PDA

Bekijk Volledige Versie : Al Qaeda eist aanslagen Spanje op.



Orakel
11-03-04, 22:51
http://teletekst.nos.nl/gif/images/122-01.gif

Welk doel heeft Al Qaeda hierbij? Erg ongeloofwaardig.

theemuts
11-03-04, 22:54
De Spaanse samenleving ontwrichten voor wat zij de Spaanse regering kwalijk nemen.

criminar
11-03-04, 22:56
Geplaatst door Orakel
http://teletekst.nos.nl/gif/images/122-01.gif

Welk doel heeft Al Qaeda hierbij? Erg ongeloofwaardig. dat terrorisme niet alleenvan israel komt!

Orakel
11-03-04, 22:58
Geplaatst door theemuts
De Spaanse samenleving ontwrichten voor wat zij de Spaanse regering kwalijk nemen.

Ontwrichting van de maatschappij is sowieso een doel van terrorisme, maar Al Qaeda kan hier alleen maar mee verliezen. Treinen opblazen, onschuldige slachtoffers en in Spanje?
Daarmee kunnen zedus alleen maar aan sympathie inboeten.

Of ze moeten zo gehaaid zijn dat ze weten dat als zij het opeisen de Moslims het moeilijker krijgen en er daarom meer gaan radicaliseren. ZOdat AQ weer op meer aanhangers kan rekenen.

In alle gevallen een grof schandaal. :brozac:

Dragon_Khan
11-03-04, 23:00
Straf voor het steunen van Bush. Osama was in een band ook te zien, waarbij hij een aantal landen opnoemde die ook niet veilig waren, waaronder ook Nederland! :zegniets:

Groot Brittanië was wel logischer geweest idd, maar misschien was Spanje makkelijker..

Hajira
12-03-04, 01:40
Het komt je allemaal je strot uit. Niet normaal wat je mensen aan doet met zulke acties. Uiteindelijk leid het nergens naar. Of eigenlijk weer wel mensen zullen je haten om wat je doet welke groepering het ook is geweest. Het is gewoon fout onmenselijk!!!!!

Julien
12-03-04, 01:42
Geplaatst door criminar
dat terrorisme niet alleenvan israel komt!

dat is sinds 9/11 al algemeen bekend ;)

850
12-03-04, 01:48
Geplaatst door Hajira
Of eigenlijk weer wel mensen zullen je haten om wat je doet welke groepering het ook is geweest. Het is gewoon fout onmenselijk!!!!!

:droef: Je moet als nabestaande vd slachtoffers wel erg sterk in je schoenen staan om niet te gaan haten......... :(

000NobelPrizes
12-03-04, 08:19
Geplaatst door Orakel

Of ze moeten zo gehaaid zijn dat ze weten dat als zij het opeisen de Moslims het moeilijker krijgen en er daarom meer gaan radicaliseren. ZOdat AQ weer op meer aanhangers kan rekenen.

In alle gevallen een grof schandaal. :brozac:

Ga nou niet bij voorbaat al zielig zitten doen. Kijk, DIT was de reactie van de Basken indertijd:


Tienduizenden Basken
betogen tegen ETA
SAN SEBASTIAN – Tienduizenden mensen hebben zaterdag in de Baskische stad San Sebastian gedemonstreerd tegen de terreur van de afscheidingsbeweging ETA, die dit jaar al aan dertien mensen het leven heeft gekost.


Onder de deelnemers waren tientallen gewonden van ETA-aanslagen en nabestaanden van de bijna achthonderd mensen die sinds 1968 door de ETA zijn vermoord. Verder liepen politici mee, onder wie enkele ministers, particuliere burgers en intellectuelen en kunstenaars. Een oproep voor de betoging die zaterdag in de krant El País verscheen, was ondertekend door honderden organisaties en personen, onder wie de schrijvers José Saramango en Günter Grass.

Shaheed
12-03-04, 10:23
Geplaatst door Orakel
http://teletekst.nos.nl/gif/images/122-01.gif

Welk doel heeft Al Qaeda hierbij? Erg ongeloofwaardig.


De reden zou kunnen zijn dat het een vergeldingsactie is voor de steun die zij Bush hebben aangeboden bij het vermoorden van duizenden en duizenden onschuldige moslims in Irak en Afghanistan.
De verwoeste huizen, bruggen, treinen enz.....
De ontwrichting van Irak en Afghanistan.

Alle mensen zijn gelijk, geen mens heeft het recht een andere onschuldige te doden, wanneer men daar toch mee doorgaat zullen ze verantwoordelijk worden gehouden voor hen daden en ook zij zullen gedood worden.

Daviddavid
12-03-04, 10:26
Geplaatst door Shaheed
De reden zou kunnen zijn dat het een vergeldingsactie is voor de steun die zij Bush hebben aangeboden bij het vermoorden van duizenden en duizenden onschuldige moslims in Irak en Afghanistan.
De verwoeste huizen, bruggen, treinen enz.....
De ontwrichting van Irak en Afghanistan.

Alle mensen zijn gelijk, geen mens heeft het recht een andere onschuldige te doden, wanneer men daar toch mee doorgaat zullen ze verantwoordelijk worden gehouden voor hen daden en ook zij zullen gedood worden.

Hij gaat steeds meer lullen als een soort islamitische versie van Jomanda

Julien
12-03-04, 10:30
Geplaatst door Shaheed
De reden zou kunnen zijn dat het een vergeldingsactie is voor de steun die zij Bush hebben aangeboden bij het vermoorden van duizenden en duizenden onschuldige moslims in Irak en Afghanistan.
De verwoeste huizen, bruggen, treinen enz.....
De ontwrichting van Irak en Afghanistan.

Alle mensen zijn gelijk, geen mens heeft het recht een andere onschuldige te doden, wanneer men daar toch mee doorgaat zullen ze verantwoordelijk worden gehouden voor hen daden en ook zij zullen gedood worden.

de volgende stap is de halve wereld te vernietigen?

Doe eens normaal gek.

Shaheed
12-03-04, 10:36
Geplaatst door Julien
de volgende stap is de halve wereld te vernietigen?

Doe eens normaal gek.


Wat is er gek aan het vermoorden van diegene die jouw familie heeft vermoord?

Jullie zij diegene die gek zijn door te denken dat je zomaar andere landen kunt bombarderen zonder dat er vergeldingsacties op zullen komen.

mark61
12-03-04, 10:37
Geplaatst door Shaheed
De reden zou kunnen zijn dat het een vergeldingsactie is voor de steun die zij Bush hebben aangeboden (...)

De vraag is, wie zijn die zij ? De Spaanse regering toch zeker, en zeker niet de Spaanse bevolking.

Ik weet niet wat zieker is, zo'n aanslag plegen of hem 'opeisen' (wat een woord) als je hem niet gepleegd hebt.

mark61
12-03-04, 10:39
Geplaatst door Shaheed
Wat is er gek aan het vermoorden van diegene die jouw familie heeft vermoord?

Welke Spanjaard heeft precies welk familielid van enig al-Qa`idalid vermoord?

Julien
12-03-04, 10:40
Geplaatst door Shaheed
Wat is er gek aan het vermoorden van diegene die jouw familie heeft vermoord?

Jullie zij diegene die gek zijn door te denken dat je zomaar andere landen kunt bombarderen zonder dat er vergeldingsacties op zullen komen.

oog om oog tand om tand :moe: alleen imbecielen geloven daar in.

Dus ik weet het goed gemaakt, volgens jouw theorie moet ik nu een mitrailleur pakken en alle moslims in Nederland neerknallen.

Oog om oog, tand om tand he :moe:

Daviddavid
12-03-04, 10:41
Geplaatst door mark61
De vraag is, wie zijn die zij ? De Spaanse regering toch zeker, en zeker niet de Spaanse bevolking.


Volgens Shaheed zijn alle Spanjaarden schuldig, aangezien ze zelf die regering gekozen hebben. Inwoners van Islamitische landen zijn nooit schulidg aan de wandaden van hun regeringen, aangezien zij die niet zelf gekozen worden. Hun corrupte, nare regeringen worden in het zadel gehouden door het vervloekte westen.

Toch, Shaheed?

Shaheed
12-03-04, 10:42
Geplaatst door mark61
De vraag is, wie zijn die zij ? De Spaanse regering toch zeker, en zeker niet de Spaanse bevolking.

Ik weet niet wat zieker is, zo'n aanslag plegen of hem 'opeisen' (wat een woord) als je hem niet gepleegd hebt.


