PDA

Bekijk Volledige Versie : Noodkreet!!

Saaber
14-03-04, 14:14
Elke keer als er weer een discussie oprakelt door een of andere gebeurtenis in NL of de rest van de wereld, wordt er weer geroepen dat de allochtonen in NL niet of onvoldoende zijn geïntegreerd. Mensen in je omgeving, collega’s enz, die roepen dat de integratie is mislukt, waarom? Omdat Balkenellende dat ook roept, niet omdat ze dat uit eigen ervaring hebben geconstateerd of dat ze allochtonen in hun kennissenkring hebben waaruit ze dat kunnen opmaken.

Terrorisme, hier in Nederland en de westerse wereld synoniem voor Islam, paniek in de kamer, zijn onze allochtonen wel genoeg geïntegreerd, kunnen die dingen ook in NL gebeuren? Op eens kan alles maar geroepen worden, niets is te kwaad, vrijheid van meningsuiting wordt dan geroepen. Niemand staat er even bij stil dat ze het gewoon over een complete bevolkingsgroep hebben, die net als iedere burger in dit land rust en vrede wil, met rust gelaten wil worden, zijn ding wil doen, of dat nu studeren, werken, zijn gezinnetje onderhouden, zich bezig wil houden met de alle daagse dingen van het leven, zich niet constant wil verantwoorden voor de daden van enkele malloten hier en elders in de wereld. Wat is het probleem? Angst voor het onbekende?

Islam, voor een hele bevolkingsgroep niet zomaar een 1 daags in de week bezigheid, maar een way of life, wordt gewoon belachelijk gemaakt, je mag je niet uiten, hou je stil. Moskeen mogen niet te opzichtig worden gebouwd, het liefst worden ze gezien in oude bedrijfshallen op afgelegen industrieterreinen, “hebben wij er in ieder geval geen last van”, wordt dan geroepen. Hoofddoekjes, worden als een ware bedreiging voor de rechtstaat gezien, ophef in de politiek, paniek! Mensen waar hebben we het over, het gaat om een persoon die haar geloof beleid, iemand die gebruik maakt van haar grondrecht, namelijk de vrijheid op godsdienstvrijheid, moeten we daar ook al beperkingen op leggen. Wat is dan die godsdienstvrijheid waard vraag ik me dan hardop af, die rechtstaat, democratie? Als er al beperkingen worden gelegd op het dragen van een hoofddoek, wat wordt de volgende beperking? Ik begin twijfels te krijgen, ik neig steeds meer naar de conclusie; deze democratie is een grote schijnvertoning! “Hoofddoek is een symbool voor onderdrukking van de vrouw”, is een kreet die je constant hoort in de media, maar nooit hoor je het de vrouwen zeggen die een hoofddoek dragen, lopen zich constant te verdedigen en te benadrukken dat het toch echt een bewuste eigen keuze is. Het lijkt wel alsof je als vrouw pas echt bent geïntegreerd als je je gezicht met een paar lagen plamuur bedekt, haren stijf van de haarlak en het liefst nog geblondeerd, kort rokje, hoge naald hakken. Is dit soms de weg die we moeten bewandelen? Zijn dit dan die normen en waarden waar iedereen het over heeft? Waarom mag iemand niet vrij zijn om zicht te kleden hoe hij of zij wil? Is dit echt het probleem of is het de angst voor het onbekende?

Zwarte scholen, “slecht voor de integratie”! Oh ja? Waarom dan? Waarom moet daar nu elke keer weer de nadruk op worden gelegd. Zijn zij tweederangs burgers ofzo? Wat is er zo anders aan een witte school, dat zijn scholen waar een quotum heerst, maximum aantal buitenlanders! Is dat dan goed voor de integratie? Als ouders naar zo’n school gaan voor inschrijving van hun kind krijgen ze te horen dat ze er niet meer bij kunnen, er is een limiet! Wat denk je dat die ouders dan voelen? Er wordt met ze omgegaan alsof ze minderwaardig zijn, de kinderen zijn niet goed genoeg voor de betreffende school. Autochtone ouders halen hun kinderen van scholen af omdat er “teveel” allochtone kinderen op zitten, wat weer slecht is voor het onderwijs van hun kinderen, waar slaat dit op! Het zijn nog steeds dezelfde leerkrachten, dus waar ligt het probleem? We hebben het over kinderen in godsnaam, welke dreiging gaat uit van deze kinderen? Waar zijn ze echt bang voor? Angst voor het onbekende?

“Onze normen en waarden”, ook zo’n term die je links en rechts om de oren wordt geslagen als het weer over de allochtonen gaat. Wat doen ze nou verkeerd, geef nou eens concreet aan wat ze anders moet doen. Wat zijn die normen en waarden? Je mag niet stelen?, je mag niet liegen?, je mag een leraar niet liquideren?, respect voor andermans bezittingen?, respect voor je medemens? En zo kan ik nog wel bezig blijven. Sinds wanneer zijn dit typisch Nederlandse normen en waarden? Mensen dit zijn mondiale normen en waarden! Nobody is perfect, dus breek me de bek niet open over ONZE normen en waarden. Wat is het ware probleem? Angst voor het onbekende?

Conclusie: Politiek en Media! Ga vooral zo door! Blijf roepen dat de intergratie is mislukt, aanpassen aan onze normen en waarden, hoofddoekjes niet op scholen, geen islamitische scholen, islam een bedreiging voor de samenleving, ***marokkanen. En maar olie op het vuur gooien. Wat denken jullie daar mee te bereiken? Ik ben de laatste die zal roepen dat er geen problemen zijn, maar hoe zijn we tot die problemen gekomen? Niet door de zogenaamde knuffelpolitiek, het niet bij de naam noemen van de problemen. Of dat er in het verleden geen inburgeringscursussen zijn gegeven aan de eerste generatie. Kern van het probleem is naar mijn mening het feit dat je een bevolkingsgroep als minderwaardig beschouwt, anders behandelt, niet serieus neemt, weigeren te accepteren dat ze zich hier hebben gevestigd en niet terugkeren naar het land van herkomst! Dat is de eerste stap voor integratie als je het mij vraagt! Accepteren dat de samenleving is veranderd t.o.v. 40 jaar geleden, het is niet meer allemaal spruitjes en bloemkool wat de pot schaft. Integratie moet van beide kanten komen! Stop eens met die hokjespolitiek! Gastarbeiders, immigranten, buitenlanders, allochtonen, moslims, marokkanen, turken, enz. enz… We wonen hier allemaal in dit land, moeten het er samen van maken, stop dan eens met het continu willen onderscheiden van bevolkingsgroepen.

Ik begin er langzaamaan genoeg van te krijgen,

Saber!

Kid Capri
14-03-04, 19:50
Geplaatst door maba
Ik begrijp je gesputter.
Ik zou zeggen, begin met een spandoek rondjes om de Dam te lopen.

Hij kan zich ook aansluiten bij een terreurgroepering. Aangezien het feit dat de meeste mensen Marokkaanse jongeren toch al in verband brengen met Mohammed Atta en consorten...;).

K.

mnemo
15-03-04, 02:10
Mooi geschreven stukje waarin ik je wel gelijk geef op punten. Toch is het voor specifiek de Marokaanse bevolkingsgroep tijd om de hand in eigen boezem te gaan steken en op te houden de schuld van jullie miserie bij anderen neer te leggen. Jullie hebben gefaald waar het gaat om je behoorlijk in te passen in de Nederlandse samenleving, waar het andere culturen vaak veel beter gelukt is. Dat daardoor nu spanningen komen in ons land en er barsten beginnen te tonen in onze idealistische muti-cultirele samenleving heeft grotendeels met marokanen en de islam te maken. Dat kan je ontkennen of bagataliseren, maar daar zou ik nu maar eens mee ophouden. Van de vredelievendheid blijkt bijzonder weinig met jullie anti-semitische praatjes en van enige bereidheid mee te werken om een verandering in gang te zetten is tot op heden toe ook bijzonder weinig gebleken. Dat er nu steeds luidere stemmen klinken om de Islam in te bannen en zelfs steeds vaker de mogelijkheid geopperd wordt dat bepaalde etnische groepen toch wel terug kunnen keren vanuit de bevolking is toch een signaal wat jullie wakker zou moeten schudden. De schrijver van dit stukje was niet dom. Hij doorzag heel goed wat er in de maatschappij speelt en doorzag ook wel dat er de nodige dingen fout gegaan waren. Zijn fout alleen is dat hij het vanuit het marokkaanse optiek blijft beschouwen en helaas verkeren jullie nog in een ontkennende fase. Het is niet makkelijk om in te moeten zien dat je onderhand als bevolkingsgroep wordt gedenigreerd tot de ******lak van de maatschappij.

Futbolista_fem
15-03-04, 09:25
Geplaatst door Kid Capri
Hij kan zich ook aansluiten bij een terreurgroepering. Aangezien het feit dat de meeste mensen Marokkaanse jongeren toch al in verband brengen met Mohammed Atta en consorten...;).

K.

Kinda low of you zo'n sarcastische opmerking, terwijl je nog geen 2 dagen geleden een soortgelijk betoog hebt gehouden. Strange. :cheefbek:

jullie miserie Hier ga je helaas de mist in mister Mnemo...

julliewij
15-03-04, 10:39
Geplaatst door mnemo
Mooi geschreven stukje waarin ik je wel gelijk geef op punten. Toch is het voor specifiek de Marokaanse bevolkingsgroep tijd om de hand in eigen boezem te gaan steken en op te houden de schuld van jullie miserie bij anderen neer te leggen. Jullie hebben gefaald waar het gaat om je behoorlijk in te passen in de Nederlandse samenleving, waar het andere culturen vaak veel beter gelukt is. Dat daardoor nu spanningen komen in ons land en er barsten beginnen te tonen in onze idealistische muti-cultirele samenleving heeft grotendeels met marokanen en de islam te maken. Dat kan je ontkennen of bagataliseren, maar daar zou ik nu maar eens mee ophouden. Van de vredelievendheid blijkt bijzonder weinig met jullie anti-semitische praatjes en van enige bereidheid mee te werken om een verandering in gang te zetten is tot op heden toe ook bijzonder weinig gebleken. Dat er nu steeds luidere stemmen klinken om de Islam in te bannen en zelfs steeds vaker de mogelijkheid geopperd wordt dat bepaalde etnische groepen toch wel terug kunnen keren vanuit de bevolking is toch een signaal wat jullie wakker zou moeten schudden. De schrijver van dit stukje was niet dom. Hij doorzag heel goed wat er in de maatschappij speelt en doorzag ook wel dat er de nodige dingen fout gegaan waren. Zijn fout alleen is dat hij het vanuit het marokkaanse optiek blijft beschouwen en helaas verkeren jullie nog in een ontkennende fase. Het is niet makkelijk om in te moeten zien dat je onderhand als bevolkingsgroep wordt gedenigreerd tot de ******lak van de maatschappij.

chapeau!!!

Ik geef je helemaal gelijk, ik heb er eigenlijk weinig aan toe te voegen, behalve dit: die ontkennende fase duurt nu al wel heel erg lang. Ik hoop dat ze binnenkort in de herkenningsfase terecht komen. Want natuurlijk, op dit moment is het allemaal de schuld van de Nederlanders (bullshi.t natuurlijk)

AlleMensen
16-03-04, 09:14
Ik denk dat veel groeperingen het Islam geloof misbruiken om zich daarachter te schuilen. Het wordt maar door die mensen pas te onpas in de mond genomen en ik vermoed puur om sympathisanten achter zich te krijgen. Zij misbruiken letterlijk de Islam voor hun eigen gewin.

En het werkt ook nog.... en dat vind ik jammer.

Het zou toch helpen als Moslims in het algemeen en bijvoorbeeld Marrokaanse groeperingen in het bijzonder, zich zichtbaar en luid distansieren van geweldadigheden die door zogenaamde 'Moslims' zijn gepleegd. Het zou helpen om, inderdaad wat je zei, met meer nuance te kijken naar wat er gebeurd is en de berichtgevingen ervan in de media.

Vredelievende Moslimsgroeperingen moeten met luide stem kenbaar maken dat ze tegen deze geweldadige 'geloofsgenoten' zijn. Net zoals anderen ook protesteert tegen de oorlog in Irak, Bush of de leugens van Blair.

Kid Capri
16-03-04, 14:34
Geplaatst door Futbolista_fem
Kinda low of you zo'n sarcastische opmerking, terwijl je nog geen 2 dagen geleden een soortgelijk betoog hebt gehouden. Strange. :cheefbek:

Ik gaf die opmerking met opzet. Als antwoord op de reactie van Maba Bijdehandje. Natuurlijk meen ik dat niej...;).

K.

ricknick3
30-03-04, 14:13
waarom moet ik me als moslim in nederland aangepas aan de nederlandse normen en waarden hou me aan de nederlandse wet gaan demonstreren tegen terreur van imbiecele politieke zogenaamde moslim .de katholieken hebben ook nooit gedemonstreerd tegen de ira in ierland .of de christenen hebben ook nooit gedemonstreerd tegen het geweld van orthodoxe serven in joegeslavie die ook hun geloof misbruikten in de balkan oorlog.De nederlanders zien de islam als een homogene instuut wat veel nederlanders niet weten dat elk arabisch land zijn eigen islam heeft de iraanse islam is totaal anders dan de marokkaanse islam de saudie arabisch islam is totaal anders dan de pakistaanse islam .En de meeste islam landen mogen elkaar niet irak haat iran algerije kan niet opschieten met marokko turkije heeft ook weer een andere vorm van islam .Er bestaat geen een islam er zijn duizenden islamgeleerde met andere wetten .Wat al qaede doet is een verkrachting van mijn geloof de islam ze houden zich totaal aan geen een regel van de islam al qaeda is een politieke terreurorganisatie dat de islam misbruikt en geen vertegenwordiger van de islam .Ik vol me een nederlandse moslim die in nederland opgetogen is ik heb niks met ander imbiecele in het midden oosten te maken ik ben een individu.

Nyah
04-04-04, 11:39
Spijker op zn kop Saaber, angst voor het onbekende...

yvonne
04-04-04, 17:13
Geplaatst door ricknick3
waarom moet ik me als moslim in nederland aangepas aan de nederlandse normen en waarden hou me aan de nederlandse wet gaan demonstreren tegen terreur van imbiecele politieke zogenaamde moslim .de katholieken hebben ook nooit gedemonstreerd tegen de ira in ierland .of de christenen hebben ook nooit gedemonstreerd tegen het geweld van orthodoxe serven in joegeslavie die ook hun geloof misbruikten in de balkan oorlog.De nederlanders zien de islam als een homogene instuut wat veel nederlanders niet weten dat elk arabisch land zijn eigen islam heeft de iraanse islam is totaal anders dan de marokkaanse islam de saudie arabisch islam is totaal anders dan de pakistaanse islam .En de meeste islam landen mogen elkaar niet irak haat iran algerije kan niet opschieten met marokko turkije heeft ook weer een andere vorm van islam .Er bestaat geen een islam er zijn duizenden islamgeleerde met andere wetten .Wat al qaede doet is een verkrachting van mijn geloof de islam ze houden zich totaal aan geen een regel van de islam al qaeda is een politieke terreurorganisatie dat de islam misbruikt en geen vertegenwordiger van de islam .Ik vol me een nederlandse moslim die in nederland opgetogen is ik heb niks met ander imbiecele in het midden oosten te maken ik ben een individu.

100% eens!!!
Het is vanzelfsprekend dat elk normaal denkend mens tegen het geweld is van terreur organisaties..Waarom moet ik als moslim mijn goede bedoelingen laten blijken door te demonstreren tegen iets,belachelijk..
Denk er maar eens aan dat ook wij moslims in Europa en onze kinderen getroffen kunnen worden bij een bom aanslag,wij delen dus de zorgen van elke andere Europeaan.

ricknick3
07-04-04, 14:28
Waarom hebben de katholieken nooit gedemonstreerd tegen de karholieke ira die duizenden mensen hebben opgeblazen, waarom hebben christenen niet gedemonstreerd tegen de orthodoxe servische christenen die duizenden moslim hebben afgeslacht waarom hebben de christenen nooit gedemonstreerd tegen de apartheid.Waarom moet ik als nederlandse moslim gaan demonstreren tegen politieke gelovigen .

ricknick3
Waarom hebben de katholieken nooit gedemonstreerd tegen de karholieke ira die duizenden mensen hebben opgeblazen, waarom hebben christenen niet gedemonstreerd tegen de orthodoxe servische christenen die duizenden moslim hebben afgeslacht waarom hebben de christenen nooit gedemonstreerd tegen de apartheid.Waarom moet ik als nederlandse moslim gaan demonstreren tegen politieke gelovigen .

ricknick3

ricknick3

ricknick3

ricknick3

super ick
14-04-04, 06:42
Wat een zielig verhaal weer. Heel de wereld krijgt weer de schuld, maar 1 keer de hand in eigen boezem steken en eens werkelijk kijken wat er nu aan schort. Nee dat doe je niet. Draai je nou jezelf ook een rad voor ogen? Dat zou pas dom zijn. Een soort struisvogelpolitiek.

super ick
14-04-04, 06:45
Geplaatst door ricknick3

Jij moet toch niks?? Wie zegt dat dan? In de voorbeelden die jij noemt hebben die mensen dat toch ook niet gedaan?? Je voelt je wellicht aangesproken, maar dat is dan toch echt jou probleem?? Praat eens met je huisarts.

Big G
14-04-04, 15:09
Geplaatst door ricknick3

Katholieken hebben tegen de IRA geprotesteerd.
Christenen hebben geprotesteerd tegen apartheid.
Christenen hebben niet alleen gedemonstreerd tegen de serviers, we zijn er zelfs heen gegaan om de moslims te helpen.

En nee, het heeft niet altijd gelijk effect gehad. Maar je kunt niet beweren dat christenen niets gedaan hebben.

Bekijk deze link eens, wellicht opent het je ogen:

http://www.kerkenvrede.nl/

dicksr
14-04-04, 15:45
Geplaatst door Saaber

Conclusie: Politiek en Media! Ga vooral zo door! Blijf roepen dat de intergratie is mislukt, aanpassen aan onze normen en waarden, hoofddoekjes niet op scholen, geen islamitische scholen, islam een bedreiging voor de samenleving, ***marokkanen. En maar olie op het vuur gooien. Wat denken jullie daar mee te bereiken? Ik ben de laatste die zal roepen dat er geen problemen zijn, maar hoe zijn we tot die problemen gekomen? Niet door de zogenaamde knuffelpolitiek, het niet bij de naam noemen van de problemen. Of dat er in het verleden geen inburgeringscursussen zijn gegeven aan de eerste generatie. Kern van het probleem is naar mijn mening het feit dat je een bevolkingsgroep als minderwaardig beschouwt, anders behandelt, niet serieus neemt, weigeren te accepteren dat ze zich hier hebben gevestigd en niet terugkeren naar het land van herkomst! Dat is de eerste stap voor integratie als je het mij vraagt! Accepteren dat de samenleving is veranderd t.o.v. 40 jaar geleden, het is niet meer allemaal spruitjes en bloemkool wat de pot schaft. Integratie moet van beide kanten komen! Stop eens met die hokjespolitiek! Gastarbeiders, immigranten, buitenlanders, allochtonen, moslims, marokkanen, turken, enz. enz… We wonen hier allemaal in dit land, moeten het er samen van maken, stop dan eens met het continu willen onderscheiden van bevolkingsgroepen.

Saber!

Saber, Saber, wat laat je je gaan en wat ben ik begaan met jouw wrede lot. Een enkel item dat je aanhaalt is terecht, zoals bijvoorbeeld het hoofddoekje en de discussie die daarover gaat. De rest is eigenlijk de gebruikelijke klaagzang, waar jij en veel inzenders langzaam genoeg van krijgen. Doe er dan wat aan! Hou op met allerlei onzin verklaringen.

Neem nu het hoofddoekje.

Stelling 1: Iedereen moet zelf weten wat hij/zij aantrekt of draagt en voor die keuze staan, met eventueel de gevolgen. Dat geldt voor mensen met hanekammen, skinheads, squares, queers, klederdrachten en hoofddoekjes.

Stelling 2: Meer jonge vrouwen dragen hooddoekjes als uiting van het zoeken naar de eigen identiteit, dan als uiting van ware religieuze beleving.

Stelling 3: Als iedereen nu gewoon eerlijk uitkomt voor zijn/haar motivatie om eruit te zien zoals ze doen, dan eindigt het gezeur over daarover en dus ook de discussie over hoofddoekjes.

Neem nu het misverstand tussen islamieten en marokkaanse (maar ook iedere andere soort) relpubers.

Stelling 1: Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij zich gedraagt, maar dan wel de gevolgen daarvan dragen.

Stelling 2: Meer jonge Marokkanen schoppen relletjes vanwege het regime thuis en de kloof met hun ouders dan omdat ze 'niet begrepen/geaccepteerd of gediscrimineerd' worden.
Als je ontspoort op de zoektocht naar jezelf, relletjes schopt of anderszins overlast aanricht en je wordt daarop gewezen, dan is dat geen vorm van wel of niet geintegreerd zijn, ook niet van acceptatie of discriminatie, maar gewoon een tik op je fikken als je de orde verstoort.

Stelling 3: Als die relschoppers daar nu gewoon eerlijk voor uitkomen, zijn ze geen nieuws meer en verdwijnen ze uit de krant.

De vraag is dus: wanneer kijk je eerlijk en oprecht naar jezelf voordat je de schuld geeft aan het veronderstelde onrecht dat je wordt aangedaan en waar je dus niets aan hoeft te doen?

dicksr

dicksr
14-04-04, 15:58
Geplaatst door Big G
Katholieken hebben tegen de IRA geprotesteerd.
Christenen hebben geprotesteerd tegen apartheid.
Christenen hebben niet alleen gedemonstreerd tegen de serviers, we zijn er zelfs heen gegaan om de moslims te helpen.

En nee, het heeft niet altijd gelijk effect gehad. Maar je kunt niet beweren dat christenen niets gedaan hebben.

Onlangs zag ik een demonstratie in Haarlem van islamieten tegen terrorisme. Helaas, net als katholieken tegen IRA en Christenen tegen apartheid of helpen in voormalig Yugoslavie:

Te weinig, te incidenteel, te laat!
Dat gold voor de christenen toen (en wellicht nu nog)!
Dat geldt voor de islamieten nu!

Wij allemaal zitten gezapig grote wijsheden in de computer te tikken maar doen geen reet. Ik ook niet!

Zou het niet mogelijk zijn om gezamenlijk, islamieten, joden, christenen, allochtonen, autochtonen, atheisten, heidenen, bijvoorbeeld op bevrijdingsdag op het Malieveld in Den Haag of op het strand een demonstratie voor de vrijheid en de vrede te houden?

Voor vrede in eigen land, vrijheid in eigen land, vrede in de wereld en vrijheid in de wereld? Tegen geweld en terreur, van terroristen, van beleidsmakers, van landen en bewegingen?

Gewoon een hele dikke middelvinger voor alle beleidsmakers en zelf vanaf de straat, vanachter de computer, uit onze huizen komen en zelf beginnen met vrijheid, gelijkheid en broederschap. Vanuit gezond verstand en eigen verantwoordelijkheid?

dicksr

ricknick3
16-04-04, 13:37
big g schaam je de nederlanders hebben de moslim in servie laten afmaken door de serviers .Wat hebben de nederlanders in sebrenica gedaan bier gezopen en toen het meenes was als de bliksem gevlucht het nedeerlandse leger heeft 10000 moslim aan hun lot overgelaten.

ricknick3
16-04-04, 13:40
superdick iemand schreef op deze colum waarom demonstreren de moslim niet tgen de terroristen en hier heb ik op gereageerd.In de media hoor je ook vaak dat de liberale moslim onzichtbaar zijn en eigenlijk tegen de terroristen moeten demonstreren omdat die de islam verkrachten

super ick
16-04-04, 14:16
Geplaatst door ricknick3
superdick iemand schreef op deze colum waarom demonstreren de moslim niet tgen de terroristen en hier heb ik op gereageerd.In de media hoor je ook vaak dat de liberale moslim onzichtbaar zijn en eigenlijk tegen de terroristen moeten demonstreren omdat die de islam verkrachten

Nou ik hoef geen optocht van Moslims tegen Bin Laden. Ik heb ook nooit de indruk gehad dat dhr. Laden breed gedragen wordt in de Moslimgemeenschap in Nederland.
Ik heb destijds trouwens ook geen Turken zien demonstreren omdat een landgenoot de paus neerstak.
Ik ga ook niet demonstreren als een Nederlander ergens iets doms in zijn hoofd haalt. Duidelijk toch?

Big G
16-04-04, 16:25
Geplaatst door ricknick3
big g schaam je de nederlanders hebben de moslim in servie laten afmaken door de serviers .Wat hebben de nederlanders in sebrenica gedaan bier gezopen en toen het meenes was als de bliksem gevlucht het nedeerlandse leger heeft 10000 moslim aan hun lot overgelaten.

En waar was jij op dat moment?

Gelukkig kreeg DucthBat gelijk steun van MarocBat, TunisBat, PakiBat, IndoBat en ArabBat toen de serven kwamen.
Of, oh nee, dat is waar ook die hadden het te druk met andere dingen.
Zoals thuisblijven.

Dan Simmons
17-04-04, 12:59
Nee, Saber. het is juist niet de angst voor het onbekende.
Ik hoor te vaak kopstukken uit islamitisch Nederland roepen dat ze zich - natuurlijk - houden aan de Nederlandse wet, zoals die er nu ligt.
Maar als de islamieten hier meer dan 50% van de kiezers uitmaken, dan...

Laat me het duidelijk maken. In deze samenleving zijn kerk en staat gescheiden. Dat geldt ook voor de islam. Als niet gelovige wens ik noch door christenen, noch door islamieten, door geen enkel geloof. opgelegd te krijgen hoe ik moet leven.

Je kunt het blasfemie noemen, maar ik kan er met mijn gezond verstand niet bij dat er mensen zijn die zich laten leiden door een boekje. Edoch, dat moeten ze zelf weten. Ik wil best respect tonen voor gelovigen maar val mij niet lastig met jouw geloof.

Overigens mag van mij iedereen hier komen wonen. Als Nederland dat niet wil, moet Nederland de reden om hier heen te komen elimineren en er zorg voor dragen dat de situatie in de thuislanden verbetert.

Dan.

ricknick3
19-04-04, 13:10
wat een onzin van dan simmons 5% van de totale nederlandse bevolking is moslim 2% is echt praktiserend moslim wat lul je nou 50% dat is totale onzin . ik herhaal dan simmons 5% in nederland is moslim

dicksr
19-04-04, 13:23
Geplaatst door ricknick3
wat een onzin van dan simmons 5% van de totale nederlandse bevolking is moslim 2% is echt praktiserend moslim wat lul je nou 50% dat is totale onzin . ik herhaal dan simmons 5% in nederland is moslim

Beste Ricknick,

Ik meen van Dan simmons te begrijpen dat de Moslims (nu minderheid) zeggen de wetten van ons land na te leven. Maar hoe staan ze daar tegenover als ze de meerderheid (+50%) hebben, gehoorzamen ze dan nog onze wetten of hogere ......? Dat was de teneur van zijn bijdrage (althans zo begrijp ik die), anders sluit ik me geheel bij je aan.

Dicksr

super ick
19-04-04, 17:53
Geplaatst door Big G
En waar was jij op dat moment?

Gelukkig kreeg DucthBat gelijk steun van MarocBat, TunisBat, PakiBat, IndoBat en ArabBat toen de serven kwamen.
Of, oh nee, dat is waar ook die hadden het te druk met andere dingen.
Zoals thuisblijven.

Tja er was niet voldoende sneuvelbereidheid bij de Nederlandse militairen. Zou het eigenlijk niet prachtig zijn als alle militaren daar last van kregen??

ChunMei
19-04-04, 19:11
Geplaatst door Dan Simmons
Nee, Saber. het is juist niet de angst voor het onbekende.
Ik hoor te vaak kopstukken uit islamitisch Nederland roepen dat ze zich - natuurlijk - houden aan de Nederlandse wet, zoals die er nu ligt.
Maar als de islamieten hier meer dan 50% van de kiezers uitmaken, dan...

Laat me het duidelijk maken. In deze samenleving zijn kerk en staat gescheiden. Dat geldt ook voor de islam. Als niet gelovige wens ik noch door christenen, noch door islamieten, door geen enkel geloof. opgelegd te krijgen hoe ik moet leven.

Je kunt het blasfemie noemen, maar ik kan er met mijn gezond verstand niet bij dat er mensen zijn die zich laten leiden door een boekje. Edoch, dat moeten ze zelf weten. Ik wil best respect tonen voor gelovigen maar val mij niet lastig met jouw geloof.

Overigens mag van mij iedereen hier komen wonen. Als Nederland dat niet wil, moet Nederland de reden om hier heen te komen elimineren en er zorg voor dragen dat de situatie in de thuislanden verbetert.

Dan.

Maybe I'm derailing the thread:

".....zich laten leiden door een boekje."

Hmm, well.....je zegt dat je best respect wilt tonen voor gelovigen, maar tenzij mijn interpretatie way off line is; het bovenstaande stuk is nogal een contradiction in terminus?

De situatie van thuislanden verbeteren lijkt me overigens niet een taak voor de overheid?

ricknick3
20-04-04, 13:40
dickser in marokko en turkije is de meerderheid moslim en toch is daar geen sjaria of steniging van vrouwen .Marokko heeft de zelfde wetten als europa terwijl de meerderheid moslim is .Turkije heeft ook geen sjaria of andere dubieuze regels terwijl de meerderheid moslim is in die landen.Voor algerije tunesie is dit het zelfde.

dicksr
20-04-04, 14:10
Geplaatst door ricknick3
dickser in marokko en turkije is de meerderheid moslim en toch is daar geen sjaria of steniging van vrouwen .Marokko heeft de zelfde wetten als europa terwijl de meerderheid moslim is .Turkije heeft ook geen sjaria of andere dubieuze regels terwijl de meerderheid moslim is in die landen.Voor algerije tunesie is dit het zelfde.

Ben ik me bewust van. Maar.... alleen Turkye heeft dit grondwettelijk geregeld (scheiding kerk-staat). Algerije worstelt al jaren in semi-democratische verkiezingen met een Islamitische partij (FIS geloof ik) die via verkiezingen en terreur probeert macht te krijgen en de sjaria voor staat. Tunesie weet ik niets van. Marokko heeft zeer recent een aanpassing in haar burgerlijk wetboek aangenomen (en doorgevoerd?) waarin de rechten van de vrouw (met name op het terrein van scheiding en familie/erf recht) min of meer gelijk getrokken worden met die van de man. Daarvoor was ( en voor een deel is nog steeds) het burgerlijk wetboek zeer op de Koran geent. Overigens vind je in onze wetten zo hier en daar de bijbelse grondslag ook wel terug, maar met de nuance van de Verlichting en (zeker bij het burgerlijk wetboek) het vrijheid, gelijkheid, broederschap van de Franse revolutie (ingevuld door Napoleon).

Wat dat betreft ieder land zijn eigen cultuur, weergegeven in eigen wetgeving en dat moeten we vooral zo houden.
dicksr

Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat het als zodanig niets te maken heeft met de Islam of Islamieten, maar met de inrichting van de staat.

super ick
24-04-04, 17:53
Geplaatst door Saaber
Elke keer als er weer een discussie oprakelt door een of andere gebeurtenis in NL of de rest van de wereld, wordt er weer geroepen dat de allochtonen in NL niet of onvoldoende zijn geïntegreerd. Mensen in je omgeving, collega’s enz, die roepen dat de integratie is mislukt, waarom? Omdat Balkenellende dat ook roept, niet omdat ze dat uit eigen ervaring hebben geconstateerd of dat ze allochtonen in hun kennissenkring hebben waaruit ze dat kunnen opmaken.

Terrorisme, hier in Nederland en de westerse wereld synoniem voor Islam, paniek in de kamer, zijn onze allochtonen wel genoeg geïntegreerd, kunnen die dingen ook in NL gebeuren? Op eens kan alles maar geroepen worden, niets is te kwaad, vrijheid van meningsuiting wordt dan geroepen. Niemand staat er even bij stil dat ze het gewoon over een complete bevolkingsgroep hebben, die net als iedere burger in dit land rust en vrede wil, met rust gelaten wil worden, zijn ding wil doen, of dat nu studeren, werken, zijn gezinnetje onderhouden, zich bezig wil houden met de alle daagse dingen van het leven, zich niet constant wil verantwoorden voor de daden van enkele malloten hier en elders in de wereld. Wat is het probleem? Angst voor het onbekende?

Islam, voor een hele bevolkingsgroep niet zomaar een 1 daags in de week bezigheid, maar een way of life, wordt gewoon belachelijk gemaakt, je mag je niet uiten, hou je stil. Moskeen mogen niet te opzichtig worden gebouwd, het liefst worden ze gezien in oude bedrijfshallen op afgelegen industrieterreinen, “hebben wij er in ieder geval geen last van”, wordt dan geroepen. Hoofddoekjes, worden als een ware bedreiging voor de rechtstaat gezien, ophef in de politiek, paniek! Mensen waar hebben we het over, het gaat om een persoon die haar geloof beleid, iemand die gebruik maakt van haar grondrecht, namelijk de vrijheid op godsdienstvrijheid, moeten we daar ook al beperkingen op leggen. Wat is dan die godsdienstvrijheid waard vraag ik me dan hardop af, die rechtstaat, democratie? Als er al beperkingen worden gelegd op het dragen van een hoofddoek, wat wordt de volgende beperking? Ik begin twijfels te krijgen, ik neig steeds meer naar de conclusie; deze democratie is een grote schijnvertoning! “Hoofddoek is een symbool voor onderdrukking van de vrouw”, is een kreet die je constant hoort in de media, maar nooit hoor je het de vrouwen zeggen die een hoofddoek dragen, lopen zich constant te verdedigen en te benadrukken dat het toch echt een bewuste eigen keuze is. Het lijkt wel alsof je als vrouw pas echt bent geïntegreerd als je je gezicht met een paar lagen plamuur bedekt, haren stijf van de haarlak en het liefst nog geblondeerd, kort rokje, hoge naald hakken. Is dit soms de weg die we moeten bewandelen? Zijn dit dan die normen en waarden waar iedereen het over heeft? Waarom mag iemand niet vrij zijn om zicht te kleden hoe hij of zij wil? Is dit echt het probleem of is het de angst voor het onbekende?

Zwarte scholen, “slecht voor de integratie”! Oh ja? Waarom dan? Waarom moet daar nu elke keer weer de nadruk op worden gelegd. Zijn zij tweederangs burgers ofzo? Wat is er zo anders aan een witte school, dat zijn scholen waar een quotum heerst, maximum aantal buitenlanders! Is dat dan goed voor de integratie? Als ouders naar zo’n school gaan voor inschrijving van hun kind krijgen ze te horen dat ze er niet meer bij kunnen, er is een limiet! Wat denk je dat die ouders dan voelen? Er wordt met ze omgegaan alsof ze minderwaardig zijn, de kinderen zijn niet goed genoeg voor de betreffende school. Autochtone ouders halen hun kinderen van scholen af omdat er “teveel” allochtone kinderen op zitten, wat weer slecht is voor het onderwijs van hun kinderen, waar slaat dit op! Het zijn nog steeds dezelfde leerkrachten, dus waar ligt het probleem? We hebben het over kinderen in godsnaam, welke dreiging gaat uit van deze kinderen? Waar zijn ze echt bang voor? Angst voor het onbekende?

“Onze normen en waarden”, ook zo’n term die je links en rechts om de oren wordt geslagen als het weer over de allochtonen gaat. Wat doen ze nou verkeerd, geef nou eens concreet aan wat ze anders moet doen. Wat zijn die normen en waarden? Je mag niet stelen?, je mag niet liegen?, je mag een leraar niet liquideren?, respect voor andermans bezittingen?, respect voor je medemens? En zo kan ik nog wel bezig blijven. Sinds wanneer zijn dit typisch Nederlandse normen en waarden? Mensen dit zijn mondiale normen en waarden! Nobody is perfect, dus breek me de bek niet open over ONZE normen en waarden. Wat is het ware probleem? Angst voor het onbekende?

Saber!

Je hebt groot gelijk dat de samenleving is veranderd en dat we met elkaar moeten samen leven. Dat moet ook altijd het uitgangspunt blijven.
Even over Balkenende: Die is de kiezer na gaan praten, niet de kiezer hem!
In jou brief valt mij de teneur op dat iedereen hier maar zijn ding moet kunnen doen. Ik dacht dat we dat station al lang gepasseerd waren hoor! Het is toch niet teveel gevraagd om je steentje bij te dragen aan de maatschappij? Er zijn onevenredig veel problemen bij alochtonen waar wij niet de ogen voor moeten sluiten.
Als we nu vrij recent kijken naar het boekje dat in de verkoop was in een moskee. Hoe dood je een homo? Ik weet wel dat niet iedere moslim met een homo op zijn rug bij de euromast gaat wachten op zijn beurt en moet er eigenlijk wel hard om lachen. Je kan het echter ook niet maken om net te doen of je neus bloed. In gesprek gaan en uitleg vragen/eisen en in ieder geval de Imams vragen afstand te nemen van deze teksten.
Iedereen heeft zich aan de grondwet te houden! Ook daar waar de Islam anders voorschrijft! (volgens sommigen).
Iedere alinea afsluiten met: bang voor het onbekende? Heb je je wel eens afgevraagd waarom dat het voor de autochtone na 45 jaar nog steeds onbekend is?

~Panthera~
06-05-04, 21:50
Geplaatst door superdick
Heb je je wel eens afgevraagd waarom dat het voor de autochtone na 45 jaar nog steeds onbekend is?
--------------------------

Wellicht ook omdat de autochtone Nederlander an sich er ook nu niet bepaald veel werk van heeft gemaakt om zijn "buurman" te leren kennen ?
Zoiets moet toch echt van 2 kanten komen wil het werken.

dicksr
07-05-04, 08:14
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------------

Wellicht ook omdat de autochtone Nederlander an sich er ook nu niet bepaald veel werk van heeft gemaakt om zijn "buurman" te leren kennen ?
Zoiets moet toch echt van 2 kanten komen wil het werken.

Beste Panthera,

Mee eens.

Als kanttekening wil ik daarbij plaatsen dat het dan ook werkelijk van twee kanten moet komen. Er moet een soort bereidheid zijn om in de gemeenschap waarin je terechtkomt te worden opgenomen. Ik ben oud genoeg om inmiddels redelijk veel 'allochtone' gezinnen te kennen en daar mee om te gaan. Het opvallende vind ik dat de werkelijk in nederland verwaarloosde generatie (de eerste) voor een belangrijk deel die bereidheid heeft. Eerst hierheen gehaald om tijdelijk te werken, vervolgens blijven hangen en nu gekozen voor een (beter?) bestaan in nederland, terwijl niemand iets heeft gedaan om het hen makkelijk te maken. Deze mensen hebben werkelijk gekozen.

De kinderen van deze mensen, die in betrekkelijke welvaart zijn opgegroeid, nooit voor de keuze van hun ouders hebben gestaan, veroorzaken disproportioneel veel ellende. En hierbij is het opvallend dat dit gedrag bij Turkse jongeren veel minder voorkomt dan bij Marokkaanse jongeren, terwijl ik dat onderscheid niet zie bij hun ouders. Ik begrijp dat niet goed.

Eigenlijk doet zich hetzelfde voor bij godsdienst beleving. In mijn waarneming zijn het vooral jongeren van Marokkaanse afkomst die met de meer fundamentalistische Islam dwepen. Het zijn dan vooral jongeren die al betrekkelijk vroeg de school hebben verlaten, slecht lezen en schrijven (lees de postings maar na) en zich dan beroepen op de Koran, die net zo moeilijk te lezen is als de bijbel. En dat begrijp ik dan ook niet goed.

Als je dan je hand uitsteekt, in gesprek probeert te komen, krijg je de meest verschrikkelijke antwoorden (en soms verval ik dan ook in die gesprekstrand, eigenlijk uit frustratie dat het me niet lukt een gesprek tot stand te brengen). Antwoorden die worden gelardeerd met selectief geselecteerde, uit hun context losgemaakte, Koran teksten. En omgekeerd zie je hetzelfde gebeuren met bijbelteksten.

Desalniettemin blijf ik het met je eens en blijf ik het proberen.

dicksr

Frunabulax
07-05-04, 10:28
Als ouders naar zo’n school gaan voor inschrijving van hun kind krijgen ze te horen dat ze er niet meer bij kunnen, er is een limiet!

Wat een ongelooflijke, ongenuanceerde onzin. Een witte school staat vaak in een betrekkelijk 'witte' wijk (Neem Prinsenland of Hillegerberg in Rotterdam) en is dus niet witter dan een zwarte school uit een zwarte wijk (laten we zeggen Katendrecht in Rotterdam).

dicksr
07-05-04, 11:16
Geplaatst door Saaber

Wat is er zo anders aan een witte school, dat zijn scholen waar een quotum heerst, maximum aantal buitenlanders! Is dat dan goed voor de integratie? Als ouders naar zo’n school gaan voor inschrijving van hun kind krijgen ze te horen dat ze er niet meer bij kunnen, er is een limiet! Wat denk je dat die ouders dan voelen? Er wordt met ze omgegaan alsof ze minderwaardig zijn, de kinderen zijn niet goed genoeg voor de betreffende school.
Saber!

Inderdaad een naar punt. Overigens een punt dat te denken geeft. De genoemde witte scholen met een limiet zijn allemaal scholen op een bijzondere grondslag (christelijk, katholiek, e.d.), voor openbare scholen is een dergelijke limiet niet toegestaan.

Waar het hierbij dus om gaat is dat door de staat gefinancierde scholen op basis van een bijzondere grondslag mogen discrimineren. Een extra reden om al deze scholen op bijzondere grondslag te sluiten of op z'n minst niet langer te financieren.
Gewoon neutraal, openbaar onderwijs voor iedereen, zonder uitzonderingen, waarbinnen cultuur en religie alleen een (neutrale) rol spelen als lesvak.

Dat de ene school 'zwarter' is dan de andere op basis van demografische gronden is onvermijdelijk. In Den Haag of Rotterdam of Amsterdam zal zelfs een 'witte' school 'zwarter' zijn dan een 'witte' school in Tietjerkstradeel. Wat een afgrijselijke term eigenlijk 'witte' en 'zwarte' school.

dicksr

sara_100
10-05-04, 08:39
die kutkaaskoppen willen gewoon iemand de schuld geven van al hun problemen.
dus kiezen ze maar de mocro's
dat we ons niet aanpassen aan hun cultuur

wat denken ze nou dat ik met klompen ga lopen ofzow

dicksr
10-05-04, 08:47
Geplaatst door sara_100

Beste Sara,

Misschien is het goed als je eerst alles leest wat hier geschreven is en dan nog eens reageert.

dicksr

super ick
14-05-04, 13:10
Geplaatst door sara_100

Daar passen je lange tenen nooit in.
Als je zo goed weet wat Nederlanders willen dan moet je je eerst verdiept hebben in hen. Gezien jou stijl en woordkeus ben ik er niet zo van overtuigd dat jij na verdieping tot een waardevol oordeel kan komen.
Ik zou als Marokkaan niet blij zijn als er zo'n figuur namens mij ging spreken. Kan je mij misschien vertellen wie jou het fiat heeft gegeven namens alle Marokkanen te spreken? Je praat tenslotte over 'de mocro's' en over 'we'.
Daarnaast vind ik het weer frappant hoe discriminatie andersom gewoon uit de losse pols gehanteerd wordt. Ik noem alle Marokkanen toch ook geen schapencohabiteerders?

dicksr
14-05-04, 13:20
Geplaatst door superdick
Daar passen je lange tenen nooit in.
Als je zo goed weet wat Nederlanders willen dan moet je je eerst verdiept hebben in hen. Gezien jou stijl en woordkeus ben ik er niet zo van overtuigd dat jij na verdieping tot een waardevol oordeel kan komen.
Ik zou als Marokkaan niet blij zijn als er zo'n figuur namens mij ging spreken. Kan je mij misschien vertellen wie jou het fiat heeft gegeven namens alle Marokkanen te spreken? Je praat tenslotte over 'de mocro's' en over 'we'.
Daarnaast vind ik het weer frappant hoe discriminatie andersom gewoon uit de losse pols gehanteerd wordt. Ik noem alle Marokkanen toch ook geen schapencohabiteerders?

Beste Sara,

Dat kan je toch niet over je kant laten gaan? Zo lang zijn je tenen toch niet? Je kunt immers klompen in alle maten krujgen? Waar het eigenlijk om gaat is net als bij Assepoester: "Wie klomp past trekt hem aan".
Omgekeerd, past het niet, dan trek je hem toch niet aan? Je kunt ook, net als de zusters van Assepoester lopen te duwen en te trekken en te wringen om tot d conclusie te komen dat de 'klomp'niet past. Dan kun je natuurlijk schelden op de klomp, maar misschien is het goed om eens naar je voeten te kijken.

dicksr

super ick
15-05-04, 12:17
Geplaatst door dicksr
Beste Sara,

Dat kan je toch niet over je kant laten gaan? Zo lang zijn je tenen toch niet? Je kunt immers klompen in alle maten krujgen? Waar het eigenlijk om gaat is net als bij Assepoester: "Wie klomp past trekt hem aan".
Omgekeerd, past het niet, dan trek je hem toch niet aan? Je kunt ook, net als de zusters van Assepoester lopen te duwen en te trekken en te wringen om tot d conclusie te komen dat de 'klomp'niet past. Dan kun je natuurlijk schelden op de klomp, maar misschien is het goed om eens naar je voeten te kijken.

dicksr

Beste Dick,

Enige tijd geleden kon ik nog wel eens boos worden op die irritante eikels. Tegenwoordig probeer ik er humor tegenover te zetten. Ik heb er al veel lol aan beleefd.
Deze was ook erg leuk.
Wat me wel altijd een beetje blijft steken is die ongenuanceerdheid van mensen die zelf met alle egards behandeld wensen te worden. Respect is voor hen kennelijk een recht dat opgeeist kan worden.

sara_100
25-05-04, 09:53
andere discussie graag want deze disc. gaat echt nergens over

super ick
25-05-04, 16:08
Geplaatst door sara_100
andere discussie graag want deze disc. gaat echt nergens over

O, en dat bepaal jij??

Ik zal je even citeren om jou inhoudelijkheid nogmaals onder de aandacht te brengen: die kutkaaskoppen willen gewoon iemand de schuld geven van al hun problemen.

==============================================
Echt hardstikke goed hoor, daar kunnen wij kaaskoppen natuurlijk niet aan tippen. Maar ja wij zijn dan ook allemaal anti-islam en zionisten natuurlijk.

sara_100
26-05-04, 10:54
wat lul je nou dan ben je toch anti-islam kan mij dat wat schelen.
er zijn genoeg trotse moslims op aard en ik ben er echt trots op dat ik een moslima ben en jij
later in de hel zal je nog aan mij denken

see ya!!!!!!!!

sara_100
26-05-04, 10:56
enne respect graag

peace and love

super ick
26-05-04, 12:47
Geplaatst door sara_100
enne respect graag

peace and love

Respect? Op basis van je antwoorden aan mij zeker?
Ik citeer je maar weer even:
wat lul je nou dan ben je toch anti-islam kan mij dat wat schelen.
er zijn genoeg trotse moslims op aard en ik ben er echt trots op dat ik een moslima ben en jij
later in de hel zal je nog aan mij denken

En daar denk je respect mee op te roepen? Het is voor mij een bevestiging van je intolerantie. Als jij je geloof op de juiste wijze beleid zal je nooit zulke antwoorden kunnen geven. Oordelen is maar aan 1 en dat weet jij heel goed.

Lees mijn onderschrift en laat het maar eens goed op je in werken.

sara_100
28-05-04, 11:53
ja ja ja ja ja......................

whatever...
ik wist nog niet dat er zulke domme mensen waren ik dacht dat dat in de middeleeuwen was maar ja als nu aan jou denk heb ik me zekers die vergist..........

enne......
ga maar op een andere site rascistisch spelen...............
en niet hier
hier is er een grote haat voor rascisten

seeeeeeeeeeeeeee ya

dicksr
28-05-04, 12:03
Geplaatst door sara_100

whatever...
ik wist nog niet dat er zulke domme mensen waren ik dacht dat dat in de middeleeuwen was maar ja als nu aan jou denk heb ik me zekers die vergist..........

enne......
en niet hier

seeeeeeeeeeeeeee ya

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is de domste in het land ?

super ick
28-05-04, 12:22
Geplaatst door sara_100

whatever...

enne......
en niet hier

seeeeeeeeeeeeeee ya

Het is een grote haat TEGEN rascisten en niet VOOR rascisten. Verder bestempel je mij als dom. Kortom je blijft oordelen en staat niet open voor andere meningen.
Zoals ik al zei: Heb je kritiek ben je anti-islam enof zionist. Jij maakt het nog bonter door mij als rascist af te schilderen.
Als jij voor je schepper verschijnt dan heb je heel wat te verklaren.

sara_100
01-06-04, 08:26
zullen we nu maar ophouden ik ben een goeie moslim dus ik heb echt geen zin in ruzie

Saaber
04-06-04, 15:10
Toch wel grappig al die reacties, soms interessante meningen, weliswaar van een ander perspectief gezien, maar daar is niks mis mee. Waar ik wel voor pas is dat deze discussie overgaat in elkaar lopen beschuldigen van racist en allerlei nare verwensingen die over de schutting worden gegooid. Dat is niet mijn insteek geweest. Per slot van rekening zijn wij allen beschaafde mensen die op een volwassen manier met elkaar kunnen discussieren.

En zij die dat niet kunnen, vormen het bewijs van het bestaan van ASO's en ander soort randdebielen.

Mensen nog veel plezier verder en gooi wat zinnigs de "ether" in!

Laters :duim:

dicksr
04-06-04, 15:45
Geplaatst door Saaber
Toch wel grappig al die reacties, soms interessante meningen, weliswaar van een ander perspectief gezien, maar daar is niks mis mee. Waar ik wel voor pas is dat deze discussie overgaat in elkaar lopen beschuldigen van racist en allerlei nare verwensingen die over de schutting worden gegooid. Dat is niet mijn insteek geweest. Per slot van rekening zijn wij allen beschaafde mensen die op een volwassen manier met elkaar kunnen discussieren.

En zij die dat niet kunnen, vormen het bewijs van het bestaan van ASO's en ander soort randdebielen.

Waarde Saaber,

Reageer je dan ook ? Hieronder een 'bijdrage' die ik eerder in deze topic plaatste, zonder inhoudelijke reactie overigens.

Beste Panthera,

Mee eens.

Als kanttekening wil ik daarbij plaatsen dat het dan ook werkelijk van twee kanten moet komen. Er moet een soort bereidheid zijn om in de gemeenschap waarin je terechtkomt te worden opgenomen. Ik ben oud genoeg om inmiddels redelijk veel 'allochtone' gezinnen te kennen en daar mee om te gaan. Het opvallende vind ik dat de werkelijk in nederland verwaarloosde generatie (de eerste) voor een belangrijk deel die bereidheid heeft. Eerst hierheen gehaald om tijdelijk te werken, vervolgens blijven hangen en nu gekozen voor een (beter?) bestaan in nederland, terwijl niemand iets heeft gedaan om het hen makkelijk te maken. Deze mensen hebben werkelijk gekozen.

De kinderen van deze mensen, die in betrekkelijke welvaart zijn opgegroeid, nooit voor de keuze van hun ouders hebben gestaan, veroorzaken disproportioneel veel ellende. En hierbij is het opvallend dat dit gedrag bij Turkse jongeren veel minder voorkomt dan bij Marokkaanse jongeren, terwijl ik dat onderscheid niet zie bij hun ouders. Ik begrijp dat niet goed.

Eigenlijk doet zich hetzelfde voor bij godsdienst beleving. In mijn waarneming zijn het vooral jongeren van Marokkaanse afkomst die met de meer fundamentalistische Islam dwepen. Het zijn dan vooral jongeren die al betrekkelijk vroeg de school hebben verlaten, slecht lezen en schrijven (lees de postings maar na) en zich dan beroepen op de Koran, die net zo moeilijk te lezen is als de bijbel. En dat begrijp ik dan ook niet goed.

Als je dan je hand uitsteekt, in gesprek probeert te komen, krijg je de meest verschrikkelijke antwoorden (en soms verval ik dan ook in die gesprekstrand, eigenlijk uit frustratie dat het me niet lukt een gesprek tot stand te brengen). Antwoorden die worden gelardeerd met selectief geselecteerde, uit hun context losgemaakte, Koran teksten. En omgekeerd zie je hetzelfde gebeuren met bijbelteksten.

Desalniettemin blijf ik het met je eens en blijf ik het proberen.

dicksr

super ick
04-06-04, 17:15
Geplaatst door Saaber

Natuurlijk heb jij het recht te reageren net als wij allemaal. Alleen zou ik het wel op prijs stellen als je de topics waarop je reageerd even goed doorleest. Van elkaar beschuldigen van racisme is hier namelijk geen sprake. Die woorden heb ik niet in mijn mond gehad. Ik heb alleen de antwoorden die aan mij gericht zijn geciteerd d.m.v. knippen/plakken, dus letterlijk. Lees nog maar eens goed terug.

boldie
07-06-04, 14:48
Waar zijn we nu weer mee bezig. Have a break have a kitkat(chunky)!!!

boldie
07-06-04, 14:50
Peace to every one
!!!

:boogie:

waarom
18-06-04, 13:49
-Marokkanen willen niet integreren, aanpassen, leven nog te veel in het verleden

-Nee Nederlanders eisen te veel van de Marokkanen en zullen je nooit accepteren

-Of Zijn de Marokkanen juist te geintegreerd, en willen ze teveel op Nederlanders lijken, en gaat het daarom fout

Wat je ook wil horen of geloven, zoek en gij zult altijd vinden!

Persoolijk vind ik de mens dom en niet alleen de Marokkaan of Chinees.

-We maken de planeet kapot terwijl er genoeg is voor iedereen
-De wereld zit vol met fabeltjes,en bijgeloof die je mensen moeilijk uit hun hoofd kunt praten.
-En we leren niks van het verleden omdat we snel vergeten
-Het leven wordt niet als kostbaar gezien.

En maar zeuren over integratie, terwijl het er gewoon om gaat dat iedereen zich aan de universele rechten van de mens houd.
We weten wel hoe moet maar het gebeurd niet.
Ik vraag me af hoe het toch komt dat een rijk land als Nederland er steeds maar weer in slaagd om ervoor te zorgen dat draaideur criminelen elke keer weer strafbare feiten plegen, waardoor zelfs hele bevolkingsgroepen daar de dupe van worden.

Lekker makkelijk om naar anderen te wijzen, en zelf daar een beter gevoel van krijgen en mensen gewoon vertellen wat ze willen horen

Groetjes,

Van iemand die door de bomen het bos niet meer ziet, door alle informatie, geweld, ellende........

rabeatje
18-06-04, 14:22
ehhhhhm
1-0 voor saber
ik heb er ook gepraat op me werk maar ik kwam er maar niet uit