PDA

Bekijk Volledige Versie : Goed voorbeeld doet goed volgen, zou je denken he?



taouanza
12-03-04, 22:08
VS sturen aan op nieuwe veroordeling mensenrechtenbeleid China


De Verenigde Staten sturen aan op een nieuwe veroordeling van China wegens de schendingen van de mensenrechten. Dat heeft een hoge Amerikaanse diplomaat vrijdag gezegd. In het Zwitserse Genève begint maandag de jaarlijkse bijeenkomst van de VN-mensenrechtenorganisatie UNHRC.

De VS stellen de schendingen van de mensenrechten in China vrijwel ieder jaar aan de orde tijdens de jaarlijkse zes weken durende bijeenkomst van de VN-organisatie, maar zagen daar vorig jaar onder zware Chinese diplomatieke druk van af. De anti-Chinese resoluties worden door gebrek aan steun van andere landen overigens nooit aangenomen.

China heeft de VS enkele weken geleden opgeroepen af te zien van een nieuwe motie in Genève en waarschuwde dat de betrekkingen tussen Beijing en Washington er door geschaad kunnen worden.

De Amerikaanse president George Bush uitte onlangs kritiek op het Chinese mensenrechtenbeleid. Volgens de Amerikaanse regering is het afgelopen jaar een groter aantal mensen opgepakt wegens kritiek op de regering. Ook hekelde Bush het feit dat er vorig jaar maar twee prominente politieke gevangenen zijn vrijgelaten. Ook schendt China volgens Washington de belofte om de VN-mensenrechtencommissie onderzoek te laten doen naar marteling door leger en politie en de schending van de vrijheid van godsdienst.

In reactie op de aanhoudende Amerikaanse kritiek op het Chinese mensenrechtenbeleid stelde Beijing vorig jaar racisme, geweld, misdaad en politieke corruptie in de VS aan de kaak.





Het lef van sommige onderkruipsels.:moe:

theemuts
12-03-04, 22:11
Volgens de Amerikaanse regering is het afgelopen jaar een groter aantal mensen opgepakt wegens kritiek op de regering.

Juist in de VS gebeurt dit niet. Soms heb ik weleens de gedachte dat ze daar weleens wat strenger op zouden moeten zijn.

theemuts
12-03-04, 22:12
Quantanamo kun je niet vergelijken met de gevangenissen in China. Niet qua aantal gevangenen, en ook niet qua omstandigheden denk ik.

taouanza
12-03-04, 22:15
Geplaatst door theemuts
Quantanamo kun je niet vergelijken met de gevangenissen in China. Niet qua aantal gevangenen, en ook niet qua omstandigheden denk ik.


Vertel vertel.:moe:

Al3arbi
12-03-04, 22:18
Geplaatst door theemuts
Quantanamo kun je niet vergelijken met de gevangenissen in China. Niet qua aantal gevangenen, en ook niet qua omstandigheden denk ik.


Glazen bol? :hihi: Waar is Lennart met al zn info over The Patriot Act (I&II) en de gevolgen daarvan.

Orakel
12-03-04, 22:31
Geplaatst door theemuts
Quantanamo kun je niet vergelijken met de gevangenissen in China. Niet qua aantal gevangenen, en ook niet qua omstandigheden denk ik.

Een Guantanamo Bay is niet te rechtvaardigen, of het nou door China of de VS gebeurt.
Van China was het echter te verwachten, van de VS niet.
De VS kan doen wat ze doen omdat de rest van de internationale gemeenschap het goed vindt (al dan niet onder economische druk).

Joesoef
12-03-04, 22:38
Geplaatst door theemuts
Quantanamo kun je niet vergelijken met de gevangenissen in China. Niet qua aantal gevangenen, en ook niet qua omstandigheden denk ik.

Goed argument om de mensen rechten alsnog te schenden. Anderen zijn nog erger dan ik dus wat zeuren jullie nu eigenlijk. Hoort bij arrogantie, VS, Israel......

theemuts
12-03-04, 23:11
Goed argument om de mensen rechten alsnog te schenden. Anderen zijn nog erger dan ik dus wat zeuren jullie nu eigenlijk. Hoort bij arrogantie, VS, Israel......

Precies hetzelfde argument waarmee protesten tegen barbaarse aanslagen het zwijgen wordt opgelegd. "Israel en de VS doen het nog erger"!

taouanza
12-03-04, 23:13
Geplaatst door theemuts
Precies hetzelfde argument waarmee protesten tegen barbaarse aanslagen het zwijgen wordt opgelegd. "Israel en de VS doen het nog erger"!

En nu?

Joesoef
12-03-04, 23:27
Geplaatst door theemuts
Precies hetzelfde argument waarmee protesten tegen barbaarse aanslagen het zwijgen wordt opgelegd. "Israel en de VS doen het nog erger"!

Er sterven nog altijd 3x zoveel palestijnen door geweld dan joden/ zionisten. Dus een circelredenatie is er niet.

mark61
12-03-04, 23:36
Doe maar 6x in verhouding.

Simon
12-03-04, 23:37
Ik vind het wel goed dat de VS dit doet. Er zitten daar miljoenen mensen gevangen zonder vorm van proces die als gratis werkslaven gebruikt worden. De meeste landen houden hun mond omdat het economisch zo'n belangrijk land aan het worden is.

taouanza
12-03-04, 23:45
Geplaatst door Simon
Ik vind het wel goed dat de VS dit doet. Er zitten daar miljoenen mensen gevangen zonder vorm van proces die als gratis werkslaven gebruikt worden. De meeste landen houden hun mond omdat het economisch zo'n belangrijk land aan het worden is.

Wou jij beweren dat het in Amerika anders is.Het gevangenissen gaan daar zelfs de beurs op.

jans
12-03-04, 23:56
Goed argument om de mensen rechten alsnog te schenden. Anderen zijn nog erger dan ik dus wat zeuren jullie nu eigenlijk. Hoort bij arrogantie, VS, Israel......

De gevangenen op Guantanamo Bay geven natuurlijk ook erg veel om mensenrechten :moe:
nu zij zelf in zo'n dergelijke situatie terecht komen, is het hek van de dam.


Precies hetzelfde argument waarmee protesten tegen barbaarse aanslagen het zwijgen wordt opgelegd. "Israel en de VS doen het nog erger"!

Juist.


Er sterven nog altijd 3x zoveel palestijnen door geweld dan joden/ zionisten. Dus een circelredenatie is er niet.

hun intifada en hun incompetentie om de problemen bij de wortel aan te pakken.

taouanza
13-03-04, 00:00
Geplaatst door jans
[B]De gevangenen op Guantanamo Bay geven natuurlijk ook erg veel om mensenrechten :moe:
nu zij zelf in zo'n dergelijke situatie terecht komen, is het hek van de dam.


De gevangenen op Guantanamo Bay hebben geen proces gehad.Dus of ze mensenrechten respecteren of niet dat weet niemand.


Juist.




hun intifada en hun incompetentie om de problemen bij de wortel aan te pakken.

Ja ze hadden gewoon hun biezen moeten pakken en heel vredig het land moeten verlaten voor Godsvolk.:moe:

Joesoef
13-03-04, 00:11
Geplaatst door jans

Juist.



Helemaal niet juist zul je bedoelen. De gevangenen op Guantanamo Bay hebben geen eens een proces gehad dus of ze daar terrecht zitten is nog maar de vraag. En dan heb ik het nog niet eens over de omstandigheden waarin ze verkeren en de manier waarop het is gebeurd. Zowat alle mensen en oorlogsrechten zijn daar geschonden, door de grootste schreeuwlelijk die zegt juist op te komen voor mensen rechten en die er zelfs oorlogen om voert.


En Israel moet niet zo zeuren. Peuters dood schieten, landbouwgronden onteigenen of platwalsen, water stelen, infrastructuur vernielen, fabrieken en winkels platwalsen, grenzen verleggen.

papol
13-03-04, 08:17
Dutroux moest ZEVEN jaar op zijn proces wachtten !!

En dan nog, in Guantanamo Bay hebben ze eten en drinken, een slaapplaats, leefruimte, kunnen naar buiten en gratis kleding bovendien. Alleen dat wachtten duurt zo lang, dat is altijd in voorarrest.


En die Palestijnse kinderen moeten niet zeuren. Onlangs was nog duidelijk te zien hoe Palestijnse militairen in gevecht waren met Israeliers, stonden die snotkwallen (méér dan er militairen waren ..) met de handen in hun zakken er midden tussen of het een 3D film was ....!!!! Het zal bij andere gevechten niet veel anders zijn. Normale mensen duiken de kelders in wachtten nog minstens een uur nadat de laatste knallen verstomd zijn.

Gr.P

Simon
13-03-04, 08:26
Geplaatst door taouanza
Wou jij beweren dat het in Amerika anders is.Het gevangenissen gaan daar zelfs de beurs op.

Ja zeker is het daar anders. Er zit in de VS niemand gevangen zonder vorm van proces. En de procesvoering is er behoorlijk eerlijk. In China pakken ze gewoon mensen op als ze arbeiders nodig hebben voor een fabriek. Lekker goedkoop.

taouanza
13-03-04, 08:32
Geplaatst door papol
[B]Dutroux moest ZEVEN jaar op zijn proces wachtten !!

En dan nog, in Guantanamo Bay hebben ze eten en drinken, een slaapplaats, leefruimte, kunnen naar buiten en gratis kleding bovendien. Alleen dat wachtten duurt zo lang, dat is altijd in voorarrest.

Zo ze moeten ook nog dankbaar zijn.Hadden ze niks te eten bij hun thuis. Voel jij een beter mens als je het leed van anderen zo kan bagataliseren.En dat voorbeeld wat je noemt van Dutroux wat wil je daarmee zeggen?



En die Palestijnse kinderen moeten niet zeuren. Onlangs was nog duidelijk te zien hoe Palestijnse militairen in gevecht waren met Israeliers, stonden die snotkwallen (méér dan er militairen waren ..) met de handen in hun zakken er midden tussen of het een 3D film was ....!!!! Het zal bij andere gevechten niet veel anders zijn. Normale mensen duiken de kelders in wachtten nog minstens een uur nadat de laatste knallen verstomd zijn.

Gr.P

Normale mensen hebben niet dagelijks te maken met geweld. Geweld is daar aan de orde van de dag, dat is daar 'normaal'.Zoals honger normaal is in Afrika.Dat maakt het niet minder erg juist triester.
Als Palestijnen bij elke geweldsdreiging naar de kelders vluchten zitten ze hun hele leven daar.
Zou je niet voor de jongens een echt normaal leven wensen?
Waar geweld niet normaal is.
Of denk je dat bagataliseren wel genoeg is?

taouanza
13-03-04, 08:43
Geplaatst door Simon
Ja zeker is het daar anders. Er zit in de VS niemand gevangen zonder vorm van proces. En de procesvoering is er behoorlijk eerlijk. In China pakken ze gewoon mensen op als ze arbeiders nodig hebben voor een fabriek. Lekker goedkoop.

Nou daar ben ik niet mee eens.Als je prodeo advocaat in slaap valt tijdens de rechtzaak is het niet bepaald eerlijk. Of als de getuigen worden omgepraat om valse getuigenissen af te geven.
Er is een staat waarin ze zelfs de hele rompslomp omzeilen door de verdachten een standaard straf te geven. Je hebt het maar te accepteren.Dat zag ik bij Michael Moore.
Plus omdat de gevangeniswezen commercieel is geworden bepalen de gevangenissen zelf hoe er met de gevangenen wordt omgegaan.Sommige hebben strafsystemen waarbij de gevangene alleen kan verliezen. Ik weet niet meer uit me hoofd hoe het percies ging maar de gevangenen moesten bepaalde spullen zelf kopen en als je geen geld had moest je langer zitten.
Hoe de Amerikanen met gevangen omgaan is min of meer het zelfde als wat je over China schrijft.
Als je in Amerika een goedlopende zaak wil openen open je een gevangenis.
Kun je voorstellen dat je veertig jaar moet zitten voor een gestolen video? Dat bepaald de rechter niet maar de gevangenis.

Simon
13-03-04, 08:56
Geplaatst door taouanza
Er is een staat waarin ze zelfs de hele rompslomp omzeilen door de verdachten een standaard straf te geven. Je hebt het maar te accepteren.Dat zag ik bij Michael Moore.

Michael Moore is een vreselijke demagoog die het niet zo nauw met de waarheid neemt. Hij maakt infotainment en loopt er aardig op binnen. In de VS heb je in ieder geval een aanklacht, een proces, een advocaat. In China bestaan voor miljoenen zelfs deze opties niet.

taouanza
13-03-04, 09:09
Geplaatst door Simon
Michael Moore is een vreselijke demagoog die het niet zo nauw met de waarheid neemt. Hij maakt infotainment en loopt er aardig op binnen. In de VS heb je in ieder geval een aanklacht, een proces, een advocaat. In China bestaan voor miljoenen zelfs deze opties niet.

Dat hele verhaal heb ik niet van Michael Moore.Dan zou ik de hele Westerse media onbetrouwbaar moeten stempelen, want er wordt regelmatig aandacht aan besteed.
Maar je bent het toch met eens als ik zeg dat je niet met een sigaret in je mond kinderen duidelijk moet maken dat roken slecht voor je is.
En in Amerika worden net zo goed mensen gemarteld om aan een bekentenis te komen. Dus als je uiteindelijk onschuldig achter de tralies zit voor levenslang maakt het dan nog uit of je in China bent of Amerika?
Al zit je gedwongen in een 5sterrenhotel gaat de lol er gauw vanaf als je onschuldig bent.

Simon
13-03-04, 10:01
Geplaatst door taouanza
Maar je bent het toch met eens als ik zeg dat je niet met een sigaret in je mond kinderen duidelijk moet maken dat roken slecht voor je is.

Dat doen de meeste Marokkanen hier als ze wijzen op de politiek van Israel en daarbij de politiek van Marokko in de westelijke sahara vergeten. Een groot land als de VS daar is uiteraard het nodige op aan te merken. Het is geen modelstaat. Dat ontneemt ze nog niet het recht de mensenrechten te bekritiseren. Juist omdat ze een supermacht zijn kan het enige invloed hebben.

Al3arbi
13-03-04, 10:05
Geplaatst door Simon
Dat doen de meeste Marokkanen hier als ze wijzen op de politiek van Israel en daarbij de politiek van Marokko in de westelijke sahara vergeten. Een groot land als de VS daar is uiteraard het nodige op aan te merken. Het is geen modelstaat. Dat ontneemt ze nog niet het recht de mensenrechten te bekritiseren. Juist omdat ze een supermacht zijn kan het enige invloed hebben.


En als Nederlanders nou wijzen op de politiek van Israel?

taouanza
13-03-04, 10:08
Geplaatst door Simon
Dat doen de meeste Marokkanen hier als ze wijzen op de politiek van Israel en daarbij de politiek van Marokko in de westelijke sahara vergeten. Een groot land als de VS daar is uiteraard het nodige op aan te merken. Het is geen modelstaat. Dat ontneemt ze nog niet het recht de mensenrechten te bekritiseren. Juist omdat ze een supermacht zijn kan het enige invloed hebben.

En wat doe jij nu?!
Ik had echt niet zo opmerking van jou verwacht.:cheefbek:


Tuurlijk moeten ze de schending van mensenrechten bekritiseren maar het zou meer baat hebben als ze dat eerst in eigen land doen.
En Marokkanen zijn zeer zeker kritisch tegenover het Marokkaanse beleid.We hebben een onvoorwaardelijke MO6fan Nis voor de rest zou je toch maar meer priksels van Marokkanen moeten lezen.

En je kan Marokko niet met Israel vergelijken ze zitten allebei fout maar eentje word bestempeld als fout.

Dus over een weer worden met verwijten gesmeten en het ene onrecht met het andere goed gepraat.

Simon
13-03-04, 10:44
Geplaatst door taouanza

Tuurlijk moeten ze de schending van mensenrechten bekritiseren maar het zou meer baat hebben als ze dat eerst in eigen land doen.

Nou wie weet doen ze dat ook wel. Maar ik blijf erbij dat het geen vergelijking is mensenrechten in de USA en in China. Uiteraard kan je in de USA ook wijzen op incidentele misstanden. Maar mensrechten in China is echt een veel ernstiger gegeven. Je kan daar 2 jaar in de bak verdwijnen als je demonstreert voor een schoner milieu. Iemand die een artikel schreef over democratisering moest 4 jaar de cel in. Je hebt er absoluut geen vrijheid van meningsuiting. Je kan er niet vrij van het Internet gebruik maken. etc.

Simon
13-03-04, 10:45
Geplaatst door Al3arbi
En als Nederlanders nou wijzen op de politiek van Israel?

Wat maakt het nu uit wie het doet? Het gaat erom of het terechte kritiek is met goede argumenten.

taouanza
13-03-04, 11:20
Geplaatst door Simon
Nou wie weet doen ze dat ook wel. Maar ik blijf erbij dat het geen vergelijking is mensenrechten in de USA en in China. Uiteraard kan je in de USA ook wijzen op incidentele misstanden. Maar mensrechten in China is echt een veel ernstiger gegeven. Je kan daar 2 jaar in de bak verdwijnen als je demonstreert voor een schoner milieu. Iemand die een artikel schreef over democratisering moest 4 jaar de cel in. Je hebt er absoluut geen vrijheid van meningsuiting. Je kan er niet vrij van het Internet gebruik maken. etc.

Ik weet heus wel hoe het daar aan toe gaat hoor.Tenminste ik ben ervan op de hoogte.Zoiets kun je hier niet weten en dat is maar goed ook.Ik weet dat er ook een link is in China tussen doodstraf en orgaanhandel.
Maar er zitten teveel mensen achter tralies in Amerika om nog over incidenten te spreken.
In Amerika kan je levenslang krijgen als je naar de verkeerde muziek luistert.
www.wm3.org