PDA

Bekijk Volledige Versie : Madrid opgeschrikt door terreuraanslagen!



Goodnight
10-03-04, 11:38
Misschien is dit ooit ter sprake geweest, maar dat was dan voor mijn tijd en ik ben er toch ook wel een beetje nieuwsgierig naar.

Op dit forum prikken best wel veel niet Marokkanen ( wat ik overigens heel leuk vindt, wederzijdse integratie remember).
Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat was JOUW reden om op een marokkaans forum te gaan prikken?

was het naar aanleiding van de vele berichten in de media?
Ben je geintresseerd in de Marokkaanse cultuur?
In ieder geval, vul het maar in.Beschouw het als een open vraag, want iedere prikker heeft weer andere motivaties.


Dit geldt overigens voor alle prikkers ongeacht afkomst.

mark61
10-03-04, 11:45
Ik ben altijd geïnteresseerd in mijn medelanders. Ik ken genoeg Turken en nog wat ander volk, maar Marokkanen zijn ondervertegenwoordigd in mijn kennissenkring. Als bovendien de hele dag de kranten volstaan over Marokkanen dit en Marokkanen dat moet ik dan toch maar eens gaan kijken hoe of 'die lui' dan wel echt zijn. Volgens zichzelf. Verder interesseren de meeste culturen me wel.

Lees overal maar 'Nederlanders van ... afkomst', maar das zo lang. Verder nog wat?

taouanza
10-03-04, 11:46
Ik was benieuwd naar de beruchte Maroc.nl uit de media.:D

Goodnight
10-03-04, 11:47
Geplaatst door mark61
Ik ben altijd geïnteresseerd in mijn medelanders. Ik ken genoeg Turken en nog wat ander volk, maar Marokkanen zijn ondervertegenwoordigd in mijn kennissenkring. Als bovendien de hele dag de kranten volstaan over Marokkanen dit en Marokkanen dat moet ik dan toch maar eens gaan kijken hoe of 'die lui' dan wel echt zijn. Volgens zichzelf. Verder interesseren de meeste culturen me wel.

Lees overal maar 'Nederlanders van ... afkomst', maar das zo lang. Verder nog wat?

ik weet niet wat je verder kwijt wil?

Het was de media dus die het hem deed bij jou?

tenminste dat maak ik hieruit op....

Goodnight
10-03-04, 11:48
ow voor diegenen die benieuwd waren naar mijn reden:

Ik zat op een ander forum en voelde me dara niet happy.was de enige Marokkaanse.nadat ik voor antisemitisch werd uitgemaakt hield ik het voor gezien.

Joesoef
10-03-04, 11:49
Ik voelde gewoon dat deze vraag vandaag zou komen.....


Vraag me niet waarom ;)

Dragon_Khan
10-03-04, 11:49
Ik zat voordien te lezen op het volkskrant forum en daar hadden ze het over deze site. Hoe errug die wel niet was enzo, racistisch blablabla (je kent dat wel).

Maar ik ben ook een tijdje weg geweest.
Ik heb het druk gehad met school enzo en was daarna mijn nick vergeten :o, maar nu kon ik em me opeens herinneren.

Zwarte Schaap
10-03-04, 11:50
Normaal gesproken hou ik me verre van discussies en praatgroepjes maar na 11 september 2001 kwam ik een keer hier toevallig verzeild en zag ik hoe men de jonge marokkanen uit hun tent lokte met allerlei beledigingen en vooroordelen en daar veel plezier aan beleefden.

Met in mijn achterhoofd dat maroc.nl in de media negatief beschreven werd dacht ik dat ik daar wat aan zou kunnen doen. Mijn primaire doel was dus hier om gebruik te maken van mijn hobby (Marokko en Marokkanen en de maatschappij) zodat de mensen die hier NVDD/maroc.nl bezoeken van een andere mening bediend zouden kunnen worden.

Voor de pubers en anderen wilde ik aantonen dat je kan discusseren zonder zwaar te schelden en elkaar te beledigen ( met de tijd ben ik ook niet ongevoelig gebleken voor dergelijke misstappen, maar ik probeer me nog steeds te houden aan mijn oorspronkelijke gedachte).

En voor mezelf leer ik beter argumenteren en schrijven en at last but not at least, ik leer héél veel van de andere prikkers !

Dragon_Khan
10-03-04, 11:54
Geplaatst door Joesoef
Ik voelde gewoon dat deze vraag vandaag zou komen.....


Vraag me niet waarom ;)

OMFG je bent helderziend! :schok:
(Een nieuwe reden om Maroc.nl te bezoeken: de helderziende Joesoef!)

Hmm hier moet winst op te maken zijn.. euh ik bedoel dit kan gebruikt worden ten dienste van de mensheid!

Door Joesoef ingestraalde flessen water, voor slechts 50€ per liter!

Goodnight
10-03-04, 11:56
Geplaatst door Joesoef
Ik voelde gewoon dat deze vraag vandaag zou komen.....


Vraag me niet waarom ;)

telepathische vermogens?

Al Sawt
10-03-04, 11:58
Geplaatst door Dragon_Khan
Ik zat voordien te lezen op het volkskrant forum en daar hadden ze het over deze site. Hoe errug die wel niet was enzo, racistisch blablabla (je kent dat wel).
. Dat was ook mijn reden. Het werdt als racistisch en anti-semitisch afgeschildert.



Een andere belangrijke reden; is de aanwezigheid van prikkers met uiteenlopende meningen en vooroordelen. En wat is leuker, om die veroordelen en meningen te ontkrachten.

Goodnight
10-03-04, 12:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Normaal gesproken hou ik me verre van discussies en praatgroepjes maar na 11 september 2001 kwam ik een keer hier toevallig verzeild en zag ik hoe men de jonge marokkanen uit hun tent lokte met allerlei beledigingen en vooroordelen en daar veel plezier aan beleefden.

Met in mijn achterhoofd dat maroc.nl in de media negatief beschreven werd dacht ik dat ik daar wat aan zou kunnen doen. Mijn primaire doel was dus hier om gebruik te maken van mijn hobby (Marokko en Marokkanen en de maatschappij) zodat de mensen die hier NVDD/maroc.nl bezoeken van een andere mening bediend zouden kunnen worden.

Voor de pubers en anderen wilde ik aantonen dat je kan discusseren zonder zwaar te schelden en elkaar te beledigen ( met de tijd ben ik ook niet ongevoelig gebleken voor dergelijke misstappen, maar ik probeer me nog steeds te houden aan mijn oorspronkelijke gedachte).

En voor mezelf leer ik beter argumenteren en schrijven en at last but not at least, ik leer héél veel van de andere prikkers !

wat een leuke reactie!

Overigens valt het mij op dat de meesten naar aanleiding van berichten in de media zijn begonnen met prikken.

mark61
10-03-04, 12:01
Geplaatst door Goodnight
ik weet niet wat je verder kwijt wil?

Ik ben van nature breedsprakig, dus kan nog pagina's doorlullen. Dus bedoelde ik, verder nog vragen?


Het was de media dus die het hem deed bij jou?

Dat was de aanleiding, de reden staat in de eerste zin. Maar die 'demonisering', die na 11/9 totaal uit de hand liep, ja dat deed wel wat.

Goodnight
10-03-04, 12:02
Geplaatst door Dragon_Khan
OMFG je bent helderziend! :schok:
(Een nieuwe reden om Maroc.nl te bezoeken: de helderziende Joesoef!)

Hmm hier moet winst op te maken zijn.. euh ik bedoel dit kan gebruikt worden ten dienste van de mensheid!

Door Joesoef ingestraalde flessen water, voor slechts 50€ per liter!

:stout:

heeft hij je je nick weer toegefluisterd?

mark61
10-03-04, 12:02
Geplaatst door Joesoef
Ik voelde gewoon dat deze vraag vandaag zou komen.....
Vraag me niet waarom ;)

Geef nou s antwoord man.

taouanza
10-03-04, 12:02
Geplaatst door Goodnight
ik weet niet wat je verder kwijt wil?

Het was de media dus die het hem deed bij jou?

tenminste dat maak ik hieruit op....

Ja man die jongen begint echt eng te worden. :watte?:

mark61
10-03-04, 12:28
Geplaatst door taouanza
Ja man die jongen begint echt eng te worden.

Kap nah. Wat betekent :watte?: nou weer? Cryptografe.

Julien
10-03-04, 12:35
ik heb wel eens negatieve dingen gelezen over dit forum in de media, maar toen was ik alleen een bezoeker die niet poste.
Ik ben member geworden omdat ik op gegeven moment mee wou discussieren omdat

1. ik de multiculturele vraagstukken erg interessant vind
2. ik erg geinteresseerd ben in het Midden-Oosten/ de Islam
3. ik de vooroordelen over Frankrijk hier recht wou zetten
4. ik op 1 of andere manier leuker vindt te discussieren met andere allochtonen dan met nederlanders :D
(en jammer genoeg bestaat er geen france.nl of italia.nl )

Goodnight
10-03-04, 13:00
Geplaatst door Julien
ik heb wel eens negatieve dingen gelezen over dit forum in de media, maar toen was ik alleen een bezoeker die niet poste.
Ik ben member geworden omdat ik op gegeven moment mee wou discussieren omdat

1. ik de multiculturele vraagstukken erg interessant vind
2. ik erg geinteresseerd ben in het Midden-Oosten/ de Islam
3. ik de vooroordelen over Frankrijk hier recht wou zetten
4. ik op 1 of andere manier leuker vindt te discussieren met andere allochtonen dan met nederlanders :D
(en jammer genoeg bestaat er geen france.nl of italia.nl )

Maar je kan wel naar franse sites gaan toch?waarschijnlijk omdat er maar een handjevol franzen in NL woont?

Welke vooroordelen over France?Zijn gewoon feiten joh....

mark61
10-03-04, 13:10
Er zijn 32.375 Franse en 35.586 Italiaanse allochtonen in NL. En hun aantal neemt Gestaag Toe.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp?LA=nl&DM=SLNL&lp=Search/Search

Oh bij die link moet je dan eerst nog 'fransen' invullen, de juiste link kiezen en de weergave aanpassen. enfin.

theemuts
10-03-04, 13:12
Al sinds een hele tijd voor de 11e sept. was ik aktief op Marokkaanse forums.

Was altijd cultuurrelativist in de oude cultuur van het 'linkse denken'. Ik was erg geïnteresseerd in etnische minderheden. Toch begon ik me steeds meer te ergeren aan de voorkeurspositie die verschillende, vooral moslimjongeren, voor zich gingen opeisen t.a.v. bijv. Gebedsruimtes op bepaalde plaatsen en aanpassingen op plaatsen waar die voorheen niet waren.
Toen kwam het manifest van P.Scheffer (multicultureel drama) en begon ik te ontwaken uit mijn geïndoctrineerde cultuurrelativistische houding.

Na de 11e sept. toen ik op diverse forums instemmende geluiden te lezen kreeg, begon ik echt wakker te worden.
Nu zie ik het extreme islamisme als mijn vijand, evenals het extreme islamisme mijn cultuur ervaart als hun vijand. Op stand.nl vertelde net een Arabische vrouw dat Arabische zenders de westerse jeugd steeds oproept zich niet aan te passen aan de westerse cultuur, dus niet aan te passen aan de wereld waar ik opgegroeid ben.

Daar alle allochtonen hierheen gekomen zijn, en ik niet naar hen, vind ik dat iedereen uit een andere cultuur zich hier aan de bestaande cultuur moet aanpassen.

taouanza
10-03-04, 13:16
Geplaatst door theemuts
Al sinds een hele tijd voor de 11e sept. was ik aktief op Marokkaanse forums.

Was altijd cultuurrelativist in de oude cultuur van het 'linkse denken'. Ik was erg geïnteresseerd in etnische minderheden. Toch begon ik me steeds meer te ergeren aan de voorkeurspositie die verschillende, vooral moslimjongeren, voor zich gingen opeisen t.a.v. bijv. Gebedsruimtes op bepaalde plaatsen en aanpassingen op plaatsen waar die voorheen niet waren.
Toen kwam het manifest van P.Scheffer (multicultureel drama) en begon ik te ontwaken uit mijn geïndoctrineerde cultuurrelativistische houding.

Na de 11e sept. toen ik op diverse forums instemmende geluiden te lezen kreeg, begon ik echt wakker te worden.
Nu zie ik het extreme islamisme als mijn vijand, evenals het extreme islamisme mijn cultuur ervaart als hun vijand. Op stand.nl vertelde net een Arabische vrouw dat Arabische zenders de westerse jeugd steeds oproept zich niet aan te passen aan de westerse cultuur, dus niet aan te passen aan de wereld waar ik opgegroeid ben.

Daar alle allochtonen hierheen gekomen zijn, en ik niet naar hen, vind ik dat iedereen uit een andere cultuur zich hier aan de bestaande cultuur moet aanpassen.


Aldus de theemuts :haha:





:verward:

Julien
10-03-04, 13:16
Geplaatst door mark61
Er zijn 32.375 Franse en 35.586 Italiaanse allochtonen in NL. En hun aantal neemt Gestaag Toe.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp?LA=nl&DM=SLNL&lp=Search/Search

Oh bij die link moet je dan eerst nog 'fransen' invullen, de juiste link kiezen en de weergave aanpassen. enfin.

ja maar de franse of italiaanse gemeenschap in NL is niet broederlijk met elkaar als de Marokkaanse gemeenschap (jammer genoeg). de enige franse/ italiaanse fora zijn die van nederlandse francofielen of italofielen zoals Filip Freriks of Michiel van Praag :D

Goodnight, ik had het over de vooroordelen dat Fransen "racistisch, arrogant, gesloten"etc. zouden zijn.

Goodnight
10-03-04, 13:18
Geplaatst door mark61
Er zijn 32.375 Franse en 35.586 Italiaanse allochtonen in NL. En hun aantal neemt Gestaag Toe.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/start.asp?LA=nl&DM=SLNL&lp=Search/Search

Oh bij die link moet je dan eerst nog 'fransen' invullen, de juiste link kiezen en de weergave aanpassen. enfin.

weer een nieuwigheidje geleerd.Bijna evenveel als de marokkanen dus.

theemuts
10-03-04, 13:19
Voorspelbare inhoudsloze reaktie Taouanza!

850
10-03-04, 13:19
Geplaatst door Goodnight
Misschien is dit ooit ter sprake geweest, maar dat was dan voor mijn tijd en ik ben er toch ook wel een beetje nieuwsgierig naar.

Op dit forum prikken best wel veel niet Marokkanen ( wat ik overigens heel leuk vindt, wederzijdse integratie remember).
Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat was JOUW reden om op een marokkaans forum te gaan prikken?

was het naar aanleiding van de vele berichten in de media?
Ben je geintresseerd in de Marokkaanse cultuur?
In ieder geval, vul het maar in.Beschouw het als een open vraag, want iedere prikker heeft weer andere motivaties.


Dit geldt overigens voor alle prikkers ongeacht afkomst.

:roker: Nadat ik als kaaskoppie 12x marokko bezocht had en 2 Marokkaanse vriendinnetjes had gehad en ik meer dan 200 cassettes heb van chaabi en atlas muziek en ik altijd iedere dag aan marokko denk, werd het maar eens tijd om ook de marokkanen op maroc.nl lastig te gaan vallen met slappe praatjes...............

mark61
10-03-04, 13:20
Geplaatst door Julien
Goodnight, ik had het over de vooroordelen dat Fransen "racistisch, arrogant, gesloten"etc. zouden zijn.

Zijn dat dan vooroordelen? Ik heb Frankrijk onder mijn ogen zien veranderen. Vooral sinds ik daar met een 'gekleurd' vriendinnetje kwam. Frankrijk no more, zei de ex-francofiel (door opvoeding, niet keuze).

850
10-03-04, 13:23
Geplaatst door Julien
ik had het over de vooroordelen dat Fransen "racistisch, arrogant, gesloten"etc. zouden zijn.

zo'n beetje elke fransoos voelt zich volgens mij beter dan de rest vd wereld..........net zoals Britten dat ook zo voelen over zichzelf.....
Duitsers, Belgen, Nederlanders, etc. hebben dat veeeeeeel minder......

mark61
10-03-04, 13:24
Geplaatst door Goodnight
weer een nieuwigheidje geleerd.Bijna evenveel als de marokkanen dus.

Nou ja, dat zijn er volgens dezelfde criteria 295.332 (= personen van wie tenminste 1 ouder niet in NL is geboren.)

taouanza
10-03-04, 13:27
Geplaatst door theemuts
Voorspelbare inhoudsloze reaktie Taouanza!


:haha:

taouanza
10-03-04, 13:27
Geplaatst door theemuts
Voorspelbare inhoudsloze reaktie Taouanza!


:haha:

MocroStyle
10-03-04, 13:28
Geplaatst door 850
:roker: Nadat ik als kaaskoppie 12x marokko bezocht had en 2 Marokkaanse vriendinnetjes had gehad en ik meer dan 200 cassettes heb van chaabi en atlas muziek en ik altijd iedere dag aan marokko denk, werd het maar eens tijd om ook de marokkanen op maroc.nl lastig te gaan vallen met slappe praatjes...............

Een voorliefde voor Marokko en haar cultuur? grappig...

Ik ben van de oude garde, sinds de oprichting van maroc.nl lid..en daarom onderscheiden met 9 strafpunten. Achteraf een houding die maroc.nl tal van nieuwe leden heeft bezorgd. angkor;)

Joesoef
10-03-04, 13:33
Ben hier geloof ik blijven plakken na de introductie van Ramadan SMS, wel een keertje me nick kwijt geraakt na een upgrade. Toen kon je nog de ip nummers zien van prikkers. Heeeel interessant......

Julien
10-03-04, 13:33
Geplaatst door mark61
Zijn dat dan vooroordelen? Ik heb Frankrijk onder mijn ogen zien veranderen. Vooral sinds ik daar met een 'gekleurd' vriendinnetje kwam. Frankrijk no more, zei de ex-francofiel (door opvoeding, niet keuze).

jammer dat je zo makkelijk van mening bent te veranderen. die achtelijke fransen die jouw vriendin discrimineerden vergeten namelijk dat het Franse volk net zo multiraciaal is als het Amerikaanse of Russische volk. Fransen zijn 1 van de weinige Europese volken waar geen stereotiep uiterlijk bij hoort.

(zeg dat maar tegen die achtelijke fransen de volgende x als je daar bent)

Zwarte Schaap
10-03-04, 13:34
Geplaatst door 850
:roker: Nadat ik als kaaskoppie 12x marokko bezocht had en 2 Marokkaanse vriendinnetjes had gehad Toch geen minderjarige meisjes?

Goodnight
10-03-04, 13:36
Geplaatst door theemuts
Al sinds een hele tijd voor de 11e sept. was ik aktief op Marokkaanse forums.

Was altijd cultuurrelativist in de oude cultuur van het 'linkse denken'. Ik was erg geïnteresseerd in etnische minderheden. tot hier kon ik er mee instemmen

Toch begon ik me steeds meer te ergeren aan de voorkeurspositie die verschillende, vooral moslimjongeren, voor zich gingen opeisen t.a.v. bijv. Gebedsruimtes op bepaalde plaatsen en aanpassingen op plaatsen waar die voorheen niet waren. wat voor voorkeusrpostie bedoel je?Dat ze gelijke rechten eisen zie je als een voorkeurspositie?gebedsruimes eisen waar?Als mensen een bepaalde wens hebben en men kan daar aan tegenkomen dan hoeft dat niet per definitie negatief te zijn.En welke aanpassingen bedoel je?Ik moet gelijk aan bejaarden denken die ook allerlei aanpassingen krijgen, maar ik denk dat je dat niet bedoelt.

Toen kwam het manifest van P.Scheffer (multicultureel drama) en begon ik te ontwaken uit mijn geïndoctrineerde cultuurrelativistische houding. ken ik niet dat manifest.....maar je bedoelt waarschijnlijk dat je werd bevestigd in je keurig weggestopte vooroordelen die je voorheen niet wilde of durfde te uiten.Door zo'n manifest voelde je je gesterkt en openlijk mee naar buiten treden.


Na de 11e sept. toen ik op diverse forums instemmende geluiden te lezen kreeg, begon ik echt wakker te worden. gek...na 11 september werd ik ook ineens wakker en zag in dat de zogenaamde acceptatie van wie ik ben en waar ik voor sta gewoon een illusie was.Mijn luchtballonetje werd leeggeprikt op het moment dat ik of familie die een hoofdoekje droegen opmerkingen naar hun hoofd kregen van willekeurige mensen op straat.Het welbekende rot op naar je eigen kutland was op een gegeven moment net een soort van groet.


Nu zie ik het extreme islamisme als mijn vijand, evenals het extreme islamisme mijn cultuur ervaart als hun vijand. wat versta je onder extreme islam?

Op stand.nl vertelde net een Arabische vrouw dat Arabische zenders de westerse jeugd steeds oproept zich niet aan te passen aan de westerse cultuur, dus niet aan te passen aan de wereld waar ik opgegroeid ben. ja we krijgen dat dagelijks te horen voor het slapen gaan en bij het opstaan: pas je vooral niet aan......wat een onzin!bovendien kijkt het merendeel van de jeugd naar TMF en MTV.


Daar alle allochtonen hierheen gekomen zijn, en ik niet naar hen, vind ik dat iedereen uit een andere cultuur zich hier aan de bestaande cultuur moet aanpassen.

Aanpassen dient te gebeuren aan beide kanten, wheater u like it or not!
Ik zal zeker het land waar ik in leef en mijn kinderen ook respecteren, evenals de mensen die er leven.Maar ik ga niet wie ik ben of waar ik voor sta omdat men vindt dat ik mij dien aan te passen aan de cultuur.Ik pas me aan, maar op mijn manier en dat gaat hartstikke prima.

Maar dat was dus jouw reden om op maroc.nl te prikken? :D

Goodnight
10-03-04, 13:39
Geplaatst door Julien
ja maar de franse of italiaanse gemeenschap in NL is niet broederlijk met elkaar als de Marokkaanse gemeenschap (jammer genoeg). de enige franse/ italiaanse fora zijn die van nederlandse francofielen of italofielen zoals Filip Freriks of Michiel van Praag :D

Goodnight, ik had het over de vooroordelen dat Fransen "racistisch, arrogant, gesloten"etc. zouden zijn.

Duuh vind je het raar, twee nationalistische culturen bij elkaar,dat gaat bijten.

En eerlijk gezegd vond ik de Fransen over het algemeen wel racistisch, arrogant en gesloten.Ben er een paar keer geweest en ik vind ze helemaal niet aardig.Sorry dat ik het moet zeggen.

Ik praat overigens alleen over de ervaringen die ik zelf heb.Dit zal heus niet voor alle Fransozen gelden.

Goodnight
10-03-04, 13:41
Geplaatst door 850
:roker: Nadat ik als kaaskoppie 12x marokko bezocht had en 2 Marokkaanse vriendinnetjes had gehad en ik meer dan 200 cassettes heb van chaabi en atlas muziek en ik altijd iedere dag aan marokko denk, werd het maar eens tijd om ook de marokkanen op maroc.nl lastig te gaan vallen met slappe praatjes...............

waar allemaal geweest?
Zo ik heb niet eens 1 bandje...en Atlas is the best!!!

Goodnight
10-03-04, 13:42
Geplaatst door Joesoef
Ben hier geloof ik blijven plakken na de introductie van Ramadan SMS, wel een keertje me nick kwijt geraakt na een upgrade. Toen kon je nog de ip nummers zien van prikkers. Heeeel interessant......

owja die ramadan smsjes die dik een uur na etenstijd kwamen.

Ik vindt jammer dat je ip nummers niet meer kan zien.......echt stom dat ze die weg hebben gehaald.

850
10-03-04, 13:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Toch geen minderjarige meisjes?

Nee maar dat komt omdat ik nou eenmaal geen greintje interesse hebt in jonge meiden. Anders had het mij niet uitgemaakt.
Ik heb n vriend in Midelt wonen en die heeft als 35 jarige n 14 jarige vriendinnetje waar hij al meer dan n jaar seksueel mee omgaat. Naast dat ie getrouwd is met n 20 jarige vrouw.
En ook in Khenifra had ik vroeger n vriend wonen die niet moeilijk deed om met minderjarige meiden naar bed te gaan.......waarbij hij mij ook wel eens probeerde te koppelen aan n jonge meid.

850
10-03-04, 13:49
Geplaatst door Goodnight
waar allemaal geweest?
Zo ik heb niet eens 1 bandje...en Atlas is the best!!!

:roker: Rouicha Rules!

Kben bijna overal geweest in Marokko.....van noord naar zuid en van west naar oost......
Maar de Moyen Atlas en Haut Atlas zijn de beste en allermooiste plekken. :D:D:D

Zwarte Schaap
10-03-04, 13:49
Geplaatst door 850
Nee maar dat komt omdat ik nou eenmaal geen greintje interesse hebt in jonge meiden. Anders had het mij niet uitgemaakt.
Ik heb n vriend in Midelt wonen en die heeft als 35 jarige n 14 jarige vriendinnetje waar hij al meer dan n jaar seksueel mee omgaat. Naast dat ie getrouwd is met n 20 jarige vrouw.
En ook in Khenifra had ik vroeger n vriend wonen die niet moeilijk deed om met minderjarige meiden naar bed te gaan.......waarbij hij mij ook wel eens probeerde te koppelen aan n jonge meid.

Toffe vrienden.....

mark61
10-03-04, 13:52
Geplaatst door Julien
jammer dat je zo makkelijk van mening bent te veranderen. die achtelijke fransen die jouw vriendin discrimineerden vergeten namelijk dat het Franse volk net zo multiraciaal is als het Amerikaanse of Russische volk. Fransen zijn 1 van de weinige Europese volken waar geen stereotiep uiterlijk bij hoort.

(zeg dat maar tegen die achtelijke fransen de volgende x als je daar bent)

Hoezo makkelijk? Ik ben 20 jaar achterelkaar elke zomer in Frankrijk geweest, dan zie je de verandering langzaam plaatsvinden. De Intermarché-opmars, de rond point-explosie, de omgangsvormen...ik ken ook Fransen die daarover klagen. Zolang ik in mijn eentje ergens rondliep en blijkbaar zoveel Frans sprak dat de natives niet restless werden (en me af en toe voor Fransman aanzagen) ging dat best. Maar je moet geen gekleurde vriendinnetje mee gaan nemen want dan reageren dezelfde mensen opeens heel anders. Ja, die arrogantie slaat meestal op de bejegening van niet fatsoenlijk Frans sprekende buitenlanders. Daar is wel wat voor te zeggen, maar aan de andere kant maak je dat in GB of D veel minder mee, dat dédain over iemand die de locale taal niet beheerst. Dat zo'n buitenlander misschien 5 andere talen spreekt en de gemiddelde Fransman geen enkele, dat doet er dan niet toe. Zelfs Amerikanen vinden het nog wel eens dom van zichzelf dat ze alleen Engels spreken.

Goodnight
10-03-04, 13:53
Geplaatst door 850
:roker: Rouicha Rules!

Kben bijna overal geweest in Marokko.....van noord naar zuid en van west naar oost......
Maar de Moyen Atlas en Haut Atlas zijn de beste en allermooiste plekken. :D:D:D

:ego:

850
10-03-04, 13:57
Geplaatst door Goodnight
:ego:

:D ooh god, ik heb weer n Riffie op de tenen getrapt.........

Helpt t als ik zeg dat Chefchaouen 1 vd mooiste stadjes van Marokko is? ;)

850
10-03-04, 13:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Toffe vrienden.....

Inderdaad

Goodnight
10-03-04, 14:00
Geplaatst door 850
:D ooh god, ik heb weer n Riffie op de tenen getrapt.........

Helpt t als ik zeg dat Chefchaouen 1 vd mooiste stadjes van Marokko is? ;)

Wat lul je nou?
Ik kom uit het mooie Zuiden man.Dat was een arrogant koppie, zo van i know.....pfff alles moeten voorkauwen

850
10-03-04, 14:16
Geplaatst door Goodnight
Wat lul je nou?
Ik kom uit het mooie Zuiden man.Dat was een arrogant koppie, zo van i know.....pfff alles moeten voorkauwen

Zeg dat dan meteen........ :auw2:
Dit :ego: smiley wordt meestal door Riffies gebruikt.
Je komt toch niet uit Marrakech huh? Want dat vind ik n stinkstad met al die gore stinkbrommertjes....... :gniffel:

Goodnight
10-03-04, 14:19
Geplaatst door 850
Zeg dat dan meteen........ :auw2:
Dit :ego: smiley wordt meestal door Riffies gebruikt.
Je komt toch niet uit Marrakech huh? Want dat vind ik n stinkstad met al die gore stinkbrommertjes....... :gniffel:

Marrakech is de ''parel van het Zuiden'' moet eigenlijk robijn zijn vanwege de rode kleur.En ondanks al die vieze brommertjes is het een mooie stad!

Julien
10-03-04, 14:22
Nu we toch aan t opscheppen zijn.. :p

ik ben 2x in Tanger geweest.

en 1x in Tetouan en Ouarzazate/

Tetouan is een schritterende stad.

28 april ga ik naar Spanje en een paar dagen Marokko.

850
10-03-04, 14:25
Geplaatst door Goodnight
Marrakech is de ''parel van het Zuiden'' moet eigenlijk robijn zijn vanwege de rode kleur.En ondanks al die vieze brommertjes is het een mooie stad!

Het uitzicht is mooi in Marrakech. In de verte die mooie prachtige bergen te zien liggen......
Ben je weleens in Setti Fadma geweest? 1 uur rijden onder Marrakech. De aller aller aller allermooiste plek in Marokko.........tis n sprookjes plek. Prachtig in de bergen........ :fplet: :lole: :fparty:

Dragon_Khan
10-03-04, 14:41
Geplaatst door Goodnight
:stout:

heeft hij je je nick weer toegefluisterd?

Ja ik kan geen andere reden bedenken, dus het moet wel zo zijn!

Een tweede wonder! Joesoef moet niet alleen zalig, maar ook heilig verklaard worden! :duim:

Verder wil ik zeggen dat de reden waarom zo veel mensen hier zijn gekomen via de media ook aan het subfora ligt waarin deze topic gepost is. (Namelijk het Nieuws van de dag)

MocroStyle
10-03-04, 14:43
Geplaatst door 850
Het uitzicht is mooi in Marrakech. In de verte die mooie prachtige bergen te zien liggen......
Ben je weleens in Setti Fadma geweest? 1 uur rijden onder Marrakech. De aller aller aller allermooiste plek in Marokko.........tis n sprookjes plek. Prachtig in de bergen........ :fplet: :lole: :fparty:

Ben er voor het eerst geweest afgelopen zomer. Inderdaad een erg mooi berggebied..met ook een waterval. Het einde van mijn videoopnames, want daar bleek mijn camera niet waterproof te zijn.

Julien, wat vond je van Ouarzazate...mijn home town. En niet zeuren over de hoge temperaturen in de zomer.

850
10-03-04, 14:50
Geplaatst door MocroStyle
Ben er voor het eerst geweest afgelopen zomer. Inderdaad een erg mooi berggebied..met ook een waterval. Het einde van mijn videoopnames, want daar bleek mijn camera niet waterproof te zijn.

Julien, wat vond je van Ouarzazate...mijn home town. En niet zeuren over de hoge temperaturen in de zomer.

:duim: Tegek heh! :love::love: Setti Fadma is n godenplek op aarde.
:hihi: Stond je te filmen in die waterval?


:zwaai: Warzazat is alleen maar leuk vanwege het uitzicht op de bergen.....

Goodnight
10-03-04, 14:51
Ourzazate rules! :duim:

Goodnight
10-03-04, 14:52
Moet nog heel van Marokko ontdekken....dus die watervallen ken ik helaas niet. :confused:

MocroStyle
10-03-04, 14:54
Geplaatst door 850
:duim: Tegek heh! :love::love: Setti Fadma is n godenplek op aarde.
:hihi: Stond je te filmen in die waterval?

Een vriend gleed uit. Je kan het laatste stukje nog zien op de band...daarna krijg je een blauw scherm...maar dat is niet het beeld onder water.. :melig2:

850
10-03-04, 15:13
Geplaatst door Goodnight
Moet nog heel van Marokko ontdekken....dus die watervallen ken ik helaas niet. :confused:


:hihi: Je moet eens de Morocco reisgids van Lonely Planet kopen. Staan alle mooie plekken van Marokko in...........

850
10-03-04, 15:18
Geplaatst door MocroStyle
Een vriend gleed uit. Je kan het laatste stukje nog zien op de band...daarna krijg je een blauw scherm...maar dat is niet het beeld onder water.. :melig2:

:hihi: Is wel ironisch dat het beeld blauw werd........
:verrassin Camera toch niet kapot heh?
Hoe zijn jullie er heen gegaan? Door n klein straatschoffie erheen gebracht? Of n "officiele" gids?
Ik heb die waterval nooit gezien. Kben alleen de bergen ingedoken, hoewel er wel vaak gevraagd werd of ik de cascades wilde bezoeken.
"for you special price my friend" :rolleyes:

mark61
10-03-04, 15:20
Geplaatst door 850
"for you special price my friend"[/I] :rolleyes:

Goh, hoef je niet eens Frans te lullen om een beetje rond te komen?

850
10-03-04, 15:34
Geplaatst door mark61
Goh, hoef je niet eens Frans te lullen om een beetje rond te komen?

:wink: Donnez moi un bonbon? Donnez moi un dirham? :fuckit:

mark61
10-03-04, 15:37
Geplaatst door 850
:wink: Donnez moi un bonbon? Donnez moi un dirham? :fuckit:

Gek, in Turkije willen ze ook altijd een bonbon. Danwel een pen, is dat niet stichtelijk?

MocroStyle
10-03-04, 15:44
Geplaatst door 850
:hihi: Is wel ironisch dat het beeld blauw werd........
:verrassin Camera toch niet kapot heh?
Hoe zijn jullie er heen gegaan? Door n klein straatschoffie erheen gebracht? Of n "officiele" gids?
Ik heb die waterval nooit gezien. Kben alleen de bergen ingedoken, hoewel er wel vaak gevraagd werd of ik de cascades wilde bezoeken.
"for you special price my friend" :rolleyes:

Camera wel kapot, videoband hebben we nog wel kunnen redden.

Samen met wat vrienden uit Marakkech ben ik er naartoe gegaan. Als gids gebruiken we meestal een familielid uit desbetreffende stad..wat extra lunchkosten, maar neemt wel veel werk (prijsonderhandelingen, bestellingen, etc.) uit de hand.

Je hebt langs de weg dat riviertje lopen, als je die oversteekt en de bergen daar intrekt..dan kom je op een gegeven moment uit bij een open vlakte en waterval.

volgens mij erg off-topic allemaal :o

Immanuel
10-03-04, 15:49
Het valt mij altijd op dat marokkanen klagen over discriminatie en uitsluiting. Na een aantal incidenten kwam ik tot het inzicht dat ze zelf net zo erg zijn. Daarom prik ik dus, om de marokkanen een spiegel voor te houden.

850
10-03-04, 16:02
Geplaatst door mark61
Gek, in Turkije willen ze ook altijd een bonbon. Danwel een pen, is dat niet stichtelijk?

Kinderen en snoep is universeel zoals je weet. En pennen kunnen ze verpatsen aan de kruidenier.

850
10-03-04, 16:14
Geplaatst door MocroStyle
Camera wel kapot, videoband hebben we nog wel kunnen redden.

Samen met wat vrienden uit Marakkech ben ik er naartoe gegaan. Als gids gebruiken we meestal een familielid uit desbetreffende stad..wat extra lunchkosten, maar neemt wel veel werk (prijsonderhandelingen, bestellingen, etc.) uit de hand.

Je hebt langs de weg dat riviertje lopen, als je die oversteekt en de bergen daar intrekt..dan kom je op een gegeven moment uit bij een open vlakte en waterval.

volgens mij erg off-topic allemaal :o

:roker: off-topic is my middle name.

Moet je de rivier oversteken over dat krakkemikkige houten bruggetje tegenover de huisjes en hoteletjes?
Ik ben de asfaltweg helemaal afgelopen in het dorp evenwijdig aan de rivier en dat gaat dan over in n klote pad vol keien en laagwater. Kheb n aantal blaren opgelopen over dat keienpad. Maar na zo'n 2 kilometer gaat het over in n steil klimmend voet/ezelspad de bergen in. Yoepie.........heel mooiiiiiiii

:schreeuw: Balen dat de camera kapot is........fuckking hell. Dat zal de sfeer wel verknalt hebben..........
Ja is wel n voordeel om met iemand mee te gaan. Dan wordt je ook minder lastig gevallen door wannabe-gidsjes.
Lag er nog sneeuw in de zomer?
Ik ben er alleen in de winter en herfst geweest........veel sneeuw en ook erg koud.

taouanza
10-03-04, 18:14
Geplaatst door 850
:duim: Tegek heh! :love::love: Setti Fadma is n godenplek op aarde.




Joh wrijft er maar lekker in nu ik heb besloten naar Turkije te gaan.:moe:

MocroStyle
10-03-04, 18:49
Geplaatst door 850
:roker: off-topic is my middle name.

Moet je de rivier oversteken over dat krakkemikkige houten bruggetje tegenover de huisjes en hoteletjes?
Ik ben de asfaltweg helemaal afgelopen in het dorp evenwijdig aan de rivier en dat gaat dan over in n klote pad vol keien en laagwater. Kheb n aantal blaren opgelopen over dat keienpad. Maar na zo'n 2 kilometer gaat het over in n steil klimmend voet/ezelspad de bergen in. Yoepie.........heel mooiiiiiiii

:schreeuw: Balen dat de camera kapot is........fuckking hell. Dat zal de sfeer wel verknalt hebben..........
Ja is wel n voordeel om met iemand mee te gaan. Dan wordt je ook minder lastig gevallen door wannabe-gidsjes.
Lag er nog sneeuw in de zomer?
Ik ben er alleen in de winter en herfst geweest........veel sneeuw en ook erg koud.

Ik heb geen 2km gelopen nadat we de auto hadden geparkeerd aan het einde van de geasfalteerde weg. Grindpadje op, riviertje overgestoken en toen het voetpad de bergen in. Je komt langs wat souvenierkraampjes en restaurantjes (leuk gezicht middenin een bebost berggebied) en uiteindelijk kom je aan bij een watervalletje.

We hebben dat verder niet meer kunnen film, maar de sfeer had er zeker niet onder te lijden hoor. En ja, die opdringerige mensen..wat doe je eraan. Het was overigens hartje zomer, winterperiode levert vast een ander plaatje op.

Al Sawt
10-03-04, 18:54
Geplaatst door theemuts


Nu zie ik het extreme islamisme als mijn vijand, En heeft die vijand al toegeslagen? Of heeft die vijand zijn dreigingen expliciet tegenover jou of je land geuit?

Volgens mij is het eerder een ziekelijke kwal die paranoia heet, dan een bestaan van een daadwerkelijke vijand.

Kortom een echte muts !

Goodnight
10-03-04, 18:56
Mocrostyle en 850 ( vooral 850) thanks voor raping my topic....

GJ: kwam je als leraar dan geen moslims tegen?
En hoe denk je nu over moslims?

Emannuel....niets menselijks is Marokkanen vreemd.
Helaas moet ik je hierin wel gelijk in geven.Sommige Marokkanen kunnen ook racistisch zijn.Maar dit is vooral onderling.

Al Sawt
10-03-04, 18:59
Geplaatst door 850
:D ooh god, ik heb weer n Riffie op de tenen getrapt.........

Helpt t als ik zeg dat Chefchaouen 1 vd mooiste stadjes van Marokko is? ;) Bij mij helpt het.

Heb nl familie wonen en het is een prachtige stadje.

Al Sawt
10-03-04, 19:03
Geplaatst door Julien
Nu we toch aan t opscheppen zijn.. :p

ik ben 2x in Tanger geweest.

en 1x in Tetouan en Ouarzazate/

Tetouan is een schritterende stad.

28 april ga ik naar Spanje en een paar dagen Marokko. Ondanks de kloof die een scheiding vormt tussen onze visies, ben je van harte welkom in Tetouan.

Al Sawt
10-03-04, 19:06
Geplaatst door Immanuel
Het valt mij altijd op dat marokkanen klagen over discriminatie en uitsluiting. Na een aantal incidenten kwam ik tot het inzicht dat ze zelf net zo erg zijn. Daarom prik ik dus, om de marokkanen een spiegel voor te houden. Hopelijk kan je een scheidslijn maken, tussen Marokkanen hier en Marokkanen in Marokko. En Nederlandse Marokkanen onderling.

Trouwens het is knap, dat je na 4 berichten al een spiegel kan voorhouden.

Al3arbi
10-03-04, 19:06
Geplaatst door Al Sawt
Ondanks de kloof die een scheiding vormt tussen onze visies, ben je van harte welkom in Tetouan.


Stuur `m gelijk ff naar Al-Bario of Djama3 Al-Mezwaq...:hihi:

Al Sawt
10-03-04, 19:08
Geplaatst door Al3arbi
Stuur `m gelijk ff naar Al-Bario of Djama3 Al-Mezwaq...:hihi: Julien krijgt alleen toeristische plekken te bezichten.

Arbi, je bent dus een Tetwani?

Al3arbi
10-03-04, 19:14
Geplaatst door Al Sawt
Julien krijgt alleen toeristische plekken te bezichten.

Arbi, je bent dus een Tetwani?


Touristisch? Naar Kasaba fe Rass djal Jbel Dersa..:hihi: Offuh naar Oued Laou. Ik ben helemaal gek op Oued Laou.

Jebli. Maar 50% van mijn ouders is in Tetouan opgegroeid.Zelf heb ik `t helemaal met Tetouan gehad. Time 2 expand.

MocroStyle
10-03-04, 19:19
Heren heren, dat ik een topic verkracht tot daar aan toe, maar een orgie beginnen dat lijkt mij net iets te ver gaan. :kwaad:

ontopic, anders krijgen jullie met Goodnight te maken..en dat wordt geen goede afloop van de avond:)

Al Sawt
10-03-04, 19:22
Geplaatst door Al3arbi
Touristisch? Naar Kasaba fe Rass djal Jbel Dersa..:hihi: Offuh naar Oued Laou. Ik ben helemaal gek op Oued Laou.

Jebli. Maar 50% van mijn ouders is in Tetouan opgegroeid.Zelf heb ik `t helemaal met Tetouan gehad. Time 2 expand. Als je Tetouan vergelijkt met Casablanca of Rabat, dan bedank ik god op mijn blote knieen dat ik niet in een van de 2 steden woon.

Maar Oued Laou, is best wel mooi en minder druk dan Tetouan.

Al3arbi
10-03-04, 19:30
Geplaatst door Al Sawt
Als je Tetouan vergelijkt met Casablanca of Rabat, dan bedank ik god op mijn blote knieen dat ik niet in een van de 2 steden woon.

Maar Oued Laou, is best wel mooi en minder druk dan Tetouan.


Ja dat wel. Casa en Rabat zijn niets voor me. 1x bezocht en wilde gelijk weer weg.

Marrakesj et Oued Laou. En incha`Allah volgend jaar naar Essouira en Ourzazate...:)

850
10-03-04, 19:32
Geplaatst door MocroStyle
Ik heb geen 2km gelopen nadat we de auto hadden geparkeerd aan het einde van de geasfalteerde weg. Grindpadje op, riviertje overgestoken en toen het voetpad de bergen in. Je komt langs wat souvenierkraampjes en restaurantjes (leuk gezicht middenin een bebost berggebied) en uiteindelijk kom je aan bij een watervalletje.

We hebben dat verder niet meer kunnen film, maar de sfeer had er zeker niet onder te lijden hoor. En ja, die opdringerige mensen..wat doe je eraan. Het was overigens hartje zomer, winterperiode levert vast een ander plaatje op.

Ja daar langs die souvenirswinkeltjes ben ik ook langsgelopen. Daarna krijg je n heel lang stuk van n kilometer of 2 met enkel maar keien, sompig gras en laagwater. Met hier en daar wat mensen aan het werk op hun boerenveldjes. Maar ja, ik ben dan ook nooit de rivier overgestoken. Ik neem aan dat er zomers minder water zal hebben gestroomd. En veel meer groen. Ik wist niet dat die waterval daaro was. je kunt het niet zien vanuit het dorp. Teminste, ik heb niks gezien.

Nou ik zou behoorlijk pissed off zijn als mn camera kapot is. Ik heb n keer mn fototoestel laten vallen van n bergwand en werd daar erg humeurig van. Ik wilde de kapotte camera nog oppakken beneden de bergwand want ik wilde geen troep achterlaten maar door het losse sneeuw en losse gruis gleed ik zelf naar beneden. Gelukkig kwam ik op n dikke laag sneeuw terrecht met daaronder n bos takken, want anders had ik slecht terrecht kunnen komen.

Zwarte Schaap
10-03-04, 19:35
Geplaatst door Al3arbi
Touristisch? Naar Kasaba fe Rass djal Jbel Dersa..:hihi: Offuh naar Oued Laou. Ik ben helemaal gek op Oued Laou.

Jebli. Maar 50% van mijn ouders is in Tetouan opgegroeid.Zelf heb ik `t helemaal met Tetouan gehad. Time 2 expand.

Mischien is el3akba del helouf ook wel wat voor hem.

850
10-03-04, 19:37
Geplaatst door Al Sawt
Als je Tetouan vergelijkt met Casablanca of Rabat, dan bedank ik god op mijn blote knieen dat ik niet in een van de 2 steden woon.

Maar Oued Laou, is best wel mooi en minder druk dan Tetouan.

:zweep: Rabat is toch echt wel mooier dan Tetouan.
:hihi: Tetouan is gewoon n drugshol met n hoop werkloos tuig.....

MocroStyle
10-03-04, 19:49
Geplaatst door 850
Ja daar langs die souvenirswinkeltjes ben ik ook langsgelopen. Daarna krijg je n heel lang stuk van n kilometer of 2 met enkel maar keien, sompig gras en laagwater. Met hier en daar wat mensen aan het werk op hun boerenveldjes. Maar ja, ik ben dan ook nooit de rivier overgestoken. Ik neem aan dat er zomers minder water zal hebben gestroomd. En veel meer groen. Ik wist niet dat die waterval daaro was. je kunt het niet zien vanuit het dorp. Teminste, ik heb niks gezien.

Nou ik zou behoorlijk pissed off zijn als mn camera kapot is. Ik heb n keer mn fototoestel laten vallen van n bergwand en werd daar erg humeurig van. Ik wilde de kapotte camera nog oppakken beneden de bergwand want ik wilde geen troep achterlaten maar door het losse sneeuw en losse gruis gleed ik zelf naar beneden. Gelukkig kwam ik op n dikke laag sneeuw terrecht met daaronder n bos takken, want anders had ik slecht terrecht kunnen komen.

Ik denk dat we inderdaad op dezelfde plek zijn geweest, in de zomer stroomt er niet zoveel water en met wat acrobatische sprongen ben je aan de overkant. nog wat linke rotsen beklimmen en opeens sta je in een open vlakte met een waterval. Is overigens niet te zien onderweg daar naartoe, dus dat kan wel kloppen.

En wat betreft die camera, vond het alleen jammer dat dit het einde van onze reisverslag betekende. In jouw geval was het ook bijna jouw einde :eek:

850
10-03-04, 20:38
Geplaatst door MocroStyle
Ik denk dat we inderdaad op dezelfde plek zijn geweest, in de zomer stroomt er niet zoveel water en met wat acrobatische sprongen ben je aan de overkant. nog wat linke rotsen beklimmen en opeens sta je in een open vlakte met een waterval. Is overigens niet te zien onderweg daar naartoe, dus dat kan wel kloppen.

En wat betreft die camera, vond het alleen jammer dat dit het einde van onze reisverslag betekende. In jouw geval was het ook bijna jouw einde :eek:

:lekpuh: Leuk dat we allebei op dezelfde plek zijn geweest. Dit is voor t eerst dat ik eens over Setti Fadma kan praten terwijl het al jarenlang mn lievelingsplek is.
Nu maar hopen dat jullie Setti fadma op een vd laatse dagen vd vakantie hebben bezocht. Tis n beetje lullig om n kapotte camera te hebben aan het begin vd vakantie.
Bij mij was dat akkevietje met de fotocamera slechts het begin vd ellende. Werd n dag later aangevallen door n hond. En een paar dagen later kreeg ik vlakbij Azrou bovenop n berg vreselijke pijn in mn linkerbeen en kon mn knie niet meer buigen. ik moest toen met 1 been naar beneden strompelen en iedere keer mn andere been ondersteunen en recht houden. Heb er n paar uur over gedaan om veilig beneden te komen dwars door de sneeuw en losse stenen. Daarna kon ik de rest vd vakantie amper meer lopen. :p

http://www.maroc.nl/photopost/data/500/19097settii.jpg
Dit is in de buurt van Setti fadma. Die berg die achter dat voetpaadje ligt is die hele grote berg die je ook in Setti Fadma kunt zien.

Al3arbi
10-03-04, 20:41
Waar ligt dit Setti Fadma?

850
10-03-04, 20:51
Geplaatst door Al3arbi
Waar ligt dit Setti Fadma?

Onder Marrakech

Amiticia
10-03-04, 20:54
Geplaatst door 850
Onder Marrakech

Marrakech zal wel heel mooi zijn, niet?
:)

850
10-03-04, 20:56
Geplaatst door allure
Marrakech zal wel heel mooi zijn, niet?
:)

Nee.
:)

Orakel
10-03-04, 21:21
Geplaatst door Goodnight
Misschien is dit ooit ter sprake geweest, maar dat was dan voor mijn tijd en ik ben er toch ook wel een beetje nieuwsgierig naar.

Op dit forum prikken best wel veel niet Marokkanen ( wat ik overigens heel leuk vindt, wederzijdse integratie remember).
Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat was JOUW reden om op een marokkaans forum te gaan prikken?

was het naar aanleiding van de vele berichten in de media?
Ben je geintresseerd in de Marokkaanse cultuur?
In ieder geval, vul het maar in.Beschouw het als een open vraag, want iedere prikker heeft weer andere motivaties.


Dit geldt overigens voor alle prikkers ongeacht afkomst.

Als ik het me juist herriner kwam ik er de eerste keer toevalligerwijs op terecht en de 2e keer n.a.v. de berichtgevingen in de media.

De eerste keer omdat er in het buurtcentrum veel gasten op maghreb zaten, bij de 3d chat om afspraakjes te hosselen.
Puriteins als ik ben deed ik daar natoeilijk nie aan mee :rolleyes: en heb toen gezocht op varianten van maghreb. Kwam via marokko (waar het veel over trouwen en andere ellende ging) uiteindelijk op maroc.nl terecht.

Tsjeezzz, wat werd er toen veel gescholden en vervloekt hier zeg. Men grossierde hier in ziektes, menselijke vleeswaar, moderne fatwa's en dreigbrieven.

Later via het nieuws weer terug gekomen en blijven hangen omdat ik eigenlijk geen leven heb.

Al Sawt
11-03-04, 00:43
Geplaatst door 850
:zweep: Rabat is toch echt wel mooier dan Tetouan.
:hihi: Tetouan is gewoon n drugshol met n hoop werkloos tuig..... Je raakt nu een gevoelige snaar. Tetouan is tientallen keer schoner, overzichtelijk en gastvrijer dan heel Rabat en Casablanca bij elkaar.

Voor kritiek op gebied van werkloosheid, verwijs ik je naar Rabat.

Goodnight
11-03-04, 06:38
Geplaatst door MocroStyle
Heren heren, dat ik een topic verkracht tot daar aan toe, maar een orgie beginnen dat lijkt mij net iets te ver gaan. :kwaad:

ontopic, anders krijgen jullie met Goodnight te maken..en dat wordt geen goede afloop van de avond:)

Absoluut aoutmaziert!

Dacht een interssante discussie op gang te brengen waarbij men gebroedelijk aan elkaar zou onthullen wat zijn/haar motieven waren om op maroc.nl te prikken, wordt het een toeristische discussie. :mad:

Goodnight
11-03-04, 06:43
Geplaatst door Orakel
Als ik het me juist herriner kwam ik er de eerste keer toevalligerwijs op terecht en de 2e keer n.a.v. de berichtgevingen in de media.

De eerste keer omdat er in het buurtcentrum veel gasten op maghreb zaten, bij de 3d chat om afspraakjes te hosselen.
[quote]Puriteins als ik ben deed ik daar natoeilijk nie aan mee :rolleyes: we geloven je helemaal...:rolleyes:

en heb toen gezocht op varianten van maghreb. Kwam via marokko (waar het veel over trouwen en andere ellende ging) uiteindelijk op maroc.nl terecht. dat was nu net de reden waarom ik op een gegeven moment kapte op maroc.nl.....heeeeel lang geleden...


Tsjeezzz, wat werd er toen veel gescholden en vervloekt hier zeg. Men grossierde hier in ziektes, menselijke vleeswaar, moderne fatwa's en dreigbrieven. de beschaving heeft ook hier toegeslagen dus.


Later via het nieuws weer terug gekomen en blijven hangen omdat ik eigenlijk geen leven heb.
:hihi:

KomMaar
11-03-04, 08:16
Zware explosies in station Madrid

Uitgegeven: 11 maart 2004 08:34

MADRID - Het treinstation Atocha in de Spaanse hoofdstad Madrid is donderdagochtend tijdens de ochtendspits opgeschrikt door zeker twee zware explosies. Dat heeft de Spaanse radio bericht.

Getuigen zeiden dat ze een zware explosie hoorden die twee minuten later werd gevolgd door een tweede. Verscheidene mensen zouden gewond zijn, aldus de radio. Een getuige zei dat een explosie in een trein plaatshad.




nu.nl

theemuts
11-03-04, 08:16
Explosies op drie stations in Madrid
MADRID - In de Spaanse hoofdstad Madrid zijn op drie treinstations aanslagen gepleegd. Behalve de explosie op het Madrileense treinstation Atocha zijn ook ontploffingen gehoord op de stations El Pozo en Santa Eugenia, aldus Spaanse functionarissen.

Door de ontploffingen zijn zeker vijftien doden gevallen en tientallen mensen gewond geraakt. De politie heeft de stations geëvacueerd en de omgeving afgezet.

Getuigen zeiden dat ze rond half acht explosies hoorden. Een ander zei drie ontploffingen te hebben gehoord. Een getuige zei dat een explosie in een trein op het station Atocha plaatshad. Twee wagons zouden zijn verwoest.

KomMaar
11-03-04, 08:28
Update:


Veel doden bij vier aanslagen in Madrid
Bron: CNN.com

Bij zeker vier explosies die binnen korte tijd na elkaar in de Spaanse hoofdstad Madrid plaatsvonden zijn rond half acht vanmorgen zeker dertig doden en veel gewonden gevallen. De aanslagen vonden plaats in treinen op verschillende stations tijdens het drukke spitsuur. Een van de getroffen stations is Atocha, het belangrijkste station van Madrid.

Komende zondag vinden in Spanje verkiezingen plaats. Mogelijk dat de aanslagen in verband hiermee door de terreurbeweging ETA zijn gepleegd. De Partido Popular, die op dit moment regeert, staat in zijn campagne lijnrecht tegenover de Baskische ETA. Over het algemeen geeft de ETA voorafgaand aan een aanslag een waarschuwing. Dat is in dit geval niet gebeurd, zodat het onzeker is of de ETA voor deze serie aanslagen verantwoordelijk is.

KomMaar
11-03-04, 08:35
Update:

95 doden meldt de Spaanse radio (Fok)

theemuts
11-03-04, 09:12
Echt vreselijk. Dit zal een ware heksenjacht inluiden naar ETA leden als het van die beweging afkomstig blijkt te zijn.

Wat een onmensen.

KomMaar
11-03-04, 09:34
http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040311/capt.mad80103110843.spain_explosion_mad801.jpg
http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040311/capt.mad80403110904.spain_explosion_mad804.jpg
http://us.news2.yimg.com/us.yimg.com/p/ap/20040311/capt.mad80303110900.spain_explosion_mad803.jpg

KomMaar
11-03-04, 09:35
Van Fok:


Jack Straw zegt dat het ETA is -dit hoorde hij van de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken

theemuts
11-03-04, 10:33
Er bleken nog meer bommen te zijn geweest. Die zijn onschadelijk gemaakt.

De ETA zoekt de uiterste confrontatie, ik hoorde een journalist zeggen dat de ETA zelfs graag heeft dat de partij van Aznar aan de macht blijft, daar ze zich dan beter kunnen profileren.

Wat een vreselijk kwaadaardige mensen.

nl-x
11-03-04, 10:49
Wedden dat het morgen zogenaamd alweer AlQaida is? :tover:

MocroStyle
11-03-04, 10:52
Geplaatst door nl-x
Wedden dat het morgen zogenaamd alweer AlQaida is? :tover:

Europese Tak van AlQaida (ETA)? :zozo:

KomMaar
11-03-04, 11:12
BBC World:
Veiligheidschef Madrid meldt: 131 doden

Fok:

Volgens radio 1 was er een uurtje geleden een Baskisch (ETA gerelateerd) radiostation dat volhield dat A-Q erachter zou kunnen zitten. Verklaring op radio 1 was dat de ETA het aantal slachtoffers onderschat had en nu een uitvlucht zocht..

Hansje
11-03-04, 11:18
Geplaatst door Goodnight
Misschien is dit ooit ter sprake geweest, maar dat was dan voor mijn tijd en ik ben er toch ook wel een beetje nieuwsgierig naar.

Op dit forum prikken best wel veel niet Marokkanen ( wat ik overigens heel leuk vindt, wederzijdse integratie remember).
Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat was JOUW reden om op een marokkaans forum te gaan prikken?

was het naar aanleiding van de vele berichten in de media?
Ben je geintresseerd in de Marokkaanse cultuur?
In ieder geval, vul het maar in.Beschouw het als een open vraag, want iedere prikker heeft weer andere motivaties.


Dit geldt overigens voor alle prikkers ongeacht afkomst.

Tunesische forums zijn gruwelijk saai. :gsm:

Goodnight
11-03-04, 11:44
Geplaatst door Hansje
Tunesische forums zijn gruwelijk saai. :gsm:

wist niet eens dat die er ook waren.... :cheefbek:

Simon
11-03-04, 12:06
Beesten zijn het. Opjagen en uitroeien.

Manto
11-03-04, 12:06
is het sowieso niet een beetje vroeg om een dader aan te wijzen, wie dan ook?

Ibrahim B.
11-03-04, 12:11
Geplaatst door nl-x
Wedden dat het morgen zogenaamd alweer AlQaida is? :tover:

Nouw nl-x je hebt gelijk;

ETA steekt schuld op Arabieren
Arnaldo Otegi, de leider van de verboden radicaal-Baskische partij Batasuna, weigert te geloven dat de aanslagen donderdagochtend het werk waren van de ETA. Batasuna geldt als de politieke arm van de Baskische separatistische organisatie.

Otegi wijst daarentegen met de beschuldigende vinger naar "de Arabische weerstand".
Bron :http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=nieuws&p_cat=buitenland&p_scherm=1&p_artid=5086

Ibrahim B.
11-03-04, 12:22
Ook Franse Basken wijzen naar moslimfundamentalisten

Ook de Franse Basken menen dat de daders van de aanslag in fundamentalistische Arabische kringen moeten gezocht worden. De linkse separatistische partij Abertzaleen Batasuna (AB), de belangrijkste naar onafhankelijkheid strevende Baskische partij in Frankrijk, zei dat terdege met de islam-piste rekening moet worden gehouden "wegens de gedetailleerde bedreigingen aan het adres van landen die deelnamen aan de coalitie in Irak (de zogenaamde 'coalition of the willing', nvdr)".

Hoewel de AB de ETA openlijk oproept om het in 1998 gesloten bestand met Madrid te verwerpen, veroordeelt het partijbestuur formeel de aanslagen van donderdag.
bron: http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=nieuws&p_cat=buitenland&p_scherm=1&p_artid=5092

Wat een stelletjes idioten zeg, er is nog geen eens een onderzoek op gang gebracht naar de aard en daad van de bom aanslagen en er wordt nu al met beschuldigende vingers gewezen naar een geloofsgemeenschap :kwaad:

Al Sawt
11-03-04, 12:27
Geplaatst door Ibrahim B.
Ook Franse Basken wijzen naar moslimfundamentalisten

Ook de Franse Basken menen dat de daders van de aanslag in fundamentalistische Arabische kringen moeten gezocht worden. De linkse separatistische partij Abertzaleen Batasuna (AB), de belangrijkste naar onafhankelijkheid strevende Baskische partij in Frankrijk, zei dat terdege met de islam-piste rekening moet worden gehouden "wegens de gedetailleerde bedreigingen aan het adres van landen die deelnamen aan de coalitie in Irak (de zogenaamde 'coalition of the willing', nvdr)".

Hoewel de AB de ETA openlijk oproept om het in 1998 gesloten bestand met Madrid te verwerpen, veroordeelt het partijbestuur formeel de aanslagen van donderdag.
bron: http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=nieuws&p_cat=buitenland&p_scherm=1&p_artid=5092

Wat een stelletjes idioten zeg, er is nog geen eens een onderzoek op gang gebracht naar de aard en daad van de bom aanslagen en er wordt nu al met beschuldigende vingers gewezen naar een geloofsgemeenschap :kwaad: Helaas voor de ETA-symphatisanten, wijzen de feiten richting de ETA.

Simon
11-03-04, 12:28
Hoewel ....

Het type aanslag wijst niet op de ETA, die zich meestal richt op gezagsdragers en grote aanslagen aankondigt. Volgens de minister van Binnenlandse Zaken Acebes is er vooraf geen waarschuwing gegeven.

De politieke tak van de ETA, de radicale partij Batasuna, zegt zich niet te kunnen voorstellen dat de aanslagen door de ETA zijn gepleegd. De leider van Batasuna zegt dat de daders moeten worden gezocht in kringen van het Arabisch verzet.

bron: NOS

Maar ik denk dat technisch onderzoek het snel genoeg zal uitwijzen.

Julien
11-03-04, 12:29
Die k.utBasken zijn een stelletje terroristen die uitgeroeid moeten worden. Verschrikkelijk wat er nu gebeurd is. Ik geloof niet dat AL Quaida hier achter zit, er is de laatste tijd sprake van meer terreur van de terrorische Basken in zowel Frankrijk als Spanje.

Al3arbi
11-03-04, 12:31
Nou wie `t ook gedaan heeft. Afschieten die hap.

Julien
11-03-04, 12:35
Geplaatst door MocroStyle
Ben er voor het eerst geweest afgelopen zomer. Inderdaad een erg mooi berggebied..met ook een waterval. Het einde van mijn videoopnames, want daar bleek mijn camera niet waterproof te zijn.

Julien, wat vond je van Ouarzazate...mijn home town. En niet zeuren over de hoge temperaturen in de zomer.

Ouarzazate is ook een hele mooie stad. ik vond Tetouan wel mooier, maar het was erg indrukwekkend en veel aardige mensen. Hahah het was er niet zo heet hoor, ik ben wel hete temperaturen gewend (46graden in Aix en Provence afgelopen zomer :p ). Het mooiste van Marokko vind ik als je er aankomt per boot in Tanger. Je merkt opeens dat je in een ander werelddeel bent, allemaal witte huizen en mannen met witte kleren, moskeen, arabische letters.. ik kreeg kippenvel toen :D

Julien
11-03-04, 12:37
Geplaatst door Al Sawt
Ondanks de kloof die een scheiding vormt tussen onze visies, ben je van harte welkom in Tetouan.

sukran :p ik rij er missch langs in mei met de bus :D

Zwarte Schaap
11-03-04, 12:39
Slachting in treinen Madrid
(van onze redactie buitenland)

MADRID - Bomaanslagen op treinen in Madrid hebben vanochtend tijdens de ochtendspits in drie stations een bloedbad aangericht. Volgens de Spaanse regering zijn daarbij zeker 173 mensen omgekomen. Meer dan vierhonderd mensen raakten gewond. De regering beschuldigt de Baskische terreurorganisatie ETA. In de omgeving van de stations werden veldhospitalen ingericht. Het stadsbestuur vraagt bloeddonors zich te melden.

De vier aanslagen vonden plaats tussen even over half acht en vijf minuten voor acht. De meeste slachtoffers vielen in een hogesnelheidstrein die vanuit de plaats Guadalajara het Madrileense station Atocha binnenkwam. Twee wagons werden vernield.

Ook explodeerde een explosief in een trein die vanuit de noordelijke voorstad Alcalá de Henares het station Atocha binnenreed. De andere getroffen stations zijn El Pozo en Santa Eugenia.

Aan de aanslagen waren geen telefonische waarschuwingen voorafgegaan, zoals in het verleden soms het geval was bij ETA-aanslagen. De explosieve ladingen zaten verstopt in rugzakken die tussen wagons waren geplaatst, aldus de voorlopige conclusies.

De politie gebruikte taxi's om de gewonden naar ziekenhuizen te brengen. Er waren te weinig ambulances. Op de stations brak grote paniek uit. Atocha is het belangrijkste treinverkeersknooppunt van Spanje.

''Dit is een aanval op de Spaanse democratie,'' aldus de woordvoerder van premier José María Aznar. ''Ik had niet gedacht dat ik zo'n dag ooit zou meemaken.'' Hij noemde de ETA 'een criminele bende moordenaars'. Ook de linkse oppositieleider Jose Luis Rodríguez Zapatero beschuldigde de ETA van de gruweldaad.

De aanslagen vonden plaats kort voor de parlementsverkiezingen: die zijn zondag. Alle partijen hebben meteen hun campagnes stopgezet. Morgen wordt in Madrid een massale demonstratie gehouden tegen de terreur, op initiatief van de belangrijkste partijen. De grootste kranten, waaronder El Mundo, brachten vanmiddag speciale edities uit. De regering heeft drie dagen van nationale rouw afgekondigd.

De aan de ETA verwante partij Batasuna zegt dat de terreuraanslagen niet het werk zijn van de ETA, maar 'van Arabische verzetsbewegingen'. Batasuna is officieel verboden, maar trekt zich daar niets van aan.

De 'president' van het autonome Baskenland, Juan José Ibarretxe: ''Als de ETA aanvalt, breekt het hart van een Bask in duizend stukken.'' De andere partijen hebben Ibarretxe in het verleden slapheid verweten jegens de ETA.

Spanje verkeert in shocktoestand door de zwaarste aanslag sinds de ETA in 1987 een bom liet ontploffen in de supermarkt Hipercor in Barcelona. Daarbij kwamen 21 mensen om het leven.

Onlangs bood de ETA Catalonië een bestand aan, dat werd afgewezen omdat andere regio's niet werden genoemd.

Het autoverkeer in de verre omgeving van de getroffen stations is stilgelegd. De politie heeft alle Madrilenen gevraagd zo weinig mogelijk gebruik te maken van de auto. Ook metrostations zijn gesloten. Verslaggevers spraken van 'stromen gewonde en zwaargewonde mensen' die zich melden bij de veldhospitaals.

De ETA dreigde in februari met aanslagen op Spaanse vakantieplaatsen. Op 29 februari arresteerde de politie twee vermeende leden van de ETA. Ze zaten in een bestelwagen met aan boord zeker vijfhonderd kilo explosieven en waren op weg naar Madrid.

In december vorig jaar voorkwam de Spaanse politie een aanslag op een treinstation in Madrid. Bij de Nederlandse ambassade waren vanochtend geen meldingen van Nederlandse slachtoffers. (ANP)


Bron: Het parool 11/03/04

Julien
11-03-04, 12:43
:( Qué drama :( Dit laat zien dat terreur ook dicht bij huis plaats vindt.

MocroStyle
11-03-04, 12:50
Geplaatst door 850
:lekpuh: Leuk dat we allebei op dezelfde plek zijn geweest. Dit is voor t eerst dat ik eens over Setti Fadma kan praten terwijl het al jarenlang mn lievelingsplek is.
Nu maar hopen dat jullie Setti fadma op een vd laatse dagen vd vakantie hebben bezocht. Tis n beetje lullig om n kapotte camera te hebben aan het begin vd vakantie.
Bij mij was dat akkevietje met de fotocamera slechts het begin vd ellende. Werd n dag later aangevallen door n hond. En een paar dagen later kreeg ik vlakbij Azrou bovenop n berg vreselijke pijn in mn linkerbeen en kon mn knie niet meer buigen. ik moest toen met 1 been naar beneden strompelen en iedere keer mn andere been ondersteunen en recht houden. Heb er n paar uur over gedaan om veilig beneden te komen dwars door de sneeuw en losse stenen. Daarna kon ik de rest vd vakantie amper meer lopen. :p

http://www.maroc.nl/photopost/data/500/19097settii.jpg
Dit is in de buurt van Setti fadma. Die berg die achter dat voetpaadje ligt is die hele grote berg die je ook in Setti Fadma kunt zien.

Het is inderdaad een mooi gebied. En ook heel leuk om oude herinneringen op te halen in andermans topic (sorry a outma:))..alhoewel jouw verhalen toch best ernstig klinken :cheefbek:

Ben je ook geweest in Ifrane, moet haast wel. Wat een rust zeg, het stukje Geneve in Marokko. Schijnt ook erg veel sneeuw te liggen in de winter, maar heb zo'n winterperiode eigenlijk nog nooit meegemaakt in Marokko:jammer:

Mooie foto, ziet er wel erg koud uit..brrrr.

Julien
11-03-04, 12:56
Geplaatst door MocroStyle
Het is inderdaad een mooi gebied. En ook heel leuk om oude herinneringen op te halen in andermans topic (sorry a outma:))..alhoewel jouw verhalen toch best ernstig klinken :cheefbek:

Ben je ook geweest in Ifrane, moet haast wel. Wat een rust zeg, het stukje Geneve in Marokko. Schijnt ook erg veel sneeuw te liggen in de winter, maar heb zo'n winterperiode eigenlijk nog nooit meegemaakt in Marokko:jammer:

Mooie foto, ziet er wel erg koud uit..brrrr.

ik weet van mensen die in de winter naar Marokko zijn geweest, dat het daar dan ook best koud kan worden. Het regent er dan ook best vaak. Hoe zijn de Marokkaanse winters?

MocroStyle
11-03-04, 13:04
Geplaatst door Julien
Ouarzazate is ook een hele mooie stad. ik vond Tetouan wel mooier, maar het was erg indrukwekkend en veel aardige mensen. Hahah het was er niet zo heet hoor, ik ben wel hete temperaturen gewend (46graden in Aix en Provence afgelopen zomer :p ). Het mooiste van Marokko vind ik als je er aankomt per boot in Tanger. Je merkt opeens dat je in een ander werelddeel bent, allemaal witte huizen en mannen met witte kleren, moskeen, arabische letters.. ik kreeg kippenvel toen :D

Het zijn natuurlijk twee heel verschillende steden. Voor cultuur, natuur, rust en andere bezienswaardigheden moet je toch wat meer in het zuiden zijn.

Het mooiste van Marokko vind ik altijd het vertrek vanuit Tanger..waar je op het dek van de boot de witte huizen op het gebergte ziet wegvagen tot niet meer dan herinneringen van je vakantieperiode :p

observer
11-03-04, 13:08
men praat nu al over meer dan 200 doden en dan zijn er nog van die k-flapdrollen die zich druk maken over een partijtje hockey om niks

ga bloed geven en daarna naar huis zou ik zeggen

wie ook de daders zijn als er 1 bewijs is dat je met geweld nooit je zin kan en mag krijgen hebben we dat nu wel weer gezien

MocroStyle
11-03-04, 13:10
Geplaatst door Julien
ik weet van mensen die in de winter naar Marokko zijn geweest, dat het daar dan ook best koud kan worden. Het regent er dan ook best vaak. Hoe zijn de Marokkaanse winters?

Dat is natuurlijk plaatsgebonden. Aan de kust Middellandsezee klimaat, je hebt veel sneeuwval in het berggebied en het zuiden kent een woestijnklimaat (steppe)..erg koude nachten en zonnig overdag.

Zwarte Schaap
11-03-04, 13:15
Geplaatst door observer
wie ook de daders zijn als er 1 bewijs is dat je met geweld nooit je zin kan en mag krijgen hebben we dat nu wel weer gezien


Aznar dacht ETA te verslaan

(Van onze redactie buitenland)

AMSTERDAM - De gruwelijke aanslagen van vanochtend in Madrid maken een einde aan de illusie dat Spanje de ETA bijna de baas was. Zo kort voor de verkiezingen van zondag gold die prestatie zelfs als een troef voor de rechtse regering van premier José María Aznar.

Bij zijn aantreden als premier, acht jaar geleden, deed Aznar een belofte die toen alom als bluf werd afgedaan. Hij zou binnen zes jaar afrekenen met de terreur van de Baskische afscheidingsbeweging. Niemand twijfelde aan de vastberadenheid van de man die op het nippertje aan de dood was ontsnapt. Aznar was nog de leider van de rechtse oppositie toen een ETA-bom in Madrid ontplofte op het moment dat zijn auto passeerde. Aznar dankte zij leven aan de zwarte bepantsering. Na zijn verkiezingsoverwinning op de socialisten kondigde Aznar een harde aanpak aan van de ETA en verwante nationalisten. Alle politieke gestes uit het verleden hadden immers niets uitgehaald. De terroristen, gesteund door een aanzienlijke minderheid van de Basken, nemen alleen genoegen met onafhankelijkheid.

Al snel werd duidelijk waaruit de harde aanpak bestond. Zo kon de ETA zware slagen worden toegebracht dankzij een verbeterde samenwerking met de Franse justitie. Voorbij lijkt de tijd dat etarras Frankrijk beschouwen als een vrijplaats. Het regende op een gegeven moment berichten over arrestaties in Frankrjk van ETA-kopstukken. Frankrijk liet ook zijn aanvankelijke aarzeling varen om ETA-strijders uit te leveren aan Spanje.

Op initiatief van de vermaarde Spaanse onderzoeksrechter Baltasar Garzón werd bovendien de periferie van de ETA aangepakt, iets wat vorige regeringen nooit hadden aangedurfd. Enkele mantelorganisaties, zoals de jeugdbewegingen Haika en Segi, werden illegaal verklaard. Zij golden als kweekvijvers voor terroristen.

Garzón liet kranten als Egin en Egunkaria sluiten, spreekbuizen voor de ETA. Volgens Madrid waren die bladen tevens verkapte financieringsinstrumenten van de organisatie.

Garzón haalde zich ook in het buitenland veel kritiek op de hals met het verbod van de partij Batasuna, de politieke vleugel van de ETA. Het leverde Spanje het verwijt op 'anti-democratisch' te handelen.

Aznar trok zich er niets van aan. In het buitenland verstomde de kritiek overigens na 11 september 2001. Sindsdien geldt een harde aanpak van het terrorisme als de norm. De aanvankelijke scepsis aan het adres van Aznars aanpak sloeg om in voorzichtige lof. Vorig jaar kwamen 'slechts' drie mensen om bij zeventien ETA-aanslagen, tegen 23 doden in 2000 en 99 in 1980. Optimisme leek gerechtvaardigd. Vanochtend bleek het een illusie.


Bron: Het Parool 11/03/04

MocroStyle
11-03-04, 13:20
We hebben ook nog de boze Bayern Munchen supporters:denk:

Goodnight
11-03-04, 13:28
Geplaatst door MocroStyle

Het mooiste van Marokko vind ik altijd het vertrek vanuit Tanger..waar je op het dek van de boot de witte huizen op het gebergte ziet wegvagen tot niet meer dan herinneringen van je vakantieperiode :p

:hihi: :hihi: :hihi:

850
11-03-04, 13:40
Geplaatst door MocroStyle
Het is inderdaad een mooi gebied. En ook heel leuk om oude herinneringen op te halen in andermans topic (sorry a outma:))..alhoewel jouw verhalen toch best ernstig klinken :cheefbek:

Ben je ook geweest in Ifrane, moet haast wel. Wat een rust zeg, het stukje Geneve in Marokko. Schijnt ook erg veel sneeuw te liggen in de winter, maar heb zo'n winterperiode eigenlijk nog nooit meegemaakt in Marokko:jammer:

Mooie foto, ziet er wel erg koud uit..brrrr.

:haha: Ja hett was heeeeel koud. Overdag was t lekker zonnig maar zodra de zon onder ging werd t ijskoud. Lag 'snachts in mn slaapzak onder 2 dekens met n trui aan en een muts op maar ik kreeg t niet warm. Helaas worden de bossen daar dan ook kaal geplukt door de bewoners om brandhout te hebben.

:verward: Ifrane? Denk je dat ik rijk ben? :gniffel: Ik ben maar n arme sloeber die in de goedkoopste hotels slaapt. Ja soms ligt er inderdaad veel sneeuw in de winter. Vorig jaar in januari toen ik in Azrou was hoorde ik dat de weg naar Ifrane was afgesloten vanwege zware sneeuwval.
Maar ik heb ook wel eens heel weinig sneeuwval gezien in de winter :huil2:

:roker: Was je op n dagtocht in Ifrane? Zeker via Fez gegaan?

Persoonlijk vind ik het in de winter/lente mooier in marokko. Not so bloody hot en de natuur ziet er naar mijn smaak mooier uit.
Ik vind de combinatie van witte sneeuwbergen met bruingele woestijngrond en palmbomen zo mooooi. Tis magisch. Je hebt geluk dat je uit Warzazat komt. :) Aan de ene kant zie je wit besneeuwde bergen en aan de ander kant heb je de Sahara woestijn. Wauw!
:zwaai:

MocroStyle
11-03-04, 14:07
Geplaatst door 850
:haha: Ja hett was heeeeel koud. Overdag was t lekker zonnig maar zodra de zon onder ging werd t ijskoud. Lag 'snachts in mn slaapzak onder 2 dekens met n trui aan en een muts op maar ik kreeg t niet warm. Helaas worden de bossen daar dan ook kaal geplukt door de bewoners om brandhout te hebben.

:verward: Ifrane? Denk je dat ik rijk ben? :gniffel: Ik ben maar n arme sloeber die in de goedkoopste hotels slaapt. Ja soms ligt er inderdaad veel sneeuw in de winter. Vorig jaar in januari toen ik in Azrou was hoorde ik dat de weg naar Ifrane was afgesloten vanwege zware sneeuwval.
Maar ik heb ook wel eens heel weinig sneeuwval gezien in de winter :huil2:

:roker: Was je op n dagtocht in Ifrane? Zeker via Fez gegaan?

Persoonlijk vind ik het in de winter/lente mooier in marokko. Not so bloody hot en de natuur ziet er naar mijn smaak mooier uit.
Ik vind de combinatie van witte sneeuwbergen met bruingele woestijngrond en palmbomen zo mooooi. Tis magisch. Je hebt geluk dat je uit Warzazat komt. :) Aan de ene kant zie je wit besneeuwde bergen en aan de ander kant heb je de Sahara woestijn. Wauw!
:zwaai:

haha ja een winter zonder centrale verwarming is toch een hele andere beleving he.. :p

Ifrane is niet zo duur hoor, een ruime kamer gehuurd voor 2 dagen voor 50 dirham per dag (5euro)..daar gingen wel de nodige onderhandelingen aan vooraf, maar daar hebben we specialisten voor meegenomen. :wohaa:

Het is een hele mooie plaats, waar je in alle rust kan genieten van natuur en de mooie wijken. Heeft wel iets van Zwitserland..wel gek. De winterperiode zoals jij dat schetst is zeker de moeite waard eens te bezoeken.

ps: Goodnight, je kent dat gevoel he;)

Ibrahim B.
11-03-04, 14:10
Geplaatst door Kup
Het zouden ook best moslims geweest kunnen zijn inderdaad.

of Zionisten, Kruisvaarders, atheisten en ga zo maar door :moeilijk:

Lugh
11-03-04, 14:14
Geplaatst door Kup
Nee, geen Kruisvaarders. Dat is zeker.

Ik denk de Eta of Dolgeworden Moslims.
Dit lijkt me zelfs voor de ETA iets te bloederig, ik zie er meer het werk van moslims in.

Lugh
11-03-04, 14:16
Geplaatst door Ibrahim B.
Wat een stelletjes idioten zeg, er is nog geen eens een onderzoek op gang gebracht naar de aard en daad van de bom aanslagen en er wordt nu al met beschuldigende vingers gewezen naar een geloofsgemeenschap :kwaad:
Raar he dat mensen dat doen als er al honderden aanslagen uit naam van die geloofsgemeenschap zijn gepleegd en ook diverse dreigementen aan Europa zijn geuit.

Dutchguy
11-03-04, 14:20
Beter afwachten totdat het bewijs geleverd wordt, de vingers zullen toch wel weer richting moslims gaan. Als achteraf blijkt dat die er totaal niets mee van doen hadden, is de schade al aangericht.

Al Sawt
11-03-04, 14:21
Geplaatst door Lugh
Dit lijkt me zelfs voor de ETA iets te bloederig, ik zie er meer het werk van moslims in. Of een van de terroristiche Ierse organisaties. Die zijn overigens ook bedrijven in bloederige aanslagen.

En dat brengt mij naar het volgende. Een splinterorganisatie als de REAL-IRA werd nooit instaat geacht, om een grote aanslag te plegen.

Maar de aanslag in Omagh, bewijst maar al te goed dat elke organisatie instaat is om zo`n kaliber aanslag te kunnen plegen.

Goodnight
11-03-04, 14:22
Geplaatst door MocroStyle
haha ja een winter zonder centrale verwarming is toch een hele andere beleving he.. :p

ps: Goodnight, je kent dat gevoel he;)

gewoon vuurtje stoken,met zijn allen erom heen gaan zitten en iebaoun of dra roosteren :wink:

jaja
11-03-04, 14:22
Geplaatst door Lugh
Dit lijkt me zelfs voor de ETA iets te bloederig, ik zie er meer het werk van moslims in. De aanslag voldoet totaal niet aan het gewone profiel van een ETA-aanslag. Dat wil niet zeggen dat ze het niet gedaan hebben.

Ze hebben de afgelopen jaren zwaar verloren (zowel in aanhang als in actieve leden - vooral de oude garde) en kunnen tot de conclusie zijn gekomen dat ze het over een andere boeg moeten gooien. Ze kunnen daarbij "inspiratie" hebben opgedaan bij de gebeurtenissen in M-O, Bali etc.

Een belangrijke aanwijzing dat het de ETA wel is, zijn de eerste poging om een trein op te blazen, die door de politie is voorkomen en de arrestatie van die vrachtwagen met explosieven, recentelijk. Het doelwit was dus al eerder door de ETA geselecteerd en het is duidelijk dat ze juist nu bezig waren met een geplande actie in Madrid.

Al Sawt
11-03-04, 14:24
Geplaatst door Lugh
Raar he dat mensen dat doen als er al honderden aanslagen uit naam van die geloofsgemeenschap zijn gepleegd en ook diverse dreigementen aan Europa zijn geuit. Raar he dat mensen een interne gewelddadige organisatie uit sluiten en een externe en niet voor de hand liggende groepering of gemeenschap gaan verdenken.

Al Sawt
11-03-04, 14:28
Geplaatst door jaja
De aanslag voldoet totaal niet aan het gewone profiel van een ETA-aanslag. Dat wil niet zeggen dat ze het niet gedaan hebben.

Ze hebben de afgelopen jaren zwaar verloren (zowel in aanhang als in actieve leden - vooral de oude garde) en kunnen tot de conclusie zijn gekomen dat ze het over een andere boeg moeten gooien. Ze kunnen daarbij "inspiratie" hebben opgedaan bij de gebeurtenissen in M-O, Bali etc.

Een belangrijke aanwijzing dat het de ETA wel is, zijn de eerste poging om een trein op te blazen, die door de politie is voorkomen en de arrestatie van die vrachtwagen met explosieven, recentelijk. Het doelwit was dus al eerder door de ETA geselecteerd en het is duidelijk dat ze juist nu bezig waren met een geplande actie in Madrid. Jaja,

ETA heeft altijd voorliefde voor het werken met zware explosieven. Alleen hebben ze nooit zoveel doden gemaakt of de geplande aanslagen werden op tijd verijdeld.

Zoals de aanslag op de Spaanse koning en zijn entourage, die een bekende museum in Bilbao gingen openen. Op laatste moment werden zware raketwerpers ontdekt en werdt de aanslag verijdeld.

Lugh
11-03-04, 14:28
Geplaatst door Al Sawt
Raar he dat mensen een interne gewelddadige organisatie uit sluiten en een externe en niet voor de hand liggende groepering of gemeenschap gaan verdenken.
Misschien hebben ze wel een duivels bondgenootschap gesmeed. Wonen er trouwens geen moslims in Spanje?

Dutchguy
11-03-04, 14:30
Geplaatst door Kup
Ho effe. Ik zeg niet dat de moslim het gedaan heeft. Maar ik sluit het niet uit. Het lijkt me voor het onderzoek beter als je ook van die mogelijkheid uitgaat. Maar ook moet je de mogelijkheid niet uitsluiten dat het het werk van de ETA is. Uiteraard.

Ik bedoelde niet specifiek op jou maar meer in het algemeen.

jaja
11-03-04, 14:35
Geplaatst door Al Sawt
Jaja,

ETA heeft altijd voorliefde voor het werken met zware explosieven. Alleen hebben ze nooit zoveel doden gemaakt of de geplande aanslagen werden op tijd verijdeld.

Zoals de aanslag op de Spaanse koning en zijn entourage, die een bekende museum in Bilbao gingen openen. Op laatste moment werden zware raketwerpers ontdekt en werdt de aanslag verijdeld. de combinatie van verschillende zware explosieven zonder waarschuwing vooraf, NIET gericht tegen hooggeplaatste spanjaarden (politici of militairen), is in de laatste decennia niet echt ETA-stijl.

850
11-03-04, 14:35
Geplaatst door MocroStyle
haha ja een winter zonder centrale verwarming is toch een hele andere beleving he.. :p

Ifrane is niet zo duur hoor, een ruime kamer gehuurd voor 2 dagen voor 50 dirham per dag (5euro)..daar gingen wel de nodige onderhandelingen aan vooraf, maar daar hebben we specialisten voor meegenomen. :wohaa:

Het is een hele mooie plaats, waar je in alle rust kan genieten van natuur en de mooie wijken. Heeft wel iets van Zwitserland..wel gek. De winterperiode zoals jij dat schetst is zeker de moeite waard eens te bezoeken.

ps: Goodnight, je kent dat gevoel he;)

:hihi: Centrale verwarming is onmisbaar.
50 Dirham is spotgoedkoop. Hoe ken dat nou??
:p Mag ik jullie specialist lenen als ik de volgende keer in Marokko ben? kan me goed van pas komen.............
Als kaaskoppie word ik bijna altijd uitgebuit.

:cool: Next stop will be Ifrane. :fpetaf: Shukran voor de tip.

Ooh ja, als je de kans hebt moet je zeker n keer in april of mei gaan. Dan is het lekker warm, de bloemen en planten gaan bloeien, er ligt nog lekker veel sneeuw in de bergen en het uitzicht is helder.

TonH
11-03-04, 14:40
Geplaatst door jaja
de combinatie van verschillende zware explosieven zonder waarschuwing vooraf, NIET gericht tegen hooggeplaatste spanjaarden (politici of militairen), is in de laatste decennia niet echt ETA-stijl.

Heb je helemaal gelijk in.

Bij mij knaagt de herinnering aan de Bologna Stationsaanslag in 1980. Daar wist iedereen ook heel snel en heel zeker dat het de Rode Brigades waren. De geschiedenis heeft echter anders geleerd.

Wanneer je er vanuit gaat dat deze aanslag, te groot en te precies is voor de ETA, dan kun je andere Spaanse mogelijkheden ook niet uitschakelen.

MocroStyle
11-03-04, 15:02
Geplaatst door 850
:hihi: Centrale verwarming is onmisbaar.
50 Dirham is spotgoedkoop. Hoe ken dat nou??
:p Mag ik jullie specialist lenen als ik de volgende keer in Marokko ben? kan me goed van pas komen.............
Als kaaskoppie word ik bijna altijd uitgebuit.

:cool: Next stop will be Ifrane. :fpetaf: Shukran voor de tip.

Ooh ja, als je de kans hebt moet je zeker n keer in april of mei gaan. Dan is het lekker warm, de bloemen en planten gaan bloeien, er ligt nog lekker veel sneeuw in de bergen en het uitzicht is helder.

Hoe hij dat voor mekaar heeft gekregen is mij ook een raadsel. Volgens mij bleek ie opeens een dokter te zijn in het ziekenhuis waar de dochter van de eigenaar binnenkort heen moest voor onderzoek...voor zover ik weet is hij niet meer dan een stagiaire:hihi:

Ja, die periode schijnt erg mooi te zijn. Ik hoop dat een keertje zelf te ervaren. Enne jij ook bedankt voor de tip! :fpetaf:


]Geplaatst door Goodnight
gewoon vuurtje stoken,met zijn allen erom heen gaan zitten en iebaoun of dra roosteren

Wow, klinkt gezellig...maar de hapjes neem ik wel mee...want geroosterde ibaoun :verward:

Goodnight
11-03-04, 15:06
Geplaatst door MocroStyle

Wow, klinkt gezellig...maar de hapjes neem ik wel mee...want geroosterde ibaoun :verward:

je weet niet wat je mist.Is een delicatesse hoor.:ego:

Al Sawt
11-03-04, 15:09
Geplaatst door jaja
de combinatie van verschillende zware explosieven zonder waarschuwing vooraf, NIET gericht tegen hooggeplaatste spanjaarden (politici of militairen), is in de laatste decennia niet echt ETA-stijl. Dat klopt. Maar veel aanslagen die verijdeld waren is achteraf geblijken, dat er geen waarschuwing voor zouden worden gegeven.

Zoals die aanslag op de luchthaven van Malaga aantal jaren geleden of de mislukte aanslag op de Spaanse koning in Bilbao.

jaja
11-03-04, 15:11
Geplaatst door Al Sawt
Dat klopt. Maar veel aanslagen die verijdeld waren is achteraf geblijken, dat er geen waarschuwing voor zouden worden gegeven.

Zoals die aanslag op de luchthaven van Malaga aantal jaren geleden of de mislukte aanslag op de Spaanse koning in Bilbao. dit wordt een beetje een onzinnige discussie .. ik geloof dat we het er over eens zijn dat de ETa het zeer wel geweest kan zijn. We wachten echter het onderzoek af voordat we met stellige zekerheid iets gaan beweren.

Al Sawt
11-03-04, 15:12
Geplaatst door Lugh
Misschien hebben ze wel een duivels bondgenootschap gesmeed. Wonen er trouwens geen moslims in Spanje? Misschien hebben ze wel een duivels bondgenootschap gesmeed met de Ierse terreurorg.? Wonen er trouwens geen Ieren in Spanje?

Het is trouwens geen vreemde gedachte. Aangezien IRA leden zelf in de Colombiaanse jungle FARC rebellen trainen.

Al Sawt
11-03-04, 15:14
Geplaatst door Kup
Moslims hebben bovendien iets tegen Openbaar Vervoer. Alleen tegen Israelische Openbaar Vervoer.

MocroStyle
11-03-04, 15:14
Geplaatst door Goodnight
je weet niet wat je mist.Is een delicatesse hoor.:ego:

ok, ik geef je een kans..maar als het niet smaakt..dan wil ik amerkas met agou. :fplet:

lennart
11-03-04, 15:15
De aanslag komt Aznar goed uit. Vlak voor de verkiezingen, deze aanslagen zal de PP hun meerheid doen behouden, ondanks de onpopulaire inzet van Spaanse troepen in Iraq.

De explosieven zijn ongetwijfeld wel van de ETA, immers de Spaanse politie heeft enkele weken geleden nog honderden kilos explosieven in beslag genomen. Het zijn ongetwijfeld deze explosieven die aan Spaanse paramilitaire fascistische partijen zijn doorgespeeld om er een aanslag mee plegen vlak voor de verkiezingen.

Zwarte Schaap
11-03-04, 15:16
Geplaatst door jaja
de combinatie van verschillende zware explosieven zonder waarschuwing vooraf, NIET gericht tegen hooggeplaatste spanjaarden (politici of militairen), is in de laatste decennia niet echt ETA-stijl.

In het journaal op rtl5 zegt men dat dezelfde soort explosieven is gebruikt als bij andere aanslagen die de ETA eerder heeft gebruikt.

Inmiddels is het dodental op 186 doden en ongeveer 900 gewonden gekomen.

TonH
11-03-04, 15:16
Terug naar het topic....


Ik kwam hier heel toevallig terecht. Omdat er in de lokale politiek enorme heisa ontstond over Marokkaanse jongeren die op de Van Woustraat alles en iedereen zouden terroriseren. Dit beeld strookte in het geheel niet met mijn beeld van die situatie en Marokkaanse jongeren in het algemeen.
Die jongeren zouden zich onder andere ophouden bij een internetcafé genaamd Maroc o.i.d. Na wat zoeken kwam deze site snel tevoorschijn.

Een belangrijke reden om hier te blijven komen is dat je er niet gek vanop moet kijken dat wanneer je bij een bloedserieuze titel kijkt je plotseling via het MO op Mars zit en dan via sijsjes toch weer terug op het onderwerp komt :maf:

Maar nog één keer serieus: Om met Zwarte Schaap te spreken: "ik leer héél veel van de andere prikkers !"

lennart
11-03-04, 15:19
Geplaatst door Al Sawt
Misschien hebben ze wel een duivels bondgenootschap gesmeed met de Ierse terreurorg.? Wonen er trouwens geen Ieren in Spanje?

Het is trouwens geen vreemde gedachte. Aangezien IRA leden zelf in de Colombiaanse jungle FARC rebellen trainen.

Laten we ook niet vergeten dat de afgelopen jaren vooral MI5 de belangrijkste en meest gewelddadige terroristen cellen van de IRA heeft geleidt. Ik heb hierover afgelopen weken nog een link over geplaatst.

jaja
11-03-04, 15:20
Geplaatst door lennart
De aanslag komt Aznar goed uit. Vlak voor de verkiezingen, deze aanslagen zal de PP hun meerheid doen behouden, ondanks de onpopulaire inzet van Spaanse troepen in Iraq.

De explosieven zijn ongetwijfeld wel van de ETA, immers de Spaanse politie heeft enkele weken geleden nog honderden kilos explosieven in beslag genomen. Het zijn ongetwijfeld deze explosieven die aan Spaanse paramilitaire fascistische partijen zijn doorgespeeld om er een aanslag mee plegen vlak voor de verkiezingen. echt .. het is een droevige, droevige aanleiding, maar Lennart ... je blijft onverbeterlijk .. :rolleyes: .. jou zullen ze nooit kunnen beschuldigen dat je je niet aan je vaste patroon houdt .. hoe vast geroest in je paranoia kun je zijn ..?? :cheefbek:

Al Sawt
11-03-04, 15:22
Geplaatst door lennart
Laten we ook niet vergeten dat de afgelopen jaren vooral MI5 de belangrijkste en meest gewelddadige terroristen cellen van de IRA heeft geleidt. Ik heb hierover afgelopen weken nog een link over geplaatst. Lennart,

Ik heb die reactie geplaats voor al die gene die hardop dromen, dat moslims achter de aanslagen zitten.

Al Sawt
11-03-04, 15:23
Geplaatst door Kup
En tegen Amerikaans Openbaar Vervoer en tegen Indiaas Openbaar Vervoer. Indiaanse Openbaar Vervoer? Je doelt toch niet op terroristische cellen in Oost India? Want die plegen vaak aanslagen tegen treinen en bussen.

lennart
11-03-04, 15:25
Geplaatst door jaja
echt .. het is een droevige, droevige aanleiding, maar Lennart ... je blijft onverbeterlijk .. :rolleyes: .. jou zullen ze nooit kunnen beschuldigen dat je je niet aan je vaste patroon houdt .. hoe vast geroest in je paranoia kun je zijn ..?? :cheefbek:

Mensen die moslim of baskische organisaties gaan beschuldigen zijn degene die paranoia zijn.

Cui Bono!

De spaanse overheid heeft een lange geschiedenis van het inzetten van paramilitaire organisaties. http://www.basque-red.net/eng/guesueng/squad.htm

De PP is bovendien een spin-off van Franco's partij, zij zijn erbij gebaat om aan de macht te blijven met de illusie van een democratie.

Ik vind het wel opmerkelijk dat wanneer er een aanslag in Rusland plaats vind, iedereen 2vandaag direct een reportage doet over de vermeende inmeningen van de FSB bij aanslagen in Rusland in het verleden, maar wanneer het gaat over een land dat 30 jaar geleden nog een fascistische regime had, je wordt beschuldigd van paranoia. Het is werkelijk een dubbele standaard van monsterproporties. Het zorgt ervoor dat de werkelijke daders hun lot ontvluchten.

Bijvoorbeeld, hoeveel mensen weten nu nog dat de bommaker in Bali zijn materiaal om de bom te maken van een Indonesische legerofficier heeft verkregen?

TonH
11-03-04, 15:27
Geplaatst door lennart
De aanslag komt Aznar goed uit. Vlak voor de verkiezingen, deze aanslagen zal de PP hun meerheid doen behouden, ondanks de onpopulaire inzet van Spaanse troepen in Iraq.

De explosieven zijn ongetwijfeld wel van de ETA, immers de Spaanse politie heeft enkele weken geleden nog honderden kilos explosieven in beslag genomen. Het zijn ongetwijfeld deze explosieven die aan Spaanse paramilitaire fascistische partijen zijn doorgespeeld om er een aanslag mee plegen vlak voor de verkiezingen.

En dat is dan het Bologna-scenario. Dus zo vreemd is het niet.

jaja
11-03-04, 15:27
Geplaatst door lennart
Mensen die moslim of baskische organisaties gaan beschuldigen zijn degene die paranoia zijn.

Cui Bono! tuurlijk. laten we wel zijn .. de eta heeft nog nooit een aanslag gepleegd .. het was alleen maar de spaanse geheime dienst in opdracht van de mossad met hulp van de aliens van Alpha centauri .... :cool:

TonH
11-03-04, 15:28
Geplaatst door Al Sawt
Indiaanse Openbaar Vervoer? Je doelt toch niet op terroristische cellen in Oost India? Want die plegen vaak aanslagen tegen treinen en bussen.

Ik ben ook tegen het openbaar vervoer in India. :D

lennart
11-03-04, 15:34
Geplaatst door jaja
tuurlijk. laten we wel zijn .. de eta heeft nog nooit een aanslag gepleegd .. het was alleen maar de spaanse geheime dienst in opdracht van de mossad met hulp van de aliens van Alpha centauri .... :cool:

Zoals je al eerder opmerkte is dat de werkwijze bij deze aanslag niet bij de ETA past. Het past trouwens ook niet bij Al-Qa'ida want die hadden aangevallen met zelfmoordbommen.

Het is dus logisch om te denken aan een andere partij.

Matesis
11-03-04, 15:37
ETA is een klein onderdeel van de onafhankelijkheidsbeweging en kiest voor haar eigen manier van werken. Ik hoef daar niet over te oordelen denk ik. Feit is dat hun strijdmiddelen overbodig worden als Basken het recht krijgen om hun recht op zelfbeschikking uit te oefenen.

Begrijp me niet verkeerd hé, deze morgen was degelijk een bloedbad dat door iedereen dient veroordeelt te worden. 'Casual deaths' is een grote tragedie....

Al Sawt
11-03-04, 15:38
Geplaatst door Kup
Niet dan? Dat zijn geen moslims! Een aparte etniciteit die streeft naar een onafhankelijke republiek. Volgens mij betrof het de provincie Azzam.

Al Sawt
11-03-04, 15:38
Geplaatst door Kup
Niet dan? Dat zijn geen moslims! Een aparte etniciteit die streeft naar een onafhankelijke republiek. Volgens mij betrof het de provincie Azzam.

Al Sawt
11-03-04, 15:41
Geplaatst door TonH
Ik ben ook tegen het openbaar vervoer in India. :D Waarom zou je?

Het is de grootste werkgever in India en de wereld.

850
11-03-04, 15:45
Geplaatst door MocroStyle
Volgens mij bleek ie opeens een dokter te zijn in het ziekenhuis waar de dochter van de eigenaar binnenkort heen moest voor onderzoek...

:haha: das gewoon harde chantage: Geef ons korting of anders laat ik het onderzoek mislukken.....:haha:

TonH
11-03-04, 15:52
Geplaatst door Al Sawt
Waarom zou je?

Het is de grootste werkgever in India en de wereld.

Wel eens in een Third Class Sleeper vertoefd? :maf:

Grootte doet er niet toe. De kwaliteit geldt. :D

taouanza
11-03-04, 16:01
Ten eerste vind ik het afschuwelijk wat er gebeurt is.
Ten tweede hoop ik van ganse hart dat er geen moslims achter zitten.

Blade20
11-03-04, 18:00
Als het de ETA is betekend het hun nekslag. De repressaille erop zullen ze niet overleven (vooral met de aankomende stemmingen in Spanje)

Blijkt het Al Qaida te zijn, dan hebben ze zichzelf weer een hak gezet door nogmaals meer mensen tegen hun (en daardoor ook het MO) te zetten.

Al Sawt
11-03-04, 18:23
Geplaatst door TonH
Wel eens in een Third Class Sleeper vertoefd? :maf:

Grootte doet er niet toe. De kwaliteit geldt. :D Waren er hangmatten of cocosmatten ter beschikking gesteld?

Lugh
11-03-04, 19:18
Zie teletekst VRT pag.171


171 tt-TV1 171 do 11 mrt 20:11:36
buitenland ________________________

MOSLIMORGANISATIE EIST AANSLAGEN OP
_______________________________________
De aanslagen in Madrid zijn opgeëist
door de tot nu toe onbekende moslim-
organisatie "Leeuwen van Al Mufridoon".
Dat meldt het VRT-radionieuws.

De opeising staat op een website met
informatie over het moslimterrorisme.

De Spaanse regering en de linkse
oppositie beschuldigen de Baskische
afscheidingsbeweging ETA van de
aanslagen. Zie 172.

Toch is het niet zeker of de ETA in
staat is een dergelijke serie aanslagen
uit te voeren. Omdat er ook Spaanse
troepen in Irak actief zijn, kan ook de
betrokkenheid van moslimterreur-
groepen niet worden uitgesloten.

Al3arbi
11-03-04, 19:22
Geplaatst door Lugh
Zie teletekst VRT pag.171


171 tt-TV1 171 do 11 mrt 20:11:36
buitenland ________________________

MOSLIMORGANISATIE EIST AANSLAGEN OP
_______________________________________
De aanslagen in Madrid zijn opgeëist
door de tot nu toe onbekende moslim-
organisatie "Leeuwen van Al Mufridoon".
Dat meldt het VRT-radionieuws.

De opeising staat op een website met
informatie over het moslimterrorisme.

De Spaanse regering en de linkse
oppositie beschuldigen de Baskische
afscheidingsbeweging ETA van de
aanslagen. Zie 172.

Toch is het niet zeker of de ETA in
staat is een dergelijke serie aanslagen
uit te voeren. Omdat er ook Spaanse
troepen in Irak actief zijn, kan ook de
betrokkenheid van moslimterreur-
groepen niet worden uitgesloten.


Taart al gekocht?

lennart
11-03-04, 19:41
CNN meldt nu dat de Spaanse minister van binnenlandse zaken heeft gezegd dat bij de arrestatie vorige maand van 2 vermeende ETA leden er "arabische" geschreven teksten zijn gevonden.

Ze gaan ETA met "Arabische" terroristen linken... kwist het... Ben benieuwd welk Arabisch land wij nu gaan "democratiseren" als gevolg van deze aanslag.

Al3arbi
11-03-04, 19:42
De aanslag opgeëist door onbekende terreurgroep

De opeising staat op een website met inside-informatie over het moslimterrorisme. De website meent te weten dat de zogenaamde "Leeuwen van Al Mufridoon" verantwoordelijk zijn. De groep was tot nog toe onbekend maar zegt te zijn samengesteld uit Marrokaanse, Algerijnse en Tunesische islamisten.

Hoe de website de opeising aan de weet is gekomen, wordt er niet bij gezegd. Wel zegt de site dat de extremisten van Al Mufridoon banden hebben met het Al Qaeda-netwerk. Met de acties zou de Spaanse steun voor de oorlog in Irak worden afgestraft, bericht het radionieuws.

Eerder lieten internationale waarnemers al weten dat ze niet durven uitsluiten dat het over een samenwerking van Baskische en Arabische terroristen zou gaan, of dat de terreurgolf het werk is van enkel Arabische fundamentalisten.




VRT-site. Wel grappig dat die belgen Marokkaanse weer fout schrijven...:)

lennart
11-03-04, 19:49
Tussen de aanslagen op 11 September 2001 en 11 Maart 2004 zit 911 dagen :eek:



$tijd1 = mktime( 15, 30, 0, 9, 11, 2001);
$tijd2 = mktime( 9, 0, 0, 3, 11, 2004);
$tijd3 = $tijd2 - $tijd1;
$days = $tijd3 / (24 * 60 * 60);

echo "$tijd1 $tijd2 $tijd3 $days\n";


1000240200 1079013600 78773400 911.7

Al3arbi
11-03-04, 19:51
Geplaatst door lennart
Tussen de aanslagen op 11 September 2001 en 11 Maart 2004 zit 911 dagen :eek:



$tijd1 = mktime( 15, 30, 0, 9, 11, 2001);
$tijd2 = mktime( 9, 0, 0, 3, 11, 2004);
$tijd3 = $tijd2 - $tijd1;
$days = $tijd3 / (24 * 60 * 60);

echo "$tijd1 $tijd2 $tijd3 $days\n";


1000240200 1079013600 78773400 911.7


Heb je dat nou zelf lopen uitrekenen??

lennart
11-03-04, 19:54
Geplaatst door Al3arbi
Heb je dat nou zelf lopen uitrekenen??

Nee.. php heeft dat uitgerekend ;)

En ik zag het toevallig op een ander forum waar ze nogal gek zijn van numerologie.

Zij zeggen trouwens dat 22 Maart ook een dag is voor een terroristische aanslag. Iets met kaballa en skull en bones...

AMY GOODMAN: Our guest is Alexandra Robbins. Her book is, "Secrets of the Tomb: Skull and Bones, The Ivy League and the Hidden Paths of Power.” Alexandra Robbins, the number.

ALEXANDRA ROBBINS: That would be 322.

AMY GOODMAN: Explain the significance of that.

ALEXANDRA ROBBINS: Okay. So, according to Skull and Bones lore, and this is something that both Senator Kerry and president bush would have learned, in 322 B.C., a Greek orator died. When he died, the goddess Eulogia, the goddess, whom Skull and Bones called the goddess of eloquence, arose to the heavens and didn't happen to come back down until 1832, when she happened to take up residence in the tomb of Skull and Bones. Now Skull and Bones does everything in deference to this goddess. They have songs or they call them that sacred anthems that they sing when they are encouraged to steal things, some remarkably valuable items, supposedly, they are said to be bringing back gifts to the goddess. They begin each session in the tomb, and they meet twice weekly by unveiling a sort of a guilt shrine to Eulogia. That's the point of the society. They call themselves the Knights of Eulogia. That's where the 322 comes in.
http://www.commondreams.org/headlines04/0122-10.htm

Goodnight
11-03-04, 20:08
Geplaatst door TonH
Terug naar het topic....


Ik kwam hier heel toevallig terecht. Omdat er in de lokale politiek enorme heisa ontstond over Marokkaanse jongeren die op de Van Woustraat alles en iedereen zouden terroriseren. Dit beeld strookte in het geheel niet met mijn beeld van die situatie en Marokkaanse jongeren in het algemeen.
Die jongeren zouden zich onder andere ophouden bij een internetcafé genaamd Maroc o.i.d. Na wat zoeken kwam deze site snel tevoorschijn.

Een belangrijke reden om hier te blijven komen is dat je er niet gek vanop moet kijken dat wanneer je bij een bloedserieuze titel kijkt je plotseling via het MO op Mars zit en dan via sijsjes toch weer terug op het onderwerp komt :maf:

Maar nog één keer serieus: Om met Zwarte Schaap te spreken: "ik leer héél veel van de andere prikkers !"

Nog steeds dus door de media....wat verbazingwekkend ) maar niet heus)
Ik vind idd dat je veel van elkaar leert.Mijn algemene kennis wordt wel op deze manier uitgebreid....ik hoef geen NOS meer te kijken, vaak komen hier onderwerpen aan bod die ik weken later pas op het Journaal hoor....vreemd eigenlijk.

Stephan
11-03-04, 20:08
De reden dat ik Maroc.nl kom koekeloeren is naar aanleiding van een positief stuk in het Parool een hele tijd geleden. Ik was nieuwsgierig en ben het gebleven.

De polarisatie die er nu aan de gang is stoort mij enorm. In plaats er samen wat van te maken worden wij als bevolkingsgroepen tegen elkaar opgezet door politiek, media en allerlei andere gestoorden. Natuurlijk zijn er verschillen, gelukkig wel. Het zal een saaie boel worden als dat niet het geval is. Maar de achterliggende culturen zijn zo waardevol dat we alleen maar van elkaar kunnen leren.
Wel vind ik dat geloven dit beperken. Ikzelf geloof niet, maar vind de verschillende geloofsvormen wel erg interessant. Jammer is het wel dat een hoop mensen bepaalde normen en waarde aan een geloof hangen die juist beperkend zijn om normaal met elkaar om te gaan, omgeacht geloofsoort.

Ook het interessante van deze site is dat je toch met de landgenoten kan contacten met Marokaanse achtergrond wat in het dagelijks leven wat moeilijk gaat. Dat lukt ons (nog) niet zo goed. Dat ligt aan de "Marokaan" , maar ook aan de "Nederlander".

Ik hoop dat deze site uiteindelijk er toe leidt dat de komende generaties gewoon bij elkaar over de vloer komt en maten kunnen worden en blijven waarbij kleur en achtergrond een aanvulling op de vriendschap kan zijn in plaats van een beperking

Goodnight
11-03-04, 20:09
Geplaatst door MocroStyle
ok, ik geef je een kans..maar als het niet smaakt..dan wil ik amerkas met agou. :fplet:

wat the heel is amerkas.Agou wagait.Had dat sendough :wink:
Triet aoud udie ie7aran?

Goodnight
11-03-04, 20:11
Ow stephan, dit sluit mooi aan bij mijn topic: Marokkaans forum...je had het beter daar kunnen plaatsen :wink:

lennart
11-03-04, 20:14
KAASKOP is RASCISME :moe:

:p

Maar de polarisatie is ben ik bang nu nog maar moeilijk de kop in te drukke, omdat extreem-rechts nu volledig uit de fles is gekomen. Het zal er nu om gaan om tegenwerking te geven tegen extreem-rechts, en het liefst niet geleid door extreem-links, want dan komen we van de regen in de drup.

Al3arbi
11-03-04, 20:14
Thats where I come in..:)

lennart
11-03-04, 20:16
Geplaatst door Goodnight
Op dit forum prikken best wel veel niet Marokkanen ( wat ik overigens heel leuk vindt, wederzijdse integratie remember).
Waar ik nieuwsgierig naar ben is wat was JOUW reden om op een marokkaans forum te gaan prikken?


Niet persee om de Marokkanen, maar ik was gebanned van joods.nl om onbegrijpelijke redenen en ik kwam er achter dat veel van de joden die daar prikken ook hier prikten, dus het was een logische conclusie om hier het debat voort te zetten. Ook zeiden de joden dat het hier sprake was van enorm veel anti-semitisme en rascisme, maar dat vond ik allemaal wel meevallen.

~Panthera~
11-03-04, 20:19
Geplaatst door Al3arbi
Thats where I come in..:)
--------------------------

Oh Lordy, Lordy........... Do I have time for just 1 phonecall ?? :gsm:

Goodnight
11-03-04, 20:22
Geplaatst door lennart
Niet persee om de Marokkanen, maar ik was gebanned van joods.nl om onbegrijpelijke redenen en ik kwam er achter dat veel van de joden die daar prikken ook hier prikten, dus het was een logische conclusie om hier het debat voort te zetten. Ook zeiden de joden dat het hier sprake was van enorm veel anti-semitisme en rascisme, maar dat vond ik allemaal wel meevallen.

Je volgde ze gewoon dus en bleef vervolgens plakken...
Over joods.nl gesproken.Kan daar niet inloggen... :confused:

Goodnight
11-03-04, 20:28
waar is tekst van Stephan?

Al3arbi
11-03-04, 20:33
Aljazeera(Tv) meldt net dat Al-Qaeda `n brief naar `n Arabische Krant in London gestuurd heeft waarin het de Aanslag in Madrid opeist.

Al3arbi
11-03-04, 20:44
Per abuis zijn de topics van Goodnight en KomMaar samen gevoegd. Dit was niet de bedoeling. Excuses voor het ongemak.

Anwaro
11-03-04, 21:06
Geplaatst door Al3arbi
Aljazeera(Tv) meldt net dat Al-Qaeda `n brief naar `n Arabische Krant in London gestuurd heeft waarin het de Aanslag in Madrid opeist.

Net of de Spaanse overheid zich per trein laat vervoeren? Damn, dit is een zinloze verspilling van mensenlevens.

Al3arbi
11-03-04, 21:09
Geplaatst door Anwaro
Net of de Spaanse overheid zich per trein laat vervoeren? Damn, dit is een zinloze verspilling van mensenlevens.


Idd.

mark61
11-03-04, 21:41
Geplaatst door Anwaro
Net of de Spaanse overheid zich per trein laat vervoeren? Damn, dit is een zinloze verspilling van mensenlevens.

Vooral als je bedenkt dat uitgerekend in Spanje 90% van de bevolking tegen de oorlog in Irak was. Meer dan in enig ander Europees land. Verder zijn de slachtoffers naar het schijnt vooral Zuidamerikanen en Roemenen.

000NobelPrizes
11-03-04, 21:45
Geplaatst door Anwaro
Net of de Spaanse overheid zich per trein laat vervoeren? Damn, dit is een zinloze verspilling van mensenlevens.

Alsof terroristen altijd politieke leiders tot slachtoffer maken.
De trend is onschuldige burgers.

Al3arbi
11-03-04, 21:49
Geplaatst door mark61
Vooral als je bedenkt dat uitgerekend in Spanje 90% van de bevolking tegen de oorlog in Irak was. Meer dan in enig ander Europees land. Verder zijn de slachtoffers naar het schijnt vooral Zuidamerikanen en Roemenen.


Een neef van mij studeert in Granada, vanmiddag met `m gesproken`n vriend van `m is zwaargewond geraakt vanochtend. Zoals Anwaro in al aangaf, zo`n aanslag is zinloze verspilling van mensenlevens.

mark61
11-03-04, 21:51
Geplaatst door 000NobelPrizes
Alsof terroristen altijd politieke leiders tot slachtoffer maken.
De trend is onschuldige burgers.

1. Nee per definitie niet.
2. Niet alle burgers zijn per definitie onschuldig. Maar deze wel. .

000NobelPrizes
11-03-04, 21:57
Geplaatst door mark61
1. Nee per definitie niet.
2. Niet alle burgers zijn per definitie onschuldig. Maar deze wel. .
Niet per definitie niet. ETA-terroristen hadden vooral politici en rechters in hun vizier, zeker in het begin.
Tegenwoordig is het de trend om burgers massaal af te slachten.

TonH
11-03-04, 23:03
Al3arbi, mijn welgemeende excuses voor een eerdere opmerking. Je bent briljant! :duim:


Geplaatst door TonH
Een belangrijke reden om hier te blijven komen is dat je er niet gek vanop moet kijken dat wanneer je bij een bloedserieuze titel kijkt je plotseling via het MO op Mars zit en dan via sijsjes toch weer terug op het onderwerp komt :maf:


Toen ik voorgaande aan het begin van de middag plaatste had ik er geen idee van dat dit topic één van de meest surrealistische stukken tekst uit de geschiedenis (?) van dit geachte forum zou gaan worden. :lole:

Maakt deze afschuwlijke dag toch wat draaglijker :moe:

criminar
11-03-04, 23:16
Geplaatst door 850
:hihi: Je moet eens de Morocco reisgids van Lonely Planet kopen. Staan alle mooie plekken van Marokko in........... heb die gekocht en er stond al7ajb erop als mooie plek,ikke natuurlijk naar al7ajb, en wat vindt ik daar ouwe hoeren die je je alle ziektes geven die je wilt voor een goede prijs iwa saafi verdomde lonely planet.

Julien
11-03-04, 23:20
Waarom zijn 2 topics hier samengevoegd??

Ik vind dit geen respect hebben voor de verschrikkelijke aanslag in Spanje. 200 doden en ik zie hier allemaal toeristische postjes staan over Maroc.

mark61
12-03-04, 00:09
Geplaatst door TonH
Toen ik voorgaande aan het begin van de middag plaatste had ik er geen idee van dat dit topic één van de meest surrealistische stukken tekst uit de geschiedenis (?) van dit geachte forum zou gaan worden. :lole:

Je bent al net zo helderziend als Joesoef. Is dit een hangout voor helderzienden geworden?

mark61
12-03-04, 00:56
Geplaatst door taouanza
Joh wrijft er maar lekker in nu ik heb besloten naar Turkije te gaan.:moe:

Naar Antalya zeker. :vreemd: Nah kan je naar de watervallen van Manavgat. Wellicht 1 meter hoog maar je kan wel een terrasje pikken op mini eilandjes in de rivier. Stromend water aan alle kanten.

KomMaar
12-03-04, 07:54
Geplaatst door Julien
Waarom zijn 2 topics hier samengevoegd??

Ik vind dit geen respect hebben voor de verschrikkelijke aanslag in Spanje. 200 doden en ik zie hier allemaal toeristische postjes staan over Maroc.


Ik denk dat er iets mis is gegaan

TonH
12-03-04, 10:20
Geplaatst door mark61
Je bent al net zo helderziend als Joesoef. Is dit een hangout voor helderzienden geworden?

Het is een gave! Joesoef en Ik zouden er eigenlijk over moeten zwijgen... :nerveus:

mark61
12-03-04, 10:23
Geplaatst door TonH
Het is een gave! Joesoef en Ik zouden er eigenlijk over moeten zwijgen... :nerveus:

ik. Niet naast je schoenen gaan lopen.

TonH
12-03-04, 10:26
Geplaatst door mark61
ik. Niet naast je schoenen gaan lopen.

Wij spellen Ik niet voor niets zo. :fplet:

mark61
12-03-04, 10:29
Geplaatst door TonH
Wij spellen Ik niet voor niets zo. :fplet:

"Voor ons loopt de weg naar vrijheid via de gelijkwaardigheid van mensen."

criminar
12-03-04, 10:58
Geplaatst door mark61
"Voor ons loopt de weg naar vrijheid via de gelijkwaardigheid van mensen." zei de man die leiden nooit had verlaten! :tranen:

mark61
12-03-04, 11:10
Geplaatst door criminar
zei de man die leiden nooit had verlaten! :tranen:

Hoe weet je dat? Misschien is Leiden wel de hoofdstad van de rechtvaardigheid :roker:

Goodnight
12-03-04, 12:37
Geplaatst door Julien
Waarom zijn 2 topics hier samengevoegd??

Ik vind dit geen respect hebben voor de verschrikkelijke aanslag in Spanje. 200 doden en ik zie hier allemaal toeristische postjes staan over Maroc.

niet zo bleren, als je goed had gelezen dan had je gezien dat al3arbi daar zijn excuses voor heeft gemaakt en dat er iets fout ging bij het samenvoegen van mijn bericht met een ander.

Sjees maar om dat gelijk als gebrek aan respect voor de slachtoffers te bestempelen.....

mark61
12-03-04, 13:23
Als Moeder Overste spreekt dan kan je maar beter luisteren en zwijgen!

mark61
12-03-04, 14:35
Moeder Overste is streng maar rechtvaardig.

criminar
12-03-04, 14:40
Geplaatst door mark61
Ik ben altijd geïnteresseerd in mijn medelanders. Ik ken genoeg Turken en nog wat ander volk, maar Marokkanen zijn ondervertegenwoordigd in mijn kennissenkring. Als bovendien de hele dag de kranten volstaan over Marokkanen dit en Marokkanen dat moet ik dan toch maar eens gaan kijken hoe of 'die lui' dan wel echt zijn. Volgens zichzelf. Verder interesseren de meeste culturen me wel.

Lees overal maar 'Nederlanders van ... afkomst', maar das zo lang. Verder nog wat? Volgens mij zijn de enige medelanders die jij kent( enkele turken en wat ander volk) mensen die je vanuit je luie reet zetel kent via je het internet.
Als je echt wil weten of ' die lui' zoals je ze hier zéér subtiel noemt wel echt zijn,dan mag die afdruk van je achterwerk niet meer op je zetel verschijnen if you catch the drift
.
Mijn advies:mingle with the peeps' you freak.

criminar
12-03-04, 14:43
Geplaatst door mark61
Hoe weet je dat? Misschien is Leiden wel de hoofdstad van de rechtvaardigheid :roker: Dan was het niet Leiden maar Leider(in iets toch) :fplet:

mark61
12-03-04, 15:02
Geplaatst door criminar
Volgens mij zijn de enige medelanders die jij kent( enkele turken en wat ander volk) mensen die je vanuit je luie reet zetel kent via je het internet.(...)Mijn advies:mingle with the peeps' you freak.

Volgens jou dan. Wat weet jij van mij en mijn leven buiten internet? Russstig aan met je aannames en vooroordelen. Dus als ik niet meer prik heb ik bewezen dat mijn vriendenkring divers is? Je advies is in any case overbodig. Wat minder aanmatigend kan wel voor iemand die hier net komt kijken. Als het zo bar was met mij zouden dr misschien wat strafpuntjes aanhangen?

000NobelPrizes
12-03-04, 15:02
Geplaatst door criminar
Volgens mij zijn de enige medelanders die jij kent( enkele turken en wat ander volk) mensen die je vanuit je luie reet zetel kent via je het internet.
Als je echt wil weten of ' die lui' zoals je ze hier zéér subtiel noemt wel echt zijn,dan mag die afdruk van je achterwerk niet meer op je zetel verschijnen if you catch the drift
.
Mijn advies:mingle with the peeps' you freak.

:haha: :haha: :haha:

En met zo'n onderschrift kun je al helemaal niet meer stuk.

000NobelPrizes
12-03-04, 15:03
Geplaatst door mark61
Volgens jou dan. Wat weet jij van mij en mijn leven buiten internet? Russstig aan met je aannames en vooroordelen. Dus als ik niet meer prik heb ik bewezen dat mijn vriendenkring divers is? Je advies is in any case overbodig. Wat minder aanmatigend kan wel voor iemand die hier net komt kijken. Als het zo bar was met mij zouden dr misschien wat strafpuntjes aanhangen?

Ik denk dat Crim ook wel kan tellen, Mark.
>3000 berichtjes in no-time. Geen wonder dat de conclusie van bil-afdruk op bureaustoel voor de hand ligt.

mark61
12-03-04, 15:07
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik denk dat Crim ook wel kan tellen, Mark.
>3000 berichtjes in no-time. Geen wonder dat de conclusie van bil-afdruk op bureaustoel voor de hand ligt.

Kwestie van snel prikken. Kheb het verder nog heeel druk. Laatst een complete week afwezig, is niemand opgevallen zeker?

Zou hij ze ook allemaal gelezen hebben denk je? Kvind het wel amusant ende verfrissend. Normaal word ik altijd uitgemaakt voor fellow traveller.

criminar
12-03-04, 15:10
Geplaatst door mark61
Kwestie van snel prikken. Kheb het verder nog heeel druk. Laatst een complete week afwezig, is niemand opgevallen zeker?

Zou hij ze ook allemaal gelezen hebben denk je? Kvind het wel amusant ende verfrissend. Normaal word ik altijd uitgemaakt voor fellow traveller. euuuuh... je stoel? ;)

criminar
12-03-04, 15:15
Geplaatst door 000NobelPrizes
:haha: :haha: :haha:

En met zo'n onderschrift kun je al helemaal niet meer stuk. toegeven is de eerste stap tot genezing?moet jij ook eens doen met je schizofrenische nobelprijswinnaars karakters,kan je leven veranderen kiddo. :wow:

mark61
12-03-04, 15:17
Geplaatst door criminar
euuuuh... je stoel? ;)

Mijn stoel als fellow traveller? Heeft 5 wielen die allemaal een andere kant uit willen. Het geheel is een museumstuk. Mijn billen lijden onder de hardheid ervan (en van het bestaan natuurlijk). In de real world verplaats ik me met diverse voertuigen en natuurlijk voeten.

000NobelPrizes
12-03-04, 15:18
Geplaatst door criminar
toegeven is de eerste stap tot genezing?moet jij ook eens doen met je schizofrenische nobelprijswinnaars karakters,kan je leven veranderen kiddo. :wow:
Aan mijn nick zit een piepklein anekdootje. Tis voor insiders.


Trouwens, alweer een die denkt dat ik een vent ben :slapen:

mark61
12-03-04, 15:23
Geplaatst door 000NobelPrizes
Trouwens, alweer een die denkt dat ik een vent ben :slapen:

Doe mij s een cursus cloos readen. Waar blijkt dat uit?

criminar
12-03-04, 15:32
Geplaatst door 000NobelPrizes
Aan mijn nick zit een piepklein anekdootje. Tis voor insiders.


Trouwens, alweer een die denkt dat ik een vent ben :slapen: ik mikte eerder op hermafrodiet,omdat er onzijdig staat,maar gokte op het laatste moment op een kerel omdat zij meestal met die prijzen gaan lopen(spijtig voor de vrouwen).

000NobelPrizes
12-03-04, 15:38
Geplaatst door criminar
ik mikte eerder op hermafrodiet,omdat er onzijdig staat,maar gokte op het laatste moment op een kerel omdat zij meestal met die prijzen gaan lopen(spijtig voor de vrouwen).

Kan mij het bommen of er he's of she's die prijzen winnen.

Maar over schizo's gesproken: jij bent degene die 3 verschillende vrouwen nodig heeft. Never mind, als je het hele spectrum wilt beslaan moeten vrouwen ook minstens 3 mannen hebben.

mark61
12-03-04, 15:48
Eu Tu Eles

Tagline: It is impossible to find all virtues on a unique man. (more)

Plot Outline: A true story that comically depicts the relationship between an ordinary woman and her three husbands, who live in the same house in a poor and arid small village of the Brazilian northeast.

http://www.imdb.com/title/tt0244504/

000NobelPrizes
12-03-04, 16:03
Dona Flor and her Two Husbands was een leuke. Met die prachtige Sonia Braga.
Mooi boek ook trouwens.