Dat klopt de bevolking was grotendeels tegen de oorlog in Irak.

Door deze aanslag wordt premier Aznar met zijn neus op de feiten gedrukt.
Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor de vergeldingsactie tegen Spanje.
En mocht het zo zijn dat Al Qaida die aanslag heeft gepleegd dan zal zijn partij veel minder stemmen krijgen in de verkiezingen.
De stemmen zullen dan gaan naar de oppostitie.


Maar goed we weten nog steeds niet wie het gedaan heeft, het zou natuurlijk ook de ETA kunnen zijn.

Lugh
12-03-04, 10:44
Ik veronderstel dat het beheer me die 8 strafpunten (omdat ik opperde dat het ook een moslim-actie zou kunnen zijn) nu terug gaat wegnemen?

Of mag enkel Al Qaida dat zeggen?

Rare kronkels!

mark61
12-03-04, 10:50
Geplaatst door Shaheed
Dat klopt de bevolking was grotendeels tegen de oorlog in Irak.

Dat bedoel ik. En dit is hun loon? Bedankje van slachtoffers van de VS voor de door de Spanjaarden betoonde solidariteit?


Door deze aanslag wordt premier Aznar met zijn neus op de feiten gedrukt.
Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor de vergeldingsactie tegen Spanje.
En mocht het zo zijn dat Al Qaida die aanslag heeft gepleegd dan zal zijn partij veel minder stemmen krijgen in de verkiezingen.
De stemmen zullen dan gaan naar de oppostitie.

Denk je? Verplaats je eens in de familie van de slachtoffers. Denk je dat die nu pro al-Qa`ida worden (gesteld dat die erachter zit)? Die gaan eerder PP stemmen. Hard tegen hard.


Maar goed we weten nog steeds niet wie het gedaan heeft, het zou natuurlijk ook de ETA kunnen zijn.

Dat is zo. Of een co-produktie. Ik blijf het ziek vinden. Als iemand dit kan organiseren, kan hij ook wel de regering direct treffen. Of de Spaanse soldaten in Irak. Nou ja die hebben ook al hun portie gehad.

Julien
12-03-04, 10:51
Geplaatst door Shaheed
Dat klopt de bevolking was grotendeels tegen de oorlog in Irak.

Door deze aanslag wordt premier Aznar met zijn neus op de feiten gedrukt.
Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor de vergeldingsactie tegen Spanje.
En mocht het zo zijn dat Al Qaida die aanslag heeft gepleegd dan zal zijn partij veel minder stemmen krijgen in de verkiezingen.
De stemmen zullen dan gaan naar de oppostitie.


Maar goed we weten nog steeds niet wie het gedaan heeft, het zou natuurlijk ook de ETA kunnen zijn.

:kotsen2:

Shaheed
12-03-04, 10:58
Geplaatst door mark61

Denk je? Verplaats je eens in de familie van de slachtoffers. Denk je dat die nu pro al-Qa`ida worden (gesteld dat die erachter zit)? Die gaan eerder PP stemmen. Hard tegen hard.




Nou ik denk het niet, één van de redenen waarom de spaanse bevolking tegen die oorlog was is om zelf niet in de problemem te raken met andere landen.

Waren ze gewoon neutraal gebleven zoals menig ander europees land dan hadden ze niks te vrezen, maar ja ook Spanje wilde een deel van de oliekoek en tsja "what goes around comes around"

De Oppositie was altijd fel tegen de oorlog in Spanje geweest en ook zij hebben gewaarschuwd voor mogelijke vergeldingsacties tegen Spanje als ze zouden meedoen met de oorlog.

Immers je moet natuurlijk niet denken dat je als land zomaar andere mensen in hen eigen land kunt vermoorden.
Ook al hebben die mensen dan niet de high tech wapens om terug te slaan, een simpele bom hier en daar op hen grondgebied kan ook voor dezelfde schade zorgen.

Mocht het Al Qaida zijn laten we dan hopen dat de spanjaarden hier wat van hebben geleerd, "vermoord geen onschuldige mensen in andere landen anders zullen er ook onschuldige mensen in je eigen land vermoord worden."

taouanza
12-03-04, 11:02
Geplaatst door Shaheed
Nou ik denk het niet, één van de redenen waarom de spaanse bevolking tegen die oorlog was is om zelf niet in de problemem te raken met andere landen.

Waren ze gewoon neutraal gebleven zoals menig ander europees land dan hadden ze niks te vrezen, maar ja ook Spanje wilde een deel van de oliekoek en tsja "what goes around comes around"

De Oppositie was altijd fel tegen de oorlog in Spanje geweest en ook zij hebben gewaarschuwd voor mogelijke vergeldingsacties tegen Spanje als ze zouden meedoen met de oorlog.

Immers je moet natuurlijk niet denken dat je als land zomaar andere mensen in hen eigen land kunt vermoorden.
Ook al hebben die mensen dan niet de high tech wapens om terug te slaan, een simpele bom hier en daar op hen grondgebied kan ook voor dezelfde schade zorgen.

Mocht het Al Qaida zijn laten we dan hopen dat de spanjaarden hier wat van hebben geleerd, "vermoord geen onschuldige mensen in andere landen anders zullen er ook onschuldige mensen in je eigen land vermoord worden."


Denk je niet dat de Spanjaarden toendertijd de straat zijn op gegaan omdat ze tegen geweld zijn?Omdat ze niet willen dat onschuldige Irakezen vermoordt worden?Denk je echt dat ze om hun eigen hachje te redden de straat zijn opgegaan?

Shaheed
12-03-04, 11:02
Geplaatst door Julien
:kotsen2:

Ja erg hé als mensen zichzelf vergelden.


Dat mag natuurlijk niet, het doden van blanke mensen is altijd fout ook al beginnnen ze zelf.
Immers de blanke cultuur is superieur aan alle andere culturen.
Wanneer het westen een land aanvallen is dat in het teken van vrijheid en democratie, ook al is de hele wereld er tegen.
En ook al is dat land geen bedreiging dat maakt niets uit, gewoon bombarderen.

De onschuldige kinderen, vrouwen en anderen die daarbij omkomen zijn slechts "collateral damage" .

mark61
12-03-04, 11:08
Geplaatst door Shaheed
Nou ik denk het niet, één van de redenen waarom de spaanse bevolking tegen die oorlog was is om zelf niet in de problemem te raken met andere landen.

(...)Mocht het Al Qaida zijn laten we dan hopen dat de spanjaarden hier wat van hebben geleerd, "vermoord geen onschuldige mensen in andere landen anders zullen er ook onschuldige mensen in je eigen land vermoord worden."

Dus als je als bijna één man met de hele bevolking tegen je regering demonstreert, dan is dit de aanmoedigingspremie van de mensen die je steunt? Overigens is de bijdrage van Engeland en Australië natuurlijk veel groter. Al was de bevolking ook fel tegen. En dat er en passant wat moslims / Arabieren bij omkomen doet er niet toe? Hadden ze maar niet met de vijand moeten heulen? Alsof zij op Aznar hebben gestemd...

Het punt blijft, de bevolking was tegen maar de bevolking vangt de klappen. Geweldige rechtvaardigheid. Ook propagandistisch heel handig.

Ik houd het toch maar op Orakel's standpunt.

Julien
12-03-04, 11:11
Geplaatst door Shaheed
Ja erg hé als mensen zichzelf vergelden.


Dat mag natuurlijk niet, het doden van blanke mensen is altijd fout ook al beginnnen ze zelf.
Immers de blanke cultuur is superieur aan alle andere culturen.
Wanneer het westen een land aanvallen is dat in het teken van vrijheid en democratie, ook al is de hele wereld er tegen.
En ook al is dat land geen bedreiging dat maakt niets uit, gewoon bombarderen.

De onschuldige kinderen, vrouwen en anderen die daarbij omkomen zijn slechts "collateral damage" .

je zegt het zelf :moe:

Het enige wat jou interesseert zijn moslim-slachtoffers.. of er nou een Spanjaard of amerikaan gedood wordt.. maakt jou nix uit. wat doe je hier dan nog?

TonH
12-03-04, 11:14
http://www.ekathimerini.com/kathnews/photos/12-03-04/12-03-04_40590_1.gif

mark61
12-03-04, 11:18
Hmm de Ekathimerini weet al dat het de ETA was? Of is het een algemene verwijzing Naar Wat Mensen Doen?

