PDA

Bekijk Volledige Versie : Rotterdam proeft van Arabische film



Hansje
11-03-04, 10:54
Rotterdam proeft van Arabische film


Lag de nadruk tijdens het Internationaal Filmfestival Rotterdam nog op de Japanse film, het programma van Theater Lantaren/Venster staat de komende week in het teken van de Arabische film. De Stichting Palestijnse Islamieten in Nederland organiseert met de Stichting het Tunesisch Forum in Nederland de eerste editie van het Arabisch Filmfestival Rotterdam. Behalve Lantaren/Venster, nemen ook buurtcentra in Noord, Delfshaven en Centrum/Oude Westen deel aan het festival.

Naast vertoningen van onder andere 'In het huis van mijn vader' (1997) van de naar Rotterdam uitgenodigde Fatima Jebli Ouzani en de Palestijnse productie 'Haïfa' (2000), biedt het festival ook talkshows en discussiebijeenkomsten. Te gast zijn onder andere acteur Ahmed Zaki en de regisseurs Karim Traïda (vooral bekend van 'De Poolse bruid') en Khalil Shawki. Het programma omvat zowel films van regisseurs die in de Arabische landen wonen en werken, als Arabische regisseurs die al geruime tijd in Europa werkzaam zijn.


Het festival biedt het Nederlandse publiek de kans om kennis te maken met Arabische film, maar richt zich natuurlijk ook op de Arabisch sprekende filmliefhebber.

Arab Film Festival Rotterdam. Zondag 11 tot en met zondag 18 maart in o.a. Theater Lantaren/Venster, Rotterdam. Info: 010-277 22 88 of www.lantaren-venster.nl


http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/33/8/21cultarabisch.html


Iemand belangstelling? :)

taouanza
11-03-04, 10:58
Geplaatst door Hansje
Rotterdam proeft van Arabische film


Lag de nadruk tijdens het Internationaal Filmfestival Rotterdam nog op de Japanse film, het programma van Theater Lantaren/Venster staat de komende week in het teken van de Arabische film. De Stichting Palestijnse Islamieten in Nederland organiseert met de Stichting het Tunesisch Forum in Nederland de eerste editie van het Arabisch Filmfestival Rotterdam. Behalve Lantaren/Venster, nemen ook buurtcentra in Noord, Delfshaven en Centrum/Oude Westen deel aan het festival.

Naast vertoningen van onder andere 'In het huis van mijn vader' (1997) van de naar Rotterdam uitgenodigde Fatima Jebli Ouzani en de Palestijnse productie 'Haïfa' (2000), biedt het festival ook talkshows en discussiebijeenkomsten. Te gast zijn onder andere acteur Ahmed Zaki en de regisseurs Karim Traïda (vooral bekend van 'De Poolse bruid') en Khalil Shawki. Het programma omvat zowel films van regisseurs die in de Arabische landen wonen en werken, als Arabische regisseurs die al geruime tijd in Europa werkzaam zijn.


Het festival biedt het Nederlandse publiek de kans om kennis te maken met Arabische film, maar richt zich natuurlijk ook op de Arabisch sprekende filmliefhebber.

Arab Film Festival Rotterdam. Zondag 11 tot en met zondag 18 maart in o.a. Theater Lantaren/Venster, Rotterdam. Info: 010-277 22 88 of www.lantaren-venster.nl


http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/33/8/21cultarabisch.html


Iemand belangstelling? :)


:)

Hansje
11-03-04, 11:03
Geplaatst door taouanza
:)

Het is jammer dat ik het niet eerder had gezien. Karim Traïda heeft ook een prachtig boekje geschreven en ik hoop telkens dat hij meer gaat schrijven. Wist je dat hij een broer is van Hakim Traïda. Bekend van Sesamstraat. Die broers zijn ontzettend creatief ensjo. :duim:

taouanza
11-03-04, 11:07
Geplaatst door Hansje
Het is jammer dat ik het niet eerder had gezien. Karim Traïda heeft ook een prachtig boekje geschreven en ik hoop telkens dat hij meer gaat schrijven. Wist je dat hij een broer is van Hakim Traïda. Bekend van Sesamstraat. Die broers zijn ontzettend creatief ensjo. :duim:

Ik wist het en ben het weer vergeten is dat erg?:p

Hansje
11-03-04, 11:15
Geplaatst door taouanza
Ik wist het en ben het weer vergeten is dat erg?:p

:wow: Vergeten! ?








Heel heel erg ja....

taouanza
11-03-04, 11:18
Geplaatst door Hansje
:wow: Vergeten! ?








Heel heel erg ja....

Oke ik weet nu weer dat het broertjes zijn en nu?
Wat is het verschil?:vreemd:

KHALID bin WLD
11-03-04, 11:50
Salaam

Weet je welke film ze moeten vertonen; Al risala (The message). Dit is een film die eind jaren 70 is gemaakt over de opkomst van de islam. Een klassieker in menig islamitisch gezin. Ik heb hem toevallig vorige week nog gezien (voor de 10e keer ofzo), hij blijft boeien.

Wa Salaam

taouanza
11-03-04, 12:02
Geplaatst door KHALID bin WLD
Salaam

Weet je welke film ze moeten vertonen; Al risala (The message). Dit is een film die eind jaren 70 is gemaakt over de opkomst van de islam. Een klassieker in menig islamitisch gezin. Ik heb hem toevallig vorige week nog gezien (voor de 10e keer ofzo), hij blijft boeien.

Wa Salaam


Inderdaad!

000NobelPrizes
11-03-04, 12:04
Ik begrijp dat de organisatie het festival willen verkopen, maar hun promo-kwekje 'zo kan men hier kennismaken met de Arabische film' slaat natuurlijk nergens op. Arabische films worden al ik weet niet hoe lang uitgebracht in Nederland.

En over Karim: die maakte na de Poolse Bruid de film Les Diseurs de Verité, over de praktijken van het Algerijnse regime versus intellectuelen. Oogst net zo veel belangstelling onder allochtonen als de rest van de films uit de Arabische wereld. Ik zie die eigenlijk nooit in de theaters zitten. Liever een Amerikaanse klapper in de cinema verderop.

Nou ja, niks mis met dit festival. Maar ook hier geldt, net als een paar weken geleden met die Turkse films: het is dus niet zo dat er eindelijk eens films uit die contreien worden vertoond.

Juwayriah
11-03-04, 12:11
Geplaatst door Hansje
Rotterdam proeft van Arabische film


Lag de nadruk tijdens het Internationaal Filmfestival Rotterdam nog op de Japanse film, het programma van Theater Lantaren/Venster staat de komende week in het teken van de Arabische film. De Stichting Palestijnse Islamieten in Nederland organiseert met de Stichting het Tunesisch Forum in Nederland de eerste editie van het Arabisch Filmfestival Rotterdam. Behalve Lantaren/Venster, nemen ook buurtcentra in Noord, Delfshaven en Centrum/Oude Westen deel aan het festival.

Naast vertoningen van onder andere 'In het huis van mijn vader' (1997) van de naar Rotterdam uitgenodigde Fatima Jebli Ouzani en de Palestijnse productie 'Haïfa' (2000), biedt het festival ook talkshows en discussiebijeenkomsten. Te gast zijn onder andere acteur Ahmed Zaki en de regisseurs Karim Traïda (vooral bekend van 'De Poolse bruid') en Khalil Shawki. Het programma omvat zowel films van regisseurs die in de Arabische landen wonen en werken, als Arabische regisseurs die al geruime tijd in Europa werkzaam zijn.


Het festival biedt het Nederlandse publiek de kans om kennis te maken met Arabische film, maar richt zich natuurlijk ook op de Arabisch sprekende filmliefhebber.

Arab Film Festival Rotterdam. Zondag 11 tot en met zondag 18 maart in o.a. Theater Lantaren/Venster, Rotterdam. Info: 010-277 22 88 of www.lantaren-venster.nl


http://www.delta.tudelft.nl/jaargangen/33/8/21cultarabisch.html


Iemand belangstelling? :)



:confused:


Ben ik nou gek?
Het is toch vandaag 11 maart?
Vandaag is toch donderdag?!

samira21__
11-03-04, 12:29
Geplaatst door Juwayriah
:confused:


Ben ik nou gek?


uuuuuuuuuhhhhhhhhh :melig2:

Juwayriah
11-03-04, 12:58
Geplaatst door samira21__
uuuuuuuuuhhhhhhhhh :melig2:


Lach je me nu uit ofzo?! :vreemd:











ps. :blauwkus: