PDA

Bekijk Volledige Versie : Ook maroc.nl zwicht voor racistische politici



Shaheed
08-03-04, 10:12
Datingservice voor Marokkaanse jongeren
Van een onzer verslaggeefsters

De populairste website voor Marokkanen in ons land, www.Maroc.nl, start volgende week een datingservice. Via internet kunnen meisjes en jongens met elkaar in contact komen in de hoop de ware liefde te vinden.

Volgens Mohamed Al Aissati van de website kan zijn initiatief ervoor zorgen dat meer Marokkaanse jongeren uit Nederland met elkaar trouwen, zodat er minder partners uit het buitenland worden gehaald. Er bestaat veel behoefte aan relatiebemiddeling voor allochtone jongeren, aldus Al Aissati.

,Marokkaanse meisjes kunnen het zich niet permitteren met verschillende jongens uit te gaan om te ontdekken of er een potentiële huwelijkskandidaat tussen zit. Ze hebben rekening te houden met de goede naam van de familie. Ook uitgaan is vaak niet mogelijk. Dankzij internet kunnen ze nu in contact te komen met mannen met dezelfde achtergrond, religie en cultuur.''

De datingservice heeft een zoekmachine die de gegevens van de geïnteresseerden met elkaar 'matcht'. Gebruikers kunnen invullen welke welke kleur ogen ze mooi vinden, maar ook welke rol het geloof speelt in hun leven.

,,Als het goed loopt, willen we gaan groepsdaten'', zegt Al Aissati. ,,Dan kun je in één keer veel mensen ontmoeten die dezelfde voorkeuren hebben als jij. Ideaal toch?''

Maroc.nl vindt dat de Nederlandse overheid het initiatief moet steunen. Al Aissati: ,,De regering wil de huwelijksmigratie een halt toe roepen. Deze website kan daaraan bijdragen.''

Shaheed
08-03-04, 10:14
Geplaatst door Shaheed

Maroc.nl vindt dat de Nederlandse overheid het initiatief moet steunen. Al Aissati: ,,De regering wil de huwelijksmigratie een halt toe roepen. Deze website kan daaraan bijdragen.''



Nou vraag ik mij af wat is hier mis mee?

Dat een paar xenofobe inheemse nederlanders daar tegen zijn kan ik begrijpen, maar wat heeft een marokkaanse stichting/organisatie tegen een huwelijksmigratie?

Wetende dat ook hen ouders door middel van huwelijksmigratie nu in NL zitten.

_True_Angel
08-03-04, 10:17
Onzin, de populairste site onder de Marokkanen in Nederland is Marokko.nl en die heeft al een eigen datingsite en of dat er toe heeft geleid
dat meer Marokkaanse jongeren uit Nederland met elkaar trouwen, zodat er minder partners uit het buitenland worden gehaald. dat betwijfel ik :confused:

Simon
08-03-04, 10:27
Geplaatst door Shaheed

Maroc.nl vindt dat de Nederlandse overheid het initiatief moet steunen. Al Aissati: ,,De regering wil de huwelijksmigratie een halt toe roepen. Deze website kan daaraan bijdragen.''

Ik weet niet wat met "steunen" bedoelt wordt. Dat ze geld moeten geven of dat ze het project moreel moeten steunen? De meeste dating sites vragen geld aan de gebruikers dus dat lijkt mij een voor de hand liggende optie. Dan steunen de gebruikers het initiatief als er behoefte aan is.

MocroStyle
08-03-04, 10:29
Geplaatst door Shaheed
Nou vraag ik mij af wat is hier mis mee?

Dat een paar xenofobe inheemse nederlanders daar tegen zijn kan ik begrijpen, maar wat heeft een marokkaanse stichting/organisatie tegen een huwelijksmigratie?

Wetende dat ook hen ouders door middel van huwelijksmigratie nu in NL zitten.

Maroc.NL BV. neemt gewoon het heersende standpunt in om zo de subsidies veilig te stellen. Parasieten komen in alle gedaantes voor.

kotsmisselijk word je ervan.

taouanza
08-03-04, 10:33
Geplaatst door Shaheed
Nou vraag ik mij af wat is hier mis mee?

Dat een paar xenofobe inheemse nederlanders daar tegen zijn kan ik begrijpen, maar wat heeft een marokkaanse stichting/organisatie tegen een huwelijksmigratie?

Wetende dat ook hen ouders door middel van huwelijksmigratie nu in NL zitten.


:confused:

taouanza
08-03-04, 10:34
Geplaatst door MocroStyle
Maroc.NL BV. neemt gewoon het heersende standpunt in om zo de subsidies veilig te stellen. Parasieten komen in alle gedaantes voor.

kotsmisselijk word je ervan.

Wat is er misselijk aan als mensen die hier zijn opgegroeid met elkaar trouwen?

Shaheed
08-03-04, 10:39
Geplaatst door MocroStyle
Maroc.NL BV. neemt gewoon het heersende standpunt in om zo de subsidies veilig te stellen. Parasieten komen in alle gedaantes voor.

kotsmisselijk word je ervan.

Denk dat je hier gelijk in hebt.

Vooral als je weet dat heel wat autochtone nederlandse mannen via een datingsite vrouwen importeren uit China, Rusland en Thailand.

En dan gaat Maroc.nl met zo een actie komen.

Jullie zouden juist zulke site's moeten tegengaan als huwelijksmigratie jullie zo dwars zit.

Shaheed
08-03-04, 10:41
Geplaatst door taouanza
Wat is er misselijk aan als mensen die hier zijn opgegroeid met elkaar trouwen?


Daar is helemaal niks mis mee, maar het lijkt alsof Maroc.nl toegeeft aan het huidige racistisch klimaat.


Sterker nog ze werken zelfs mee.

taouanza
08-03-04, 10:44
Geplaatst door Shaheed
Denk dat je hier gelijk in hebt.

Vooral als je weet dat heel wat autochtone nederlandse mannen via een datingsite vrouwen importeren uit China, Rusland en Thailand.

En dan gaat Maroc.nl met zo een actie komen.

Jullie zouden juist zulke site's moeten tegengaan als huwelijksmigratie jullie zo dwars zit.

Ik begrijp die link niet. Het is toch het tegenovergestelde.

Vrouwen die worden geimporteerd hebben geen eigen keus.Ze kiezen voor een Westerse man uit armoede.
Is dat wat je wil voor je moslimzusters want ik begrijp die link niet wat je maakt met China, Polen en Thailand.

Of is het gewoon als zij het doen mogen wij het ook ongeacht of het goed of fout is?

MocroStyle
08-03-04, 10:44
Geplaatst door taouanza
Wat is er misselijk aan als mensen die hier zijn opgegroeid met elkaar trouwen?

De boodschap in men topic gaat je geheel voorbij..a tama3dort :zweep:

Maroc.nl vindt dat de Nederlandse overheid het initiatief moet steunen. Al Aissati: ,,De regering wil de huwelijksmigratie een halt toe roepen. Deze website kan daaraan bijdragen.''

Waarom zou je als Marokkaanse organisatie willen bijdragen aan het opleggen van beperkingen voor de Marokkaanse gemeenschap? Waarom pleit men niet voor vrijheid in partnerkeuze zoals die voor iedere andere Nederlandse burger geldt?

:kotsen2:

MocroStyle
08-03-04, 10:48
Ik vraag me nu ook af of een Marokkaanse jongeman in Marokko zich dan wel mag inschrijven op die datingsite van Maroc.NL in de hoop zo zijn toekomstige te ontmoeten, of krijg je eerst een postcode check alvorens je de formulieren mag invullen? :giechel:

ik kan er eigenlijk niet om lachen.

taouanza
08-03-04, 10:49
Geplaatst door Shaheed
Daar is helemaal niks mis mee, maar het lijkt alsof Maroc.nl toegeeft aan het huidige racistisch klimaat.


Sterker nog ze werken zelfs mee.

Weetje zeker dat je niet overdrijft?
Wat is dan zo racistisch aan een datingsite?

Shaheed
08-03-04, 10:51
Geplaatst door taouanza
Ik begrijp die link niet. Het is toch het tegenovergestelde.

Vrouwen die worden geimporteerd hebben geen eigen keus.Ze kiezen voor een Westerse man uit armoede.
Is dat wat je wil voor je moslimzusters want ik begrijp die link niet wat je maakt met China, Polen en Thailand.

Of is het gewoon als zij het doen mogen wij het ook ongeacht of het goed of fout is?


Waarom zouden mijn broeders en zusters niet zelf mogen kiezen met wie ze willen trouwen?

Waarom zou de overheid zich daar mee moeten bemoeien?

En waarom zijn de nederlandse overheid en Maroc.nl zo hypocriet om het geen probleem te vinden als er website's zijn die er speciaal op gericht zijn om vrouwen uit Thailand, Rusland en China te importeren, maar het WEL een probleem vinden als marokkanen dat doen!


Ik pleit er juist voor om ook een datingsite op te richten die erop gericht is om marokkanen uit Marokko en uit Nederland in contact te laten komen met elkaar.

Shaheed
08-03-04, 10:55
Geplaatst door taouanza
Weetje zeker dat je niet overdrijft?
Wat is dan zo racistisch aan een datingsite?

Het gaat niet om die datingsite, het gaat om het principe.


Maroc.nl werkt mee aan een (in mijn ogen) racistisch project.


Net zo een wet die leeftijdseisen stelt aan alleen marokkanen en turken die willen trouwen uit het land van herkomst.

taouanza
08-03-04, 10:56
Geplaatst door MocroStyle
De boodschap in men topic gaat je geheel voorbij..a tama3dort :zweep:

Maroc.nl vindt dat de Nederlandse overheid het initiatief moet steunen. Al Aissati: ,,De regering wil de huwelijksmigratie een halt toe roepen. Deze website kan daaraan bijdragen.''

Waarom zou je als Marokkaanse organisatie willen bijdragen aan het opleggen van beperkingen voor de Marokkaanse gemeenschap? Waarom pleit men niet voor vrijheid in partnerkeuze zoals die voor iedere andere Nederlandse burger geldt?