GroteWolf
12-03-04, 11:19
Al Qaida is gewoon Haat. Of Het Kwaad, zo je wil. Ze vermoorden gewoon mensen omdat ze dat leuk vinden.
Palestina, Kahsmir en Tsjetsjenie zijn gewoon een excuus. Daar zie je ze namelijk nooit. Terwijl je juist daar ook aanslagen kunt plegen, op Indiase militairen en zo.

Dat ze de landen van 'de kruisvaarders' aanpakken lijkt me duidelijk. Japan en Engeland zijn gewoon te moeilijk, dus hebben ze Spanje gepakt. Daar hadden ze al mensen zitten. Ik ben bang dat Polen en Nederland ook makkelijker zullen zijn dan Italie, Japan en Engeland. En ik denk dat ze zoeken naar soft targets, met veel slachtoffers.

Ik vraag me af wat het Westen gaat doen. Syrie? Of Iran? Irak was duidelijk een reactie 9-11. Dat is een strategisch spel. Als ik Al Qaida was zou ik 'Het Westen' niet zo uitdagen.

Maar er zijn vooralsnog best redenen om aan te nemen dat dit de ETA was. Ik denk het niet, maar het zou nog kunnen.

TonH
12-03-04, 11:20
Geplaatst door mark61
Hmm de Ekathimerini weet al dat het de ETA was? Of is het een algemene verwijzing Naar Wat Mensen Doen?

Dit schilderij heeft natuurlijk al lang een bredere iconische waarde dan alleen de Spaanse Burgeroorlog.

Shaheed
12-03-04, 11:21
Geplaatst door Julien
je zegt het zelf :moe:

Het enige wat jou interesseert zijn moslim-slachtoffers.. of er nou een Spanjaard of amerikaan gedood wordt.. maakt jou nix uit. wat doe je hier dan nog?

Wat ik hier doe?

Ik ben hier geboren en getogen en bezit de NL"se nationaliteit.
Ben een nederlandse moslim.

Wat doe jij hier eigenlijk?

En het zijn niet alleen de moslim slachtoffers die mij interesseren, stond ook aan de kant van vietnam en steunde de afrikanen in zuid afrika in het strijd tegen de apartheid.


Maar het is inderdaad zo dat de moslim slachtoffers mij meer raken, immers ik ben een onderdeel van de islamitische gemeenschap (oemma).

Net als dat de westerlingen meer betrokken zijn bij de westerse slachtoffers.
Het bewijs werd overduidelijk geleverd na de vergeldingsacties tegen de twin towers.
Alleen maar huilende mensen werden getoond op de westerse T.V. de mensen werden één voor één aan het woord gelaten en oooh hoe was het erg dat die 3.000 amerikanen omkwamen.
De bevolking werd heftig gehersenspoeld.

Dat er bijna een miljoen iraakse kinderen omkwamen door de golfoorlog en de boycot was volgens Madeleine Albricht slechts collateral damage.
Dat er elke maand gemiddeld 8.000 irakezen omkwamen door de boycot was ook niet zo erg als die 3.000 slachtoffers in het WTC.

En dan heb ik het niet eens over die andere landen.

GroteWolf
12-03-04, 11:24
Overigens zowel de complimenten met LP hoes van Raw Power (mijn favoriete nummer: Search and Destroy) en La Guernica. Die heb ik in het echt gezien (in Madrid) en dat is het indrukwekkendste schilderij dat ik ken.

mark61
12-03-04, 11:26
Geplaatst door Shaheed
Dat er bijna een miljoen iraakse kinderen omkwamen door de golfoorlog en de boycot was volgens Madeleine Albricht slechts collateral damage.
Dat er elke maand gemiddeld 8.000 irakezen omkwamen door de boycot was ook niet zo erg als die 3.000 slachtoffers in het WTC.


Je weet ook wel dat dat een mythe is. Saddam Hussein kon zoveel olie verkopen als hij wilde, als de opbrengst maar (via de VN) aan humanitaire goederen werd besteed. Daar had hij geen trek in, hij wilde het leger opbouwen. Dus smokkelde hij olie. Het is wel waar dat de Iraakse economie ernstige schade is toegebracht. Maar dat was minstens de gedeelde verantwoordelijkheid van Saddam, die zijn eigen volk gijzelde voor propaganda-doeleinden.

Julien
12-03-04, 11:28
Geplaatst door Shaheed
Wat ik hier doe?

Ik ben hier geboren en getogen en bezit de NL"se nationaliteit.
Ben een nederlandse moslim.

