PDA

Bekijk Volledige Versie : VS schakelen prostituees in om het moslimextremisme te bestrijden



Marsipulami
12-03-04, 10:17
Britse Guantanamo-gevangene getuigt over psychologische terreur


10:09:53

LONDEN - De gevangenen die vastgehouden worden op de Amerikaanse basis Guantanamo Bay worden geslagen en psychologisch geterroriseerd. Dat zegt een van de vijf Britten die deze week werd vrijgelaten in een interview met de Britse krant Daily Mirror.


,,Het hele opzet van Guantanamo is iemand psychologisch te kraken'', aldus Jamal al-Harith, een 37-jarige vader van drie kinderen. ,,De slagen waren minder erg dan de psychologische terreur. Blauwe plekken verdwijnen, maar andere zaken blijven in je hoofd rondspoken."
Al-Harith haalde onder meer aan hoe Amerikaanse soldaten prostituees in het kamp binnenbrachten en hen naakt lieten paraderen voor de meestal diepgelovige gevangenen.

Harith, een ontwerper van websites die zich bekeerde tot de islam, was naar eigen zeggen toevallig in Afghanistan. Hij was enkele weken in Pakistan om er de moslimcultuur te bestuderen en zou op weg geweest zijn naar Turkije. Hij werd gearresteerd op beschuldiging van spionage.

In Guantanamo houden de Amerikanen zo'n 650 verdachten vast die banden zouden hebben met Al-Qaeda of de Taliban. Ze worden al meer dan twee jaar vastgehouden, nadat ze werden opgepakt bij de Amerikaanse inval in Afghanistan. Bij de gevangenen bevindt zich één Belg. Buitenlandse Zaken onderhandelt om hem vrij te krijgen.

12/03/2004 - dpa, belga

taouanza
12-03-04, 10:19
Ach waar zal al die haat tegen het westen vandaan komen?

Ze zijn het goede voorbeeld van hoe het wel moet, en niemand wil het volgen.:jammer:

jaja
12-03-04, 10:23
Geplaatst door taouanza
Ach waar zal al die haat tegen het westen vandaan komen?

Ze zijn het goede voorbeeld van hoe het wel moet, en niemand wil het volgen.:jammer: negatieve houding ten opzichte van islamitische groeperingen door groepen in het westen, inclusief regeringen, hebben natuurlijk niets te maken met wat sommige moslims gedaan hebben .... :maf2:

Haat jegens het westen komt door wat het westen doet, negatieve acties vanuit het westen tegen moslims komt niet omdat sommige moslims iets gedaan hebben ... maar is ook de schuld van het westen ... :droef:

Soms denk ik dat moslims met dit soort ideeen bezemverkopers moeten worden .. zo goed zij zijn in het schoonvegen van hun eigen straatje .. ongekend!!

Daviddavid
12-03-04, 10:35
Ouwe truc. Elena chauchescu, of hoe heette dat enge wijf dat jaren Roemenie terroriseerde, liet ook al mooie jongens op Arafat los om hem zo uit te horen. Verwerpelijk.

taouanza
12-03-04, 10:36
Geplaatst door jaja
negatieve houding ten opzichte van islamitische groeperingen door groepen in het westen, inclusief regeringen, hebben natuurlijk niets te maken met wat sommige moslims gedaan hebben .... :maf2:

Haat jegens het westen komt door wat het westen doet, negatieve acties vanuit het westen tegen moslims komt niet omdat sommige moslims iets gedaan hebben ... maar is ook de schuld van het westen ... :droef:

Soms denk ik dat moslims met dit soort ideeen bezemverkopers moeten worden .. zo goed zij zijn in het schoonvegen van hun eigen straatje .. ongekend!!


Wat bedoel je eigenlijk?:moe:

theemuts
15-03-04, 11:20
Ze zijn het goede voorbeeld van hoe het wel moet, en niemand wil het volgen.

Taouanza kijk eens goed rond in welk niet westers land dan ook, en vraag eens waar de mensen het meest naar verlangen? Bijna alles uit het westen wordt verlangd door de mensen daar.

observer
15-03-04, 12:52
en hier betaald de sociale dienst het niet eens

en ik maar denken dat ze met hete poken etc tekeer gaan
is het hete dames

de monsters

observer
15-03-04, 12:53
en hier betaald de sociale dienst het niet eens

en ik maar denken dat ze met hete poken etc tekeer gaan
is het hete dames

de monsters

taouanza
15-03-04, 12:54
Geplaatst door theemuts
Taouanza kijk eens goed rond in welk niet westers land dan ook, en vraag eens waar de mensen het meest naar verlangen? Bijna alles uit het westen wordt verlangd door de mensen daar.

