PDA

Bekijk Volledige Versie : wie denkt de laaste tijd ook zo vaak aan de dood...??



layaal
10-03-04, 14:41
Salaam aleikom wr wb broeders en zusters,

De dag des oordeels wanneer zal dat zijn…je zal vast wel denken….nog lang niet…over een paar honderd jaar….je denkt vast dan ben ik allang dood, maar wie zegt dat dat zo zou zijn….misschien is het morgen of overmorgen misschien nu je dit leest….allaho a3lam…
We maken plannen voor de toekomst zonder dat we het in de gaten hebben…bijv.. ik wil later trouwen ik wil een goeie baan een huisje een auto ook nog een rijbewijs…en allemaal is dat materialistisch….ik heb nog nooit gehoord ik wil zoveel mogelijk hassanats gespaard hebben..
O zusters en broeders wanneer zijn we van plan om dat te doen…voor je het weet is het zover…
Wat ik ook vaak hoor als ik zeg tegen een zuster ga je mee naar een lezing oghtie dan zegt ze neej ik heb geen tijd…maar zuster wat ga je dan doen dat je geen tijd hebt voor allah swt jouw maker… ik ga sporten was haar antwoord….soubhanallah maar lieve zuster je zei ik heb geen tijd…als allah swt nou zegt ik heb geen tijd om jouw zuurstof te geven…..wat dan…dan ben je er niet meer…wat heb je dan voorbereid voor het hiernamaals wat zit er in jouw koffer voor goede daden…je lichaam neem je heus niet mee…je kan niet zeggen tegen jouw schepper …als hij vraagt wat heb jij gedaan…kijk ik ben slank geworden …jouw lichaam is niets waard alleen jouw daden..
O mijn lieve zusters en broeders zie de waarheid open je ogen…
Het is voorbij voordat je het weet…
Verspil je tijd niet…doe er iets goeds mee..want het is niet veel..
De dag des oordeels is vlakbij…je weet niet wanneer het kan ieder moment zijn…


Ik hou van alle moslims omwille van allah swt..
Moge allah swt alle moslims naar het paradijs leiden insha-allah…amien…




WIE DENKT ER DE LAASTE TIJD OOK ZO VAAK AAN DE DOOD??

Bofko
10-03-04, 14:56
Geplaatst door layaal
ik wil zoveel mogelijk hassanats gespaard hebben..



Koffiepunten ?

layaal
10-03-04, 14:58
Geplaatst door Bofko
Koffiepunten ?


wahhahah koffiepunten nee man je spaced hem heeeeel erg he !! te veel koffie gedronken??

Bofko
10-03-04, 15:00
Geplaatst door layaal
nee man je spaced hem heeeeel erg he !!

Dit klinkt nou weer wel geintegreerd

Zwarte Schaap
10-03-04, 15:05
Geplaatst door Bofko
Dit klinkt nou weer wel geintegreerd

Zelfmoord levert in Nederland meer doden op dan het aantal verkeerdoden per jaar. Euthanasie niet meegerekend.

Bofko
10-03-04, 15:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zelfmoord levert in Nederland meer doden op dan het aantal verkeerdoden per jaar. Euthanasie niet meegerekend.

Het aantal verkeersdoden is alleen maar afgenomen afgelopen 20 jaar , en dat terwijl het aantal autos explosief gestegen is.

Blade20
10-03-04, 15:14
Zelfmoord?

Het einde van de planeet, ja die komt best wel snel vanaf nu. Waarom sommige nu nog aan een verovertocht beginnen (zoals de VS en Al Qaida) vraag ik me dan ook werkelijk af.

Maar zelfmoord, nee, dat moet je niet doen. Ik ben allang blij dat ik destijds heb besloten om op het laatste moment het toch niet te doen. Maar daar denken sommige hier wellicht anders over. :hihi:

Zwarte Schaap
10-03-04, 15:16
Geplaatst door Bofko
Het aantal verkeersdoden is alleen maar afgenomen afgelopen 20 jaar , en dat terwijl het aantal autos explosief gestegen is.

Het aantal zelfmoorden neemt vanaf 1985 wat dat betreft weer toe. Gemiddeld zijn er meer dan 4 per dag.




CBS: stijging aantal zelfmoorden

Gepubliceerd op maandag 22 december 2003

De meeste zelfmoorden worden in januari gepleegd. Het blijkt dus een fabel dat de meeste zelfdodingen in de sombere herfstmaanden plaatsvinden.
Ook in de lentemaanden ligt het aantal zelfdodingen per dag aanmerkelijk hoger in vergelijking met de rest van het jaar. In de herfst blijven de cijfers juist achter op het gemiddelde. November springt er het positiefst uit.

Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Gemiddeld beroven per dag vier mensen zich van het leven. In januari zijn dat er dagelijks vijf.

Stijgende trend
Het CBS analyseerde de periode 1997 tot en met 2002. In 2002 pleegden 1567 inwoners van Nederland zelfmoord. Dat is 6 procent meer dan een jaar eerder. Volgens het CBS lijkt daarmee een einde te zijn gekomen aan de dalende trend van het aantal zelfmoorden die in 1985 werd ingezet.

Pasen
Gemiddeld beroven zich dagelijks meer dan vier mensen van het leven. De eerste week van januari kent het hoogste aantal, namelijk vijf per dag. Op nieuwjaarsdag en met Pasen zien relatief de meeste Nederlanders het niet zitten. Op die dagen maken meer dan vijf personen er een einde aan.

Verdeeld over de week vindt het hoogste aantal zelfmoorden plaats op maandag - gemiddeld vijf - en het laagste op zaterdag, gemiddeld 3,5.

Actieplan
Een landelijk actieplan, dat 28 november van start is gegaan, moet het aantal zelfmoorden in Nederland drastisch verminderen. Het plan is ontwikkeld door de Depressie Stichting en de Ivonne van de Ven Stichting.

De organisaties willen dat er meer maatschappelijke aandacht komt voor zelfdoding. Bovendien willen ze dat er beter gelet wordt op de oorzaken van het suïcideprobleem. In ruim 80 procent van de gevallen speelt depressiviteit een doorslaggevende rol.


Bron: CBS

Blade20
10-03-04, 15:18
Ach, dat is waarschijnlijk nog altijd een stuk lager als in Japen (of Palastina :hihi: )


sorry, dat laatste was wellicht ietsjes te hard.

Bofko
10-03-04, 15:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het aantal zelfmoorden neemt vanaf 1985 wat dat betreft weer toe. Gemiddeld zijn er meer dan 4 per dag.


[/QUOTE]

Eigenlijk vindt ik dat heel weinig op een bevolking van 16,3 miljoen.
Maar wat jij eigenlijk wil zeggen is dat dat veroorzaakt wordt door de Westerse maatschappij . In jouw ideale maatschappij ligt dat aantal waarschijnlijk een stuk lager .

jaja
10-03-04, 15:34
Geplaatst door Zwarte Schaap Het aantal zelfmoorden neemt vanaf 1985 wat dat betreft weer toe. Gemiddeld zijn er meer dan 4 per dag.


schaapje, schaapje, schaapje .. ik begrijp dat je weer opgewonden bent. Eerst lezen, voordat je schrijft.
Ik citeer uit jouw CBS stuk:
"Het CBS analyseerde de periode 1997 tot en met 2002. In 2002 pleegden 1567 inwoners van Nederland zelfmoord. Dat is 6 procent meer dan een jaar eerder. Volgens het CBS lijkt daarmee een einde te zijn gekomen aan de dalende trend van het aantal zelfmoorden die in 1985 werd ingezet."

Hier staat dus dat het aantal zelfmoorden per jaar vanaf 1985 DAALDE (!), maar dat deze trend in 2002 is doorbroken omdat toen voor het eerst er weer sprake was van een toename.

Zwarte Schaap
10-03-04, 15:35
Geplaatst door Bofko

Eigenlijk vindt ik dat heel weinig op een bevolking van 16,3 miljoen.
Maar wat jij eigenlijk wil zeggen is dat dat veroorzaakt wordt door de Westerse maatschappij . In jouw ideale maatschappij ligt dat aantal waarschijnlijk een stuk lager .

Dat zou best kunnen, maar dat is niet de inzet van mijn bijdrage. Ik reageerde op je integratiegedeelte.

Overigens als ik wat over de maatschappij zou zeggen m.b.t. zelfmoord is het feit dat we weinig er tegen doen om het te voorkomen. Er wordt meer aandacht besteed aan de gevaren in het verkeer dan de gevaren van depressiviteit terwijl in principe depressiviteit meer doden oplevert.

Immanuel
10-03-04, 15:38
Geplaatst door layaal

Ik hou van alle moslims omwille van allah swt..
Moge allah swt alle moslims naar het paradijs leiden insha-allah…amien…


Zit er ook nog iets voor niet-moslims in het vat?
Trouwens, ik heb geen Allah nodig om van ALLE SOORTEN mensen te houden.

jaja
10-03-04, 15:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat zou best kunnen, maar dat is niet de inzet van mijn bijdrage. Ik reageerde op je integratiegedeelte.

Overigens als ik wat over de maatschappij zou zeggen m.b.t. zelfmoord is het feit dat we weinig er tegen doen om het te voorkomen. Er wordt meer aandacht besteed aan de gevaren in het verkeer dan de gevaren van depressiviteit terwijl in principe depressiviteit meer doden oplevert. nogmaals schaap .. lees eerst even het CBS stuk, want je interpreteert het verkeerd!! Vanaf 1985 daalde het aantal zelfmoorden tot 2001. In 2002 was er een toename van 6% ten opzichte van 2001. Ondanks een bevolkingstoename nam het aantal zelfmoorden af ... kan me vergissen, maar ik gok dat daar medische (inclusief psychische) zorg daar mede "schuldig" aan is.

Zwarte Schaap
10-03-04, 15:42
Geplaatst door jaja
schaapje, schaapje, schaapje .. ik begrijp dat je weer opgewonden bent. Eerst lezen, voordat je schrijft.
Ik citeer uit jouw CBS stuk:
"Het CBS analyseerde de periode 1997 tot en met 2002. In 2002 pleegden 1567 inwoners van Nederland zelfmoord. Dat is 6 procent meer dan een jaar eerder. Volgens het CBS lijkt daarmee een einde te zijn gekomen aan de dalende trend van het aantal zelfmoorden die in 1985 werd ingezet."

Hier staat dus dat het aantal zelfmoorden per jaar vanaf 1985 DAALDE (!), maar dat deze trend in 2002 is doorbroken omdat toen voor het eerst er weer sprake was van een toename.

Je maakt je druk om niets, je begrijpt me gewoon verkeerd. Ik heb juist expres het jaar van 1985 genoemd omdat voor het eerst vanaf 1985 het aantal zelfmoorden weer toeneemt. Dat wil dus zeggen dat er iets aan de hand is. Dat is juist de nieuwswaarde ervan die ik wil meedelen.

Wel leuk om te zien hoe graag je wil scoren......hihi.. :stout:

jaja
10-03-04, 15:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je maakt je druk om niets, je begrijpt me gewoon verkeerd. Ik heb juist expres het jaar van 1985 genoemd omdat voor het eerst vanaf 1985 het aantal zelfmoorden weer toeneemt. Dat wil dus zeggen dat er iets aan de hand is. Dat is juist de nieuwswaarde ervan die ik wil meedelen.

Wel leuk om te zien hoe graag je wil scoren......hihi.. :stout: leuk te zien hoe jij dus met je bronnen om gaat .. jij verdraait het verhaal gewoon. Je doet alsof het aantal alleen maar toeneemt, implicerend dat dit weer een voorbeeld is van een harteloze maatschappij. De werkelijkheid is precies tegengesteld.
Het lijkt er op dat JIJ probeert te scoren ... en daarbij ga je blijkbaar zover dat je willens en wetens je bron verdraait! (Ik dacht dat het slordig lezen was ...)

PS: Jij schreef: "Het aantal zelfmoorden neemt vanaf 1985 wat dat betreft weer toe." ... mocht je opeens ijverig je oude tekst willen redigeren ..:)

Simon
10-03-04, 15:51
Geplaatst door layaal
WIE DENKT ER DE LAASTE TIJD OOK ZO VAAK AAN DE DOOD??

Nee daar heb ik niet zoveel last van. Overigens zou ik de keuze tussen een lezing en het gaan sporten niet als een keuze voor of tegen Allah willen vertalen. Het is heel goed aan sport te doen en veel lezingen zijn slaapverwekkend. En goed voor je geest zorgen en goed voor je lichaam zorgen zijn ook zaken die beiden van belang zijn. Het is tegenwoordig gebruikelijk dat men bij therapieën voor de geest ook lichaamsbeweging voorschrijft.

MENS SANA IN CORPORE SANO !

Een gezonde geest in een gezond lichaam !

Kortom, misschien moet je eens mee met je vriendin gaan sporten en denk je dan wat minder aan de dood.

Zwarte Schaap
10-03-04, 15:52
Geplaatst door jaja
leuk te zien hoe jij dus met je bronnen om gaat .. jij verdraait het verhaal gewoon. Je doet alsof het aantal alleen maar toeneemt, implicerend dat dit weer een voorbeeld is van een harteloze maatschappij. De werkelijkheid is precies tegengesteld.
Het lijkt er op dat JIJ probeert te scoren ... en daarbij ga je blijkbaar zover dat je willens en wetens je bron verdraait! (Ik dacht dat het slordig lezen was ...)

PS: Jij schreef: "Het aantal zelfmoorden neemt vanaf 1985 wat dat betreft weer toe." ... mocht je opeens ijverig je oude tekst willen redigeren ..:) Ik heb heel goed gelezen wat ik las, alleen zoals gewoonlijk ga je muggeziften en mij daarbij beschuldigen van liegen.

Denk je nou dat ik zo kinderachtig ben dat ik mijn eventuele fouten niet wil toegeven?

Het enige wat ik per abuis vergeten ben zijn de termen voor het eerst. Meer is het niet.

''Het aantal zelfmoorden neemt vanaf 1985 wat dat betreft voor het eerst weer toe."

_True_Angel
10-03-04, 21:24
Geplaatst door layaal
Salaam aleikom wr wb broeders en zusters,

De dag des oordeels wanneer zal dat zijn…je zal vast wel denken….nog lang niet…over een paar honderd jaar….je denkt vast dan ben ik allang dood, maar wie zegt dat dat zo zou zijn….misschien is het morgen of overmorgen misschien nu je dit leest….allaho a3lam…
We maken plannen voor de toekomst zonder dat we het in de gaten hebben…bijv.. ik wil later trouwen ik wil een goeie baan een huisje een auto ook nog een rijbewijs…en allemaal is dat materialistisch….ik heb nog nooit gehoord ik wil zoveel mogelijk hassanats gespaard hebben..
O zusters en broeders wanneer zijn we van plan om dat te doen…voor je het weet is het zover…
Wat ik ook vaak hoor als ik zeg tegen een zuster ga je mee naar een lezing oghtie dan zegt ze neej ik heb geen tijd…maar zuster wat ga je dan doen dat je geen tijd hebt voor allah swt jouw maker… ik ga sporten was haar antwoord….soubhanallah maar lieve zuster je zei ik heb geen tijd…als allah swt nou zegt ik heb geen tijd om jouw zuurstof te geven…..wat dan…dan ben je er niet meer…wat heb je dan voorbereid voor het hiernamaals wat zit er in jouw koffer voor goede daden…je lichaam neem je heus niet mee…je kan niet zeggen tegen jouw schepper …als hij vraagt wat heb jij gedaan…kijk ik ben slank geworden …jouw lichaam is niets waard alleen jouw daden..
O mijn lieve zusters en broeders zie de waarheid open je ogen…
Het is voorbij voordat je het weet…
Verspil je tijd niet…doe er iets goeds mee..want het is niet veel..
De dag des oordeels is vlakbij…je weet niet wanneer het kan ieder moment zijn…


Ik hou van alle moslims omwille van allah swt..
Moge allah swt alle moslims naar het paradijs leiden insha-allah…amien…




WIE DENKT ER DE LAASTE TIJD OOK ZO VAAK AAN DE DOOD??

Ik begrijp waar je het over hebt. Ik denk dat bijna niemand er stil bij staat dat het leven binnen enkele seconde kan zijn afgelopen. Iedereen plant zijn leven en creëert een bepaalde beeld van de toekomst...een toekomst die misschien wel nooit zal komen.


Beslama

Orakel
10-03-04, 21:26
Geplaatst door layaal

WIE DENKT ER DE LAASTE TIJD OOK ZO VAAK AAN DE DOOD??

Joh, als je dood bent weet je het niet eens dus je kan je beter bezig houden met het leven en er uit halen wat er in zit voordat de tijd je inhaalt.
Maak je zelf nuttig op aarde, geniet van het leven en van andere mensen en je bent gelijk multireligieus bezig.

Blade20
10-03-04, 21:27
Geplaatst door _True_Angel
Ik begrijp waar je het over hebt. Ik denk dat bijna niemand er stil bij staat dat het leven binnen enkele seconde kan zijn afgelopen. Iedereen plant zijn leven en creëert een bepaalde beeld van de toekomst...een toekomst die misschien wel nooit zal komen.


Beslama

Nou, ik denk dat je het anders moet zien.

