PDA

Bekijk Volledige Versie : Koerdische vrijheidsstrijders vallen Turks convooi aan



lennart
08-03-04, 22:02
Kurdish rebels ambush Turkish soldiers
The Associated Press
3/8/2004, 2:38 p.m. ET


ANKARA, Turkey (AP) — Kurdish rebels detonated a remote-controlled land mine as a Turkish military vehicle passed by Monday, killing at least two soldiers and wounding four others, officials said.

The attack occurred during a patrol in the town of Gercus in southeastern Batman province, near the Syrian border, Gov. Efkan Ala told the Anatolia news agency.

Kurdish rebels waged a 15-year guerrilla war until 1999 for autonomy in the predominantly Kurdish southeast. They have recently threatened to increase fighting as Turkey pressures the United States to wipe out Kurdish rebel bases in northern Iraq.

The conflict has claimed 37,000 lives, mostly Kurdish rebels.
http://www.mlive.com/newsflash/lateststories/index.ssf?/base/international-12/1078765145324700.xml

Of natuurlijk, Bergturkse terroristen doden onschuldige soldaten.

Blade20
08-03-04, 22:07
Ik zal die laatste zin maar langs me neer leggen.

Dit is alweer het zoveelste interne conflict. Ik snap wel dat het daar al Jaaaaaaaaaaren aan de gang is, maar het bevorderd natuurlijk niet echt de interne vrede en voorspoed in het MO.
Kom nu even niet aanrochelen met de VS en het westen want dat die gasten niet bijdragen aan de vreden is overduidelijk, je wordt er op dit forum constant aan herrinerd.
De verdeeldheid die onderling heerst in het MO voorkomt dat geen van hun datgeen krijgt wat de verdeeldheid veroorzaakt nl. macht.

lennart
08-03-04, 22:10
Geplaatst door Blade20
De verdeeldheid die onderling heerst in het MO voorkomt dat geen van hun datgeen krijgt wat de verdeeldheid veroorzaakt nl. macht.

Nou de Turken hebben toch echt de macht in Turkije :p

En daar zijn de Turken ook helemaal niet verdeeld over.

Alleen die gekke Bergturken denken dat ze Koerden zijn.

Jammer dat er geen Turk en een Koerd online zijn, dan zouden we echt hierover kunnen discussieren :)

Oh en verder komt natuurlijk al het wapentuig van Turkije uit het Westen (NATO enzo) en bovendien komt het Turkse nationale idee van Kemal Ataturk een spion uit het Westen die seculariteit naar het oosten moest brengen.

Blade20
08-03-04, 22:17
Geplaatst door lennart
Nou de Turken hebben toch echt de macht in Turkije :p

En daar zijn de Turken ook helemaal niet verdeeld over.

Alleen die gekke Bergturken denken dat ze Koerden zijn.

Jammer dat er geen Turk en een Koerd online zijn, dan zouden we echt hierover kunnen discussieren :)

Oh en verder komt natuurlijk al het wapentuig van Turkije uit het Westen (NATO enzo) en bovendien komt het Turkse nationale idee van Kemal Ataturk een spion uit het Westen die seculariteit naar het oosten moest brengen.

Nou, dat de Turken de macht hebben in Turkije snap ik wel. ;)

Maar de Koerden willen weer persé een eigen staatje. Ik snap het wel vanuit de Koerdische ogen, maar vanuit mijn ogen lijkt het geen goed idee.

Naarmate een gebied verbrokkeld in meerdere kleine machten neemt de gehele macht van het gebied af.

Het zijn niet de Koerden alleen, er zijn gewoon een hoop problemen tussen verschillende groepen in het MO. Die conflicten houden het MO zwak en onbewust zorgen die groeperingen er voor dat ze zelf ook zwak blijven. En dat terwijl ze juist de macht willen hebben om onafhankelijk van andere groeperingen te zijn.

mark61
09-03-04, 00:19
Geplaatst door lennart
Alleen die gekke Bergturken denken dat ze Koerden zijn.

Jammer dat er geen Turk en een Koerd online zijn, dan zouden we echt hierover kunnen discussieren :)

Nah dan moet je maar s op een Turks forum gaan kijken. Daar vlamt af en toe het (racistische) verhaal weer op. Bergturken mogen sinds kort officiëel Koerd heten en les in de eigen taal volgen. D.w.z. tot er een paar honderd daadwerkelijk naar een universiteit kwamen; die werden onmiddelijk opgepakt en weggestopt.

In het oosten van dit land, Nederland geheten, breken regelmatig massale vechtpartijen uit tussen Armeniërs en Turken, of Syrische christenen en Turken. Discussiëren zit er niet echt in.

Al Sawt
11-03-04, 15:19
Geplaatst door sabra
Koerden moeten hun eigen land krijgen,
Noord-irak en syrie.
Ze zijn al lang genoeg vernedert en uitgemoord door de arabieren.

Leve de muur. Ik zal je even uit je racistische vooroordelen verlossen. Syrie en Irak, zijn de enigste landen die de Koerdische taal, cultuur en aantal politieke aspiraties hebben erkend.



Dat zie ik Turkije niet gauw doen.