Inclusief bommentapijten?

alles wat goed is wordt geassocieert met het westen.
Maar bommentapijten zijn ook westers Guantanamobay is ook westers,bioindustrie is ook westers,dure merkleding dat voor een duppie wordt gemaakt is ook westers.Aanslagen plegen en de andere de schuld geven is ook westers.vriendjespolitiek met dictators is ook westers.wanpraktijken van de wereldbank en NMF is ook westers.vrouwenhandel is ook westers.sextoerisme is ook westers.
Ze verlangen naar het westen omdat het westen het uit hun eigen land ontneemt.
Als ze een eerlijke loon kregen voor hun werk in eigen land en eerlijke handel was voor hun producten kijken of ze dan nog naar jou westen verlangde.

Ga jij iemand anders je sprookjes wijs maken.

theemuts
15-03-04, 13:04
Waarom komen al die mensen uit niet westerse landen (Marokko, Turkije) naar die 'uitbuitende' landen?

theemuts
15-03-04, 13:05
Verder zijn hier ook foute instellingen die foute dingen doen. Die foute dingen wegen echter niet op tegen het goede hier lijkt mij.

Tomas
15-03-04, 13:11
Geplaatst door taouanza

Als ze een eerlijke loon kregen voor hun werk in eigen land en eerlijke handel was voor hun producten kijken of ze dan nog naar jou westen verlangde.


Maar dat is nu juist niet het probleem dat het westen kan oplossen. Als wij "eerlijke" prijzen zouden betalen, was er helemaal geen handel meer met de 3e wereld landen.

Ik ben erg tegen kinderarbeid bijvoorbeeld, maar ik zit dan wel met het probleem dat als je dat verbied of die producten niet meer afneemt, dat de economie van die landen nog verder achteruit gaat.

Het moet echt van binnenuit komen de ontwikkeling. En daar kun je het westen niet de schuld van geven, er zijn zat mensen in het westen die juist hun uiterste best doen om die ontwikkeling te stimuleren.

taouanza
15-03-04, 13:15
Geplaatst door theemuts
Waarom komen al die mensen uit niet westerse landen (Marokko, Turkije) naar die 'uitbuitende' landen?

volgens mij heb ik dat net hierboven uitgelegd.

taouanza
15-03-04, 13:19
Geplaatst door Tomas
Maar dat is nu juist niet het probleem dat het westen kan oplossen. Als wij "eerlijke" prijzen zouden betalen, was er helemaal geen handel meer met de 3e wereld landen.

Ik ben erg tegen kinderarbeid bijvoorbeeld, maar ik zit dan wel met het probleem dat als je dat verbied of die producten niet meer afneemt, dat de economie van die landen nog verder achteruit gaat.

Het moet echt van binnenuit komen de ontwikkeling. En daar kun je het westen niet de schuld van geven, er zijn zat mensen in het westen die juist hun uiterste best doen om die ontwikkeling te stimuleren.

Zeg als je een sportschoen van voor 10 euro maakt en je vraagt er 300 voor kan er denk ik wel een behoorlijke loon van uit betaald worden.Mischien moeten de voetballers die ze dragen iets minder daarvoor krijgen maar arm zullen ze niet worden.

Die stimulans blijkt in de praktijk niet zo stimulerend te zijn.Het gaat altijd om eigenbelang versiert met een strikje.
Maar ik zou zeggen geef eens een voorbeeld en kom niet met paraplutjes voor kinderen in bangledesh zodat ze in de zon kunnen werken.

taouanza
15-03-04, 13:20
Geplaatst door theemuts
Verder zijn hier ook foute instellingen die foute dingen doen. Die foute dingen wegen echter niet op tegen het goede hier lijkt mij.

Dat lijkt jou inderdaad.:moe:

Tomas
15-03-04, 13:28
Geplaatst door taouanza

Zeg als je een sportschoen van voor 10 euro maakt en je vraagt er 300 voor kan er denk ik wel een behoorlijke loon van uit betaald worden.

Dat klopt niet helemaal, wat je nu zegt. Een sportschoen van 300 euro komt niet uit een 3e wereld land, maar uit Europa. Uit de 3e wereldlanden komen producten die goedkoop zijn. Althans relatief goedkoop omdat ze veel handwerk vereisen. Als je dat zelfde product in Europa zou maken zou het onbetaalbaar zijn.


Mischien moeten de voetballers die ze dragen iets minder daarvoor krijgen maar arm zullen ze niet worden.

Laten we in ieder geval de subsidie op voetbal afschaffen.

Maar als je gelooft in de vrije markt dan moet je toch met de realitiet daarvan inzien en dat is dat het gros van de mensen toch zijn producten zo goed en goedkoop mogelijk probeert in te kopen.

Als je gelooft in een ander systeem, ook goed, maar die werkten tot nu ook niet zo best bleek.


Die stimulans blijkt in de praktijk niet zo stimulerend te zijn.Het gaat altijd om eigenbelang versiert met een strikje.

Nou dat vind ik wel erg kort door de bocht. Ik denk toch echt wel dat 90% van al het ontwikkelings werk of andere goed bedoelde doel dat doet uit naastenliefde.

Als je bedoelt dat handelen in naastenliefde ook egocentrisme is omdat je daarmee je eigen ego streelt al dan niet publiekelijk, ben ik wel met je eens. Maar ook dat is menseigen.

Dat er zo weinig va nterecht komt ligt niet aan de intentie van de mensen die goed willen, maar aan zoveel andere dingen. Naiviteit, mensen van kwade wil, maar vooral de lokale politiek.


Maar ik zou zeggen geef eens een voorbeeld en kom niet met paraplutjes voor kinderen in bangledesh zodat ze in de zon kunnen werken.

Waar wil je nou een voorbeeld van? Van maxhavelaar of van Nikes? Ik begrijp niet wat je bedoelt.

taouanza
15-03-04, 13:49
Geplaatst door Tomas
Dat klopt niet helemaal, wat je nu zegt. Een sportschoen van 300 euro komt niet uit een 3e wereld land, maar uit Europa. Uit de 3e wereldlanden komen producten die goedkoop zijn. Althans relatief goedkoop omdat ze veel handwerk vereisen. Als je dat zelfde product in Europa zou maken zou het onbetaalbaar zijn.



Laten we in ieder geval de subsidie op voetbal afschaffen.

Maar als je gelooft in de vrije markt dan moet je toch met de realitiet daarvan inzien en dat is dat het gros van de mensen toch zijn producten zo goed en goedkoop mogelijk probeert in te kopen.

Als je gelooft in een ander systeem, ook goed, maar die werkten tot nu ook niet zo best bleek.



Nou dat vind ik wel erg kort door de bocht. Ik denk toch echt wel dat 90% van al het ontwikkelings werk of andere goed bedoelde doel dat doet uit naastenliefde.

Als je bedoelt dat handelen in naastenliefde ook egocentrisme is omdat je daarmee je eigen ego streelt al dan niet publiekelijk, ben ik wel met je eens. Maar ook dat is menseigen.

Dat er zo weinig va nterecht komt ligt niet aan de intentie van de mensen die goed willen, maar aan zoveel andere dingen. Naiviteit, mensen van kwade wil, maar vooral de lokale politiek.



Waar wil je nou een voorbeeld van? Van maxhavelaar of van Nikes? Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Ik heb even geen zin als je het niet erg vind.
Tis een te lang verhaal.iets voor een volgende meeting ofzo?:hihi:

Tomas
15-03-04, 13:56
Geplaatst door taouanza
Ik heb even geen zin als je het niet erg vind.
Tis een te lang verhaal.iets voor een volgende meeting ofzo?:hihi:

Maar dan niet zo duur meer. ;)

taouanza
15-03-04, 14:03
Geplaatst door Tomas
Maar dan niet zo duur meer. ;)

Absoluut niet!:verward:

Tomas
15-03-04, 14:09
Geplaatst door taouanza
Absoluut niet!:verward:

Zie je wel! Dan heb ik toch de discussie gewonnen.

Maar ik wil best wel weer een keer met zoiets meedoen. En dan ook met wat gevaarlijkere moslims. En die nemo. Kejje lache.

taouanza
15-03-04, 14:12
Geplaatst door Tomas
Zie je wel! Dan heb ik toch de discussie gewonnen.

Maar ik wil best wel weer een keer met zoiets meedoen. En dan ook met wat gevaarlijkere moslims. En die nemo. Kejje lache.

Denk je dat wanneer zelfs een held zoals Puk niet eens komt opdagen?:rolleyes:

Tomas
15-03-04, 14:15
Geplaatst door taouanza
Denk je dat wanneer zelfs een held zoals Puk niet eens komt opdagen?:rolleyes:

Ik vind nemo veel stoerder klinken. Bij Puk druipt de vriedelijkheid en beschijdenheid er van alle kanten af.

Ik heb Puk nog nooit "Vette adsl aansluiten" horen zeggen.

taouanza
15-03-04, 14:19
Geplaatst door Tomas
Ik vind nemo veel stoerder klinken. Bij Puk druipt de vriedelijkheid en beschijdenheid er van alle kanten af.

Ik heb Puk nog nooit "Vette adsl aansluiten" horen zeggen.

Aha:argwaan:

Arvid
15-03-04, 17:41
Geplaatst door taouanza
Inclusief bommentapijten?

alles wat goed is wordt geassocieert met het westen.
Maar bommentapijten zijn ook westers Guantanamobay is ook westers,bioindustrie is ook westers,dure merkleding dat voor een duppie wordt gemaakt is ook westers.Aanslagen plegen en de andere de schuld geven is ook westers.vriendjespolitiek met dictators is ook westers.wanpraktijken van de wereldbank en NMF is ook westers.vrouwenhandel is ook westers.sextoerisme is ook westers.
Ze verlangen naar het westen omdat het westen het uit hun eigen land ontneemt.


Haha zelden zulke onzin gehoord. Vrouwenhandel een westerse uitvinding? Hoe laag kan je IQ in vredesnaam zijn om dit te zeggen, daadwerkelijk ongekend :maf2:
Die andere voorbeelden zijn ook te maf voor woorden.

Taounza je bedoelt het goed maar ga een geschiedeniscursus volgen