PDA

Bekijk Volledige Versie : Frankrijk neemt maatregelen tegen dreigend terreur



Julien
12-03-04, 02:19
------
PARIS (Reuters) - France will raise its terror alert on Friday and tighten security on public transport to guard against any possible attack following bombings in Madrid, Prime Minister Jean-Pierre Raffarin's office said.

The so-called Vigipirate plan, a four-step terror alert system, would be raised from the lowest step -- yellow --- to the next step, orange. Troops would be deployed to reinforce the police and boost security on public transport.

"The orange level aims to guard against the risk of a criminal or terrorist act considered as plausible," Raffarin's office said in a statement.

The move, backed by President Jacques Chirac, came after bomb blasts ripped through trains in Madrid on Thursday, killing 190 people and injuring 1,247 in Europe's bloodiest attack for more than 15 years.

Under the orange alert status, the police presence in public places such as railway stations, airports and maritime ports is lifted. Police also conduct spot checks of people in these places.

French police began stepping up security measures on Thursday after the blasts in Madrid, increasing checks on vehicles at the French border with Spain.

Police said they were checking all vehicles crossing into France and paying particular attention to heavy goods vehicles
----

Julien
12-03-04, 02:20
Een paar dagen voor de Madrileense aanslagen is Frankrijk ook bedreigd met bomaanslagen in treinen. 1 bom is toen onschadelijk gemaakt.

Het zou best goed met elkaar te maken kunnen hebben.

Joesoef
12-03-04, 06:58
Ach die Fransen zijn gek. Bij het minste of geringste halen ze hun uzi's uit de kast en lopen ze overal met die dingen te zwaaien.

Matesis
12-03-04, 08:12
Alle mensen die Arabische briefjes heeft samenbrengen in een groot goed beveiligd tentenkamp in de noord oost polder.



Yeah right, het zal wel een moeilijke klus worden hier arab.terrosristen te gaan vinden, trouwens wat ik me nog afvraag? Kopen die mensen hun ticketje allez-retour....of misbruiken die smeerlappen de treindiensten ook door niet te betalen. Ik vind namelijk dat als je iets afbreekt, het ook zelf moet gaan vergoeden! Bastard zomaar alles kapot doen en dan de metro terug nemen :student:

Julien
12-03-04, 09:12
Geplaatst door Joesoef
Ach die Fransen zijn gek. Bij het minste of geringste halen ze hun uzi's uit de kast en lopen ze overal met die dingen te zwaaien.

het zou niet de 1e keer zijn dat frankrijk wordt opgeschrikt door terreuraanslagen, dus het is niet het minste of geringste. ik ben wel met je eens, dat je niet panisch moet reageren als land. Maar Nederland kan bijvoorbeeld wel wat meer doen. Denkt NL nou echt dat zij geen doelwit zijn voor terroristen? :rolleyes:

Joesoef
12-03-04, 10:12
Geplaatst door Julien
het zou niet de 1e keer zijn dat frankrijk wordt opgeschrikt door terreuraanslagen, dus het is niet het minste of geringste. ik ben wel met je eens, dat je niet panisch moet reageren als land. Maar Nederland kan bijvoorbeeld wel wat meer doen. Denkt NL nou echt dat zij geen doelwit zijn voor terroristen? :rolleyes:


Het echter wel de vraag of al deze maatregelen wel effect hebben en niet alleen bedoelt zijn om te imponeren. En vooral dat laatste zijn fransen goed in.

Welke zin heeft het namelijk om militairen met uzi's op gare du north te laten wandelen, of bosjes van die mannen op de autoroute bij de tolwegen. Een terrorist laat zich daardoor niet tegenhouden. Het lijkt meer op het in standhouden van een systeem waarvan je de "noodzaak" kan aantonen middels dit soort reacties.

Joesoef
12-03-04, 10:14
Geplaatst door Shaheed
Als er door toedoen van Franrkijk onschuldige moslims in andere landen worden vermoord dan is het niks anders dan gerechtvaardigd dat er ook mensen in Frankijk de dood zullen vinden en dat geldt voor elk ander land (Amerika, Spanje, Italië, Groot Brittanië enz.......)


:fpotver:

Julien
12-03-04, 10:44
Geplaatst door Shaheed
Ja maar Frankrijk verdient die aanslagen ook, zij steunen regeringen die moslims inderdrukken.

In Algerije was een islamitische partij door democratische stemmen de grootste geworden, Frankrijk greep in en de verkieizngen werden zomaar geanulleerd waarna er een soort burgeroorlog uitbrak tussen het algerijnse leger dat gesteund en bevoorraad werd door Frankrijk en aanhangers van het FIS.

Als er door toedoen van Franrkijk onschuldige moslims in andere landen worden vermoord dan is het niks anders dan gerechtvaardigd dat er ook mensen in Frankijk de dood zullen vinden en dat geldt voor elk ander land (Amerika, Spanje, Italië, Groot Brittanië enz.......)

Als ik die Ali was die ze een paar dagen geleden op T.V. lieten zien waar de ouders en broertes en zusjes van vermoord zijn, dan zou ik me ook tenmidden van New
York opblazen.

jij bent echt te triest voor woorden.

dus nogmaals, omdat moslims nu spanjaarden hebben vermoord, moet ik nu alle moslims in Nederland neerknallen.

Dat zijn jouw woorden.

Julien
12-03-04, 10:46
trouwens.. Shaheed als je die regimes in het MO zo erg vindt, waarom bombardeer je dan niet Marokko ofzo..

mark61
12-03-04, 11:55
Geplaatst door Shaheed
...en dat geldt voor elk ander land (Amerika, Spanje, Italië, Groot Brittanië enz.......)

Je vergeet Nederland. Ik wil je nog wel horen als jouw arm/been kies maar wat uit er opeens af ligt als je op weg was naar school / werk. Waar gehakt wordt vallen spaanders?

Shaheed
12-03-04, 11:58
Het zij zo..................


En nu ga ik naar de moskee, mazzel allemaal.