PDA

Bekijk Volledige Versie : Monsterkrab rukt op richting Europa



Jane Doe
09-03-04, 22:03
De monsterkrab rukt op en belaagt Europa. Het beest, officieel Kamtsjatka-of Rode krab geheten, dat om en nabij de 1,80 meter groot kan worden, heeft de kusten van Noorwegen al veroverd. Tussen de 10 en 15 miljoen reuzen hebben de oceaanbodem omgewoeld en kaalgevreten. Ecologen spreken van een onderzeese Sahara. Het Wereld Natuurfonds wil het dier vogelvrij verklaren; de Noorse regering moet nog een standpunt innemen en de vissers zijn verdeeld. De één wil tegen de krabben ten oorlog trekken omdat zij zijn netten vernielen, de ander is verliefd op het enge beest, dat zijn gewicht in goud waard is.

http://www.time2dive.nl/pics/Nieuws/krab%20rood1.jpg


Wow, scary shit.
Straks krijgen we Krabosaurusen in de achtertuin. :eek:

barfly
09-03-04, 22:04
Tis bijna etenstijd! :lole:

Blade20
09-03-04, 22:08
Deze krabsoort opzich is een prachtig beest, echter ook de voorboden van onze ondergang.

Dit type krabben wordt zo groot door de warme onderzeese 'conveyor-belt' die door de hele oceaan loopt en de afstroom van koud poolwater en warm tropisch water onderverdeeld in de oceaan (ik weet wat het is maar heb wat moeite met het visualiserend uit te leggen, hulp op dit stukje is welkom)
Deze krab hoord enkel vlakbij de poolkappen te leven, dat hij oprukt naar Europa is zeer fout, de laatste keer dat de conveyor-belt de mist in ging was het resultaat voor de aarde niet erg florsant. Aangezien die krab daar leeft vanwege het waterklimaat dat daar normaal loopt door de conveyor-belt betekend dat dat er iets gronig in soep aan het lopen is.

Ik zal even wat verdere info zoeken.

Blade20
09-03-04, 22:10
in een enkeler keer:

Conveyor-belt informatie (http://www.grida.no/climate/vital/32.htm)

plaatje:

http://www.grida.no/climate/vital/graphics/large/32.jpg

~Panthera~
09-03-04, 22:14
Geplaatst door barfly
Tis bijna etenstijd! :lole:
----------------------------

DAT wordt weer bikken ! :handbang:

barfly
09-03-04, 22:33
Hoeveel recepten met krab ken jij :hihi:

~Panthera~
09-03-04, 22:34
Geplaatst door barfly
Hoeveel recepten met krab ken jij :hihi:
----------------------------

http://www.receptenzoeker.nl/recept/vis/krab/ :stomp:

Kun je weer een tijdje voort. :hihi:




PS.geen 1.

Alien1375
09-03-04, 22:53
Die krabben zijn in de Barentszee uitgezet door Stalin om de werknemers aan de Russische noord-west kust van voedsel te voorzien (aangezien daar vele nederzettingen werden gebouwd voor het produceren van nucleare onderzeeërs). Het heeft dus niets te maken met eventuele klimaatsveranderingen, maar met kortzichtig menselijk handelen...

~Panthera~
09-03-04, 23:02
Geplaatst door Alien1375
Die krabben zijn in de Barentszee uitgezet door Stalin om de werknemers aan de Russische noord-west kust van voedsel te voorzien (aangezien daar vele nederzettingen werden gebouwd voor het produceren van nucleare onderzeeërs). Het heeft dus niets te maken met eventuele klimaatsveranderingen, maar met kortzichtig menselijk handelen...
--------

Men moet een gegeven krab niet in de bek kijken. :hihi:

barfly
09-03-04, 23:04
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Men moet een gegeven krab niet in de bek kijken. :hihi:

:D

mark61
09-03-04, 23:06
Geplaatst door ~Panthera~

PS.geen 1.[/SIZE]

Gillend in de pan gooien, koken, openbeuken, veel mayonaise, klaar. Wereldvoedselprobleem opgelost met gastronomisch offensief.

~Panthera~
09-03-04, 23:10
Geplaatst door mark61
Gillend in de pan gooien, koken, openbeuken, veel mayonaise, klaar. Wereldvoedselprobleem opgelost met gastronomisch offensief.
--------------------

OK Buster, IETS wat GILT, eet ik niet. :fuckit2:
Dat wordt dus GEEN krab. :moe:

mrz
09-03-04, 23:12
Lol.

barfly
09-03-04, 23:12
Geplaatst door mark61
Gillend in de pan gooien, koken, openbeuken, veel mayonaise, klaar. Wereldvoedselprobleem opgelost met gastronomisch offensief.

Jij bent in de war met kreeft denk ik.

Alien1375
09-03-04, 23:15
Ik zou eerst maar eens een harnas kopen voordat ik dat beestje ga klaarmaken. Die krab heeft genoeg kracht om je hand in één knip te amputeren.

