PDA

Bekijk Volledige Versie : Treinen staan maandag even stil



TOUNFITE
13-03-04, 16:17
Treinen staan maandag
even stil


UTRECHT (ANP) - De treinen staan komende maandag vanaf 12.00 uur drie minuten stil. Dat heeft NS zaterdag gemeld. De actie is bedoeld om de slachtoffers van de aanslagen in Madrid te gedenken.

,,We zijn erg nauw betrokken bij onze zusterorganisatie in Madrid. Dit gebaar is bedoeld als medeleven'', aldus een woordvoerder van NS Reizigers. De aanslagen zijn volgens hem als een schok door het bedrijf gegaan. De directie heeft de dag na de aanslag ook een telegram gestuurd naar de Spaanse collega's.

De herdenking volgt op de oproep van de Europese Unie om maandag drie minuten stilte in acht te nemen vanwege de aanslagen. Premier Balkenende heeft Nederland opgeroepen daaraan gehoor te geven. Maandag wapperen de vlaggen halfstok aan de overheidsgebouwen.

Voor de treinenloop maakt de herdenking niet veel uit, stelt de woordvoerder. ,,In principe schuift alles drie minuten op. Alle seinen gaan korte tijd op rood. Treinen stoppen, waar ze zich ook bevinden, op het station of in het weiland. Hetzelfde gebeurt tijdens dodenherdenking.''

De herdenking heeft in het hele NS-bedrijf plaats. Alle medewerkers op kantoren, stations, werkplaatsen of op de trein wordt gevraagd eraan mee te doen.

Werkgeversorganisatie VNO-NCW steunt de oproep van premier Balkenende om om 12.00 uur drie minuten stilte in acht te nemen. Ook MKB Nederland roept de midden- en kleinbedrijven ,,van harte'' op, maandag te vlaggen en stilte in acht te nemen. FNV Bondgenoten roept eveneens iedere Nederlander op het werk drie minuten neer te leggen en vraagt de werkgevers mee te doen.


-----------------


:boeps: beetje overdreven

Al3arbi
13-03-04, 16:19
Geplaatst door TOUNFITE
Treinen staan maandag
even stil


UTRECHT (ANP) - De treinen staan komende maandag vanaf 12.00 uur drie minuten stil. Dat heeft NS zaterdag gemeld. De actie is bedoeld om de slachtoffers van de aanslagen in Madrid te gedenken.

,,We zijn erg nauw betrokken bij onze zusterorganisatie in Madrid. Dit gebaar is bedoeld als medeleven'', aldus een woordvoerder van NS Reizigers. De aanslagen zijn volgens hem als een schok door het bedrijf gegaan. De directie heeft de dag na de aanslag ook een telegram gestuurd naar de Spaanse collega's.

De herdenking volgt op de oproep van de Europese Unie om maandag drie minuten stilte in acht te nemen vanwege de aanslagen. Premier Balkenende heeft Nederland opgeroepen daaraan gehoor te geven. Maandag wapperen de vlaggen halfstok aan de overheidsgebouwen.

Voor de treinenloop maakt de herdenking niet veel uit, stelt de woordvoerder. ,,In principe schuift alles drie minuten op. Alle seinen gaan korte tijd op rood. Treinen stoppen, waar ze zich ook bevinden, op het station of in het weiland. Hetzelfde gebeurt tijdens dodenherdenking.''

De herdenking heeft in het hele NS-bedrijf plaats. Alle medewerkers op kantoren, stations, werkplaatsen of op de trein wordt gevraagd eraan mee te doen.

Werkgeversorganisatie VNO-NCW steunt de oproep van premier Balkenende om om 12.00 uur drie minuten stilte in acht te nemen. Ook MKB Nederland roept de midden- en kleinbedrijven ,,van harte'' op, maandag te vlaggen en stilte in acht te nemen. FNV Bondgenoten roept eveneens iedere Nederlander op het werk drie minuten neer te leggen en vraagt de werkgevers mee te doen.


-----------------


:boeps: beetje overdreven


Yo 850, MPS heeft jou te pakken jek.

ff terug, 3(of 2 of 1)minuten stilte lijkt me zeer gepast.

theemuts
13-03-04, 16:21
beetje overdreven

Waarom? Eén Europa betekent ook aan de Spanjaarden laten merken dat we met hen meeleven. Dat we één front vormen tegen de terreur.

Al3arbi
13-03-04, 16:23
Geplaatst door theemuts
Waarom? Eén Europa betekent ook aan de Spanjaarden laten merken dat we met hen meeleven. Dat we één front vormen tegen de terreur.


Idd. Een front tegen al het terreur. Neen tegen de Eta. Neen tegen Al-Qaeda. Neen tegen de Ira. Neen tegen Israel. Neen tegen al het terreur op deze Aarde. Het begint in Europa en vervolgens zal de wereld zich keren tegen het Terreur. Als de beurzen het toelaten that is.

Pixelshade
13-03-04, 16:43
Geplaatst door Al3arbi
Idd. Een front tegen al het terreur. Neen tegen de Eta. Neen tegen Al-Qaeda. Neen tegen de Ira. Neen tegen Israel. Neen tegen al het terreur op deze Aarde. Het begint in Europa en vervolgens zal de wereld zich keren tegen het Terreur. Als de beurzen het toelaten that is.

isr#3l is geen terreur joh, pff wat een extremist ben jij

plexus
13-03-04, 16:51
nog zo'n nutteloze actie erbij...

barfly
13-03-04, 17:34
Heeft de NS eindelijk een keer een reden om stil te staan :moe:

Julien
13-03-04, 17:56
Geplaatst door Al3arbi
Idd. Een front tegen al het terreur. Neen tegen de Eta. Neen tegen Al-Qaeda. Neen tegen de Ira. Neen tegen Israel. Neen tegen al het terreur op deze Aarde. Het begint in Europa en vervolgens zal de wereld zich keren tegen het Terreur. Als de beurzen het toelaten that is.

en neen tegen Hamas ben je ook vergeten.

Julien
13-03-04, 17:57
Geplaatst door plexus
nog zo'n nutteloze actie erbij...

pardon?

aangezien mede-europeanen vermoord zijn, leven we met hen mee.

Al3arbi
13-03-04, 17:58
Geplaatst door Julien
en neen tegen Hamas ben je ook vergeten.


Dont start with me. Neen tegen Israel betekent geen bestaansrechts voor Hamas.

Julien
13-03-04, 18:03
Geplaatst door Al3arbi
Dont start with me. Neen tegen Israel betekent geen bestaansrechts voor Hamas.

Geen willekeur. Alle onschuldige slachtoffers zijn even erg. Daar valt gewoonweg niet over te discussieren. Als er een bom afgaat in een Israelische bus is dat net zo afkeurenswaardig als een bom in Casablanca of Madrid.

Al3arbi
13-03-04, 18:06
Geplaatst door Julien
Geen willekeur. Alle onschuldige slachtoffers zijn even erg. Daar valt gewoonweg niet over te discussieren. Als er een bom afgaat in een Israelische bus is dat net zo afkeurenswaardig als een bom in Casablanca of Madrid.

*Diepediepediepezucht*

De bevolking van Israel is niet onschuldig. Hoe graag jij dat ook zo wilt zien het is (helaas voor hun) niet het geval, zij houden de machthebbers in place. Maar om verder niet off-topic te gaan. Je geeft zelf maar `n invulling aan die drie minuten,

plexus
13-03-04, 18:16
Geplaatst door Julien
pardon?

aangezien mede-europeanen vermoord zijn, leven we met hen mee.

sorry ik denk niet in termen van mede-europeanen-we-zij enzo..can u dig it

000NobelPrizes
13-03-04, 18:42
Geplaatst door plexus
sorry ik denk niet in termen van mede-europeanen-we-zij enzo..can u dig it

Dat wisten we allang. Europa herbergt tegenwoordig miljoenen mensen die niet van zichzelf denken in termen als mede-Europeanen.

Desalniettemin, al leef je niet eens mee met Spanjaarden, van harte welkom. Zo zijn we dan ook wel weer.

Julien
13-03-04, 18:43
Geplaatst door plexus
sorry ik denk niet in termen van mede-europeanen-we-zij enzo..can u dig it

heel leuk voor je dat jij je niet kan inleven met mensen die geografisch gezien je buren zijn :(

maar goed, da's je eigen keuze. zeg dan niet dat deze actie nutteloos is, want dat is kwetsend.

plexus
13-03-04, 18:57
Geplaatst door Julien
heel leuk voor je dat jij je niet kan inleven met mensen die geografisch gezien je buren zijn :(

maar goed, da's je eigen keuze. zeg dan niet dat deze actie nutteloos is, want dat is kwetsend.

volgens mij heeft u het niet helemaal goed begrepen...

waar ik op doelde, is dat iedere tragedie ongeacht of het nu in europa of in zuid-amerika gebeurt, mijn gevoelens/medeleven daar tegenover even sterk zijn ...daar verandert zo'n achterlijke ns actie niets aan...

plexus
13-03-04, 18:58
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dat wisten we allang. Europa herbergt tegenwoordig miljoenen mensen die niet van zichzelf denken in termen als mede-Europeanen.

Desalniettemin, al leef je niet eens mee met Spanjaarden, van harte welkom. Zo zijn we dan ook wel weer.

jij moet niet zo gauw achterlijke conclusies trekken..wat dat betreft ben je wel consequent

~Panthera~
13-03-04, 19:00
Geplaatst door plexus
jij moet niet zo gauw achterlijke conclusie trekken..wat dat betreft ben je wel consequent
------------------------

ik graaf um. :wijs:

000NobelPrizes
13-03-04, 19:12
Geplaatst door plexus
jij moet niet zo gauw achterlijke conclusies trekken..wat dat betreft ben je wel consequent
Niet meteen gaan schelden: doen nou 's net alsof je netjes bent opgevoed.

Wat ik zei was aardiger dan wat jij zei, al zou ik je daardoor niet achterlijk willen noemen.

TOUNFITE
13-03-04, 21:20
denken aan de doden doe ik niet doormiddel van 3 minuten stilstaan met de trein.
als r n vliegtuig neerstort dan gaan we toch ook niet 3 minuten stilte houden houden op schiphol?!

TOUNFITE
13-03-04, 21:23
Geplaatst door Al3arbi
Yo 850, MPS heeft jou te pakken jek.

ff terug, 3(of 2 of 1)minuten stilte lijkt me zeer gepast.

yo royce, wat de fuk is mps

Tomas
13-03-04, 21:26
Geplaatst door Al3arbi
*Diepediepediepezucht*

De bevolking van Israel is niet onschuldig. Hoe graag jij dat ook zo wilt zien het is (helaas voor hun) niet het geval, zij houden de machthebbers in place. Maar om verder niet off-topic te gaan. Je geeft zelf maar `n invulling aan die drie minuten,

Met deze redenering kan je net zo makkelijk stellen dat er geen onschuldige Moslims zijn. Ze houden namelijk ook, op een gelijke machteloze wijze als een enkel individu in Israel Bin Laden in stand.

Correctie: Of misschien wat duidelijker, er bestaan geen onschuldige Spanjaarden, want Spanje stond achter Bush in de oorlog tegen Saddam.

Julien
13-03-04, 23:34
Correctie: Of misschien wat duidelijker, er bestaan geen onschuldige Spanjaarden, want Spanje stond achter Bush in de oorlog tegen Saddam.

Dus dat maakt een volk gelijk schuldig? :moe: people wake up!!

000NobelPrizes
13-03-04, 23:41
Geplaatst door Julien
Dus dat maakt een volk gelijk schuldig? :moe: people wake up!!
Dat zei Tomas ook niet: hij keerde alleen de redenering om, zoals ik net ook al deed.
Het was een reactie op een bekrompen idee: waar democratisch wordt gekozen, is vanzelf de hele bevolking schuldig :moe:

Mattijs
13-03-04, 23:42
Tony Blair gaf het nog eens duidelijk weer, :"wij zullen niet wijken voor terreur, wij zullen als Europa één front vormen".

Dat zijn mijn woorden. Angst heb ik niet door dit soort akties, maar wel ben ik vastberadener om me teweer te stellen tegen elek terreur die in west Europa plaatsvind.

Marsipulami
13-03-04, 23:51
Geplaatst door Mattijs
Tony Blair gaf het nog eens duidelijk weer, :"wij zullen niet wijken voor terreur, wij zullen als Europa één front vormen".

Dat zijn mijn woorden. Angst heb ik niet door dit soort akties, maar wel ben ik vastberadener om me teweer te stellen tegen elek terreur die in west Europa plaatsvind.

Het is een illusie te denken dat men terreur zal kunnen stoppen. Iedereen kan een terroristische aanslag plegen. Daar kunnen politici niets veel tegen doen. Politici kunnen ook niet beletten dat het regent. Sharon boekt ook fantastische resultaten met zijn vastberaden aanpak van het Palestijnse terrorisme. Preventieve oorlogen helpen ook al niet zoveel. Het enige wat mogelijk is, dat is het streven naar maatschappelijke rechtvaardigheid en dialoog.

Tomas
14-03-04, 00:07
Geplaatst door L'HARB
Ik vind het maar niks. Morgen gaat het GVB in Amsterdam 3 min. stilte houden omdat er een bus is ontploft in de zionistische staat. Overmorgen gaan alle taxi 5 min. stilte houden omdat iemand met een taxi een aanslag heeft gepleegd. Volgende week gaat KLM 10 min. stilte houden omdat er een aanslag met een vliegtuig is gepleegd. Dat zijn al 21 minuten waarbij de economie stilstaat. We zitten al in een recessie.

Ik vind het wel wat hebben dat er nog zoveel mensen zijn die om een mensenleven geven. Het zelfs nog belangrijker vinden dan de economie.

000NobelPrizes
14-03-04, 00:08
Geplaatst door L'HARB
Ik vind het maar niks. Morgen gaat het GVB in Amsterdam 3 min. stilte houden omdat er een bus is ontploft in de zionistische staat. Overmorgen gaan alle taxi 5 min. stilte houden omdat iemand met een taxi een aanslag heeft gepleegd. Volgende week gaat KLM 10 min. stilte houden omdat er een aanslag met een vliegtuig is gepleegd. Dat zijn al 21 minuten waarbij de economie stilstaat. We zitten al in een recessie.
Dat heet solidariteit en herdenking: een van de bouwstenen van Europa.
Jij hoeft het niks te vinden. Wij weten dat het voor de Spanjaarden erg veel betekent dat er met hen wordt meegeleefd.

observer
14-03-04, 00:17
Geplaatst door Marsipulami
Het is een illusie te denken dat men terreur zal kunnen stoppen. Iedereen kan een terroristische aanslag plegen. Daar kunnen politici niets veel tegen doen. Politici kunnen ook niet beletten dat het regent. Sharon boekt ook fantastische resultaten met zijn vastberaden aanpak van het Palestijnse terrorisme. Preventieve oorlogen helpen ook al niet zoveel. Het enige wat mogelijk is, dat is het streven naar maatschappelijke rechtvaardigheid en dialoog.
je kan maar 1 ding doen tegen terreur en dat is niet jezelf overgeven aan de angst en niet de terroristen je laten beheersen

11 miljoen spanjaarden gingen de straat op om die boodschap te uiten

kan je aanslagen voorkomen nee
kan je terroristen laten winnen nee

wie dit soort daden pleegt heeft geen recht op een dialoog
wie dit soort dagen pleegt is niet op zoek naar rechtvaardigheid

wie dit soort daden pleegt moet worden opgespoort en afgeschoten worden als een dolle hond

theemuts
14-03-04, 00:24
Solidariteit met de honderden nabestaanden, dat is alleen maar goed. Hoevelen zijn niet solidair met de getroffenen in Marokko na de aardbeving?

Marsipulami
14-03-04, 00:36
Geplaatst door observer
wie dit soort daden pleegt moet worden opgespoort en afgeschoten worden als een dolle hond

Ja ja, je zal wel gelijk hebben. Maar denk tijdens het afschieten van die dolle honden ook eens na over de voedingsbodem van extremisme. Iedereen is wel een stuk mee verantwoordelijk, ook al die heilig verontwaardigden.

Dragon_Khan
14-03-04, 10:50
Was er ook een minuut stilte voor de 7000(?) slachtoffers in Screbrenica?
Dat ligt ook in Europa.

Verder ligt New York niet in Europa en daar was wel een minuut stilte voor.

TOUNFITE
14-03-04, 13:03
Geplaatst door Dragon_Khan
Was er ook een minuut stilte voor de 7000(?) slachtoffers in Screbrenica?
Dat ligt ook in Europa.

Verder ligt New York niet in Europa en daar was wel een minuut stilte voor.

alleen west europa en amerika verdienen het om 1 tot 3 minuten stilte te krygen.

Julien
14-03-04, 13:10
Geplaatst door TOUNFITE
alleen west europa en amerika verdienen het om 1 tot 3 minuten stilte te krygen.

Was er gisteren niet een benefietconcert voor Marokko?

Stond het journaal tijdens de aardbeving daar niet voor 90% in het teken van medelijden met Marokko?

Geven Rotterdam en Den Haag geen gratis vliegtickets aan familieleden van slachtoffers in Marokko?

Sinds wanneer ligt Marokko in West-Europa of de VS?

Kortom, wat zeur je?

TOUNFITE
14-03-04, 13:30
Geplaatst door Julien
Was er gisteren niet een benefietconcert voor Marokko?

Stond het journaal tijdens de aardbeving daar niet voor 90% in het teken van medelijden met Marokko?

Geven Rotterdam en Den Haag geen gratis vliegtickets aan familieleden van slachtoffers in Marokko?

Sinds wanneer ligt Marokko in West-Europa of de VS?

Kortom, wat zeur je?

ik vind elke vorm van dodenherdenking door middel van stilte idioot. als ik aan slchtoffers denk dan doe ik dat niet door 3 minuten stil te gaan staan in n trein. das gewoon absurd. vliegtickets regelen voor nabestaanden of n benefietconcert regelen is n stuk zinniger