PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkanen gearresteerd ivm aanslag



vlegeltje
13-03-04, 20:28
Drie marokkanen en twee hindoestanen zijn gearresteerd ivm de aanslag in spanje.

Heeft Spaanse minister gezegd.

Aldus nos journaal zojuist.

000NobelPrizes
13-03-04, 20:30
Ze zijn gearresteerd ja.
Wellicht kun je dus even de titel van topic aanpassen. Of 'm helemaal wegkinkelen: het staat nu al op drie andere threads. Jemig.

Julien
13-03-04, 20:32
verdachten ja.

geen dingen zggen die niet waar zijn.

vlegeltje
13-03-04, 20:35
Grmpff...heb al veranderd.

Keej?

Joesoef
13-03-04, 20:36
Jezus vlegeltje dat is lang geleden, welkom terug!

Marsipulami
13-03-04, 20:37
Vijf aanhoudingen in onderzoek naar aanslagen
Arrestaties lijken hypothese moslimterrorisme te bevestigen

20:17:18

MADRID- Het Spaanse ministerie van Binnenlandse Zaken heeft zaterdag aangekondigd dat vijf arrestaties zijn verricht in verband met de aanslagen in Madrid van donderdag. Onder de gearresteerden zijn drie Marokkanen. De overige twee zijn Spanjaarden van hindoestaanse komaf, zei minister Angel Acebes.


De arrestaties volgden na de vondst van een mobiele telefoon die werd aangetroffen in een met explosieven volgepakte rugzak die in een van de geëxplodeerde treinen werd gevonden.

Volgens Acebes is het mogelijk dat de verdachten banden onderhielden met extremistische Marokkaanse groeperingen.

13/03/2004 - belga

000NobelPrizes
13-03-04, 20:38
Geplaatst door vlegeltje
Grmpff...heb al veranderd.

Keej?
Tsja... tis wel breaking news overal, maar zo wordt er toch wel weer een prik uitgedeeld, hier.
Niet zo leuk. Enfin, ik ben pleite.

Al3arbi
13-03-04, 20:38
**********nen!

Joesoef
13-03-04, 20:40
Geplaatst door Marsipulami
De arrestaties volgden na de vondst van een mobiele telefoon die werd aangetroffen in een met explosieven volgepakte rugzak die in een van de geëxplodeerde treinen werd gevonden.

Zij ik het niet, een potentiële schat aan gegevens. Blijft trouwens wel dom hoor. Zelfs dat is ontraceerbaar te maken.

vlegeltje
13-03-04, 20:40
Geplaatst door Joesoef
Jezus vlegeltje dat is lang geleden, welkom terug!

ja hè :loens:

ff de sfeer proeven

alles nog als vanouds hier, zo te zien.

Joesoef
13-03-04, 20:43
Geplaatst door vlegeltje
ja hè :loens:

ff de sfeer proeven

alles nog als vanouds hier, zo te zien.


Vertel is, wat was de reden voor jou om uit de "dood" te herrijzen?

Marsipulami
13-03-04, 20:45
De overige twee zijn Spanjaarden van hindoestaanse komaf, zei minister Angel Acebes.

Wat is nou een hindoestaan ? Plegen hindoes tegenwoordig ook al 'islamitische' terreuraanslagen ? :wat?!:

vlegeltje
13-03-04, 20:45
Geplaatst door Joesoef
Vertel is, wat was de reden voor jou om uit de "dood" te herrijzen?

Jij zei het al: jezus vlegeltje

hehehe

ben gewoon jaartje offline geweest

Marsipulami
13-03-04, 20:52
Politie pakt vijf verdachte moslims op
za 13/03/04 - In Spanje heeft de politie vijf personen opgepakt die te maken zouden hebben met de aanslagen van donderdag in de hoofdstad Madrid.


Het was de Spaanse minister van Binnenlandse Zaken Angel Acebes die het nieuws bekendmaakte op een persconferentie.

Volgens hem gaat het om drie Marokkanen en twee Indiërs. De vijf worden in verband gebracht met een telefoonkaart die werd aangetroffen in een niet ontploft bommenpakket.

Acebes vroeg wel om nog niet te vroeg conclusies te trekken uit de arrestaties.

De arrestaties lijken de thesis te bevestigen dat moslimterroristen achter de aanslagen zitten. Of dat gebeurde in samenwerking met de Baskische ETA, is nog niet duidelijk.

Tomas
13-03-04, 21:37
Hij is niet dood!

Hij had een leven...

ioanna
13-03-04, 21:43
Jongens toch, er wonen talloze Moslims in India. El Paìs meldt trouwens dat het Indios zijn; bij hindoestanen denken wij toch eerder aan Surinamers.

ioanna

Arvid
13-03-04, 21:43
Geplaatst door Marsipulami
Wat is nou een hindoestaan ? Plegen hindoes tegenwoordig ook al 'islamitische' terreuraanslagen ? :wat?!:

Wat een prutsers sommige journalisten. Het waren Indiers, geen hindoestanen (die komen uit Suriname).

Dx_
13-03-04, 22:02
Volgens het ANP worden 2 Indiers verhoord maar zijn zij niet aangehouden. Mischien zijn dit mensen die de telefoonkaart (mogelijk aan de drie marokkanen) hebben verkocht.

Volgens een bericht in de volkskrant zijn de bommen die gevonden zijn vergelijkbaar met de bommen die de ETA gebruikt, de ontstekkingen zijn alleen geavenceerder. Daarnaast blijft het feit staan dat ETA-leden bij pogingen tot griezelig vergelijkbare aanslagen zijn aangehouden. Het argument dat deze aanslagen te gruwelijk zijn voor ETA begrippen is hiermee ook weerlegd: Het waren honderden kilo's springstof waarmee zij betrapt waren, bedoeld om grote aantallen slachtoffers te maken.

Ik ben in ieder geval nog steeds overtuigd dat de meeste aanwijzingen richting de ETA wijzen. Maar mischien geven deze arrestaties eenhele andere wending aan de zaak.

Tomas
13-03-04, 22:11
Geplaatst door Dx_
Volgens het ANP worden 2 Indiers verhoord maar zijn zij niet aangehouden. Mischien zijn dit mensen die de telefoonkaart (mogelijk aan de drie marokkanen) hebben verkocht.

