PDA

Bekijk Volledige Versie : Samenwonen haram??????



SalmayaSale
12-03-04, 08:30
Zomaar gaan samenwonen is haram maar niet als je het een islamitische tintje geeft.

Wat is de basis van islamitische huwelijk: Ischaar(het bekend maken) toch?

Als wij die regel toepassen en nog even bij de imam langs gaan om zegening te vragen, is het toch in orde?

Wij hebben de burgerlijkezaken vermeden en wij hebben ons geloof niet verraden.

Is het een optie?

Dacht men dat vroeger mensen officieel gingen trouwen?
tuurlijk niet, ze gingen op een officiële wijze samenwonen.

Iedereen kent iedereen en zo is bekend dat die bij die hoort en een stuk papier was niet nodig.


Sommige sceptici zullen misschien roepen : Geloof Verloochening maar god heeft nooit de bedoeling gehad om ons het leven zuur te maken integendeel el islam din jusran wa laysa din osran .

Joesoef
12-03-04, 09:03
Het gaat niet om wat Allah ziet maar om wat de buren zouden kunnen gaan denken.... :moe:

Julien
12-03-04, 09:17
leer zelf na te denken en verschuil je niet steeds achter een geloofsboek. wat zou er tegen samenwonen zijn? zo leer je elkaar juist beter kennen.

SalmayaSale
12-03-04, 09:17
Geplaatst door Joesoef
Het gaat niet om wat Allah ziet maar om wat de buren zouden kunnen gaan denken.... :moe:










Wat zouden de buren gaan denken als zij 2 gelukkigeveliefdemeeeensstel zien? :Iluvu:

Over welke buren heb je het? De Nederlanders zouden daar niet van opkijken.

Moslims? als zij weten dat die 2 aan de regels van de islam voldoen, oa door ischaar en fatiha in de moske, is toch niks aan de hand.

Trouwens wie is belangrijker god of de buren??????????????? :wijs:

Daviddavid
12-03-04, 09:23
Geplaatst door Julien
leer zelf na te denken en verschuil je niet steeds achter een geloofsboek. wat zou er tegen samenwonen zijn? zo leer je elkaar juist beter kennen.


Precies. Ik zie het verschil tussen samenwonen en trouwen eigenlijk niet zo. Behalve dan dat je door te trouwen een aantal dingen wat praktischer kunt regelen, en het wel iets romantisch heeft om ten overstaan van al je familie en vrienden elkaar te vertellen dat je van elkaar houdt en bij elkaar wilt blijven. Eerst een paar jaar samenwonen is sowieso aan te bevelen; je leert elkaar tenminste echt goed kennen, onder alle omstandigheden. Blijkt de realtie alsnog niet te werken, waar je niet van uitgaat als je er aan begint, maar wat wel kan gebeuren, dan kun je uit elkaar gaan zonder alle juridische soris.

Eigenlijk zouden mensen eerst samen MOETEN wonen, voordat ze trouwen; er wordt te snel, te romantisch en te makkelijk getrouwd. eerst de realiteit vna het samenleven maar eens ondergaan, dan weet je tenminste waar je aan begint. Dat zou waarschijnlijk een hoop echtscheidingen voorkomen.

Romantische boekjes eindigen niet voor niets altijd bij het altaar. Wat daarna komt is meestal altijd iets té realistisch voor dat soort boekjes.

Julien
12-03-04, 09:37
Geplaatst door Daviddavid
Precies. Ik zie het verschil tussen samenwonen en trouwen eigenlijk niet zo. Behalve dan dat je door te trouwen een aantal dingen wat praktischer kunt regelen, en het wel iets romantisch heeft om ten overstaan van al je familie en vrienden elkaar te vertellen dat je van elkaar houdt en bij elkaar wilt blijven. Eerst een paar jaar samenwonen is sowieso aan te bevelen; je leert elkaar tenminste echt goed kennen, onder alle omstandigheden. Blijkt de realtie alsnog niet te werken, waar je niet van uitgaat als je er aan begint, maar wat wel kan gebeuren, dan kun je uit elkaar gaan zonder alle juridische soris.