~Panthera~
09-03-04, 23:18
Geplaatst door Alien1375
Ik zou eerst maar eens een harnas kopen voordat ik dat beestje ga klaarmaken. Die krab heeft genoeg kracht om je hand in één knip te amputeren.
-------------

AHA......dus hij maakt een goede kans ?? :duivels:
DAT opent weer perspectieven. :D

Dragon_Khan
09-03-04, 23:44
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

OK Buster, IETS wat GILT, eet ik niet. :fuckit2:
Dat wordt dus GEEN krab. :moe:

Ik denk niet dat het de krab is die gilt... :argwaan:

mark61
09-03-04, 23:48
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------

OK Buster, IETS wat GILT, eet ik niet. :fuckit2:
Dat wordt dus GEEN krab. :moe:

Je moet er zelf bij gillen. Die krab hoor je niet. Geef m eerst een spuitje.

mark61
09-03-04, 23:50
Geplaatst door barfly
Jij bent in de war met kreeft denk ik.

Wat maakt het uit? In de pan ermee.

barfly
09-03-04, 23:55
Geplaatst door mark61
Wat maakt het uit? In de pan ermee.

Thats the Spirit! :duim:










Krab salades 4ever!

mrz
09-03-04, 23:56
10 tot 15 miljoen? Da's wel erg veel.

Zeg het eens beste mark61, in jouw wereld is dat zeker ook nog eens 25 tot overmaat van ramp? In je mand jij. :cheefbek:

~Panthera~
10-03-04, 00:29
Geplaatst door Dragon_Khan
Ik denk niet dat het de krab is die gilt... :argwaan:
------------------


Nou, lekker hoor, ik geniet weer. :maf:

TonH
10-03-04, 00:33
Geplaatst door ~Panthera~
------------------


Nou, lekker hoor, ik geniet weer. :maf:

Nog even goed naar kijken voor het slapen gaan. Dan geniet je de hele nacht. :schok:

http://www.time2dive.nl/pics/Nieuws/krab%20rood1.jpg

Simon
10-03-04, 00:35
Volgens mij is het een biologisch wapen !

~Panthera~
10-03-04, 00:37
Geplaatst door TonH
Nog even goed naar kijken voor het slapen gaan. Dan geniet je de hele nacht. :schok:

http://www.time2dive.nl/pics/Nieuws/krab%20rood1.jpg
---------------

Ze zijn wel ERRUG groot he ?? :hihi:
Moet je niet op je nek krijgen, want dan loop je niet recht meer. :moe:


K neem wel een harinkje.......als je ut niet erg vind. :nerveus:

TonH
10-03-04, 00:59
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Ze zijn wel ERRUG groot he ?? :hihi:
Moet je niet op je nek krijgen, want dan loop je niet recht meer. :moe:


K neem wel een harinkje.......als je ut niet erg vind. :nerveus:

Oh ja?


Helaas kan in deze licht gezouten haring de larve van een nematode (Anisakis marina) in leven blijven en kan bij menselijke consumptie darmperforatie veroorzaken. Daarom wordt tegenwoordig de haring alvorens te kaken eerst ingevroren om de larve te doden. Het vervelende is dat het late kaken aan wal de vis minder houdbaar maakt dan vroeger. Bovendien gebeurt het kaken in buitenlandse visfabrieken vrijwel uitsluitend machinaal, waardoor ongewenste delen (soms zelfs de bijtende meet ) kunnen achterblijven en de haring een nare levertraansmaak geven en een heel tonnetje kunnen verpesten. Een visboer dient zijn partij daarom altijd te keuren. De handelaren in mijn woongebied doen dit niet, waardoor een lekkere haring een toevalstreffer wordt.
Diep treurig is dat "kenners" beweren dat maatjesharing (Hollandse Nieuwe) op de graat rood of roze mag zijn. Het zal wel een nieuwe generatie wezen. Neem van mij aan dat een goed gekaakte haring van binnen geen enkele associatie met bloed mag vertonen. Waar vroeger de maatjesharing bij een temperatuur van -2ºC het hele jaar bewaard en verkocht kon worden, kan dit nu alleen in diepgevroren toestand, hetgeen de verfijnde zilte smaak niet ten goede komt, immers de vis wordt soms tweemaal ingevroren, eerst aan boord en later na het kaken opnieuw; dan weer ontdooid, vaak de avond vóór verkoop onder kamertemperatuur schoongemaakt, daarna weer gekoeld om dan op grote weeïg ruikende bulten (zie foto) http://vaartips.nl/images/haring.jpg in de vitrine te liggen. Jammer, een lekkere haring wordt op die manier door de handel verpest, want men vergeet dat een haring na schoonmaken doorrijpt (oxideert) en bitter of olieachtig gaat smaken. Eet smakelijk..; het zou verboden moeten worden! Er is maar één manier op een lekker harinkje te verkrijgen. Bij aankoop uit de ton terplekke vers schoongemaakt. Enfin, de haringtest van het Algemeen Dagblad ontmaskert telkenjare, maar het helpt niet... Te veel "visdetaillisten" presenteren een maatje waaraan al het fijne, zilte en romige is verdwenen. Niet zelden wordt histamine aangetroffen, gewoon bedorven vis, hoewel dit door het Productschap Vis met klem tegengesproken wordt. Het gebrek aan vakkennis op dit punt is in de visbranche ronduit verbijsterend, zegt keurmeester M. Gouda van het Nederlands Instituut voor Visserijonderzoek RIVO. De fastfood consument maakt het allemaal geen pest uit, hij weet niet beter en eet de met veel uien en soms ook zoetzuur (Amsterdam) overdekte bagger met een gelukzalige glimlach.

vaartips.nl/tiph.htm



MMMM, lekker!!! :kotsen: