheid tussen de inhoud van bepaalde ingesleten culturele tradities en de inhoud van de Qor'an.
Een voorbeeld: Seksuele verminking (besnijdenis) van vrouwen komt in Egypte al sinds faraonische tijden voor. Heeft met de islam dus niks te maken. Nadat Egypte islamitisch werd is die traditie gewoon blijven bestaan en zo is het in wel meer landen gegaan.

Dat bepaalde gebruiken onder moslims voorkomen, wil niet zeggen dat deze gebruiken echt islamitisch zijn.

Christenen hebben ook kruistochten gevoerd en dit is volledig in strijd met zowel letter als geest van het NT.

De islam is juist een godsdienst van persoonlijke vrijheid en eigen verantwoordelijkheid.

Wat iemand in zijn/haar slaapkamer wil uitspoken is in de eerste plaats tussen diegene en zijn/haar partner en daarna tussen diegene en God.

Daar hebben noch de zelfbenoemde "moslimabevrijders", noch bemoeizieke familieleden iets mee te maken.



Groetjes,

Rabiah.

Qwertyno
01-08-04, 21:39
Het wordt tijd dat moderne moslima’s de zelfbeschikking over hun lichaan opeisen, meent Naema Tahir.

Dus laat het principe van sex voor het huwelijk los en ga genieten....

Een moslima die sex heeft voor het huwelijk, weet dat ze een zonde begaat..

Naema Tahir had beter moeten schrijven.. Het wordt tijd dat moderne moslima's wat meer moeten gaan zondigen op het gebied van sexualiteit.

Rabi'ah.
01-08-04, 23:25
Geplaatst door Qwertyno
Het wordt tijd dat moderne moslima’s de zelfbeschikking over hun lichaan opeisen, meent Naema Tahir.

Dus laat het principe van sex voor het huwelijk los en ga genieten....

Een moslima die sex heeft voor het huwelijk, weet dat ze een zonde begaat..

Naema Tahir had beter moeten schrijven.. Het wordt tijd dat moderne moslima's wat meer moeten gaan zondigen op het gebied van sexualiteit.

Dat bedoelt ze niet.

Het gaat om de keuzevrijheid.

Moslima's zouden zelf het recht moeten hebben om te bepalen of ze wel of geen seks buiten het huwelijk willen hebben en niet bang hoeven te zijn voor druk van familie/gemeenschap enerzijds en autochtone publicisten/politici anderszijds die een slaatje proberen te slaan uit hun (al dan niet slechte) positie.

Iemands seksualiteit is iemands eigen zaak/verantwoordelijkheid en níet die van de hele gemeenschap of politiek Nederland. :moe:

Op al yawm id din wordt ieder individu apart ter verantwoording geroepen en niet diens familie.


Groetjes,

Rabiah.

dicksr
02-08-04, 12:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat bedoelt ze niet.

Het gaat om de keuzevrijheid.

Moslima's zouden zelf het recht moeten hebben om te bepalen of ze wel of geen seks buiten het huwelijk willen hebben en niet bang hoeven te zijn voor druk van familie/gemeenschap enerzijds en autochtone publicisten/politici anderszijds die een slaatje proberen te slaan uit hun (al dan niet slechte) positie.

Iemands seksualiteit is iemands eigen zaak/verantwoordelijkheid en níet die van de hele gemeenschap of politiek Nederland. :moe:

Op al yawm id din wordt ieder individu apart ter verantwoording geroepen en niet diens familie.


Groetjes,

Rabiah.

:fpetaf:

Ik denk dat dat inderdaad de strekking van het artikel is. Dat heeft niets te maken met de moraal van de man, maar alles met de eigen verantwoordelijkheid van de vrouw en haar bevoegdheid (autonomie) om zelf te beschikken. Dolle Mina revisited.


dicksr

Rabi'ah.
02-08-04, 14:40
Geplaatst door dicksr
:fpetaf:

Ik denk dat dat inderdaad de strekking van het artikel is. Dat heeft niets te maken met de moraal van de man, maar alles met de eigen verantwoordelijkheid van de vrouw en haar bevoegdheid (autonomie) om zelf te beschikken. Dolle Mina revisited.


dicksr


Dolle Yasmina nog altijd. :ego:

dicksr
02-08-04, 14:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Dolle Yasmina nog altijd. :ego:


Je m'excuse: Dolle YASMINA revisited! :lole:
dicksr

Rabi'ah.
02-08-04, 14:52
Geplaatst door dicksr
Je m'excuse: Dolle YASMINA revisited! :lole:
dicksr

:)

Olive Yao
02-02-05, 18:31
Rabi'ah, nog bedankt voor je reactie. Hier is de volgende:

HET IMPERFECTE WEZEN

Nazmiye Oral

de Volkskrant dinsdag 1 februari 2005

Het geslachtsorgaan van de vrouw is eerst van de ouders, dan van de man en daarna van de kinderen, maar nooit van de vrouw in kwestie. Het is moeilijk vrouw te zijn in de moslimcultuur omdat er een verheerlijkt, magisch beeld bestaat van de ideale vrouw: gedwee, puur, wijs, handig, rein, asexueel en verstandig. Geen mens van vlees en bloed, maar een uitgedacht fantasiewezen. De fantasie gaat wringen met de werkelijkheid als blijkt dat het wezen in kwestie niet zo perfect blijkt te zijn als zou moeten, maar een eigen wil blijkt te hebben - en lustgevoelens.

Een berichtje in de krant.
Er is een meisje vermoord door haar broer. Schijman Kuashi. Ze was achttien en net een paar weken eerder moeder geworden, van een meisje. In de krant stond dat de moeder om het leven was gekomen door messsteken in het hart en de buik, volgens een vast zuiveringsritueel. Een vast zuiveringsritueel? Hoe komt een journalist aan die uitdrukking? Belt hij/zij een deskundige op met de vraag: "Volgens het sectierapport kwam het slachtoffer om het leven door messteken in de hart- en buikstreek. Heeft dat nog een speciale betekenis?" Deskundige: "Ja zeker. Dat is een vast zuiveringsritueel".

Die zin maakte dat ik even geïrriteerd mijn vooroordelen de vrije loop liet over Hollanders die zo nodig labeltjes op vreemde fenomenen moeten plakken. Ervan uitgaan dat iets een vastgeroest, bestaand gebruik is, was ondragelijk. Want vaak is het zo dat de vrouw in kwestie gewoon dood moet. Niks mikken in de buik of hartstreek volgens een ritueel. Of kwam het zo in de krant omdat de broer in kwestie, die inmiddels gearresteerd was, ook volgens een ritueel, dat misschien zo had geformuleerd? Het ondragelijke van die zin zit hem niet alleen in het feit dat het in de krant staat en dus nu in menig lezershoofd geplant zit als een vaststaand feit. Het ondragelijke is dat ik het voor me zie.

In de krant stond ook vermeld dat ze ondanks waarschuwingen toch naar haar broer en moeder ging: "Te hollands om de list te doorzien. Vol trots over de nieuwe baby". Ik weet niet of ze te hollands was. Ik weet wel dat een baby je vervult van een gevoel van hoop. Een nieuw leven overstijgt vetes en ruzies. Tijdens het dragen van het nieuwe leven komen de meeste moeders en dochters het dichtst bij elkaar. Een baby is zo mooi, zo wonderlijk, zo onschuldig, zo zonder historie dat het een offerande van liefde is: "Als je mij niet lief kunt hebben, aanschouw dan mijn baby en heb haar lief. Het is onmogelijk dat je hart niet smelt bij het aanschouwen van haar schoonheid. En ik weet: heb je haar eenmaal lief, dan heb je ook mij lief. Want zij is mij".

Schijman Kuashi lacht me tegemoet vanuit de krant. Ze is zo mooi en vol levenslust. Een mes in een verraderlijk hart. Het hart zit tussen de borsten maar wordt beschermd door het borstbeen. Dus je steekt in de linker borst en hoopt tussen de ribben uit te komen. Opgezwollen borsten, vol melk voor de pasgeboren dochter. Een mes in de buik. Een buik met reserve-vet van een pas afgesloten zwangerschap. De lichtbruine naad van navel tot aan schaamstreek, als gevolg van extra pigmentatie, is nog aanwezig. Een buik die net heeft gebaard. Kleine rimpels rond de navel. Vel dat zijn oorspronkelijke vorm nog moet hervinden. En juist omdat de moeder zo jong is, misschien kleine barstjes heeft. Een baarmoeder die nog herstellende is van het geschonken leven. Ram. Het mes erin. Juist daar. Het meest verraderlijke orgaan dat er bestaat: het geslachtsorgaan van de vrouw.

Wat waren haar laatste gedachtes toen ze stierf? Heeft ze gedacht aan haar dochter? Iedere moeder weet hoe je je in de eerste maanden van je moederschap voelt: al je instincten werken voor duizend procent. En dat is in het bijzonder het geval als je voor het eerst moeder wordt.

En zij ligt daar. Er is levensgevaar. Er is iemand die zij dacht te kennen maar die nu met een mes op haar inhakt. Haar kind is daar. Zij kan niets doen. Wat waren haar laatste gedachtes: "Niet mijn kind"? We zullen het nooit weten.

De federatie van Blijf van mijn lijf - huizen dringt bij de regering aan op maatregelen om de vrouwen beter te kunnen beschermen. Want nog steeds kan er pas iets gedaan worden bij fysiek geweld. Terwijl het allang bewezen is dat aan de meeste moorden een periode vol verbaal geweld vooraf gaat. Het ergste is het nog voor de kinderen. Zoals altijd. Voor Manisha, de dochter van Schijman Kuashi. Een dochter wier moeder is gestorven omdat ze haar niet wilde afstaan. Maar hoe zorg je dat zoiets nooit meer gebeurd?

Ik hoor vaak dat islamitische jongens en meisjes beweren dat de moslimcultuur wel respectvol omgaat met de vrouw. Maar dat geldt enkel voor diegene die aan dat beeld van magisch fantasiewezen kan voldoen. Dat beeld van dat perfecte wezen moet omver. De moslimcultuur moet leren omgaan met wezens van vlees en bloed. En de vagina moet terug naar haar rechtmatige eigenaar.

S@deeQ
02-02-05, 18:38
Geplaatst door Olive Yao
En de vagina moet terug naar haar rechtmatige eigenaar.

:stout: dat vind ik toch maar niets, hier met die vagina , niets terug :zegniets:

Olive Yao
02-02-05, 18:46
Geplaatst door S@deeQ
:stout: dat vind ik toch maar niets, hier met die vagina , niets terug :zegniets:
O. K., je mag 'r gebruiken, maar ik blijf zelf eigenaresse. :wink:

S@deeQ
02-02-05, 18:55
Geplaatst door Olive Yao
O. K., je mag 'm gebruiken, maar ik blijf zelf eigenaresse. :wink:

mij zul je dan niet horen klagen :fuckit:

Olive Yao
02-02-05, 19:29
Geplaatst door S@deeQ
mij zul je dan niet horen klagen :fuckit:
Dat is voor mij niet genoeg ... :jammer:

Voor de minder bronstige en bokkige, serieuze lezer: het gaat om het stuk van Nazmiye Oral op bladzijde 8.

S@deeQ
02-02-05, 19:30
Geplaatst door Olive Yao
Dat is voor mij niet genoeg ... :jammer:



Hogere bruidschat ??? :schrik:

Olive Yao
02-02-05, 19:42
Geplaatst door S@deeQ
Hogere bruidschat ??? :schrik:
Nee ... :slapen:

(Trouwens, hoeveel geiten heb je inmiddels?)

S@deeQ
02-02-05, 20:07
Geplaatst door Olive Yao
Nee ... :slapen:

(Trouwens, hoeveel geiten heb je inmiddels?)


Te veel om op te noemen, hoezo? had je er eentje nodig ??

is 100 geiten als bruidschat voldoende ??

Olive Yao
02-02-05, 20:10
Geplaatst door S@deeQ
Te veel om op te noemen, hoezo? had je er eentje nodig ??

is 100 geiten als bruidschat voldoende ??
hoeveel kamelen? :geld:

Olive Yao
02-02-05, 21:55
HET IMPERFECTE WEZEN

Nazmiye Oral

de Volkskrant dinsdag 1 februari 2005

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1825000#post1825000

Hier gaat het dus om!