Wat doe jij hier eigenlijk?

En het zijn niet alleen de moslim slachtoffers die mij interesseren, stond ook aan de kant van vietnam en steunde de afrikanen in zuid afrika in het strijd tegen de apartheid.


Maar het is inderdaad zo dat de moslim slachtoffers mij meer raken, immers ik ben een onderdeel van de islamitische gemeenschap (oemma).

Net als dat de westerlingen meer betrokken zijn bij de westerse slachtoffers.
Het bewijs werd overduidelijk geleverd na de vergeldingsacties tegen de twin towers.
Alleen maar huilende mensen werden getoond op de westerse T.V. de mensen werden één voor één aan het woord gelaten en oooh hoe was het erg dat die 3.000 amerikanen omkwamen.
De bevolking werd heftig gehersenspoeld.

Dat er bijna een miljoen iraakse kinderen omkwamen door de golfoorlog en de boycot was volgens Madeleine Albricht slechts collateral damage.
Dat er elke maand gemiddeld 8.000 irakezen omkwamen door de boycot was ook niet zo erg als die 3.000 slachtoffers in het WTC.

En dan heb ik het niet eens over die andere landen.

o.k.

maar ik vind het ongepast om te zeggen dat deze spanjaarden omgekomen zijn omdat Al Qaida terecht de Irakese slachtoffers vergeldt. Dat is gewoon ongepast, en aangezien jij ook een onderdeel bent van de Westerse samenleving moet je dit soort dingen niet zeggen.

Shaheed
12-03-04, 11:30
Geplaatst door mark61
Je weet ook wel dat dat een mythe is. Saddam Hussein kon zoveel olie verkopen als hij wilde, als de opbrengst maar (via de VN) aan humanitaire goederen werd besteed. Daar had hij geen trek in, hij wilde het leger opbouwen. Dus smokkelde hij olie. Het is wel waar dat de Iraakse economie ernstige schade is toegebracht. Maar dat was minstens de gedeelde verantwoordelijkheid van Saddam, die zijn eigen volk gijzelde voor propaganda-doeleinden.

Een mythe?


Lees maar eens wat een nederlandse oogarts heeft meegemaakt in Irak.


http://users.pandora.be/ohio/guevara/irak.htm

mark61
12-03-04, 11:35
Geplaatst door Shaheed
Een mythe?
Lees maar eens wat een nederlandse oogarts heeft meegemaakt in Irak.


Ja, de gevolgen van de oorlogsvoering is weer heel wat anders. Je hoort mij sowieso niets rechtvaardigen dat het westen daar heeft uitgespookt en uitspookt, dat weet je ook wel. Maar de verhalen over ondervoeding en gebrekkige medische zorg in het algemeen, die voor het gros van de sterfgevallen hebben gezorgd, zijn het gevolg van geen geld willen besteden aan.

theemuts
12-03-04, 11:42
Dat er bijna een miljoen iraakse kinderen omkwamen door de golfoorlog en de boycot was volgens Madeleine Albricht slechts collateral damage.

Je vergeet te zeggen dat Saddam een grote hoeveelheid paleizen bouwde na 1991, dat hij prachtige huizen neer liet zetten voor zijn zoons, dat zijn zoons grote hoeveelheden prachtige auto's kochten, dat alle Baathvooraanstaanden ook prachtige huizen konden bouwen op staatskosten.

Al dat geld had gestoken kunnen worden in het gebrek dat die kinderen hadden.

TonH
12-03-04, 11:47
Geplaatst door GroteWolf
Overigens zowel de complimenten met LP hoes van Raw Power (mijn favoriete nummer: Search and Destroy) en La Guernica. Die heb ik in het echt gezien (in Madrid) en dat is het indrukwekkendste schilderij dat ik ken.

Tja, ik had gehoopt dat het plaatsen zou leiden tot enige reflectie. Maar helaas. :droef:

mark61
12-03-04, 11:50
Geplaatst door TonH
Tja, ik had gehoopt dat het plaatsen zou leiden tot enige reflectie. Maar helaas. :droef:

Ti theleis? Wat wil je voor reflectie? Dat de mens slecht is? Dat geweld tot meer geweld leidt? De meeste prikkers weten dat sowieso wel. Vandaar dat ze zitten te prikken en niet buiten schietend rondrennen. For whatever cause.

Shaheed
12-03-04, 11:55
Geplaatst door theemuts
Dat er bijna een miljoen iraakse kinderen omkwamen door de golfoorlog en de boycot was volgens Madeleine Albricht slechts collateral damage.[/quote]

Je vergeet te zeggen dat Saddam een grote hoeveelheid paleizen bouwde na 1991, dat hij prachtige huizen neer liet zetten voor zijn zoons, dat zijn zoons grote hoeveelheden prachtige auto's kochten, dat alle Baathvooraanstaanden ook prachtige huizen konden bouwen op staatskosten.

Al dat geld had gestoken kunnen worden in het gebrek dat die kinderen hadden. [/QUOTE]


Jij vergeet erbij te zeggen dat het westen Saddam aan de macht hielp en ook indirect schuldig zijn aan zijn beleid.
Ik ben absoluut geen fan van Saddam Hoessein maar vindt het wel hypocriet van het westen om iemand eerst aan de macht te helpen vervolgens bevoorraden met chemische wapens om buurland Iran aan te vallen en dan vervolgens gaan klagen over het gebruik van die chemische wapens.

Als Saddam berecht wordt, dan zou ik het niks anders dan gerechtvaardigd vinden als ook die mensen worden aangeklaagd die hem destijds hebben bevoorraad en aan de macht hebben geholpen.
Al weet ik zeker dat de hypocriete westerlingen het niet zo ver zullen laten komen.


Het is zelfs onmogelijk een amerikaanse soldaat voor het recht te slepen, laat staan een politicus.

TonH
12-03-04, 12:02
Geplaatst door mark61
Ti theleis? Wat wil je voor reflectie? Dat de mens slecht is? Dat geweld tot meer geweld leidt? De meeste prikkers weten dat sowieso wel. Vandaar dat ze zitten te prikken en niet buiten schietend rondrennen. For whatever cause.

Θέλω ειρήνη

Maar dat zullen de meesten wel willen. Je hebt gelijk hoor...

prikkerd
12-03-04, 12:04
Geplaatst door sjeng
dus je was net zo vurig tegen saddam en khomeini, khaddafi en assad als tegen bush en zijn voorgangers???
Immers deze mensen hebben meer moslims om zeep geholpen dan de amerikanen.


Of geld je woede alleen maar voor de kaffir?

sorry maar wat je zegt klopt niet

Saddam, Khomeini en Kadaffi zijn allen Kafiers

mark61
12-03-04, 12:06
Geplaatst door TonH
Θέλω ειρήνη

Maar dat zullen de meesten wel willen. Je hebt gelijk hoor...

Vertel s hoe je dat doet, alternatieve alfabetten drin prikken?

TonH
12-03-04, 12:38
Geplaatst door mark61
Vertel s hoe je dat doet, alternatieve alfabetten drin prikken?

Kijk even in je PM-box, want anders staat het hier zo vol met arabische teksten. :ego: En die kan ik echt niet lezen. :hihi:

papol
12-03-04, 13:12
Geplaatst door Shaheed

Jij vergeet erbij te zeggen dat het westen Saddam aan de macht hielp en ook indirect schuldig zijn aan zijn beleid.


Idd, en toen floreerde het land naar ongekende hoogten totdat .........
Saddam eind jaren tachtig kompleet doorflipte met zijn nieuwe speeltjes. Al het geld verdween in nodeloze oorlogen en machtsvertoon van diezelfde eens westers georienteerde eikel. Afzetten kan en mag dan niet meer, het heet dan plots binnenlandse aangelegenheid.

Hypocriete westen? Weldegelijk, het duurde bijna 20 jaar voordat algemeen aanvaard was dat de tiran moest verdwijnen en dan nog was niet iedereen overtuigd.
Hypocriet Midden-Oosten? Weldegelijk, eerst mag Saddam niet geholpen worden en vervolgens mag hij niet verwijdert worden.

Op een paar dwars liggende groeperingen na, kan het land weer opgebouwd worden. Vraag me wel af waar al die landen met een grote mond tegen de oorlog (Frankrijk, Duitsland, Rusland) zijn om het land weer snel op te bouwen. Ik weet wel een reden, het geld is verdwenen.

Gr.P

mark61
12-03-04, 13:26
Geplaatst door TonH
Kijk even in je PM-box, want anders staat het hier zo vol met arabische teksten. :ego: En die kan ik echt niet lezen. :hihi:

Wat? Bespeur ik hier anti-Arabische sentimenten? We zijn hier te gast hoor... :roker:

GroteWolf
12-03-04, 13:38
Tot een oplossing leidt het allemaal niet.

Dutchguy
12-03-04, 14:02
Geplaatst door mark61
Ja, de gevolgen van de oorlogsvoering is weer heel wat anders. Je hoort mij sowieso niets rechtvaardigen dat het westen daar heeft uitgespookt en uitspookt, dat weet je ook wel. Maar de verhalen over ondervoeding en gebrekkige medische zorg in het algemeen, die voor het gros van de sterfgevallen hebben gezorgd, zijn het gevolg van geen geld willen besteden aan.

Klopt, en waarschijnlijk was het nog erger gesteld met de zieke geest van Saddam. Notabene een RTL4 verslaggever kwam er achter dat hulpgoederen en medicijnen ongebruikt in een loods weg lagen te rotten. Terwijl kinderen stierven in ziekenhuizen die die goederen ontbeerden.

TonH
12-03-04, 14:37
Geplaatst door mark61
Wat? Bespeur ik hier anti-Arabische sentimenten? We zijn hier te gast hoor... :roker:

Nee hoor, alleen maar het omgaan met m'n eigen tekortkomingen. Eén taal met maffe letters beheersen is mijn limiet. :(

mark61
12-03-04, 14:58
Geplaatst door TonH
Nee hoor, alleen maar het omgaan met m'n eigen tekortkomingen. Eén taal met maffe letters beheersen is mijn limiet. :(

Ah joh, probeer t nou eens...Begin met Russisch, dan blijf je in de buurt.

prikkerd
15-03-04, 02:13
Geplaatst door sjeng
aaaah ga jij dat maar eens in iran rondbazuinen,
en osama? prins najaf???
laat me raden als een moslim iets fout doet is hij geen moslim, maar als een niet moslim iets fout doet zeg een jood of een christen blijft het een jood en een christen.

wat een idioterie, khomeinie geen moslim , echt waar ik lag me rot.
en de palestijnen die hun eigen broeders onderdrukken, zijn dat ook geen moslims?

met jouw standaarden zijn is er in de hele wereld maar 1 moslim, jij.
erg makkelijk om elk falen meteen als kaffir te bestempelen.

Zijn de "jihad verzetshelden" op oost timor, sudan, java, afghanistan dan ook allemaal kaffir en durf jij ze dat te vertellen?
hahaha

Je kan hoog of laag springen onderkruipsel maar jij bepaalt zeker niet wie moslim is en wie niet

over die drie kafirs zijn al fatwa's uitgesproken door grootgeleerden
dus ze horen bij JOU

jada
15-03-04, 07:38
Geplaatst door Shaheed
Dat klopt de bevolking was grotendeels tegen de oorlog in Irak.

Door deze aanslag wordt premier Aznar met zijn neus op de feiten gedrukt.
Hij wordt verantwoordelijk gehouden voor de vergeldingsactie tegen Spanje.
En mocht het zo zijn dat Al Qaida die aanslag heeft gepleegd dan zal zijn partij veel minder stemmen krijgen in de verkiezingen.
De stemmen zullen dan gaan naar de oppostitie.


Maar goed we weten nog steeds niet wie het gedaan heeft, het zou natuurlijk ook de ETA kunnen zijn.

Geen enkele religie of politiek doel, rechtvaardigd dit soort waanzinnige aanslagen, volgens mij ben je een zwaar gestoord persoon.

Lugh
15-03-04, 07:39
Toch raar dat Rincoonie me 8 strafpunten toekende, gewoon omdat ik opperde dat het mogelijk OOK een aanslag door AQ kon geweest zijn.

De benaming "walgelijk ventje" laat ik volledig voor haar rekening.

Misschien kan ze zelf eens "walgelijke AQ" posten? of zou dat dan weer teveel gevraagd zijn?

Waar staat trouwens in de forum reglementen dat men bij een terroristische aanslag niet mag veronderstellen dat het moslimterreur zou kunnen geweest zijn?

Indien dit de mentaliteit van de hier verblijvende moslims is (Rincoonie) dan heb ik zeker en vast de boodschap begrepen! Don't worry!