PDA

Bekijk Volledige Versie : CDA wil uitleg over hoofddoekjes voor cipiers



Goodnight
11-03-04, 21:31
DEN HAAG - Het CDA heeft sterke twijfels bij het plan van het ministerie van Justitie om hoofddoekjes te bestellen voor gevangenisbewaarders. Tweede-Kamerlid Sterk vindt dat openbare gezagsdragers in uniform geen zichtbare religieuze uitingen mogen dragen bij de uitoefening van hun beroep.

Ze heeft de ministers Donner (Justitie) en Verdonk (Integratie) donderdag schriftelijk gevraagd of er straks ook hoofddoekjes komen voor politie en marechaussee.

Een woordvoerder van Justitie zei donderdag dat het ministerie opdracht heeft gegeven voor de ontwikkeling van hoofddoekjes voor gevangenispersoneel.

mark61
11-03-04, 21:33
Geplaatst door Goodnight
Een woordvoerder van Justitie zei donderdag dat het ministerie opdracht heeft gegeven voor de ontwikkeling van hoofddoekjes voor gevangenispersoneel.

De stiekemerds. Hoe durven ze, zonder eerst het CDA en de VVD om advies te vragen.

barfly
11-03-04, 21:37
Ik vind het een goeie zet van justitie! Ik hoop dat het Nederlanders wakker schudt :)

TonH
11-03-04, 23:16
Fijn, en we gaan steeds verder back to the 70s. De Berufsverbote grijpen meer en meer om zich heen.

En wanneer je een beetje een serieuze Sikh bent, kun je het inmiddels wel helemaal vergeten hier
:aftel:

taouanza
12-03-04, 10:39
Je zou toch haast zeggen dat het CDA en de VVD belangrijke dingen aan hun hoofd hebben met al die bezuinigingen enzo.:moe:

Lugh
12-03-04, 10:41
belangrijke dingen aan hun hoofd hebben ....

wat kan er nu belangrijker zijn om aan je hoofd te hebben dan een hoofddoek?

mark61
12-03-04, 10:43
Geplaatst door taouanza
Je zou toch haast zeggen dat het CDA en de VVD belangrijke dingen aan hun hoofd hebben met al die bezuinigingen enzo.:moe:

Ze maken zich zorgen over de aanslag op het toch al krappe budget van Justitie die die hoofddoekjes doen. Weet je wel wat dat kost, haute couture?

TonH
12-03-04, 10:44
Geplaatst door taouanza
Je zou toch haast zeggen dat het CDA en de VVD belangrijke dingen aan hun hoofd hebben met al die bezuinigingen enzo.:moe:

Nee. Om een land met de hartelijke instemming van een meerderheid van de bevolking volkomen te kunnen verkloten moet je vijandsbeelden blijven koesteren. :duivels:

taouanza
12-03-04, 10:46
Geplaatst door mark61
Ze maken zich zorgen over de aanslag op het toch al krappe budget van Justitie die die hoofddoekjes doen. Weet je wel wat dat kost, haute couture?


Ja en door al die fraude missen ze ook een hoop centjes.Je hebt gelijk met het verbieden van die hoofddoekjes zijn alle problemen opgelost.
Weetje net als in The Lord of the Rings toen hoefden ze ook alleen maar een ring in het vuur te gooien en VOILA.
Al was dat ook niet zo makkelijk hoor om een ring in het vuur te gooien.:jammer:

mark61
12-03-04, 10:52
Geplaatst door TonH
Nee. Om een land met de hartelijke instemming van een meerderheid van de bevolking volkomen te kunnen verkloten moet je vijandsbeelden blijven koesteren. :duivels:

Jah is die meerderheid er eigenlijk wel? Daar ben ik nog steeds niet zeker van. Maar misschien ben ik naïef. Of kan ik niet met de gedachte leven. Straks word ik nog 'gematigde Hutu' in eigen land... :haha: