PDA

Bekijk Volledige Versie : Kerry zou Bush nu ruim verslaan



Simon
09-03-04, 08:56
Kerry zou Bush nu ruim verslaan

Uitgegeven: 9 maart 2004 00:18

WASHINGTON - De Democratische kandidaat John Kerry zou het ruim winnen van de huidige president George Bush als in de Verenigde Staten nu verkiezingen werden gehouden. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerde enquête van Gallup in opdracht van CNN en USA Today.

De senator van Massachusetts zou 52 procent van de stemmen krijgen tegen 44 procent voor Bush en 2 voor de onafhankelijke kandidaat Ralph Nader. In januari zou Bush Kerry nog hebben verslagen.

Van de ruim duizend ondervraagden verwacht echter 52 procent dat Bush herkozen zal worden. Overigens geeft bijna tweederde (65 procent) van de Amerikanen aan dat de economische situatie zwaarder telt bij het stemmen dan de resultaten van de oorlog tegen het terrorisme.

De peiling is gehouden van 5 tot 7 maart, na de start van de omstreden campagnespotjes van Bush. Meer dan de helft van de ondervraagden vond het gebruik daarin van beelden van de aanslagen van 11 september 2001 ongepast.

bron: nu.nl

plexus
09-03-04, 09:41
...2 voor de onafhankelijke kandidaat Ralph Nader.

:wohaa: hij stijgt langzaam maar erg solid...

Marsipulami
09-03-04, 09:45
Och als de ene klootzak wordt weggestemd dan komt er weer een andere. Die Kerry is ook maar een windzak bomvol holle slogans.

NIS
09-03-04, 12:50
Met een democraat is de wereld beter af, dan een republikein. Zie Kennedy, Clinton enzo Van mij moet Kerry winnen. Misschien, dat hij iets aan de Islamofobie kan doen.. :love2:

Een beetje rust brengen in de tent..

Simon
09-03-04, 13:04
Het had zeker één oorlog gescheeld als er een democraat had gezeten.

BiL@L
09-03-04, 13:19
Ik vind iedere verkiezing waarbij de meest vermogende de grootste kans maakt RONDUIT BELACHELIJK, maar ja, democratie he...
;)

Lugh
09-03-04, 13:22
Geplaatst door Simon
Het had zeker één oorlog gescheeld als er een democraat had gezeten.
Welke oorlog dan? Doel je op Afghanistan of Irak? Kerry steunde de Irak-oorlog!

Marsipulami
09-03-04, 13:24
Geplaatst door Simon
Het had zeker één oorlog gescheeld als er een democraat had gezeten.

De politiek in de VS is de resultante van het lobbywerk van economische en militaire belangengroepen, de invloed van de media, dom nationalisme, enz. Het maakt niet uit of men een democratische dan wel een republikeinse strik rond het eindresultaat knoopt.

NIS
09-03-04, 13:28
We zullen het allemaal wel zien.. http://www.smilieportal.de/img/nahrung/1/23.gif

850
09-03-04, 13:47
Geplaatst door NIS
We zullen het allemaal wel zien.. http://www.smilieportal.de/img/nahrung/1/23.gif

...........Bush moet nog goed op gang komen voor het circus. Kerry zal terug zakken...........

Simon
09-03-04, 15:40
Geplaatst door Lugh
Welke oorlog dan? Doel je op Afghanistan of Irak? Kerry steunde de Irak-oorlog!

Ik bedoel de Irak oorlog. Dat Kerry deze oorlog steunde zegt mij weinig. Ik denk niet dat een democraat op het idee was gekomen deze oorlog te beginnen. Dat het vervolgens in amerika min of meer een must is achter je land te gaan staan is een chauvinistisch mechanisme dat van jongs af aan wordt aangeleerd.

Lugh
09-03-04, 16:04
Geplaatst door Simon
Ik bedoel de Irak oorlog. Dat Kerry deze oorlog steunde zegt mij weinig. Ik denk niet dat een democraat op het idee was gekomen deze oorlog te beginnen. Dat het vervolgens in amerika min of meer een must is achter je land te gaan staan is een chauvinistisch mechanisme dat van jongs af aan wordt aangeleerd.
Er waren anders genoeg prominente democraten die fel tegen de Irak-oorlog waren.

Simon
09-03-04, 17:00
Geplaatst door Lugh
Er waren anders genoeg prominente democraten die fel tegen de Irak-oorlog waren.

Ja maar dat doet niks af aan mijn argument. Als we insiders mogen geloven dan bestond vanaf dag 1 in het Bush kamp het plan Irak aan te vallen. Ook vóór 11 september. En ook na 11 september blijken de argumenten voor de aanval verzonnen. Wie daar precies achter zitten is moeilijk te bepalen. Dus wellicht hadden de democraten na 9/11 ook informatie toegespeeld gekregen die hen had doen besluiten Irak aan te vallen. Maar ik denk niet dat die zo snel buiten de VN om gehandeld zouden hebben. Kerry is ook een scherp criticus op de buitenland politiek van zijn land.

850
09-03-04, 17:02
Geplaatst door Simon
Kerry is ook een scherp criticus op de buitenland politiek van zijn land.

Totdat hij de functie van stropop op zich gaat nemen.........

lennart
09-03-04, 17:06
Geplaatst door Lugh
Er waren anders genoeg prominente democraten die fel tegen de Irak-oorlog waren.

Ohja? Noem er eens eentje dan.

Ik kan alleen Kucinich, Dean en Wellstone zo snel bedenken. Wellstone is trouwens in een vliegtuig ongeluk om het leven gekomen [veel complottheorien hierover].

Simon
10-03-04, 10:38
Steun voor Bush kalft verder af
(Van onze redactie buitenland)

AMSTERDAM - De steun voor president George W. Bush neemt verder af. Een meerderheid van de Amerikanen geeft de voorkeur aan de Democraat John Kerry op bijna alle beleidsonderdelen. Dat blijkt uit een opiniepeiling van The Washington Post en ABC-News. Als op dit moment presidentsverkiezingen zouden worden gehouden, zou Kerry winnen met 48 tegen 44 procent.

De steun voor Bush is tijdens zijn presidentsschap nooit eerder zo laag geweest. 57 procent van de Amerikanen zegt een 'andere koers' te verlangen. Gevraagd naar hun voorkeur aan de hand van twaalf politieke onderwerpen, is Kerry acht keer de winnaar, en Bush slechts eenmaal. Op drie onderdelen staan ze gelijk.

Kerry heeft volgens een meerderheid van de ondervraagden de beste politiek als het gaat om belangrijke issues als de economie, het begrotingstekort, de gezondheidszorg en het onderwijs. Aan Bush vertrouwen ze alleen de 'oorlog tegen het terrorisme' toe. Bij de dossiers Irak, het homo-homohuwelijk en de burgerrechten is de steun voor Bush en Kerry fifty-fifty.

De slechte score voor Bush volgt op een politiek seizoen waarin de Democraten, dankzij hun voorverkiezingen, het voortouw hadden in de publiciteit. Dat hun campagne geheel in het teken stond van de vraag wie van de kandidaten het meest geschikt zou zijn om de president uit het Witte Huis te jagen, heeft de standing van Bush geen goed gedaan. Bovendien lijdt zijn popularitiet onder de tegenvallende economische ontwikkelingen en het aanhoudende geweld in Irak.

Volgens Bush' campagne-strateeg Matthew Dowd valt te verwachten dat Bush en Kerry gelijk op zullen gaan tot de partijconventie van de Republikeinen, eind augustus. Daarna zal blijken, zo voorspelt hij, dat de populariteit van Kerry 'boterzacht' is.

In de peiling krijgt de onafhankelijke progressieve kandidaat Ralph Nader drie procent van de stemmen. Omdat de steun aan hem geheel ten koste gaat van de Democraten, bestaat in het Kerry-kamp de vrees dat Nader in staat is Bush aan een overwinning te helpen. Dat gebeurde ook in 2000, toen Al Gore ternauwernood verloor van Bush. Was Nader geen kandidaat geweest, dan had Gore zeker gewonnen.

bron: Het Parool

mark61
10-03-04, 12:10
Geplaatst door Simon
In de peiling krijgt de onafhankelijke progressieve kandidaat Ralph Nader drie procent van de stemmen. Omdat de steun aan hem geheel ten koste gaat van de Democraten, bestaat in het Kerry-kamp de vrees dat Nader in staat is Bush aan een overwinning te helpen. Dat gebeurde ook in 2000, toen Al Gore ternauwernood verloor van Bush. Was Nader geen kandidaat geweest, dan had Gore zeker gewonnen.

bron: Het Parool

De 'reken je rijk'-filosofie. Die ervanuit gaat dat Nader-stemmers zo stom zijn dat ze dat zelf niet beseffen. Zou het kunnen zijn dat ze beslist Nader willen stemmen, en niet op een Democraat, zelfs als dat een Rep aan de macht brengt?

Overigens zijn Amerikanen doorgaans absoluut niet in buitenlandse politiek geïnteresseerd; het is dat 9/11 het buitenland 'binnenbracht', anders was Bush nu al kansloos. Het hangt dus zo'n beetje van OBL af wie er president gaat worden.