:kotsen2:

Maar als die vrijheid van partnerkeuze ook een beperking is?
Als mijn eisen gaat stellen die een partner beperken?
Dat men juist een partner wil die geen Nederlands spreekt?
Dat men een partner wil die niet voor zichzelf kan opkomen?
Dat men het als een bedreiging ziet als een partner dat wel kan.

Dat men vergeet dat kinderen pubers worden en dat het dan wel handig is als je partner verstand heeft van de maatschappij waarin zij haar kinderen moet opvoeden.Aangezien de opvoeding van de kinderen aan de vrouwen wordt overgelaten is het niet handig dat ze weet in wat voor omgeving haar kinderen opgroeien.Is het niet handig dat die moeders weten dat hun dochters niet elke dag in de 'bibliotheek' zitten?

MO_NL
08-03-04, 11:12
Salam,

Aangezien ik degene was die zaterdag een presentatie hield voel ik mij geroepen om hierop te reageren.

Mijn oproep was er niet op gericht om steun te krijgen voor onze dating-initiatief. Ik deed een oproep richting de minister om niet alleen via sancties huwelijksmigratie proberen te beperken maar ook middels positieve prikkels. Een van de voorbeelden die ik gaf was een informatiecampagne gericht op onze ouders.

Zoals je misschien weet is het aantal scheidingen onder paren waarvan er 1 uit Marokko is gehaald en de andere hier geboren is hoog. Daarnaast is het zo dat het grootste gedeelte van de 2de generatie aangeeft met een Marokkaanse partner uit Nederland te willen trouwen.

Ons initiatief is erop gericht om de 2de generatie beter te faciliteren omdat met name de meiden vaak niet zoveel bewegingsvrijheid hebben en daardoor moeilijk (op tijd) en geschikte partner vinden.

Persoonlijk ben ik van mening dat huwelijksmigratie de kansen van het gehuwde stel en de toekomstige kinderen niet groter maakt.

Ga maar na, een vrouw die op haar 20ste naar Nederland komt zonder de taal te spreken en zonder relevante diploma's op zak komt vaak niet verder dan schoonmaakwerk.

Als je dat geen bezwaar vindt, prima. Maar de meeste jongeren hebben daar niet zoveel zin in en zijn dan ook naarstig op zoek naar een partner met een zelfde achtergrond als zij (Islamitisch, Marokkaans, hier geboren/opgegroeid).

Iedereen kan zich straks inschrijven bij ons. Marokkanen uit Belgie, uit Marokko uit Nederland, en ook Nederlanders. Met het zoekmechanisme geef je zelf tot in detail aan waar je toekomstig partner aan moet voldoen. Ben alleen bang dat Marokkanen uit Marokko de invoerprocedure niet zullen snappen aangezien alles in het Nederlands is.

M3a Salama

Maslov
08-03-04, 11:18
Daar is helemaal niks mis mee, maar het lijkt alsof Maroc.nl toegeeft aan het huidige racistisch klimaat.

Shaheed, wat heeft het inperken van importhuwelijken met racisme te maken?

En verder jij praat steeds over 'broeders en zuster', spreek je zo over elke Marokkaan(se)?

Shaheed
08-03-04, 11:24
Geplaatst door Maslov
Shaheed, wat heeft het inperken van importhuwelijken met racisme te maken?

En verder jij praat steeds over 'broeders en zuster', spreek je zo over elke Marokkaan(se)?


Importhuwelijken heeft wel degelijk met racisme te maken aangezien het alleen gericht is om marokkanen en turken buiten de deur te houden.

Zoals Pim Fortyun zei: "Als ik het wettelijk voor elkaar kan krijgen dan komt er geen enkel moslim Nederland meer binnen".


Waar waren de voorstanders van een huwelijks migratie toen prins Willem Alexander zijn vrouw importeerde?

Waar waren de columnisten?
De beroepsallochtonen?
De demonstraties?
De politici?
De journalisten?

MocroStyle
08-03-04, 11:29
Geplaatst door taouanza
Maar als die vrijheid van partnerkeuze ook een beperking is?
Als mijn eisen gaat stellen die een partner beperken?
Dat men juist een partner wil die geen Nederlands spreekt?
Dat men een partner wil die niet voor zichzelf kan opkomen?
Dat men het als een bedreiging ziet als een partner dat wel kan.

Dat men vergeet dat kinderen pubers worden en dat het dan wel handig is als je partner verstand heeft van de maatschappij waarin zij haar kinderen moet opvoeden.Aangezien de opvoeding van de kinderen aan de vrouwen wordt overgelaten is het niet handig dat ze weet in wat voor omgeving haar kinderen opgroeien.Is het niet handig dat die moeders weten dat hun dochters niet elke dag in de 'bibliotheek' zitten?

Je doet net of die vrouwen daar het intellect van een deurknop hebben. Uiteraard kampen deze nieuwkomers met een taalachterstand, maar dat los je op door intensieve (inburgerings)cursussen. Mijn part gefinancieerd door de echtgenoot zelf. Je moet passende oplossingen bieden en niet voor het gemak het importhuwelijk verbieden omdat je zelf jammerlijk faalt als beleidsmaker.

Daviddavid
08-03-04, 11:32
Geplaatst door Shaheed
Importhuwelijken heeft wel degelijk met racisme te maken aangezien het alleen gericht is om marokkanen en turken buiten de deur te houden.

Zoals Pim Fortyun zei: "Als ik het wettelijk voor elkaar kan krijgen dan komt er geen enkel moslim Nederland meer binnen".


Waar waren de voorstanders van een huwelijks migratie toen prins Willem Alexander zijn vrouw importeerde?

Waar waren de columnisten?
De beroepsallochtonen?
De demonstraties?
De politici?
De journalisten?


:moe:

taouanza
08-03-04, 11:45
Geplaatst door MocroStyle
Je doet net of die vrouwen daar het intellect van een deurknop hebben. Uiteraard kampen deze nieuwkomers met een taalachterstand, maar dat los je op door intensieve (inburgerings)cursussen. Mijn part gefinancieerd door de echtgenoot zelf. Je moet passende oplossingen bieden en niet voor het gemak het importhuwelijk verbieden omdat je zelf jammerlijk faalt als beleidsmaker.


Tuurlijk zijn ze dat niet, maar dat wordt van ze verwacht.Anders had men net zo goed een vrouw uit Nederland kunnen trouwen.
Ik heb het niet over beleidsmedewerkers ik praat als Marokkaanse over Marokkanen.Ik heb Den Haag niet nodig om te zien wat er mis gaat in de Marokkaanse gemeenschap.Waarom moet ik wachten tot Den Haag me gaat vertellen wat goed en fout is?
Ik heb toch ook mijn ogen?Overal waar je komt ellende ellende ellende.
Man heeft verblijfsvergunning gaat weg maar wil niet scheiden van zijn vrouw volgens de Marokkaanse wet.Hij heeft zijn papiertjes gaat door met zijn leven mijn zijn vrouw(vaak eigen familie) mag dat niet.
Anbgienoe atoerawig oella yiwit yan.

En trouwens er zijn mensen die dat ook racisme vinden, dat de partner betaald voor de inburgeringscurcus.En er zijn partners die helemaal niet willen dat hun vrouw Nederlands leert.Die betalen iemand anders om in haar plaats te gaan.Niemand die controleert.


Wil jij suggeren dat deze problemen niet bestaan of vind je het onnoemenswaardige uitzonderingen?

MocroStyle
08-03-04, 11:54
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk zijn ze dat niet, maar dat wordt van ze verwacht.Anders had men net zo goed een vrouw uit Nederland kunnen trouwen.
Ik heb het niet over beleidsmedewerkers ik praat als Marokkaanse over Marokkanen.Ik heb Den Haag niet nodig om te zien wat er mis gaat in de Marokkaanse gemeenschap.Waarom moet ik wachten tot Den Haag me gaat vertellen wat goed en fout is?
Ik heb toch ook mijn ogen?Overal waar je komt ellende ellende ellende.
Man heeft verblijfsvergunning gaat weg maar wil niet scheiden van zijn vrouw volgens de Marokkaanse wet.Hij heeft zijn papiertjes gaat door met zijn leven mijn zijn vrouw(vaak eigen familie) mag dat niet.
Anbgienoe atoerawig oella yiwit yan.

En trouwens er zijn mensen die dat ook racisme vinden, dat de partner betaald voor de inburgeringscurcus.En er zijn partners die helemaal niet willen dat hun vrouw Nederlands leert.Die betalen iemand anders om in haar plaats te gaan.Niemand die controleert.


Wil jij suggeren dat deze problemen niet bestaan of vind je het onnoemenswaardige uitzonderingen?

Dat hoor je mij niet zeggen, problemen bestaan altijd. Zo ook in relaties tussen man en vrouw beiden geboren in Nederland. Maar om dat als argument aan te voeren in het verbieden van het huwelijk op zich lijkt me net iets te ver gaan.

taouanza
08-03-04, 12:01
Geplaatst door MocroStyle
Dat hoor je mij niet zeggen, problemen bestaan altijd. Zo ook in relaties tussen man en vrouw beiden geboren in Nederland. Maar om dat als argument aan te voeren in het verbieden van het huwelijk op zich lijkt me net iets te ver gaan.

Tuurlijk bestaan er problemen altijd.Maar het maakt het makkelijker als de partners niet afhankelijk zijn van elkaar.Je doet je best maar als het niet gaat kan ieder zijn eigen weg gaan.
Maar dat je gedwongen bijelkaar zit vanwege een verblijfsvergunning.
Of dat het huwelijk eindigd na een verblijfsvergunning.
Of dat je getrouwd ben met iemand om het gezeur van je ouders te stoppen, terwijl je elders in het land een relatie hebt dat zijn problemen die niet mag negeren.
Het ergste vind ik dat er kinderen in het spel zijn.

Als je het niet kan verbieden wat dan wel?
Wat gebeurt er met die kinderen die in zulke gezinnen opgroeien?
Sta je daar eens bij stil?
Is het niet iets dat je als mens,als moslim wil voorkomen?
Vergeet Den Haag, en als je zelfs niet aan die vrouwen wil denken,denk aan de kinderen!

Benedictus
08-03-04, 12:18
Geplaatst door Shaheed
Importhuwelijken heeft wel degelijk met racisme te maken aangezien het alleen gericht is om marokkanen en turken buiten de deur te houden.

Zoals Pim Fortyun zei: "Als ik het wettelijk voor elkaar kan krijgen dan komt er geen enkel moslim Nederland meer binnen".


Waar waren de voorstanders van een huwelijks migratie toen prins Willem Alexander zijn vrouw importeerde?

Waar waren de columnisten?
De beroepsallochtonen?
De demonstraties?
De politici?
De journalisten?

Het heeft alles te maken met aantallen Shaheed. Een enkel kroonprinsesje kun je niet vergelijken met de grote aantallen importpartners van de marokkanen. Dat 80% van alle marokkanen hun partner uit Marokko haalt is gewoon ziek. Of wil je mij wijs maken dat al die marokkanen verliefd worden in die paar weken dat ze in Marokko op vakantie zijn?

Julien
08-03-04, 12:24
Geplaatst door Shaheed
Importhuwelijken heeft wel degelijk met racisme te maken aangezien het alleen gericht is om marokkanen en turken buiten de deur te houden.

Zoals Pim Fortyun zei: "Als ik het wettelijk voor elkaar kan krijgen dan komt er geen enkel moslim Nederland meer binnen".


Waar waren de voorstanders van een huwelijks migratie toen prins Willem Alexander zijn vrouw importeerde?

Waar waren de columnisten?
De beroepsallochtonen?
De demonstraties?
De politici?
De journalisten?

Zoals Benedictus zegt, het probleem is dat de Marokkanen dit massaal doen. 75%!!! Dat is echt wel meer dan die paar procent van de Nederlanders die hun vrouw uit het buitenland halen!

En ik vind het trouwens onzin dat je je vrouw uit Marokko moet halen. Hier in Nederland zijn genoeg leuke allochtone meisjes waar je ook mee kan trouwen. Het bevordert ook niet de integratie. Het is ook absoluut niet racistisch van nederland, het mag ook volgens de internationale regels.

MocroStyle
08-03-04, 12:32
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk bestaan er problemen altijd.Maar het maakt het makkelijker als de partners niet afhankelijk zijn van elkaar.Je doet je best maar als het niet gaat kan ieder zijn eigen weg gaan.
Maar dat je gedwongen bijelkaar zit vanwege een verblijfsvergunning.
Of dat het huwelijk eindigd na een verblijfsvergunning.
Of dat je getrouwd ben met iemand om het gezeur van je ouders te stoppen, terwijl je elders in het land een relatie hebt dat zijn problemen die niet mag negeren.
Het ergste vind ik dat er kinderen in het spel zijn.

Als je het niet kan verbieden wat dan wel?
Wat gebeurt er met die kinderen die in zulke gezinnen opgroeien?
Sta je daar eens bij stil?
Is het niet iets dat je als mens,als moslim wil voorkomen?
Vergeet Den Haag, en als je zelfs niet aan die vrouwen wil denken,denk aan de kinderen!

Je wringt je echt in alle bochten om maar je gelijk te halen. :fplet:

Laten we de discussie niet moeilijker maken dan die is. Je hebt een probleem en daarvoor moet je een passende oplossing zien te vinden.

In het verkeer sterven ook mensen, maar het is onrealistisch om het deelnemen aan hieraan te verbieden. Daarom stelt men regels op die het verkeer minder risicovol maken, snelheidsbeperkingen, leeftijdsgrenzen, gezondheidsvoorwaarden, certificering, etc. etc. regels die gelden voor iedereen. Hetzelfde geldt voor het importhuwelijk, iedereen is vrij in de keuze van zijn partner, maar om wel de nodige problemen te voorkomen moet je een aantal regels opstellen. Een inburgeringscursus lijkt mij een goede eerste aanzet in de oplossing van de door jouw geschetste problematiek.

mrz
08-03-04, 12:40
It's nice to be imported, but it's more imported to be nice? :watte?:

Simon
08-03-04, 12:50
Geplaatst door Shaheed

Waar waren de voorstanders van een huwelijks migratie toen prins Willem Alexander zijn vrouw importeerde?


Daar zijn zeker de nodige opmerkingen over gemaakt in de media. Maar je moet ook niet blind zijn voor de problemen die die migratie met zich meebrengt en het in dat verband over racisme hebben. Dan versimpel je de discussie.

jada
08-03-04, 12:51
Ik begrijp de problemen helemaal niet, zo'n datingservice is toch een welkome aanvulling op de bestaande situatie. Persoonlijk denk ik dat heel veel Marokkaanse jongens en meisjes hier erg blij mee zullen zijn. Prima initatief van Maroc.nl

MokroMike
08-03-04, 12:53
Shaheed is Master van deze topic,


een van de weinigen die de essentie van de discussie begrepen heeft.

Joesoef
08-03-04, 12:53
Tegen beter weten in ben ik ook zo een import huwelijk aangegaan. Al die verhalen die ik hoorde over mislukkingen, drama's en scheidingen deed ik af met maar dat overkomt mij niet. Wel dus.

Het is zeer zwaar voor iemand om rond een huwbare leeftijd te verkassen naar een ander land om daar samen met een partner een bestaan op te bouwen.

Het is niet alleen de taal maar ook de cultuur en het afscheid nemen van familie, vrienden, werk etc die het zwaar maakt. Alleen al het gemis van de dingen die iemand 20/ 25/ 30 jaar gewend is maakt het heel moeilijk.

En dan heb ik het nog gedaan uit liefde en niet omdat het zo nodig moest van de familie. Huwelijks emigratie zou inderdaad aan banden moeten worden gelegd. Taal leren in het land van herkomst is belachelijk, maareen wachttijd van 5 jaar of zo lijkt mij redelijk.

Ook om een hoop import bruidjes veel verdriet te besparen. En dan heb ik het ook over de Indische, Filepijnse en thaise dames die hier naar toe gehaald zijn door een man in de penopauze/ bouwvakker zonder vaardigheden die een gewillige dame zoeken/ of een it-er die jarenlang alleen maar gewerkt heeft aan zijn carriere en nu geluk koopt.

Maslov
08-03-04, 13:28
Importhuwelijken heeft wel degelijk met racisme te maken aangezien het alleen gericht is om marokkanen en turken buiten de deur te houden.


Waar waren de voorstanders van een huwelijks migratie toen prins Willem Alexander zijn vrouw importeerde?

Shaheed, Benedictus heeft al geantwoord. Reageer daar maar op.

Maslov
08-03-04, 13:31
Gelukkig (niet passend in deze zin maar wel waar) hebben we hier Joesoef als 'ervaringsdeskundige'.

Deze importbruiden en bruidegommen worden een loodzware last voor het sociale systeem en de draagkracht van een samenleving.

Tevens is het individuele leed van de betrokkenen niet uit te drukken in geld of goed. Die levens worden vernield.

Dragon_Khan
08-03-04, 13:31
Geplaatst door Shaheed
Volgens Mohamed Al Aissati van de website kan zijn initiatief ervoor zorgen dat meer Marokkaanse jongeren uit Nederland met elkaar trouwen, zodat er minder partners uit het buitenland worden gehaald. Er bestaat veel behoefte aan relatiebemiddeling voor allochtone jongeren, aldus Al Aissati.

Maroc.nl vindt dat de Nederlandse overheid het initiatief moet steunen. Al Aissati: ,,De regering wil de huwelijksmigratie een halt toe roepen. Deze website kan daaraan bijdragen.'' [/B]

Is het beperken van de huwelijksmigratie een van de doelstellinen of is het een "mooi" bijverschijnsel?

Ik heb trouwens het idee dat het wat nadrukkelijk naar voren wordt gebracht om, zoals al eerder gezegd, te opperen dat er subsidie moet komen.

*Niet dat ik dat verkeerd zou vinden, want er is geloof ik wel oneerlijke concurrentie ten voordele van importbruiden. Al die mensen in marokko krijgen het idee dat je het in Nederland VÉÉL rijker hebt omdat ze bezoek krijgen van allemaal Allochtone Nederlandse Toeristen die met geld smijten als ze in marokko zijn. Dat is echter bedrog vanwege het verschil in koopkracht. Ook worden er soms best forse bedragen aan bruidschatten betaald voor importhuwelijken.
Ow en mensen uit Marokko weten niet hoe erg al die autochtone Nederlanders allemaal zijn. ;)

Maar het subsidie geld wordt natuurlijk betaald door de belasting, waar wij dus allemaal aan meebetalen! Waar gaat dat dan heen? Gaat dat dan vooral naar adverteren, want daar zit volgens mij de grootste post voor datingsites.

N.b. als dat het geval is moet er nog wel wat aan gebeuren, want ik heb het niet kunnen vinden.
(Of ben ik zo achterlijk dat ik het gewoon over het hoofd zie :o )
:o

pollie
08-03-04, 13:42
Dat is waar Dragon khan wisten ze maar hoe erg de autochtone Nederlanders zijn, dan zouden ze niet meer komen, oplossing probleem nioet waar?

Blade20
08-03-04, 13:50
Shaheed, jij racist. Kan ik hieruit opmaken dat jij Moslima's uit het buitenland bevoorkeurd boven die wat hier in Nederland zijn?!

Anyway, ik vindt het een goed initiatief, één van de weinige goede initiatieven van onze regering, dus voor deze ene keer;

:duim:

mrz
08-03-04, 13:59
Geplaatst door MokroMike
Shaheed is Master van deze topic,


een van de weinigen die de essentie van de discussie begrepen heeft.

Lol man, het is zijn topic... :fplet: ;)

taouanza
08-03-04, 14:24
Geplaatst door MocroStyle
Je wringt je echt in alle bochten om maar je gelijk te halen. :fplet:

Laten we de discussie niet moeilijker maken dan die is. Je hebt een probleem en daarvoor moet je een passende oplossing zien te vinden.

In het verkeer sterven ook mensen, maar het is onrealistisch om het deelnemen aan hieraan te verbieden. Daarom stelt men regels op die het verkeer minder risicovol maken, snelheidsbeperkingen, leeftijdsgrenzen, gezondheidsvoorwaarden, certificering, etc. etc. regels die gelden voor iedereen. Hetzelfde geldt voor het importhuwelijk, iedereen is vrij in de keuze van zijn partner, maar om wel de nodige problemen te voorkomen moet je een aantal regels opstellen. Een inburgeringscursus lijkt mij een goede eerste aanzet in de oplossing van de door jouw geschetste problematiek.

Wat is dat met jullie mannen?!
Denk je echt dat het mij om mijn gelijk gaat!

Zo een inburgeringscurcus zorgt ervoor dat een man na het verkrijgen van een verblijfsvergunning zijn gezin niet in de steek laat?
Een inburgeringscurcus zorgt ervoor dat een man zijn importbruidje niet thuis opsluit terwijl hij zijn vrijgezelle leven weer oppakt?

Welke problemen zijn er nu percies opgelost met een inburgeringscurcus?

Jij doet net of ik politiek ben ofzo.Ik ben gewoon een Marokkaan hoor en je weet wat die zeggen:oeratsieriet gar ijweyn lietriet.

taouanza
08-03-04, 14:24
Geplaatst door MocroStyle
Je wringt je echt in alle bochten om maar je gelijk te halen. :fplet:

Laten we de discussie niet moeilijker maken dan die is. Je hebt een probleem en daarvoor moet je een passende oplossing zien te vinden.

In het verkeer sterven ook mensen, maar het is onrealistisch om het deelnemen aan hieraan te verbieden. Daarom stelt men regels op die het verkeer minder risicovol maken, snelheidsbeperkingen, leeftijdsgrenzen, gezondheidsvoorwaarden, certificering, etc. etc. regels die gelden voor iedereen. Hetzelfde geldt voor het importhuwelijk, iedereen is vrij in de keuze van zijn partner, maar om wel de nodige problemen te voorkomen moet je een aantal regels opstellen. Een inburgeringscursus lijkt mij een goede eerste aanzet in de oplossing van de door jouw geschetste problematiek.

Wat is dat met jullie mannen?!
Denk je echt dat het mij om mijn gelijk gaat!

Zo een inburgeringscurcus zorgt ervoor dat een man na het verkrijgen van een verblijfsvergunning zijn gezin niet in de steek laat?
Een inburgeringscurcus zorgt ervoor dat een man zijn importbruidje niet thuis opsluit terwijl hij zijn vrijgezelle leven weer oppakt?

Welke problemen zijn er nu percies opgelost met een inburgeringscurcus?

Jij doet net of ik politiek ben ofzo.Ik ben gewoon een Marokkaan hoor en je weet wat die zeggen: oeratsieriet gar ijweyn lietriet.:student:

Tomas
08-03-04, 14:26
Geplaatst door taouanza
Wat is dat met jullie mannen?!
Denk je echt dat het mij om mijn gelijk gaat!


Nee, we kunnen er niet zo goed tegen als een vrouw gelijk dreigt te krijgen. Is het nou echt zoveel gevraagd om daar een beetje rekening mee te houden?!

taouanza
08-03-04, 14:29
Geplaatst door Tomas
Nee, we kunnen er niet zo goed tegen als een vrouw gelijk dreigt te krijgen. Is het nou echt zoveel gevraagd om daar een beetje rekening mee te houden?!

Hoezo denk je dat ze me dan aardig vinden? :vreemd:

Daviddavid
08-03-04, 14:33
Geplaatst door taouanza
Hoezo denk je dat ze me dan aardig vinden? :vreemd:


Ik ben het in ieder geval grondig met je eens, Taouanza. Maar ja, of de heren daar van onder de indruk zijn betwijfel ik.

Tomas
08-03-04, 14:38
Geplaatst door taouanza
Hoezo denk je dat ze me dan aardig vinden? :vreemd:

Als je er een beetje rekening mee zou houden zouden we in ieder geval niet meer zo bang zijn. Aardig komt later wel. ;)

MocroStyle
08-03-04, 14:43
Geplaatst door taouanza
Wat is dat met jullie mannen?!
Denk je echt dat het mij om mijn gelijk gaat!

Zo een inburgeringscurcus zorgt ervoor dat een man na het verkrijgen van een verblijfsvergunning zijn gezin niet in de steek laat?
Een inburgeringscurcus zorgt ervoor dat een man zijn importbruidje niet thuis opsluit terwijl hij zijn vrijgezelle leven weer oppakt?

Welke problemen zijn er nu percies opgelost met een inburgeringscurcus?

Jij doet net of ik politiek ben ofzo.Ik ben gewoon een Marokkaan hoor en je weet wat die zeggen: oeratsieriet gar ijweyn lietriet.:student:

touanza, die problemen komen toch niet alleen bij importhuwelijken voor? Ik denk dat ze meer passen in het normen en waarden debat, waar wij moslims elkaar moeten wijzen op de juiste omgang binnen een relatie..

Jij had het over een taalachterstand en moeders die niet zouden kunnen functioneren binnen deze maatschappij. Zo'n inburgeringscursus zou hier in tegemoet kunnen komen, veel vrouwen/mannen uit het land van herkomst hebben ook de nodige diploma's op zak en spreken naast het arabisch ook nog eens frans en engels. Met de juiste omscholing zouden ook zij vrijwel direct kunnen participeren in deze samenleving.

Ik verwijt jou helemaal niks hoor, maar op basis van een enkele gevallen zulke rigoreuze maatregelen nemen lijkt me niet echt de juiste manier van handelen..zeker als er onderscheid wordt gemaakt in nationaliteit.

en trouwens het is jullie dagje vandaag, dus blijf gewoon heel lief tegen je :D

ps: oerfhima3 matteniet :confused:

MocroStyle
08-03-04, 14:49
Geplaatst door Daviddavid
Ik ben het in ieder geval grondig met je eens, Taouanza. Maar ja, of de heren daar van onder de indruk zijn betwijfel ik.

Zou je er ook zo over denken als je jouw geliefde ooit een keer in het buitenland tegenkomt? Zou dan wel sneu zijn, slachtoffer van je eigen politiek.

taouanza
08-03-04, 14:51
Geplaatst door MocroStyle
[
ps: oerfhima3 matteniet :confused: [/B]

Ik pm het wel.:)

Daviddavid
08-03-04, 14:52
Geplaatst door MocroStyle
Zou je er ook zo over denken als je jouw geliefde ooit een keer in het buitenland tegenkomt? Zou dan wel sneu zijn, slachtoffer van je eigen politiek.

ik ben getrouwd met een allochtoon meneer, maar ja, die kwam ik in Rotterdam tegen en dat telt niet. ik geloof niet dat Taouanze het importeren van geliefden wil afschaffen, alleen de uitwassen er van.

Blade20
08-03-04, 14:53
Geplaatst door MocroStyle
Zou je er ook zo over denken als je jouw geliefde ooit een keer in het buitenland tegenkomt? Zou dan wel sneu zijn, slachtoffer van je eigen politiek.

Ja kan haar natuurlijk ook gewoon vergeten\ over je heen zetten en vervolgens in het binnenland een nieuwe liefde zoeken. Bovendien lijkt het me sterk dat je midden in de vakantie de liefde van je leven tegenkomt en dan vervolgens plotseling besluit om haar na een half jaar ofzo te importeren. Vakantieliefde komt wel vaker voor, maar lijdt zelde tot een huwelijk dat daadwerkelijk stand houdt.

Gewoon afschaffen die hap, er is genoeg keuze in Nederland.

taouanza
08-03-04, 15:03
Geplaatst door MocroStyle
Zou je er ook zo over denken als je jouw geliefde ooit een keer in het buitenland tegenkomt? Zou dan wel sneu zijn, slachtoffer van je eigen politiek.

Je hoort niet met je liefde te trouwen heb je dat gedicht van Wandeling niet gelezen?:moe:

Dat heeft dan een prijs gewonnen.:mad:

MocroStyle
08-03-04, 15:12
Geplaatst door taouanza
Je hoort niet met je liefde te trouwen heb je dat gedicht van Wandeling niet gelezen?:moe:

Dat heeft dan een prijs gewonnen.:mad:

ja, klonk leuk..maar kon er geen touw aan vastknopen. Wat was de boodschap?

MocroStyle
08-03-04, 15:13
Geplaatst door Daviddavid
ik ben getrouwd met een allochtoon meneer, maar ja, die kwam ik in Rotterdam tegen en dat telt niet. ik geloof niet dat Taouanze het importeren van geliefden wil afschaffen, alleen de uitwassen er van.

Wat een egoisme.

ps: een gesubsideerd huwelijk of heeft dat woordje allochtoon in je tekst geen enkele zinnige bijdrage aan het geheel?

MocroStyle
08-03-04, 15:17
Geplaatst door Blade20
Ja kan haar natuurlijk ook gewoon vergeten\ over je heen zetten en vervolgens in het binnenland een nieuwe liefde zoeken. Bovendien lijkt het me sterk dat je midden in de vakantie de liefde van je leven tegenkomt en dan vervolgens plotseling besluit om haar na een half jaar ofzo te importeren. Vakantieliefde komt wel vaker voor, maar lijdt zelde tot een huwelijk dat daadwerkelijk stand houdt.

Gewoon afschaffen die hap, er is genoeg keuze in Nederland.

Ik heb het niet over een weekje Salou, waarin de nodige promilage en de aanwezigheid van goedkoop vlees resulteert in wat gerampetamp.

Ik had het over liefde. Maar met dat verschijnsel ben je waarschijnlijk nog niet geconfronteerd.

taouanza
08-03-04, 15:32
Geplaatst door MocroStyle
ja, klonk leuk..maar kon er geen touw aan vastknopen. Wat was de boodschap?

Man houdt teveel van zijn overspelige vrouw om er wat van te zeggen.Liefde maakt zwak en blind.
Moraal van het verhaal:Vrouwen zijn niet te vertrouwen.:moe:

Man wat origineel zeg!:moe:

Daviddavid
08-03-04, 15:41
Geplaatst door MocroStyle
Wat een egoisme.

ps: een gesubsideerd huwelijk of heeft dat woordje allochtoon in je tekst geen enkele zinnige bijdrage aan het geheel?


Gesubsideerd door mij en hij en een beetje door de bank. En wat allochtoon betreft: hij is Portugees, maar inderdaad, dat doet er weinig toe. Sorry. en verder is elk huwelijk egoistisch, dat is nu eenmaal de aard van het beestje. Je wilt elkaar voor jezelf hebben, zonder te delen.

Tomas
08-03-04, 15:42
Geplaatst door taouanza
Man houdt teveel van zijn overspelige vrouw om er wat van te zeggen.Liefde maakt zwak en blind.
Moraal van het verhaal:Vrouwen zijn niet te vertrouwen.:moe:

Man wat origineel zeg!:moe:

Moraal van het verhaal: Vrouwen zijn zoals mannen ze zien.

En ik zie vaak vrouwen die zijn zoals mannen ze graag zien. Maar dat is dan ook mijn projectie.

Nu haak ik zelf even af.

Blade20
08-03-04, 15:43
Geplaatst door MocroStyle
Ik heb het niet over een weekje Salou, waarin de nodige promilage en de aanwezigheid van goedkoop vlees resulteert in wat gerampetamp.

Ik had het over liefde. Maar met dat verschijnsel ben je waarschijnlijk nog niet geconfronteerd.

Jawel, gelukkig wel.
Dus zoals ik al zei genoeg keuze hier in NL.

MocroStyle
08-03-04, 15:44
Geplaatst door taouanza
Man houdt teveel van zijn overspelige vrouw om er wat van te zeggen.Liefde maakt zwak en blind.
Moraal van het verhaal:Vrouwen zijn niet te vertrouwen.:moe:

Man wat origineel zeg!:moe:

of mannen zijn zwak..er is ruimte in de interpretatie:)

taouanza
08-03-04, 15:47
Geplaatst door Tomas
Moraal van het verhaal: Vrouwen zijn zoals mannen ze zien.

En ik zie vaak vrouwen die zijn zoals mannen ze graag zien. Maar dat is dan ook mijn projectie.

Nu haak ik zelf even af.

Dus mannen kunnen met een schoon geweten vrouwen gebruiken en misbruiken want het is eten of gegeten worden.:moe:

taouanza
08-03-04, 15:47
Geplaatst door MocroStyle
of mannen zijn zwak..er is ruimte in de interpretatie:)

Nee liefde maakt zwak, dus moet je een echte vent zijn en geen gevoelens tonen.:moe:

Tomas
08-03-04, 15:53
Geplaatst door taouanza
Dus mannen kunnen met een schoon geweten vrouwen gebruiken en misbruiken want het is eten of gegeten worden.:moe:

Tussen welke regels stond dat nou precies?

MocroStyle
08-03-04, 15:57
Geplaatst door Daviddavid
Gesubsideerd door mij en hij en een beetje door de bank. En wat allochtoon betreft: hij is Portugees, maar inderdaad, dat doet er weinig toe. Sorry. en verder is elk huwelijk egoistisch, dat is nu eenmaal de aard van het beestje. Je wilt elkaar voor jezelf hebben, zonder te delen.

Ik had het niet over het delen van je partner hoor. Maar meer begrip tonen voor mensen die hun toekomstige partner wel in het buitenland tegenkomen.

taouanza
08-03-04, 15:58
Geplaatst door Tomas
Tussen welke regels stond dat nou precies?

Dus jij ging er vanuit dat het een origineel verhaal was?:cheefbek:

Daviddavid
08-03-04, 16:02
Geplaatst door MocroStyle
Ik had het niet over het delen van je partner hoor. Maar meer begrip tonen voor mensen die hun toekomstige partner wel in het buitenland tegenkomen.

Heb ik ook, en ken er ook genoeg die een lang en leuk huwelijk hebben. Ik begrijp alleen die 80% helemaal niet. Worden al die mensen verliefd op vakantie? Daar snap ik weinig van, hoe kan dat nou?

Tomas
08-03-04, 16:05
Geplaatst door taouanza
Dus jij ging er vanuit dat het een origineel verhaal was?:cheefbek:

Voor alle duidelijkheid dan nog maar 's: tussen welke regels van mijn reply las je dat mannen vrouwen mogen gebruiken?

taouanza
08-03-04, 16:12
Geplaatst door Tomas
Voor alle duidelijkheid dan nog maar 's: tussen welke regels van mijn reply las je dat mannen vrouwen mogen gebruiken?


Nergens ik had het over dat prijswinnende gedicht.:moe:

Tomas
08-03-04, 16:17
Geplaatst door taouanza
Nergens ik had het over dat prijswinnende gedicht.:moe:

Ja maar literatuur is aan mij niet besteed. Ik kijk alleen naar de plaatjes. Dus van mij mag je wel weers eens van dinges wisselen. Hoe heet dat kolere ding nou ook alweer.

Ik ga koken. Ik denk iets van een soort mousaka met aubergines en dinges... Hoe heet die groene komkommerachtige vrucht nou ook alweer... Courgettes! Tjezus, mijn geheugen is nu even helemaal bagger.

taouanza
08-03-04, 16:31
Geplaatst door Tomas
Ja maar literatuur is aan mij niet besteed. Ik kijk alleen naar de plaatjes. Dus van mij mag je wel weers eens van dinges wisselen. Hoe heet dat kolere ding nou ook alweer.

Ik ga koken. Ik denk iets van een soort mousaka met aubergines en dinges... Hoe heet die groene komkommerachtige vrucht nou ook alweer... Courgettes! Tjezus, mijn geheugen is nu even helemaal bagger.


Eet smakelijk! :)

mark61
08-03-04, 16:52
Geplaatst door MO_NL
Iedereen kan zich straks inschrijven bij ons. Marokkanen uit Belgie, uit Marokko uit Nederland, en ook Nederlanders. Met het zoekmechanisme geef je zelf tot in detail aan waar je toekomstig partner aan moet voldoen. Ben alleen bang dat Marokkanen uit Marokko de invoerprocedure niet zullen snappen aangezien alles in het Nederlands is.

Dit vind ik nou een treffende praktische illustratie van het 'probleem'. Is dit nu een racistisch initiatief omdat potentiële huwelijkskandidaten uit Marokko geen Nederlands (kunnen) kennen, en zo meteen al buiten de boot vallen, of is het zo dat Nederlanders van Marokkaanse afkomst al zo vernederlandst zijn dat het niet eens bij ze opkomt dat zo'n dating site in een andere taal dan het Nederlands, of meertalig zou moeten zijn? Als je zelf al niet eens meer schriftelijk kunt communiceren in je 'moedertaal' (?), wat moet je dan met een 1-talige partner uit het 'moederland'?

Overigens ken ik Algerijnse internationale dating sites in het Frans (en Engels) en Iraanse internationale dating sites in het Farsi (geschreven in Latijnse transcriptie) en Engels. Het zijn echt niet (alleen) intellectuelen die daar rondzwerven.

Wat de suggestie wekt dat het niet zozeer om praktische problemen over partner zoeken en vinden gaat, als wel om het spanningsveld tussen uithuwelijken en zelf een partner vinden. Waarom mogen Marokkaanse meisjes in NL niet zelf op zoek naar een partner 'on the street' maar wel 'veilig' vanachter de pc? Hoe komt een Hollander aan een partner? Vrienden van vrienden van vrienden? Verenigingen? Uitgaan? Uit de krant (vervangen door dating sites)? Als er geen legitieme manier is waarop jonge mensen van beide sekses elkaar kunnen ontmoeten en leren kennen, dan heb je sowieso een probleem van vrije partnerkeuze, ongeacht of die partner ergens anoniem door Nederland zwerft, of in Marokko woont.

Dezelfde discussie woedt onder Turkse Nederlanders op de diverse forums; net als Mo heb ik de indruk dat ze ook liever een partner in NL vinden die de maatschappij al kent en erin kan functioneren, dat geeft de verbintenis meer kans van slagen, (en filtert de 'gelukszoekers' eruit).

Het gaat m.i. niet om het importeren, maar om het vinden van een geschikte partner. Daar heb je ruime keus voor nodig. That's all.

Dragon_Khan
08-03-04, 17:02
Maar waar zit nu de datingsite? Ik kan het nergens vinden op maroc...
:cheefbek:

Tomas
08-03-04, 18:17
Geplaatst door taouanza
Eet smakelijk! :)

Nog nooit van mijn leven heb ik een geslaagde moussaka gemaakt. EN ik blijf het proberen.

taouanza
08-03-04, 18:26
Geplaatst door Tomas
Nog nooit van mijn leven heb ik een geslaagde moussaka gemaakt. EN ik blijf het proberen.

Als het maar smaakt. :cola:

Tomas
08-03-04, 18:27
Geplaatst door taouanza
Als het maar smaakt. :cola:

Dat is nou juist het probleem!

taouanza
08-03-04, 19:11
Geplaatst door Tomas
Dat is nou juist het probleem!

Vertel wat stop je erin mischien kan ik je helpen, alhoewel ik nooit mousaka heb gemaakt.

Tomas
08-03-04, 19:15
Geplaatst door taouanza
Vertel wat stop je erin mischien kan ik je helpen, alhoewel ik nooit mousaka heb gemaakt.

Ik heb nou 's hele dunne schijfjes aardappel, aubergine, rundergehakt en kaas om en om afgewisseld. Overgoten met een mengsel van geklopte ei, melk, italiaanse kruiden en oude italiaanse kaas en dat dan een hele tijd in de oven op een graad of 175.

Maar het wordt nooit wat ik er van verwacht. De aardappelen en de aubergine smaken nooit echt zoals ik het wil. Te droog of te rauw of niet gaar genoeg. Maar de bovenkant is dan onderhand al wel gecremeerd.

Dus?

taouanza
08-03-04, 19:19
Geplaatst door Tomas
Ik heb nou 's hele dunne schijfjes aardappel, aubergine, rundergehakt en kaas om en om afgewisseld. Overgoten met een mengsel van geklopte ei, melk, italiaanse kruiden en oude italiaanse kaas en dat dan een hele tijd in de oven op een graad of 175.

Maar het wordt nooit wat ik er van verwacht. De aardappelen en de aubergine smaken nooit echt zoals ik het wil. Te droog of te rauw of niet gaar genoeg. Maar de bovenkant is dan onderhand al wel gecremeerd.

Dus?

aardappels voorkoken of extra vocht in de schaal doen.

Lugh
08-03-04, 22:26
Geplaatst door MO_NL
Salam,

Aangezien ik degene was die zaterdag een presentatie hield voel ik mij geroepen om hierop te reageren.

Mijn oproep was er niet op gericht om steun te krijgen voor onze dating-initiatief. Ik deed een oproep richting de minister om niet alleen via sancties huwelijksmigratie proberen te beperken maar ook middels positieve prikkels. Een van de voorbeelden die ik gaf was een informatiecampagne gericht op onze ouders.

Zoals je misschien weet is het aantal scheidingen onder paren waarvan er 1 uit Marokko is gehaald en de andere hier geboren is hoog. Daarnaast is het zo dat het grootste gedeelte van de 2de generatie aangeeft met een Marokkaanse partner uit Nederland te willen trouwen.

Ons initiatief is erop gericht om de 2de generatie beter te faciliteren omdat met name de meiden vaak niet zoveel bewegingsvrijheid hebben en daardoor moeilijk (op tijd) en geschikte partner vinden.

Persoonlijk ben ik van mening dat huwelijksmigratie de kansen van het gehuwde stel en de toekomstige kinderen niet groter maakt.

Ga maar na, een vrouw die op haar 20ste naar Nederland komt zonder de taal te spreken en zonder relevante diploma's op zak komt vaak niet verder dan schoonmaakwerk.

Als je dat geen bezwaar vindt, prima. Maar de meeste jongeren hebben daar niet zoveel zin in en zijn dan ook naarstig op zoek naar een partner met een zelfde achtergrond als zij (Islamitisch, Marokkaans, hier geboren/opgegroeid).

Iedereen kan zich straks inschrijven bij ons. Marokkanen uit Belgie, uit Marokko uit Nederland, en ook Nederlanders. Met het zoekmechanisme geef je zelf tot in detail aan waar je toekomstig partner aan moet voldoen. Ben alleen bang dat Marokkanen uit Marokko de invoerprocedure niet zullen snappen aangezien alles in het Nederlands is.

M3a Salama
Vertel er voor alle eerlijkheid en volledigheid ook even bij OF maroc.nl subsidie ontvangt voor die datingmogelijkheden, en zo ja hoeveel.

Shaheed
08-03-04, 22:45
Geplaatst door Benedictus
Het heeft alles te maken met aantallen Shaheed. Een enkel kroonprinsesje kun je niet vergelijken met de grote aantallen importpartners van de marokkanen. Dat 80% van alle marokkanen hun partner uit Marokko haalt is gewoon ziek. Of wil je mij wijs maken dat al die marokkanen verliefd worden in die paar weken dat ze in Marokko op vakantie zijn?


Een persoon als prins Willem Alexander, de toekomstige koning van Nederland heeft ook een voorbeeld functie.
Als Nederland echt zo in de maag zit met importbruiden dan hadden ze daar ophef over moeten maken.


En hoe hypocriet zijn de autochtone nederlanders wel niet om ons te beletten om te trouwen met wie wij willen, dat terwijl hen koningshuis gevormd is door middel van importhuwelijken.

Was het niet zo dat koningin Beatrix ook met een allochtoon trouwde.

Trouwens wil wel wel eens een onderzoek zien waarin wordt vermeld hoeveel autochtone nederlanders een bruid importeren uit China, Rusland en Thailand.

Al denk ik niet dat die er zullen zijn, gezien de inheemse nederlanders totaal niet aan zelfkritiek doen of een onderzoek zullen houden dat hen in een kwaad daglicht zal zetten.

Shaheed
08-03-04, 22:49
Een tip voor Maroc.nl om ook subsidie te ontvangen, open een soort kliklijn waar mensen illegalen kunnen aangeven.

ZbaqZbaq
08-03-04, 22:54
andere tip om subsidie te vangen...

open een "moslim"-homo forum......

open een "hoe verlaat ik de islam forum"


geloof me.......deze tips zullen de maroc.nl kassa flink laten rinkelen

Maslov
08-03-04, 23:18
Shaheed, als jij het Nederlandse nieuws de laatste decennia had kunnen volgen, en ook al decennia aan ervaring had in de Nederlandse maatschappij, dan wist je dat uit de door jou genoemde relaties met allochtone vrouwen, niet de problemen onstonden zoals ze nu in binnensteden bestaan.

Syphax
08-03-04, 23:22
Geplaatst door Shaheed
Een tip voor Maroc.nl om ook subsidie te ontvangen, open een soort kliklijn waar mensen illegalen kunnen aangeven.

Ben jij er zeker van dat het om subsidie gaat?
Iets waar de Moslims veel last van hebben zijn vooroordelen, maar dat is volgens mij precies waar jij nu mee bezig bent.
Overigens vind ik het zelf ook niet helemaal logisch dat het zo`n grote groep betreft.
Even wat vooroordelen van mijn kant:
Onzekere mannen die uit marokko trouwen omdat ze bang zijn dat de vrouw uit Nederland ze de baas gaat spelen/worden.
Onzekere mannen die bang zijn dat een vrouw die hier opgegroeid is ze af en toe de sex zal weigeren.
Gemakszucht omdat een vrouw uit Marokko niet gaat klagen over het onverzorgde uiterlijk van mijnheer....eigenlijk geen eisen heeft behalve...batata (tijdelijk natuurlijk).
De leeftijd van de vrouw (man 40 meisje 18)?
Makkelijk aan een mooie vrouw kan geraken in Marokko met steun van haar arme famillie?
Haar makkelijk kan dumpen/ terugsturen (ze heeft hier geen famillie die haar kan bijstaan) omdat ze toch niet is wat hij wil .Vervolgen het jaar daarna het nog eens proberen?
Tuurlijk is het oneerlijk tegenover een stel dat echt verliefd wordt, maar M. El Aisati oppert dat dan ook niet.
Ik ben het niet eens met een verbod, maar ik ben het wel eens met de stelling dat er iets niet helemaal klopt.

Zwarte Schaap
08-03-04, 23:46
Geplaatst door Syphax
Ben jij er zeker van dat het om subsidie gaat?
Iets waar de Moslims veel last van hebben zijn vooroordelen, maar dat is volgens mij precies waar jij nu mee bezig bent.
Overigens vind ik het zelf ook niet helemaal logisch dat het zo`n grote groep betreft.
Even wat vooroordelen van mijn kant:
Onzekere mannen die uit marokko trouwen omdat ze bang zijn dat de vrouw uit Nederland ze de baas gaat spelen/worden.
Onzekere mannen die bang zijn dat een vrouw die hier opgegroeid is ze af en toe de sex zal weigeren.
Gemakszucht omdat een vrouw uit Marokko niet gaat klagen over het onverzorgde uiterlijk van mijnheer....eigenlijk geen eisen heeft behalve...batata (tijdelijk natuurlijk).
De leeftijd van de vrouw (man 40 meisje 18)?
Makkelijk aan een mooie vrouw kan geraken in Marokko met teun van haar arme famillie?
Haar makkelijk kan dumpen/ terugsturen (ze heeft hier geen famillie die haar kan bijstaan) omdat ze toch niet is wat hij wil .Vervolgen het jaar daarna het nog eens proberen?
Tuurlijk is het oneerlijk tegenover een stel dat echt verliefd wordt, maar M. El Aisati oppert dat dan ook niet.
Ik ben het niet eens met een verbod, maar ik ben het wel eens met de stelling dat er iets niet helemaal klopt.

Leuk verhaaltje syphax maar komt niet overeen met de realiteit.

Volgens cijfers zijn er in de periode tussen 1997 en 2002 tussen de tweede generatie meisjes en de eerste generatie jongens 1439 huwelijken gesloten.

Bij jongens van de tweede generatie met een huwelijk van een meisje van de eerste generatie is het aantal huwelijken 326

Kennelijk zijn het de dames die eerder voor een huwelijk in Marokko kiezen. Kun je daar ook een lijstje voor maken syphax?

Shaheed
08-03-04, 23:46
Geplaatst door Maslov
Shaheed, als jij het Nederlandse nieuws de laatste decennia had kunnen volgen, en ook al decennia aan ervaring had in de Nederlandse maatschappij, dan wist je dat uit de door jou genoemde relaties met allochtone vrouwen, niet de problemen onstonden zoals ze nu in binnensteden bestaan.


Weet je wat mij ook zo dwarz zit, heel veel autochtone nederlandse huwelijken eindigen in scheidingen.

Toen ik nog op school zat had maar liefst de helft van de jongeren gescheiden ouders, daar zit pas iets goed mis.

Misschien dat de overheid een algehele huwelijks verbod kan instellen voor autochtone nederlanders want zij scheiden uiteindelijk toch wel.

Syphax
08-03-04, 23:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leuk verhaaltje syphax maar komt niet overeen met de realiteit.

Volgens cijfers zijn er in de periode tussen 1997 en 2002 tussen de tweede generatie meisjes en de eerste generatie jongens 1439 huwelijken gesloten.

Bij jongens van de tweede generatie met een huwelijk van een meisje van de eerste generatie is het aantal huwelijken 326

Kennelijk zijn het de dames die eerder voor een huwelijk in Marokko kiezen. Kun je daar ook een lijstje voor maken syphax?
Vooroordelen ZS.
Ok hier gaat ie:
Vrouw denkt dat ze weinig kans maakt hier omdat de mannen toch hun bruid gaan zoeken in Marokko.
Vrouw ziet dat ze hier beledigd wordt door de man en gaat lekker haar woede af reagren op een man die slaafs zal moeten zijn voor tenminste drie jaar.
Vrouw wil haar voormalige vriend jaloers maken, en wil hiermee duidelijk maken dat wat hij kan zij ook kan.
Vrouw is 1 keer te vaak in de maling genomen door een vriend uit Nederland, en beluit om toch maar te doen wat haar ouders willen, namelijk het trouwen met die lieve neef uit Marokko die ook nog eens refja bidt.
Vrouw wordt gedwongen door de ouders om te trouwen met die kennis wiens famillie altijd zo goed is geweest voor de haar ouders.
Hier trouwen ze niet met elkaar omdat ze denken beter te krijgen daar, en daar trouwen ze niet met elkaar omdat ze weg willen uit dat land.

Ik kan wel even doorgaan hoor ZS. :rambo:
Ik overdrijf nu natuurlijk wel, maar ook jij moet toch bekennen dat het percentage wat uit Marokko/Turkije trouwt iets te hoog is.
Ik ben geen slimmerd, maar misschien dat jij kan uitleggen hoe dat zo komt

mark61
08-03-04, 23:58
Geplaatst door Shaheed
Trouwens wil wel wel eens een onderzoek zien waarin wordt vermeld hoeveel autochtone nederlanders een bruid importeren uit China, Rusland en Thailand.

het enige dat ik zo gauw kon vinden is dit:

Hoeveel Nederlanders willen gezinshereniging?

Die cijfers vinden we niet in de publikaties als het jaarverslag van de Immigratie en Naturalisatiedienst IND of de periodieke updates van het Centraal Bureau voor Statistiek. Maar we kunnen ze afleiden uit cijfers die ze wel verstrekken.

De IND geeft aan dat in 2002 voor werk en dergelijke, maar ook voor gezinshereniging, in totaal 64.728 MVV’s aangevraagd zijn en 39.450 MVV’s toegekend. Percentage inwilligingen van alle aanvragen van MVV is dan afgerond 60%.

Voor gezinshereniging in 2002 geeft de IND 23.935 inwilligingen. We gaan ervan uit dat die 23.935 inwilligingen dan ook 60% uitmaakt van de aanvragen voor gezinshereniging. Dat maakt het totaal aanvragen in 2002 voor gezinsherenigingen 39.890.

Hierbij zijn volgens het CBS 50% Nederlandse staatsburgers betrokken. Het aantal aanvragen voor gezinshereniging van Nederlandse staatsburgers is dan 19.945.

http://www.buitenlandsepartner.nl/ Interessante site.

Van die 19.945 NL staatsburgers zijn natuurlijk een deel ook Maroc/Turks. Dan blijft er nog een onduidelijk aantal Hollanders over, van wie een deel met 'echte' (niet-postorderbruiden) partners trouwt. Dus die postordergevallen zullen er niet zoveel zijn schat ik. Maar op het CBS kon ik alleen algemene immigratiecijfers vinden. Bijvoorbeeld 2002: 1043 Thais (man + vrouw). Gesteld dat het allemaal vrouwen zijn die allemaal komen trouwen met een Hollander, heb je een idee. Maar ja, is dat zo?

Dutchguy
09-03-04, 00:05
Geplaatst door Shaheed
Weet je wat mij ook zo dwarz zit, heel veel autochtone nederlandse huwelijken eindigen in scheidingen.

Toen ik nog op school zat had maar liefst de helft van de jongeren gescheiden ouders, daar zit pas iets goed mis.

Misschien dat de overheid een algehele huwelijks verbod kan instellen voor autochtone nederlanders want zij scheiden uiteindelijk toch wel.

:moe:

Syphax
09-03-04, 00:13
ZS...broeder.
Zijn er echt zo weinig huwelijken tot stand gekomen tussen Marokkanen in vijf hele jaren?
Ik dacht dat het aantal veeeeel hoger lag.
Zie je wel....toch vooroordelen. verveeld.
Hee kaaskoppen...stoppen met die vooroordelen. Zelfs ik als allochtoon raak daardoor vergiftigd.
Ik heb verdomme nog meer vriendinnen gehad dan dit aantal.

Syphax
09-03-04, 00:26
Maar jij moet toegeven ZS dat het lijstje wel leuk is...ook al is ie nergens op gebaseerd,. :tik:

mrz
09-03-04, 00:27
Geplaatst door Shaheed
Weet je wat mij ook zo dwarz zit, heel veel autochtone nederlandse huwelijken eindigen in scheidingen.

Toen ik nog op school zat had maar liefst de helft van de jongeren gescheiden ouders, daar zit pas iets goed mis.

Misschien dat de overheid een algehele huwelijks verbod kan instellen voor autochtone nederlanders want zij scheiden uiteindelijk toch wel.

Verbod GM you must mean. :(

Zwarte Schaap
09-03-04, 00:27
Geplaatst door Syphax
Vooroordelen ZS.
Ok hier gaat ie:
Vrouw denkt dat ze weinig kans maakt hier omdat de mannen toch hun bruid gaan zoeken in Marokko.
Vrouw ziet dat ze hier beledigd wordt door de man en gaat lekker haar woede af reagren op een man die slaafs zal moeten zijn voor tenminste drie jaar.
Vrouw wil haar voormalige vriend jaloers maken, en wil hiermee duidelijk maken dat wat hij kan zij ook kan.
Vrouw is 1 keer te vaak in de maling genomen door een vriend uit Nederland, en beluit om toch maar te doen wat haar ouders willen, namelijk het trouwen met die lieve neef uit Marokko die ook nog eens refja bidt.
Vrouw wordt gedwongen door de ouders om te trouwen met die kennis wiens famillie altijd zo goed is geweest voor de haar ouders.
Hier trouwen ze niet met elkaar omdat ze denken beter te krijgen daar, en daar trouwen ze niet met elkaar omdat ze weg willen uit dat land.

Ik kan wel even doorgaan hoor ZS. :rambo:
Ik overdrijf nu natuurlijk wel, maar ook jij moet toch bekennen dat het percentage wat uit Marokko/Turkije trouwt iets te hoog is.
Ik ben geen slimmerd, maar misschien dat jij kan uitleggen hoe dat zo komt

Ligt eraan wat jij te hoog vindt. Ik vind het niet te hoog. Gezinsvorming is niet is wat zich in vaste lijnen laat voorspellen. Niemand heeft ooit serieus onderzocht waarom men velen liever uit het eigen land trouwen. Het gaat erom hoe men er in Nederland mee omgaat. Ik tolereer niet zo een behandeling.

Het valt in iedere geval op dat er veel minder jongens trouwen.

Mischien komt het doordat dames eerder trouwen, en zijn er minder trouwlustige jongens die aansluiten bij hun generatie op die leeftijd.

Mischien speelt de werkloosheid ook een rol en durven de jongens niet zo een verantwoordelijkheid op zo een leeftijd aan.

Mischien trouwen marokkanen liever met iemand uit de eigen regio, marokkanen trouwen zoiezo al niet zo snel met andere marokkanen die al te ver uit de eigen regio/plaats komen.

Mischien is in de eigen land/regio een veel grotere keuze. Mischien speelt de vakantiesfeer ook een rol.

Wie weet het? Maar het is allemaal geen reden om je te laten paternaliseren door een half-racistische overheid en je rechten in te laten perken.

Syphax
09-03-04, 00:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ligt eraan wat jij te hoog vindt. Ik vind het niet te hoog. Gezinsvorming is niet is wat zich in vaste lijnen laat voorspellen. Niemand heeft ooit serieus onderzocht waarom men velen liever uit het eigen land trouwen. Het gaat erom hoe men er in Nederland mee omgaat. Ik tolereer niet zo een behandeling.

Het valt in iedere geval op dat er veel minder jongens trouwen.

Mischien komt het doordat dames eerder trouwen, en zijn er minder trouwlustige jongens die aansluiten bij hun generatie op die leeftijd.

Mischien speelt de werkloosheid ook een rol en durven de jongens niet zo een verantwoordelijkheid op zo een leeftijd aan.

Mischien trouwen marokkanen liever met iemand uit de eigen regio, marokkanen trouwen zoiezo al niet zo snel met andere marokkanen die al te ver uit de eigen regio/plaats komen.

Mischien is in de eigen land/regio een veel grotere keuze. Mischien speelt de vakantiesfeer ook een rol.

Wie weet het? Maar het is allemaal geen reden om je te laten paternaliseren door een half-racistische overheid en je rechten in te laten perken.
Ik ben te veel bezig geweest met het percentage in plaats van het aantal.
Je redenering snijdt wel hout ja.
De mijne was louter op vooroordelen gebaseerd. :zweep:

Syphax
09-03-04, 01:03
Maar het blijft een goed idee om een Nedmar contactsite te beginnen.
Ik ben alvast voorstander voor, en zal me ook TBSen daavoor.
Een goedogende, maar hopeloze romanticus op zoek naar een Tamazight princes die van dito type droomt.
Ik wil na onze huwelijk op reis naar de Maledieven, Mexico en eigenlijk de hele wereld....:romance:
Ik ben dan wel 49 jaar, maar dat moet toch kunnen anno 2004.
Ben jij die ene vrijgevochten doch romantische vrouw...kun je mailen naar het volgende mailadres: [email protected]

Dragon_Khan
09-03-04, 01:05
Ff wat meer terug op het onderwerp: Namelijk het beleid van Maroc.nl wat betreft het oprichten van een datingsite.

In de eerste plaats worden er geen mensen hierdoor tekort gedaan die een partner uit het buitenland willen.
Misschien wel op een heel indirecte manier, maar wat dat betreft veroorzaken vlinders in China ook orkanen in Europa.

Verder hoeft subisidie ook niet geld te beteken. Het kan ook om heel andere dingen gaan. Bijvoorbeeld om een link op een overheidssite of een paar pamfletten bij een of andere (overheids)instelling.

:nijn:

Syphax
09-03-04, 01:08
Geplaatst door Dragon_Khan
Ff wat meer terug op het onderwerp: Namelijk het beleid van Maroc.nl wat betreft het oprichten van een datingsite.

In de eerste plaats worden er geen mensen hierdoor tekort gedaan die een partner uit het buitenland willen.
Misschien wel op een heel indirecte manier, maar wat dat betreft veroorzaken vlinders in China ook orkanen in Europa.

Verder hoeft subisidie ook niet geld te beteken. Het kan ook om heel andere dingen gaan. Bijvoorbeeld om een link op een overheidssite of een paar pamfletten bij een of andere (overheids)instelling.

:nijn:
Daar is niets mis mee....wil wel op een poster. :maf:

Dragon_Khan
09-03-04, 01:13
Maar waar zit dat gedoe nu trouwens? Het dating-gedeelte van Maroc.

Ik wil het weten! IK WIL HET WETEN! :fplet: :maf3:

Ze zeiden dat het er op 14 februari al zou zijn... (dat dating-gedeelte dus)

Syphax
09-03-04, 01:17
Helemaal waar!!!
Ik heb gehoord dat Marokkaanse vrouwen goedkoop zijn, en aangezien ik geintegreerd ben...we want more..we want more... :)

taouanza
09-03-04, 06:41
Geplaatst door Syphax
Maar het blijft een goed idee om een Nedmar contactsite te beginnen.
Ik ben alvast voorstander voor, en zal me ook TBSen daavoor.
Een goedogende, maar hopeloze romanticus op zoek naar een Tamazight princes die van dito type droomt.
Ik wil na onze huwelijk op reis naar de Maledieven, Mexico en eigenlijk de hele wereld....:romance:
Ik ben dan wel 49 jaar, maar dat moet toch kunnen anno 2004.
Ben jij die ene vrijgevochten doch romantische vrouw...kun je mailen naar het volgende mailadres: [email protected]

Het wordt niks met jou je hebt je zo snel laten ompraten door ZS.Een beetje vent houd zich staande.:moe:

taouanza
09-03-04, 06:42
Geplaatst door Syphax
Helemaal waar!!!
Ik heb gehoord dat Marokkaanse vrouwen goedkoop zijn, en aangezien ik geintegreerd ben...we want more..we want more... :)

Ja hoor de Nederlanders zijn het probleem.:moe:

Syphax
09-03-04, 07:42
Geplaatst door taouanza
Het wordt niks met jou je hebt je zo snel laten ompraten door ZS.Een beetje vent houd zich staande.:moe:
Ja daar heb je dan ook weer gelijk in. :aanwal: Maar ZS was dan ook zeer scherp in deze...hmmm. Maar nu ik er over nadenk moet ik toch ook jou gelijk geven. Ach ik weet ook niet wat ik wil. :vlammen:

taouanza
09-03-04, 07:45
Geplaatst door Syphax
Ja daar heb je dan ook weer gelijk in. :aanwal: Maar ZS was dan ook zeer scherp in deze...hmmm. Maar nu ik er over nadenk moet ik toch ook jou gelijk geven. Ach ik weet ook niet wat ik wil. :vlammen:

Ik zou zeggen gaan maar eerst wat ruggegraat kweken.:)

Syphax
09-03-04, 07:47
Geplaatst door taouanza
Ja hoor de Nederlanders zijn het probleem.:moe:
Een beetje Nederlander is toch wel vatbaar voor het woord "goedkoop".
Heb ik het dan toch verkeerd begrepen. :wow:
Anyway je hebt gelijk. Niet Nederlanders, maar de integratie is het probleem, en natuurlijk het hoofddoekje. :jammer:

taouanza
09-03-04, 07:54
Geplaatst door Syphax
Een beetje Nederlander is toch wel vatbaar voor het woord "goedkoop".
Heb ik het dan toch verkeerd begrepen. :wow:
Anyway je hebt gelijk. Niet Nederlanders, maar de integratie is het probleem, en natuurlijk het hoofddoekje. :jammer:

Ik bedoelde eigenlijk Marokkanen met hun sexistische opmerkingen en vooroordelen.:moe:

Syphax
09-03-04, 08:05
Geplaatst door taouanza
Ik bedoelde eigenlijk Marokkanen met hun sexistische opmerkingen en vooroordelen.:moe:
Dat snap ik ja, maar dat is nog geen reden om er serieus op in te gaan. :boogjes:

taouanza
09-03-04, 08:44
Geplaatst door Syphax
Dat snap ik ja, maar dat is nog geen reden om er serieus op in te gaan. :boogjes:

Ik hou niet van die Marokkaanse dubbele bodem grappen.:moe:

Ron Haleber
09-03-04, 08:44
Geplaatst door Dragon_Khan
Maar waar zit dat gedoe nu trouwens? Het dating-gedeelte van Maroc.

Ik wil het weten! IK WIL HET WETEN! :fplet: :maf3:

Ze zeiden dat het er op 14 februari al zou zijn... (dat dating-gedeelte dus)


Off-line antwoordde mede-organisator Dick Sipkes (hier Angkor) me in de Balie dat het over een paar weken als pakket wordt gepresenteerd - met een imam, plus de SOA erbij... Onze boys gaan echt niet over één nacht ijs! :regie:


Overigens lijkt me het een goed initiatief. Ik ken ook nu al Marokkaanses die via internet aan een leuke man zijn gekomen. :watte?:


Mohamed heeft de vragen héél leuk uitgewerkt...

Je kunt je toekomstige echtgenoot(e) zelfs op gewicht screenen...! :hihi:

Dus voor de Marokkaanse dikkertjes op deze site lijkt me dat een hele troost - want autochtone mannen vallen meest op slanke dennen... :alien:


Komen onze dikke moslima's toch nog in een goed nest terecht! :gefeli:


Ron

MocroStyle
09-03-04, 09:04
Geplaatst door Ron Haleber
Off-line antwoordde mede-organisator Dick Sipkes (hier Angkor) me in de Balie dat het over een paar weken als pakket wordt gepresenteerd - met een imam, plus de SOA erbij... Onze boys gaan echt niet over één nacht ijs! :regie:


Overigens lijkt me het een goed initiatief. Ik ken ook nu al Marokkaanses die via internet aan een leuke man zijn gekomen. :watte?:


Mohamed heeft de vragen héél leuk uitgewerkt...

Je kunt je toekomstige echtgenoot(e) zelfs op gewicht screenen...! :hihi:

Dus voor de Marokkaanse dikkertjes op deze site lijkt me dat een hele troost - want autochtone mannen vallen meest op slanke dennen... :alien:


Komen onze dikke moslima's toch nog in een goed nest terecht! :gefeli:


Ron

Laat iedereen in zijn waarde, en houd die Westerse indoctrinatie binnen je eigen familie.

Syphax
09-03-04, 10:02
Geplaatst door taouanza
Ik hou niet van die Marokkaanse dubbele bodem grappen.:moe:
Ja `t is die bodem. :cheefbek:

Zwarte Schaap
09-03-04, 15:25
Geplaatst door Syphax
ZS...broeder.
Zijn er echt zo weinig huwelijken tot stand gekomen tussen Marokkanen in vijf hele jaren?
Ik dacht dat het aantal veeeeel hoger lag.
Zie je wel....toch vooroordelen. verveeld.
Hee kaaskoppen...stoppen met die vooroordelen. Zelfs ik als allochtoon raak daardoor vergiftigd.


Salaam mijn beste broeder Syphax,

Je hebt gelijk het aantal ligt hoger. Omdat de cijfers geen uitsluitsel geven heb ik maar een deel van de cijfers genomen. Ik heb doelbewust gekozen voor cijfers van de tweede generatie die dan met iemand trouwt van de eerste generatie. Zo had ik tenminste cijfers van het gedeelte dat zeker weten in Nederland geboren is en een verblijfsstatus heeft. In iedere geval is het een ingewikkelde en een omslachtige wijze om toch aan wat getallen te komen.

Uit andere cijfers blijkt in iedere geval over het totale cijfer van de marokkaanse immigratie (dus naast gezinsvorming ook gezinshereniging en studenten, arbeid en kinderen) dat het aantal vrouwen en mannen ongeveer gelijk is.

Nu de getallen: Allochtonen in Nederland 2003, uitgave cbs

1997 tot en met 2001=totaal aantal huwelijken in 5 jaar

Man en vrouw van de eerste generatie allochtonen :8.845
Man en vrouw eerste generatie allochtoon (verschillend land) :413
Man eerste generatie, vrouw tweede generatie allochtoon: 1.439
Man tweede generatie, vrouw eerste generatie allochtoon: 326

Man eerste generatie, vrouw autochtoon : 858
Man autochtoon, vrouw eerste generatie allochtoon: 622
Man tweede generatie allochtoon, vrouw autochtoon: 104
Man autochtoon, vrouw tweede generatie allochtoon: 126
Man en vrouw tweede generatie allochtoon : 106
------------------------------------------------------------------------
totaal huwelijken waarbij marokkanen betrokken zijn: 12 839

Om een redelijke getal te krijgen moeten we een paar cijfers schrappen.

Man tweede generatie allochtoon, vrouw autochtoon: 104
Man eerste generatie, vrouw autochtoon : 858
Man autochtoon, vrouw eerste generatie allochtoon: 622
Man autochtoon, vrouw tweede generatie allochtoon: 126
Man en vrouw tweede generatie allochtoon : 106
-------------------------------------------------------------------------
Totaal: 1.816


We kunnen dan 1.816 van 12.839 af trekken. Dat maakt dan 11.023 huwelijken

Van deze 11.023 huwelijken zouden we dus nog een heleboel getallen moeten aftrekken. Namelijk de term eerste generatie en tweede generatie zegt niets over de verblijfstatus.

Een eerste generatie kan heel makkelijk al een eigen verblijsstatus hebben. De grootste groep huwelijken dat is tussen de eerste generatie onderling dat kan heel goed mogelijk zijn dat ze hier al woonden en met elkaar trouwden. Aan die opstelling kun je zien dat het ook een een migrant kan zijn met een verblijfsstatus, immers hoe kunnen 2 eerste generatie partners aan een Nederlandse visum komen? Ze hoeven dus helemaal niet geimporteerd te zijn.

Kortom binnen de 11.023 huwelijken moet men nog veel cijfers corrigeren.

Deel dit maar door 5 jaar. dan kom je op niet meer dan 2.204 huwelijken, waarvan je nog een groot aantal huwelijken af zou moeten trekken waarvan de partners al een verblijfsstatus hadden.

De enige die hier de echte cijfers heeft is het IND

Overigens zijn in het jaar 2002 ruim 2000 marokkanen uit Nederland geemigreerd.

Ter vergelijkking: (natuurlijk van 1997 t/m 2002)

Totaal aantal man autochtoon,vrouw eerste generatie allochtoon: 24.060
Totaal aantal vrouw autochtoon, Man eerste generatie allochtoon: 12 983


Ik heb verdomme nog meer vriendinnen gehad dan dit aantal.

Mannelijke hoer wella?

Julien
09-03-04, 16:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]allemaal statistieken

wat wil je hier mee duidelijk maken ZS? Is het een wedstrijdje allochtoon-autochtoon?

Syphax
09-03-04, 20:26
Mannelijke hoer wella?

Tsjekkaachsj attaas! :mad:
Door Shway een overdrijven tharithay rouch th je weet wel.
Agasjiratha abbi. :moe:
Isjten tharay ghari dubbele bodem....roug thkemrethay ssjek. :verward: