PDA

Bekijk Volledige Versie : Koop Geen Israelische Merken En Help Palestina



layaal
10-03-04, 13:44
Ok, TAKE II. Probeer nou eens je punt een beetje fatsoenlijk te brengen. [Marruecos/Beheer]

Goodnight
10-03-04, 13:55
:vreemd:

Maar dan moet je ook niet gaan internetten....

Julien
10-03-04, 13:56
Beetje gebrainwashed net, jongen?

Lugh
10-03-04, 13:57
LOL

mark61
10-03-04, 13:59
Ik maar denken dat Armania een Italiaanse B.V. is. Of is de heer Armani zelf joods? En if so, wat heeft dat met Israhel te maken? Je kan beter beginnen in de supermarkt op te letten wat voor fruit je koopt.

layaal
10-03-04, 14:00
TUURLIJK WEL INTERNETTEN WANT VIA INTERNET KAN IK HET DOORGEVEN.EN AAN IEDEREEN LATEN ZIEN WAT ER NOU EGT AAN DE HAND IS!!!

Lugh
10-03-04, 14:03
Geplaatst door layaal
TUURLIJK WEL INTERNETTEN WANT VIA INTERNET KAN IK HET DOORGEVEN.EN AAN IEDEREEN LATEN ZIEN WAT ER NOU EGT AAN DE HAND IS!!!
GOEDSO MIJD DOOR JOUW ZAL DE WERELT ER EGT EEN STUK BETUR OP WORDE.

layaal
10-03-04, 14:03
Geplaatst door mark61
Ik maar denken dat Armania een Italiaanse B.V. is. Of is de heer Armani zelf joods? En if so, wat heeft dat met Israhel te maken? Je kan beter beginnen in de supermarkt op te letten wat voor fruit je koopt.


de heer armani komt uit israel.en jah het kan helpen als egt iedereen het doet.dan gaat de economie van israel omlaag!!

Julien
10-03-04, 14:04
Armani is zo Italiaans als Pavarotti en zo Rooms-Katholiek als de Paus!!

Goodnight
10-03-04, 14:08
Geplaatst door layaal
TUURLIJK WEL INTERNETTEN WANT VIA INTERNET KAN IK HET DOORGEVEN.EN AAN IEDEREEN LATEN ZIEN WAT ER NOU EGT AAN DE HAND IS!!!

Euhm...maar internet kan ook in handen zijn van een joodse zakenman.De software bijvoorbeeld of de computer...name it.

Ik snap best dat je financiers van Israel wil boycotten...alleen ben ik bang dat het water naar de zee dragen is.En mensen zien heus wel wat er aan de hand is, maar ik denk dat je hiermee op een dood spoor zit.

layaal
10-03-04, 14:08
meneer armanie is oorspronkelijk israelische en trouwens het gaat niet alleen om armanie je hebt nog 10000 andere merken.het gaat er gewoon om het idee dat je israelische merken koopt terwijl er met jou geld wapens wordt gekocht om palestijnen te dooden zeg maar!!
mensen ik wil ook aleen maar vrede op aarde daar hebben die mensen tog recht op???

Goodnight
10-03-04, 14:09
Geplaatst door layaal
TUURLIJK WEL INTERNETTEN WANT VIA INTERNET KAN IK HET DOORGEVEN.EN AAN IEDEREEN LATEN ZIEN WAT ER NOU EGT AAN DE HAND IS!!!

Euhm...maar internet kan ook in handen zijn van een joodse zakenman.De software bijvoorbeeld of de computer...name it.

Ik snap best dat je financiers van Israel wil boycotten...alleen ben ik bang dat het water naar de zee dragen is.En mensen zien heus wel wat er aan de hand is, maar ik denk dat je hiermee op een dood spoor zit.

layaal
10-03-04, 14:09
meneer armanie is oorspronkelijk israelische en trouwens het gaat niet alleen om armanie je hebt nog 10000 andere merken.het gaat er gewoon om het idee dat je israelische merken koopt terwijl er met jou geld wapens wordt gekocht om palestijnen te dooden zeg maar!!
mensen ik wil ook aleen maar vrede op aarde daar hebben die mensen tog recht op???

Julien
10-03-04, 14:09
Geplaatst door layaal
de heer armani komt uit israel.en jah het kan helpen als egt iedereen het doet.dan gaat de economie van israel omlaag!!

sei stanca!

Giorgio Armani was born on July 11, 1934, in Piacenza, about 50 miles south of Milan, in the Emilia-Romagna region of Italy. He attended medical school for two years, dabbled in photography, fulfilled his military obligations in 1957, then worked in a prestigious department store, La Rinascente, as a window dresser. He joined Nino Cerruti as a designer from 1961 to 1970. Armani began a free-lance design business in 1970 with the encouragement of his close friend Sergio Galeotti, and established his own men's wear label in 1974. He gradually adapted his designs for women and added a women's wear line in 1975, in partnership with Galeotti (who passed away in 1985). His sister Rosanna Armani teamed up with Armani as head of communication activities of the company (our picture shows Giorgio Armani with his sister).

Welke imam heeft jou dit verteld?

layaal
10-03-04, 14:11
ten eerste ik heb dit door gestuurd gekregen duss ga geen imams bij halen doe ik ook niet!en ten tweede het gaat om het idee!!!ik snap niet waar jij tegen bent??

Julien
10-03-04, 14:13
daarnaast ben je nu net zo racistisch bezig als Adolf H.itler.. want je wil alles wat maar een beetje Joods is, boycotten. Dat heeft niks met Israel te maken! Joden zijn mensen van een geloof, een cultuur.. je bent een vuile antisemiet, kort gezegd.

Lugh
10-03-04, 14:15
Ik denk dat dit mailtje juist is rondgestuurd om domme islamitische zieltjes op het verkeerde been te zetten, en misschien juist wel zionistische merken te laten kopen. :D

Niet alleen heeft Armani niets met Israel te maken, Kit Kat is onderdeel van Nestle, een Frans merk, en heeft ook niets met Israel te maken. Maar het blijft vermakelijk. :)

Verder is het eigenlijk een dermate discriminerende oproep dat ik er vanuit ga dat het verwijderd wordt door de moderators.

layaal
10-03-04, 14:16
Geplaatst door Julien
daarnaast ben je nu net zo racistisch bezig als Adolf H.itler.. want je wil alles wat maar een beetje Joods is, boycotten. Dat heeft niks met Israel te maken! Joden zijn mensen van een geloof, een cultuur.. je bent een vuile antisemiet, kort gezegd.


jah ik ben een antisemiet dat geef ik toe, maar daar heb ik een rede voor!!ik heb 3 jaar de oorlog mee gemaakt + ik heb veeel familie en vrienden verloren.Ik ben niet tegen het cultuur ik ben tegen wat ze doen met de palestijen..

Julien
10-03-04, 14:18
Geplaatst door layaal
jah ik ben een antisemiet dat geef ik toe, maar daar heb ik een rede voor!!ik heb 3 jaar de oorlog mee gemaakt + ik heb veeel familie en vrienden verloren.Ik ben niet tegen het cultuur ik ben tegen wat ze doen met de palestijen..

ik kan me goed voorstellen dat je israel haat..

maar pas aub wel op dat je niet alle joden op 1 hoop gooit.

layaal
10-03-04, 14:19
Geplaatst door Lugh
Ik denk dat dit mailtje juist is rondgestuurd om domme islamitische zieltjes op het verkeerde been te zetten, en misschien juist wel zionistische merken te laten kopen. :D

Niet alleen heeft Armani niets met Israel te maken, Kit Kat is onderdeel van Nestle, een Frans merk, en heeft ook niets met Israel te maken. Maar het blijft vermakelijk. :)

Verder is het eigenlijk een dermate discriminerende oproep dat ik er vanuit ga dat het verwijderd wordt door de moderators.

jongen ik zeg tog het gaat om het idee!!MAAR BLIJKBAAR ZIJN JULLIE NET ZO ERG ALS HUN,MAAKT JULLIE NIET UIT DAT DAAR PALESTIJNEN GESLACHT WORDEN, OMDAT ZE MOSLIMS ZIJN!!

layaal
10-03-04, 14:20
Geplaatst door Julien
ik kan me goed voorstellen dat je israel haat..

maar pas aub wel op dat je niet alle joden op 1 hoop gooit.

IK WEET HEEL GOED WIE IK MOET HATEN EN WIE NIET!EN BEN NIET VAN PLAN IEMAND OP HOOP TE GOOIEN.BEN HUN NIET!

mark61
10-03-04, 14:22
Geplaatst door layaal
de heer armani komt uit israel.en jah het kan helpen als egt iedereen het doet.dan gaat de economie van israel omlaag!!

En dan denk jij dat de winst van Armani Spa. naar Israël stroomt? Denk je dat echt? Denk je niet dat de winst van Armani naar de aandeelhouders gaat? Of dat die in Israël zitten? Als jij Armani wilt boycotten omdat Giorgio Armani een jood is ben je simpelweg een racist. Dat is heel wat anders dan een staat boycotten omdat je het niet eens bent met het beleid van de regering. Pas op waar je mee bezig bent.

Cut diamonds, high-technology equipment, and agricultural products (fruits and vegetables) are the leading exports.

Exports - commodities:
machinery and equipment, software, cut diamonds, agricultural products, chemicals, textiles and apparel

Exports - partners:
US 39.2%, Belgium 6.5%, Germany 4.4%, UK 4.2% (2002)

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/is.html#Econ

Zegt de CIA. Een boycot van NL zal dus niet zoveel gewicht in de schaal leggen. Persoonlijk heb ik al jaren mn mini-boycotje van Israhel, maar das voor het idee, niet voor het effect.

layaal
10-03-04, 14:26
Geplaatst door mark61
En dan denk jij dat de winst van Armani Spa. naar Israël stroomt? Denk je dat echt? Denk je niet dat de winst van Armani naar de aandeelhouders gaat? Of dat die in Israël zitten? Als jij Armani wilt boycotten omdat Giorgio Armani een jood is ben je simpelweg een racist. Dat is heel wat anders dan een staat boycotten omdat je het niet eens bent met het beleid van de regering. Pas op waar je mee bezig bent.

Cut diamonds, high-technology equipment, and agricultural products (fruits and vegetables) are the leading exports.

Exports - commodities:
machinery and equipment, software, cut diamonds, agricultural products, chemicals, textiles and apparel

Exports - partners:
US 39.2%, Belgium 6.5%, Germany 4.4%, UK 4.2% (2002)

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/is.html#Econ

Zegt de CIA. Een boycot van NL zal dus niet zoveel gewicht in de schaal leggen. Persoonlijk heb ik al jaren mn mini-boycotje van Israhel, maar das voor het idee, niet voor het effect.



OOHHH WEEER ZO EEN DIE ZEURT OM ARMANI DIT ARMANI DAT.DAMZZ STEL JE NIET ZO AAN! HET GING MAAR OM HET IDEE. EN IK BEN GEEN RACIST IK BEN EEN ANTISEMITIST.MAARE IK WEET HEEL GOED WELKE JOOD IK HAAT EN WELKE NIET!!!MAARE FF SERIEUS VINDEN JULLIE DAT DAT HELEMAAL NIET ERG WAT DAAR GEBEURT!!DAMZZ LEEF EENS EVEN MEE !

Julien
10-03-04, 14:26
Geplaatst door layaal
jongen ik zeg tog het gaat om het idee!!MAAR BLIJKBAAR ZIJN JULLIE NET ZO ERG ALS HUN,MAAKT JULLIE NIET UIT DAT DAAR PALESTIJNEN GESLACHT WORDEN, OMDAT ZE MOSLIMS ZIJN!!

ten eetste, hou s op met caps lock, ten tweede.. aan Israelische kant worden ook veel Joden vermoord, bijna elke dag. Je moet ook niet zo eenzijdig naar het conflict kijken. Ja, ik weet het, 'tis moeilijk als je familie daar onder geleden heeft, maar dat geldt net zo goed ook voor Joden wiens familie geleden heeft onder de zelfmoordaanslagen.

Probeer een beetje slim te kijken naar het conflict.. het is niet allemaal zwart/wit!

mark61
10-03-04, 14:28
Geplaatst door layaal
IK WEET HEEL GOED WIE IK MOET HATEN EN WIE NIET!EN BEN NIET VAN PLAN IEMAND OP HOOP TE GOOIEN.BEN HUN NIET!

Nee? Je hebt net foutief Armani en Nestlé met Israël geassociëerd, dat is dus dom en fout, maar op 1 hoop gooien is het niet? Je smijt maar met wat merken, doetterniettoe.

Beheer, maak hier ff een eind aan...

layaal
10-03-04, 14:30
Geplaatst door Julien
ten eetste, hou s op met caps lock, ten tweede.. aan Israelische kant worden ook veel Joden vermoord, bijna elke dag. Je moet ook niet zo eenzijdig naar het conflict kijken. Ja, ik weet het, 'tis moeilijk als je familie daar onder geleden heeft, maar dat geldt net zo goed ook voor Joden wiens familie geleden heeft onder de zelfmoordaanslagen.

Probeer een beetje slim te kijken naar het conflict.. het is niet allemaal zwart/wit!

hahah ok ik heb me caps lock uitgedaan.Weetje wat het is israel staat op palestina moord mensen uit en zeggen dat het teroristen is ok nix aan de hand denken mensen.maare zodra een palestijn zelfmoord aanslag pleegd is het een drama en dan is het moslims dit moslims dat.Ook al hebben ze me familie vermoord.Is het nog wel zielig voor hun!!MAAR GA DAN OOK VAN HUN LAND AF EN STOP MET MOORDEN

layaal
10-03-04, 14:32
Geplaatst door mark61
Nee? Je hebt net foutief Armani en Nestlé met Israël geassociëerd, dat is dus dom en fout, maar op 1 hoop gooien is het niet? Je smijt maar met wat merken, doetterniettoe.

Beheer, maak hier ff een eind aan...


jah het is ook maar naar mij gestuurd.Ik dat ik zet het wel op maroc.nl en laat de jongeren ff denken!!

mark61
10-03-04, 14:43
Geplaatst door layaal
jah het is ook maar naar mij gestuurd.Ik dat ik zet het wel op maroc.nl en laat de jongeren ff denken!!

Doe niet zo lui en zoek zelf even op internet een paar FEITEN. Desnoods bij de CIA, dat lijkt me in dit geval wel betrouwbaar. Dan zie je meteen dat een boycot van NL of van de moslims in Europa geen effect zal hebben, maar moreel natuurlijk wel goed voelt.

Kijk de Epilady, das bijvoorbeeld een 100% Israhelisch produkt. Wist je dat? Harsen wordt t weer, Lady.

layaal
10-03-04, 14:44
Geplaatst door mark61
Doe niet zo lui en zoek zelf even op internet een paar FEITEN. Desnoods bij de CIA, dat lijkt me in dit geval wel betrouwbaar. Dan zie je meteen dat een boycot van NL of van de moslims in Europa geen effect zal hebben, maar moreel natuurlijk wel goed voelt.

Kijk de Epilady, das bijvoorbeeld een 100% Israhelisch produkt. Wist je dat? Harsen wordt t weer, Lady.


wahahhahha ik ben lui.nee man zo gaat het wel goed denk ik.als ik en me vrienden het weten dat het verkeerd is wat hun doen dan is het goed.

mark61
10-03-04, 14:51
Geplaatst door layaal
wahahhahha ik ben lui.nee man zo gaat het wel goed denk ik.als ik en me vrienden het weten dat het verkeerd is wat hun doen dan is het goed.

Je bent waarachtig niet de enige hier die denkt dat wat 'hun' (Israel?) doen verkeerd is.

layaal
10-03-04, 14:52
Geplaatst door mark61
Je bent waarachtig niet de enige hier die denkt dat wat 'hun' (Israel?) doen verkeerd is.

heb een vraagje voor jou!!wat denk jij er over?is het verkeerd wat ze doen of niet?of denk je er helemaal niet over??

Goodnight
10-03-04, 14:53
Geplaatst door layaal
heb een vraagje voor jou!!wat denk jij er over?is het verkeerd wat ze doen of niet?of denk je er helemaal niet over??

mark61?
Naah die denkt alleen maar aan zijn buikje vullen.Wat israel verder doet zal hem worst wezen toch markje?

layaal
10-03-04, 14:55
Geplaatst door Goodnight
mark61?
Naah die denkt alleen maar aan zijn buikje vullen.Wat israel verder doet zal hem worst wezen toch markje?

jah hij heeft wel veel te zeggen maar zijn eigenmening komt niet voor!

jans
10-03-04, 14:59
OOHHH WEEER ZO EEN DIE ZEURT OM ARMANI DIT ARMANI DAT.DAMZZ STEL JE NIET ZO AAN! HET GING MAAR OM HET IDEE. EN IK BEN GEEN RACIST IK BEN EEN ANTISEMITIST.MAARE IK WEET HEEL GOED WELKE JOOD IK HAAT EN WELKE NIET!!!MAARE FF SERIEUS VINDEN JULLIE DAT DAT HELEMAAL NIET ERG WAT DAAR GEBEURT!!DAMZZ LEEF EENS EVEN MEE !

Geen Racist maar wel antisemitist ?? :confused:
Voordat je hier nog meer onzin komt verkondigen, verdiep je eerst even in de feiten.


maare zodra een palestijn zelfmoord aanslag pleegd is het een drama en dan is het moslims dit moslims dat.Ook al hebben ze me familie vermoord.Is het nog wel zielig voor hun!!

laatste tijd is het vooral andersom dacht ik.

mark61
10-03-04, 15:07
Geplaatst door layaal
heb een vraagje voor jou!!wat denk jij er over?is het verkeerd wat ze doen of niet?of denk je er helemaal niet over??

Ja eh hallo lui tiep kijk maar even rond op dit forum hoe ik aan die al weer bijna 3.000 posts kom. oh tis al weer meer...loopt uit de hand


mark61?
Naah die denkt alleen maar aan zijn buikje vullen.Wat israel verder doet zal hem worst wezen toch markje?

Yo Goodnight! Ik heb een voorkeur voor gebraden moslima's met gefruite uitjes en kappertjes. Dan nog yoghurt met dille en bieslook erover, mmm.:chef:

En Israel? Daar zingen en dansen ze toch de hele dag gezellig op de kibboets? al palestijnen epilerend...

freya
10-03-04, 16:19
Geplaatst door mark61
Nee? Je hebt net foutief Armani en Nestlé met Israël geassociëerd, dat is dus dom en fout

Van Armani weet ik het ff niet maar Nestle levert een aardige bijdrage aan de Israelische economie


RESEARCH FINDINGS :

The swiss company owns 50.1% of israeli food maker Osem Investments. In dec 2000, it announced , it will invest millions of dollars to operate the new R&D centre
in israel.[1]

In 1998, Mr. Peter Brabeck-Letmathe on behalf of Nestle, received the Jubilee Award by the Israeli Prime Minister Netanyahu. This is the highest tribute ever awarded by the "State of Israel" in recognition of those individuals and organizations, that through their investments and trade relationships, have done the most to strengthen the Israeli economy. [2]

ADDITIONAL INFO & REFs :

[1] Nestle to set up Israel R&D centre for snack foods

http://www.arabia.com/qatar/business/article/english/0,5508,36207,00.html

The Swiss giant which owns 50.1% of Israeli food maker Osem will invest millions of dollars to operate the new R&D centre

December 24, 2000, 12:17 PM
TEL AVIV (Reuters)

- Swiss food giant Nestle will set up a global research and development centre for snack foods next year in Sderot, a town in Israel's Negev desert, the Maariv newspaper reported on Sunday.
Nestle owns 50.1 percent of Israeli food maker Osem Investments and the two together produce snack foods at a plant in Sderot.

According to Maariv, Nestle will invest millions of dollars to operate the new R&D centre.

The newspaper said the Swiss company owns 17 R&D centres around the world in the areas of chocolate, coffee and dairy products and invests over $500 million a year in research.

Osem shares opened up 1.03 percent at 28.35 shekels in a rising market

In veel boycot oproepen worden dit soort bedrijven dus ook meegeteld.
Er zijn nogal wat Europese bedrijven die speciale awards ontvangen van de Israelische regering voor de bijdrage die ze aan de Israelische economie leveren.

Zie deze site: http://www.inminds.co.uk/boycott-israel.html

mark61
10-03-04, 16:36
Geplaatst door freya
Van Armani weet ik het ff niet maar Nestle levert een aardige bijdrage aan de Israelische economie



In veel boycot oproepen worden dit soort bedrijven dus ook meegeteld.
Er zijn nogal wat Europese bedrijven die speciale awards ontvangen van de Israelische regering voor de bijdrage die ze aan de Israelische economie leveren.

Zie deze site: http://www.inminds.co.uk/boycott-israel.html

Hè bah, wat onsmakelijk inderdaad. Wizzik inderdaad niet. Maar Layaal nog minder. Ik stel me bij een boycot altijd bedrijven uit het land zelf voor, maar tis ook zo ingewikkeld tegenwoordig. Excuus.

Maar goed, daarmee is het geen joods merk. En een joods merk boycotten blijft racistisch.

layaal
10-03-04, 16:51
Geplaatst door mark61
Hè bah, wat onsmakelijk inderdaad. Wizzik inderdaad niet. Maar Layaal nog minder. Ik stel me bij een boycot altijd bedrijven uit het land zelf voor, maar tis ook zo ingewikkeld tegenwoordig. Excuus.

Maar goed, daarmee is het geen joods merk. En een joods merk boycotten blijft racistisch.

kan me niet schelen of het racistische is of niet.dit is maar een woord.we hebben het wel over mensen levens.

Lugh
10-03-04, 16:53
Geplaatst door layaal
kan me niet schelen of het racistische is of niet.dit is maar een woord.we hebben het wel over mensen levens.
Mag ik je er even op wijzen dat racisme strafbaar is in Nederland? Aan de ene kant siert het je dat je er ronduit voor uitkomt dat je een racist/antisemiet bent, al getuigt het ook van een enorme brutaliteit.

layaal
10-03-04, 16:59
Geplaatst door Lugh
Mag ik je er even op wijzen dat racisme strafbaar is in Nederland? Aan de ene kant siert het je dat je er ronduit voor uitkomt dat je een racist/antisemiet bent, al getuigt het ook van een enorme brutaliteit.


oohhhh racisme is strafbaar!!! :duizelig: wat noemen we mensen uitmoorden dan??en brutaal ben ik als het gaat om onschuldige mensen vermoorden en vergeet niet de kinderen!!

layaal
10-03-04, 16:59
Geplaatst door Lugh
Mag ik je er even op wijzen dat racisme strafbaar is in Nederland? Aan de ene kant siert het je dat je er ronduit voor uitkomt dat je een racist/antisemiet bent, al getuigt het ook van een enorme brutaliteit.


oohhhh racisme is strafbaar!!! :duizelig: wat noemen we mensen uitmoorden dan??en brutaal ben ik als het gaat om onschuldige mensen vermoorden en vergeet niet de kinderen!!

Lugh
10-03-04, 17:39
Geplaatst door layaal
oohhhh racisme is strafbaar!!! :duizelig: wat noemen we mensen uitmoorden dan??en brutaal ben ik als het gaat om onschuldige mensen vermoorden en vergeet niet de kinderen!!
Dat geeft allemaal nog geen reden om zelf racistisch te worden en mensen over één kam gaan scheren. Of heb jij net zoveel begrip wanneer iemand alle moslims verantwoordelijk stelt en haat na een zelfmoordaanslag door een Palestijn?

Al Sawt
10-03-04, 18:37
Geplaatst door Julien


Welke imam heeft jou dit verteld? Je kan beter vragen; welke rechtse site het haar verteld heeft.

Al Sawt
10-03-04, 18:39
Geplaatst door Lugh
Aan de ene kant siert het je dat je er ronduit voor uitkomt dat je een racist/antisemiet bent, al getuigt het ook van een enorme brutaliteit. En nu moeten sommige uitkomen voor hun anti-Islamisme.

Al Sawt
10-03-04, 18:42
Geplaatst door Lugh
Dat geeft allemaal nog geen reden om zelf racistisch te worden en mensen over één kam gaan scheren. Of heb jij net zoveel begrip wanneer iemand alle moslims verantwoordelijk stelt en haat na een zelfmoordaanslag door een Palestijn? Wat een kromme vergelijking. Waarom ga je de Palestijnse volk erbij halen? Hun strijd is legitiem als de pest en de verantwoording van onschuldige doden, ligt geheel bij de Israelische regering die de bezettingspolitiek uit racistische motieven handhaaft .

Lugh
10-03-04, 19:09
Geplaatst door Al Sawt
Wat een kromme vergelijking. Waarom ga je de Palestijnse volk erbij halen? Hun strijd is legitiem als de pest en de verantwoording van onschuldige doden, ligt geheel bij de Israelische regering die de bezettingspolitiek uit racistische motieven handhaaft .
Het vermoorden van onschuldige burgers is nooit legitiem. Bovendien ging het hier om de vraag of je door de wandaden van enkelen een hele groep zou moeten haten.

Al Sawt
10-03-04, 19:39
Geplaatst door Lugh
Het vermoorden van onschuldige burgers is nooit legitiem. Bovendien ging het hier om de vraag of je door de wandaden van enkelen een hele groep zou moeten haten. Inderdaad is doden van onschuldige mensen nooit legitiem. Maar je vergeet voor gemakshalve, dat de Palestijnen al meer dan 35 jaar bezet zijn en dat hun tegenstander meer onschuldige (Palestijnse) bloed aan hun handen hebben kleven dan alle Palestijnse verzetsorganisaties bij elkaar.

Voorts is het vreemd dat je de aanslagen van Palestijnen(wie de slachtoffer zijn) erger vindt, dan de bloedbadden van de Israelische agressor. En dan komt de vraag boven drijven, waarom tellen de wandaden van de Palestijnen zwaarder dan die van Israel en waarom koester je geen haat tegen Israel? En waarom zie een Palestijnse aanslag als reden, om alle moslims te haten?

Dat getuigt van zwakke geest, die faalt in ruimdenkendheid.

layaal
10-03-04, 19:48
Geplaatst door Lugh
Dat geeft allemaal nog geen reden om zelf racistisch te worden en mensen over één kam gaan scheren. Of heb jij net zoveel begrip wanneer iemand alle moslims verantwoordelijk stelt en haat na een zelfmoordaanslag door een Palestijn?


het kan me niet schelen wat de mensen denken na een aanslag in israel!we moeten niet denken van wat als dit en wat als dat!!!Wij als mensen hebben recht om te leven zonder haat.En omdat nederlandse tv niet laat zien wat er in palestina gebeurt betekend niet dat er nix gebeurt.ik ben het gewoon zat HET MOET GEWOON STOPPEN AAN BEIDE KANTEN!!er gaan te veel mensen aan dood!!

liesel
10-03-04, 21:30
al dat eenzijdig gezeur op israel, allemaal te gemakkelijk.
geweld is nooit goed te keuren, zowel van palestijnse kant als van de staat israel. maar hier lijkt het alsof israel de enige foute partij in dit conflict is en dat klopt naar mijn mening niet. ben trouwens een interessant boe aan het lezen Matthias Kuentzel, getiteld Djihad und Judenhass. Daarin lees hoe die fundis hun kromme ideeen tov Israel en de joden steeds recht praten.

jans
10-03-04, 21:51
Inderdaad is doden van onschuldige mensen nooit legitiem. Maar je vergeet voor gemakshalve, dat de Palestijnen al meer dan 35 jaar bezet

Jij vergeet voor gemakshalve dat de Palestijen nooit een staat hebben gehad, en dus ook niet bezet kunnen zijn.

liesel
10-03-04, 21:55
vuur en vlam voor elke staat en het patriachaat!!

Al Sawt
11-03-04, 00:28
Geplaatst door jans
Jij vergeet voor gemakshalve dat de Palestijen nooit een staat hebben gehad, en dus ook niet bezet kunnen zijn. Jij vergeet voor gemakshalve, dat er nooit een Joodse staat bestond. En dat de stichting van Israel, gebaseerd is op fabels, mythes en historische vervalsingen. Kortom leugens!

Al Sawt
11-03-04, 00:31
Geplaatst door liesel
ben trouwens een interessant boe aan het lezen Matthias Kuentzel, getiteld Djihad und Judenhass. Daarin lees hoe die fundis hun kromme ideeen tov Israel en de joden steeds recht praten. Interssant. Misschien moet je ook de resoluties omtrent Israelische bezetting van Palestijnse gebieden en de verdragen die ermee geschonden worden ook maar eens lezen.

Maar aan de andere kant, die Duitse auteur zal die jodenhaat wel goed kunnen verklaren.

Lugh
11-03-04, 07:38
Geplaatst door Al Sawt
Voorts is het vreemd dat je de aanslagen van Palestijnen(wie de slachtoffer zijn) erger vindt, dan de bloedbadden van de Israelische agressor.
Kun je even citeren waar ik dat zo gesteld heb?

Ibrahim B.
11-03-04, 13:57
Israël vreest internationale boycot

Gepubliceerd op maandag 05 januari 2004

De Israëlische minister van Justitie Lapid vreest internationale sancties als de bouw van het veiligheidshek door Palestijns gebied wordt voortgezet.
De Algemene Vergadering van de Verenigde Naties keurde vorige maand een resolutie goed om de legaliteit van de veiligheidsmuur aan het Internationale Gerechtshof voor te leggen.

“Er is een groot risico dat het Hof in ons nadeel beslist”, zei Lapid zondag tegen de Israëlische radio. “Dit kan de Algemene Vergadering ertoe aanzetten om allerlei sancties tegen ons in te stellen.”

Zuid-Afrika
“Er is het gevaar dat we te maken krijgen met een internationale boycot, zoals het geval was voor de val van het apartheidregime in Zuid-Afrika.”

Die vrees bracht Lapid dit weekend al over aan het kabinet. Lapid wil dat de route van de muur herzien wordt. Lapids uitspraken vielen in slechte aarde bij zijn collega’s, die zijn commentaar als ‘gevaarlijk’ omschreven.
c) 2003 Neos.nl / Planet Internet

Boycoten kan dus wel degelijk uitkomst en of resultaten bieden, al is het maar de angst die zionisten te lijven ondervinden. :hihi:

Al Sawt
11-03-04, 14:14
Geplaatst door Lugh
Kun je even citeren waar ik dat zo gesteld heb? Hoe je in de discussie positie kiest en de vergelijking met de Palestijnse aanslagen. Want als je die aanslagen als voorbeeld gebruikt, om te illustreren dat ze aan de kiem kunnen liggen van moslimhaat. Dan moet het heel diep zitten.

Lugh
11-03-04, 14:19
Geplaatst door Al Sawt
Hoe je in de discussie positie kiest en de vergelijking met de Palestijnse aanslagen. Want als je die aanslagen als voorbeeld gebruikt, om te illustreren dat ze aan de kiem kunnen liggen van moslimhaat. Dan moet het heel diep zitten.
Die vergelijking is heel logisch, en ik geef er juist mee aan dat het onzinnig is om een hele geloofsgemeenschap te haten door de daden van enkelen. Of dat nu gaat om jodenhaat vanwege de Israëlische politiek of moslimhaat vanwege de Palestijnse daden.

layaal
11-03-04, 17:13
Geplaatst door sabra
Ik breek die boycot en ga nt als velen gewoon meer israelische
producten kopen.
LEVE DE MUUR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


WAAR SLAAT DAT NOU WEER!!EN JULLIE VINDEN HET ERG ALS WIJ IEST OVER DE JODEN ZEGGEN.TFOEEEEEEEEE :duivels: :loens:

RealCasawia
11-03-04, 17:57
:jammer:

Al zou een van jullie moeten leven in die bezette gebieden dan piepten jullie nu wel anders denken allemaal dat jullie het beter weten enzo maar het gaat hier niet om wie gelijk heeft het gaat erom dat onschuldige mensen sneuvelen in deze onnodige strijd aan beide kanten.
Het zit allemaal te ingewikkeld om de echte waarheid over dit allemaal te weten waar het gewoon om gaat is dat er vrede moet komen maakt mij niet uit hoe !!!!

Julien
11-03-04, 23:50
Geplaatst door RealCasawia
:jammer:

Al zou een van jullie moeten leven in die bezette gebieden dan piepten jullie nu wel anders denken allemaal dat jullie het beter weten enzo maar het gaat hier niet om wie gelijk heeft het gaat erom dat onschuldige mensen sneuvelen in deze onnodige strijd aan beide kanten.
Het zit allemaal te ingewikkeld om de echte waarheid over dit allemaal te weten waar het gewoon om gaat is dat er vrede moet komen maakt mij niet uit hoe !!!!

ja precies. en vrede bereik je niet door racistische boycotten van layaal of door terroristische aanslagen.

vrede bereik je door met elkaar diplomatisch te praten.

layaal
12-03-04, 07:52
Geplaatst door RealCasawia
:jammer:

Al zou een van jullie moeten leven in die bezette gebieden dan piepten jullie nu wel anders denken allemaal dat jullie het beter weten enzo maar het gaat hier niet om wie gelijk heeft het gaat erom dat onschuldige mensen sneuvelen in deze onnodige strijd aan beide kanten.
Het zit allemaal te ingewikkeld om de echte waarheid over dit allemaal te weten waar het gewoon om gaat is dat er vrede moet komen maakt mij niet uit hoe !!!!

wie wil er nou geen vrede!!iedereen nartuurlijk.maare weet dat iedere president in de wereld het geprobeert heeft op het optelossen,maar er is gewoon blijkbaar geen oplossing.e ndat nu de muur er komt maakt het nartuurlijk nog erger!!!

layaal
12-03-04, 07:54
Geplaatst door Julien
ja precies. en vrede bereik je niet door racistische boycotten van layaal of door terroristische aanslagen.

vrede bereik je door met elkaar diplomatisch te praten.


oohh dat ik een bericht zet is vetttt ergggg en dat een palestijn een aanslag pleegt is ook erggg..maar zodra israel wat doet is het OK!!!Nou thnx voor je bericht.

Julien
12-03-04, 09:43
Geplaatst door layaal
oohh dat ik een bericht zet is vetttt ergggg en dat een palestijn een aanslag pleegt is ook erggg..maar zodra israel wat doet is het OK!!!Nou thnx voor je bericht.

zou je mij kunnen vertellen wanneer ik dat zeg??????????????/

Het heeft gewoon geen zin om je met geweld te verzetten tegen de ander, wat zoel Israel als Palestina doet..

Julien
12-03-04, 10:31
Geplaatst door sabra
Al Sawt zegt dat er nooit een joodse staat heeft bestaan,
in palestina bedoelt hij neem ik aan want ook buiten palestina hebben joodse staten bestaan.
Geschiedenisboeken kopen ?
Je kan ook gewoon een koran kopen, daar vind je het ook.
Betrouwbaar genoeg ????

tot het jaar 50 n. Chr. heeft er een Joodse staat (het huidige Israel) bestaan.

jans
12-03-04, 13:52
tot het jaar 50 n. Chr. heeft er een Joodse staat (het huidige Israel) bestaan.

Tot het jaar 78 na christus heeft de joodse staat bestaan, om vervolgens in 1948, weer te worden uitgeroepen.

jans
12-03-04, 13:52
tot het jaar 50 n. Chr. heeft er een Joodse staat (het huidige Israel) bestaan.

Tot het jaar 78 na christus heeft de joodse staat bestaan, om vervolgens in 1948, weer te worden uitgeroepen.

Al Sawt
12-03-04, 21:15
Geplaatst door sabra
Real Cavia melde dat het hem niet uitmaakte hoe maar er moet vrede komen in palestina.
Volgens mij maakt het hem inderdaad niet uit, zolang de joodse staat maar verdwijnt en de 23e arabische staat ontstaat. Wie is Real Cavia? Maar hij heeft wel gelijk.

Al Sawt
12-03-04, 21:18
Geplaatst door sabra
Al Sawt zegt dat er nooit een joodse staat heeft bestaan,
in palestina bedoelt hij neem ik aan want ook buiten palestina hebben joodse staten bestaan.
Geschiedenisboeken kopen ?
Je kan ook gewoon een koran kopen, daar vind je het ook.
Betrouwbaar genoeg ???? Inderdaad heeft er nooit een Joodse staat bestaan.

Misschien heeft wel een klein ''koninkrijkje' rondom Jeruzalem bestaan, maar dat is geen staat. En voorst is de bestaan van 'oud Israel' nooit gestaafd door archeologische bewijzen.

jans
12-03-04, 23:45
Inderdaad heeft er nooit een Joodse staat bestaan

Die bestaat nu wel degelijk. Ook volgens het internationaal recht, waar jij zoveel waarde aan hecht, naar aanleiding van je onderschrift.


Misschien heeft wel een klein ''koninkrijkje' rondom Jeruzalem bestaan, maar dat is geen staat. En voorst is de bestaan van 'oud Israel' nooit gestaafd door archeologische bewijzen.

Heel Israel is doorspekt met bewijzen van het 'oude' Israel. Het is de grootste stommiteit omdat te ontkennen. Archeologische bewijzen zijn overal te vinden, en zelf mede door de Koran wordt dit bekrachtigd.

Oftewel Al Sawt: Kom eens met bronvermeldingen, en andere literaire hoogstandjes, in plaats uit de lucht gegrepen onzin.

Ps. Ael huis aan huis folder is geen betrouwbare literatuur

jans
12-03-04, 23:59
Dit heeft Al Sawt het afgelopen jaar al meerdere malen beweerd

Oftewel verzinsels

Maarten
13-03-04, 04:18
Geplaatst door layaal
IK BEN EEN ANTISEMITIST.MAARE IK WEET HEEL GOED WELKE JOOD IK HAAT EN WELKE NIET!!!

Dan ben je dus geen antisemiet.
Om antisemiet te zijn, moet je joden haten vanwege hun joods zijn.
Jij haat joden vanwege hun steun aan de misdadigheid.
Dat heeft helemaal niets met antisemitisme te maken.

Nou zijn er wel erg veel joden, die de misdaad steunen, zowel in Israel als daar buiten.
Nou weet ik niet hoeveel Nederlandse joden Israel steunen, maar het zijn er toch wel vrij veel, ja.
En het is zonder meer zo, dat Sharon enkel zijn gang kan gaan door de buitenlandse steun.
Zolang die er is, gaat de misdadigheid ook gewoon door.
En het is zeker niet uitgesloten, dat geld van joodse ondernemingen hier ten goede komt aan Israel.

Ik koop dus niets meer wat uit Israel komt, want ik wil gewoon geen vuile handen. Ze houden daar gewoon eerder op met roven en moorden, wanneer het daar slecht gaat. Maar spullen van nederlandse ondernemingen? sja..
Ik ken twee ideeele joodse organisaties die kritisch zijn t.o.v. Israel, en zeker 40, die hun ogen het liefst in hun zak steken, en Israel door dik en dun blijven steunen. Ik begin het er ook moeilijk mee te krijgen.

Het is dus een beetje moeilijk allemaal, omdat er veel foute joden zijn. Maar je hebt ze in veel soorten en maten. Denk ook aan die orthodoxen met die hoedjes, die zwaar tegen Israel zijn.

Maar laat je niet gek maken over antisemitisme, en ga je zeker niet laten aanpraten dat je antisemiet bent. En ga het ook niet lopen roepen. Die joodse maffia die hier de boel in de gaten houdt, die loopt namelijk vast al te roepen, dat er op maroc.nl mensen zijn, die er openlijk voor uitkomen antisemiet te zijn. Dat komt dan weer terug in alle rapporten, en zo breien ze hun flauwe kul rond.

Het is voor het éerst in de geschiedenis, dat joden in het algemeen gehaat gaan worden vanwege grootscheepse steun aan ernstige misdaad. Volgens mij is het voor het eerst, dat joden tamelijk collectief zoiets doen. Christenen en moslims zijn tamelijk erg geweest, maar joden niet. Maar nou joden het zijn, zijn er jongens genoeg die het verzet daartegen maar al te graag antisemitisme noemen. Daar moet je niet aan mee doen.
Wat jij voelt is waarschijnlijk menselijk gezien uiterst gezond, maar het lukt die jongens in Nederland aardig om daar een antisemitisme-circus omheen te brouwen. Hoeven ze meteen ook nergens meer over na te denken.

Maarten
13-03-04, 04:31
Geplaatst door Julien
vrede bereik je niet door racistische boycotten

Totale boycot van Israel, en je hebt binnen 2 maanden vrede.
En dat is ook meteen de énige methode.

Verder moet je niet klagen over racisme, als een groep als rás bepaalde grootscheepse misdaden gaan zitten steunen of vergoeilijken.

Als je wil klagen over racisme, kijk dan naar Gaza/ Westbank, en je komt nergens ter wereld een groter racisme tegen dan daar. Met de groeten van het zionisme, en de extreem-rechtse Israeli's daar.

Maarten
13-03-04, 04:43
Geplaatst door jans
Die bestaat nu wel degelijk. Ook volgens het internationaal recht,

En heeft vervolgens geen enkele boodschap, aan welk internationaal recht dan ook.

Eigenlijk wordt het tijd voor een soort Neurenberg-Tribunaal voor de hele Israelische overheid.

Jammer, de Belgen waren al een aardig eind op weg, maar mochten toen niet van Bush (die zelf ook al geen enkele boodschap aan dat internationaal recht heeft.)

En zo etaleert het westen zijn normen en waarden, zijn beschaving en democratie, om aldus nog voor eeuwen een prachtig voorbeeld te zijn voor elke dictator, die zelf ook voor Julius Caesar wil gaan spelen.



Eigenlijk is het net "The Fearless Vampire Killers", waarin de professor, die het kwaad kwam bestrijden, het uiteindelijk juist mee de wereld in nam.. Zo ook de Amerikaanse republikeinen.

dounyah
13-03-04, 08:39
Ga toch heen achterlijke kippenboer, ga je zionistische leugens ergens anders spuien
zionisten zijn echt morbide dan ik dacht ga naar saroef.nl daar zullen ze jouw leugens waarderen denk maar niet dat je hier op simpathy kan rekenen hoogstens op een beetje DDT. :rambo:

Julien
13-03-04, 18:14
Geplaatst door Maarten
Totale boycot van Israel, en je hebt binnen 2 maanden vrede.
En dat is ook meteen de énige methode.

Verder moet je niet klagen over racisme, als een groep als rás bepaalde grootscheepse misdaden gaan zitten steunen of vergoeilijken.

Als je wil klagen over racisme, kijk dan naar Gaza/ Westbank, en je komt nergens ter wereld een groter racisme tegen dan daar. Met de groeten van het zionisme, en de extreem-rechtse Israeli's daar.

Wat bekijk jij alles eenzijdig zeg!!

Omdat een groep Israeli's de Pa;estijnen discrimineren mag ik niet klagen over racisme op dit forum?? Doe eens normaal joh!

Als je een heel ras op 1 hoop gooit en alle producten van mensen met maar een beetje joods bloed wilt boycotten ben je net zo'n racist als Adolf H.itler.

Al Sawt
13-03-04, 18:57
Geplaatst door jans
Oftewel verzinsels


Jans, Sabra of GJ.

Waarom is er in Palestina geen enkel archeologische vondst gevonden, die de aanwezigheid van een Joodse koninkrijk bewijst?

Waarom zijn er tot nu toe alleen dode zeerollen gevonden en verder niets? En dit allemaal ondanks verwoede pogingen van de Israelische archeologische dienst?




Geplaatst door Alcibiades
Ik denk dat hij een schotel heeft...


Arabische schotelzenders zijn meer neutraal dan de zionistische demogogie, die jou naar de kibboets heeft gedreven.

GJ,

Dergelijke smalende reacties, bevestigen alleen het gelijk van de tegenstander.

dounyah
13-03-04, 19:20
Geplaatst door Julien
Wat bekijk jij alles eenzijdig zeg!!

Omdat een groep Israeli's de Pa;estijnen discrimineren mag ik niet klagen over racisme op dit forum?? Doe eens normaal joh!

Als je een heel ras op 1 hoop gooit en alle producten van mensen met maar een beetje joods bloed wilt boycotten

omdat je er zelf een bent, ma shlom cha ben zonah?

jou nazionistische nike merk :handbang:
http://images.google.nl/images?q=tbn:hNZW7T7RkIUJ:images.indymedia.org/imc/adelaide/jihad.jpg


lehitra'ot


ben je net zo'n racist als Adolf H.itler. over rascisten gesproken?!?

http://www.politicasnet.org/images/sharon.jpg

http://www.islandia.is/fleebix/******-Sharon.jpg

http://www.strike-free.net/en/ds_en/chronicle_en/news10_en.htm

ga toch heen achterlijke kippeboer ga ergens anders je nazionistische propaganda spuien yak :loog: :loog:

layaal
13-03-04, 19:25
Geplaatst door dounyah
over rascisten gesproken?!?

http://www.politicasnet.org/images/sharon.jpg

http://www.islandia.is/fleebix/******-Sharon.jpg

http://www.strike-free.net/en/ds_en/chronicle_en/news10_en.htm

ga toch heen achterlijke kippeboer ga ergens anders je nazionistische propaganda spuien yak :loog: :loog:

JAAAAAAAAAH GA A.U.B DAT ERGENS ANDERS DOEN.JE IRRITEERDE ME AL VANAF HET BEGIN :ego:

Julien
13-03-04, 19:29
Geplaatst door dounyah
stom gemekker van een achterlijke Dounyah

Als je Armani wil boycotten omdat ie zogenaamd Joods bloed heeft, ben je een vieze gore vuile racist, antisemiet en nazi! De enige die op dat plaatje met H.itler thuis hoort ben jij, Dounya. Hoe durf je mij een zionist te noemen. Ik heb niks met zionisten. Maar ik merk duidelijk aan je geblaat dat je een racist bent.

Julien
13-03-04, 19:30
Geplaatst door layaal
JAAAAAAAAAH GA A.U.B DAT ERGENS ANDERS DOEN.JE IRRITEERDE ME AL VANAF HET BEGIN :ego:

over wie heb je het?

layaal
13-03-04, 19:30
Geplaatst door Julien
Als je Armani wil boycotten omdat ie zogenaamd Joods bloed heeft, ben je een vieze gore vuile racist, antisemiet en nazi! De enige die op dat plaatje met H.itler thuis hoort ben jij, Dounya. Hoe durf je mij een zionist te noemen. Ik heb niks met zionisten. Maar ik merk duidelijk aan je geblaat dat je een racist bent.


damzzz nog steeds gezeik over dat armani gedoe!!jongen ga een leven zoeken!ik ben trots op wie ik ben en zij ook!

Julien
13-03-04, 19:35
Geplaatst door layaal
damzzz nog steeds gezeik over dat armani gedoe!!jongen ga een leven zoeken!ik ben trots op wie ik ben en zij ook!

ik heb dat hoofdstuk afgesloten, maar ik word nu opeens door zo'n achterlijk mens uitgescholden voor zionistische kippenboer. Mag ik me dan verweren, en dan gebruik ik jouw voorbeeld over Armani ja.

Het was ook niet tegen jou bedoeld, als je goed gelezen had.

Ik zou eerder zelf een leven zoeken ipv hopeloos proberen Joden te boycotten.

dounyah
13-03-04, 20:38
Geplaatst door Julien
Als je Armani wil boycotten omdat ie zogenaamd Joods bloed heeft, ben je een vieze gore vuile racist, antisemiet en nazi! De enige die op dat plaatje met H.itler thuis hoort ben jij, Dounya. Hoe durf je mij een zionist te noemen. Ik heb niks met zionisten. Maar ik merk duidelijk aan je geblaat dat je een racist bent.

tu es un juif, vous etes un grand menteur. Degage toi! vous etes fou. :mad:

wat bazel je nou weer eens uit, Ga toch weg, spierrijzende preparaten slikkende vetblubber zionist alles wat krom is probeer je recht te lullen.
Waar gaat het geld van armani heen, naar de IDF of de Mossad. Hoe worden die organisates gefinanceerd ra ra ra? Al het geld komt zeker uit de lucht vallen. Het is duidelijk datjij een van die opperzionisten bent.
Mijn standpunt tegenover israel is zeer duidelijk:Ik erken de staat israel niet omdat het een koloniale staat is! Voor mij is Israël een onwettige staat, die op een immorele ideologie is gegrondvest: het zionisme. En dat is en blijft een racistische ideologie, die streeft naar het bestaan van een zuiver joodse staat.Ik erken ook niet de burgers van dit land. Israel is een historische misdaad de staat israel is gevestigd op onrechtvaardigheid!!!

Arvid
13-03-04, 20:46
Geplaatst door dounyah
tu es un juif, vous etes un grand menteur. Degage toi! vous etes fou. :mad:

wat bazel je nou weer eens uit, Ga toch weg, spierrijzende preparaten slikkende vetblubber zionist alles wat krom is probeer je recht te lullen.
Waar gaat het geld van armani heen, naar de IDF of de Mossad. Hoe worden die organisates gefinanceerd ra ra ra? Al het geld komt zeker uit de lucht vallen. Het is duidelijk datjij een van die opperzionisten bent.
Mijn standpunt tegenover israel is zeer duidelijk:Ik erken de staat israel niet omdat het een koloniale staat is! Voor mij is Israël een onwettige staat, die op een immorele ideologie is gegrondvest: het zionisme. En dat is en blijft een racistische ideologie, die streeft naar het bestaan van een zuiver joodse staat.Ik erken ook niet de burgers van dit land. Israel is een historische misdaad de staat israel is gevestigd op onrechtvaardigheid!!!

Er zijn zoveel koloniale staten in de wereld, dan moet je ook al die producten boycotten. Veel succes ermee in elk geval.

Julien
13-03-04, 23:44
Geplaatst door dounyah
tu es un juif, vous etes un grand menteur. Degage toi! vous etes fou. :mad:

wat bazel je nou weer eens uit, Ga toch weg, spierrijzende preparaten slikkende vetblubber zionist alles wat krom is probeer je recht te lullen.
Waar gaat het geld van armani heen, naar de IDF of de Mossad. Hoe worden die organisates gefinanceerd ra ra ra? Al het geld komt zeker uit de lucht vallen. Het is duidelijk datjij een van die opperzionisten bent.
Mijn standpunt tegenover israel is zeer duidelijk:Ik erken de staat israel niet omdat het een koloniale staat is! Voor mij is Israël een onwettige staat, die op een immorele ideologie is gegrondvest: het zionisme. En dat is en blijft een racistische ideologie, die streeft naar het bestaan van een zuiver joodse staat.Ik erken ook niet de burgers van dit land. Israel is een historische misdaad de staat israel is gevestigd op onrechtvaardigheid!!!

en jij bent rijp voor het gesticht. neem eens gauw die pilletjes in, want je bent echt een gestoord gek mens dat niet eens normaal kan praten. graag zou ik bewijzen willen zien dat ik een opperzionist ben!

ik heb het alleen maar over het racistische gedrag van jou en layaal.. dat jij als een geirriteerde olifant mij gelijk begint uit te schelden is jouw probleem. je bent en blijft de grootste racist die ik op dit forum gezien heb met je posts.

Julien
13-03-04, 23:46
Geplaatst door Arvid
Er zijn zoveel koloniale staten in de wereld, dan moet je ook al die producten boycotten. Veel succes ermee in elk geval.

ik ben benieuwd of ze nog kleren aan haar lijf heeft :D

of heeft ze die in haar gekheid ook allemaal geboycot? :D

observer
14-03-04, 00:38
als die marokanen die opgepakt zijn de daders zijn gaan we dan ook een boycot organiseren

en van india natuurlijk

oh en dan ook van belgie (doutroux)
amerika (busH)
en nederland(bauer, brard en joling)

Julien
14-03-04, 00:58
Geplaatst door observer
als die marokanen die opgepakt zijn de daders zijn gaan we dan ook een boycot organiseren

en van india natuurlijk

oh en dan ook van belgie (doutroux)
amerika (busH)
en nederland(bauer, brard en joling)

en vergeet niet al die mensen op de wereld die maar een klein beetje marokkaans/ indisch/ belgisch/ amerikaans/ nederlands bloed hebben! Die moeten we allemaal boycotten.

jans
14-03-04, 02:33
Waarom zijn er tot nu toe alleen dode zeerollen gevonden en verder niets? En dit allemaal ondanks verwoede pogingen van de Israelische archeologische dienst?

Hieruit blijkt alcibiades gelijkt heeft.


wat bazel je nou weer eens uit, Ga toch weg, spierrijzende preparaten slikkende vetblubber zionist alles wat krom is probeer je recht te lullen. Waar gaat het geld van armani heen, naar de IDF of de Mossad. Hoe worden die organisates gefinanceerd ra ra ra? Al het geld komt zeker uit de lucht vallen. Het is duidelijk datjij een van die opperzionisten bent.

Overheid misschien ??. En de steun die uit vele landen komt. armani heeft hier helemaal niks mee te maken.

freya
14-03-04, 09:14
Geplaatst door dounyah
tu es un juif, vous etes un grand menteur. Degage toi! vous etes fou. :mad:

wat bazel je nou weer eens uit, Ga toch weg, spierrijzende preparaten slikkende vetblubber zionist alles wat krom is probeer je recht te lullen.
Waar gaat het geld van armani heen, naar de IDF of de Mossad. Hoe worden die organisates gefinanceerd ra ra ra? Al het geld komt zeker uit de lucht vallen. Het is duidelijk datjij een van die opperzionisten bent.
Mijn standpunt tegenover israel is zeer duidelijk:Ik erken de staat israel niet omdat het een koloniale staat is! Voor mij is Israël een onwettige staat, die op een immorele ideologie is gegrondvest: het zionisme. En dat is en blijft een racistische ideologie, die streeft naar het bestaan van een zuiver joodse staat.Ik erken ook niet de burgers van dit land. Israel is een historische misdaad de staat israel is gevestigd op onrechtvaardigheid!!!

Ik deel jouw standpunt over Israel en de noodzaak om die terreurstaat te boycotten.
Maar de manier waarop je deze discussie aangaat vind ik niet kunnen.

Ten eerste: niet alle joden zijn zionisten, sterker nog ik ken nogal wat anti-zionistische joden. Dus praten over het boycotten van joodse bedrijven slaat helemaal nergens op.

Bedrijven boycotten die de Israelische economie steunen is wel nodig en daar zitten ontzettend veel niet joodse bedrijven bij. Of Armani daar bij hoort weet ik niet, misschien is het handig om een duidelijker voorbeeld te nemen voortaan en daar meteen de juiste argumentatie bij te gebruiken.

Ten tweede: jouw aanval op Julien is beneden alle peil.
Met schelden heeft nog nooit iemand gelijk gekregen en bovendien ben je aan het schelden op de verkeerde persoon.
Julien is mss geen anti-zionist, maar wel iemand die de laatste maanden serieus over het M-O conflict is gaan nadenken en zijn oorspronkelijke standpunt behoorlijk heeft herzien.

Op deze manier jaag je mensen alleen maar tegen je in het harnas en werk je de zaak waar je voor staat eigenlijk alleen maar tegen.

Als je echt op een constructieve manier wil actie voeren voor Palestina dan zijn er genoeg actiegroepen die iemand met jouw berg aan energie heel goed kunnen gebruiken.

dounyah
14-03-04, 09:24
Geplaatst door Julien
en jij bent rijp voor het gesticht. neem eens gauw die pilletjes in, want je bent echt een gestoord gek mens dat niet eens normaal kan praten. graag zou ik bewijzen willen zien dat ik een opperzionist ben!


praten LOL? Na meer dan een halve eeuw bezetting moeten we gan praten. ?!?Jij bent echt geschifter dan ik dacht, zelfs door een groep internationale psychiaters zou jij niet geholpen kunnen worden.

ik heb het alleen maar over het racistische gedrag van jou en layaal.. dat jij als een geirriteerde olifant mij gelijk begint uit te schelden is jouw probleem.

nou ik zit er niet mee hoor :blij:



je bent en blijft de grootste racist die ik op dit forum gezien heb met je posts.

ach arm kindje toch, heb ik je zo hard in je kruis ??getrapt :tranen: :tranen: .



http://hometown.aol.com/pdeanbailey/graphics/palestine.jpg



http://www.anarchistblackcross.org/images/library/images/palestine.jpg

dounyah
14-03-04, 09:55
Geplaatst door freya
Ik deel jouw standpunt over Israel en de noodzaak om die terreurstaat te boycotten.
Maar de manier waarop je deze discussie aangaat vind ik niet kunnen.

Ten eerste: niet alle joden zijn zionisten, sterker nog ik ken nogal wat anti-zionistische joden. Dus praten over het boycotten van joodse bedrijven slaat helemaal nergens op.

Bedrijven boycotten die de Israelische economie steunen is wel nodig en daar zitten ontzettend veel niet joodse bedrijven bij. Of Armani daar bij hoort weet ik niet, misschien is het handig om een duidelijker voorbeeld te nemen voortaan en daar meteen de juiste argumentatie bij te gebruiken.

Ten tweede: jouw aanval op Julien is beneden alle peil.
Met schelden heeft nog nooit iemand gelijk gekregen en bovendien ben je aan het schelden op de verkeerde persoon.
Julien is mss geen anti-zionist, maar wel iemand die de laatste maanden serieus over het M-O conflict is gaan nadenken en zijn oorspronkelijke standpunt behoorlijk heeft herzien.

Op deze manier jaag je mensen alleen maar tegen je in het harnas en werk je de zaak waar je voor staat eigenlijk alleen maar tegen.

Als je echt op een constructieve manier wil actie voeren voor Palestina dan zijn er genoeg actiegroepen die iemand met jouw berg aan energie heel goed kunnen gebruiken.



laat ik dingen duidelijk maken. Ik heb niets tegen joden die tegen de staat israel in zijn geheel is. Ik weet dat er goede joden bestaan maar helaas is dit een geringe percentage. Dat wil zeggen dat ik tegen het boycotten ben tegen deze geringe percentage, of andere negatieve uitingen jegens deze groep. En wat betreft dicussies voeren met zionisten, uit mijn eigen ervaring is dit gewoon hopeloos. Zij gaan niet anders denken en ik ook niet. Als ik met hun in debat treed ga ik alleen extremer over hun denken dan ik daarvoor deed. Kortom een discussie tussen mij en een zionist is gewoon hopeloos.

ÇáÌåÇÏ ãÇÖ Åáì íæã ÇáÞíÇãÉ
ÞÇá ÔíÎ ÇòáÅÓáÇã Èä ÊíãíÉ ÑÍãå Çááå ÊÚÇáì Ýí ÇáãÌáÏ 35 ÕÝÍÉ -373 : æãÊì ÊÑß ÇáÚÇáã ãÇ Úáãå ãä ßÊÇÈ Çááå æÓäÉ ÑÓæáå Õáì Çááå Úáíå æÓáã æÇÊÈÚ Íßã ÇáÍÇßã ÇáãÎÇáÝ áÍßã Çááå æÑÓæáå ßÇä ãÑÊÏÇ ßÇÝÑÇ íÓÊÍÞ ÇáÚÞæÈÉ Ýí ÇáÏäíÇ æÇáÂÎÑÉ
ÊÓãÚæä íÇ ãÚÔÑ ÞÑíÔ¡ ÃãÇ æÇáÐí äÝÓ ãÍãÏ ÈíÏå¡ áÞÏ ÌÆÊßã ÈÇáÐÈÍ
ÑÞã 7036 ãä ÇáãÓäÏ ÊÍÞíÞ ÃÍãÏ ÔÇßÑ æÞÇá: ÅÓäÇÏå ÕÍíÍ

http://www.linda.it/immagini/palestina%5B1%5D.png

http://www.searchenginecolossus.com/PalestineFlag.gif

Julien
14-03-04, 10:04
Geplaatst door dounyah
[B]laat ik dingen duidelijk maken. Ik heb niets tegen joden die tegen de staat israel in zijn geheel is. Ik weet dat er goede joden bestaan maar helaas is dit een geringe percentage. Dat wil zeggen dat ik tegen het boycotten ben tegen deze geringe percentage, of andere negatieve uitingen jegens deze groep. En wat betreft dicussies voeren met zionisten, uit mijn eigen ervaring is dit gewoon hopeloos. Zij gaan niet anders denken en ik ook niet. Als ik met hun in debat treed ga ik alleen extremer over hun denken dan ik daarvoor deed. Kortom een discussie tussen mij en een zionist is gewoon hopeloos.


heb je niet in de gaten dat je zelf degene bent met wie niet te discussieren is. Jij noemt me gelijk zionist alleen omdat ik wijs op het racistische karakter van deze boycot.

Laat duidelijk zijn, een boycot tegen de staat Israel vind ik NIEt racistisch, ik zou er zelfs misschien open voor staan. Want ik ben inderdaad, zoals Freya goed gezegd heeft, van mening veranderd over de rol van Israel in het conflict. Wat Israel doet met de Palestijnen is op z'n minst net zo terroristisch als wat Hamas doet.

Ennuh Dounyah, als je het woordje zionist verandert in "extreme fanatieke moslim" in je postje van net weet jij hoe ik over jou soort denk.

dounyah
14-03-04, 10:11
Geplaatst door jans
Hieruit blijkt alcibiades gelijkt heeft.



Overheid misschien ??. En de steun die uit vele landen komt. armani heeft hier helemaal niks mee te maken.

jah jah jah zeg dat maar tegen papa sharon.


http://www.searchenginecolossus.com/PalestineFlag.gif


http://www.allaboutpalestine.com/images/jpegs/kid_vs_mirkava.jpg


http://intifada.com/palestine-a.jpeg

http://www.allaboutpalestine.com/images/gifs/pal_waving_flag.gif











Stom ta'peh. Lech laazazel. Lech ha'pess mi yena'ahne'ah otcha ben zonah :lachu: :lachu: .

hoedefa
14-03-04, 11:33
he schatje kon ik maar een liefe woortje in je oor fliusteren mijn [email protected] masalaam
:romance:

Miryam-Aura
14-03-04, 14:44
Geplaatst door layaal
TUURLIJK WEL INTERNETTEN WANT VIA INTERNET KAN IK HET DOORGEVEN.EN AAN IEDEREEN LATEN ZIEN WAT ER NOU EGT AAN DE HAND IS!!!

En alle Libanese profiteurs het land uit schoppen.

GEEN ASIEL VOOR LIBANEZEN.

PROFITEURS!!

freya
14-03-04, 14:47
Deze discussie begint een ongekend nivo te bereiken :moe:

dounyah
14-03-04, 16:04
Geplaatst door Miryam-Aura
En alle Libanese profiteurs het land uit schoppen.

GEEN ASIEL VOOR LIBANEZEN.

PROFITEURS!!
Wat lul jij nou weer denk je dat je geintegreerd bent ofzo? Ga je snel oploadena a.u.b.

dounyah
14-03-04, 16:44
http://images.google.nl/images?q=tbn:2CfRT-C49QgJ:www.almuslim.de/palestina.jpg

layaal
14-03-04, 16:56
Geplaatst door Miryam-Aura
En alle Libanese profiteurs het land uit schoppen.

GEEN ASIEL VOOR LIBANEZEN.

PROFITEURS!!


AHHAHAHAHAH JIJ BENT GRAPPIG ALLE LIBANEZEN HET LAND UIT!!!ER ZIJN AMPER LIBANEZEN IN NEDERLAND!OMDAT ONS LAND MOOIER EN BETER IS DAT DIT LAND!DUSS AHHAHA ALS JIJ EEN LIBANEES TEGEN KOMT ZEG HET ME DAN! :gek:

layaal
14-03-04, 17:02
Geplaatst door dounyah
[QUOTE]Geplaatst door jans
Jij vergeet voor gemakshalve dat de Palestijen nooit een staat hebben gehad, en dus ook niet bezet kunnen zijn. [/

Palestijnen zijn niet bezet????waarom klagen jullie dan over bomaanslagen! en dat zij zich zogenaamd niet veilig voelen?? deze stelling is van zo'n laag niveau dat ik er niet eens serieus op in wil gaan ik heb echter wel betere dingen te doen.Maar goed voor deze ene keer ben ik gul.

De meeste zogenaamde israeliers hebben zeker geen besef dat zij in een kolonialestaat leven??? Als er een bomaanslag op de hoek van de straat is gepleegd is dat omdat het inheemse volk de kolonisten zo aardig vinden?? Moet je dit nou eens horen ga toch weg zeg!! Israel en de vs hebben veel gelijkenissen. wat zeg ik nou??? Wat is het verschil eigenlijk? De vs hebben de indianen uitgeroeid om plaats te maken vor de joodse lobby die de belangen behartigd van de kolonisten
dwz ik steun zelfmoordaanslagen tegen de kolonisten want dit is een vorm van verzet tegen dit agressieve koloniale staat.Israel is een staat die gegronvest is met een rascistische ideologie die als doel alle palestijnen uit te roeien. De staat israel is gelegitimeerd door schuldgevoelens van het Westen.

Er bestaat geen enkele gegronde reden om vast te houden aan het zogenaamde joodse karakter van deze staat. Er moet een echte democratische staat komen, een staat van alle burgers, die zonder enige discriminatie gelijke rechten en kansen hebben. Om tot rechtvaardigheid te komen, moet de staat Israël ophouden te bestaan en moet de Palestijnse bevolking de kans krijgen om terug te keren naar de plaatsen van waar ze verdreven is – niet aZo lang dit niet gerealiseerd is, zal er geen rechtvaardigheid bestaan. En zo lang er geen rechtvaardigheid bestaat, zal er ook geen vrede zijn. Een simpele analyse? Misschien, maar voor ons de enige mogelijke.
ik wil er ook op wijze dat alleen palestijnse joden recht hebben om in zo'n staat te leven. Alle andere joden moet ergens anders hun thuis gaan zoeken van mij apart de beloofde land DUITSLAND. Waar ze heen gaan intresseert me niet als ze maar weg gaan.

Vroeg of laat zal er een einde kmen aan deze onrechtvaardige kolonisatie want rechtvaardigheid veranderd nooit. Dat is ook uit het verleden gebleken met andere koloniale statenDe kolonisten kunnen van mij apart hun koffers pakken of voor hun ondergang kiezen dat is echter gebleken uit het verleden met andere koloniale staten.Nee ik bedoel Israel het is ook zo moeilijk he.Trouwens palestijnen hebben recht op hun eigen land die gestolen is door een fascistisch militairapparaat daar bij wil ik zeggen dat israel een legerkamp is
Zonder de vs zal de koloniale staat met de grond gelijk gemaakt zijn. Het is wel makkelijk om achter jullie=zionisten amerikaanse wapens te schuilen bastards. Met blote handen nee, dan rennen ze wel een eindje weg

PS: good als je denkt dat je deze zware leeghoofden beter kunt maken dan heb je het mis ze zijn namelijk door alle psychiaters al hopeloos verklaard.


ben het helemaal met je een meid.Iedereen hier op maroc een beetje ruzie maken over palestina is geen staat.jah zo als is het nog geen egte staat(al heeft het al heel lang de zelfde president).maak je liever zorgen en wees liever boos op de mensen die jullie moslim broerders en zuster afmaken.

layaal
15-03-04, 15:13
Geplaatst door sabra
Natuurlijk is libanon beter, daarom zitten jullie zeker hier !!!!!!!!!!


TUURLIJK IS LIBANON BETER.IEDEREEN VIND ZE EIGEN LAND BETER.MAAR DE MEESTE LIBANEZEN DIE HIER ZIJN(ONDER ANDERE IK EN ME FAM.)ZIJN ER AL BEST LANG KOMT DOOR DE OORLOG DAT WE HIER ZIJN. :zwaai:

Maarten
16-03-04, 04:17
Palestijnen en hun staat?

Het begrip staat is eigenlijk vrij nieuw, en misschien een westerse uitvinding. Dat geld ook voor internationale erkenning van een staat. Rechten van volkeren worden dan ook niet daaraan gerelateerd. Op zich is het wel handig als er een staat is, plus erkennng, want dan is er minder gedonder over grenzen.
Als driekwart van de Nederlanders vindt, dat we weer terug moeten naar de Republiek der 7 Verenigde Nederlanden, dan kan dat morgen een feit zijn. Of dat we Overijsel eindelijk gaan afstoten, no problem. Zo luchtig is het begrip staat.

Maar het beginsel, dat een volk over zichzelf moet kunnen beschikken, inclusief het land waar ze op woont, is al veel en veel ouder. Vandaar dat de VN het zelfbeschikkingsrecht van volkeren als fundamenteel uitgangspunt heeft. De eenheid van een volk, en de tijd dat ze er wonen gelden veel meer als rechtscheppende factoren, dan de bureaucratische jasjes die er omheen geweven worden.

Palestina/Israel kent al 1500 jaar een grotendeels arabische bevolking, en er zijn zo goed als geen claims van anderen geweest. Dat is op zich al meer dan voldoende voor een collectief recht op het land, en zelfbeschikking.
Wel zijn ze eeuwenlang overheerst geweest door de turken. En dan geldt, dat een eenmaal erkend gezag ook geacht moet worden legaal te zijn.
Maar met het verslaan van de Turken herleefden de zelfbeschikkingsrechten in feite weer.

Maar door de zionisten is op verschillende momenten een grote inbreuk op die rechten gemaakt:
- De zionistische immigratie na 1920, later zeer tegen de zin van de lokale bevolking.
- Het VN-verdelingsplan 1947 was in feite weer een inbreuk op de door de VN zelf geformuleerde rechten.
- de veroveringen van 1948
- en die van 1967, waar zelfs een uitdrukkelijke VN-resolutie tegen is, en ditmaal ook uitdrukkelijk gesteld werd, dat oorlogen gen rechten op land geven. (een van de hoofdbeginselen, waar de VN zelfs voor opgericht zijn.)

Er is geen enkele twijfel, dat Israel Palestijns gebied bezet houdt. Zelfs Bush gaat daar nog van uit, gezien de Road Map.
Maar er wordt natuurlijk gerotzooid bij het leven met die normen. Zowel de Amerikanen als de Israeli's doen een beetje, alsof zij het zijn, die de Palestijnen hun staat zullen geven. Flauwe kul. Waar je geen recht op hebt, kun je ook niet weggeven. En wie de rechten wel hebben krachtens VN-recht, dat zijn de Palestijnen zelf. Kortom, de Israeli's zitten momenteel alleen onmogelijk te maken, dat de rechthebbenden hun recht kunnen uitoefenen. Dat is alles.

Er is nauwelijks ruimte om daar anders over te denken. Alle andere visies komen in feite neer op de wetten van de Hunnen, Julius Caesar, of kolonialisme. Probeer anders maar een fundering te vinden voor Israelische rechten. Die vindt je niet, want die zijn er niet. Zelfs de religieuze niet, want de Talmud verbied terugkeer naar het Heilige Land.
Israel heeft al van alles geprobeerd, maar je veegt het vrij makkelijk van tafel. Dus negeren ze het maar. Het woord VN krijgen ze daar nauwelijks uit de strot.

(jammer dat ik nooit meer tijd heb om te reageren hier.. Er zijn echt massa's dingen te melden.)



He Julien? Als rassenhaat een bepaalt gedrag/houding tegen een volk oplevert, wil dat nog niet zeggen, dat een bepaald gedrag tegen een volk ook meteen uit racisme voorkomt he? Zeker niet als grote delen van dat volk zich aan collectieve misdaden schuldig maken, en dat juist reden van de aversie is.
Je kunt wel proberen daar een beetje intellectueel mee te prutsen, maar daar kom je niet ver mee.
Het grote verschil met hit.ler is dat het niet gericht is tegen de aard van de mensen, maar tegen wat zij concreet doen.

Voor een antisemiet kán een jood niet deugen, omdat hij jood is.
Maar wat mensen tegenwoordig hartgrondig haten, dat is het stelselmatig schenden van normen van alle beschaafde volkeren..
En Israel doet dat hoor, en wel met steun van zeer veel buitenlandse joden. Het heeft met racisme weinig te maken, en dus ligt niemand erg wakker van wat je schreef.

Je maakt het ons ook makkelijk. Je beschuldigd ons van een haat, die we zelf niet voelen. Daarmee staat voor de lezer je ongelijk vast. Die critici weten echt wel wat ze haten hoor. Dan kun je wel hoog en laag springen, maar daar ziet niemand wat in.

Wat eigenlijk geinig is, is dat de joden, die hier juist als volk meer krediet hebben, dan welk ander volk ook, en wier lijden zoveel bijval gekregen heeft, dat díe juist lopen te roepen hoe snel ze gehaat worden. Zijn dat leugens? Grotendeels wel ja.

Julien
16-03-04, 14:17
He Julien? Als rassenhaat een bepaalt gedrag/houding tegen een volk oplevert, wil dat nog niet zeggen, dat een bepaald gedrag tegen een volk ook meteen uit racisme voorkomt he? Zeker niet als grote delen van dat volk zich aan collectieve misdaden schuldig maken, en dat juist reden van de aversie is.
Je kunt wel proberen daar een beetje intellectueel mee te prutsen, maar daar kom je niet ver mee.
Het grote verschil met hit.ler is dat het niet gericht is tegen de aard van de mensen, maar tegen wat zij concreet doen.

Voor een antisemiet kán een jood niet deugen, omdat hij jood is.
Maar wat mensen tegenwoordig hartgrondig haten, dat is het stelselmatig schenden van normen van alle beschaafde volkeren..
En Israel doet dat hoor, en wel met steun van zeer veel buitenlandse joden. Het heeft met racisme weinig te maken, en dus ligt niemand erg wakker van wat je schreef.

Je maakt het ons ook makkelijk. Je beschuldigd ons van een haat, die we zelf niet voelen. Daarmee staat voor de lezer je ongelijk vast. Die critici weten echt wel wat ze haten hoor. Dan kun je wel hoog en laag springen, maar daar ziet niemand wat in.

Wat eigenlijk geinig is, is dat de joden, die hier juist als volk meer krediet hebben, dan welk ander volk ook, en wier lijden zoveel bijval gekregen heeft, dat díe juist lopen te roepen hoe snel ze gehaat worden. Zijn dat leugens? Grotendeels wel ja.

Als je alle Joden op 1 hoop gooit, en dat doen o.a. layaal en jij, dan ben je een racist zoals H.itler. Dat is gewoon duidelijk. Ik vind het gewoon schande om iedereen die maar beetje Joods is te boycotten.

En historisch gezien kunnen Joden best wel aanspraak maken op het huidige Israel, net als de Palestijnen. Lees maar eens een boek over de Oude Geschiedenis.

layaal
16-03-04, 14:25
Geplaatst door Julien
Als je alle Joden op 1 hoop gooit, en dat doen o.a. layaal en jij, dan ben je een racist zoals H.itler. Dat is gewoon duidelijk. Ik vind het gewoon schande om iedereen die maar beetje Joods is te boycotten.

En historisch gezien kunnen Joden best wel aanspraak maken op het huidige Israel, net als de Palestijnen. Lees maar eens een boek over de Oude Geschiedenis.


HET GAAT MIJ NIET OM DE ALLE JODEN TE BOYCOTTEN HET GAAT MIJ OM DE ISRAELISCHE JODEN EN DE JODEN DIE HET VERDIENEN DE GAS KAMER IN TE GAAN.EN DAT ZIJN NIET ALLE JODEN DAT WEET IK. OOK NIET ALLE MOSLIMS ZIJN GOED.(KIJK MAAR SADDAM ENZ)

Julien
16-03-04, 14:28
Geplaatst door layaal
HET GAAT MIJ NIET OM DE ALLE JODEN TE BOYCOTTEN HET GAAT MIJ OM DE ISRAELISCHE JODEN EN DE JODEN DIE HET VERDIENEN DE GAS KAMER IN TE GAAN.EN DAT ZIJN NIET ALLE JODEN DAT WEET IK. OOK NIET ALLE MOSLIMS ZIJN GOED.(KIJK MAAR SADDAM ENZ)

dan moet je dat beter zeggen.. en je zei zelf dat je antisemiet bent, duss..

en dat over gaskamers slaat nergens op.. als je zo praat kun je beter je gore racistenbek houden.

layaal
16-03-04, 14:30
Geplaatst door Julien
dan moet je dat beter zeggen.. en je zei zelf dat je antisemiet bent, duss..

en dat over gaskamers slaat nergens op.. als je zo praat kun je beter je gore racistenbek houden.


AAN DE ENE KANT BEN IK HET OOK (ANTISEMIET)AAN DE ANDERE KANT NIET.EN OVER DE GAS KAMERS EWAAAA JAH HET IS ZO IK HEB HET NIET VERZONNEN.

dounyah
16-03-04, 20:51
:hardlach:

dounyah
16-03-04, 21:01
Geplaatst door dounyah
ach kom op zeg, joden worden over een hoop gegooid. Ik begin langzamerhand medelijden met je te krijgen. Als moslims over een kam gescheerd worden nee maar dan maakt het toch niet uit. Je moet eens aanvaarden dat meer dan driekwart van de joden zionisten zijn. (een zionist hoeft niet per se in so called israel te wonen om een zionist te zijn.) Joden die geen zionisten zijn hebben niets te vrezen.Als hier gezegd wordt dat de joden geboycot dienen te worden hebben wij het vanzelfsprekend over zionisten die kunnen gelijkertijd (joden of (christenen )zijn voornamelijk rechts-christenen). En omdat ik tegen zionisten (merendeel joden)ben ordt ik zowat voor antisemiet uigemaakt. Ze spelen steeds het slachtofferrol verwijzend naar de 2 WO.
Naja ik ben tegen mensen die voor een isrelische staat zijn, als mensen mij dan een antisemiet noemen het zij zo. :rolleyes: :rolleyes:


En wat betreft oude geschiedenisboeken ik hoef niet geindoctrineert te worden door zionistische propaganda thnx. Er is geen enkel maar dan ook geen enkel argument die verondersteld dat zionisten recht hebben op het land palestina.

Maarten
17-03-04, 02:45
Geplaatst door Julien
Als je alle Joden op 1 hoop gooit, en dat doen o.a. layaal en jij, dan ben je een racist zoals H.itler. Dat is gewoon duidelijk. Ik vind het gewoon schande om iedereen die maar beetje Joods is te boycotten.

En historisch gezien kunnen Joden best wel aanspraak maken op het huidige Israel, net als de Palestijnen. Lees maar eens een boek over de Oude Geschiedenis.

Als een groot deel der joden zichzelf op een hoop gooit in hun steun aan een tamelijk misdadig regime, dan moeten ze ook niet klagen daar collectief op beoordeeld te worden!

In feite doe ik dat niet eens. En hoe dat bij Dounya en Layaal zit, dat weet noch jij noch ik! Je hebt erg sterk de neiging om aan te nemen, dat alle joden over een kam geschoren worden. Ik zit hier echt te lachen hoor. Als ik je moest beschrijven hoeveel categorieen joden er precies zijn, en hoeveel soorten joodse meningen over de Palestijnse zaak, dan zijn we pagina's verder.

En over Layaal zei je, dat hij al van zichzelf gezegd had antisemiet te zijn, "dus" is hij dat.
Daar had ik al een reactie op geschreven, want Layaal sprak zichzelf in dezelfde zin al tegen. Erg komisch allemaal.
Maar jij negeert dat gewoon.

Daarmee ben je onderdeel geworden van een bijzondere categorie mensen. Die zijn er dol op om antisemitisme aan te tonen. Die hebben dat écht nodig. Die dragen daarvoor dan ook het ene na het andere krankjorem bewijs aan. En ze staan bijna te juichen, als ze denken dat het gelukt is.
Ze gedragen zich als mensen die weten vijanden te hebben, maar niet weten wie, om vervolgens tegen iedereen een hetze te beginnen die er wel eens op zou kunnen lijken!

Ik vind het vooral komisch, maar psychologisch toch interessant. Helemaal doorgrond heb ik het nog niet. Maar de link naar Israel is overduidelijk.
Herzl fundeerde het zionisme al vanuit het idee, dat de hele wereld in feite inherent antisemitisch was. En die gedachte is ook een pijler van de joodse staat. Die legitiméert die staat! Maar dan moet dat antisemitisme er dus wel zijn he? Dus wordt het graag verondersteld, en nog "grager" ontdekt!

Er wordt dus een cultus ontwikkeld, met aan de top de Israelische regering, die werkelijk tegen iedereen "antisemiet" roept, die zijn bek tegen de misdaden open trekt. Vergeet ook niet de Amerikaans-joodse liga, die al presies hetzelfde doet, of diverse rabbijnen in Nederland, die het in de afgelopen 20 jaar ók al deden.

Heb je vertrouwen in joodse geluiden daar over? Lees iets van Uri Avnery, Ran Hacohen, Of Hayo Meijer. Die maken dus echt gehakt van dat antisemitisme-circus. Meijer noemt het ook expliciet een circus, en spreekt ook van het "zgn. nieuwe antisemitisme". Daarmee geeft hij eigenlijk aan, dat het grotendeels een product van joden zelf is.

Voor een goed stuk van Avnery en Hacohen zie:
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=73169&perpage=40&display=&pagenumber=1

Die schrijvers vinden het misbruik echt om van te kotsen. Was jij 19 jaar? Reken er dan maar op, dat je nog veel niet begrepen hebt.

PS: Moest ik een geschiedenisboek lezen?? Hihi.. 3000 jaar oude claims worden nergens ter wereld nog erkend. En de Talmud verbied de joden zelfs letterlijk de terugkeer naar het land Palestina. Wou je daar ook een weblink over? Zie de orthodoxe joden van Neturei Karta:
http://www.nkusa.org/

Historische claims van joden op Israel zijn echt op geen enkele manier hard te maken, zelfs vanuit de joodse religie zelf niet.
Je mag best denken van wel, maar probeer het maar uit te leggen. Dat lukt je niet.

Maarten
17-03-04, 03:07
Geplaatst door Julien
Ik vind het gewoon schande om iedereen die maar beetje Joods is te boycotten.



Dat zegt hier dus ook niemand.
Dat is wat jij er van maakt.
Je bent hier echt bezig om een antisemitisme bij elkaar te construeren.
Beetje rekken hier, beetje drukken daar, en dan lukt dat wel denk jij.
Nou, je bent de enige hier niet hoor. Ik zie dat soort geintjes al 2 jaar hier.

Maar jij hebt ook nergens een boodschap aan he?
Die Layaal is als Libanees dus mede-slachtoffer geweest van die half fascistische methoden van de israeli's daar he? Maar O Wee als hij daarna wat van joden zegt. Of als hij - net zoals hier heel gebruikelijk was ten tijde van het apartheids-regime in Zuid Afrika - oproept om de producten te boycotten. (inclusief van fabrikanten die Israel steunen.)
Daar is best over te praten, maar wie dan al over antisemitisme gaat gillen, is gewoon niet goed bij zijn hoofd.

Jij ontzegt Layaal in feite een zekere menselijkheid. En dat is wat racisme in feite echt is he?..
Ik vrees dat je beschuldiging een boemerang is..

Julien
17-03-04, 11:07
Maarten, ook al wil Layaal het niet meer horen. Maar ze wou Armani boycotten omdat ie een kwart of half Joods zou zijn!!!

Nou, dat noem ik dus niet meer boycotten van alleen maar racistische ziomnisten, maar dat is bruutweg racisme en antisemitisme. Dat jij die oogklepjes ophoudt en blind achter Layaal's reet aanloopt daar kan ik niks aan doen.

En wat je daarna kletst over 3000 jaar oude aanspraak van Joden. Lees eerst eens wat! In 70 n Chr. is de Joodse staat verdwenen doordat de Romeinen een Joodse opstand in Israel kort en klein sloegen. Dat is dus precies 1930 jaar geleden. Sindsdien hebben er altijd nog groepen Joden rondom Jeruzalem gewoond. Toen de Islam opkwam werd Palestina geislamiseerd. Dat de Joden in diaspora moesten, is niet hun schuld.

Historisch gezien hebben de Joden wel recht op een stuk land in Israel en zoals ik altijd al gezegd heb: de palestijnen ook! Alle nederzettingen moeten weg, al het bezette land na '67 moet teruggegeven worden en Jeruzalem moet worden verdeeld, de Muur moet afgebroken worden.

En Maarten, ik vind het behoorlijk schijnheilig van jou dat je mij keer op keer beschuldigt alsof ik een zionist ben, zoals je leest ben ik dat niet. Layaal, Dounya, Maarten: jullie bekijken het conflict net zo dom en eenzijdig als jullie tegenstander Ariel Sharon.

En dat 1 van jullie familie heeft verloren in het conflict betekent nog niet dat je Joden mag haten.

layaal
17-03-04, 11:24
Geplaatst door Julien
Maarten, ook al wil Layaal het niet meer horen. Maar ze wou Armani boycotten omdat ie een kwart of half Joods zou zijn!!!

Nou, dat noem ik dus niet meer boycotten van alleen maar racistische ziomnisten, maar dat is bruutweg racisme en antisemitisme. Dat jij die oogklepjes ophoudt en blind achter Layaal's reet aanloopt daar kan ik niks aan doen.

En wat je daarna kletst over 3000 jaar oude aanspraak van Joden. Lees eerst eens wat! In 70 n Chr. is de Joodse staat verdwenen doordat de Romeinen een Joodse opstand in Israel kort en klein sloegen. Dat is dus precies 1930 jaar geleden. Sindsdien hebben er altijd nog groepen Joden rondom Jeruzalem gewoond. Toen de Islam opkwam werd Palestina geislamiseerd. Dat de Joden in diaspora moesten, is niet hun schuld.

Historisch gezien hebben de Joden wel recht op een stuk land in Israel en zoals ik altijd al gezegd heb: de palestijnen ook! Alle nederzettingen moeten weg, al het bezette land na '67 moet teruggegeven worden en Jeruzalem moet worden verdeeld, de Muur moet afgebroken worden.

En Maarten, ik vind het behoorlijk schijnheilig van jou dat je mij keer op keer beschuldigt alsof ik een zionist ben, zoals je leest ben ik dat niet. Layaal, Dounya, Maarten: jullie bekijken het conflict net zo dom en eenzijdig als jullie tegenstander Ariel Sharon.

En dat 1 van jullie familie heeft verloren in het conflict betekent nog niet dat je Joden mag haten.



zoals ik als zei ik weet precies welke jood ik haat en welke niet.Ik wil ook niet alle joden boycotten.ik wil dat de oorlog stopt meer niet.en omdat palesina niet een egte staat heeft betekend niet dat ariel sharon iedereen mag vermoorden.tog...?? :schok:

jaja
17-03-04, 12:56
Zal ik het doen? Nee ... ach ja .. toch maar .. for old times' sake ..

een reactie op Maarten ... snel doorklikken, jongens :)

Zelfbeschikkingsrecht van volkeren is ook nieuw (in ieder geval zoals jij (en dat verschilt deels van de VN!) het uitlegt) .. De geschiedenis staat bomvol van volkeren wier "zelfbeschikkingsrecht" werd ontkend ... En ook heden ten dage is de rij volkeren wier zelfbeschikkingsrecht wordt afgewezen, OOK door de VN (overigens bij sommige volkeren ook door jou in eerdere discussies!!:) .. helaas heeft beheer nog steeds de pre-verhuizing threads niet gekoppeld aan het zoek-programma), vrij lang. Kortom, theorie en praktijk lopen niet parallel, niet alleen in Israel / Palestina. (Overigens is ook over de theorie nog niet het laatste woord gezegd .... Zo precies vastgelegd als jij het hier presenteert is het zeer zeker niet. Je hebt zelf in eerdere bijdragen al laten zien hoe sinds de oprichting van de VN de uitleg over de decennia is veranderd ...)

Verder, het geografische gebied Palestina heeft - volgens heel wat historici - pas vanaf ca. 1200 een in meerderheid islamitische bevolking gekregen. Daarvoor waren de moslims altijd een (grote) minderheid. Het feit dat men in de zevende eeuw het gebied heeft veroverd betekent niet dat iedereen gelijk over ging tot de Islam. (Niet dat het veel uitmaakt, maar als je dit soort argumenten wilt gebruiken, dan moet je wel met "feiten" komen zoals ze door de historici zijn vastgesteld .. voor zover dat mogelijk is. Overigens opvallend dat je eendeels dit soort argumenten van stal haalt om vervolgens op historische argumenten van joodse zijde te zeggen dat historische claims etc. geen waarde hebben in het huidige conflict ..)

Nog zo'n irritant "feitje" van de historici die de bronnen lezen: Als we het over immigratie hebben en de toeeigening van land .. de bedocumenteerde (turkse en engelse archieven!!) instroom van arabieren in de laat 19de en vooral vroeg 20ste eeuw ging ook gepaard met het wederrechtelijk toeeigenen van grond! Ja, op basis van de archieven is zelfs waarschijnlijk hard te maken dat de arabische instroom op dat moment (tot in de jaren 30) groter was dan de joodse ...

Wat betreft het VN-verdelingsplan .. de joden waren er (en wel grotendeels legitiem volgens de toen (laat 19de begin 20ste eeuw) geldende regels!!) en hadden als zodanig volgens de VN-regels recht op een deel van het land. Hiermee heeft de VN dus rechten aan de Joden in Israel gegeven. Oh, nu komt het argument, dat recht heeft de VN niet. Maar op een andere moment is de beslissing over wat recht is en wat niet opeens wel alom geldend toevertrouwt aan de VN ... beetje inconsequent. Als de uitleg van de VN je niet aanstaat, dan hebben ze het recht niet. Valt hun uitleg samen met wat je wel wilt, dan geldt het wel ...:))

Het feit dat één uitleg van de joodse religie tegen de terugkeer is, kan niet normatief aan een volk worden opglegd. Menig Talmoed geleerde ziet dat iets anders ... Ik weet dat jij ook graag alle moslims precies verteld wat de Islam inhoudt, maar zo werkt het niet in het geval van godsdienstvrijheid (ook een VN-recht :))

Verder heeft de VN vaak militaire successen gesanctioneerd. Het feit dat de verliezer in eerdere fases de VN niet als gezaghebbend accepteerde (in dit geval VN-plan afwees!) versterkt de zaak van de verliezer niet ...


Verder meer algemeen over het anti-joodse in deze thread. ... als je de thread gelezen had, had je je iets ingetogener geuit. Ga maar naar bijdrage 1 .. gewist wegens antisemitisme ... Layaal ging te keer tegen alle joden, inclusief Armani etc. (waarvan bijna niemand wist dat er ook maar een joods druppel bloed in zijn aderen vloeide ...) Kotom, even uitkijken wat je verdedigt, voordat je het verdedigt. Layaal heeft haar eigen mening - en verwoordde die mogelijkerwijs onhandig - maar doe niet alsof daar niet over de schreef gegaan werd.

Dus als een grote groep zich op de één of andere manier als één groep ziet en een deel van het beleid van de leiding van die groep deugt niet verliest de hele groep zijn rechten. Volgens opiniepeilingen staan ik weet niet hoeveel moslims, in bepaalde gebieden zeker de meerderheid, achter de OBL en daarmee zijn - volgens VN-recht!! - misdadig beleid. Daarmee verliezen logischerwijze alle moslims in die gebieden alle rechten - volgens de Maarten-wet! Gelukkig ziet de VN dat anders ...

Ik begrijp verder dat je een aanhanger bent van hoe ouder hoe wijzer. Het feit dat men 19 is betekent dat men per definitie niet weet hoe het zit .. (behalve dan wanneer men precies denkt zoals Maarten denkt ...:)) Kortom, iets minder paternalisme kan geen kwaad ... Ik ben altijd onder de indruk van het totale vertrouwen in je eigen gelijk en de absolute waarde van je eigen mening ... ik heb medelijden met de persoon die voor jou het huishouden doet .. je bent in staat hem/haar ook nog uit te leggen hoe ze het best de stofzuiger kan vasthouden ..:)

Julien
17-03-04, 13:01
jaja, dank je voor je reactie! Ben het er helemaal mee eens.

Maarten
18-03-04, 04:02
Geplaatst door jaja Zal ik het doen? Nee ... ach ja .. toch maar .. for old times' sake ..

een reactie op Maarten ... snel doorklikken, jongens :)


:hihi: Vroeg me al af of je nou wel of niet….
………..
De enige keer dat je niet reageerde, was op mijn vraag namens wie of wat je hier zat.. Zullen we het maar even niet over hebben. :)


Zelfbeschikkingsrecht van volkeren is ook nieuw (in ieder geval zoals jij (en dat verschilt deels van de VN!) het uitlegt) .. De geschiedenis staat bomvol van volkeren wier "zelfbeschikkingsrecht" werd ontkend ... En ook heden ten dage is de rij volkeren wier zelfbeschikkingsrecht wordt afgewezen, OOK door de VN (overigens bij sommige volkeren ook door jou in eerdere discussies!!:) .. helaas heeft beheer nog steeds de pre-verhuizing threads niet gekoppeld aan het zoek-programma), vrij lang. Kortom, theorie en praktijk lopen niet parallel, niet alleen in Israel / Palestina. (Overigens is ook over de theorie nog niet het laatste woord gezegd .... Zo precies vastgelegd als jij het hier presenteert is het zeer zeker niet. Je hebt zelf in eerdere bijdragen al laten zien hoe sinds de oprichting van de VN de uitleg over de decennia is veranderd ...)


Je weet dat ik je voortdurend verwijt slecht met de fundamenten van dingen om te gaan he ? Zo ook hier. De notie van zelfbeschikkingsrecht is werkelijk oeroud. Frankrijk voor de Fransen, Duisland voor de duitsers, Amerika voor de Indianen (hihi). Het schijnt een menselijke trek te zijn, dat een volk, dat zichzelf als natie is gaan zien ook het bijbehorende land claimt. Werkelijk alle rassen doen dat. Mogelijk een overlevingsmechanisme.
Maar hoe dan ook hebben de VN de common sense gehad, die notie over te nemen.
Historiciteit is dan ook het grote ijkpunt voor beslissingen daarover.

Het bestaan van een staat (daar ging het hier over) heeft misschien internationaal grote consequenties in praktijk, maar is helemaal niet doorslaggevend voor de vraag van de betrekking tussen een volk en land. Een staat is namelijk niet de legitimatie, maar het gevolg van de band tussen volk en land. De staat kan een eendagsvlieg zijn, als het volk dat wil.
Een staat, dat kan een bundeling A4tjes zijn, van de helft van de grootte van mijn oevre op deze site ! hihi.. De basis voor het recht komt enkel door eeuwenlange bewoning.

Het grijsgebied is natuurlijk enorm. Ik kan hier ook wel waslijsten van uitzonderingen en twijfelgevallen, politieke onmogelijkheden, oorlogen enz enz gaan plaatsen, maar dat doet helemaal niet af aan het fundamentele van het beginsel. Zoals Nederland aan de Nederlanders behoort, zo hoort bijvoorbeeld de Westbank aan Arabieren. Eeuwenlange bewoning is daarvoor absoluut voldoende.
Zo is ook eeuwenlang verlaten absluut voldoende om het recht kwijt te raken. Julien maakt er nog graag 2000 jaar van. Voor mijn part zijn het er 500, dat maakt niet uit, het is veel te lang.
Maar de VN hebben dat goed gezien, en expliciet gesteld dat de 1967-veroveringen geen recht op land geven. (resolutie 242 meen ik) En dat is einde verhaal voor het legale karakter van Israelische claims.

Zelfs wanneer de VN nog een keer om gaan, handelen ze duidelijk in strijd met hun eigen regels. Dat hebben ze al een keer gedaan in 1948, vandaar dat we anno 2004 nóg in de shit zitten. Zelfbeschikkingsrechten worden namelijk als zeer fundamenteel ervaren, en krijg je niet zonder meer opzij.

Laat me eens even vriendje van Hamas spelen.. Ik zou onmiddelijk het grondgebied van Israel claimen, op grond van Arabische rechten plús VN-bepalingen. Ik zou betogen, dat de erkenningen van Israel het resultaat van politiek gekonkel was (wat het overigens ook was) en een duidelijke schending van Internationaal recht. Ik zou onmíddelijk vragen waarom de veroveringen van 1967 wél illegaal zijn maar die van 1948 niet ?! Weet jij het antwoord jaja ? Ik niet namelijk. Nou ken ik je wel.. Je komt dan met een verhaal over hoe de dingen zoal lopen, maar of die Arabieren daar wel een boodschap aan moeten hebben, dat dacht ik niet. Die beroepen zich gewoon op VN-recht, en verwijten het westen zich daar niet aan te houden. Ik weet niet eens of ze besluiten van de VN wel moeten respecteren, als die duidelijk in strijd met de VN-regels zijn.
En als ik salafi-moslim was, zou ik zeggen : Zie je wel hoe dat zit met die democratie ? Het hoogste orgaan kan gewoon ongestraft tegen zijn eigen regels handelen !
Heb jij dan nog een argument terug, om ze in het gareel te houden ? Overtuig jij ze dan maar, want ik ben echt uitgeluld hoor..


Verder, het geografische gebied Palestina heeft - volgens heel wat historici - pas vanaf ca. 1200 een in meerderheid islamitische bevolking gekregen. Daarvoor waren de moslims altijd een (grote) minderheid. Het feit dat men in de zevende eeuw het gebied heeft veroverd betekent niet dat iedereen gelijk over ging tot de Islam. (Niet dat het veel uitmaakt, maar als je dit soort argumenten wilt gebruiken, dan moet je wel met "feiten" komen zoals ze door de historici zijn vastgesteld .. voor zover dat mogelijk is.


Moslim-zijn is totaal niet relevant in het kader van de VN-regels. Relevant is, dat het gebied al eeuwen lang bewoond wordt door Arabieren, minstens 80% of meer. En om precies dezelfde reden zijn joodse claims irrelevant. Nogmaals, de oudste telling (meen ik) komt van de Ottomanen uit 1880, en vermeldt 5% joden in het hele gebied. En joden claimen ook niets uit die paar eeuwen daarvoor. En dat is einde verhaal van Israelische claims !

Verder ben jij altijd degene, die de VN-regels zo leuk relativeert, en zelfs voortdurend helemaal onder schuift ten bate van gezaghebbende jongens met stropdassen, die zaakjes regelen. En ben jij nou degene, die dat recht wil gaat inzetten voor 2000 jaar oude claims ?? :hihi :

Probeer die VN regels nou eens serieus te benaderen jaja. Vuistregel voor jou, opdat je het snapt : Alles wat ergens 3 eeuwen onbstreden woont heeft die rechten, OK ? Of zien we je straks terug in belangengroepen voor Batavieren, Kaninefaten, Oost-Gothen, Merovingers enz enz ?? :hihi :


Overigens opvallend dat je eendeels dit soort argumenten van stal haalt om vervolgens op historische argumenten van joodse zijde te zeggen dat historische claims etc. geen waarde hebben in het huidige conflict


Ik geloof niet dat je ooit een serieuze blik op die VN-beginselen geworpen hebt…
Je weigert ook ten ene male om enige common sense bij die regels aan de dag te leggen.

De VN zijn er vanaf 1946. En ze zijn uitdrukkelijk opgericht om toestanden te voorkomen zoals nu op de Westbank, zowel qua landrechten als mensenrechten. Maar het falen van de VN begint bij Israel. Die kwestie staat aan de top van de hypocrisielijst van de westerse internationale politiek. Daar heeft het westen laten zien, dat men gewoon niet voor de zelf geformuleerde normen staat. En waar de VN ooit expliciet tegen opgericht werd, namelijk tegen het recht van de sterkste, zijn we momenteel weer helemaal af bij dat recht van de sterkste. Dat is een uiterst gevaarlijke normstelling.


Nog zo'n irritant "feitje" van de historici die de bronnen lezen: Als we het over immigratie hebben en de toeeigening van land .. de bedocumenteerde (turkse en engelse archieven!!) instroom van arabieren in de laat 19de en vooral vroeg 20ste eeuw ging ook gepaard met het wederrechtelijk toeeigenen van grond! Ja, op basis van de archieven is zelfs waarschijnlijk hard te maken dat de arabische instroom op dat moment (tot in de jaren 30) groter was dan de joodse ...


Dat feit is helemaal niet erg irritant.
Eerste vraag is hoe erg het was. Ottomaanse overheersing he ? Ken je die Turken van toen een beetje ? Niet erg waarshijnlijk, dat die een inval van allerlei horden toelieten, wel ?
En hoeveel van de nieuwkomers echt wederrechtelijk grond toeeigenden, is ook maar de vraag.
Verder is me niet bekend, dat de lokale bevolking zich erg verzette tegen de nieuwkomers. Immigratie is op zich nog geen fout boel he ? En als ze welkom waren, dan delen ze het zelfbeschikkingsrecht ook met degenen die er zaten. De nieuwkomers hadden ook geen verdrijvings-ideologie wel ?
Verder is alles voor 1920 niet zo relevant. De joodse stroom kwam pas veel later goed op gang. En misschien was het geen probleem geweest zonder het zionisme, dat per definitie een ausradieren van de autochtonen inhield. Verder waren er luide protesten tegen die instroom.

Dan praat je dus toch over een collectieve inval door een ander volk, met een andere godsdienst, met een zeer duidelijk discriminatoir doel, zelfs een eigen staat enz enz. Onvergelijkbaar.



Wat betreft het VN-verdelingsplan .. de joden waren er (en wel grotendeels legitiem volgens de toen (laat 19de begin 20ste eeuw) geldende regels!!)


Legitiem ? Ik denk van niet. O, volgens een paar internationale regels en besluiten wel ja. Maakt dat het legitiem ? Dacht het niet. Wat je niet hebt, kun je ook niet uitdelen. Rechten op Palestina had de internationale gemeenschap niet. En aan de Arabieren was rond 1920 al zelfbeschikking beloofd, en dat houdt dus impliciet in een erkenning van hun rechten. De notie daarvan bestond natuurlijk.

Je kunt ook stellen, dat het internationale recht indertijd niet bepaald erg geregeld was he ? Ik bedoel, een paar landen kunnen wel bij elkaar kruipen in de Volkerenbond, maar dat zegt nog niet dat ze dan ineens overal rechten kunnen gaan vaststellen wel ? En bezitsrechten op Palestina claimde de Volkerenbond al helemaal niet.
In feite was er dus gewoon een bezetting door Engelsen en Fransen, met toestemming van een club uit verweggistan (voor de Arabieren.) (en dan zwijg ik nog over het niet nakomen van de belofte van zelfbeschikking door de Engelsen.)

Maar intussen hadden die Arabieren wel recht he ? (net zoals Nederlanders op Nederland hebben.) Daar hadden ze helemaal geen VN bepaling voor nodig. De latere formulering door de VN is niet meer dan een bevestiging van een oud beginsel. Die Arabieren deden niet anders dan het recht claimen, wat álle volkeren destijds ook claimden : zelfbeschikkingsrecht. Dat hadden ze dus ook. En daarom kun je de joodse invasie, compleet met de zionistische gedachte die die rechten compleet ondermijnd, rustig als illegaal aanmerken.

Als hit.ler nou gewonnen had, had jij dan na 20 jaar staan te betogen, dat Nederlanders geen beschikkingsrechten over Nederland meer zouden hebben ? Niet he ?


Wat betreft het VN-verdelingsplan .. de joden waren er (en wel grotendeels legitiem volgens de toen (laat 19de begin 20ste eeuw) geldende regels!!) en hadden als zodanig volgens de VN-regels recht op een deel van het land. Hiermee heeft de VN dus rechten aan de Joden in Israel gegeven. Oh, nu komt het argument, dat recht heeft de VN niet. Maar op een andere moment is de beslissing over wat recht is en wat niet opeens wel alom geldend toevertrouwt aan de VN ... beetje inconsequent. Als de uitleg van de VN je niet aanstaat, dan hebben ze het recht niet. Valt hun uitleg samen met wat je wel wilt, dan geldt het wel ...:))



Beschaafde volkeren kennen een motiveringsplicht van rechters. Daaruit moet blijken hoe zij het recht toepassen, en of zij dat wel toepassen. Nou was dat Verdelingsplan misschien wel begrijpelijk, maar tevens flagrant in strijd met het recht op dat punt.
Er is nu eenmaal een groot verschil tussen rechten vaststellen op basis van geldende wetten, of rechten naar willekeur uitdelen, omdat dat wel zo praktisch is. Dat laatste pikken die Arabieren natuurlijk niet, en dat doen ze tot op de dag van vandaag niet. En wij ook niet.

Je moet onderscheid maken tussen de VN-regels en de VN-besluiten. En de regels zijn een stuk heiliger dan de besluiten, zeker sinds de Dollar doorslaggevend is bij de besluiten.
Bij gebreke aan behoorlijke motiveringen of Hoger Beroep, kun je niet anders dan zelf marginaal beoordelen, of de VN-besluiten wel overeenkomen met VN-recht.
Maar het Verdelingsplan was eigenlijk al niet legaal.
En de erkenning door vele landen van Israel – dat is inclusief het surplus van de veroveringen – was in feite ook al tegen de regels.
En het van tafel vegen van de zelfbeschikkings-kwestie in de VN-commissie die er over ging, kun je zelfs een vorm van corruptie noemen!
Twée jaar na al die prachtige beginselverklaringen was de boel al verziekt! En wel door het Westen! Niet door Arabieren, Chinezen, Pol Pots enz..

Maarten
18-03-04, 04:03
Het feit dat één uitleg van de joodse religie tegen de terugkeer is, kan niet normatief aan een volk worden opglegd. Menig Talmoed geleerde ziet dat iets anders ... Ik weet dat jij ook graag alle moslims precies verteld wat de Islam inhoudt, maar zo werkt het niet in het geval van godsdienstvrijheid (ook een VN-recht :))


Letterlijk jaja ! Het staat er letterlijk ! Terugkeer naar Israel is verboden !
Enige joodse verweer wat ik zag, was niet van geleerden die de Talmud ánders zien, maar die er gewoon geen wáarde aan toekennen ! Die schappen het gewoon.
Verder ben jij niet bij machte om uit te leggen hóe die anderen dat anders zouden zien !

Maar ik ken je stijl intusen wel. Er is iemand die er anders over denkt, en daargelaten wat de kwaliteit of de inhoud ervan is, is de oorspronkelijke uitleg er ineens een van «velen » geworden ! hahaha..

Maar het gaat niet eens om het verbod. Voor mijn part lullen ze zich daar omheen. Het gaat hier om de vraag, of joden om religieus-joodse redenen een claim op Israel zou kunnen leggen, dus op grond van de Torah ?
Nou, forget it ! De joden wachten overduidelijk op hun Messias. Dat is de leer. En daarin zullen ze dan verenigd worden, en wordt het beloofde land weer beloofd land. Daar zijn verschillende visies op. Maar geen enkele van die visies geeft een tussentijds recht op dat land. En een ding is zeker : de tijd is nog niet aangebroken.
De Torah beschrijft duidelijk hoe de joden het verknald hebben (net als iedereen overigens, dat is net de metafoor van alle godsdiensten), en dus maar moeten afwachten.
En dat is einde verhaal van de religieuze claim.

(zwijg ik maar over het feit, dat Arabieren geen enkele boodschap hoeven te hebben aan joods-religieuze claims, en de VN ook niet, en humanisten niet, en niemand niet..)


Verder heeft de VN vaak militaire successen gesanctioneerd. Het feit dat de verliezer in eerdere fases de VN niet als gezaghebbend accepteerde (in dit geval VN-plan afwees!) versterkt de zaak van de verliezer niet ...


Je verward hier recht met praktijk.
En waarom de VN de veroveringen van 1948 zou moeten hebben sanctioneren, dat blijft me ten ene male duister, en dat kun jij ook niet uitleggen.

En errug geinig vind ik die vingerwijzing naar de Arabische weigering, terwijl de Israeli’s nog veel harder schijt hebben aan dat plan, gezien de veroveringen, die hun deel nog eens 2x zo groot maakten, en die daarvoor nog bijval van de VN krijgen ook!!
En als jaja dan achteraf een vingertje opsteekt, dan doet ie het naar de Arabieren!!
HAHAHAHA!!! Jaja, waarom is het zo makkelijk om al die discussies van je te winnen?? Ik kan het echt in m’n sláap nog hoor! Dit kan een kind!


Verder meer algemeen over het anti-joodse in deze thread. ... als je de thread gelezen had, had je je iets ingetogener geuit. Ga maar naar bijdrage 1 .. gewist wegens antisemitisme ... Layaal ging te keer tegen alle joden, inclusief Armani etc. (waarvan bijna niemand wist dat er ook maar een joods druppel bloed in zijn aderen vloeide ...) Kotom, even uitkijken wat je verdedigt, voordat je het verdedigt. Layaal heeft haar eigen mening - en verwoordde die mogelijkerwijs onhandig - maar doe niet alsof daar niet over de schreef gegaan werd.


Beetje gelijk heb je wel. Ik had alleen de eerste pagina gelezen. Normaal lees ik eerst echt alles, ook al weet jij ook wat een troep het soms is.
Heb jij de opening gezien voor die gemodereerd werd ? Zo te lezen ook niet. En dat beheer iets wist, zegt me vooral dat ze er moeilijkheden van verwachten.
Maar de vraag of iets echt antisemitisch is, blijft een moeilijke.
Ik heb hier wel mensen gezien, die met dezelfde gretigheid stonden aan te tonen, dat allles wat joods was kut was, als joden die hier achter elke spriet staan te constateren dat er antisemitisme is. Beiden zijn grote leugenaars. Kutvolk, dat discussies staat te verzieken.

Maar voor critici is het gewoon heel moeilijk. We zitten gewoon in een situatie waarin massa’s joden de Israelische misdaad staan te steunen. Vele joden verafschuwen wat er gebeurt, maar keren zich er van af, en steunen het in feite wel. Dat is precies zo’n houding als destijds in Duitslad of Argentinie enz. De tendens is er een van het niet willen weten.
De mensen zijn niet slecht, maar steunen de rotzooi. En het zijn er héel véel.
Die Julien hierboven bijvoorbeeld. Gezien zijn reactie heeft hij die verwijzingen naar Avnery, Hacohen en Meijer dus niet gelezen he ? Dat soort jongens wíllen ook niet. Ik heb al massa’s van die mensen op de site gezien hier. Die denken de wijsheid al in pacht te hebben, en komen eigenlijk enkel ageren. Ik moet de eerste jood met een goed verhaal hier ook nog tegenkomen hoor. Over al die misdaad hebben ze stuk voor stuk geen donder te melden. Nou reken ik de joden daar niet op af, want ik denk dat we hier vooral de idioten en fanaten krijgen.

Maar ik ben dus geneigd om al dat gekan.ker op joden in het algemeen te billijken, zolang dat duidelijk Israel-gerelateerd is. Het is zo goed als onmogelijk om hele gezonde gevoelsreacties te scheiden van echt antisemitisme. En gezien de situatie in Israel, en de grote steun ervoor, vind ik dat degenen die beschuldigen van antisemitisme, dat eerst maar eens hard moeten maken ! Het belang van de strijd tegen het antisemitisme eist dat ook. Het begrip dreigt steeds mer uitgehold te worden door het gebruik ervan in ordinaire scheldpartijen. En dat is precies waar die joodse schrijvers tegen ageren.
Die Julien die snapt het niet, maar die werkt er dus aan mee, dat het woord antisemitisme straks helemal níemand meer wat zegt. En hij WIL dat klaarblijkelijk ook niet weten. Maar goed, hij is 19.


Dus als een grote groep zich op de één of andere manier als één groep ziet en een deel van het beleid van de leiding van die groep deugt niet verliest de hele groep zijn rechten. Volgens opiniepeilingen staan ik weet niet hoeveel moslims, in bepaalde gebieden zeker de meerderheid, achter de OBL en daarmee zijn - volgens VN-recht!! - misdadig beleid. Daarmee verliezen logischerwijze alle moslims in die gebieden alle rechten - volgens de Maarten-wet! Gelukkig ziet de VN dat anders ...


Citeer liever, want het is volkomen onduidelijk waar dit op slaat.


Ik begrijp verder dat je een aanhanger bent van hoe ouder hoe wijzer. Het feit dat men 19 is betekent dat men per definitie niet weet hoe het zit .. (behalve dan wanneer men precies denkt zoals Maarten denkt ...:)) Kortom, iets minder paternalisme kan geen kwaad ... Ik ben altijd onder de indruk van het totale vertrouwen in je eigen gelijk en de absolute waarde van je eigen mening ... ik heb medelijden met de persoon die voor jou het huishouden doet .. je bent in staat hem/haar ook nog uit te leggen hoe ze het best de stofzuiger kan vasthouden ..:)


Kan ik het helpen, dat jij sinds je 19e niet veel opgeschoten bent? :hihi:
Of beweer je dat Julien zich na zijn 19e niet meer verder zal ontwikkelen?
Luister jaja, een 19-jarige heeft niet per definitie ongelijk. Hij/zij kan een heleboel dingen goed zien. Vaak zijn ze helderder, sneller, zien dingen, die ouderen vergeten lijken te zijn, enz. Maar ouderen zijn jongeren die veel meer gezien hebben. Maar die kunnen trager worden, of in stokpaardjes vervallen, oorspronkelijkheid missen enz enz..

Ik geloof niet erg in gelijk hebben. Iedereen voert een struggle for life, en verdedigt waar hij/zij in gelooft. In die zin heeft iedereen gelijk. Maar wat redeneringen betreft geldt elke komma. En de kwestie Israël blijkt bij nader inzien een tamelijk eenvoudige zaak te zijn.
Net zoiets als de bewegingen van sterren en planeten. Daar hadden ze hele ingewikkelde theorieen over, tot ze ontdekten dat alle planeten rond de zon draaide, inclusief wij zelf.
Geldt net zo voor die cultus rond het “nieuwe antisemitisme”. Laat zich psychologisch prima verklaren in heel begrijpelijke termen. Angst, onwetendheid, onbegrip, ontkenning.. Je kunt die spoken hier zien rondwaren op de site, die erdoor gevangen zijn.

Slotwoordje over dat antisemitisme.
Er is sowieso veel gewelddadigheid. Ik heb nogal wat gezien de laatste tijd. Gewoon het feit dat iemand op een bepaalde manier afwijkt kan al gedonder geven. Jood of Arabier zijn kan zeker een punt zijn. Of ik, als ik weer geen tijd had voor de kapper. Iedereen maakt het nodige mee. Joden maken gezien Israel misschien meer mee dan vroeger. Maar maken joden in Nederland meer gewelddadigheid, brutaliteit en onfatsoen mee dan anderen? Ik geloof het eigenlijk niet. Misschien gaat het wat vaker over de boeg van hun joods zijn. Maar bij anderen gaat het ergens anders om. Er zijn veel verhalen. Ik geloof helemaal niet in dat “nieuwe antisemitisme”, ook al bestaat er zeker antisemitisme. Maar het is niet meer dan ruis tussen de rest.

Maar jaja, tegen iemand die de ellende in Libanon heeft meegemaakt, ga je niet teveel zeuren over antisemitisme, als die zich wat algemeen over joden uitlaat he? Dat lijkt me wel wijsheid. Of moet het woord Duitser nog een keer opgetrommeld worden?

jaja
18-03-04, 14:14
Hallelujah .. heb je geen werk meer of zo??!!
Ik heb geen zin om er te gedetailleerd op in te gaan. Dat wordt een herhaling van zetten.

Enkele algemene opmerkingen.

Zelfbeschikkingsrecht in de geschiedenis. Lees je eigen voorbeelden. Dat is zeker NIET het zelfbeschikkingsrecht dat jij bedoelt. Al jouw voorbeelden horen thuis in de categorie het nationalistische recht van de sterkste.

Verder: historische rechten. Wederom subjectief worden tijdslimieten vastgesteld wanneer iemand iets in bezit moet hebben om te claimen. Jouw drie tot vijf eeuwen claim blijkt overigens dan nog voor de nodige problemen te zorgen. Ga maar eens wat historische studie doen ... menig land moet omgevormd worden - ook in Europa! - als je die claim zo handhaaft.)
Jouw manier van redeneren is gebaseerd op denkbeelden uit de Romantiek en het nationalisme uit de 19de eeuw - niet uit een eeuwenlange filosofische traditie. Het is het idee dat een groep tot een bepaalde landstreek behoort en dat daarmee verdrijving / verhuizing een onverbreekbaar recht niet kan opheffen. Zoals de Serven Kosovo claimen! (En sommige joden Israel ..:)).
De claim vanwege langdurige bewoning van zo ongeveer elke groep die ik ken gaat terug op een terugprojecteren van een eigen geschiedbeeld op het verleden. (Is ook een heel gangbaar studieobject in de anthropologie ... Essentieel bij de bestudering van de zelf-definitie van groepen. Met historische werkelijkheid heeft het maar beperkt te maken, en meestal niet zoals de groep het claimt.)
Je ziet vervolgens het probleem en zegt dan dat dat onvervreemdbaar recht weldegelijk vervreemdbaar is als men maar lang genoeg "weg" is. Daarmee is dat eeuwig geldende recht opeens gelimiteerd in tijd. Als iemand anders een gebied gedurende een bepaalde periode bezet houdt is het van hem. Het enige waarover je kunt discussieren is de termijn.
Praktisch gezien: als Israel het gebied 300 bezet houdt, zijn dan volgens jou de rechten over gegaan op Israel?

Verder: de langdurige bewoning van een gebied door één groep (meestal overigens een conglomeraat van groepen) komt zo goed als nergens voor. De migratie van groepen ging continue door. Groepen gaan op in andere groepen, of splitsen zich juist op! Dus: hetv langdurig voortbestaan van de "groep" zoals jij ons dat voorspiegeld, is door de meeste niet-nationalistische historici allang opgegeven. De geografische toebedeling van een groep heeft nooit vastgelegen vast en veranderde voortdurend - vooral onder invloed van verschuivingen in de balance of powers (in de ruimste zin des woords, dus niet alleen legers). Pas met de invoering van de "staten" werden die grenzen vaster, waarbij pas met de invoering van nationale staten die grenzen echt inflexibel werden.


Verder geef je zelf aan dat de VN de regels anders uitlegt als jij. Ook zij zien het probleem wat je zelf formuleert door enerzijds te zeggen dat een tijdlang niet in een gebied wonen de rechten opheft (joden) en anderzijds langdurige bewoning geeft eeuwiggeldende rechten op een gebied ("arabieren").
Je hele Hamas-verhaal valt dus onder het praktische handelen van de VN. Er zijn rechten, maar door de werkelijkheid worden rechten op den duur opgeheven. Bot gezegd: herstel van de oude situatie is niet meer reëel mogelijk. De discussie is alleen over welke tijdslimiet.
Verder is jouw beeld van de Vn nog steeds erg idealistisch. Het is geen wereldregering, maar het is een afghaanse loya jirga. Er wordt gesproken en er worden problemen opgelost door onderhandelingen. Er zijn regels, die de leidraad vormen, maar totdat er een instantie is met gezag en macht en een status van onpartijdigheid zal het eindresultaat altijd een onderhandelingsresultaat zijn waar macht een belangrijke rol speelt. En beslissingen van een paar decennia geleden kunnen door een verschuiving in de balance of power opeens anders uitvallen. Je kunt vast zelf wel een lijst maken van volkeren die vroeger (19de eeuw) een volwaardige staat hadden en die nu zonder zitten ... en ondanks bevrijdingsbewegingen doet niemand, inclusief de internationaal recht-juristen, iets voor hen.
Je zult nu zeggen: dat is in strijd met het recht!!!! Klopt. Maar het is wel de praktische wereld waarin we leven. Ook in de huidige rechtspraak wordt het heel moeilijk om gestolen goederen die een paar generaties in andermans bezit zijn terug te krijgen.

Wat betreft de regels van de VN, ik benader zo net zo serieus als de VN zelf dat doet - misscien zelfs wat serieuzer. (NB: Jouw vuistregel heb ik nergens in de VN statuten kunnen lezen, noch iets wat daar ook maar in de verste verte op lijkt - in de uitleg die jij er aan geeft. Laat eens zien .. http://www.un.org/). De doelstelling van de VN is om problemen - zoals de Westbank - door onderhandelingen op te lossen, waarbij elke lidstaat duidelijk soeverein is en alleen gebonden is voor zover hij bepaalde extra verdragen heeft ondertekent.
Interessant is dat je enerzijds rigide toepassing eist van de regels, maar dan wel met common sense ... Dat is een moeilijke combinatie. Het is de hypocrisie van de VN (algemene vergadering) dat er één probleemgeval wordt uitgepakt terwijl in alle andere gevallen zoveel mogelijk geprobeerd wordt op basis van de bestaande situtie door stille onderhandelingen de situatie met zo min mogelijk bloedvergieten te stabiliseren. Vaak ten koste van de zwakkere partij. Of is er recentelijk nog wat in het geval Westelijke Sahar gebeurt wat wijst op het NIET accepteren dat Marokko de boel annexeert? Tibet? De verschillende 19de eeuwse staten in zuid-oost-azië en afrika?
Wat betreft de geschiedenis van Palestina weet jij blijkbaar zonder de archieven te bezoeken meer dan de historici die die archieven hebben doorgespit. Knap!! En nee, het waren geen horden die schietend en plunderend de boel veroverden .. (tenminste niet altijd - er zijn verschillende turkse rapporten van plundertochten, maar dat ter zijde ..). Wel is het zo dat duidelijk is dat van over de Jordaan en vanuit het Zuiden grote (semi-) nomadische groepen Palestina binnen trekken en zich vaak als de facto "maffia-bazen" in regio's vestigen. Op dat moment is de Turkse staat al tijden niet in staat een continue veiligheid te garanderen. Iedereen met geld huurt "lijfwachten" - waarvoor deze gewapende groepen zeer geschikt zijn! In de huidige palestijnse milities is herhaaldelijk deze oude structuur nog duidelijk herkenbaar - inclusief de clan-structuur. Verzet tegen deze praktijken was levensgevaarlijk ...

Wat betreft de botsingen met de joodse immigranten (let wel: legitieme immigranten volgens het toenmalige recht!!), die zijn al bekend van voor 1900. Jouw weergave van de periode 1880 - 1940 berust duidelijk niet op bronnenkennis, maar wel op een terugprojectie van een beeld uit de veertiger jaren.

Legitiem ? Ik denk van niet. O, volgens een paar internationale regels en besluiten wel ja. Maakt dat het legitiem ? Dacht het niet. deze vind ik fantastisch. We moeten ons aan de door de VN vastgestelde regels houden! Behalve als ze in het voordeel zijn van de joden. Dan gelden internationale regels en afspraken niet meer. Ik begrijp dat jij - mocht er "oorlog" ontstaan tussen moslims en niet-moslims in Europa er voor bent om hen met alle middelen er uit te gooien. Door hen gekocht land is niet van hen, want in zo'n conflict tellen zulk soort details niet ..:) ... Wat een onzin!

Wat betreft de Talmoed: voordat je nog meer onzin uitbraakt .. ga even praten met een paar joden over hoe de Talmoed in de joodse religie functioneert. De Talmoed bevat de mening van allerlei joodse geleerden (Het is geen Goddelijk boek, of het Woord van God, maar gewoon menselijke interpretaties (met nadruk op het meervoud!!)).. het feit dat het geleerde mannen waren geeft die mening gezag .. echter in de Talmoed staat niet dat de mening ook "waar" is. Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat Gods wil is op basis van zijn kennis van de Tenach. Zelfs al zouden de joden willen en alle regels, die in de Talmoed staan, willen opvolgen, dan lukt dat niet omdat soms zelfs op dezelfde bladzij precies het tegenovergestelde naast elkaar staat. Als Rabbi X A zegt, dan zegt Rabbi B Y .. en ga zo maar door.
Het is dan heel gemakkelijk om alleen je eigen lekkere hapje er uit te halen om een eigen uitleg als "het jodendom" te presenteren. Maar als je dat doet, dan toont dat alleen maar dat je van het echte (diverse) jodendom geen barst begrepen hebt.

En je blijft maar voor andere religies bepalen hoe ze moeten geloven .... Je zou bijna denken dat dat je eigen religie is ..:)

PS: Ja, ik heb de eerste variant van de opening, inclusief de originele titel van het topic, gezien .. en het is terecht verwijderd. Dat Layaal het wellicht niet zo bedoelde zoals ze het in eerste instantie heeft geformuleerd (overgeschreven van wat anderen haar via de email of op een webpagina hebben wijsgemaakt) kun je ook in mijn reactie op jou lezen .. als je ogen open doet. Het feit blijft wel overeind dat dit oorspronkelijk weldegelijk een oproep was tegen alle joden (inclusief lieden waarvan men het "joodse" met de beste wil in de wereld niet kan vaststellen, en hun link met Israel nog minder). Jij had gelijk de reactie die je had ... inclusief opmerkingen dat iedereen die min of meer jouw positie innam brandschoon was en iedereen die het met jou (deels) oneens was totaal fout waren en schandalig en blabla .. Het was een voorspelbare reactie van jou.

Ik heb geen zin in de 100ste keer een discussie over antisemitisme, waarbij jij eerst de termen her-definieert zodat ze precies in jouw straatje passen (inclusief wijzingen in de definities van joden, die terecht(!) te keer gaan tegen misbruik van de term antisemitisme door andere joden). Op zo'n manier is niet te discussieren. Ik wacht wel totdat je de algemeen geldende definities accepteert, desnoods met bijgevoegde verduidelijkingen.

Ik geloof niet erg in gelijk hebben. Iedereen voert een struggle for life, en verdedigt waar hij/zij in gelooft. In die zin heeft iedereen gelijk. Maar wat redeneringen betreft geldt elke komma. En de kwestie Israël blijkt bij nader inzien een tamelijk eenvoudige zaak te zijn.
Net zoiets als de bewegingen van sterren en planeten. Daar hadden ze hele ingewikkelde theorieen over, tot ze ontdekten dat alle planeten rond de zon draaide, inclusief wij zelf.
Geldt net zo voor die cultus rond het “nieuwe antisemitisme”. Laat zich psychologisch prima verklaren in heel begrijpelijke termen. Angst, onwetendheid, onbegrip, ontkenning.. Je kunt die spoken hier zien rondwaren op de site, die erdoor gevangen zijn. als je niet gelooft in gelijk hebben .. kijk dan nog eens naar je eigen bijdrages .. dan zou je de formulering best eens wat mogen aanpassen.
Verder, jouw voorbeeld slaat als een tang op een varken. De planeten en de zon-centrale theorie speelt op een ander niveau als de "nieuw antisemitisme" discussie. Dat is meer de bestudering van de planeet Venus. En juist daar gaan details, waarom schommelt de planeet in zijn baan, waarom de afwijking in de rotatieas etc etc.

PPS: Shit, nu is het verhaal toch nog lang geworden. Was niet de bedoeling.

Maarten
18-03-04, 19:58
Geplaatst door jaja
Hallelujah .. heb je geen werk meer of zo??!!

PPS: Shit, nu is het verhaal toch nog lang geworden. Was niet de bedoeling.

:See ?.. :hihi :


Zelfbeschikkingsrecht in de geschiedenis. Lees je eigen voorbeelden. Dat is zeker NIET het zelfbeschikkingsrecht dat jij bedoelt. Al jouw voorbeelden horen thuis in de categorie het nationalistische recht van de sterkste.


Dit is een enorme ontkenning van wat leden van een natie voelen bij hun land ! Bespottelijk zelfs ! Mensen die verbonden zijn in historie, cultuur, taal, godsdienst, hebben automatisch de verbondenheid met de landstreek, waar zich dat alles af speelt ! Spanje voor de Spanjaarden, Italie voor de Italianen ! Daar hoef je echt geen nationalist voor te zijn. In heel Europa denken de mensen zo ! Heeft weinig te maken met macht, maar alles met het gevoel van mensen over hún land ! En dat automatisme, en de vanzelfsprekendheid waarmee dat zo ervaren wordt door zeer veel volkeren, dat is precíes de fundering van het geformuleerde zelfbeschikkingsrecht ! Een andere basis voor dat recht IS er niet !

En als je vind van wel, dan draag maar een andere aan, en bespaar je meimeringen over dat ik het allemaal zo goed weet. Laat maar een alternatief zien.


Verder: historische rechten. Wederom subjectief worden tijdslimieten vastgesteld wanneer iemand iets in bezit moet hebben om te claimen. Jouw drie tot vijf eeuwen claim blijkt overigens dan nog voor de nodige problemen te zorgen. Ga maar eens wat historische studie doen ... menig land moet omgevormd worden - ook in Europa! - als je die claim zo handhaaft.)


Je snapt het niet, en snapt ook de regelingen niet. Opvattingen over de tijdslimiet kunnen inderdaad erg uiteenlopen. Maar 2000 jaar, of 3000, of zelfs 500 zijn way out of line!
Jij snapt gewoon niet, dat de VN juist opgericht zijn, om aan al dat gesteggel over land nou eens een einde te maken! Dat is zelfs hoofddoel!

Met hit.ler net achter de rug, vond men het gewoon tijd om paal en perk te stellen aan allerlei machthebbers, die om wat voor reden dan ook andere landen binnen vielen, overheersen enz.
Vandaar leerstukken over de soevereiniteit van staten, zelfbeschikkingsrecht van volkeren, kolonialisme enz!
Daar kwamen dus gewoon regels voor. En de Sahara-uitspraak van 1975 is bijvoorbeeld een prima voorbeeld van toepassing daarvan. Er werd gewoon geconstateerd dat de Sahrouis er al zeer lang woonden (het is iedereen worst hoe lang precies), en vervolgens wordt minutieus onderzocht hoe de verhouding met de Sultan van Marokko, en later de Spaanse overheersing geweest is! Wat onderzocht werd speelde zich allemaal af in de 20e of 19e eeuw, en alles daarvoor vind niemand interessant.

De grote volksverhuizing van 400 nChr, de verschuivingen daarna, allemaal irrelevant!
Het moet een keer afgelopen zijn! DAT is de grondgedachte van de VN!
En religieuze claims van 3000 jaar oud, of rechten op bewoning van 2000 jaar oud, dat zijn nou typisch van die zaken, die vér buiten de VN-regels vallen, en waar die regels zelfs tegen gemaakt zijn!
En dat klopt ook helemaal met het fundament van de zelfbeschikkingsrechten. Na 2000 jaar afwezigheid is er domweg geen vanzelfsprekend verband meer tussen het land, en de historie van het volk (die zich namelijk al 2000 jaar elders afspeelt) en al die andere factoren.
Kijk ook maar naar Maori’s, Aboriginals, Eskimo’s enz, die vaak een zeer bijzondere band met het land zelf claimden, maar zelfs claims van 100 of 200 jaar oud niet meer hard gemaakt kregen! En over dit soort common sense, daar is verder iedereen het over eens, in VN-verband.

Ik snap niet dat ik je dit soort dingen nog moet voorkauwen man! Dit is gesneden koek van alle kanten! Kost lappen tekst, als je zelfs de simpelste dingen nog moet uitleggen.
Kom anders maar met een inhoudelijk alternatief, in plaats van met je standaard-opmerking, dat “anderen anders denken”. Laat maar eens zien dat er uberháupt gedacht wordt!


Jouw manier van redeneren is gebaseerd op denkbeelden uit de Romantiek en het nationalisme uit de 19de eeuw - niet uit een eeuwenlange filosofische traditie. Het is het idee dat een groep tot een bepaalde landstreek behoort en dat daarmee verdrijving / verhuizing een onverbreekbaar recht niet kan opheffen. Zoals de Serven Kosovo claimen! (En sommige joden Israel ..:)).


Nee. Dit is enkel weer een extreme vorm. Sterke nationalistische bewegingen heb je inderdaad overal, maar ik praat over wat gewone mensen vinden.
Stel aar eens voor om heel Nederland te verkassen naar Utah, dan zul je ineens merken dat driekwart van de mensen enkel vanwege de historische redenen zwaar tegen zijn. En dan is Nederland nog het land, waar de verbondenheid met het land nog het kleinst is. Vergelijk Engelsen, Fransen, Duitsers enz maar.


De claim vanwege langdurige bewoning van zo ongeveer elke groep die ik ken gaat terug op een terugprojecteren van een eigen geschiedbeeld op het verleden. (Is ook een heel gangbaar studieobject in de anthropologie ... Essentieel bij de bestudering van de zelf-definitie van groepen. Met historische werkelijkheid heeft het maar beperkt te maken, en meestal niet zoals de groep het claimt.)


Yep, die marges zijn er. Maar in geen enkel geval verdwijnt de historische streek compleet. En in het geval van Palestina dreigt dat wel.

Gienig dat je zo honend doet over nationalisten en theorieen over « onvervreemdbaar land », om vervolgens je mond te houden over de meest extreme vorm daarvan, namelijk joden die na 2000 jaar afwezigheid nog stéeds bezig zijn over de onvervreemdbaarheid van dat land !!! HAHAHAHA !..
Of ga je nou betogen, dat daar veel verschil tussen is ? Verdiep je dan maar eerst in de psychologie over dit soort dingen, en de redenen waarom mensen zich identificeren met volk en land. Dan zul je merken dat er niet veel verschil in drijfveren is.


Je ziet vervolgens het probleem en zegt dan dat dat onvervreemdbaar recht weldegelijk vervreemdbaar is als men maar lang genoeg "weg" is. Daarmee is dat eeuwig geldende recht opeens gelimiteerd in tijd.


Theorie over de eeuwigheid van dat recht vind je bijvoorbeeld bij de Marokkaanse overheid in die Sahara-zaak, en zelfs op de site hier. Maar de VN hebben helemaal geen eeuwigheids-theorie, en ik ook niet. Je bent weer bezig om met extreme vormen van iets de common sense van normale gevallen weg te poetsen.

Her recht is inderdaad gerelateerd aan tijd. Dat is niets nieuws. Verjaring is de normaalste zaak van de wereld in het recht. Zelfs de Romeinen hadden het al.
Ook algemeen geldend is het beginsel, dat een recht niet verjaart, als er tegen de inbreuken geprotesteerd blijft worden. Dat is in het geval van Palestina uitdrukkelijk het geval.
En deze regels gelden alleen nog maar voor simpele private eigendom binnen een stabiel land. Maar voor zoiets groots als zelfbeschikkingsrechten, moet je een veel langere termijn aannemen.

En speciaal voor jou: joodse bezittingen die in WOII verloren werden, worden ook nog steeds geclaimd he? :) Of was jij de man die daartegen ging protesteren? :) En dat is langer geleden dan de Palestijnse claims, die jij blijkbaar door verjaring twijfelachtig vindt!
(tel straks zelf maar op in hoeveel gevallen in dit stuk alleen al blijkt, hoe hypocriet jij met je normen bent. Weinig is dat niet! :) )


Als iemand anders een gebied gedurende een bepaalde periode bezet houdt is het van hem. Het enige waarover je kunt discussieren is de termijn.
Praktisch gezien: als Israel het gebied 300 bezet houdt, zijn dan volgens jou de rechten over gegaan op Israel?


Het gaat niet om bezet houden, maar om een volk dat ergens wóont ! Blijkbaar begrijp jij het zelfbeschikkingsprincipe gewoon niet.
Bezet houden gaat over gezag uitoefenen. Enige relevante vraag i.v.m. zelfbeschikking is dan, of het volk, wat daar al lang woont, dat gezag accepteert of niet. Als dat geacepteerd is, of geacht wordt te zijn, dan is dat de uitkomst van de zelfbeschikking, en is het legaal gezag. Daar is verder veel over te zeggen, maar dat hoeft niet, want die palestijnen hebben het Israelische gezag altijd bestreden. En daarmee hebben ze hun zelfbeschikkingsrechten gehouden.

Maar in Israel snappen ze precies hoe het werkt. Die weten verdomd goed, dat hun recht op het land niet bestaat, althans niet in internationale ogen. Dus zit er maar éen ding op : proberen via verjaring te verkrijgen. En dat is precies wat ze zeer consequent na (1948 en) 1967 proberen. De hele politiek is daar op gericht. Elk jaar uitstel, is een jaar extra door de verjaring. En dat is de reden waarom die vrede nooit gesloten wordt. Als ze het nog 10 jaar weten te rekken, dan zijn er inmiddels dríe generaties joden op die Westbank, en wordt het steeds moeilijker om ontruiming te eisen. Dit is de kern, en dat weten ze verdomd goed ! Initiatief voor vrede nemen ze alleen als het westen ze daartoe dwingt.


Verder: de langdurige bewoning van een gebied door één groep (meestal overigens een conglomeraat van groepen) komt zo goed als nergens voor. De migratie van groepen ging continue door. Groepen gaan op in andere groepen, of splitsen zich juist op! Dus: hetv langdurig voortbestaan van de "groep" zoals jij ons dat voorspiegeld, is door de meeste niet-nationalistische historici allang opgegeven. De geografische toebedeling van een groep heeft nooit vastgelegen vast en veranderde voortdurend - vooral onder invloed van verschuivingen in de balance of powers (in de ruimste zin des woords, dus niet alleen legers). Pas met de invoering van de "staten" werden die grenzen vaster, waarbij pas met de invoering van nationale staten die grenzen echt inflexibel werden.


Het zelfbeschikkingsrecht is dan ook tamelijk rekbaar in zijn criteria. Maar rekbaar wil niet zeggen afschaffen, of eindeloos relativeren. De Sahara-uitspraak is echt een mooi voorbeeld van hoe dat recht in al zijn rekbaarheid wel degelijk toegepast wordt.
Maar de grootste voorbeelden vind je in Europa, waar in de afgelopen eeuwen helemaal niet veel migratie plaats vond. Daar wordt het zelfbeschikkingsrecht al heel lang aangenomen. Stabiliteit is hier een veel grotere factor dan migratie van volkeren.

Vergelijk dat met Palestina. (dus Israel en de rest er omheen) Wel eens een kaartje gezien uit 1920 ? Daar bevond zich al heel wat aan steden en dorpen. Niet bepaald een land waar de horden maar in en uit trokken.
Vergelijk het eens met Nederland. Ik heb hier een boek, dat nota bene « Het Lege Land » heet, en dat gaat over Nederland vanaf 1830 ! Er waren 50 grotere steden, en verder was het bagger en vooral water. Nederland was nagenoeg « leeg » ! Maar over de zelfbeschikkingsrechten van nederland twijfelde helemaal niemand ! En dat geldt voor die Arabieren daar al net zo.


De discussie is alleen over welke tijdslimiet.


Inderdaad! En 2000 jaar is way out of line. En 50 jaar is beslist te kort. Vergelijk de Sahara-zaak, of hit.ler als die hier nog gezeten had.


Verder is jouw beeld van de Vn nog steeds erg idealistisch. Het is geen wereldregering, maar het is een afghaanse loya jirga. Er wordt gesproken en er worden problemen opgelost door onderhandelingen. Er zijn regels, die de leidraad vormen, maar totdat er een instantie is met gezag en macht en een status van onpartijdigheid zal het eindresultaat altijd een onderhandelingsresultaat zijn waar macht een belangrijke rol speelt. En beslissingen van een paar decennia geleden kunnen door een verschuiving in de balance of power opeens anders uitvallen. Je kunt vast zelf wel een lijst maken van volkeren die vroeger (19de eeuw) een volwaardige staat hadden en die nu zonder zitten ... en ondanks bevrijdingsbewegingen doet niemand, inclusief de internationaal recht-juristen, iets voor hen.
Je zult nu zeggen: dat is in strijd met het recht!!!! Klopt. Maar het is wel de praktische wereld waarin we leven.


Ik ben geen VN-idealist, en snap natuurlijk hoe het in praktijk werkt. Maar je moet onderscheid maken tussen het recht en de besluiten. De VN zijn nog niet voor iedereen een erkend gezag, en de VN moet zichzelf nog bewijzen. En als er besluiten genomen worden, die duidelijk in strijd met het VN-recht zijn, dan hou je dus gedonder. De gedupeerden pikken dat niet. Zie de resultaten rond Israel na 55 jaar.

Intussen is het gezag van de VN al aardig ondermijnd, en niet in de laatste plaats door de Amerikanen. De VN moeten dus hard knokken voor hun eigen bestaansrecht. Ze moeten dus de middelen die ze hebben inzetten voor de zelf geformuleerde doelstellingen. Dat gaat veel verder dan onderhandelen. Maar wat de factor recht betreft: hoor je er i.v.m. de westbank ooit iets over in het Journaal? In de media? In de Politiek? Het is zo goed als afwezig, en daar kan zelfs nog een keer een wereldoorlog van komen.


Ook in de huidige rechtspraak wordt het heel moeilijk om gestolen goederen die een paar generaties in andermans bezit zijn terug te krijgen.

Dit gaat over verjaring, en daar zijn we wel uit. Of heb jij nog iets over die 2000 en die 50 jaar?


NB: Jouw vuistregel heb ik nergens in de VN statuten kunnen lezen, noch iets wat daar ook maar in de verste verte op lijkt - in de uitleg die jij er aan geeft. Laat eens zien ..


Die staat absoluut nergens. Die was bedoeld om jou een idée te geven waar het zo ongeveer om gaat. Als je al praat over 2000 jaar verdwenen zijn (en dan nog twijfelen of de rechten misschien toch nog bestaan), en over 50 jaar (de termijn die de Israeli’s ineens wél nieuwe rechten zouden geven ten koste van de autochtone Palestijnen.), dan wordt het tijd voor een vuistregel. Het gaat om het idée achter dat hele recht. Dat hebben ze goed begrepen in die Sahara-uitspraak. Daar gaat het over enige eeuwen. Dat past wel bij een zelfbeschikkingsrecht van een volk. Dat kweek je niet in 2-3 generaties.
En wat Palestina betreft: er leven zelfs nog Palestijnen die de situatie van voor 1948 nog hebben meegemaakt, en dus kun je dat - gezien de termijnen die gelden voor de historie van volkeren – als tamelijk recent aanmerken.

Maarten
18-03-04, 20:00
Geplaatst door jaja Interessant is dat je enerzijds rigide toepassing eist van de regels, maar dan wel met common sense ... Dat is een moeilijke combinatie.


Rigide?? Hahaha… Zelfs de Road Map eist ontruiming van de gebieden! Ik doe niet veel meer dan dat. Ik zeg alleen dat er geen werk van die regels gemaakt wordt, en dat de prijskaartjes die we daarvoor betalen wel eens hoger kunnen uitvallen dan we denken. Zonder Israel of de Amerikanen (vooral hun steun) hadden we waarschijnlijk geen Bin Laden, of in elk geval zou de Arabische steun voor die vent gedecimeerd zijn. Maar momenteel gónst het werkelijk in de hele Arabische wereld over Israel. En tel Madrid er maar bij, plus alle energie die in het terrorisme gaat zitten! Je was toch niet de uitkomst van het grote VN-rapport over de Arabische wereld vergeten he? Snél een oplossing voor Israel!
Maar dat doet het westen dus niet, of op zijn dooie gemakje, en het is de vraag wat daar nog van gaat komen.

Maar ik ga toch wel iets verder, want mijn zelfbeschikkings-verhaal gaat ook over het grondgebied van Israel zelf. Je kunt het ook vertalen in het vluchtelingenprobleem. Ik zeg alleen, dat je er waarschijnlijk gedonder over blijft houden, ook al beslissen mannen met stropdassen daar in onderhandelingen heel andere dingen over. Nogmaals, dit soort rechten worden heel diep gevoeld, en die veeg je niet zomaar van tafel in een Balkenende-achtige polderseting.
Je kunt wel hard gaan gillen, dat het verzet tegen stropdas-beslissingen terrorisme is, maar ik zie het gewoon als resultaat van geklooi met rechten. Het maakt geen donder uit hoe jij over rechten en onderhandelingen denkt, maar wel hoe die Arabieren dat daar doen, en of je ze nog overtuigt krijgt! En dat gaat niet meer lukken op deze manier he? En dan te denken, dat die Arabieren zich beroepen op beginselen, die in feite zelfs door de VN erkend zijn, en zelfs de hoofdmoot uit maken van VN beginselen.
Kijk jaja, om díe reden hou ik vast aan die rechten! Dát is onze link naar die Arabieren. Ga je daarmee rotzooien, dan mol je de complete verhoudingen. En de gevolgen zijn dan navenant.


Het is de hypocrisie van de VN (algemene vergadering) dat er één probleemgeval wordt uitgepakt terwijl in alle andere gevallen zoveel mogelijk geprobeerd wordt op basis van de bestaande situtie door stille onderhandelingen de situatie met zo min mogelijk bloedvergieten te stabiliseren. Vaak ten koste van de zwakkere partij.


Niks hypocrisie!
Israel is het enige democratische westerse land, dat zoveel misdaden pleegt.
Het enige moderne westerse land, dat zowel lak heeft aan de VN-regels, als aan de VN-besluiten.
Het énige land, dat er maar mee door kan gaan, enkel dankzij westerse steun!
En met 35 geblokkeerde resoluties door de Amerikanen, en vele resoluties die wel aangenomen maar niet uitgevoerd worden, staat Israel op grote eenzame hoogte van factoren, die het failliet van de VN dreigen te worden!!!
Israel is ábsoluut uníek!! Hypocriet???? Hahahahaha!..


Wat betreft de geschiedenis van Palestina weet jij blijkbaar zonder de archieven te bezoeken meer dan de historici die die archieven hebben doorgespit. Knap!! En nee, het waren geen horden die schietend en plunderend de boel veroverden .. (tenminste niet altijd - er zijn verschillende turkse rapporten van plundertochten, maar dat ter zijde ..). Wel is het zo dat duidelijk is dat van over de Jordaan en vanuit het Zuiden grote (semi-) nomadische groepen Palestina binnen trekken en zich vaak als de facto "maffia-bazen" in regio's vestigen. Op dat moment is de Turkse staat al tijden niet in staat een continue veiligheid te garanderen. Iedereen met geld huurt "lijfwachten" - waarvoor deze gewapende groepen zeer geschikt zijn! In de huidige palestijnse milities is herhaaldelijk deze oude structuur nog duidelijk herkenbaar - inclusief de clan-structuur. Verzet tegen deze praktijken was levensgevaarlijk ...


Dit blijven marginale zaken. Zelfs als het over 20-30% van de bevolking gaat, doet dat niet af aan de zelfbeschikkingrechten van de autochtonen. Winkler Prins (niet de beste referentie, maar toch) meldt zelfs dat het gebied relatief dicht bevolkt was voor de regio. En dat is absoluut voldoende voor het hele verhaal.

Verder geloof ik graag dat de autochtonen niet altijd blij waren met de nieuwkomers. Het zal wel klompen met wat je zegt. Maar of bestreden werd, dat die nieuwkomers uberhaupt rechten hadden om daar te zijn, dat weet ik nog niet. Nomaden waren er altijd al. Maar de joodse immigratie, daar werd het recht zeker van bestreden, toen dat grotere vormen aannam.
En met een zionistisch ideaal is dat zonneklaar een inbreuk op de zelfbeschikkingsrechten.
Voor deze materie, en met name het beschikkingsrechtsaspect, is het dus niet nodig de archieven door te spitten. Voor andere aspecten misschien wel.


Wat betreft de botsingen met de joodse immigranten (let wel: legitieme immigranten volgens het toenmalige recht!!)..


NIET volgens het recht van de daadwerkelijk rechthebbenden op het land destijds!! Mind you!..


Wat betreft de botsingen met de joodse immigranten (let wel: legitieme immigranten volgens het toenmalige recht!!), die zijn al bekend van voor 1900. Jouw weergave van de periode 1880 - 1940 berust duidelijk niet op bronnenkennis, maar wel op een terugprojectie van een beeld uit de veertiger jaren.


Ik was nog wel zo beleefd geweest om mee te gaan in het verhaal, dat de eerste immigratie op weinig weerstand stuitte omdat die joden van die nette mensen waren, en dat ze pas veel later dor de Arabische agresie zelf ook agressiever (moesten) worden. Maar jij je zin: het gedonder begon al veel eerder. Dat maakt mijn zaak er beter op, want blijkbaar was er al vanaf het begin verzet door de rechthebbenden.


deze vind ik fantastisch. We moeten ons aan de door de VN vastgestelde regels houden! Behalve als ze in het voordeel zijn van de joden. Dan gelden internationale regels en afspraken niet meer


VN? VN?... rond 1920?? Je had het over immigratie van joden, LEGITIEM volgens internationaal recht. Dat was de Volkerenbond dus, in zijn prille stadium! Zit jij hier te betogen dat de besluiten van die club meteen als bestaand recht voor de hele wereld goldt?? Moesten de Arabieren buigen, omdat er hier een paar stropdassen met wereldpretenties waren??? Hahahaha!... Die jaja!!.. zit altijd uit te leggen hoe relatief de regels van de VN zelf zijn.. maar als het gaat over de simpele voorloper van de VN, de volkerenbond, dan heet het ineeens Internationaal Recht!! Hahahha.. dacht niet, dat die Arabieren iets geratificeerd hadden in 1920, wel?
Weeet je wat wél bestond toen? Dat is dat zelfbeschikkingsrecht, waar wij hier in Europa al eeuwen vanuit gaan dat het bestaat. (begin anders maar bij Willem van Oranje, en voor andere landen nog veel eerder!!)
Kortom, die Palestijnen van toen waren echt rechthebbend, ook al werd het zelfbeschikkingsrecht binnen de VN pas veel later geformuleerd. Door die formulering werd het recht niet geschapen, maar erkénd voor alle volkeren ter wereld. Noem dat voor de Palestijnen een goedkeurings-stempel achteraf.


. Ik begrijp dat jij - mocht er "oorlog" ontstaan tussen moslims en niet-moslims in Europa er voor bent om hen met alle middelen er uit te gooien. Door hen gekocht land is niet van hen, want in zo'n conflict tellen zulk soort details niet ..:) ... Wat een onzin!


Fantast! Slecht geslapen?? Die moslims zijn hier úitgenodigd! Compleet met formele toekenning van rechten!!! Inclusief het recht om Nederlander te worden! Inclusief het recht om door geboorte hier als Nederlander aangemerkt te worden!!!
Wou je dat gaan vergelijken met de joodse immigratie daar, die met alle middelen bestreden werd???? Hahahahaha!..


Wat betreft de Talmoed: voordat je nog meer onzin uitbraakt .. ga even praten met een paar joden over hoe de Talmoed in de joodse religie functioneert. De Talmoed bevat de mening van allerlei joodse geleerden (Het is geen Goddelijk boek, of het Woord van God, maar gewoon menselijke interpretaties (met nadruk op het meervoud!!)).. het feit dat het geleerde mannen waren geeft die mening gezag .. echter in de Talmoed staat niet dat de mening ook "waar" is.


Helemaal akkooord.


Iedereen moet voor zichzelf beslissen wat Gods wil is op basis van zijn kennis van de Tenach.

En ik maar denken, dat het de Thora is, die Gods wil verwoordt. Nou, daar vind je geen letter in, die de geschiedenis rond Israel steunt. En als je de manier waarop ook nog bekijkt, dan lijkt de Thora daar vooral zwaar tegen. Hoe schrijf je Vergeldingsactie eigenlijk in het Hebreeuws? Of Verdrijvingspolitiek! Gaat toch nog wat opleveren, die Dode Zee Rollen, begrijp ik! Hahaha..


Zelfs al zouden de joden willen en alle regels, die in de Talmoed staan, willen opvolgen, dan lukt dat niet omdat soms zelfs op dezelfde bladzij precies het tegenovergestelde naast elkaar staat. Als Rabbi X A zegt, dan zegt Rabbi B Y .. en ga zo maar door.


Dat slaat op zaken die niet relevant zijn voor de kwestie Israel!
Er zijn werkelijk talloze kwesties in het leven, die je op de ene, of op de andere manier kunt zien, maar Israel claimen op basis van de leer, dat is nu eenmaal iets wat niet lukt.
En ik heb je al gevraagd naar een variant, en al geopperd dat het je niet gaat lukken, en die komt er dus ook niet! Dat is jouw terrein ook helemaal niet.

Het behoort gewoon tot de kern van de leer (zowel de joodse, de christelijke als de moslim-variant) dat de mens niet in staat is het Beloofde Land te genieten, door de manier waarop mensen in elkaar zitten. Dat gaat tot het diepste van het diepste van die leer. Dat is juist waarom de mens de grote opdracht meekrijgt. De hereniging met God, enz enz.. En in de joodse variant is het zelfs zo, dat het niet eens gaat lukken, want die wachten nog op hun Messias! Nou zijn daar heel veel varianten op, maar een absolute kermisvariant is de gedachte: Nouh.. als het dan toch de bedoeling is, dat we die kant uit gaan, dan eh.. kunnen we maar beter net zo goed daar onze aardappels poten. Dat heeft echt niets meer met die religie te maken. Dit is nostalgie. En gezien de praktijk, een tamelijk kwaadaardige nostalgie.


Het is dan heel gemakkelijk om alleen je eigen lekkere hapje er uit te halen om een eigen uitleg als "het jodendom" te presenteren. Maar als je dat doet, dan toont dat alleen maar dat je van het echte (diverse) jodendom geen barst begrepen hebt.


Jij produceert nog niet eens een variant, die de terugkeer naar Israel religieus legitimeert.


En je blijft maar voor andere religies bepalen hoe ze moeten geloven .... Je zou bijna denken dat dat je eigen religie is ..:)

Jij produceert nog niet eens een variant, die de terugkeer naar Israel religieus legitimeert.


Het feit blijft wel overeind dat dit oorspronkelijk weldegelijk een oproep was tegen alle joden (inclusief lieden waarvan men het "joodse" met de beste wil in de wereld niet kan vaststellen, en hun link met Israel nog minder).


ff denken.. had ze een uitzondering moeten maken voor Hayo Meijer en Harry de Winter? Veel meer joden die zich openlijk uitspreken tegen wat Israel doet, zijn er nauwelijks in Nederland he?
Nou begrijp ik je natuurlijk precies.
Maar algemene instemming krijgt het beginsel, dat helpers van misdadigers zelf ook misdadigers zijn. Nederland verleent gewoon steun, ondanks alles. En wij weten niet beter, dat dat dat de instemming van joodse Nederlanders heeft.
Daarom lig ik niet (meer) erg wakker van een oproep tegen joden in het algemeen. Wel pijnlijk is natuurlijk, dat zoiets helemaal parallel loopt aan het bekende antisemitisme. En dat de oproep erg ongenuanceerd is, en onschuldigen kan treffen, dat is ook al duidelijk.
Maar Layaal kan dus niet meer doen, wat mensen normaal doen, namelijk politieke actie voeren tegen “medeplichtingen”. En Nederland reageert voortdurend negatief of Arabische standpunten inzake Israel. Ze mogen ook echt niks he? Gaat dat wel werken, denk je?

Maarten
18-03-04, 20:02
Geplaatst door jaja Ik heb geen zin in de 100ste keer een discussie over antisemitisme, waarbij jij eerst de termen her-definieert zodat ze precies in jouw straatje passen


Gaan we liegen jaja? Mijn definitie is precies die, zoals die al 50 jaar gangbaar is in Nederland. Het gaat om het haten van joden vanwege hun joods zijn. Species van racisme. Het grote schoolvoorbeeld van racisme, die hier na WOII de anti-racismebeweging in gang heeft gezet. Nog vragen?

Maar ook al leidt antisemitisme tot slechte behandeling van joden, wil dat nog niet zeggen, dat elke slechte behandeling van joden (enkel vanwege hun joods zijn) terug te voeren is op antisemitisme. Object van haat is namelijk niet het joods-zijn zelf, maar de veronderstelde medewerking aan misdaad (Israelische politiek) door joden in het algemeen.

En als Nederlandse joden zo weinig van zich laten horen als ze doen over de misdaad, dan krijg je dat. En als ze dan in koor lopen te gillen over antisemitisme, maar zich nog steeds niet tegen de misdaad uiten, dan maakt dat het er niet beter op..
En als alles opgeteld, daardoor echt antisemitisme ontstaat, dan vind ik dat nog begrijpelijk ook. Gewoon een logisch gevolg hoor.


(inclusief wijzingen in de definities van joden, die terecht(!) te keer gaan tegen misbruik van de term antisemitisme door andere joden).


Mogelijk doel je hier op Avnery, die het genereren van antisemitisme door joden beschrijft. Het enige wat ik daaraan toevoegde, was dat al die factoren die antisemitisme veroorzaken, op veel grotere schaal nog iets anders veroorzaken: het verdwijnen van de compassie met joden, de goodwill, enz.. Joods zijn kan weer slechte reclame worden, ook zonder dat meteen sprake is van antisemitisme. (net als moslim zijn of zo) Ze kunnen weer verdacht gevonden worden in het licht van normen en waarden. Mensen kunnen gereserveerd gaan worden naar joden toe, niet wetend of dit er weer eentje is die misdaden steunt of niet?! Dat is een effect dat veel groter kan zijn dan echt antisemitisme. De groep kan een slechte naam krijgen, net zoals zoveel andere groepen. Daar kunnen joden wel eens veel meer te lijden van gaan krijgen dan van het sporadische antisemitisme. Dat is onderbelicht bij Avnery.


Op zo'n manier is niet te discussieren. Ik wacht wel totdat je de algemeen geldende definities accepteert, desnoods met bijgevoegde verduidelijkingen.

Gelul.


Verder, jouw voorbeeld slaat als een tang op een varken. De planeten en de zon-centrale theorie speelt op een ander niveau als de "nieuw antisemitisme" discussie


Djiezus wat lees jij slecht.
Ik schreef: “…En de kwestie Israël blijkt bij nader inzien een tamelijk eenvoudige zaak te zijn. Net zoiets als de bewegingen van sterren en planeten Daar hadden ze hele ingewikkelde theorieen over, tot...”.
Heeft dus niets te maken met de discussie over nieuw antisemitisme.