Volgens een bericht in de volkskrant zijn de bommen die gevonden zijn vergelijkbaar met de bommen die de ETA gebruikt, de ontstekkingen zijn alleen geavenceerder. Daarnaast blijft het feit staan dat ETA-leden bij pogingen tot griezelig vergelijkbare aanslagen zijn aangehouden. Het argument dat deze aanslagen te gruwelijk zijn voor ETA begrippen is hiermee ook weerlegd: Het waren honderden kilo's springstof waarmee zij betrapt waren, bedoeld om grote aantallen slachtoffers te maken.

Ik ben in ieder geval nog steeds overtuigd dat de meeste aanwijzingen richting de ETA wijzen. Maar mischien geven deze arrestaties eenhele andere wending aan de zaak.

Het zou de eta kunnen zijn, ze zouden hun taktiek gewijzigd kunnen hebben. Of het kan een nog extremere afsplitsing zijn. Maar het maken van zoveel mogelijk burgerslachtoffers is absoluut niet de stijl van de eta. Dat is gericht op materiele schade, politici of justici en andere leden van de overheid. Maar nooit burgers, die worden altijd ruim van te voren gewaarschuwd. Of werden, dat kan ook.

TOUNFITE
13-03-04, 22:56
Geplaatst door Tomas
Maar nooit burgers, die worden altijd ruim van te voren gewaarschuwd. Of werden, dat kan ook.

nooit burgers? volgens my hebben de eta jarenlang angst gekweekt onder de bevolking. byna geen hond in baskenland durft openlyk te praten over de eta. doodsbang dat ze zyn voor intimidatie en bedreigingen. dat is ook n vorm van terreur.

Dounya75
13-03-04, 22:58
ben elke keer toch weer teleurgesteld, wanneer marokanen weer in het nieuws zijn, en vooral als het om zie verschrikkelijks gaat...

vlegeltje
13-03-04, 23:15
Geplaatst door Tomas
Hij is niet dood!

Hij had een leven...

Ja Tomas, hij is waarlijk verrezen.
En het is nog niet eens pasen :tik:

Mattijs
13-03-04, 23:23
Voor de hier wonende Marokkanen, laat ik het zo zeggen de Nederlanders die zich Marokkaan voelen, is het jammer dat er weer Marokkanen in één adem genoemd worden met terreur.
Echter, als ik vanavond naar NOVA keek, zag ik dat de Marokkaanse man toegaf wel benaderd te zijn door fanaten.

Later werd wel gezegd dat degenen die kiezen voor de geweldadige jihad misschien enige tientallen zijn, maar hoeveel zijn er nodig om ergens een bom te plaatsen?
De man van de JOVD (half Turk) zei ook dat het wel een feit was dat de allochtonen, of mensen die zich Marokkanen of Turken of Algerijnen, Libanees etc. voelen, ook eens de problemen in eigen hoek moeten zoeken, en dat beaamden alkle aanwezigen.

Goodnight
13-03-04, 23:31
Geplaatst door Mattijs
Voor de hier wonende Marokkanen, laat ik het zo zeggen de Nederlanders die zich Marokkaan voelen, is het jammer dat er weer Marokkanen in één adem genoemd worden met terreur.
Echter, als ik vanavond naar NOVA keek, zag ik dat de Marokkaanse man toegaf wel benaderd te zijn door fanaten. vond het jammer dat ie niet wat duidelijker was over die benadering....want op dat moment dacht ik: wat bedoelt ie nu eigenlijk?


De man van de JOVD (half Turk) zei ook dat het wel een feit was dat de allochtonen, of mensen die zich Marokkanen of Turken of Algerijnen, Libanees etc. voelen, ook eens de problemen in eigen hoek moeten zoeken, en dat beaamden alkle aanwezigen.

Ik denk dat hij doelde op de problemen die de allochtonen hier in Nederland hebben.
Waar ik het overigens helemaal mee eens ben.Daarmee niet bedoelend dat we de schuld van alles maar op ons moeten nemen.Maar ons niet meer zo afhankelijk moeten opstellen en werken aan onze ontwikkeling.

barfly
13-03-04, 23:39
Geplaatst door Arvid (en ioanna)
Wat een prutsers sommige journalisten. Het waren Indiers, geen hindoestanen (die komen uit Suriname).

Indiërs zijn hoofdzakelijk hindoe. Zo'n 10% Indiërs is moslim. Dat houdt in zo'n slordige 100.000.000 mensen.

Julien
14-03-04, 00:28
Geplaatst door L'HARB
Bullshit, bij een al-qaeda aanslag worden de daders/verdachten nooit zo snel gepakt. Allemaal te toevallig.

daar gaat je weddenschap

Julien
14-03-04, 00:29
Geplaatst door barfly
Indiërs zijn hoofdzakelijk hindoe. Zo'n 10% Indiërs is moslim. Dat houdt in zo'n slordige 100.000.000 mensen.

so what? ik denk niet dat de hindoe in india een reden heeft om Spanje zo te haten dat ze bomaanslagen plegen. en waarom werkt een hindoe samen met een marokkaan? een beetje toevallig allemaal...

Marsipulami
14-03-04, 00:33
Geplaatst door L'HARB
Bullshit, bij een al-qaeda aanslag worden de daders/verdachten nooit zo snel gepakt. Allemaal te toevallig.

Al Qaeda is een mythe. Maar ik denk toch wel dat het om een aanslag gepleegd door extremistische moslims gaat.

Alles is natuurlijk mogelijk. Iedereen kan een aanslag plegen. En de 'etische principes' van een terroristische organisatie zoals ETA aanhalen slaat nergens op. Aanslagen worden altijd gepleegd door geïsoleerde gekken of bizarre kliekjes die storen zich niet zo erg aan etische tradities.

Aznar heeft alle redenen om naar de ETA te verwijzen. Dat komt hem electoraal beter uit dan een aanslag gepleegd door moslimextremisten. Hij heeft er immers een persoonlijke zaak van gemaakt de ETA keihard aan te pakken. Anderzijds stond hij in de eerste rij om een preventieve oorlog tegen Irak te beginnen. Een houding waar 90% van de Spanjaarden tegen was.

Mattijs
14-03-04, 00:51
Stel dat moslims achter deze barbaarse daad zitten, willen de hier aanwezige moslims dan een grote duidelijke aktie houden TEGEN dit soort moslimextremisme, net als zij deden tegen het VS extremisme?