Al3arbi
10-03-04, 12:20
Geplaatst door mark61
De 'reken je rijk'-filosofie. Die ervanuit gaat dat Nader-stemmers zo stom zijn dat ze dat zelf niet beseffen. Zou het kunnen zijn dat ze beslist Nader willen stemmen, en niet op een Democraat, zelfs als dat een Rep aan de macht brengt?

Overigens zijn Amerikanen doorgaans absoluut niet in buitenlandse politiek geïnteresseerd; het is dat 9/11 het buitenland 'binnenbracht', anders was Bush nu al kansloos. Het hangt dus zo'n beetje van OBL af wie er president gaat worden.

IK hoop op Spannende verkiezingen. Als Michael Moore genoeg inspiratie opdoet heb ik weer `n Volume 2 voor in de trein..:D

jaja
10-03-04, 15:54
Geplaatst door mark61
De 'reken je rijk'-filosofie. Die ervanuit gaat dat Nader-stemmers zo stom zijn dat ze dat zelf niet beseffen. Zou het kunnen zijn dat ze beslist Nader willen stemmen, en niet op een Democraat, zelfs als dat een Rep aan de macht brengt?

Overigens zijn Amerikanen doorgaans absoluut niet in buitenlandse politiek geïnteresseerd; het is dat 9/11 het buitenland 'binnenbracht', anders was Bush nu al kansloos. Het hangt dus zo'n beetje van OBL af wie er president gaat worden. hoeveel stemmen zijn er in Florida op Nader uitgebracht? Stel dat de helft sowieso niet gestemd zou hebben. Zou die andere helft voldoende zijn geweest om Gore "Florida" te geven ...?? :) ... ik denk het wel!

Donna
10-03-04, 16:42
Geplaatst door jaja
hoeveel stemmen zijn er in Florida op Nader uitgebracht? Stel dat de helft sowieso niet gestemd zou hebben. Zou die andere helft voldoende zijn geweest om Gore "Florida" te geven ...?? :) ... ik denk het wel!

Monica Moorehead van de Marxistische partij in de VS had in Florida ook genoeg stemmen om het gat tussen Gore en Bush te vullen. Meer dan genoeg zelfs. Naast Nader hebben er nog ik weet niet hoeveel andere onafhankelijke kandidaten meegedaan aan de verkiezingen in Florida, die allemaal stemmen hebben gekregen. Volgens de 'Nader-theorie' heeft Gore dus verloren vanwege Monica Moorehead, een geflipte stalinistische gek.

Toen Ross perrot meedeed aan de verkiezingen als onafhankelijke kandidaat heb ik geen republikein horen roepen dat de conservatieven hadden verloren vanwege Perrot. Terrwijl perrot volgens mij landelijk meer dan 10 % van de stemmen haalde.

Ik vind diie hele nader theorie echt op lucht gebaseerde linkse onzin. Kan er niks anders van maken.

mark61
10-03-04, 16:52
Geplaatst door jaja
hoeveel stemmen zijn er in Florida op Nader uitgebracht? Stel dat de helft sowieso niet gestemd zou hebben. Zou die andere helft voldoende zijn geweest om Gore "Florida" te geven ...?? :) ... ik denk het wel!

Lees je niet wat ik schrijf? Dat zeg ik toch? Maar ze hadden dus geen zin om een Democraat aan de macht te brengen.

Amiticia
10-03-04, 20:07
Geplaatst door Simon
Kerry zou Bush nu ruim verslaan

Uitgegeven: 9 maart 2004 00:18

WASHINGTON - De Democratische kandidaat John Kerry zou het ruim winnen van de huidige president George Bush als in de Verenigde Staten nu verkiezingen werden gehouden. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerde enquête van Gallup in opdracht van CNN en USA Today.

De senator van Massachusetts zou 52 procent van de stemmen krijgen tegen 44 procent voor Bush en 2 voor de onafhankelijke kandidaat Ralph Nader. In januari zou Bush Kerry nog hebben verslagen.

Van de ruim duizend ondervraagden verwacht echter 52 procent dat Bush herkozen zal worden. Overigens geeft bijna tweederde (65 procent) van de Amerikanen aan dat de economische situatie zwaarder telt bij het stemmen dan de resultaten van de oorlog tegen het terrorisme.

De peiling is gehouden van 5 tot 7 maart, na de start van de omstreden campagnespotjes van Bush. Meer dan de helft van de ondervraagden vond het gebruik daarin van beelden van de aanslagen van 11 september 2001 ongepast.

bron: nu.nl

Zou het wat uitmaken wie wint?
Zou het dan beter gaan?

Don´t think so... Alleen die kerry heeft niet zo grote rotkop als Bush. Das ´t enige verschil
:mad: