PDA

Bekijk Volledige Versie : Leger VS marteld en moord burgers en soldaten Afghanistan (en Irak?)



Joesoef
08-03-04, 08:03
Uitgegeven: 8 maart 2004 07:09
Laatst gewijzigd: 8 maart 2004 07:52

KABUL - Het optreden van het Amerikaanse leger in Afghanistan gaat gepaard met buitensporig geweld en er komen onnodig mensen om het leven. Dat stelt de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) in een rapport dat maandag wordt gepubliceerd.

Volgens HRW zijn sinds eind 2001 duizenden Afghanen en buitenlanders opgepakt die ervan werden verdacht aanhangers te zijn van het voormalige Taliban-bewind of van het terreurnetwerk al-Qaeda. Een deel van hen zou tijdens verhoren zijn gefolterd, in sommige gevallen met de dood tot gevolg.

Burgers

Bij operaties om deze verdachten op te sporen zouden ook veel burgerslachtoffers zijn gevallen. In totaal zou het gaan om circa driehonderd doden.

Terwijl de meeste opgepakte mensen inmiddels weer op vrij voeten zijn, zitten op verschillende locaties in Afghanistan en op de Amerikaanse militaire basis Guantanamo Bay op Cuba nog honderden verdachten vast. Ze hebben hebben geen toegang tot een advocaat en hun familie mogen ze niet ontvangen aldus HRW.

Reactie leger VS

Een woorvoerder van het Amerikaanse leger in Afghanistan heeft de beschuldigingen tegengesproken. Volgens hem gaat HRW ook aan het het feit voorbij dat Afghanistan nog geen stabiel land is.

In Afhanistan zijn duizenden Amerikaanse militairen samen met Afghaanse stijders op zoek naar restanten van de Taliban en al-Qaeda.

taouanza
08-03-04, 08:09
Ik zag van de weekje een stukje van een docu over Britse snipers.Weet ook niet meer welke afdeling ofzo.Maar goed ik had gelijk gegeten en gedronken toen ik hem dit hoorde zeggen:''Ik kom net terug uit het Midden-Oostenn(weet niet meer welk land) en moest naar Ierland.Het viel vies tegen want ik was gewend mijn machinegeweer leeg te schieten op alles wat los en vast zit en hier moet ik zuinig zijn met mijn kogels om geen onschuldige mensen te raken.''

Het was zeer frustrerend voor die man.:moe:

midari
08-03-04, 18:06
ik heb een programma gezien in nederlands tv een tijdtje terug ,vertelde een afgaanse met zijn ogen gezien hoe amerikannen deden met taliban 8000 mensen waar van nog veel mensen levend begraven in de konteiners gestopt en afgevoerd . hij durfd niet voor camera te schijnen .

taouanza
11-03-04, 15:13
Geplaatst door midari
ik heb een programma gezien in nederlands tv een tijdtje terug ,vertelde een afgaanse met zijn ogen gezien hoe amerikannen deden met taliban 8000 mensen waar van nog veel mensen levend begraven in de konteiners gestopt en afgevoerd . hij durfd niet voor camera te schijnen .

Ik heb dat ook gezien.Ze beweerden dat er geen Amerikanen bij waren.
Maar de beelden bewezen het tegenovergestelde.

taouanza
12-03-04, 10:43
Geplaatst door sabra
Ze moeten eens wat minder aan de hashpijp zitten in afghanistan.

Ben jij de leukste thuis?

mark61
12-03-04, 11:47
Geplaatst door taouanza
Ik heb dat ook gezien.Ze beweerden dat er geen Amerikanen bij waren.
Maar de beelden bewezen het tegenovergestelde.

Sloeg dat op de gebeurtenissen destijds in Mazar-e Sharif? Beetje Sabra en Chatila-verhaal. See no evil, hear no evil etc.

Lugh
12-03-04, 12:22
Jeetje Joesoef, zorg op zijn minst dat er geen spelfouten in de titel zitten als je hem zelf verzint!

mark61
12-03-04, 12:29
Heb je daar 4 dagen over moeten nadenken?

taouanza
12-03-04, 22:26
Geplaatst door Lugh
Jeetje Joesoef, zorg op zijn minst dat er geen spelfouten in de titel zitten als je hem zelf verzint!

Is dit nou wat ze bedoelen met een inhoudelijke reactie?

Joesoef
12-03-04, 22:56
Geplaatst door Lugh
Jeetje Joesoef, zorg op zijn minst dat er geen spelfouten in de titel zitten als je hem zelf verzint!


Slaap je of zo? die d staat er al 4 dagen...... Of ben je net bij gekomen na een slok van je toverdrank? Dat jij je daar over druk maakt en niet over de inhoud zegt mij genoeg.


Moet jij niet lullen met je heksenkring, het is wassende maan....

papol
13-03-04, 08:26
en zo zijn er honderden, zoniet duizenden Sjiieten, die honderduizenden Koerden, Soenieten, Iraniers, Koeweitische etc, mannen/vrouwen/kinderen/babys, martelden, verminkten, verkrachtten en vermoorden.

Sjiieten ontkennen niet, het was immers de schuld van .... en dáár gaan we weer.....

Gr.P

taouanza
13-03-04, 08:44
Geplaatst door papol
en zo zijn er honderden, zoniet duizenden Sjiieten, die honderduizenden Koerden, Soenieten, Iraniers, Koeweitische etc, mannen/vrouwen/kinderen/babys, martelden, verminkten, verkrachtten en vermoorden.

Sjiieten ontkennen niet, het was immers de schuld van .... en dáár gaan we weer.....

Gr.P

goed voorbeeld doet goed volgen.:fpetaf:

Joesoef
13-03-04, 08:53
Geplaatst door papol
en dáár gaan we weer.....

Gr.P

Dus als iemand slecht tegen je is mag je nog slechter zijn?

dounyah
13-03-04, 17:27
Geplaatst door sabra
Natuurlijk, en de mossad houd alles geheim LOL
leve de muur.

leve de aanslagen :duim:

dounyah
13-03-04, 17:30
Geplaatst door Lugh
Jeetje Joesoef, zorg op zijn minst dat er geen spelfouten in de titel zitten als je hem zelf verzint!

Hij schreef het op z'n marokkaans. :nl: :nl: hahaha

papol
15-03-04, 09:54
Geplaatst door Joesoef
Dus als iemand slecht tegen je is mag je nog slechter zijn?

Is het NU slechter dan ??

Gr.P