Marsipulami
14-03-04, 01:17
Geplaatst door Mattijs
Stel dat moslims achter deze barbaarse daad zitten, willen de hier aanwezige moslims dan een grote duidelijke aktie houden TEGEN dit soort moslimextremisme, net als zij deden tegen het VS extremisme?

Je zegt maar wat. De moslimgemeenschap is zelf slachtoffer van het gedrag van een aantal gestoorde extremisten. Ze zijn veel meer slachtoffer van die aanslagen dan de gemiddelde west-Europese niet-moslim die nu moord en brand staat te roepen. Sedert wanneer moet het slachtoffer zich verontschuldigen voor het gedrag van de dader ?

Dx_
14-03-04, 01:32
Politieman doodt bakker die geen respect toont
MADRID (ANP) - Een politieman heeft zaterdag een Baskische bakker doodgeschoten omdat die weigerde een ereteken op te hangen voor de tweehonderd slachtoffers van de bomaanslagen in Madrid van donderdag. De bakker in de noordelijke stad Pamplona stierf in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

De vrouw van de agent had de bakker verzocht een zwart lint op te hangen in zijn winkel, zoals die overal in Spanje als ereteken hangen. De bakker weigerde, omdat hij behoorde tot een een groep van ouders van wie kinderen worden verdacht van banden met de Baskische afscheidingsbeweging ETA. De vrouw rende naar haar nabijgelegen appartement en waarschuwde haar man, die de bakker daarop neerschot. De agent is aangehouden.

Orakel
14-03-04, 02:12
Geplaatst door Mattijs
Stel dat moslims achter deze barbaarse daad zitten, willen de hier aanwezige moslims dan een grote duidelijke aktie houden TEGEN dit soort moslimextremisme, net als zij deden tegen het VS extremisme?

Weer zo'n excuss fetishist die de inquisitie over wil doen.
Welke Moslims hebben waar een duidelijke actie tegen het VS-extremisme gehouden dan?

En was je toevallig ff naar de wc toen uitgezonden werd hoe er in de moskeeën in NY stilgestaan werd bij de 911-ramp?
Of toen imam Hasselhoef in de Aaron en Mozeskerk, geflankeerd door Cohen en Beatrix, de aanslagen veroordeelde?
Of heb jij je toen ook laten verblinden door de misleidende berichtgevingen over die jongens in Ede?

observer
14-03-04, 13:01
Geplaatst door Marsipulami
Je zegt maar wat. De moslimgemeenschap is zelf slachtoffer van het gedrag van een aantal gestoorde extremisten. Ze zijn veel meer slachtoffer van die aanslagen dan de gemiddelde west-Europese niet-moslim die nu moord en brand staat te roepen. Sedert wanneer moet het slachtoffer zich verontschuldigen voor het gedrag van de dader ? des te meer redenen om aan te sluiten bij de strijd ertegen

het zijn de bin ladens en atta's van deze wereld die de islam verkrachten door het voor hun doeleinden te gebruiken

normaliter hoeft er maar het kleinste te gebeuren en er is actie , als ramzi geel krijgt staat er een demonstratie bij de knvb bij wijze van spreken, nu is er een kleine groep die dit doet waar is het geluid?

geen verontschuldigingen maar waar is die verontwaardiging waar is de wil om deze mensen uit te schakelen?

Mattijs
14-03-04, 15:11
En was je toevallig ff naar de wc toen uitgezonden werd hoe er in de moskeeën in NY stilgestaan werd bij de 911-ramp?
Of toen imam Hasselhoef in de Aaron en Mozeskerk, geflankeerd door Cohen en Beatrix, de aanslagen veroordeelde?
Of heb jij je toen ook laten verblinden door de misleidende berichtgevingen over die jongens in Ede?

Moskeeën in NY is logisch, die zagen de bui wel hangen van wat er voor hen op spel stond. Ui moskeeën hier en van sommige moslims hier hoorde ik wel anders.
Imam Haselhoef werd door alle moslimorg. gedumpt. En ook nog verrot gescholden door orthodoxen.
En de berichten uit Ede waren wel juist, alleen werden die zo goed mogelijk toegedekt.

Mattijs
14-03-04, 15:12
Laat de Nederlandse/west Europese geestelijk leiders maar eens flink uit de hoek komen, en OBL "in de ban" doen met een fatwa.

Al Sawt
14-03-04, 15:41
Geplaatst door Mattijs
Voor de hier wonende Marokkanen, laat ik het zo zeggen de Nederlanders die zich Marokkaan voelen, is het jammer dat er weer Marokkanen in één adem genoemd worden met terreur.
Echter, Weer? Volgens mij was het de eerste keer, dat Marokkanen in verband worden gebracht met een terreurdaad.

Al Sawt
14-03-04, 15:44
Geplaatst door barfly
Indiërs zijn hoofdzakelijk hindoe. Zo'n 10% Indiërs is moslim. Dat houdt in zo'n slordige 100.000.000 mensen. Er zijn ongeveer 121.miljoen moslims India.

Al Sawt
14-03-04, 15:47
Geplaatst door Mattijs
Stel dat moslims achter deze barbaarse daad zitten, willen de hier aanwezige moslims dan een grote duidelijke aktie houden TEGEN dit soort moslimextremisme, net als zij deden tegen het VS extremisme? Stel dat er inderdaad moslims achter deze barbaarse daad zitten, dan voel ik me geen zins aangesproken om mij te distantieren of openlijk af te zetten.

En waarom? Omdat ik sowieso niks mee te maken heb.

Immanuel
14-03-04, 16:02
Geplaatst door Al Sawt
Weer? Volgens mij was het de eerste keer, dat Marokkanen in verband worden gebracht met een terreurdaad.

Waren de enige niet-arabieren van de 11 september terroristen niet ook marokkanen?

Immanuel
14-03-04, 16:05
Geplaatst door Al Sawt
Stel dat er inderdaad moslims achter deze barbaarse daad zitten, dan voel ik me geen zins aangesproken om mij te distantieren of openlijk af te zetten.

En waarom? Omdat ik sowieso niks mee te maken heb.

De moslims vormen toch een Umma? Of doet die er alleen toe in voorspoed, en niet in tegenspoed? Want als het eens een keer andersom is, als de moslims onrecht wordt aangedaan, dan voelen velen zich opeens wel aangesproken.

lennart
14-03-04, 16:06
Twee hindustanen... Daar lopen ook veel extreem-rechtse fascisten rond, bovendien heeft India een goede samenwerkingsverband met de extreem-rechtse regering in Israel.

Al Sawt
14-03-04, 16:09
Geplaatst door Immanuel
Waren de enige niet-arabieren van de 11 september terroristen niet ook marokkanen? Marokkanen zijn Arabieren.

Ze werden niet rechtstreeks in verband gebracht met de aanslagen van 11 Sept.

Dutchguy
14-03-04, 16:09
Geplaatst door lennart
Twee hindustanen... Daar lopen ook veel extreem-rechtse fascisten rond, bovendien heeft India een goede samenwerkingsverband met de extreem-rechtse regering in Israel.


No, it's all about kryptonite!
:moe:

Dutchguy
14-03-04, 16:10
Geplaatst door Immanuel
De moslims vormen toch een Umma? Of doet die er alleen toe in voorspoed, en niet in tegenspoed? Want als het eens een keer andersom is, als de moslims onrecht wordt aangedaan, dan voelen velen zich opeens wel aangesproken.

Dat is inderdaad tegenstrijdig.

Al Sawt
14-03-04, 16:10
Geplaatst door Alcibiades
Met die zin distantieer je je toch? Zo kun je het ook uitleggen.

Maar het is geen openlijke en zeker geen collectieve afwijzing van de daad.

lennart
14-03-04, 16:13
Geplaatst door Dutchguy
No, it's all about kryptonite!
:moe:

Donder op met je geziek.. Als mensen moslims de schuld gaan geven, ben ik niet te beroerd om extreem-rechts de schuld te geven.

Immanuel
14-03-04, 16:13
Geplaatst door Al Sawt
Marokkanen zijn Arabieren.


Laat het de Berbers niet horen.
Ik bedoelde met Arabieren eigenlijk inwoners van Saudie-Arabie.

Al Sawt
14-03-04, 16:18
Geplaatst door Immanuel
De moslims vormen toch een Umma? Of doet die er alleen toe in voorspoed, en niet in tegenspoed? Want als het eens een keer andersom is, als de moslims onrecht wordt aangedaan, dan voelen velen zich opeens wel aangesproken. Dat heb je mis.

Voor de buitenwereld vormen we misschien een Umma. Maar de
Islamitische wereld is een uitgestrekte en diverse wereld.

Ik koester misschien solidariteit met een moslim in Indonesie of Tjetsenie. Maar dat betekent niet dat ik solidair ben met hun daden. En omgekeerd zullen zij, ook niet solidair zijn met een aanslagplegende Marokkaan.

En in tijden van tegenspoed, is een verlangen naar een pan-ideologische staat als de Umma groter dan in voorspoed. Vind je ook niet?

Dutchguy
14-03-04, 16:19
Geplaatst door lennart
Donder op met je geziek.. Als mensen moslims de schuld gaan geven, ben ik niet te beroerd om extreem-rechts de schuld te geven.

En dus roep je maar wat.

Al Sawt
14-03-04, 16:20
Geplaatst door Immanuel
Laat het de Berbers niet horen.
Ik bedoelde met Arabieren eigenlijk inwoners van Saudie-Arabie. Berbers zijn (net als Arabieren) voornamelijk een semitische volk. Hun cultuur, hun tradities, levenswijze en identiteit is voor grote gedeelte door de Arabisatie gevormd. In Marokko heb je nauwelijks een volbloed Arabier, maar ze zijn voor de grootste gedeelte wel gearabiseerd.

jada
14-03-04, 16:47
Geplaatst door Al Sawt
Stel dat er inderdaad moslims achter deze barbaarse daad zitten, dan voel ik me geen zins aangesproken om mij te distantieren of openlijk af te zetten.

En waarom? Omdat ik sowieso niks mee te maken heb.

Al Sawt , hier heb je volkomen gelijk in, elk volk heeft zijn dwazen, Marokkanen niet uitgezonderd. Ik ben er heilig van overtuigd, dat elke rechtgeaarde Moslim: Marokkaan, Turk, etc, deze lieden naar de hel zullen wensen als het inderdaad Moslims blijken te zijn. Dan nog; ik heb het al eerder gezegd, dit soort is alleen in naam Moslim, de ware Moslims zullen deze krankzinnige daden alleen maar verafschuwen en veroordelen.

Julien
14-03-04, 16:52
Geplaatst door lennart
Donder op met je geziek.. Als mensen moslims de schuld gaan geven, ben ik niet te beroerd om extreem-rechts de schuld te geven.

als moslim-extremisten de schuld hebben, valt er niet zo veel te verdraaien he? Waar ben jij trouwens bang voor, Lennart? Heb je liever dat het hindoes zijn dan moslims? hoezo?

lennart
14-03-04, 16:52
Geplaatst door Dutchguy
En dus roep je maar wat.

Nah... mijn vermoedens zijn gegrond. Zie de link naar AZF. De gronden om te vermoeden dat Al-Qa'ida of Moslims erachter zitten zijn erg shaky, gezien alle bewijzen die zo overduidelijk naar moslims wijzen. Allemaal net iets te toevallig, te denken is aan het busje waarin ze ontstekers vonden en koran teksten. De bommen die waren gebruikt in de treinen werden echter ontstoken met gsm ontstekers, een totaal ander type dan is gevonden in die busjes.

Ik zie overigens weldelgeijk dat andere zogenaamde "specialisten" wel maar wat roepen, zonder hiervoor daadwerkelijk goed bewijs voor te geven. Zo heeft nog niemand opgemerkt dat er erg merkwaardig is dat als Al-Qa'ida hier achter zit, waarom ze dan geen zelfmoordcommandos hebben gebruikt. Als je dan toch wilt spreken over een modus-operandi, dan is het toch dat wel.

Julien
14-03-04, 16:54
Geplaatst door lennart
Nah... mijn vermoedens zijn gegrond. Zie de link naar AZF. De gronden om te vermoeden dat Al-Qa'ida of Moslims erachter zitten zijn erg shaky, gezien alle bewijzen die zo overduidelijk naar moslims wijzen. Allemaal net iets te toevallig, te denken is aan het busje waarin ze ontstekers vonden en koran teksten. De bommen die waren gebruikt in de treinen werden echter ontstoken met gsm ontstekers, een totaal ander type dan is gevonden in die busjes.

Ik zie overigens weldelgeijk dat andere zogenaamde "specialisten" wel maar wat roepen, zonder hiervoor daadwerkelijk goed bewijs voor te geven. Zo heeft nog niemand opgemerkt dat er erg merkwaardig is dat als Al-Qa'ida hier achter zit, waarom ze dan geen zelfmoordcommandos hebben gebruikt.

dus omdat het te opvallend is, kan het niet waar zijn? :moe: Asjeblieft zeg.

000NobelPrizes
14-03-04, 16:54
Geplaatst door jada
Al Sawt , hier heb je volkomen gelijk in, elk volk heeft zijn dwazen, Marokkanen niet uitgezonderd. Ik ben er heilig van overtuigd, dat elke rechtgeaarde Moslim: Marokkaan, Turk, etc, deze lieden naar de hel zullen wensen als het inderdaad Moslims blijken te zijn. Dan nog; ik heb het al eerder gezegd, dit soort is alleen in naam Moslim, de ware Moslims zullen deze krankzinnige daden alleen maar verafschuwen en veroordelen.
Dat laatste klopt. Maar niet iedereen is zo goed geinformeerd.
De bulk van het volk hoort/ziet de moslims slechts protesteren i.v.m. hoofddoekjes en uitspraken over de islam. Bij deze (vermeend islamitisch) georienteerde massamoorden is het doodstil.
Ik meen inmiddels te begrijpen waarom dat zo is. Maar dat is alleen omdat ik er wat meer mee bezig ben geweest.
Eigenlijk ben ik wat huiverig voor de mening van de bulk van het volk, en waar dat toe zal leiden.
DIt is overigens geen hint naar moslims toe, maar gewoon een opmerking.

lennart
14-03-04, 16:57
Geplaatst door Julien
Waar ben jij trouwens bang voor, Lennart? Heb je liever dat het hindoes zijn dan moslims? hoezo?

Moet ik ergens bang voor zijn dan? Voor jou ofzo? Is dit een bedreiging?

Dutchguy
14-03-04, 16:57
Geplaatst door lennart
Nah... mijn vermoedens zijn gegrond. Zie de link naar AZF. De gronden om te vermoeden dat Al-Qa'ida of Moslims erachter zitten zijn erg shaky, gezien alle bewijzen die zo overduidelijk naar moslims wijzen. Allemaal net iets te toevallig, te denken is aan het busje waarin ze ontstekers vonden en koran teksten. De bommen die waren gebruikt in de treinen werden echter ontstoken met gsm ontstekers, een totaal ander type dan is gevonden in die busjes.

Ik zie overigens weldelgeijk dat andere zogenaamde "specialisten" wel maar wat roepen, zonder hiervoor daadwerkelijk goed bewijs voor te geven. Zo heeft nog niemand opgemerkt dat er erg merkwaardig is dat als Al-Qa'ida hier achter zit, waarom ze dan geen zelfmoordcommandos hebben gebruikt. Als je dan toch wilt spreken over een modus-operandi, dan is het toch dat wel.

Wat je vergeet is dat er niet sprake is van 'te toevallige bewijzen' als de aanslag meteen opgeeist wordt. Dan is er geen reden om die ontstekers en koranteksten te verbergen maar worden ze wellicht express achtergelaten als 'teken'. Bovendien wijzen de arrestaties ook richting moslimfundamentalisten. Dat moslims daar op aangekeken zouden worden vind ik ook onwenselijk en slecht, maar de waarheid moet wel boven tafel.

lennart
14-03-04, 16:58
Geplaatst door Julien
dus omdat het te opvallend is, kan het niet waar zijn? :moe: Asjeblieft zeg.

Beetje het Mohammed Atta paspoort verhaal, dat vodje werd toch maar mooi gevonden nabij het WTC gebouw en nog wel helemaal intact....

lennart
14-03-04, 16:59
Geplaatst door Dutchguy
Wat je vergeet is dat er niet sprake is van 'te toevallige bewijzen' als de aanslag meteen opgeeist wordt. Dan is er geen reden om die ontstekers en koranteksten te verbergen maar worden ze wellicht express achtergelaten als 'teken'. Bovendien wijzen de arrestaties ook richting moslimfundamentalisten. Dat moslims daar op aangekeken zouden worden vind ik ook onwenselijk en slecht, maar de waarheid moet wel boven tafel.

Jammer alleen voor de moslim haters is dat de ontstekers die zijn gevonden niet de ontstekers zijn die gebruikt zijn in de aanslag...

Julien
14-03-04, 17:00
Geplaatst door lennart
Moet ik ergens bang voor zijn dan? Voor jou ofzo? Is dit een bedreiging?

Waar slaat dat nou weer op? Maar waarom probeer je altijd te ontkennen dat moslim-extremisten achter die aanslagen zitten? Je hebt altijd van die complottheorien, terwijl al die aanslagen opgeeist zijn door Al Qaida. Daarom vraag ik me af, waarom ben je er bang voor dat moslim-fanatici er achter zitten?

000NobelPrizes
14-03-04, 17:01
Geplaatst door lennart
Jammer alleen voor de moslim haters is dat de ontstekers die zijn gevonden niet de ontstekers zijn die gebruikt zijn in de aanslag...

Je broekspijpen zijn nog nat van het Spaanse bluswater, maar je moet alweer naar het volgende complotbrandje rennen, Lennart. Explosies in Israel: 8 doden so far.

lennart
14-03-04, 17:04
Geplaatst door Julien
Waar slaat dat nou weer op? Maar waarom probeer je altijd te ontkennen dat moslim-extremisten achter die aanslagen zitten? Je hebt altijd van die complottheorien, terwijl al die aanslagen opgeeist zijn door Al Qaida. Daarom vraag ik me af, waarom ben je er bang voor dat moslim-fanatici er achter zitten?

Ik ben bang dat er juist geen moslims erachter zitten...

Ik ben namelijk veel banger voor extreem-rechts Europa en dan voor moslimfundamentalisten. Extreem-Rechts is veel beter in terreur namelijk.

Julien
14-03-04, 17:05
Geplaatst door lennart
Jammer alleen voor de moslim haters is dat de ontstekers die zijn gevonden niet de ontstekers zijn die gebruikt zijn in de aanslag...

Ik denk dat de Spaanse politie wel meer verstand van zaken heeft dan meneer Lennart. Laat die zaak dus maar over aan de politie.

En Spanje is er helemaal niet bij gebaat om onterecht de Moslims de schuld te geven! Ze zijn er juist bij gebaat om de Basken de schuld te geven, vooral Aznar! Maar tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat zij die schuld hebben. Dus hou op met die complottheorieen.

lennart
14-03-04, 17:05
Geplaatst door 000NobelPrizes
Je broekspijpen zijn nog nat van het Spaanse bluswater, maar je moet alweer naar het volgende complotbrandje rennen, Lennart. Explosies in Israel: 8 doden so far.

Daar zit Yasser achter.. Het gaat nu echt los in Israel.

Dutchguy
14-03-04, 17:08
Geplaatst door lennart
Jammer alleen voor de moslim haters is dat de ontstekers die zijn gevonden niet de ontstekers zijn die gebruikt zijn in de aanslag...

En wie zie jij dan als moslimhaters?

lennart
14-03-04, 17:08
Geplaatst door Julien
Ik denk dat de Spaanse politie wel meer verstand van zaken heeft dan meneer Lennart. Laat die zaak dus maar over aan de politie.

En Spanje is er helemaal niet bij gebaat om onterecht de Moslims de schuld te geven! Ze zijn er juist bij gebaat om de Basken de schuld te geven, vooral Aznar! Maar tot nu toe zijn er geen aanwijzingen dat zij die schuld hebben. Dus hou op met die complottheorieen.

Ze willen hun verkiezingen veiligstellen, maar dat wil nog niet zeggen dat de Spaanse politie de moslims niet de schuld zal geven.

ETA is trouwens een fascistische organisatie geworden.

Ik ben benieuwd hoe Europa hier op zal reageren, Bot had het er al over dat we de oorlog tegen het terrorisme toch maar de 3de wereldoorlog moeten gaan noemen. Wellicht wordt Marokko nu gepacificeerd...

lennart
14-03-04, 17:09
Geplaatst door Dutchguy
En wie zie jij dan als moslimhaters?

Extreem-Rechts Europa... Dezelfde mensen die ons Pim Fortuyn brachten. Haider-Bossi-Le Pen etc. Die mensen zijn goed georganiseerd binnen Europa.

Julien
14-03-04, 17:14
Geplaatst door lennart
Extreem-Rechts Europa... Dezelfde mensen die ons Pim Fortuyn brachten. Haider-Bossi-Le Pen etc. Die mensen zijn goed georganiseerd binnen Europa.

hm jij maakt echt van een mug een olifant.

Al Sawt
14-03-04, 17:21
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dat laatste klopt. Maar niet iedereen is zo goed geinformeerd.
De bulk van het volk hoort/ziet de moslims slechts protesteren i.v.m. hoofddoekjes en uitspraken over de islam. Bij deze (vermeend islamitisch) georienteerde massamoorden is het doodstil.
De bulk van het volk hoorde/zag de moslims niet protesterend of afwijzend en afgrijzend de aanslagen van 11-Sept veroordelen. De bulk van het volk, heeft een wanbeeld over de moslims.

Want waarom moet een moslim in Nederland een aanslag afwijzen, die in de grotten van Afghanistan beraamd is?

En maar parallelen blijven trekken met hoofdoekjesverbod in Frankrijk en de protesten daar tegen en de aanslagen in Madrid.

Hoe kan een mens dergelijke vergelijking maken?


Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik meen inmiddels te begrijpen waarom dat zo is. Maar dat is alleen omdat ik er wat meer mee bezig ben geweest.
Dit is interssant. Ik ben oprecht benieuwd wat je begrijpt.


Geplaatst door 000NobelPrizes
Eigenlijk ben ik wat huiverig voor de mening van de bulk van het volk, en waar dat toe zal leiden.
Daar ben ik het met je eens.
Maar zullen Islamitische protesten daarbij helpen?

lennart
14-03-04, 17:23
Geplaatst door Julien
hm jij maakt echt van een mug een olifant.

Nee juist de islam-haters maken van een mug een olifant.

Mill
14-03-04, 17:34
Geplaatst door Al Sawt
Want waarom moet een moslim in Nederland een aanslag afwijzen, die in de grotten van Afghanistan beraamd is?

Ik vind dat je gelijk hebt hoor. Dat distantieren slaat nergens op. Alleen de onverschilligheid tov wat in Afghanistan wordt beraamd staat wel vaak in schril contrast met de waas voor de ogen zodra het woord Israel valt, terwijl de gemiddelde Marokkaanse Nederlander daar net zo weinig mee te maken heeft als met de kuren van OBL.

thijs
14-03-04, 17:37
Geplaatst door Marsipulami
Je zegt maar wat. De moslimgemeenschap is zelf slachtoffer van het gedrag van een aantal gestoorde extremisten. Ze zijn veel meer slachtoffer van die aanslagen dan de gemiddelde west-Europese niet-moslim die nu moord en brand staat te roepen. Sedert wanneer moet het slachtoffer zich verontschuldigen voor het gedrag van de dader ?

het gaat niet om verontschuldigen maar juist om verwerpen... waarom wel de straat op gaan voor de Palestijnen of tegen het hoofddoekjesverbod in Frankrijk, maar nietr wanneer mensen je religie misbruiken om dergelijke aanslagen te plegen. Het lijkt soms allemaal een beetje hypocriet.

000NobelPrizes
14-03-04, 17:39
Geplaatst door Al Sawt
Daar ben ik het met je eens.
Maar zullen Islamitische protesten daarbij helpen?

Reken maar. Een verschil van 180 graden, dag en nacht, alfa t.o. omega, name it.

lennart
14-03-04, 17:54
Geplaatst door 000NobelPrizes
Reken maar. Een verschil van 180 graden, dag en nacht, alfa t.o. omega, name it.

Waarom waren er geen Nederlandse demonstraties toen de Amerikanen een markt bombadeerden in Iraq? Dat zou namelijk een wereld van verschil gemaakt hebben :moe:

Al Sawt
14-03-04, 18:10
Geplaatst door Mill
Ik vind dat je gelijk hebt hoor. Dat distantieren slaat nergens op. Alleen de onverschilligheid tov wat in Afghanistan wordt beraamd staat wel vaak in schril contrast met de waas voor de ogen zodra het woord Israel valt, terwijl de gemiddelde Marokkaanse Nederlander daar net zo weinig mee te maken heeft als met de kuren van OBL. Kwestie Israel en Palestina, heeft zowel bij Nederlanders als Marokkanen een gevoelige lading. Een aanslag van een Saoedier die zich zelf tot een sjeik heeft benoemd, raakt bij mij geen enkel snaar van symphatie, instemming of toejuiching. Puur omdat zijn strijd onlegitiem en misdadig is.

Een Palestijn daaraan tegen vecht een legitieme strijd uit en een Palestijn heeft meer gemeen met een Marokkaan, dan die Saoedier in Afghanistan.

000NobelPrizes
14-03-04, 18:16
Geplaatst door lennart
Waarom waren er geen Nederlandse demonstraties toen de Amerikanen een markt bombadeerden in Iraq? Dat zou namelijk een wereld van verschil gemaakt hebben :moe:
Sukkel.
Je bent de megaprotesten van voor de oorlog vast vergeten.

En laat me nou met rust, pokkebek.

Al Sawt
14-03-04, 18:17
Geplaatst door thijs
het gaat niet om verontschuldigen maar juist om verwerpen... waarom wel de straat op gaan voor de Palestijnen of tegen het hoofddoekjesverbod in Frankrijk, maar nietr wanneer mensen je religie misbruiken om dergelijke aanslagen te plegen. Het lijkt soms allemaal een beetje hypocriet. Het is hypocriet om zaken door elkaar te mengen en dan als een homogene onderwerp bekijkt.

Want als je op straat gaat tegen de Franse hoofddoekjesverbod, ga je op straat tegen een maatschappelijke vraagstuk die ook in Nederland leeft. Als je voor de Palestijnse zaak op straat gaat, dan ga je een zaak behartigen waarvan de andere kant ook wordt behartigt.

En om tegen de moslimterrorisme te demonstreren als een moslim, dan geef je alleen een statement af aan de Nederlanders en niet tegen de terroristen. Daarom moet je in de Islamitische wereld gaan demonstreren en dat gebeurt ook.

Al3arbi
14-03-04, 18:17
Was net op de schotel `n interessant programma over de aanslagen. Waarin bepaalde geleerden zich vernietigend uitlieten over deze aanslagen. Iemand nog `n schotel in zn achtertuin?

Mill
14-03-04, 18:17
Geplaatst door Al Sawt
Kwestie Israel en Palestina, heeft zowel bij Nederlanders als Marokkanen een gevoelige lading.

Je kent die Palestijnen niet, je bent er waarschijnlijk nooit geweest, je kent die Israeli's niet, je hebt er verder niks mee te maken, en toch maak je je daar wel kwaad over. OBL die een massa blanken opblaast in een land dat vlakbij ons land ligt, dat interesseert je niet. Moet je zelf weten, maar ik vind het raar.

Al Sawt
14-03-04, 18:22
Geplaatst door Al3arbi
Was net op de schotel `n interessant programma over de aanslagen. Waarin bepaalde geleerden zich vernietigend uitlieten over deze aanslagen. Iemand nog `n schotel in zn achtertuin? Schotel was het niet een bron van een demogogie en Arabische propaganda?

Al3arbi
14-03-04, 18:27
Geplaatst door Al Sawt
Schotel was het niet een bron van een demogogie en Arabische propaganda?


Verre van. Verre van. Hoogstens als je naar Al-Manaar kijkt. Maar dat is enkel omdat hier men Anti-Zionisme met Antisemisme verward wordt.

Zenders waarop deze wandaden veroordeeld werden zijn diezelfde zenders die door bepaalde Arabische regimes worden tegengewerkt. En die regimes zijn (hoe vreemd dat ook weer klinkt) goed bevriend met de Grote Satan...

Het is mij allemaal zo confusin`

Al Sawt
14-03-04, 18:35
Geplaatst door Mill
Je kent die Palestijnen niet, je bent er waarschijnlijk nooit geweest, je kent die Israeli's niet, je hebt er verder niks mee te maken, en toch maak je je daar wel kwaad over. OBL die een massa blanken opblaast in een land dat vlakbij ons land ligt, dat interesseert je niet. Moet je zelf weten, maar ik vind het raar. Wie zegt dat die aanslagen in Madrid mij niet interesseren? Ben je weer begonnen met insinuaties?

Ik heb familieleden in Madrid wonen en Marokko heeft een haat en liefde verhouding met Spanje zoals Nederland met Duitsland. Dergelijke aanslagen hebben grotere gevolgen voor Marokko, dan voor Nederland.
Alleen daarom, heb ik de afgelopen dagen met veel interesse en afgrijzing de schouwspel gevolgd.

Door te wijzen op de op geblazen blanken, wil je indirect wijzen op mijn mogelijke minachting voor 'blanke' leven. Dit bewijst maar alweer hoe bevooroordeelt sommige mensen kunnen zijn en hoe ze hun vooroordelen willen staven met dergelijke insinuaties.

Dus hou dergelijke minachtende beschuldingen voor je.

Wat betreft Palestina.

Ik heb meer met een Palestijn gemeen, dan dat een Nederlandse jood met een Israelier heeft.

Want Palestijnen, Marokkanen, Algerijnen, Egyptenaren, etc etc etc, zijn aan elkaar verbonden. Want ze hebben het zelfde culturele, historische, traditionele en raciale achtergrond. Want het gaat hier om gearabiseerde volkeren.

Jouw opmerking is net zo belachelijk, als ik een Nederlander vraag waarom hij om 'Madrid' zit te treuren.

Julien
14-03-04, 18:42
Wat betreft Palestina.

Ik heb meer met een Palestijn gemeen, dan dat een Nederlandse jood met een Israelier heeft.

Want Palestijnen, Marokkanen, Algerijnen, Egyptenaren, etc etc etc, zijn aan elkaar verbonden. Want ze hebben het zelfde culturele, historische, traditionele en raciale achtergrond. Want het gaat hier om gearabiseerde volkeren.

Jouw opmerking is net zo belachelijk, als ik een Nederlander vraag waarom hij om 'Madrid' zit te treuren.