Houdt rekening met het ergste, maar hoop op het beste

Ow ja, en zo nu en dan dat hoop gedeelte natuurlijk met de nodige daden en planning versterken.

liesel
10-03-04, 21:34
Geplaatst door layaal
Salaam aleikom wr wb broeders en zusters,

De dag des oordeels wanneer zal dat zijn…je zal vast wel denken….nog lang niet…over een paar honderd jaar….je denkt vast dan ben ik allang dood, maar wie zegt dat dat zo zou zijn….misschien is het morgen of overmorgen misschien nu je dit leest….allaho a3lam…
We maken plannen voor de toekomst zonder dat we het in de gaten hebben…bijv.. ik wil later trouwen ik wil een goeie baan een huisje een auto ook nog een rijbewijs…en allemaal is dat materialistisch….ik heb nog nooit gehoord ik wil zoveel mogelijk hassanats gespaard hebben..
O zusters en broeders wanneer zijn we van plan om dat te doen…voor je het weet is het zover…
Wat ik ook vaak hoor als ik zeg tegen een zuster ga je mee naar een lezing oghtie dan zegt ze neej ik heb geen tijd…maar zuster wat ga je dan doen dat je geen tijd hebt voor allah swt jouw maker… ik ga sporten was haar antwoord….soubhanallah maar lieve zuster je zei ik heb geen tijd…als allah swt nou zegt ik heb geen tijd om jouw zuurstof te geven…..wat dan…dan ben je er niet meer…wat heb je dan voorbereid voor het hiernamaals wat zit er in jouw koffer voor goede daden…je lichaam neem je heus niet mee…je kan niet zeggen tegen jouw schepper …als hij vraagt wat heb jij gedaan…kijk ik ben slank geworden …jouw lichaam is niets waard alleen jouw daden..
O mijn lieve zusters en broeders zie de waarheid open je ogen…
Het is voorbij voordat je het weet…
Verspil je tijd niet…doe er iets goeds mee..want het is niet veel..
De dag des oordeels is vlakbij…je weet niet wanneer het kan ieder moment zijn…


Ik hou van alle moslims omwille van allah swt..
Moge allah swt alle moslims naar het paradijs leiden insha-allah…amien…




WIE DENKT ER DE LAASTE TIJD OOK ZO VAAK AAN DE DOOD??


hee layaal, ff uit interesse: waar haal je je ideeen vandaan? haal je ze soms bij de fundis vandaan?

_True_Angel
10-03-04, 21:43
Geplaatst door Blade20
Nou, ik denk dat je het anders moet zien.

Houdt rekening met het ergste, maar hoop op het beste

Ow ja, en zo nu en dan dat hoop gedeelte natuurlijk met de nodige daden en planning versterken.

Zo kun je het natuurlijk ook bekijken.

Het is niet zo dat je je leven moet laten leiden door de dood, maar het kan geen kwaad af en toe verder te kijken dan het leven

Bofko
11-03-04, 00:10
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat zou best kunnen, maar dat is niet de inzet van mijn bijdrage. Ik reageerde op je integratiegedeelte.
Overigens als ik wat over de maatschappij zou zeggen m.b.t. zelfmoord is het feit dat we weinig er tegen doen om het te voorkomen. Er wordt meer aandacht besteed aan de gevaren in het verkeer dan de gevaren van depressiviteit terwijl in principe depressiviteit meer doden oplevert.

Ok , beste Zwarte Schaap , ik ben weer terug op dit forum. Ik heb een verzoek aan je.Geheel vrijblijvend natuurlijk.

Inleiding: Ik vind vele discussies hier vaak oeverloos en eigenlijk is het vaak niet meer dan een strijd tussen 2 belevingswerelden. Er is vaak weinig bereidheid om zich te verplaatsen in de belevingswereld van de ander en van daaruit een onderwerp uit te diepen.
Ik vind deze thread een mooie mogelijkheid om het toch eens een keer uit te proberen (omdat ik denk dat dat met jou heel goed mogelijk is) en ben bereid om vanuit jouw bijdrage te starten.

Het is dus nu belangrijk om op dezelfde (= jouw) golflengte te komen. Dus even samenvattend: Openingsbericht gaat over de dood (associatie met zelfmoord ??); ik maak een grap geef vervolgens als reaktie : " Klinkt geintegreerd" . Jij reageert met "Zelfmoord in Nederland levert een groot aantal doden op" . In eerste instantie begrijp ik jouw gedachte-associatie niet.
Wat ik nu van je vraag is om zo duidelijk mogelijk vanuit de begrippen ´dood´ , ´zelfmoord´en ´integratie´ dat idee (evt. stelling , of gedachtengang) te formuleren, die je toen eigenlijk (zie onderlijnde tekst in het citaat) voor ogen stond. Mijn insteek is dat ik diepgang veel interessanter vind dan discussie.

Ik ga nu naar bed. Neem je tijd, ik zal waarschijnlijk toch pas morgenavond reageren.