Eigenlijk zouden mensen eerst samen MOETEN wonen, voordat ze trouwen; er wordt te snel, te romantisch en te makkelijk getrouwd. eerst de realiteit vna het samenleven maar eens ondergaan, dan weet je tenminste waar je aan begint. Dat zou waarschijnlijk een hoop echtscheidingen voorkomen.

Romantische boekjes eindigen niet voor niets altijd bij het altaar. Wat daarna komt is meestal altijd iets té realistisch voor dat soort boekjes.

het enige verschil is een papiertje en een trouwring ;)

Anwaro
12-03-04, 09:40
Geplaatst door Daviddavid


Eigenlijk zouden mensen eerst samen MOETEN wonen, voordat ze trouwen; er wordt te snel, te romantisch en te makkelijk getrouwd. eerst de realiteit vna het samenleven maar eens ondergaan, dan weet je tenminste waar je aan begint. Dat zou waarschijnlijk een hoop echtscheidingen voorkomen.



En dan ook een verplichte opvoedingscursus voor je aan kinderen mag denken. Of nee nog beter, een alles in één cursus voor de verbintenis. Een soort, hoe survival ik mijn relatie? Onvoldoendes worden niet getolereerd. Uiteindelijk groeit dit natuurlijk uit tot een, hoe vindt je de partner die bij je past test? Als dit alles niet werkt zal de overheid ingrijpen en mensen aan elkaar uitgaan huwelijken op basis van DNA testen.





Ik heb de laatste tijd teveel B films gekeken. :fucyc:

SalmayaSale
12-03-04, 09:41
Geplaatst door Julien
leer zelf na te denken en verschuil je niet steeds achter een geloofsboek. wat zou er tegen samenwonen zijn? zo leer je elkaar juist beter kennen.






onze leidraad in het leven is toch z'n geloofsboek.
Nadenken doen wij door het doel van het boek te bestuderen en de logica daarvan te doorgronden. Het waarom en het daarom op elkaar sluiten..........

Al willen wij niet erachter verschuilen, word je soms wel door maatschppelijke druk gedwongen om dat wel te doen.

Zomaar met iemand gaan samenwonen is harem, duidelijk.
Het is niet voor niets bedacht.
Achter elke verbod zit een hikma. De man heeft meestal niks te veliezen bij zn akkord maar de vrouw??????? Ze kan zwanger raken, de man gaat ervandoor, daar zit ze met een onwettig kind, ok ok je kan wel de vader ter verantwoording roepen maar wat een gedoe, Dna.....rechtbank...... ontekenning...................gekwetste trots...........

Voor de duidelijkheid ik ben Voor samenwonen maar ik wil het toch zodanig doen dat ik mijn geloof niet hoef te verloochenen.

Daviddavid
12-03-04, 09:46
Geplaatst door Anwaro
En dan ook een verplichte opvoedingscursus voor je aan kinderen mag denken. Of nee nog beter, een alles in één cursus voor de verbintenis. Een soort, hoe survival ik mijn relatie? Onvoldoendes worden niet getolereerd. Uiteindelijk groeit dit natuurlijk uit tot een, hoe vindt je de partner die bij je past test? Als dit alles niet werkt zal de overheid ingrijpen en mensen aan elkaar uitgaan huwelijken op basis van DNA testen.


Ik heb de laatste tijd teveel B films gekeken. :fucyc:


Kan ook, maar lijkt me een tikkeltje overdreven. Een beetje nadenken voor je een grote stap neemt, en degene met wie je die stap neemt eerst beter leren kennen, lijkt me voldoende. Maar ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. En ach, wellicht heb ik weer te veel ouwe Hollywood shit gezien.

Julien
12-03-04, 09:49
Geplaatst door SalmayaSale
Voor de duidelijkheid ik ben Voor samenwonen maar ik wil het toch zodanig doen dat ik mijn geloof niet hoef te verloochenen.

:duim: daar heb ik wel respect voor. Maar er zijn ook gelovigen die zeggen "het is verboden om samen te wonen, want het staat in de Koran.. BASTA!".. dat vind ik je dom verschuilen achter een geloofsboek en niet zelf nadenken.