Klopt. En dit probeerde ik ook een aantal prikkers uit te leggen die zich afvroegen "Waarom wel 3 minuten stilte voor de Spanjaarden en geen 3 minuten stilte voor de Irakezen?"

Aangezien we met z'n allen Europeaan zijn en een gemeenschappelijke geschiedenis hebben waarbij we dezelfde culturele, historische, traditionele en raciale achtergrond hebben zijn we allemaal, van Noors/ Engels/ Italiaans/ Grieks/ Nederlands tot Spaans met elkaar verbonden.

Net zoals een Marokkaan die zich verbonden voelt met de Palestijn.

Mill
14-03-04, 19:17
Geplaatst door Al Sawt
Door te wijzen op de op geblazen blanken, wil je indirect wijzen op mijn mogelijke minachting voor 'blanke' leven. Dit bewijst maar alweer hoe bevooroordeelt sommige mensen kunnen zijn en hoe ze hun vooroordelen willen staven met dergelijke insinuaties.

Pfff, je leest ook maar wat je wil lezen.

Goodnight
14-03-04, 20:49
Marokko maakt namen bekend van drie Madrid-verdachten

Uitgegeven: 14 maart 2004 16:59

RABAT/PARIJS - De Marokkaanse autoriteiten hebben zondag de namen bekendgemaakt van de drie Marokkanen die in Spanje zijn aangehouden in verband met de aanslagen van Madrid.

Er zou geen aanwijzing zijn dat het drietal iets met militante islamitische groepen te maken heeft. Volgens minister van Voorlichting Nabil Benabdallah zijn zij in Noord-Marokko geboren. Het gaat om de kantoorbediende Jamal Z.(30), de werktuigkundige Mohamed B.(31) en de fabrieksarbeider Mohamed C.(34).

Behalve de drie Marokkanen heeft Spanje twee Indiërs aangehouden in verband met de aanslagen. Zij worden in verband gebracht met het mobieltje in de ene bom die niet is geëxplodeerd.

Jean-Charles Brisard, de Franse advocaat van de families van de slachtoffers van de aanslagen van 11 september, ziet wel degelijk een verband tussen Chaoui en al-Qaeda. Brisard zegt dat Chaouis naam is gevallen tijdens een afgeluisterd telefoongesprek met Barakat Yarkas, die wordt gezien als leider van de "al-Qaeda-cel in Spanje''.

De Spaanse minister van Binnenlandse Zaken Angel Acebes heeft zondag verklaard dat de anti-terrorismewet van het land van toepassing is voor de vijf verdachten. Daardoor kunnen de verdachten langer in hechtenis worden gehouden. "Het wordt een ingewikkeld en langdurig onderzoek'', verwacht de minister.

lennart
14-03-04, 20:51
Opgepakte Marokkaan werd in de gaten gehouden

RABAT, Morocco -- One of three Moroccans arrested in connection with the Madrid train bombings was already being closely watched by authorities in his homeland, where he was suspected of ties to international terror groups, a Moroccan official said Sunday.

Jamal Zougam, 30, was one of thousands of Moroccans put under surveillance by authorities after May terrorist bombings in the coastal city of Casablanca, a high-level official told The Associated Press, speaking on condition of anonymity.

There were no formal accusations against him, and the official did not say to which groups Zougam may be linked
http://www.newsday.com/news/nationworld/world/wire/sns-ap-morocco-spain,0,5774600.story?coll=sns-ap-world-headlines

Ergo... tzou knap lastig worden voor de Spaanse overheid als hij er iets mee te maken zou hebben gehad. Het lijkt een frame up.

Er werden trouwens al duizenden Marokkanen in de gaten gehouden. Ik zou zeggen tegen de Spaanse politie, doe eens wat onderzoek naar de Phalangista.

lennart
14-03-04, 20:56
Geplaatst door 000NobelPrizes
Sukkel.
Je bent de megaprotesten van voor de oorlog vast vergeten.

En laat me nou met rust, pokkebek.

Sja dat waren egoistische demonstraties.. Ik heb geen Nederlander zien protesteren na aanleiding van de massamoord gepleegd door de VS in Hillah of Bagdad op ONSCHULDIGE BURGERS. In plaats van dat jij je hoerige pijpbekkie nu gewoon gebruikt voor je werk ipv van hier zitten stoken met je vuile moslimhaat.

Arvid
14-03-04, 22:29
Geplaatst door lennart
Sja dat waren egoistische demonstraties.. Ik heb geen Nederlander zien protesteren na aanleiding van de massamoord gepleegd door de VS in Hillah of Bagdad op ONSCHULDIGE BURGERS. In plaats van dat jij je hoerige pijpbekkie nu gewoon gebruikt voor je werk ipv van hier zitten stoken met je vuile moslimhaat.

Haha rustig maar.
Ik was trouwens zelf bij die demonstratie in A'dam. Hoezo egoistische demonstraties?

PSyCHOBOy
15-03-04, 00:18
2 indiers zijn opgepakt, en GEEN hindoestanen.

Waarschijnlijk waren het moslim-extremisten van indiase afkomst.

Julien
15-03-04, 01:01
Geplaatst door lennart
Sja dat waren egoistische demonstraties.. Ik heb geen Nederlander zien protesteren na aanleiding van de massamoord gepleegd door de VS in Hillah of Bagdad op ONSCHULDIGE BURGERS. In plaats van dat jij je hoerige pijpbekkie nu gewoon gebruikt voor je werk ipv van hier zitten stoken met je vuile moslimhaat.

nogmaals; Spanjaarden zijn broeders van ons, zitten in de EU.. logisch dat Spaanse slachtoffers meer aandacht krijgen.

En wanneer was er een massamoord in Bagdad? Hebben de Amerikanen dat gedaan??
In een oorlog vallen slachtoffers, da's logisch ja. Dat is ook een andere situatie dan dit he.

Syphax
15-03-04, 01:01
Geplaatst door PSyCHOBOy
2 indiers zijn opgepakt, en GEEN hindoestanen.

Waarschijnlijk waren het moslim-extremisten van indiase afkomst.

Of 2 criminelen die wat bij wouden verdienen!!! :cool:

Lugh
15-03-04, 08:34
Geplaatst door Al Sawt
Weer? Volgens mij was het de eerste keer, dat Marokkanen in verband worden gebracht met een terreurdaad.

Cassablanca zo snel vergeten?