PDA

Bekijk Volledige Versie : De harde confrontatie



Pagina's : [1] 2

mnemo
14-03-04, 16:30
Hoi,

Ik ben een Nederlander met een rechtse politieke voorkeur. Niet extreem, maar zoals de zaken ervoor staan heeft de Marokaanse gemeenschap geen krediet meer bij mij. Ik zeg dat maar meteen omdat ik de strekking van mijn bericht meteen duidelijk wil laten zijn.

Ik heb dit Forum eens zitten lezen en er vallen mij een aantal zaken op. De harde confrontatie en de discussie over jullie cultuur, achtergronden, geloof en denkbeelden wordt angstvallig vermeden of beloond met een IP ban. Omdat ik vermoed dat mij dit na deze post dat lot ook wel ten deel zal vallen wou ik vragen of er ergens een site is waar (marokaanse) moslims de harde confrontatie over hun cultuur en geloof niet uit de weg gaan. Ik zeg dat het 5 voor 12 is voor de Marokaanse gemeenschap in Nederland en als jullie de discussie wederom vermijden er onomkeerbare negatieve effecten zullen voortvloeien.

Ik zie jullie niet op de Nederlandse sites om de discussie aan te gaan en jullie standpunten naar voren te brengen, dus kom ik maar naar jullie toe.

000NobelPrizes
14-03-04, 16:42
Geplaatst door mnemo
Ik zeg dat het 5 voor 12 is voor de Marokaanse gemeenschap in Nederland en als jullie de discussie wederom vermijden er onomkeerbare negatieve effecten zullen voortvloeien.

Klinkt nogal omineus: wat bedoel je hier precies mee?
En namens wie spreek jij?

Goodnight
14-03-04, 16:48
volgens mijn klokje is het nu 16:47 :vreemd:

mnemo
14-03-04, 16:49
Ik spreek namens mezelf en heb er geen profetische bedoelingen mee. Wat ik ermee wil zeggen is precies dat wat er staat, dat het 5 voor 12 is wil de marokaanse gemeenschap ooit nog de illusie willen koesteren zich als een volwaardig gedeelte van deze maatschappij te willen gaan gedragen. Dat jullie zelf de indruk hebben dat het allemaal nog om te lachen is is gedeeltelijk naiviteit en waarschijnlijk omdat jullie makkelijk te beinvloeden zijn. Toch is de situatie veel ernstiger als jullie waarschijnlijk denken en staan jullie alweer half op de boot terug naar Marokko.. een tweede Pim Fortyun is zo gecreerd en geboren uit de onderbuik van de Nederlandse bevolking mogen jullie je voorbereiden op een Pimmetje in het kwadraat.

Goodnight
14-03-04, 16:51
Geplaatst door mnemo
Ik spreek namens mezelf en heb er geen profetische bedoelingen mee. Wat ik ermee wil zeggen is precies dat wat er staat, dat het 5 voor 12 is wil de marokaanse gemeenschap ooit nog de illusie willen koesteren zich als een volwaardig gedeelte van deze maatschappij te willen gaan gedragen. Dat jullie zelf de indruk hebben dat het allemaal nog om te lachen is is gedeeltelijk naiviteit en waarschijnlijk omdat jullie makkelijk te beinvloeden zijn. Toch is de situatie veel ernstiger als jullie waarschijnlijk denken en staan jullie alweer half op de boot terug naar Marokko.. een tweede Pim Fortyun is zo gecreerd en geboren uit de onderbuik van de Nederlandse bevolking mogen jullie je voorbereiden op een Pimmetje in het kwadraat.

sorry hoor maar jouw betoog vraagt er een beetje om...
Maar ok nu heel serieus, kan je concreet zijn?
Wat bedoel je precies?

MocroStyle
14-03-04, 16:56
Laat ik je alvast uitzwaaien :zwaai:

mnemo
14-03-04, 16:58
Wat ik bedoel? Dat we nog precies een domme moslim verwijderd zijn van een etnische oorlog in Nederland. Dat die Moslim (met de mogelijkheid dat het jouw lanfdgenoot is) nu op dit moment zit te broeden waar hij zijn bommetje kan gaan plaatsen leidt bij mij geen twijfel. We zijn op de vooravond van een terroristische aanslag in Nederland. En dan... Heb je wel eens nagedacht wat er dan gaat gebeuren?

mnemo
14-03-04, 16:59
Moeilijk he de confrontatie en de open discussie...

Goodnight
14-03-04, 17:00
[QUOTE]Geplaatst door mnemo
[B]Wat ik bedoel? Dat we nog precies een domme moslim verwijderd zijn van een etnische oorlog in Nederland. Dat die Moslim (met de mogelijkheid dat het jouw lanfdgenoot is) nu op dit moment zit te broeden waar hij zijn bommetje kan gaan plaatsen leidt bij mij geen twijfel. We zijn op de vooravond van een terroristische aanslag in Nederland. En dan... Heb je wel eens

je moet toch eens die whiskey fles laten staan...je gaat er heel raar van brabbelen...
sorry ik kan je verder niet serieus nemen.Veel succes met het vinden van een euhm...discussie genoot.

mnemo
14-03-04, 17:01
Geen argumenten? Ik drink niet..

freya
14-03-04, 17:03
Geplaatst door mnemo
Wat ik ermee wil zeggen is precies dat wat er staat, dat het 5 voor 12 is wil de marokaanse gemeenschap ooit nog de illusie willen koesteren zich als een volwaardig gedeelte van deze maatschappij te willen gaan gedragen.

En dit is een verduidelijking? :fpotver:

mnemo
14-03-04, 17:05
Ach, je bevestigd alleen maar de vooroordelen. De discussie wordt door jullie vermeden. Argumenten tegen jullie gedachtengang worden beloond met IP bans. De rest van jullie clubjes gebeurd ook lekker ondoorzichtig op msn en de AEL biedt al helemaal geen mogelijkheid tot discussie.. Propagandistische eenrichtings communicatie.

Dus ga ik op zoek naar een Marokaans forum waar toch nog wel iemand te vinden moet zijn die eens wat genuanceerder en eerlijker over de Islam durft te spreken. Maar helaas, ik strand wederom op een muur van ondoorzichtigheid en onredelijkheid, onbeargumenteerd gezwets over een fles wisky... raarrrrrrrrrrr

freya
14-03-04, 17:07
Geplaatst door mnemo
Ach, je bevestigd alleen maar de vooroordelen. De discussie wordt door jullie vermeden. Argumenten tegen jullie gedachtengang worden beloond met IP bans. De rest van jullie clubjes gebeurd ook lekker ondoorzichtig op msn en de AEL biedt al helemaal geen mogelijkheid tot discussie.. Propagandistische eenrichtings communicatie.

Dus ga ik op zoek naar een Marokaans forum waar toch nog wel iemand te vinden moet zijn die eens wat genuanceerder en eerlijker over de Islam durft te spreken. Maar helaas, ik strand wederom op een muur van ondoorzichtigheid en onredelijkheid, onbeargumenteerd gezwets over een fles wisky... raarrrrrrrrrrr

Gut, wat een frustratie allemaal.
En je zat je toch al zo te vervelen op de zondagmiddag :zozo:

000NobelPrizes
14-03-04, 17:07
Geplaatst door mnemo
Wat ik bedoel? Dat we nog precies een domme moslim verwijderd zijn van een etnische oorlog in Nederland. Dat die Moslim (met de mogelijkheid dat het jouw lanfdgenoot is) nu op dit moment zit te broeden waar hij zijn bommetje kan gaan plaatsen leidt bij mij geen twijfel. We zijn op de vooravond van een terroristische aanslag in Nederland. En dan... Heb je wel eens nagedacht wat er dan gaat gebeuren?
Jij hebt er wel over nagedacht blijkbaar. Wat zijn je bevindingen?

Overigens verzoek ik je het hoofd koel te houden. Je kunt niet als een dolle een hele gemeenschap verantwoordelijk gaan houden voor wat de mafkezen uitrichten. Die mafkezen zijn op dit moment de terroristen: het zijn ZIJ die zich als bloeddorstige fanaten op onschuldigen richten.
Verlaag je niet tot hun verachtelijke niveau.

Dus wat er gaat gebeuren als er zoiets in Nederland zal plaatsvinden (wat ongetwijfeld komt): dan wordt de legermacht ingezet om degenen die hetzelfde willen gaan doen, tegen te houden. En dat is uiteraard terecht.

000NobelPrizes
14-03-04, 17:09
Geplaatst door mnemo
Ach, je bevestigd alleen maar de vooroordelen. De discussie wordt door jullie vermeden. Argumenten tegen jullie gedachtengang worden beloond met IP bans. De rest van jullie clubjes gebeurd ook lekker ondoorzichtig op msn en de AEL biedt al helemaal geen mogelijkheid tot discussie.. Propagandistische eenrichtings communicatie.

Dus ga ik op zoek naar een Marokaans forum waar toch nog wel iemand te vinden moet zijn die eens wat genuanceerder en eerlijker over de Islam durft te spreken. Maar helaas, ik strand wederom op een muur van ondoorzichtigheid en onredelijkheid, onbeargumenteerd gezwets over een fles wisky... raarrrrrrrrrrr
Ik zou niet direct maroc.nl afrekenen op de reactie van 1 persoon, Mnemo.
Als je een tijdje aanblijft, zul je erachter komen dat er beslist andere geluiden zijn. Easy now.

freya
14-03-04, 17:09
Geplaatst door 000NobelPrizes
Overigens verzoek ik je het hoofd koel te houden. Je kunt niet als een dolle een hele gemeenschap verantwoordelijk gaan houden voor wat de mafkezen uitrichten. Die mafkezen zijn op dit moment de terroristen: het zijn ZIJ die zich als bloeddorstige fanaten op onschuldigen richten.
Verlaag je niet tot hun verachtelijke niveau.


Welke mod heeft 151 overgenomen?! :loens:

mnemo
14-03-04, 17:10
frustratie is jezelf opblazen, of treinen opblazen, of vliegtuigen kapen.. dat is frustratie.

Goodnight
14-03-04, 17:10
Geplaatst door mnemo
Ach, je bevestigd alleen maar de vooroordelen. De discussie wordt door jullie vermeden. Argumenten tegen jullie gedachtengang worden beloond met IP bans. De rest van jullie clubjes gebeurd ook lekker ondoorzichtig op msn en de AEL biedt al helemaal geen mogelijkheid tot discussie.. Propagandistische eenrichtings communicatie.

Dus ga ik op zoek naar een Marokaans forum waar toch nog wel iemand te vinden moet zijn die eens wat genuanceerder en eerlijker over de Islam durft te spreken. Maar helaas, ik strand wederom op een muur van ondoorzichtigheid en onredelijkheid, onbeargumenteerd gezwets over een fles wisky... raarrrrrrrrrrr

als je zou proberen om er een samenhangend iets van te maken ipv dat dronkemansgezwets wat je uitkraamt dan zou je serieuze argumenten krijgen.En dat jullie ook even weg laat, want men heeeft het hier ook niet over jullie.

Als je wil dat mensen serieus op jou ingaan dan zou ik eerst even wat doen aan die benadering.Zeker wat DUIDELIJKHEID betreft.....de pot verwijt de ketel...

Goodnight
14-03-04, 17:11
Geplaatst door freya
Welke mod heeft 151 overgenomen?! :loens:

Ik gok op al3arbi :wink:

151 je gaat te veel met JULLIE om....

Goodnight
14-03-04, 17:14
Geplaatst door Kup
Maar stel... dat de Soldaten van Allah binnenkort ook aanslagen plegen in jouw Nederlandje. Ben je dan niet bang dat de positie van moslims in Nederland gaat verslechteren? Dat is wat Mnemo beweert.

welke soldaten van Allah bedoel je?

Misschien als je je vraag met wat minder spot en sarcasme zou stellen, dan krijg je een volwaardig antwoord van me.

mnemo
14-03-04, 17:15
Ik ben hier niet om mensen te beledigen of om een hele groep te generaliseren. Mijn wijze van discussieren is misschien hard, maar als je de moeite neemt hem te accepteren zal je zien dat het lijdt tot een harde discussie, maar wel over zaken waarvan ik eens wil weten hoe jullie daarover denken. Verder comment ik hier met mijn naam die ik overal gebruik.

Goodnight
14-03-04, 17:16
p.s je hoeft weer geen advocaatje te spelen.Snap je naastenliefde wel hoor.Maar laat hem zelf even duidelijk maken wat hij bedoelt want dat is naar mijn idee totaal wat anders dan de onzin die jij uitkraamt.

Goodnight
14-03-04, 17:17
Geplaatst door mnemo
Ik ben hier niet om mensen te beledigen of om een hele groep te generaliseren. Mijn wijze van discussieren is misschien hard, maar als je de moeite neemt hem te accepteren zal je zien dat het lijdt tot een harde discussie, maar wel over zaken waarvan ik eens wil weten hoe jullie daarover denken. Verder comment ik hier met mijn naam die ik overal gebruik.

ik vind je niet hard hoor, ik vind je onduidelijk.Of vond je je zelf wel een harde jongen?
dan zal ik je uit die droom helpen.

mnemo
14-03-04, 17:18
Het is wel af te doen als dronkenmansgezwets, maar zelf vind ik dat je daarmee de zaken een beetje rooskleurig voorspiegelt. Je implementeerd daarmee dat het een tijdelijke toestand is waarin ik me bevindt, maar dat is het helaas niet.. Verder zou het implementeren dat ik vrijwel uniek zou zijn in mijn dronken bui... Dat is ook al niet zo. Naast de marokaanse gemeenschap leven er ook nog authentieke Hollanders in Nederland en die denken toch onderhand heel anders over jullie.

Goodnight
14-03-04, 17:18
Geplaatst door Kup
Ach jeeeee... heb ik je nu onheus bejegend?
Ga je nu Jihad tegen me doen?

Soldaten van Allah ja... moslims die met de Koran in de hand aanslagen plegen.

begint een obsessie voor je te worden he?kijk maar uit dat je straks ook niet gaat dromen over Jihad.Ik voel me niet onheus bejegend....daarvoor vind ik je reacties te lachwekkend....

mnemo
14-03-04, 17:21
Je zou je eigen aardig kunnen veruimen kwa geest als je de berichtgeving op andere media en logs ook eens volgde in plaats van je beperkte denk en gezichtsvermogen te beperken door je louter te focussen op het nieuws uit eigen gelederen. Ik moet helaas constateren dat je hierdoor een beetje vertekent beeld hebt verkregen van de werkelijke situatie.

~Panthera~
14-03-04, 17:22
Geplaatst door mnemo
Naast de marokaanse gemeenschap leven er ook nog authentieke Hollanders in Nederland en die denken toch onderhand heel anders over jullie.
------------------

Oh, je meent ook enpassant nog even te moeten spreken voor alle "authentieke Hollanders" ? :maf2:

Hoe stupide can you get ? :gniffel:

mnemo
14-03-04, 17:23
Dank je, maar Goodnight is geen waardig discussievoer, niet uit het juiste hout daarvoor gesneden en kan de inhoud en strekking van zijn berichten niet goed begrijpen.

000NobelPrizes
14-03-04, 17:23
Geplaatst door mnemo
Ik ben hier niet om mensen te beledigen of om een hele groep te generaliseren. Mijn wijze van discussieren is misschien hard, maar als je de moeite neemt hem te accepteren zal je zien dat het lijdt tot een harde discussie, maar wel over zaken waarvan ik eens wil weten hoe jullie daarover denken. Verder comment ik hier met mijn naam die ik overal gebruik.
Ik kan niet voor beheer oordelen, maar mijn keuze zou zijn om je hier aan te houden.
Je bent hier nog niet zo lang, en ik denk dat je uiteindelijk toch wel e.e.a. kunt opsteken. Het zal jouw gemoedsrust in elk geval ten goede kunnen komen.

Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te wezen: onbegrip en tegenovergestelde meningen komen in elke samenleving voor. Maar jouw harde lijn vind ik verontrustend klinken; en believe me, hij is ook echt niet nodig. Het gaat hier zo slecht nog niet.

mnemo
14-03-04, 17:25
Nee, ik meen helemaal niet te moeten spreken voor de rest van Nederland. De rest van Nederland heeft over het algemeen zijn oordeel al geveld, zie de andere media en logs zoals GeenStijl er maar op na. Ik kom hier om mezelf de kans te geven mijn mening op bepaalde punten te herzien, of om ieder geval een gefundeerde mening ergens over te hebben in plaats van een onderbuik gevoel.

lennart
14-03-04, 17:26
Achter geenstijl.nl zit de Telegraaf, hetgeen hun anti-moslim houding verklaart.

mnemo
14-03-04, 17:28
Nee, als iedereen het met elkaar eens is is er niks aan. Ik ga in op je argumenten en val je inhoudelijk daarop aan, of sta je erin bij... maar ik heb niet de intentie hier mensen in het harnas te jagen. Maar ik weet nu al dat de vragen die bij me opkomen de nodige mensen tegen me in het harnas zal jagen, onvermijdelijk haast.

000NobelPrizes
14-03-04, 17:29
Geplaatst door mnemo
Nee, ik meen helemaal niet te moeten spreken voor de rest van Nederland. De rest van Nederland heeft over het algemeen zijn oordeel al geveld, zie de andere media en logs zoals GeenStijl er maar op na. Ik kom hier om mezelf de kans te geven mijn mening op bepaalde punten te herzien, of om ieder geval een gefundeerde mening ergens over te hebben in plaats van een onderbuik gevoel.
Dan heb je een verstandige keuze gemaakt.
Bedenk wel dat verdeeldheid tussen 'hen' en 'ons' een van de doeleinden van terroristen is. Scherpe weerstand van westerlingen oproepen, waardoor liberaliserende moslims (een doorn in het oog van de fundamentalisten) weer teruggeworpen worden in hun radicale schoot. En die plek gun je niemand toe.

mnemo
14-03-04, 17:30
Nee, toen ik op GeenStijl voor het eerst van me deed spreken zei ook de helft dat ik binnen een paar minuten een IP Ban zou krijgen. Tot op heden comment ik gewoon vanaf mijn eigen IP, bewust. Als een log of forum mij een Ip ban geeft beschouw ik het als een trofee.. ik verkrijg hem nimmer omdat ik iemand heb beledigd, maar omdat ik iemand zo klem heb geluld dat het zijn enigste uitweg was.

000NobelPrizes
14-03-04, 17:30
Geplaatst door mnemo
Nee, als iedereen het met elkaar eens is is er niks aan. Ik ga in op je argumenten en val je inhoudelijk daarop aan, of sta je erin bij... maar ik heb niet de intentie hier mensen in het harnas te jagen. Maar ik weet nu al dat de vragen die bij me opkomen de nodige mensen tegen me in het harnas zal jagen, onvermijdelijk haast.
So be it.
Maar vragen staat vrij. Knal los.

mnemo
14-03-04, 17:33
Ik ben geen GeenStijl volgeling. Ik zie de noodzaak van zo'n sites omdat het de open discussie mogelijk maakt, maar achter het merendeel van hun stukjes heb ik een afkeurende mening. Om te commenten op een log of forum hoef je het niet eens te zijn, je kan het ook heel goed oneens zijn.. Alleen moet je dan uit wat sterker hout gesneden zijn omdat je de nodige aanvallen op je persoon te verduren zult krijgen. Maar daar ben ik inmidddels aan gewend en beschouw het als een onmacht om inhoudelijk de discussie met me aan te gaan.

000NobelPrizes
14-03-04, 17:37
Geplaatst door mnemo
Ik ben geen GeenStijl volgeling. Ik zie de noodzaak van zo'n sites omdat het de open discussie mogelijk maakt, maar achter het merendeel van hun stukjes heb ik een afkeurende mening. Om te commenten op een log of forum hoef je het niet eens te zijn, je kan het ook heel goed oneens zijn.. Alleen moet je dan uit wat sterker hout gesneden zijn omdat je de nodige aanvallen op je persoon te verduren zult krijgen. Maar daar ben ik inmidddels aan gewend en beschouw het als een onmacht om inhoudelijk de discussie met me aan te gaan.

Je werkwijze heb je nu al voldoende uitgelegd :)
Begin maar dan. En liefst met een zorgvuldiger precisiebombardement dan met je openingsstrofe - dat was geen vraag maar een aankondiging van het Armageddon.

mnemo
14-03-04, 17:40
Allereerst door eens inhoudelijk de discussie aan te gaan wat er nou in die Koran staat. Jullie lezen dezelfde Koran als Osama Bin Laden dus als hij zijn denkbeelden daaruit haalt staan ze er toch echt ergens in beschreven (En ik weet toevallig dat ze er wel in staan en weinig ruimte voor een andere interpretatie laten) De dialoog zoals die in de media gevoerd wordt gaat nimmer over de hekele punten uit jullie Godsdienst. En ik besef wel dat je een marokaan niet kan beoordelen op zijn religie, maar bij jullie en bij moslims in het algemeen speelt het geloof zo'n grote rol dat het onvermijdelijk is. Tevens indentificeren jullie je meer met Moslims als groep als met Nederland als samenleving. Dat is voor mij zeer storend want dat geeft voor mij eigenlijk te kennen dat de toekomst er nog somberder uitziet. Verder help ik met jullie hopen dat we in Nederland gespaard blijven van terrorisme en we met een diialoog onze misvattingen grotendeels kunnen beslechten. Maar een dialoog zonder taboes.

000NobelPrizes
14-03-04, 17:45
Geplaatst door mnemo
[B]Allereerst door eens inhoudelijk de discussie aan te gaan wat er nou in die Koran staat. Jullie lezen dezelfde Koran als Osama Bin Laden dus als hij zijn denkbeelden daaruit haalt staan ze er toch echt ergens in beschreven (En ik weet toevallig dat ze er wel in staan en weinig ruimte voor een andere interpretatie laten)

Mag ik? Mag ik? Mag ik?

Dat raadsel heb ik inmiddels opgelost, namelijk (zijnde kaaskop).
De koran is geen absoluut boek met 'doe dit' en 'doe dat'. De interpretaties zijn talrijker dan pollen in de voorjaarslucht.
Sommigen interpreteren bepaalde verzen als legitimatie van geweld.
Die missen uiteraard de -vredevolle- essentie van de islam, zoals het merendeel van de moslims aanhangt.

mnemo
14-03-04, 17:52
Als het niet lukt om een aanslag te voorkomen dat denk ik zelf dat het een utopisch denken is om te blijven geloven dat de westerse en moslim cultuur naast elkaar zullen kunnen blijven bestaan. Dat klinkt heel erg hard, maar een beetje afhankelijk van de omvang van de aanslag vrees ik toch dat zelfs de meest linkse Nederlander pardoes van zijn geloof zal vallen. Misschien valt het ook wel mee en waait het over, nederlanders maken zich maar eventjes boos over het algemeen genomen, dus iets zinnigs valt er moeilijk over te zeggen. Een ding is echter zeker, of jullie het nu goedkeuren of niet, Al Qaida krijgt zijn zin en zal een groot gedeelte van de Moslim gemeenschap in een zinloze oorlog storten. Als er een westers land ter wereld is wat misschien nog weerstand weet te bieden aan facisme zal het Nederland zijn. We zouden beter moeten weten, maar de natuur van de mens leert ons helaas anders.

lennart
14-03-04, 17:53
Geplaatst door 000NobelPrizes
Mag ik? Mag ik? Mag ik?

Dat raadsel heb ik inmiddels opgelost, namelijk (zijnde kaaskop).
De koran is geen absoluut boek met 'doe dit' en 'doe dat'. De interpretaties zijn talrijker dan pollen in de voorjaarslucht.
Sommigen interpreteren bepaalde verzen als legitimatie van geweld.
Die missen uiteraard de -vredevolle- essentie van de islam, zoals het merendeel van de moslims aanhangt.

Moet jij geen snoepjes geven aan Palestijnse kinderen? Om ze te laten juichen en dan net doen alsof ze dat doen omdat ze juichen om de Spaanse bommen?

Immanuel
14-03-04, 17:54
Toch ben ik bang dat de vlam in de pan schiet mocht hier ooit een aanslag door een moslimterrorist worden gepleegd.
Toen Pim Fortuyn werd vermoord riep ook iedereen: Ik hoop dat een nederlander het heeft gedaan. Dat is niet voor niks.

lennart
14-03-04, 17:55
Geplaatst door Immanuel
Toch ben ik bang dat de vlam in de pan schiet mocht hier ooit een aanslag door een moslimterrorist worden gepleegd.
Toen Pim Fortuyn werd vermoord riep ook iedereen: Ik hoop dat een nederlander het heeft gedaan. Dat is niet voor niks.

Met mensen als Nobelprijs en die Mnemo kan je erop rekenen dat dat gebeurt :moe:

mnemo
14-03-04, 18:01
Wat ik merk is dat jullie je vaak verschuilen achter het excuus, maar hun interpreteren de Koran zoals hun willen. Volgens mij is de Islam een vrij absolute Godsdienst en kan het hebben van afwijkende denkbeelden in de meeste landen waar de Islam de dienst uitmaakt leiden tot vervolging en marteling. Hier zal dat wel meevallen, maar toch zie je weinig tot geen afspitsingen van de Islam die er een andere denkwijze op na houden. ze zijn er wel, maar vaak uitgeroeid of jaren aan vervolging blootgesteld. Ook mogen we jullie niet erop aanspreken wat een enkeling vanuit jullie samenleving doet. Nou vind ik zelf dat het inmiddels geen enkeling meer betreft maar gewoon een systematisch en consequent terugkerende situatie, maar goed... Toch was mijn aanleiding om tot een comment over te gaan de constatering dat het totaal ontbrak aan het speekwoordelijk gezegd "de hand in eigen boezem steken"... Als samenleving zijn jullie wel degelijk voor een gedeelte verantwoordelijk voor deze gebeurtenissen en blijven ontkennen dat het niet zo is leidt nergens toe.

lennart
14-03-04, 18:03
Geplaatst door mnemo
Wat ik merk is dat jullie je vaak verschuilen achter het excuus, maar hun interpreteren de Koran zoals hun willen. Volgens mij is de Islam een vrij absolute Godsdienst en kan het hebben van afwijkende denkbeelden in de meeste landen waar de Islam de dienst uitmaakt leiden tot vervolging en marteling. Hier zal dat wel meevallen, maar toch zie je weinig tot geen afspitsingen van de Islam die er een andere denkwijze op na houden. ze zijn er wel, maar vaak uitgeroeid of jaren aan vervolging blootgesteld. Ook mogen we jullie niet erop aanspreken wat een enkeling vanuit jullie samenleving doet. Nou vind ik zelf dat het inmiddels geen enkeling meer betreft maar gewoon een systematisch en consequent terugkerende situatie, maar goed... Toch was mijn aanleiding om tot een comment over te gaan de constatering dat het totaal ontbrak aan het speekwoordelijk gezegd "de hand in eigen boezem steken"... Als samenleving zijn jullie wel degelijk voor een gedeelte verantwoordelijk voor deze gebeurtenissen en blijven ontkennen dat het niet zo is leidt nergens toe.

Ik heb het idee dat Nederland de koran gebruiken om hun haat tegen moslims en buitenlanders in het algemeen te valideren. Hierin vinden zij bondgenoten in Pim Fortuyn, Wilders, Bolkensteijn en andere mensen die vinden dat de Westerse cultuur superieur is. Het nieuwe rascisme is terug.

Immanuel
14-03-04, 18:09
Geplaatst door lennart
Ik heb het idee dat Nederland de koran gebruiken om hun haat tegen moslims en buitenlanders in het algemeen te valideren. Hierin vinden zij bondgenoten in Pim Fortuyn, Wilders, Bolkensteijn en andere mensen die vinden dat de Westerse cultuur superieur is. Het nieuwe rascisme is terug.

Dat is bullshit wat je nu zegt Lennart. Toen de eerste gastarbeiders hier kwamen zijn ze hartelijk onthaalt. Dat veel mensen nu een hekel aan moslims beginnen te krijgen hebben ze op z'n minst voor een klein deel aan zichzelf te danken.

lennart
14-03-04, 18:13
Geplaatst door Immanuel
Dat is bullshit wat je nu zegt Lennart. Toen de eerste gastarbeiders hier kwamen zijn ze hartelijk onthaalt. Dat veel mensen nu een hekel aan moslims beginnen te krijgen hebben ze op z'n minst voor een klein deel aan zichzelf te danken.

Dit is pas bullshit... Gastarbeiders zijn gehaald omdat ze geen Nederlanders konden vinden om te werken voor een minimaal loontje... In negeren zijn Nederlanders heel erg goed...

vgeld
14-03-04, 18:13
Geplaatst door mnemo
.... wil de marokaanse gemeenschap ooit nog de illusie willen koesteren zich als een volwaardig gedeelte van deze maatschappij te willen gaan gedragen. .

Dat willen wij niet jongen. Wij willen Marokkanen blijven.

mnemo
14-03-04, 18:15
Wie er schuldig is aan de negatieve opvattingen over Moslims? Gedeeltelijk de politiek. Gedeeltelijk de Nederlanders en gedeeltelijk de Moslims. Zo is het... Maar met wie er de schuld heeft gaan we niets oplossen. Beter zouden we van elkaar eens willen weten wat ons zo stoort. Ik durf dat best tegen je te zeggen op een generaliserende manier, maar dan ben ik een racist, facist... maar ik spreek alleen maar dingen uit die ik anders toch denk.. door ze uit te spreken geef ik je de kans ze te weerleggen. Zeg jij ook maar wat je van me denkt, helemaal als het generaliserend bedoeld is heb ik daar maling aan. Dat is alleen maar makkelijker voor de discussie, hoef je het niet zo persoonlijk aan te trekken.

Al3arbi
14-03-04, 18:15
Sjow, heb topic ff doorgelezen. Ben 4 pagina`s verder en weet nog steeds geen ruk. Kan iemand me ff bijpraten.

@Vgeld. Als je begint met voor jezelf te spreken, wil niet verward worden met `n halve Francofiel.

vgeld
14-03-04, 18:15
Geplaatst door mnemo
Mijn wijze van discussieren is misschien hard

Hoe harder hoe beter.

Overigens since wanneer discussieren wij met elkaar?

freya
14-03-04, 18:16
Geplaatst door Immanuel
Dat is bullshit wat je nu zegt Lennart. Toen de eerste gastarbeiders hier kwamen zijn ze hartelijk onthaalt.

In volgepakte pensions, met 10 op 1 kamer gepakt?

Niet nodig om Nederlands te leren, dan kwamen ze tenminste ook niet op de hoogte van de arbeidsvoorwaarden?

Zo hartelijk bedoel je?

000NobelPrizes
14-03-04, 18:18
Geplaatst door freya
In volgepakte pensions, met 10 op 1 kamer gepakt?

Niet nodig om Nederlands te leren, dan kwamen ze tenminste ook niet op de hoogte van de arbeidsvoorwaarden?

Zo hartelijk bedoel je?

Lees jij effe M van vorige week, NRC's magazine.
Daarin de ervaringen van de eerste allochtonen en hoe zij werden onthaald.
Zij waren vol lof.

Julien
14-03-04, 18:19
Geplaatst door Al3arbi
Sjow, heb topic ff doorgelezen. Ben 4 pagina`s verder en weet nog steeds geen ruk. Kan iemand me ff bijpraten.

@Vgeld. Als je begint met voor jezelf te spreken, wil niet verward worden met `n halve Francofiel.

er is niks mis met francophielen :D wist je dat zij vaak veel meer genieten van hun leven, La Douce Vie!!

mnemo
14-03-04, 18:19
Als je marokaan wilt blijven moet je in maroko gaan wonen. Daar wonen marokanen en in Nederland wonen Nederlanders. Ja, daar ben ik zo klaar mee met je.. Wil je jezelf onderdompelen in je eigen cultuur en laten indoctrineren door het geloof kan dat beter daar. In Nederland zou slechts plaats moeten zijn voor mensen die toch een beetje willen intregeren. Daarvoor kom je naar ons leuke gezellige landje toch? Of zijn ze in Marokko ook zo tolerant tegenover andere culturen?

freya
14-03-04, 18:20
Geplaatst door mnemo
Wat ik merk is dat jullie je vaak verschuilen achter het excuus, maar hun interpreteren de Koran zoals hun willen. Volgens mij is de Islam een vrij absolute Godsdienst en kan het hebben van afwijkende denkbeelden in de meeste landen waar de Islam de dienst uitmaakt leiden tot vervolging en marteling. Hier zal dat wel meevallen, maar toch zie je weinig tot geen afspitsingen van de Islam die er een andere denkwijze op na houden. ze zijn er wel, maar vaak uitgeroeid of jaren aan vervolging blootgesteld. Ook mogen we jullie niet erop aanspreken wat een enkeling vanuit jullie samenleving doet. Nou vind ik zelf dat het inmiddels geen enkeling meer betreft maar gewoon een systematisch en consequent terugkerende situatie, maar goed... Toch was mijn aanleiding om tot een comment over te gaan de constatering dat het totaal ontbrak aan het speekwoordelijk gezegd "de hand in eigen boezem steken"... Als samenleving zijn jullie wel degelijk voor een gedeelte verantwoordelijk voor deze gebeurtenissen en blijven ontkennen dat het niet zo is leidt nergens toe.

Waar haal je de wijsheden toch vandaan om deze wondertjes van gramaticale creativiteit te kunnen produceren?

Ik blijf ontkennen dat het niet zo is, want dat leidt lekker nergens toe :strik:

Al3arbi
14-03-04, 18:20
Geplaatst door Julien
er is niks mis met francophielen :D wist je dat zij vaak veel meer genieten van hun leven, La Douce Vie!!


Stop je tenen eens terug in je gezondheidssandaaltjes Julien.

000NobelPrizes
14-03-04, 18:20
Geplaatst door mnemo
Toch was mijn aanleiding om tot een comment over te gaan de constatering dat het totaal ontbrak aan het speekwoordelijk gezegd "de hand in eigen boezem steken"... Als samenleving zijn jullie wel degelijk voor een gedeelte verantwoordelijk voor deze gebeurtenissen en blijven ontkennen dat het niet zo is leidt nergens toe.
Je eigen dirty laundry buiten hangen is typisch Nederlands: je bent er namelijk niet minder om, zo denken wij.
Maar voor wie deze directe manier van expressie nieuw is, duurt het even voordat die omschakeling erdoor is - al komt die al aardig op gang de laatste jaren. Ik lees, zie en hoor er genoeg over.

000NobelPrizes
14-03-04, 18:21
Geplaatst door Julien
er is niks mis met francophielen :D wist je dat zij vaak veel meer genieten van hun leven, La Douce Vie!!
Dat onderschrijf ik 100%. Ik ben gek op Frankrijk en de Fransen.
:duim:

vgeld
14-03-04, 18:22
Geplaatst door mnemo
Nee, ik meen helemaal niet te moeten spreken voor de rest van Nederland. De rest van Nederland heeft over het algemeen zijn oordeel al geveld, zie de andere media en logs zoals GeenStijl er maar op na. Ik kom hier om mezelf de kans te geven mijn mening op bepaalde punten te herzien, of om ieder geval een gefundeerde mening ergens over te hebben in plaats van een onderbuik gevoel.

Wij hebben geen behoefte aan sympathisanten. Ga met je vriendjes van geen.. of welke achterlijke debielen ook die jij hier aanvoert als mensen met wie ik rekening zou houden.

Immanuel
14-03-04, 18:22
Geplaatst door lennart
Dit is pas bullshit... Gastarbeiders zijn gehaald omdat ze geen Nederlanders konden vinden om te werken voor een minimaal loontje... In negeren zijn Nederlanders heel erg goed...

Alsof het bedrijfsleven representatief is voor de rest van nederland. De gewone burgers hebben de gastarbeiders weldegelijk hartelijk onthaald.

Al3arbi
14-03-04, 18:23
Geplaatst door mnemo
Als je marokaan wilt blijven moet je in maroko gaan wonen. Daar wonen marokanen en in Nederland wonen Nederlanders. Ja, daar ben ik zo klaar mee met je.. Wil je jezelf onderdompelen in je eigen cultuur en laten indoctrineren door het geloof kan dat beter daar. In Nederland zou slechts plaats moeten zijn voor mensen die toch een beetje willen intregeren. Daarvoor kom je naar ons leuke gezellige landje toch? Of zijn ze in Marokko ook zo tolerant tegenover andere culturen?

Ik ben Marokkaan. Kan ik helaas niet veranderen. Ben ook Nederlander. Het is trouwens Marokkanen met 2x `n K. Ik neem aan dat jij je eigen taal wel beheerst. Nationalisten die zich in hun eigen taal niet uit kunnen drukken. Ironie. Je showt dat je niet weet waar je over praat, Toen er in Marokko, Kerken en synagoges naast moskeeën stonden, kon je als Rooms Katholiek niet eens `n Protestans meisje huwen. Licht.

theemuts
14-03-04, 18:24
Niet nodig om Nederlands te leren, dan kwamen ze tenminste ook niet op de hoogte van de arbeidsvoorwaarden?

Freya, moet je om nederlands te leren een cursus aangeboden krijgen? Als ik ergens heenga, om daar voor langere tijd te blijven probeer ik zelf de taal vaardig te worden. Ieder mens heeft toch een eigen verantwoordelijkheid om kennis te maken met taal en cultuur naar waar men gaat?

Al3arbi
14-03-04, 18:24
Geplaatst door 000NobelPrizes
Dat onderschrijf ik 100%. Ik ben gek op Frankrijk en de Fransen.
:duim:


Ik ben gek op stokboord. Mag dat ook?

theemuts
14-03-04, 18:25
Wil de echte authentieke NobelPrizes opstaan?

vgeld
14-03-04, 18:26
Geplaatst door mnemo
... en in Nederland wonen Nederlanders. Ja, daar ben ik zo klaar mee met je.. ?

Niet meer jongen.

Julien
14-03-04, 18:27
Geplaatst door mnemo
Als je marokaan wilt blijven moet je in maroko gaan wonen. Daar wonen marokanen en in Nederland wonen Nederlanders. Ja, daar ben ik zo klaar mee met je.. Wil je jezelf onderdompelen in je eigen cultuur en laten indoctrineren door het geloof kan dat beter daar. In Nederland zou slechts plaats moeten zijn voor mensen die toch een beetje willen intregeren. Daarvoor kom je naar ons leuke gezellige landje toch? Of zijn ze in Marokko ook zo tolerant tegenover andere culturen?

Onzin. Het fijne van NL waarbij het zich onderscheidt van Islamitische landen is dat alle culturen hier in vrijheid kunnen leven.

Ik zal me ook nooit Nederlander voelen, maar ik heb wel diep respect voor Nederland.

theemuts
14-03-04, 18:28
Ik denk ook dat er niet veel meer hoeft te gebeuren wil er een hetze en een clash tegen de Marokkanen zal ontstaan.

Het feit alleen al dat hier niemand inhoudelijk reageert op een voorstel om de islamgeestelijken te vragen om een fatwa tegen OBL en co. uit te spreken, laat mij steeds meer vermoeden dat als er al geen aktieve steun voor zijn hun terreur mocht zijn, er wel sympathie bestaat voor de denkwijze en houding van hen.

000NobelPrizes
14-03-04, 18:32
Geplaatst door mnemo
Als je marokaan wilt blijven moet je in maroko gaan wonen. Daar wonen marokanen en in Nederland wonen Nederlanders. Ja, daar ben ik zo klaar mee met je.. Wil je jezelf onderdompelen in je eigen cultuur en laten indoctrineren door het geloof kan dat beter daar. In Nederland zou slechts plaats moeten zijn voor mensen die toch een beetje willen intregeren. Daarvoor kom je naar ons leuke gezellige landje toch? Of zijn ze in Marokko ook zo tolerant tegenover andere culturen?
De Grieken, Spanjaarden, Portugezen, Hindoestanen, Italianen, CHhnezen etc zijn ook onmiskenbaar zichzelf gebleven.
Ik denk dat je een nationale identiteit verwisselt met transformatie.

Ik stond 5 uur geleden nog met Spanjaarden op de Dam vanwege Madrid: die band houden ze altijd, al spraken de jongeren beter Nederlands dan Spaans. Maar het verwerpen van de Nederlandse cultuur is iets anders dan bang zijn je eigen identiteit op te moeten geven. Dat opgeven is ook nergens voor nodig. Maar het verwerpen van onze cultuur vindt geen enkele Hollander natuurlijk leuk: het zaait tweedracht en blijft een onoplosbaar twistpunt. Ook hier weer geldt: dat gaat voor niet zoveel Marokkaanse immigranten op, maar degenen die het verwerpen hoor je het hardst. Helaas.

Goodnight
14-03-04, 18:33
even een uurtje wezen hardlopen, dacht terug te komen en iets opzienbarends te lezen.helaas nog steeds hetzelfde vaag gedoe van onze kapitein nemo.

En zo te zien ben ik niet de enige die er geen ruk van snapt.....

000NobelPrizes
14-03-04, 18:34
Geplaatst door Al3arbi
Ik ben gek op stokboord. Mag dat ook?

Alleen als je er ham op doet :corcky:

mnemo
14-03-04, 18:34
Niet meer... nee, maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Ik vind Nederland best leuk als multi-culturele samenleving. Ik vind alleen dat daar geen plaats is voor een religieuse sekte met fanatische waanbeelden. Dus als de moslimgemeenschap blijft verzuimen zich te distantieren van deze associaties met hun religie biedt dat voor mij maar een oplossing. Mijn stem gaat in ieder geval uit naar een partij die onderschrijft dat de moslim cultuur binnen Nederland aan banden gelegd wordt. Dat jullie daar niet naar willen luisteren is jullie zaak... Ik sta niet alleen in mijn denhken en je zal zien dat het toch de Nederlanders zijn die de dienst uit maken in dit land. Denk je dat Pimmetje id e latente homo het ergste was wat uit de onderbuik van de Nederlandse politiek naar boven gebracht kan worden. En dan krijgt ie niet 0.1% van de stemmen zoals de AEL, maar weer 40 a 50%.

Goodnight
14-03-04, 18:35
151 wat versta je onder verwerpen?
En wanneer is iemand een volledig geintegreerde burger? In de Nederlandse samenleving wel te verstaan....

Al3arbi
14-03-04, 18:36
Geplaatst door 000NobelPrizes
Alleen als je er ham op doet :corcky:


Mag Filet Americain ook?

Immanuel
14-03-04, 18:37
Geplaatst door Al3arbi
Ik ben Marokkaan. Kan ik helaas niet veranderen. Ben ook Nederlander. Het is trouwens Marokkanen met 2x `n K. Ik neem aan dat jij je eigen taal wel beheerst. Nationalisten die zich in hun eigen taal niet uit kunnen drukken. Ironie. Je showt dat je niet weet waar je over praat, Toen er in Marokko, Kerken en synagoges naast moskeeën stonden, kon je als Rooms Katholiek niet eens `n Protestans meisje huwen. Licht.

De beste schilder die Nederland ooit heeft voortgebracht, Johannes Vermeer, bekeerde zich toch echt tot het katholicisme om een katholiek meisje te huwen. Andersom kwam ook vaak voor in die tijden. Jezelf dus voortaan eerst beter informeren.
En moslimmeisjes mogen al sinds de geboorte van de Islam in de 7e eeuw niet met niet-moslims trouwen.

Julien
14-03-04, 18:37
Geplaatst door Al3arbi
Mag Filet Americain ook?

Filet Américain op het de heilige Franse baguette??!! Foei! Dit is vloeken.

Goodnight
14-03-04, 18:40
Geplaatst door mnemo
Niet meer... nee, maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Ik vind Nederland best leuk als multi-culturele samenleving. Ik vind alleen dat daar geen plaats is voor een religieuse sekte met fanatische [/SIZE[SIZE=3]] waanbeelden . Dus als de moslimgemeenschap blijft verzuimen zich t e distantieren van deze associaties met hun religie biedt dat voor mij maar een oplossing . Mijn stem gaat in ieder geval uit naar een partij die onderschrijft dat de moslim cultuur binnen Nederland aan banden gelegd wordt. Dat jullie daar niet naar willen luisteren is jullie zaak... Ik sta niet alleen in mijn denhken en je zal zien dat het toch de Nederlanders zijn die de dienst uit maken in dit land . Denk je dat Pimmetje id e latente homo het ergste was wat uit de onderbuik van de Nederlandse politiek naar boven gebracht kan worden. En dan krijgt ie niet 0.1% van de stemmen zoals de AEL, maar weer 40 a 50%.

De eerste tekst: islam is geen sekte, misschien moet je daar als eerste les mee beginnen.

De tweede tekst: op wat voor wijze zouden wij ons moeten distantieren en vooral heel belangerijk van wat en waarom?Als de KluKluxKlan iemand om zeep hadden geholpen werd Pietje in Groningen daarvoor toch niet aan de schandpaal gebonden?

De derde tekst: WIJ zijn Nederlandse moslims....das les 2 die je misschien ook goed moet leren.

En aan je domme bedreigingen heeft verder niemand een boodschap aan.

Al3arbi
14-03-04, 18:41
Geplaatst door Immanuel
De beste schilder die Nederland ooit heeft voortgebracht, Johannes Vermeer, bekeerde zich toch echt tot het katholicisme om een katholiek meisje te huwen. Andersom kwam ook vaak voor in die tijden. Jezelf dus voortaan eerst beter informeren.
En moslimmeisjes mogen al sinds de geboorte van de Islam in de 7e eeuw niet met niet-moslims trouwen.

Hij heeft zich bekeerd. Dat zegt toh genoeg. Moslimmeisje mag best met `n niet moslim trouwen, zolang hij maar moslim wordt. Wat ik ook vreemd vind is dat bepaalde protestanten ook niet met elkaar mochten trouwen. Maar wellicht kwam dat door de dorpies waar de ouders van een vriend van mij vandaan kwamen.

@Julien. `n Baguette is zo divine dat het met alles lekker smaakt... Baguette met sucuk..:love:

vgeld
14-03-04, 18:41
Geplaatst door mnemo
.... Mijn stem gaat in ieder geval uit naar een partij die onderschrijft dat de moslim cultuur binnen Nederland aan banden gelegd wordt. .

Dat hebben jullie de afgelopen verkiezingen massale gedaan en wat hoor en lees ik nu keer op keer ! Bejaarden kunnen niet douchen. Bejaarden moeten hun eigen WC-papier kopen. Gedwongen verkoop van huizen. Studieboeken zijn niet meer te betalen. Sportscholen en .. krijgen geen subsidie meer. MOET IK NOG DOORGAAN WIJSNEUS.

Gesomeerd = een volk krijgt de leiders die het verdient

freya
14-03-04, 18:42
Geplaatst door theemuts
Freya, moet je om nederlands te leren een cursus aangeboden krijgen? Als ik ergens heenga, om daar voor langere tijd te blijven probeer ik zelf de taal vaardig te worden. Ieder mens heeft toch een eigen verantwoordelijkheid om kennis te maken met taal en cultuur naar waar men gaat?

:D

Ik ben hier nooit naar toe gekomen, maar ben hier geboren, dat zal mijn probleem wel zijn. En of ik hier nog wel langere tijd wil blijven weet ik zonet nog niet, zal ook wel een rol spelen

:strik:

Al Sawt
14-03-04, 18:44
Ik vind dat we mensen als Mnemo moeten koesteren. Puur omdat ze op een openlijke wijze hun mening verkondigen.


Geplaatst door mnemo

Ik heb dit Forum eens zitten lezen en er vallen mij een aantal zaken op. De harde confrontatie en de discussie over jullie cultuur, achtergronden, geloof en denkbeelden wordt angstvallig vermeden of beloond met een IP ban. Omdat ik vermoed dat mij dit na deze post dat lot ook wel ten deel zal vallen wou ik vragen of er ergens een site is waar (marokaanse) moslims de harde confrontatie over hun cultuur en geloof niet uit de weg gaan. Mnemo, ik wil al te graag in discussie met je treden.

Vuur maar op los.

000NobelPrizes
14-03-04, 18:46
Geplaatst door Al3arbi
[i]Hij heeft zich bekeerd. Dat zegt toh genoeg. Moslimmeisje mag best met `n niet moslim trouwen, zolang hij maar moslim wordt. Wat ik ook vreemd vind is dat bepaalde protestanten ook niet met elkaar mochten trouwen. Maar wellicht kwam dat door de dorpies waar de ouders van een vriend van mij vandaan kwamen.

Een kennis van mij is met een Turkse moslim(a) getrouwd. Besnijden moest en zo. Op de trouwfoto's zie je hoe hij met een pijnlijk vertrokken smoel het trouwfeest doorstaat :)
Dat was overigens het enige: ze zijn al erg lang en very happy getrouwd.

Immanuel
14-03-04, 18:46
Geplaatst door vgeld

Gesomeerd = een volk krijgt de leiders die het verdient

Inderdaad! Kijk maar naar Marokko.

vgeld
14-03-04, 18:46
Geplaatst door Al Sawt
Ik vind dat we mensen als Mnemo moeten koesteren. Puur omdat ze op een openlijke wijze hun mening verkondigen.



Je hebt die snobisten niet nodig !

000NobelPrizes
14-03-04, 18:47
Geplaatst door Al Sawt
Ik vind dat we mensen als Mnemo moeten koesteren. Puur omdat ze op een openlijke wijze hun mening verkondigen.

Mnemo, ik wil al te graag in discussie met je treden.

Vuur maar op los.

:duim:

Al Sawt, kerel, you rule.

Al3arbi
14-03-04, 18:47
Geplaatst door 000NobelPrizes
Een kennis van mij is met een Turkse moslim(a) getrouwd. Besnijden moest en zo. Op de trouwfoto's zie je hoe hij met een pijnlijk vertrokken smoel het trouwfeest doorstaat :)
Dat was overigens het enige: ze zijn al erg lang en very happy getrouwd.


Besnijden kan in het ziekenhuis. Snel simpel en pijnloos. Of heeft ie `n foute kwakzalver zoiets laten doen. Van mij hoeft het niet, maar iedereen gaat anders met geloofsregels om.

Goodnight
14-03-04, 18:47
Geplaatst door mnemo
Als je marokaan wilt blijven moet je in maroko gaan wonen. Daar wonen marokanen en in Nederland wonen Nederlanders. Ja, daar ben ik zo klaar mee met je.. Wil je jezelf onderdompelen in je eigen cultuur en laten indoctrineren door het geloof kan dat beter daar. In Nederland zou slechts plaats moeten zijn voor mensen die toch een beetje willen intregeren. Daarvoor kom je naar ons leuke gezellige landje toch? Of zijn ze in Marokko ook zo tolerant tegenover andere culturen?

Als ik de ernst van de situatie niet inzag zou ik nu hartelijk om je lachen.
Waar stoor je nu het meest aan: het Marokkaans zijn, of het moslim zijn.Als het het laatste betreft wat wil je doen met autochtone moslims?

Om erachter te komen hoe ze in Marokko zijn, zou je zelf eens op bezoek moeten gaan en de buitelanders aldaar spreken....

000NobelPrizes
14-03-04, 18:48
Geplaatst door vgeld
Je hebt die snobisten niet nodig !

Ik vind van wel. Het zijn onrustige tijden: let's talk.

Al Sawt
14-03-04, 18:48
Geplaatst door mnemo


Dus ga ik op zoek naar een Marokaans forum waar toch nog wel iemand te vinden moet zijn die eens eerlijker over de Islam durft te spreken. Ik stel me beschikbaar. En ik schuw geen enkel discussie.

mnemo
14-03-04, 18:49
De Islam voldoet aan alle definities van een sekte en kan makkelijk als zodanig worden gekwalificeerd. Een religie die tot op de letter van de wet je handelen voorschrijft definieerd een sekte. Het is maar hoe je het interpreteerd. Verder is er geen enkel historisch bewijs te vinden dat ook maar een van de verhalen uit de Koran kan onderbouwen, dus tot die tijd beschouw ik het in ieder geval als een sekte.

Verder hoef je niet ieder woord wat ik schrijf tot in de trueren te quoten. Mijn korte termijngeheugen is nog niet verrot door de pollum en weet nog wel wat ik 10 minuten geleden zei. Ook ben ik bijzonder goedziend dus ook fontsize 3 was overbodig en storend.

En dreigementen. Nee, hoezo? Ik dreig helemaal niet... Een tijdje geleden was er nog veel minder aan de hand als nu en toen liep de eerste de beste populist al weg met de helft van de stemmen omdat ie het lef had openlijk over de Islam zijn ongenoegen te spuien. En nu draaien zelfs de gevestigde politieke partijen jullie de rug toe... Hoe lang denk je dat het nog duurt voordat er radicale veranderingen komen in het klimaat in Nederland?

Ik ben maar eens hier met jullie in discussie getreden omdat ik zelf denk dat de grens onderhand is bereikt. Ik constateer hier dat jullie in de veronderstelling leven dat het nog allemaal koek en ei is overal, maar merken jullie nou niet zelf dat er steeds meer Nederlanders de discussie met jullie aangaan?

000NobelPrizes
14-03-04, 18:50
Geplaatst door Al3arbi
Besnijden kan in het ziekenhuis. Snel simpel en pijnloos. Of heeft ie `n foute kwakzalver zoiets laten doen. Van mij hoeft het niet, maar iedereen gaat anders met geloofsregels om.
Hahaha... nou nee.
Maar ik denk dat wanneer een volwassen man die operatie ondergaat, dat niet direct na de verdoving pijnloos is.

Al3arbi
14-03-04, 18:52
Geplaatst door 000NobelPrizes
Hahaha... nou nee.
Maar ik denk dat wanneer een volwassen man die operatie ondergaat, dat niet direct na de verdoving pijnloos is.

Dat zou ik niet weten. Geen ervaringsdeskundige on-site.

Goodnight
14-03-04, 18:52
al Sawt, veel succes jongen...ik hoop dat je de energie en geduld hebt! :hihi:

mnemo
14-03-04, 18:55
Of in ieder geval verse argumenten... (goodnight)

Al Sawt
14-03-04, 18:56
Geplaatst door vgeld
Je hebt die snobisten niet nodig ! Vgeld,

Het is een open forum. En mensen als Mnemo die open staan voor een debat, zijn een verijking voor onze forum. Ze hebben een uitgesproken mening, die ze overal kunnen verkondigen. En van mij mogen ze het hier verkondigen.

Al Sawt
14-03-04, 18:58
Geplaatst door Goodnight
al Sawt, veel succes jongen...ik hoop dat je de energie en geduld hebt! :hihi: Volgens mij moet je eerder Mnemo succes wensen.

Mattijs
14-03-04, 19:00
De eerste tekst: islam is geen sekte, misschien moet je daar als eerste les mee beginnen.

De islam herbergt wel degelijk sektes, en juist die sektes behoren door de andere moslims in de ban gedaan worden. De wahabieten vormen zo'n sekte, en OBL heeft weer zijn eigen sekte. Waarom geen fatwa tegen hen? En nu niet aankomen dat hij al een fatwa van Bush heeft.

Laten de ware vredelievende moslims opstaan en zich teweer stellen tegen deze zieke barbaren.

000NobelPrizes
14-03-04, 19:01
Geplaatst door mnemo


Ik ben maar eens hier met jullie in discussie getreden omdat ik zelf denk dat de grens onderhand is bereikt. Ik constateer hier dat jullie in de veronderstelling leven dat het nog allemaal koek en ei is overal, maar merken jullie nou niet zelf dat er steeds meer Nederlanders de discussie met jullie aangaan?

En is het niet enig, die discussies overal?

We leven al een kwart eeuw naast elkaar. En dan nog denk je dat de islam een sektarisch geheel is.

Het werd tijd dat je hier kwam ;)

vgeld
14-03-04, 19:02
Geplaatst door 000NobelPrizes
Ik vind van wel. Het zijn onrustige tijden: let's talk.

Ach nee:

In goed Français zeg ik : We did talk in the past en dat heeft ons geen cent (om in NL_termen te blijven) opgeleverd.
By the way: voor mij zijn dit prachtig tijden want ik hoef geen een K||t Marokkaan te overtuigen van het belang van zijn eigen cultuur en achtergrond. Mijn dankbaarheid voor anti-Marokkanen is ongekend .

000NobelPrizes
14-03-04, 19:02
Geplaatst door Al Sawt
Volgens mij moet je eerder Mnemo succes wensen.

:lole:

Ik ben nu bezig een Superhero-pakje voor je te maken.

theemuts
14-03-04, 19:02
Wil de ware authentieke NobelPrizes weer opstaan?

mnemo
14-03-04, 19:04
Juist Al Sawt, bedankt voor het verder kijken als je neus lang is en voor het door mijn denkbeelden en stellingen heen te kijken. Ik weet wel dat de discussie op zich geen oplossing gaat bieden, maar het is beter dat mensen zoals ik bijvoorbeeld de discussie aangaan. Ik kan ook naar een rechts extremistisch forum en de rest gaan na-blaten... Daar word ik niks wijzer van en jullie ook niet. De titel van het Forum was nieuws van de dag of zo iets van die strekking... Mijn comments komen voort uit een reele gedachtengang waarvan ik wel durf te zeggen dat ik daar niet alleen in sta. Een ding is zeker... vandaag heb ik ook gemerkt dat er toch wel enig besef van de situatie is onder jullie, maar de ernst hiervan niet echt onderkent wordt. Het is ook moeilijk... hoe ga je als gemeenschap om met individuen die deze handelingen op hun geweten hebben en hoe voorkom je dat je daar als hele gemeenschap op veroordeeld wordt.

000NobelPrizes
14-03-04, 19:04
Geplaatst door theemuts
Wil de ware authentieke NobelPrizes weer opstaan?

Yeah yeah yeah...

Maar het klimaat van geharrewar over hoofddoekjes en homo's is wel even naar de achtergrond verschoven, no?

000NobelPrizes
14-03-04, 19:06
Geplaatst door mnemo
Juist Al Sawt, bedankt voor het verder kijken als je neus lang is en voor het door mijn denkbeelden en stellingen heen te kijken. Ik weet wel dat de discussie op zich geen oplossing gaat bieden, maar het is beter dat mensen zoals ik bijvoorbeeld de discussie aangaan. Ik kan ook naar een rechts extremistisch forum en de rest gaan na-blaten... Daar word ik niks wijzer van en jullie ook niet. De titel van het Forum was nieuws van de dag of zo iets van die strekking... Mijn comments komen voort uit een reele gedachtengang waarvan ik wel durf te zeggen dat ik daar niet alleen in sta. Een ding is zeker... vandaag heb ik ook gemerkt dat er toch wel enig besef van de situatie is onder jullie, maar de ernst hiervan niet echt onderkent wordt. Het is ook moeilijk... hoe ga je als gemeenschap om met individuen die deze handelingen op hun geweten hebben en hoe voorkom je dat je daar als hele gemeenschap op veroordeeld wordt.

Ja, maar luister nou 's, aardappel.
Ik heb je al 4 keer antwoord gegeven op je vragen, en daar reageer je niet op. Zeg nog op zijn minst "hmpf" of zo.

Al Sawt
14-03-04, 19:08
Geplaatst door mnemo
Of in ieder geval verse argumenten... (goodnight) Heb ik niet nodig.

Want als ik jou reacties lees dan heb ik het vermoeden, dat jouw frustraties gebaseerd zijn op onderbuikgevoelens en gebeurtenissen in het buitenland. En dat je de Islam als het bron van kwaad ziet.

Voorts begin je met een vraag, om de koran historisch te onderbouwen.

Hiermee wil je alvast je opponenten schaakmat zetten.
Maar ik hoef daar niet in te gaan. Omdat de vraag qua historische werkelijkheid van de koran, niks te maken heeft met jou ongenoegen en de grens die je bereikt acht.

vgeld
14-03-04, 19:08
Geplaatst door Al Sawt
Vgeld,

Het is een open forum. En mensen als Mnemo die open staan voor een debat, zijn een verijking voor onze forum. Ze hebben een uitgesproken mening, die ze overal kunnen verkondigen. En van mij mogen ze het hier verkondigen.

Dat is jou goed recht om naar de snobisten te luisteren maar ik pik (doe ik ook niet in het dagelijks leven) geen beledigingen aan het adres van Marokkanen/ Marokko. Deze snobist met wie je in discussie wil gaan komt mij hier dreigen met zijn 5 voor 12. Waar wacht je op dan ei... zou ik maar zeggen.

Goodnight
14-03-04, 19:11
Geplaatst door vgeld
Dat is jou goed recht om naar de snobisten te luisteren maar ik pik (doe ik ook niet in het dagelijks leven) geen beledigingen aan het adres van Marokkanen/ Marokko. Deze snobist met wie je in discussie wil gaan komt mij hier dreigen met zijn 5 voor 12. Waar wacht je op dan ei... zou ik maar zeggen.

we zijn onderhand alweer beland bij 19:13 :lol:

theemuts
14-03-04, 19:12
Want als ik jou reacties lees dan heb ik het vermoeden, dat jouw frustraties gebaseerd zijn op onderbuikgevoelens en gebeurtenissen in het buitenland. En dat je de Islam als het bron van kwaad ziet.

Dit is typisch weer een geheide reaktie. Als er iets gezegd wordt over relatie t.a.v. Marokkanen en de islam, en daar schuilt dan kritiek in, is iemand anti-islamiet, en heeft frustraties, en uit hij/zij onderbuikgevoelens.

Blade20
14-03-04, 19:13
Doe maar geen moeite mnemo. De reden waarom de Marokkaanse gemeenschap geen discussie wil aangaan is omdat ze neerkijken op het westen. Ze zien ons veelal als een corrupte en vunzige cultuur.

Ook nu, nu er iemand met klare intenties en open een confrontatie aanbied, op hun iegen virtuele grondgebied weigeren ze een open discussie aan te gaan.

Ik vraag mij af in hoeverre ze een aanslag tegen het westen werkelijk afkeuren, want ik krijg het idee dat het net als bij de Nederlandse politikers gewoon niets meer als politieke correctheid is.

Inmiddels zijn zowel Italie alsook Oostenrijk steeds facistischer aan het worden, ook Frankrijk is het inmiddels zat om tegen een muur te praten. Verder vindt ik de acties die bij die Moskee in Madrid zijn gebeurd een voorteken van wat er in heel Europa staat te gebeuren.

Het is gewoon wachten op de eerste aanslag in Nederland. Daarna is er niet veel fantasie voor nodig voor wat er gaat gebeuren, want de geschiedenis kan zich weldegelijk weerspiegelen in het heden.

vgeld
14-03-04, 19:13
Geplaatst door Goodnight
we zijn onderhand alweer beland bij 19:13 :lol:

Ik ben weer twee stappen vooruit merk ik. Nog geen bedtijd dus

Immanuel
14-03-04, 19:14
Geplaatst door vgeld
Ach nee:

In goed Français zeg ik : We did talk in the past en dat heeft ons geen cent (om in NL_termen te blijven) opgeleverd.
By the way: voor mij zijn dit prachtig tijden want ik hoef geen een K||t Marokkaan te overtuigen van het belang van zijn eigen cultuur en achtergrond. Mijn dankbaarheid voor anti-Marokkanen is ongekend .

Zou je mij dat ook eens willen uitleggen? Dit land heeft de marokkanen namelijk meer geboden dan Marokko zelf. Dus waarom ze zo vastklampen aan hun marokkaanse identiteit snap ik niet.

mnemo
14-03-04, 19:16
Sorry Nobel, ik probeer jullie ook allemaal bij te houden. de Islam is een groot geheel en omdat het zo groot en massaal is zou ik het niet meer mogen definieren als een sektarisch geheel. Natuurlijk wel, zoals ik al zij zijn er geen historische bewijzen voor wat dan ook wat er in de Koran geschreven staat. Daarnaast staat hij ook nog eens vol met historische onjuistheden, grammaticale fouten en medische blunders. Welbeschouwt is het een boek geschreven louter met de kennis uit die tijd en staat er niets goddelijks in. vanuit mijn beschouwing is de Koran geschreven om een volk te onderdrukken door ze wetten op te leggen die door God opgelegd waren en daarmee buiten iedere discussie kwamen te staan. Indoctrinatie dus... Hiermee stel ik niet de discussie open wat er waar is van andere geloven want dat is voor mij allemaal hetzelfde verhaal, dus de discussie over cristendom enzo gaat aan mij voorbij. Ik bekijk het nuchter. Daarnaast probeert de Islam niet alleen jullie een religie op te leggen, maar ook een levenswijze en strikte wetten. Het niet volgen van deze voorschriften kan zelfs in Nederland verstrekkende gevolgen hebben met zelfs de dood als treurig einde. Geloven is okay, doe het thuis.. na je werk.. Op school in de politiek en op je werk heeft geloof geen enkele plaats. Het uiten van je religieuze overtuiging doe je ook maar in de kerk of in de moskee als het aan mij lag.

theemuts
14-03-04, 19:20
Geloven is okay, doe het thuis.. na je werk.. Op school in de politiek en op je werk heeft geloof geen enkele plaats. Het uiten van je religieuze overtuiging doe je ook maar in de kerk of in de moskee als het aan mij lag.

Helemaal mee eens

vgeld
14-03-04, 19:21
Geplaatst door Immanuel
Zou je mij dat ook eens willen uitleggen? Dit land heeft de marokkanen namelijk meer geboden dan Marokko zelf. Dus waarom ze zo vastklampen aan hun marokkaanse identiteit snap ik niet.

Ach natuurlijk. Ik ga nu op mijn knie en ik moet NL-dankbaar zijn voor alles wat Marokko nu is en dat allemaal dankzij NL.
De gastarbeiders zijn hier misbruikt door koppelbazen, hebben in de jaren 60 en 70 als varkens geleefd. De meeste gezonde gastarbeider hangt nu aan een zuurstofapparaat in Maroc-ziekenhuizen.
Ja dat was hun keuze en ja NL-heeft beroep op hun gedaan en dus wil ik geen K||t verhaal (Nl heeft de Marokkanen meer..) horen.

~Panthera~
14-03-04, 19:22
Geplaatst door Blade20

Het is gewoon wachten op de eerste aanslag in Nederland. Daarna is er niet veel fantasie voor nodig voor wat er gaat gebeuren, want de geschiedenis kan zich weldegelijk weerspiegelen in het heden.
--------------

Dan komen al die pseudo H.itlertjes met hun armpje omhoog weer uit de woodwork gekropen met hun geblaat.
Hopelijk worden ze er meteen weer in terug geramd.
Die gore zooi hebben we helemaal niet voor een 2e keer nodig. :aftel:

000NobelPrizes
14-03-04, 19:24
Geplaatst door mnemo
Sorry Nobel, ik probeer jullie ook allemaal bij te houden. de Islam is een groot geheel en omdat het zo groot en massaal is zou ik het niet meer mogen definieren als een sektarisch geheel. Natuurlijk wel, zoals ik al zij zijn er geen historische bewijzen voor wat dan ook wat er in de Koran geschreven staat. Daarnaast staat hij ook nog eens vol met historische onjuistheden, grammaticale fouten en medische blunders. Welbeschouwt is het een boek geschreven louter met de kennis uit die tijd en staat er niets goddelijks in. vanuit mijn beschouwing is de Koran geschreven om een volk te onderdrukken door ze wetten op te leggen die door God opgelegd waren en daarmee buiten iedere discussie kwamen te staan. Indoctrinatie dus... Hiermee stel ik niet de discussie open wat er waar is van andere geloven want dat is voor mij allemaal hetzelfde verhaal, dus de discussie over cristendom enzo gaat aan mij voorbij. Ik bekijk het nuchter. Daarnaast probeert de Islam niet alleen jullie een religie op te leggen, maar ook een levenswijze en strikte wetten. Het niet volgen van deze voorschriften kan zelfs in Nederland verstrekkende gevolgen hebben met zelfs de dood als treurig einde. Geloven is okay, doe het thuis.. na je werk.. Op school in de politiek en op je werk heeft geloof geen enkele plaats. Het uiten van je religieuze overtuiging doe je ook maar in de kerk of in de moskee als het aan mij lag.

Lieve schat, ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen om je per zin en de daaraan gelieerde conclusie te bespreken.
Wat jij gaf is een definitie islam in vogelvlucht, en dan ook nog eens bekeken vanuit een buitenstaander. Die ik trouwens ook ben. Maar vergeleken met jou voel ik me opeens helemaal geleerd :D Dank je!

Enfin: hier mijn advies. Verwacht geen direct antwoord op je vragen. Voor jouw gemoedsrust, dat dacht ik ook toen ik hier net kwam. En zie, ik zit hier al een behoorlijke tijd. De islam is een geloof van nuances, en nuances leg je niet uit maar begrijp je zelf.
En nee ik ben niet bekeerd, en nee ik ben geen islamofiel of Groenlinkser. Integendeel. Ik ben een van de minst geliefde mensen op dit forum vanwege mijn snoeiharde uithalen. Maar vergeleken met jou ben ik tenminste een begripvol engeltje. Please stay :)

mnemo
14-03-04, 19:25
Hetis inderdaad zo dat zelfs ik met mijn beperkte kennis van de Islam jullie Godsdienst feitelijk kan afbreken tot op het bot. Dus ja... die confrontatie ga je terecht vind ik overigens uit de weg Sawt. een Godsdienst is bij voorbaat nauwelijks te verdedigen als het op pure argumenten aankomt. Maar je geeft gelukkig wel toe dat er van de hele Koran totaal niets terug te vinden is wat ook maar iets wat erin staat kan bevestigen. Toch kom ik in mijn discussie vanzelf nog wel terecht bij enkele zeer discutabele pasages. Het lot wat in de Koran wordt toebedicht aan de ongelovigen bijvoorbeeld... en hoe de gematigde moslims onder jullie deze gewraakte teksten dan wel niet intrepeteren... of heb je die bladzijdes er voor het gemak uitgescheurd?

Blade20
14-03-04, 19:27
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Dan komen al die pseudo H.itlertjes met hun armpje omhoog weer uit de woodwork gekropen met hun geblaat.
Hopelijk worden ze er meteen weer in terug geramd.
Die gore zooi hebben we helemaal niet voor een 2e keer nodig. :aftel:

Jij bent één van diegene die het slagzwaard zwaait nog voor de smit het nog goed heeft kunnen koelen (figuurlijk bedoeld).

Ik heb niet gezegd dat ik het ermee eens was, het is enkel een conclusie. Ik ben mij er ook van bewust dat de meeste in een staat van ontkenning zitten hier. Er wordt altijd gezegd dat het uitzonderingen zijn, terwijl ik heel goed weet wat er achter de rug van buitenlanders (met name getinte) wordt gezegd. Waarom, omdat ik een extreem rechts figuur ben, welnee, ik ben niet extreem rechts, ik weet het gewoonweg omdat ik jan met de pet ben, dan krijg je die zooi te horen van klasgenoten en collega's. Die klasgenoten en collega's zijn ook doodgewone mensen die iedere morgen vertrekken naar werk en school of gewoon een gezin hebben. Ze zijn het gewoon spuugzat allemaal.

000NobelPrizes
14-03-04, 19:30
Geplaatst door mnemo
[B]Sorry Nobel, ik probeer jullie ook allemaal bij te houden. de Islam is een groot geheel

We beginnen bij het begin. Dat is de silam dus niet. Er zijn allerlei stromingen daarbinnen.

Maar ik kan het je uitleggen. Als er een H-bom op het westen valt, zijn wij allemaal westerlingen. Valt er geen H-bom, zijn we Amerikanen, Europeanen, joden, christenen, Spanjaarden, Hollanders, Friezen, Vlamen, Walloenen, Fransen, Basken, Catalanen, Spanjaarden, protestanten, gereformeerden, Pruisen, Duitsers, Joegoslaven, Montenegrijnen, Tsjechen, Serviers, Bosnische Serviers...

Om maar niet over de verschillen tussen Amsterdam en Rotterdam te beginnen. Of grachtegordeldieren en Amsterdam Zuid. Of Oud Zuid en ZUid. Of de Rivierenbuurt Oos en West.

Enfin, you get the pic?

Immanuel
14-03-04, 19:31
Geplaatst door vgeld
Ach natuurlijk. Ik ga nu op mijn knie en ik moet NL-dankbaar zijn voor alles wat Marokko nu is en dat allemaal dankzij NL.
De gastarbeiders zijn hier misbruikt door koppelbazen, hebben in de jaren 60 en 70 als varkens geleefd. De meeste gezonde gastarbeider hangt nu aan een zuurstofapparaat in Maroc-ziekenhuizen.
Ja dat was hun keuze en ja NL-heeft beroep op hun gedaan en dus wil ik geen K||t verhaal (Nl heeft de Marokkanen meer..) horen.

Euuh.......ja, fijn om te weten. Zou je nu ook nog antwoord willen geven op mijn vraag.

mnemo
14-03-04, 19:32
Wat ik gaf was idd een beschouwing in vogelvlucht. Ik kan moeilijk in twee minuten een theologisch onderbouwd verhaal uit mijn mouw schudden, ik ben al blij als mijn zinnen gewoon kloppen als ik klaar ben met typen. Ik kan het nog veel genuanceerder voor je uiteen zetten en waarschijnlijk dat ik naar aanleiding van deze discussie nog eens een stukje schrijf, maar dan wat beter onderbouwd. Ik kwam hier ook maar aanwaaien en dacht dat ik binnen twee minuten met een ip ban rijker weer terug mocht naar GS ofzo... Maar ik ben er nog en heb nog voldoende te melden.

~Panthera~
14-03-04, 19:37
Geplaatst door Blade20
Jij trekt bent één van diegene die het slagzwaard zwaait nog voor de smeet het nog goed heeft kunnen koelen (figuurlijk bedoeld).

Ik heb niet gezegd dat ik het ermee eens was, het is enkel een conclusie. Ik ben mij er ook van bewust dat de meeste in een staat van ontkenning zitten hier. Er wordt altijd gezegd dat het uitzonderingen zijn, terwijl ik heel goed weet wat er achter de rug van buitenlanders (met name getinte) wordt gezegd. Waarom, omdat ik een extreem rechts figuur ben, welnee, ik ben niet extreem rechts, ik weet het gewoonweg omdat ik jan met de pet ben, dan krijg je die zooi te horen van klasgenoten en collega's. Die klasgenoten en collega's zijn ook doodgewone mensen die iedere morgen vertrekken naar werk en school of gewoon een gezin hebben. Ze zijn het gewoon spuugzat allemaal.
-------------------------------------

Ben jij dus een van die figuren die DENKT dat HEEL Nederland zo denkt als jij, alleen omdat er een paar zieke figuren in Den Haag ZICHZELF aan de macht hebben geholpen.
CDA-PVDA waren de GROOTSTE partijen, weet je nog ?? BakEllende heeft alleen even in zijn uppie besloten dat ie geen "chemie" had met Bos.
Om je even uit de droom te helpen: als er nu verkiezingen zouden zijn, zou de Pvda de grootste partij kunnen zijn.
Ik dacht niet dat daar door RECHTS op gestemd werd wel ?
Conclusie: NIET idereen denkt zoals jij, zelfs de overgrote meerderheid niet.

mnemo
14-03-04, 19:40
Nobel, ja natuurlijk begrijp ik je. Maar van de andere kant kan je niet van iedere Nederlander verwachten dat hij een heel patroon van nuances gaat aanbrengen in zijn denken. De situatie is niet meer helemaal klinisch te benaderen. Er spelen veel onderbuik gevoelens een rol en daarom mogen we niet alles op zijn beloop laten, dit kan serieus gigantisch uit de hand lopen. Van de politiek hoeven we geen oplossing te verwachten dus de enigste hoop die er is om toch nog iets te keren is dat de Marokkaanse gemeenschap zichzelf serieuze vragen gaat stellen, fouten inziet en de dialoog openstellen... daarbij zullen concessies gedaan moeten worden. Het utopie dat jullie koesteren om van Europa of Nederland een islamitische staat te maken moet direct naar het rijk der fabeltes verwezen worden. Een Islamitisch bolwek kan alleen maar bestaan in een islamitisch land. Wij waarderen onze vrijheden veel te veel om daar ook maar enige concessies op te maken.

000NobelPrizes
14-03-04, 19:42
Geplaatst door mnemo
Wat ik gaf was idd een beschouwing in vogelvlucht. Ik kan moeilijk in twee minuten een theologisch onderbouwd verhaal uit mijn mouw schudden, ik ben al blij als mijn zinnen gewoon kloppen als ik klaar ben met typen. Ik kan het nog veel genuanceerder voor je uiteen zetten en waarschijnlijk dat ik naar aanleiding van deze discussie nog eens een stukje schrijf, maar dan wat beter onderbouwd. Ik kwam hier ook maar aanwaaien en dacht dat ik binnen twee minuten met een ip ban rijker weer terug mocht naar GS ofzo... Maar ik ben er nog en heb nog voldoende te melden.

Er schort wel e.e.a. aan de interpretatie of implementatie van de islam: de islam zelf staat daar buiten. Het is mensenwerk, de beleving ervan.
Democratie is ideaal als politiek concept, maar mensen geven er uitvoering aan dus ook daaraan zitten angels en haken en ogen.

Want: islam noch democratie zijn abstracte entiteiten. Ze zijn gevormd, of als je wilt opgebouwd, door geschiedenis. En de geschiedenis en het nu is een joekel van een geheel, gevormd door mensen die ieder hun eigen stukje beleving hebben. En al die persoonlijke ervaringen worden ook nog eens beinvloed door karakters. En die karakters nog eens door input van buitenaf en eigen persoonlijkheid.

Het is onmogelijk om alle onderdelen van die klomp te beoordelen, dus we zoeken de grote lijnen. Dat maakt het overzichtelijker. Het gevaar is om je aan die grote lijn vast te houden, als de nuance het kan verzachten.

Holy Moses, ik heb mijn plekje in de hemel wel verdiend met deze uitleg.
Ik zweet peentjes.

Blade20
14-03-04, 19:44
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------------

Ben jij dus een van die figuren die DENKT dat HEEL Nederland zo denkt als jij, alleen omdat er een paar zieke figuren in Den Haag ZICHZELF aan de macht hebben geholpen.
CDA-PVDA waren de GROOTSTE partijen, weet je nog ?? BakEllende heeft alleen even in zijn uppie besloten dat ie geen "chemie" had met Bos.
Om je even uit de droom te helpen: als er nu verkiezingen zouden zijn, zou de Pvda de grootste partij kunnen zijn.
Ik dacht niet dat daar door RECHTS op gestemd werd wel ?
Conclusie: NIET idereen denkt zoals jij, zelfs de overgrote meerderheid niet.

Wederom zwaai je te vroeg met het zwaard, ik heb CDA gestemt en zal warschijnlijk ook ergens in het midden met mijn stem blijven. Waarom? Omdat ik niet extreem rechts ben, dat heb ik al gezegd.
Ik heb ook al gezegd dat ik het niet met de rechtse denkwijze eens ben.

Ik krijg het idee dat jij mij wilt horen zeggen dat ik het wel ben zodat je kan roepen. "ZIE JE WEL!!" Wat zielig voor je, maar ik ben toch echt gewoon de middenmoot.

Schijnbaar ben jij het hardst van allemaal getroffen door de ontkenning van de situatie. Het is werkelijk waar wat ik zeg. Hoe vaak ik nu al het woord K*t-Islam heb horen vallen is ongeloofelijk. Ik snap best dat het een foute aanblik is, maar kan aan de andere kant ze ook geen ongelijk geven. Er gebeurd vanalles, maar niemand hier, of in het MO lijkt zich ook maar een enkele cent druk te maken over het westen.

Het is alsof ze zich stil houden en afwachten en als het westen dan ooit zou vallen plotseling allemaal massaal gaan roepen dat het grote boze westen eindelijk is gevallen.

De reden waarom niet zoveel op extreem rechtse partijen ofzo wordt gestemt is ook gewoon een vorm van politieke correctheid. Dus ik moet je helaas teleurstellen, ik ben wel de middenmoot, en hoewel ik niet altijd gelijk heb, heb ik dat in dit geval zeker wel.

mnemo
14-03-04, 19:44
De PVdA zou de grootse worden bij een gebrek aan enig alternatief... Maar politieke partijen worden geboren uit de onvrede met de huidige politiek... en ik voorspel alvast dat uit deze situatie heel wat rechtse partijtjes voet aan grond gaan krijgen. Mocht er wederom een populistisch figuur verkiesbaar zijn in het rechtse kamp.. dan kijk maar uit.

Goodnight
14-03-04, 19:46
Geplaatst door 000NobelPrizes
Er schort wel e.e.a. aan de interpretatie of implementatie van de islam: de islam zelf staat daar buiten. Het is mensenwerk, de beleving ervan.
Democratie is ideaal als politiek concept, maar mensen geven er uitvoering aan dus ook daaraan zitten angels en haken en ogen.

Want: islam noch democratie zijn abstracte entiteiten. Ze zijn gevormd, of als je wilt opgebouwd, door geschiedenis. En de geschiedenis en het nu is een joekel van een geheel, gevormd door mensen die ieder hun eigen stukje beleving hebben. En al die persoonlijke ervaringen worden ook nog eens beinvloed door karakters. En die karakters nog eens door input van buitenaf en eigen persoonlijkheid.

Het is onmogelijk om alle onderdelen van die klomp te beoordelen, dus we zoeken de grote lijnen. Dat maakt het overzichtelijker. Het gevaar is om je aan die grote lijn vast te houden, als de nuance het kan verzachten.

Holy Moses, ik heb mijn plekje in de hemel wel verdiend met deze uitleg.
Ik zweet peentjes.

bij deze verklaren we je tot heilige binnen de Islam, welke stroming prefereer je?

~Panthera~
14-03-04, 19:48
Geplaatst door Blade20
Er gebeurd vanalles, maar niemand hier, of in het MO lijkt zich ook maar een enkele cent druk te maken over het westen.

-----------------------

En nu ga je mij natuurlijk vertellen dat Het Westen zich ontzettend druk heeft gemaakt over het MO. ?
Ja...als er wat te halen viel.
Geef hun 1 reden waarom ze zich wel druk zouden moeten maken?

Immanuel
14-03-04, 19:49
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Dan komen al die pseudo H.itlertjes met hun armpje omhoog weer uit de woodwork gekropen met hun geblaat.
Hopelijk worden ze er meteen weer in terug geramd.
Die gore zooi hebben we helemaal niet voor een 2e keer nodig. :aftel:

En wederom ligt het aan die racistische nederlanders. Maar waarom is er zoveel weerzin tegen Marokkanen, terwijl vele buitenlanders in de loop der geschiedenis hier zonder noemenswaardige problemen hebben kunnen leven? Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Nederland een tolerant land is. Mischien dat het dan toch iets met de marokkanen te maken heeft?

000NobelPrizes
14-03-04, 19:51
Geplaatst door mnemo
Nobel, ja natuurlijk begrijp ik je. Maar van de andere kant kan je niet van iedere Nederlander verwachten dat hij een heel patroon van nuances gaat aanbrengen in zijn denken. De situatie is niet meer helemaal klinisch te benaderen. Er spelen veel onderbuik gevoelens een rol en daarom mogen we niet alles op zijn beloop laten, dit kan serieus gigantisch uit de hand lopen. Van de politiek hoeven we geen oplossing te verwachten dus de enigste hoop die er is om toch nog iets te keren is dat de Marokkaanse gemeenschap zichzelf serieuze vragen gaat stellen, fouten inziet en de dialoog openstellen... daarbij zullen concessies gedaan moeten worden. Het utopie dat jullie koesteren om van Europa of Nederland een islamitische staat te maken moet direct naar het rijk der fabeltes verwezen worden. Een Islamitisch bolwek kan alleen maar bestaan in een islamitisch land. Wij waarderen onze vrijheden veel te veel om daar ook maar enige concessies op te maken.

Een paar puntjes hieruit.

Ten eerste: je hebt mijn antwoorden niet gelezen, jammer. Maar nog een keer, de Marokkaanse gemeenschap in Nederland stelt zich al langer vragen dan er stromend water uit de kranen vloeit.
Die worden alleen niet zo snel met de buitenwereld gecommuniceerd, capice? (sorry als ik hier voor de mocro's spreek, mot effe).
De grootste criticaster van de Marokkaanse gemeenschap is zijzelf. Maar zij hebben zich nog veel meer vragen te stellen. Bergen vragen, eigenlijk.
En dit wil ik je gaarne mededelen: het buitenhangen van de was is al een tijdje geleden op gang te komen.

Wie bedoel je trouwens met jullie? Ik had je net al gezegd dat ik een cynische kaaskop ben. Maar enfin.

En dat van een islamitische staat verwijs zelf ik gierend naar het rijk der fabelen. Er zijn er misschien een paar dozijn hier. De rest neemt gillend (met ons) de wijk als dit een islamitisch land wordt.

000NobelPrizes
14-03-04, 19:52
Geplaatst door Goodnight
bij deze verklaren we je tot heilige binnen de Islam, welke stroming prefereer je?

Waar ik de meeste duiten mee opstrijk. Eens een Hollander, altijd een Hollander :ego:

~Panthera~
14-03-04, 19:54
Geplaatst door mnemo
De PVdA zou de grootse worden bij een gebrek aan enig alternatief... Maar politieke partijen worden geboren uit de onvrede met de huidige politiek... en ik voorspel alvast dat uit deze situatie heel wat rechtse partijtjes voet aan grond gaan krijgen. Mocht er wederom een populistisch figuur verkiesbaar zijn in het rechtse kamp.. dan kijk maar uit.
--------

Vandaar dat ik in mijn omgeving de uitdrukking : "Paars was toch zo slecht nog niet" heel vaak hoor, gewoon in de straat.
Want de zooi die er NU zit wilde ze dus blijkbaar ook niet.
Nee, want nu wordt hun oma niet meer gewassen, en hun tante met reuma kan ook de klere krijgen.
En populistische figuren, daar heb je helemaal geen moer aan.

Blade20
14-03-04, 19:56
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------------

En nu ga je mij natuurlijk vertellen dat Het Westen zich ontzettend druk heeft gemaakt over het MO. ?
Ja...als er wat te halen viel.
Geef hun 1 reden waarom ze zich wel druk zouden moeten maken?

Welnee, tuurlijk niet.
Maar het zijn wel mensen uit het MO die aanslagen plegen in en tegen het westen uit geloofsredenen.
Ik besef best dat het westen (met name de VS) gretig gebruik maakt van de natuurlijke bronnen (of liever gezegd bron) van het MO, maar tot voor kort ging dat enkel door handell, waar dus twee zijdes voor nodig zijn.

Dat het daarna met Afghanistan en Irak is veranderd komt door Al Qaida die de VS een smoes gaf om binnen te vallen en de bronnen te grijpen. Maar hier zijn we in Europa, en niet in Noord-Amerika.
De VS zou binnenvallen met of zonder de steun van Europa, ze zijn immers sterker. EN hoe meer ze daar konden plunderen, hoe groter die balans verschuift in het voordeel van de VS, hoewel natuurlijk ook hebzucht hier in Europa heerst op de bronnen kan het toch ook niet zo zijn dat je alles naar de VS wilt zien gaan.
Bovendien deden die dictators in het MO ook mee aan de hebzucht. Maar nu zal ik wel zeker het argument krijgen dat die dictators aan de macht worden gehouden door het westen......Hrmph!

Al3arbi
14-03-04, 19:56
Geplaatst door 000NobelPrizes
Waar ik de meeste duiten mee opstrijk. Eens een Hollander, altijd een Hollander :ego:


Dat kan geregeld worden, nog enige voorkeur qua achternaam of neem je genoegen met Al-Saud?

Immanuel
14-03-04, 19:58
Geplaatst door mnemo
De PVdA zou de grootse worden bij een gebrek aan enig alternatief... Maar politieke partijen worden geboren uit de onvrede met de huidige politiek... en ik voorspel alvast dat uit deze situatie heel wat rechtse partijtjes voet aan grond gaan krijgen. Mocht er wederom een populistisch figuur verkiesbaar zijn in het rechtse kamp.. dan kijk maar uit.

Bovendien zijn er (gelukkig) nog meer problemen in dit land. Als ik op een rechtse partij zou stemmen dan zou ik dit alleen doen vanwege de integratie/immigratie problematiek. De VVD spreekt mij wat dat betreft wel aan. Maar dan moet ik echter ook hun ideen over privatiseringen, onderwijs en gezondheidszorg slikken. En dat gaat me iets te ver. De problemen moet nog een stuk groter worden wil ik puur om het intigratie/immigratie standpunt op een bepaalde partij stemmen. Ik moet zeggen dat ik wat dat betreft wel respect had voor Fortuyn. Rechts wat betreft immigratie en integratie. Maar links wat betreft onderwijs, defensie, drugsbeleid etc.

~Panthera~
14-03-04, 20:02
Geplaatst door Blade20
Bovendien deden die dictators in het MO ook mee aan de hebzucht. Maar nu zal ik wel zeker het argument krijgen dat die dictators aan de macht worden gehouden door het westen......Hrmph!
----------------------

De dictators zijn niet de "gewone Jan Boerelul".
DIE heeft er nl wel onder geleden en geen ruk aan overgehouden.
En DIE krijgen er zo langzamerhand genoeg van. gek he?

000NobelPrizes
14-03-04, 20:03
Geplaatst door Al3arbi
Dat kan geregeld worden, nog enige voorkeur qua achternaam of neem je genoegen met Al-Saud?

*hint*
Ik neem genoegen met 151 NobelPrizes.

Al3arbi
14-03-04, 20:04
Geplaatst door 000NobelPrizes
*hint*
Ik neem genoegen met 151 NobelPrizes.

Voor zulksoort zaken moet je bij de hogere macht wezen...:)

000NobelPrizes
14-03-04, 20:06
Geplaatst door Al3arbi
Voor zulksoort zaken moet je bij de hogere macht wezen...:)

Toch weer die bekeringsdrift.
Wanneer leer je dat nou 's af.

mnemo
14-03-04, 20:08
Hetgene wat mij in Fortyun stoorde waren niet zijn politieke ideeen. daarvan ben ik wel van mening dat hij het bij het rechte eind had vaak. Ik vreesde zijn populistische manier van politiek bedrijven en de invloed die hij had op de bevolking. Het is maar goed dat we deze periode niet onder Fortyun zijn ingegaan. Dan zag het er anders uit en werd het smeulende vuurtje van overheidswege nog eens aangewakkerd.

Blade20
14-03-04, 20:11
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

De dictators zijn niet de "gewone Jan Boerelul".
DIE heeft er nl wel onder geleden en geen ruk aan overgehouden.
En DIE krijgen er zo langzamerhand genoeg van. gek he?

Nou, dan zetten ze toch de dictators af? Het is allang niet meer het westen wat die in hun plaats houdt, het westen drijft er enkel handel mee.

Europa heeft in het verleden zoveel dictators gehad, en ook vaak behoorlijk machtige. (denk maar aan de Rooms-Katholieke kerk)
Maar verzetten ze zich in het MO actief tegen de dictators, nee, er wordt ze wijsgemaakt door radicale imams dat het westen de dictators in de plaats houdt en dat ze het westen moeten aanvallen. EN terwijl de radicale imams dat zeggen nemen ze aan de andere kant geld aan van de dictators.
Het handeldrijven is gewoon profijtelijk, met wie er handel wordt gedreven maakt niets uit. In het verleden heeft het MO ook vaak zat handel gedreven met andere dictaturen. Dus kom nu niet aanzetten dat het MO het wel mag en het westen het niet, want dat is hypocriet.
Het westen doet enkel zaken, als het volk in het MO hun frustratie nu afreageerde op de werkelijke slechtenrikken, de dictaturen, en dan de macht zouden grijpen zouden ze erachter komen dat er nog net zo goed zaken met ze werd gedaan, ongeacht de voorwaarden.
Dat er daarbij doden vallen moet niet als een verrassing komen, de geschiedenis van Europa is door de vele dictaturen ook in bloed geschreven, maar dat hield de bevolking van Europa toch ook niet tegen, ookal werden hun onderdrukkers voorzien van de laatste nieuwe snufjes van veraf.

mnemo
14-03-04, 20:12
Ik ben even weg, maar geef later antwoord als iemand nog ergens op in wilt gaan. Tot straks.

000NobelPrizes
14-03-04, 20:13
Geplaatst door mnemo
Hetgene wat mij in Fortyun stoorde waren niet zijn politieke ideeen. daarvan ben ik wel van mening dat hij het bij het rechte eind had vaak. Ik vreesde zijn populistische manier van politiek bedrijven en de invloed die hij had op de bevolking. Het is maar goed dat we deze periode niet onder Fortyun zijn ingegaan. Dan zag het er anders uit en werd het smeulende vuurtje van overheidswege nog eens aangewakkerd.

Hola: ik bespeur een ratje onder het parket.
Van overheidswege aangewakkerd...
Je wilt me nu toch niet zeggen dat jij niet zelf deze discussie had geinitieerd, en dat die niet uit jouzelf voortkwam?

Niet dat ik je niet bejubel om je openheid, integendeel. Dit is een van de interessantste topics in tijden, vooral omdat-ie nou 's niet over verongelijkte hoofddoekies of nichten ging.

~Panthera~
14-03-04, 20:17
Geplaatst door Blade20
Nou, dan zetten ze toch de dictators af?
-----------

Dat is wat het Westen altijd al heeft gedaan, goedschiks of kwaadschiks.
Zich overal mee bemoeien, ook waar ze zich niet mee moeten bemoeien.
Krijg je op je bord terug, vroeger of later.

Blade20
14-03-04, 20:21
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Dat is wat het Westen altijd al heeft gedaan, goedschiks of kwaadschiks.
Zich overal mee bemoeien, ook waar ze zich niet mee moeten bemoeien.
Krijg je op je bord terug, vroeger of later.

Zo, jij bent goed in selectief lezen.

Ik zie in dat jij gewoonweg niet geinterreseerd bent in een goede discussie en mijn antwoorden wegwimpeld. Nou, ik ben altijd in voor discussie, maar dan moet het wel van twee kanten komen, ik heb mijn goede wil getoont, maar naar mijn mening heb jij al opgemaakt dat ik een extreem rechts gefrustreed kereltje ben dat zijn gelijk wil krijgen, maar wat maakt jouw dat dan? (Dit is trouwens een retorische vraag, het behoefd dus geen bij de hand antwoord)

mnemo
14-03-04, 20:23
Ik bedoel daarmee te zeggen dat Fortyun zeker niet had bijgedragen tot een vreedzame oplossing. Ik wakker niks aan en de huidige politiek volgt een koers van negeren. Ik vond het wel goed dat hij dingen, hoe hard ze ook waren gewoon zei en daarmee de discussie opende.

mnemo
14-03-04, 20:30
Nee, de discussie over hoofddoekjes gaat aan mij voorbij. Ikzelf vraag me af waarom een meisje met een hoofddoekje zou willen lopen, maar dat is de enige vraag die ik me stel. het is haar eigen keuze mits deze uit vrije wil wordt genomen. Wat ik verder vind is ook niet belangrijk want bovengenoemde stelling maakt dat al van geen betekenis. Het is iemands eigen keuze. Ik vind overigens wel dat het vanuit jullie eigen gemeenschap naar voren gebracht had mogen worden om op scholen en op werk en maatschappelijke functies een duidelijk onderscheidt aan te brengen tussen prive en openbaar leven en dat de hoofddoek daaruit zou verdwijnen. Maar om daar verplichtingen aan vast te hangen.. sullig en triest dat we deze discussie zouden moeten voeren. Het is ook slechts een facet van een belangrijker geheel, de algemene inpassing van de Islamitische cultuur in Europa na de huidige ontwikkelingen. Dit is een nieuwe discussie op nieuwe punten en die wel voor beide partijen belangrijk is omdat er vooral jullie toekomst vanaf hangt... en die van mij ook natuurlijk want dat het invloed zal hebben besef ik ook.

mnemo
14-03-04, 20:50
Waar bemoeid het westen zich mee in Marokko? Dat mag jij eens gaan vertellen. Waarmee heeft de Madrileen het over zichzelf afgeroepen om omgeblazen te worden terwijl hij onderweg was naar zijn werk of school door een paar van jullie landgenoten? Kijk, dat je dat roept vanuit een Marokaans perspectief, allah... eenzuidige informatie leidt daartoe.. maar als Nederlandse zo'n denkbeeld en opvatting? Geheel op niets gebaseerd en totaal ongegrond. Je moet me eerst eens vertellen met welke Marokkaanse binnenlandse aangelegeheid het westen zich bemoeid behalve fraude met sociale voorzieningen?

000NobelPrizes
14-03-04, 20:57
Geplaatst door mnemo
Waar bemoeid het westen zich mee in Marokko? Dat mag jij eens gaan vertellen. Waarmee heeft de Madrileen het over zichzelf afgeroepen om omgeblazen te worden terwijl hij onderweg was naar zijn werk of school door een paar van jullie landgenoten? Kijk, dat je dat roept vanuit een Marokaans perspectief, allah... eenzuidige informatie leidt daartoe.. maar als Nederlandse zo'n denkbeeld en opvatting? Geheel op niets gebaseerd en totaal ongegrond. Je moet me eerst eens vertellen met welke Marokkaanse binnenlandse aangelegeheid het westen zich bemoeid behalve fraude met sociale voorzieningen?

Slow down, Nemo.
Het laat zich aanzien dat jij al een eind gevorderd bent in je mening, en daar nu conclusies op baseert.

Wat jij nu doet, is mensen kwetsen en dat is begrijpelijk, want jij bent ook gekwetst. Maar daar haal je uiteindelijk verder niets uit. Ik tiptoe nu even door op geitenwollensokken (even snel bij de buren geleend) maar zoals ik al eerder zei op deze avond, je komt hier binnen als een donderende furie. En wel tussen mensen die zich even belabberd voelen als jij om wat er is gebeurd. Ik begrijp heel goed dat je een uitlaatklep zoekt, maar schiet dan even je pijlen op mij.

vgeld
14-03-04, 21:04
Geplaatst door 000NobelPrizes
Slow down, Nemo.
Het laat zich aanzien dat jij al een eind gevorderd bent in je mening, en daar nu conclusies op baseert.

Wat jij nu doet, is mensen kwetsen en dat is begrijpelijk, want jij bent ook gekwetst. Maar daar haal je uiteindelijk verder niets uit. Ik tiptoe nu even door op geitenwollensokken (even snel bij de buren geleend) maar zoals ik al eerder zei op deze avond, je komt hier binnen als een donderende furie. En wel tussen mensen die zich even belabberd voelen als jij om wat er is gebeurd. Ik begrijp heel goed dat je een uitlaatklep zoekt, maar schiet dan even je pijlen op mij.

IK stel voor dat beheer een IP moet koppelen aan een pseudo

mnemo
14-03-04, 21:04
De discussie begint een beetje in te kakken, tijd voor wat nieuw voer.

Islam betekend letterlijk onderwerping en verlangt van haar volgelingen dat ze zich volledig onderwerpen en hun eigen wil loslaten. Allah's wil is wet... en dus komen we wederom terug bij mijn stelling.. Islam is een sekte.

Mohammed was een fundamentalist en dus is fundamentalisme & Islam onlosmakelijk met elkaar verbonden en kunnen ze niet los van elkaar beschouwd worden.

De Koran staat vol met onwaarheden, historische onjuistheden, grammaticale blunders en medische onjuistheden. Kan een boek dat is geschreven door ingeving van God zelf zo vol staan met fouten?

Islamieten verheerlijken pedophilie.. Mohammed was getrouwd met Aisha... Een 9 jaar oud meisje. En de verzen 2:191, 9:123, 9:5 enz... lezen de gematigde Moslims die soms niet?

mnemo
14-03-04, 21:06
Mijn IP is vast en zeker bekend bij de Mod van dit forum. Die gaat jou niets aan.

vgeld
14-03-04, 21:07
Geplaatst door mnemo
De discussie begint een beetje in te kakken, tijd voor wat nieuw voer.

Islam betekend letterlijk onderwerping en verlangt van haar volgelingen dat ze zich volledig onderwerpen en hun eigen wil loslaten. Allah's wil is wet... en dus komen we wederom terug bij mijn stelling.. Islam is een sekte.

Mohammed was een fundamentalist en dus is fundamentalisme & Islam onlosmakelijk met elkaar verbonden en kunnen ze niet los van elkaar beschouwd worden.

De Koran staat vol met onwaarheden, historische onjuistheden, grammaticale blunders, medische en medische onjuistheden. Kan een boek dat is geschreven door ingeving van God zelf zo vol staan met fouten?

Islamieten verheerlijken pedophilie.. Mohammed was getrouwd met Aisha... Een 9 jaar oud meisje. En de verzen 2:191, 9:123, 9:5 enz... lezen de gematigde Moslims die soms niet?

Heb je mijn bericht niet gelezen?

Wij discussieren niet en dat zijn wij ook niet van plan, wij staan klaar voor de door jou aangekondigd 5 voor 12 ...

mnemo
14-03-04, 21:11
Voor jou is het al 5 over 12, maar je bent zo naief dat je dat zelf niet doorhebt. Jij bent nu typisch een geval van een ieder vooroordeel bevestigende k##marokkaan. jij bent nu de persoon waar tegen die rest van de marokkaanse gemeenschap tegen in het verweer zou moeten komen en je weer terug schoppen naar dat boeren dorp in het Rif gebergte waar je vandaan gekomen bent. Met jou hoef ik niet in discussie want als ik op jou het oordeel moest baseren voor de rest van de marokkaanse gemeenschap dan zag het er somber uit. Dus beter ga je weer terug naar je intifada vriendjes en scooters jatten.

000NobelPrizes
14-03-04, 21:14
Geplaatst door mnemo
De discussie begint een beetje in te kakken, tijd voor wat nieuw voer.

Islam betekend letterlijk onderwerping en verlangt van haar volgelingen dat ze zich volledig onderwerpen en hun eigen wil loslaten. Allah's wil is wet... en dus komen we wederom terug bij mijn stelling.. Islam is een sekte.

Zo zou je het kunnen zien. Mits je de ontwikkeling van de moslims in het westen in de wind wil slaan. Ik ben bang dat die je is ontgaan.


Mohammed was een fundamentalist en dus is fundamentalisme & Islam onlosmakelijk met elkaar verbonden en kunnen ze niet los van elkaar beschouwd worden.

Het deed pijn pijn pijn maar de siamese tweeling is gescheiden. En met succes.


De Koran staat vol met onwaarheden, historische onjuistheden, grammaticale blunders en medische onjuistheden. Kan een boek dat is geschreven door ingeving van God zelf zo vol staan met fouten?

Oh please. Als je het nu toch op de letter wilt spelen, is een heilig boek een boek van vertalingen en overlevering. Wel 's in een groep meisjes gezien? De eerste moet beargumenteren waarom ze jou een lekker ding vindt, en bij girl 12 ben je een soort Meatloaf.


Islamieten verheerlijken pedophilie.. Mohammed was getrouwd met Aisha... Een 9 jaar oud meisje. En de verzen 2:191, 9:123, 9:5 enz... lezen de gematigde Moslims die soms niet?
Dat is waar, en de malloten die hieraan schurken bestaan ook.
Maar wie dit anno 2004 nog wil beweren wordt fluitend weggelachen door de moslims die ondertussen -allang- beter weten.

Zwarte Schaap
14-03-04, 21:16
Nu op tegenlicht hoe de russische geheime dienst betrapt is op het plegen van de bomaanslagen om een oorlog in tjetjenie te kunnen beginnen.


zondag 14 maart 2004 20:55
dinsdag 16 maart 2004 14:00 (herhaling)


In het licht van de onvermijdelijke herverkiezing van Poetin kijkt Tegenlicht terug op diens greep naar de macht vier jaar geleden. De bomaanslagen op twee flatgebouwen in Moskou zorgden in die tijd voor het creëren van een soort noodtoestand, waarin Poetin naar voren werd geschoven als sterke man. Poetin wist binnen een kwartier wie de daders van de aanslag waren: Tsjetsjeense terroristen. En zijn oplossing was een nieuwe oorlog te beginnen.

De inmiddels geëmigreerde oligarch Boris Berezovski liet een film ‘Attacks made in Russia, all roads lead to the Kremlin’ maken op basis van zijn vermoeden dat Poetin en de Russische binnenlandse veiligheidsdienst FSB zelf achter de explosies zaten. De voormalige FSB-officier Alexander Litvinenko, ook gevlucht, schreef een boek met dezelfde strekking. En de onder dramatische omstandigheden vertrokken Rybkin, die zijn campagne voor het presidentschap vanuit Londen zal voortzetten, heeft ook zo zijn vermoedens.

Documentairemaker Jos de Putter spreekt met Berezovski, Litvinenko en Rybkin en toont fragmenten uit voornoemde film. Verder proeft Masja Novikova in Moskou de sfeer en volgt ze de verkiezingscampagne van de enig overgebleven liberale kandidaat Irina Hakamada. Hakamada lijkt een volslagen kansloze en eenzame strijd te voeren voor een transparante democratie.

Regie: Jos de Putter en Masja Novikova
Research: Henneke Hagen
Productie: Mariska Schneider
Eindredactie: Roel van Broekhoven/Hans Keller/Doke Romeijn

mnemo
14-03-04, 21:16
Ik kon met Nobels commentaren tenminste iets. Ik vond het jammer om te moeten constateren dat het een nederlander was. Ik dacht eindelijk een Marokaan gevonden te hebben die een inhoudelijke discussie aan durfde te gaan. Maar buiten Nobel en die andere gozer viel het een beetje tegen. Weinig inhoudelijks maar wel iemand die tenmisnte toegaf dat de discussie over de Islam zinloos is. Ze hebben niks om hun ideeen kracht bij te zetten en het ontbreekt aan ieder hard bewijs voor hun denkbeelden.

mark61
14-03-04, 21:17
Geplaatst door mnemo
Voor jou is het al 5 over 12, maar je bent zo naief dat je dat zelf niet doorhebt. (...)Dus beter ga je weer terug naar je intifada vriendjes en scooters jatten.

Kijk, sommigen vroegen zich al af hoe lang het zou duren totdat je je sluier ging laten zakken. T heb ff 11 pagina's geduurd, maar we zijn weer thuis... En dan nog uitgerekend tegen onze fijnbesnaarde Oncle Tom le Francophile...verwarrende wereld waar we in leven... :haha:

000NobelPrizes
14-03-04, 21:26
Geplaatst door mnemo
Ik kon met Nobels commentaren tenminste iets. Ik vond het jammer om te moeten constateren dat het een nederlander was. Ik dacht eindelijk een Marokaan gevonden te hebben die een inhoudelijke discussie aan durfde te gaan. Maar buiten Nobel en die andere gozer viel het een beetje tegen. Weinig inhoudelijks maar wel iemand die tenmisnte toegaf dat de discussie over de Islam zinloos is. Ze hebben niks om hun ideeen kracht bij te zetten en het ontbreekt aan ieder hard bewijs voor hun denkbeelden.

Er zijn ook geen harde bewijzen. Als je harde bewijzen zoekt, kijk dan achter Lennart's rits als hij weer een complottheorietje heeft bedacht.

En ik ben het met je eens dat Al Sawt de enige was die erop in wilde gaan. Maar jij ging verder niet op wat hij zei, dus dan houdt het opski.

Edoch mijn advies, come back. Vind ons leuk. Geef het wat tijd, amice.
Ik gun je het voordeel van de twijfel en het bikkelharde oordeel. Ik kom ook daarvandaan.

Moge de zege van Allah met je zijn.

mnemo
14-03-04, 21:27
Zo zou ik het kunnen zien? Hoe moet ik het anders zien bij een religie die voortdurend in verband wordt gebracht met geweld en onderdrukking?

en twee.. leuk gevonden van die siamese tweeling, maar dat is een metafoor waar je werkelijk niets mee kan. Mohammed was een fundamentalist. Dat staat vereeuwigd in de heilige boeken en voor de lengte van dagen zal hij daarmee verbonden blijven. Je kan ****** ook niet los zien van de 2e wereldoorlog en de holocaust... Jezus ook niet van zijn kruisiging.. het staat allemaal keihard in een verband

De overlevering van oude verhalen.. Nee.. de islam wordt geintrepreteerd letterlijk, zoals hij geschreven is.. Zoals ik al zei wordt je in de meeste Islamitische staten keihard vervolgd als je een eigen interpretatie erop na houdt van de Koran. Helaas zijn de Islamitische staten zoals jullie ze voorspiegelen in jullie idealen verre van ideaal. Er wordt gemarteld, gemoord en allemaal in de naam van Allah.

Islamieten die Mohammeds gedrag afkeuren? Wie, waar? wanneeeeeer? Dat is mij nog nooit opgevallen.

000NobelPrizes
14-03-04, 21:29
Geplaatst door mark61
Kijk, sommigen vroegen zich al af hoe lang het zou duren totdat je je sluier ging laten zakken. T heb ff 11 pagina's geduurd, maar we zijn weer thuis... En dan nog uitgerekend tegen onze fijnbesnaarde Oncle Tom le Francophile...verwarrende wereld waar we in leven... :haha:

Struikroverstactiek vind ik dat. Afwachten totdat de prooi zich meldt.

Waar was je al die tijd?

vgeld
14-03-04, 21:30
Geplaatst door mnemo
Voor jou is het al 5 over 12, maar je bent zo naief dat je dat zelf niet doorhebt. Jij bent nu typisch een geval van een ieder vooroordeel bevestigende k##marokkaan. jij bent nu de persoon waar tegen die rest van de marokkaanse gemeenschap tegen in het verweer zou moeten komen en je weer terug schoppen naar dat boeren dorp in het Rif gebergte waar je vandaan gekomen bent. Met jou hoef ik niet in discussie want als ik op jou het oordeel moest baseren voor de rest van de marokkaanse gemeenschap dan zag het er somber uit. Dus beter ga je weer terug naar je intifada vriendjes en scooters jatten.

Ach nee K||t ei... Ik Kom uit Fes (het hart van de cultuur in Marokko en overigens een stad die is vormgegeven door immigranten uit Andalusia). Ik heb op een Maroc-universiteit gestudeerd. Op de midddelb. school waren de vakken geschiedenis en poezie (naast wiskunde en natuurkunde) verplichte kost. Ik hoef je dus niet uit te leggen dat Nederland (afgezien van piraterij) niet in de geschiedenis voorkomt en dus probeer ik de Marokkanen die hier zijn opgegroeid en gebrain.. kennis te laten maken van een eeuwenoud cultuur nl. hun cultuur i.p.v. piratencultuur

mnemo
14-03-04, 21:32
Voor al Sawt, als ik in de hectiek van de discussie ergens niet op ben ingegaan wil ik daar wel mijn excuses voor aanbieden. Dat is niet netjes en was niet mijn bedoeling. De waarheid is dat ik het amper kon bijhouden hier, lezen, denken en schrijven op een onbekend log valt niet mee. Vooral niet als je vrijwel alleen staat tegenover een aantal. ik zal later de comments nog eens allemaal lezen en de vragen die ik ben vergeten beantwoorden.

lennart
14-03-04, 21:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nu op tegenlicht hoe de russische geheime dienst betrapt is op het plegen van de bomaanslagen om een oorlog in tjetjenie te kunnen beginnen.


zondag 14 maart 2004 20:55
dinsdag 16 maart 2004 14:00 (herhaling)


In het licht van de onvermijdelijke herverkiezing van Poetin kijkt Tegenlicht terug op diens greep naar de macht vier jaar geleden. De bomaanslagen op twee flatgebouwen in Moskou zorgden in die tijd voor het creëren van een soort noodtoestand, waarin Poetin naar voren werd geschoven als sterke man. Poetin wist binnen een kwartier wie de daders van de aanslag waren: Tsjetsjeense terroristen. En zijn oplossing was een nieuwe oorlog te beginnen.

De inmiddels geëmigreerde oligarch Boris Berezovski liet een film ‘Attacks made in Russia, all roads lead to the Kremlin’ maken op basis van zijn vermoeden dat Poetin en de Russische binnenlandse veiligheidsdienst FSB zelf achter de explosies zaten. De voormalige FSB-officier Alexander Litvinenko, ook gevlucht, schreef een boek met dezelfde strekking. En de onder dramatische omstandigheden vertrokken Rybkin, die zijn campagne voor het presidentschap vanuit Londen zal voortzetten, heeft ook zo zijn vermoedens.

Documentairemaker Jos de Putter spreekt met Berezovski, Litvinenko en Rybkin en toont fragmenten uit voornoemde film. Verder proeft Masja Novikova in Moskou de sfeer en volgt ze de verkiezingscampagne van de enig overgebleven liberale kandidaat Irina Hakamada. Hakamada lijkt een volslagen kansloze en eenzame strijd te voeren voor een transparante democratie.

Regie: Jos de Putter en Masja Novikova
Research: Henneke Hagen
Productie: Mariska Schneider
Eindredactie: Roel van Broekhoven/Hans Keller/Doke Romeijn

Dat zijn natuurlijk complottheorie... De enige terroristen zijn moslims... vraag maar 151 nobeltjes...

mnemo
14-03-04, 21:34
Je zal het niet geloven, maar ik ben ook in Marokko geweest. Ik weet dus wel iets van jullie cultuur.

000NobelPrizes
14-03-04, 21:34
Geplaatst door mnemo
Zo zou ik het kunnen zien? Hoe moet ik het anders zien bij een religie die voortdurend in verband wordt gebracht met geweld en onderdrukking?

en twee.. leuk gevonden van die siamese tweeling, maar dat is een metafoor waar je werkelijk niets mee kan. Mohammed was een fundamentalist. Dat staat vereeuwigd in de heilige boeken en voor de lengte van dagen zal hij daarmee verbonden blijven. Je kan ****** ook niet los zien van de 2e wereldoorlog en de holocaust... Jezus ook niet van zijn kruisiging.. het staat allemaal keihard in een verband

De overlevering van oude verhalen.. Nee.. de islam wordt geintrepreteerd letterlijk, zoals hij geschreven is.. Zoals ik al zei wordt je in de meeste Islamitische staten keihard vervolgd als je een eigen interpretatie erop na houdt van de Koran. Helaas zijn de Islamitische staten zoals jullie ze voorspiegelen in jullie idealen verre van ideaal. Er wordt gemarteld, gemoord en allemaal in de naam van Allah.

Islamieten die Mohammeds gedrag afkeuren? Wie, waar? wanneeeeeer? Dat is mij nog nooit opgevallen.

Ik behoud mijn geduld. Jij hebt een bepaalde opvatting, en je bent hier nu voor het eerst, dus je zou andere kunnen horen.
Heb je mijn beeldschone verhaaltje gemist over interpretatie en zo?

Feit is, vriend, dat je je mening al hebt besloten. Waarom je hier nu precies bent, weet ik nog steeds niet. Je wordt ook steeds feller in je uithalen. Hetgeen ik kan begrijpen, want daar ben ik zelf ook geweest.
Wellicht word je steeds feller omdat de lijn die je bent ingeslagen, ondersteboven wordt gehaald. Kortom: het wereldbeeld dat je had, moet nu herzien worden.
Ik geef je de tijd. Maar kom terug, ook al loopt het vanavond nergens op uit.

mark61
14-03-04, 21:35
Geplaatst door 000NobelPrizes
Struikroverstactiek vind ik dat. Afwachten totdat de prooi zich meldt.

Waar was je al die tijd?

Wachten tot de Vrucht rijp was...zo vermoeiend als het nog alle kanten tegelijk uitgaat. Een geduldige struikrover vangt meer dan zn preventief alle kanten opknallende collega. Tis ook energie-zuinig.

Blade20
14-03-04, 21:37
Geplaatst door lennart
Dat zijn natuurlijk complottheorie... De enige terroristen zijn moslims... vraag maar 151 nobeltjes...

Grappig is wel dat het in dit geval meer met communisme dan met democratie te maken heeft.

Ach ja, de schaduw van Communisme en de terugkeer ervan. Leuk, ik ben benieuwd of China en Rusland in de toekomst een gezamelijke communistische alliantie gaan vormen.

000NobelPrizes
14-03-04, 21:37
Geplaatst door mnemo
Voor al Sawt, als ik in de hectiek van de discussie ergens niet op ben ingegaan wil ik daar wel mijn excuses voor aanbieden. Dat is niet netjes en was niet mijn bedoeling. De waarheid is dat ik het amper kon bijhouden hier, lezen, denken en schrijven op een onbekend log valt niet mee. Vooral niet als je vrijwel alleen staat tegenover een aantal. ik zal later de comments nog eens allemaal lezen en de vragen die ik ben vergeten beantwoorden.
Kan ik me voorstellen.
Maar Al Sawt is echt wel iemand met wie jij zou kunnen sparren.

Je komt er niet altijd uit, maar niemand hoeft het altijd eens te zijn.

En nu zeg ik je nogmaals, je beukt er ook wel in als een olifant op PCP.
Slow down, amice.

mnemo
14-03-04, 21:39
Nee, ik ben altijd fel en dat was ik in mijn eerste post al. Ik kom ook niet om te knuffelen maar hooguit om eens te kijken of ik antwoord kan krijgen op vragen die me al geruime tijd bezighouden als ik weer eens een Imam in de media zie. Ik zit te wachten op iemand die goed onderlegd is in de Islam. Die met mij in een open discussie durft te gaan wat er in staat... en dan doel ik op de punten die in de media taboe zijn... een voorproefje gaf ik net al. Ik heb mijn portie studie al gedaan naar dit fenomeen en vandaar dat je misschien het beeld kan hebben dat ik mijn conclusie al getrokken heb. dat is niet helemaal waar, maar de ideeen die ik heb over de Islam zijn gefundeerd.. die komen ergens vandaan waar ik mijn mening op kan onderbouwen. Ik geef niet het achterste van mijn tong bloot omdat ik dacht dat in het heetst van de discussie te kunnen laten blijken. Maar ik merk dat hier alleen maar moslims komen die nog minder afweten van de Islam als ik....of moslims die nu angstvallig de discussie vermijden omdat ze weten welke pijlen ik op mijn boog heb voor ze...

000NobelPrizes
14-03-04, 21:39
Geplaatst door mark61
Wachten tot de Vrucht rijp was...zo vermoeiend als het nog alle kanten tegelijk uitgaat. Een geduldige struikrover vangt meer dan zn preventief alle kanten opknallende collega. Tis ook energie-zuinig.

haha... lafaard.

De ballenjongen die alle backhands-buiten-lijn opvangt, rent zich -anoniem- het leplazarus. Maar houdt het spel draaiende.

mnemo
14-03-04, 21:42
Joh, zonder dollen, maar zelfs op GeenStijl moesten ze even slikken van me... Maar ze zijn langzaam aan me gewend geraakt geloof ik. Het zal hier net zo zijn denk ik. En ja... Die El Sawt die lag me wel geloof ik.

000NobelPrizes
14-03-04, 21:43
Geplaatst door mnemo
Nee, ik ben altijd fel en dat was ik in mijn eerste post al. Ik kom ook niet om te knuffelen maar hooguit om eens te kijken of ik antwoord kan krijgen op vragen die me al geruime tijd bezighouden als ik weer eens een Imam in de media zie. Ik zit te wachten op iemand die goed onderlegd is in de Islam. Die met mij in een open discussie durft te gaan wat er in staat... en dan doel ik op de punten die in de media taboe zijn... een voorproefje gaf ik net al. Ik heb mijn portie studie al gedaan naar dit fenomeen en vandaar dat je misschien het beeld kan hebben dat ik mijn conclusie al getrokken heb. dat is niet helemaal waar, maar de ideeen die ik heb over de Islam zijn gefundeerd.. die komen ergens vandaan waar ik mijn mening op kan onderbouwen. Ik geef niet het achterste van mijn tong bloot omdat ik dacht dat in het heetst van de discussie te kunnen laten blijken. Maar ik merk dat hier alleen maar moslims komen die nog minder afweten van de Islam als ik....of moslims die nu angstvallig de discussie vermijden omdat ze weten welke pijlen ik op mijn boog heb voor ze...

Wel, als je mijn antwoorden goed had gelezen, had je kunnen weten dat keiharde antwoorden op keiharde vragen niet bestaan.
En dat geldt niet alleen voor discussies over de islam, vriend.

Zwarte Schaap
14-03-04, 21:44
Geplaatst door vgeld
Ach nee K||t ei... Ik Kom uit Fes (het hart van de cultuur in Marokko en overigens een stad die is vormgegeven door immigranten uit Andalusia). Ik heb op een Maroc-universiteit gestudeerd. Op de midddelb. school waren de vakken geschiedenis en poezie (naast wiskunde en natuurkunde) verplichte kost. Ik hoef je dus niet uit te leggen dat Nederland (afgezien van piraterij) niet in de geschiedenis voorkomt en dus probeer ik de Marokkanen die hier zijn opgegroeid en gebrain.. kennis te laten maken van een eeuwenoud cultuur nl. hun cultuur i.p.v. piratencultuur

Marokko is een land met vele culturen, het hart van de Arbischtalige cultuur is Fes maar het echte hart van de cultuur van Marokko is gelegen bij de Imazighen.

Ik vind jouw aandeel hier op Maroc.nl best wel waardevol maar je vergist je in de Marokkanen van hier. Ik voel een zekere ironie in je uitspraken waardoor ik proef alsof je op ons neerkijkt.

Persoonlijk vind ik wel dat je de cultuur van de Marokkaanse ''collaborateurs'' vertegenwoordigd. Liever een vrije piraat dan een collaborerende schijnheil.

:ego:

mark61
14-03-04, 21:44
Geplaatst door 000NobelPrizes
haha... lafaard.

De ballenjongen die alle backhands-buiten-lijn opvangt, rent zich -anoniem- het leplazarus. Maar houdt het spel draaiende.

We Love Ball Girls. Struikel niet over je hoofddoekje.

000NobelPrizes
14-03-04, 21:48
Geplaatst door mnemo
Joh, zonder dollen, maar zelfs op GeenStijl moesten ze even slikken van me... Maar ze zijn langzaam aan me gewend geraakt geloof ik. Het zal hier net zo zijn denk ik. En ja... Die El Sawt die lag me wel geloof ik.

Je bent geen lul, anders zat je hier niet.
Eigenlijk ben je wel een heel welkome novice. Of misschien is het 't nieuwtje van je aanwezigheid. Tis een huwelijk weet je, zo'n forum?
Partij 1 en partij 2, grotendeels met elkaar eens, maar ergens zit het strijdvlakje van de stellingen. Als daar geen beweging meer in is, is het huwelijk ook snel afgelopen.


En nu is mijn 151 reputatie echt faliekant naar de kloten.

mark61
14-03-04, 21:53
Geplaatst door 000NobelPrizes
En nu is mijn 151 reputatie echt faliekant naar de kloten.

Ow ow ow. Straks moeten ze die strafpunten nog gaan terugnemen.

mnemo
14-03-04, 21:54
Nee, zeker met betrekking tot een religie hoef je niet te vragen om keiharde antwoorden. Dat doe ik ook niet. Ik ga van niemand verlangen dat hij voor mij gaat bewijzen dat God bestaat. Dat is makkelijk scoren. Mijn vragen gaan om de inhoud ervan. De vraag of het waar is stel ik buiten twijfel. Mijn interesse gaat uit naar de interpretatie van bepaalde verzen. Niet een paar, maar een hoop waarin het lot wordt bezegeld waar het betreft ongelovigen en andere culturen. Ook de verzen waar de richtlijnen voor de Jihad worden uiteengezet wil ik voor interpretatie voorleggen. Ik wil weten waarin de gematigde moslim afwijkt van zijn fundamentalistische tegenhanger waar het betreft de interpretatie van de heilige schriften. Nou mag die gestudeerde dalbewoner zich weer melden, hij zal toch wel Godsdienstles hebben gehad op school?

vgeld
14-03-04, 21:57
Geplaatst door Zwarte Schaap

Ik voel een zekere ironie in je uitspraken waardoor ik proef alsof je op ons neerkijkt.

:ego:
Ik kijk neer op mensen die hun roots verloochenen om derden te "pleasen ". Wij Marokkanen en de Turken zijn geen nazaten van de slaven die je kunt omtoveren tot een polderinwoner. Wij hebben een van de oudste culturen van deze planeet en dus kunnen de piraten in dit land doen wat ze willen maar Turken & Marokkanen gaan hun achtergrond niet verloochenen.

By the way: Ik vind de twede generatie allo's en met name Marokkanen echt mietjes. Nederigheid en slachtofferrol opzoeken levert jullie niets op.

mnemo
14-03-04, 21:58
Ik kom hier niet om gezellig te beppen met een bakje thee. Als ik geen inhoudelijke discussie mag voeren geven ze me maar een Ip ban, klaar.. kan wel een proxy nemen, maar nee, ik heb dan al gewonnen. Ip ban hang ik aan de muur, weer een gevloerd met argumenten.

000NobelPrizes
14-03-04, 22:06
Geplaatst door mnemo
Ik wil weten waarin de gematigde moslim afwijkt van zijn fundamentalistische tegenhanger waar het betreft de interpretatie van de heilige schriften. Nou mag die gestudeerde dalbewoner zich weer melden, hij zal toch wel Godsdienstles hebben gehad op school?

Alweer is hier voor mij geen exact antwoord op te geven.
Noch voor de gematigde moslims. Die nog steeds het grootste gedeelte bepalen van de islam. En zij veroordelen geweld, en zeker het geweld van de terroristen.

Zeg mij, mnemo, denk jij dat het westen potdicht zit met gewelddadige fundamentalisten?
Ik ontken niet dat ze er zijn, maar schuif je dit op het bordje van de meeste moslims?

mnemo
14-03-04, 22:09
Ik spaar helemaal niks. Ja euro's een paar... Ik weet niet of ik aan een IP ban toekom hier maar betwijfel het. Bij mij is het nou eenmaal zo dat ik aan kom zetten met een inhoudelijke discussie. Ik sta nog enigszins open voor andere meningen daarbij en vind dat als je me daar een IP ban voor geeft dat je je zwakheid daarmee blootlegt. Je kan alles wat ik zeg weerleggen met woorden. Ik scheld je niet uit en ja... de dingen die ik aanvoer kunnen je raken, maar ik denk heus wel na om toch te zorgen dat ik ook weer niet onnodig iemand kwets. Dat er hier iemand rondloopt nu die het nodige te zeuren heeft is een reflectie van de maatschappij waar de Marokkanen zich in bevinden op dit moment. Daar kan je twee dingen mee doen... Accepteren en je voordeel mee doen of negeren en doen alsof het niet bestaat en in je eigen ideologische wereldje verder slapen en de werkelijkheid negeren.

000NobelPrizes
14-03-04, 22:10
Geplaatst door vgeld
Ik kijk neer op mensen die hun roots verloochenen om derden te "pleasen ". Wij Marokkanen en de Turken zijn geen nazaten van de slaven die je kunt omtoveren tot een polderinwoner. Wij hebben een van de oudste culturen van deze planeet en dus kunnen de piraten in dit land doen wat ze willen maar Turken & Marokkanen gaan hun achtergrond niet verloochenen.

By the way: Ik vind de twede generatie allo's en met name Marokkanen echt mietjes. Nederigheid en slachtofferrol opzoeken levert jullie niets op.
Nou eh, echt Marokkaan zijn of echt Turk zijn levert je ook geen flikker op. Sterker nog, was je dat, dan had je geen nagel om je gat te krabben. Wel een trots Marokkaans of Turks houtje natuurlijk. Moet een lekker gevoel zijn dan.

Zwarte Schaap
14-03-04, 22:11
Geplaatst door vgeld
Ik kijk neer op mensen die hun roots verloochenen om derden te "pleasen ". Wij Marokkanen en de Turken zijn geen nazaten van de slaven die je kunt omtoveren tot een polderinwoner. Wij hebben een van de oudste culturen van deze planeet en dus kunnen de piraten in dit land doen wat ze willen maar Turken & Marokkanen gaan hun achtergrond niet verloochenen.

By the way: Ik vind de twede generatie allo's en met name Marokkanen echt mietjes. Nederigheid en slachtofferrol opzoeken levert jullie niets op.

Subjectieve vooroordelen zeggen meer iets over jezelf dan over de mensen die je tracht te omschrijven.

Mentaliteit is geen kwestie van generaties maar een kwestie van karakter. Een negatieve karaktereigenschap zoals het neerkijken op anderen vind ik vele malen erger als onwetendheid.

Beschaving is niet het aantal jaren wat je op school hebt gezeten, of het aantal boeken wat je gelezen hebt en vergeet niet: Kennis leidt niet automatisch tot wijsheid.

Orakel
14-03-04, 22:12
Geplaatst door mnemo
Moeilijk he de confrontatie en de open discussie...


Mwoahahhahahahahahahahahahahahahahaha! Kos-te-lijk!
Open discussie zegt ie.

:zwaai: Dag "Michiel".

Recept: lekker laten sudderen en as ut dan nog niet smaakt, laten aanbranden en dan doortrekken op de kleinste kamer.

000NobelPrizes
14-03-04, 22:15
Geplaatst door mnemo
Ik spaar helemaal niks. Ja euro's een paar... Ik weet niet of ik aan een IP ban toekom hier maar betwijfel het. Bij mij is het nou eenmaal zo dat ik aan kom zetten met een inhoudelijke discussie. Ik sta nog enigszins open voor andere meningen daarbij en vind dat als je me daar een IP ban voor geeft dat je je zwakheid daarmee blootlegt. Je kan alles wat ik zeg weerleggen met woorden. Ik scheld je niet uit en ja... de dingen die ik aanvoer kunnen je raken, maar ik denk heus wel na om toch te zorgen dat ik ook weer niet onnodig iemand kwets. Dat er hier iemand rondloopt nu die het nodige te zeuren heeft is een reflectie van de maatschappij waar de Marokkanen zich in bevinden op dit moment. Daar kan je twee dingen mee doen... Accepteren en je voordeel mee doen of negeren en doen alsof het niet bestaat en in je eigen ideologische wereldje verder slapen en de werkelijkheid negeren.

Man, je komt de hele tijd aan met de methode van je discussie. Dat plaatje is nu al doodgedraaid.
Ja, je komt hier want je weet al wat je wilt en zo, maar toch geef je de mensen hier nog een kans. Hoe grootmoedig.

De discussie is nog niet eens op gang. Al ben ik de enige die nog discussie wil, en was Al Sawt de enige die dat ook nog wilde, uiteindelijk.

Zeg me niet meer wat je wilt, bewijs me wat je wilt, en kom terug. Je hebt immers aangegeven dat meningen niet over 1 nacht ijs gaan.

mnemo
14-03-04, 22:15
Nee, ik wil juist een weerlegging vinden van een afschuwelijke constatering die ik heb gedaan. Dat de gematigde moslims helemaal niet zoveel verschillen als hun fundamentalistische geloofsgenoten. De versen waar ik op doel uit de Koran laten geen ruimte voor interpretatie en wil je zeggen dan dat je dan maar selectief moet zijn wat je wel en niet tot je neemt uit de Islam en de Koran? Ik geloof dat niet. Ik wil graag weten hoe een gematigde moslim deze teksten leest en wat hij dan daar voor een gedachten bij heeft.. of welke kanttekeningen hij of zij daarbij maakt. Maar hoe weerzinwekkend het ook mag klinken.. Behalve een muur van stilzwijgen kan ik hier geen duidelijkheid over verkrijgen. Je bent islamiet, je gelooft in de Koran.. De Koran betekent daarbij vrijwel alles voor je... daarin staat geschreven dat alle ongelovigen dood moeten. Maar dat geloof je dan weer niet. Sorry dat ik het een beetje moest Jip en Jannekken voor je.. het is iets genuanceerder, dat weet ik ook wel.. maar begin dat maar eens ergens te verklaren. Het antwoord op deze vraag zoek ik al 4 jaar.

mnemo
14-03-04, 22:19
Hoe blind ben je dat je de vraag die door heel mijn postings al als een rode draad er doorheen loopt niet weet te beantwoorden. Dan stel je ook nog dat ik moet denken waarover ik wil discussieren terwijl ik je dat al vier keer voor je voeten werp. Het ware gezicht van de Islam natuurlijk...

Kid Capri
14-03-04, 22:21
Wat een lariekoek!

Typisch VVD-gezanik...:).

Ik ben als moslim niet verantwoordelijk voor de daden van een stel fanatiekelingen. Noch ga ik me verontschuldigen voor hetgeen deze harteloze figuren hebben aangericht. Ik kan je vertellen dat het over-overgrote deel van de moslims dergelijke aanvallen afwijst. Ongeacht de Marokkanen in Ede (die niet eens juichten om de aanvallen, maar puur de politie trachtten te provoceren zoals veel probleemjongeren doen) en een enkele malloot op deze site die gevat probeert te zijn.
Het enige dat mij zorgen baart, is de blindheid waarmee jij je zgn. harde confrontatie wil aangaan. Je neemt een vooronderstelling aan, namelijk dat alle Marokkanen/moslims de terreurbeweging Al-Qaida een warm hart toedragen. Hetgeen op een misvatting berust. Men is gevoelig voor de anti-Amerikaanse sentimenten die heersen onder dat soort lui. Ik ben tot op heden geen moslim tegengekomen die uit zijn hart de overtuiging sprak dat het doden van onschuldige mensen in de naam van Allah een vrijkaartje naar het Paradijs verschaft.
De grootste groep Marokkanen in Nederland is heel goed ingeburgerd en verkeert in goede verstandhoudingen met anderen in de samenleving. Maar de VVD en anderen hebben er baat bij om juist de minpunten eruit te lichten en symbool te stellen voor de groep. Precies zoals jij doet met je vooronderstelling. Daarmee stigmatiseer je niet alleen, maar je geeft de welwillende mensen nooit het gevoel dat ze daadwerkelijk welkom zijn in deze maatschappij en samenleving. En dan blijven we in het vicieuze cirkeltje zitten waarin we mijlen ver van elkaar staan.
Ik hoop dat je het fatsoen kunt opbrengen om op rationele wijze op mijn post te reageren zonder enige wanklank van stigmatiserende of zelfs discriminerende toon te laten blijken. Want ik, als succesvol allochtoon, heb nog steeds het gevoel niet gewaardeerd te worden door een gedeelte van de autochtonen. En dat is mijns inziens geheel ten onrechte gezien mijn staat van dienst...;).

K.

P.S. Kup? Jij meest gewaardeerd? Niet bij mij in ieder geval. Ma ja, iedereen heeft recht op een eigen stem. :)

mnemo
14-03-04, 22:22
Zie je wel dat je gewoon bot moet zijn en niet teveel je woorden in de zoete stroop moet hangen. Je bent verblind en afgeleid door alle nuances terwijl de essentie gewoon voor je ligt.

000NobelPrizes
14-03-04, 22:24
Geplaatst door mnemo
Hoe blind ben je dat je de vraag die door heel mijn postings al als een rode draad er doorheen loopt niet weet te beantwoorden. Dan stel je ook nog dat ik moet denken waarover ik wil discussieren terwijl ik je dat al vier keer voor je voeten werp. Het ware gezicht van de Islam natuurlijk...
En het ware gezicht van de islam is datgene waar je het over had, yeah?
Talk to me, het ware gezicht van de islam is dat zij het westen willen vernietigen?

Ik verzoek moslims hier niet op te reageren: ik wil dit antwoord van mnemo.

Kid Capri
14-03-04, 22:24
In de Koran staat niet dat je ongelovigen moet doden. In de Koran staat dat alle mensen lievelingen van God zijn. En in de Koran staat dat wie één mens doodt, als het ware de gehele mensheid heeft gedood. In de Koran staan ook verhalen. Net zoals in de Bijbel. Dergelijke zinnen worden uit verhalen geplukt en zijn dikwijls citaten om te laten zien wat niet deugt.

K.

mnemo
14-03-04, 22:32
Geplaatst door Kid Capri
Wat een lariekoek!

Typisch VVD-gezannik...:).

Ik ben als moslim niet verantwoordelijk voor de daden van een stel fanatiekelingen. Noch ga ik me verontschuldigen voor hetgeen deze harteloze figuren hebben aangericht. Ik kan je vertellen dat het over-overgrote deel van de moslims dergelijke aanvallen afwijst. Ongeacht de Marokkanen in Ede (die niet eens juichten om de aanvallen, maar puur de politie trachtten te provoceren zoals veel probleemjongeren doen) en een enkele malloot op deze site die gevat probeert te zijn.
Het enige dat mij zorgen baart, is de blindheid waarmee jij je zgn. harde confrontatie wil aangaan. Je neemt een vooronderstelling aan, namelijk dat alle Marokkanen/moslims de terreurbeweging Al-Qaida een warm hart toedragen. Hetgeen op een misvatting berust. Men is gevoelig voor de anti-Amerikaanse sentimenten die heersen onder dat soort lui. Ik ben tot op heden geen moslim tegengekomen die uit zijn hart de overtuiging sprak dat het doden van onschuldige mensen in de naam van Allah een vrijkaartje naar het Paradijs verschaft.
De grootste groep Marokkanen in Nederland is heel goed ingeburgerd en verkeert in goede verstandhoudingen met anderen in de samenleving. Maar de VVD en anderen hebben er baat bij om juist de minpunten eruit te lichten en symbool te stellen voor de groep. Precies zoals jij doet met je vooronderstelling. Daarmee stigmatiseer je niet alleen, maar je geeft de welwillende mensen nooit het gevoel dat ze daadwerkelijk welkom zijn in deze maatschappij en samenleving. En dan blijven we in het vicieuze cirkeltje zitten waarin we mijlen ver van elkaar staan.
Ik hoop dat je het fatsoen kunt opbrengen om op rationele wijze op mijn post te reageren zonder enige wanklank van stigmatiserende of zelfs discriminerende toon te laten blijken. Want ik, als succesvol allochtoon, heb nog steeds het gevoel niet gewaardeerd te worden door een gedeelte van de autochtonen. En dat is mijns inziens geheel ten onrechte gezien mijn staat van dienst...;).

K.

P.S. Kup? Jij meest gewaardeerd? Niet bij mij in ieder geval. Ma ja, iedereen heeft recht op een eigen stem. :)

Ik wil zelfs graag op je in gaan. Ik wil zelfs erbij zeggen dat het een verademing is om eens een onderbouwd standpunt te lezen in weerlegging op hetgeen ik zeg. Ja ik ben mij er van bewust dat ik voor een groot gedeelte de onderbuik gevoelens vertegenwoordig die leven onder een gedeelte van de bevolking. Ik ben ook niet zoveel anders als ieder ander mens en als van jou. Mijn woorden zijn ongenuanceerd, maar de strekking is niet helemaal afkomstig vanuit de onderbuik. een gedeelte van mijn betoog gaat over het feit dat er nogal wat zaken mis zijn met de Islam als Godsdienst... Niet specifiek een marokkaans probleem. Maar een ander gedeelte van mijn betoog gaat over de rol die Marokkanen zich aanmeten hier in Nederland. waren er maar meer met jouw gedachtengang en dan was er niets aan de hand. Ik heb geen hekel aan marokanen, ik heb een afschuw aan de dreiging en de onrust die uitgaat van deze bevolkingsgroep momenteel. Het is totaal ongepast en ik ben echt van mening dat als het je niet aanstaat je gewoon moet opzouten.

Ik ben geen nationalist... Ik wil geen land met blonde hollandertjes. Ik wil wel een nederland waar we met meer respect met elkaar omgaan en waar ik een toekomst in zie. Nu zie ik alleen maar afbraak die ik vopor een groot gedeelte wijt aan de Islam. Het kan ook anders, maar het is niet aan Nederland om de eerste stap te zetten nu.. Nu zijn jullie toch echt aan de beurt om te laten zien dat het jullie wat aangaat. Het is toch ook jullie land? Of wel.. of niet.. niet allebei.

Orakel
14-03-04, 22:33
Geplaatst door mnemo
Je zou je eigen aardig kunnen veruimen kwa geest als je de berichtgeving op andere media en logs ook eens volgde in plaats van je beperkte denk en gezichtsvermogen te beperken door je louter te focussen op het nieuws uit eigen gelederen. Ik moet helaas constateren dat je hierdoor een beetje vertekent beeld hebt verkregen van de werkelijke situatie.

http://www.hoc-board.de/exil/smilies/lachen/hahaha.gifhttp://www.hoc-board.de/exil/smilies/lachen/lachen.gif

Ik ga stuk!
En daarmee implementeer ik niks hoor.....

mark61
14-03-04, 22:34
Geplaatst door Kid Capri
Wat een lariekoek!
(...) Want ik, als succesvol allochtoon, heb nog steeds het gevoel niet gewaardeerd te worden door een gedeelte van de autochtonen. En dat is mijns inziens geheel ten onrechte gezien mijn staat van dienst...;).


Go Kid go! :duim: mooi statement.

mark61
14-03-04, 22:38
Geplaatst door mnemo
(...) ik heb een afschuw van de dreiging en de onrust die uitgaat van deze bevolkingsgroep momenteel.(...)

Die uitsluitend bestaan in jouw hoofd en de hoofden van nog een aantal mensen.

Ik als redelijk geïnformeerde auto heb vooralsnog nergens last van. Behalve dan van mensen die met hysterische 'constateringen' smijten om...ja om wat te bereiken eigenlijk?

Goodnight
14-03-04, 22:39
captain nemo, wacht eigenlijk nog steeds op die harde confrontatie....
maar wat je nu loopt te zwetsen is allemaal uitgekauwd en al lichtjaren terug aan de orde geweest op dit forum.

000NobelPrizes
14-03-04, 22:41
Geplaatst door Kid Capri
Want ik, als succesvol allochtoon, heb nog steeds het gevoel niet gewaardeerd te worden door een gedeelte van de autochtonen. En dat is mijns inziens geheel ten onrechte gezien mijn staat van dienst...;).



En dat is de flipside of the story, dude.

Want succes hebben is een heel normaal ding in Nederland, dat is nog altijd de norm.

Wie me nu wil aanvallen mag dat doen.

mark61
14-03-04, 22:41
Geplaatst door Goodnight
captain nemo, wacht eigenlijk nog steeds op die harde confrontatie....
maar wat je nu loopt te zwetsen is allemaal uitgekauwd en al lichtjaren terug aan de orde geweest op dit forum.

Ow ik dacht dat ik de enige was die zo'n vermoeid gevoel kreeg ..zucht..

En dan toch weer aan dat toetsenbord. Masochisme?

Kid Capri
14-03-04, 22:42
Geplaatst door mnemo
Ik wil zelfs graag op je in gaan. Ik wil zelfs erbij zeggen dat het een verademing is om eens een onderbouwd standpunt te lezen in weerlegging op hetgeen ik zeg. Ja ik ben mij er van bewust dat ik voor een groot gedeelte de onderbuik gevoelens vertegenwoordig die leven onder een gedeelte van de bevolking. Ik ben ook niet zoveel anders als ieder ander mens en als van jou. Mijn woorden zijn ongenuanceerd, maar de strekking is niet helemaal afkomstig vanuit de onderbuik. een gedeelte van mijn betoog gaat over het feit dat er nogal wat zaken mis zijn met de Islam als Godsdienst... Niet specifiek een marokkaans probleem. Maar een ander gedeelte van mijn betoog gaat over de rol die Marokkanen zich aanmeten hier in Nederland. waren er maar meer met jouw gedachtengang en dan was er niets aan de hand. Ik heb geen hekel aan marokanen, ik heb een afschuw aan de dreiging en de onrust die uitgaat van deze bevolkingsgroep momenteel. Het is totaal ongepast en ik ben echt van mening dat als het je niet aanstaat je gewoon moet opzouten.

Ik ben geen nationalist... Ik wil geen land met blonde hollandertjes. Ik wil wel een nederland waar we met meer respect met elkaar omgaan en waar ik een toekomst in zie. Nu zie ik alleen maar afbraak die ik vopor een groot gedeelte wijt aan de Islam. Het kan ook anders, maar het is niet aan Nederland om de eerste stap te zetten nu.. Nu zijn jullie toch echt aan de beurt om te laten zien dat het jullie wat aangaat. Het is toch ook jullie land? Of wel.. of niet.. niet allebei.

Ik dank je voor je waardige reactie. Maar ik moet erbij vermelden dat ik als geboren Brabander (weliswaar van Marokkaanse komaf, maar toch...) nix liever wil dan een vreedzame samenleving waarin mijn toekomstige kinderen kunnen opgroeien. En ik weet zeker dat dit ook geldt voor de meeste mensen van Marokkaanse komaf en/of met een islamitische achtergrond. Het probleem is echter dat de stem van het extremisme en de kracht van de media de grote Marokkaanse/islamitische massa wegdrukt, waardoor het lijkt alsof deze daadwerkelijk een duivelspact uitvoert.
In essentie is er nix mis met de islam. Niet met het Boek Gods en niet met de uitspraken van onze Profeet. Sterker nog, in de Koran staan in grote lijnen dezelfde dingen als in de geschriften van de christenen en joden. En deze geschriften zijn de basis voor de inrichting geweest van onze huidige maatschappij. Het probleem zit 'em in de menselijke gedraging. De mens kan een onschuldige veer nemen en iemand dood kietelen. Daarmee wil ik zeggen dat de meest zelfs met het meest onschuldige voorwerp veel kwaad kan aanrichten.
Zoals ik al eerder zei, hoop ik dat Nederland een aanslag bespaard zal blijven. Immers, als in Amsterdam een bom zou ontploffen, zou minstens 20% van de slachtoffers een islamitische achtergrond hebben. Om die reden alleen al zou iedereen zich duidelijk moeten distantiëren van dergelijke daden. En ook het feit dat in Spanje 3 Marokkanen zijn omgekomen bij de aanslagen doet mij meer pijn dan het feit dat 3 Marokkanen verdacht worden van betrokkenheid cq het plegen van de aanslagen.

K.

mnemo
14-03-04, 22:43
Geplaatst door Kid Capri
In de Koran staat niet dat je ongelovigen moet doden. In de Koran staat dat alle mensen lievelingen van God zijn. En in de Koran staat dat wie één mens doodt, als het ware de gehele mensheid heeft gedood. In de Koran staan ook verhalen. Net zoals in de Bijbel. Dergelijke zinnen worden uit verhalen geplukt en zijn dikwijls citaten om te laten zien wat niet deugt.

K.

002.191
YUSUFALI: And slay them wherever ye catch them, and turn them out from where they have Turned you out; for tumult and oppression are worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, slay them. Such is the reward of those who suppress faith.
PICKTHAL: And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers.
SHAKIR: And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.

Da's een keer.. nog meer?

Goodnight
14-03-04, 22:47
Geplaatst door mnemo
002.191
YUSUFALI: And slay them wherever ye catch them, and turn them out from where they have Turned you out; for tumult and oppression are worse than slaughter; but fight them not at the Sacred Mosque, unless they (first) fight you there; but if they fight you, slay them. Such is the reward of those who suppress faith.
PICKTHAL: And slay them wherever ye find them, and drive them out of the places whence they drove you out, for persecution is worse than slaughter. And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there, but if they attack you (there) then slay them. Such is the reward of disbelievers.
SHAKIR: And kill them wherever you find them, and drive them out from whence they drove you out, and persecution is severer than slaughter, and do not fight with them at the Sacred Mosque until they fight with you in it, but if they do fight you, then slay them; such is the recompense of the unbelievers.

Da's een keer.. nog meer?

heel mooi dat je met citaten kan strooien.....
Ware het niet zo dat dit slaat op het moment dat men in OORLOG is.
Ik denk dat geen enkele soldaat zich door de tegenstander laat doden....of wel?

kan je ook een paar bijbelse citaten er doorheen gooien?

mark61
14-03-04, 22:50
Geplaatst door 000NobelPrizes
En dat is de flipside of the story, dude.

Want succes hebben is een heel normaal ding in Nederland, dat is nog altijd de norm.

Wie me nu wil aanvallen mag dat doen.

Ik denk niet dat ie bedoelt dat ie nu een lintje wil.

mnemo
14-03-04, 22:50
Geplaatst door Kid Capri
Ik dank je voor je waardige reactie. Maar ik moet erbij vermelden dat ik als geboren Brabander (weliswaar van Marokkaanse komaf, maar toch...) nix liever wil dan een vreedzame samenleving waarin mijn toekomstige kinderen kunnen opgroeien. En ik weet zeker dat dit ook geldt voor de meeste mensen van Marokkaanse komaf en/of met een islamitische achtergrond. Het probleem is echter dat de stem van het extremisme en de kracht van de media de grote Marokkaanse/islamitische massa wegdrukt, waardoor het lijkt alsof deze daadwerkelijk een duivelspact uitvoert.
In essentie is er nix mis met de islam. Niet met het Boek Gods en niet met de uitspraken van onze Profeet. Sterker nog, in de Koran staan in grote lijnen dezelfde dingen als in de geschriften van de christenen en joden. En deze geschriften zijn de basis voor de inrichting geweest van onze huidige maatschappij. Het probleem zit 'em in de menselijke gedraging. De mens kan een onschuldige veer nemen en iemand dood kietelen. Daarmee wil ik zeggen dat de meest zelfs met het meest onschuldige voorwerp veel kwaad kan aanrichten.
Zoals ik al eerder zei, hoop ik dat Nederland een aanslag bespaard zal blijven. Immers, als in Amsterdam een bom zou ontploffen, zou minstens 20% van de slachtoffers een islamitische achtergrond hebben. Om die reden alleen al zou iedereen zich duidelijk moeten distantiëren van dergelijke daden. En ook het feit dat in Spanje 3 Marokkanen zijn omgekomen bij de aanslagen doet mij meer pijn dan het feit dat 3 Marokkanen verdacht worden van betrokkenheid cq het plegen van de aanslagen.

K.


Een gedeelte van mijn punt is dat de islam helemaal niet zo vredelievend is als dat jullie willen doen voorkomen. Het citaat van net is ene uit enkele tientallen waarin het lot van de ongelovigen wordt toebedicht. Ik heb de Koran gelezen en deze pasages, alhoewel gepasted vanuit het engels ook terdege bestudeerd in het Nederlands en begrijp hun inhoud behoorlijk. Dit is niet iets eenmaligs wat er in de Koran staat en waar je overheen zou kunnen lezen. Het staat vol met richtlijnen hoe je een volk dient te onderwerpen, om oorlog te voeren, hoe je een ongelovige moet afpersen en doden... dit is geen vredelievend boek.

mnemo
14-03-04, 22:52
YUSUFALI: Those who reject faith and deny our signs will be companions of Hell-fire.
PICKTHAL: And they who disbelieve and deny Our revelations, such are rightful owners of hell.
SHAKIR: And (as for) those who disbelieve and reject our communications, these are the companions of the name.

mnemo
14-03-04, 22:54
Nee, dit is niet als men in oorlog is.. Dit zijn de richtlijnen hoe de oorlg te voeren tegen de ongelovigen en ze te onderwerpen ten einde ze af te persen en losgeld van ze te eisen. En alleen als ze de Islam accepteren mogen ze worden gespaard als ze de rest van hun leven belasting blijven betalen. Vertel me niet wat er staat.

Kid Capri
14-03-04, 22:55
Geplaatst door mark61
Ik denk niet dat ie bedoelt dat ie nu een lintje wil.

Ik dank u oprecht voor de verheldering van mijn standpunt. Het gaat mij er inderdaad om dat in het geval je geen kwaad doet je daar ook niet voor kan worden aangesproken.

K.

P.S. Nemo, wij zullen dan blijven verschillen van mening op dit punt. Ook ik heb de Koran gelezen en ben daarbij geen schokkende dingen tegengekomen. Zou het niet kunnen zijn dat het lezen (bijv.) met de beelden van 11 september in het achterhoofd een andere kijk kan geven op hetgeen dat je leest?

Kid Capri
14-03-04, 22:57
Geplaatst door mnemo
YUSUFALI: Those who reject faith and deny our signs will be companions of Hell-fire.
PICKTHAL: And they who disbelieve and deny Our revelations, such are rightful owners of hell.
SHAKIR: And (as for) those who disbelieve and reject our communications, these are the companions of the name.

Tijdens de expansie van het islamitisch rijk mochten niet-moslims hun geloof blijven belijden. Hoe verklaar je deze onrijmbaarheid? Immers, het begin van het islamitisch rijk zat het dichtst bij de meest pure interpretatie van de Koran.

K.

mnemo
14-03-04, 22:58
Nee, dat kan niet, ik heb deze teksten al gelezen voor 11-9. Ze waren mij allang bekend, er staat ook dat ik me deze vragen al 4 jaar stel.

Joesoef
14-03-04, 22:58
Theo, zorg er voor dat je in het volgende weekend wel genoeg xanax in huis hebt.

Goodnight
14-03-04, 23:00
Geplaatst door Kid Capri
Tijdens de expansie van het islamitisch rijk mochten niet-moslims hun geloof blijven belijden. Hoe verklaar je deze onrijmbaarheid? Immers, het begin van het islamitisch rijk zat het dichtst bij de meest pure interpretatie van de Koran.

K.

dat zijn allemaal verdraaingen, evenals het feit dat de moslims verbonden afsloten met niet moslims en elkaar beloofden te helpen.
Dat hebben we allemaal uit onze duimpjes gezogen.

Evenals het feit dat andere geloven eeuwen in islamitische landen konden bestaan met gebedshuizen en al dat zijn allemaal verzinselen.

mnemo
14-03-04, 23:00
Buiten dat, de lijst met tekst is erg lang, het zou ondoenlijk zijn om het hier neer te kwakken als stukje, maar het lijkt me haast onmogelijk dat je ernaast hebt gelezen. Of je leest misschien wel en je begreep gewoon geen ruk van wat er stand. Dat kan ik je niet kwalijk nemen want om het te begrijpen is een keer vluchtig lezen ook niet voldoende. taaie kost.

mark61
14-03-04, 23:01
Geplaatst door mnemo
Een gedeelte van mijn punt is dat de islam helemaal niet zo vredelievend is als dat jullie willen doen voorkomen. Het citaat van net is ene uit enkele tientallen waarin het lot van de ongelovigen wordt toebedicht. Ik heb de Koran gelezen en deze pasages, alhoewel gepasted vanuit het engels ook terdege bestudeerd in het Nederlands en begrijp hun inhoud behoorlijk. Dit is niet iets eenmaligs wat er in de Koran staat en waar je overheen zou kunnen lezen. Het staat vol met richtlijnen hoe je een volk dient te onderwerpen, om oorlog te voeren, hoe je een ongelovige moet afpersen en doden... dit is geen vredelievend boek.

Als je een cursus Koranexegese wil, zie het forum Islam en meer. Als je theologisch geïnteresseerd bent en het je gaat om de verhouding tussen alles wat er in een heilig boek staat en de alledaagse werkelijkheid, verdiep je dan eerst s in het christendom. Dichterbij huis en wellicht begrijpelijker voor je. Je kan dezelfde vragen formuleren.

Ik maak me meer zorgen over je verzwegen premisse, dat moslims hier en nu zich alleen door de Koran, en dan speciaal 'gewelddadige' passages in de Koran laten leiden, die letterlijk lezen en vervolgens staan te trappelen om onschuldige christenen aan het spit te rijgen. Geloof je het zelf?

Of de verzwegen premisse dat moslims heel anders zouden zijn dan jij of ik, en graag na werktijd uit moorden gaan. Hoe kom je op zulke vergezochte vragen? Dat maakt je al te kwader trouw.

Al de sweeping statements die je al eerder hebt laten vallen zijn zo tendentieus, algemeen en ongefundeerd dat niemand daarover een 'discussie' kan of wil aangaan.

mnemo
14-03-04, 23:03
YUSUFALI: From those, too, who call themselves Christians, We did take a covenant, but they forgot a good part of the message that was sent them: so we estranged them, with enmity and hatred between the one and the other, to the day of judgment. And soon will Allah show them what it is they have done.
PICKTHAL: And with those who say: "Lo! we are Christians," We made a covenant, but they forgot a part of that whereof they were admonished. Therefor We have stirred up enmity and hatred among them till the Day of Resurrection, when Allah will inform them of their handiwork.
SHAKIR: And with those who say, We are Christians, We made a covenant, but they neglected a portion of what they were reminded of, therefore We excited among them enmity and hatred to the day of resurrection; and Allah will inform them of what they did.

Orakel
14-03-04, 23:03
Geplaatst door theemuts
Wil de echte authentieke NobelPrizes opstaan?

She already did.

Finding Nemo:

Je stelt dat er in Nederland geen plaats is voor mensen die zich geen Nederlander willen voelen, maar blijft verzanden in juliie-hullie-termen.

Je wilt een dialoog aangaan door te openen met de opmerking dat het 5 voor 12 is en we 1 Moslim verwijderd zijn van een interculturele en interreligieuze apocalyps.

Je hebt het over religieuse sektes, de moslimgemeenschap die zich verzuimt te distantiëren, het aan banden leggen van de "moslimse cultuur", Nederlanders die de dienst uit maken in Nederland en meer van dat zelfingenomen gewauwel.

Zoek ff een spiegel grote vriend, want jouw gedachtengoed en dat van rechts Nederland vormt een grotere bedreiging voor Nederland dan de gemiddelde Moslim.

"Jullie" zijn druk doende de zwaar bevochten verworvenheden waar Nederland om geroemd wordt, te verkwanselen en hangen die vieze jas vervolgens bij een ander aan de kapstok.

Doe jezelf een lol en neem het advies van Van Aartsen ter harte en begin es je eigen normen en waarden, cultureel en moreel erfgoed te herdefiniëren en uit te dragen.

Zul je merken dat je in ene ook anders met Moslims zult omgaan.

mnemo
14-03-04, 23:05
Ik heb niets met Christelijke... Maar dan nog, die blazen zichzelf niet op enzo... geen voer om over te discussieren dus dat zetten we even in de ijskast todat de eerste Christelijke extremist zichzelf opblaast in een moskee, okay?

Goodnight
14-03-04, 23:06
Oh boy we krijgen nu allemaal koran citaten over ons heen.je zit dan op het verkeerde forum beste captain nemo.

We hebben hier ook een islam forum, daar kan je net zo veel en lang als je wil discussieren over de interpretatie van koranteksten tot je erbij neer valt.Dit is een nieuws van de dag forum.


ik kan niet geloven dat ik hier nog serieus aandacht aan besteed.

mark61
14-03-04, 23:06
Geplaatst door Joesoef
Theo, zorg er voor dat je in het volgende weekend wel genoeg xanax in huis hebt.

Bedoel je TvG? Die kan denk ik zelfs met xanax niet een kwartier met een boek op schoot zitten, laat staan 3.

mnemo
14-03-04, 23:11
Toch is het 5 voor 12 en zijn het weer die nederlanders die naar de stembus gaan. En ik betwijfel of er daarna geen gevolgen voor moslims aan vast zitten. Het troetelen is in ieder geval wel afgelopen daarna want we staan nog verder van elkaar af als voor Pimmetje. van mijn regering mag ik niet zeggen wat ik werkelijk denk, met jullie kan je nauwelijks nog in discussie gaan. Ik word beticht van zelf ingenomenheid, terwijl ik wel de discussie met jullie aanga.. Ik zie geen marokkanen op de nederlandse sites en als ze er al zijn schelden ze alleen maar. En dat is een feit. Buiten deze sites waar jullie samendrommen in een meute vertikken jullie de confontatie en discussie. En dan vinden jullie het gek dat er een gegeneraliseerd beeld ontstaat?

000NobelPrizes
14-03-04, 23:13
Geplaatst door mark61
Als je een cursus Koranexegese wil, zie het forum Islam en meer. Als je theologisch geïnteresseerd bent en het je gaat om de verhouding tussen alles wat er in een heilig boek staat en de alledaagse werkelijkheid, verdiep je dan eerst s in het christendom. Dichterbij huis en wellicht begrijpelijker voor je. Je kan dezelfde vragen formuleren.

Ik maak me meer zorgen over je verzwegen premisse, dat moslims hier en nu zich alleen door de Koran, en dan speciaal 'gewelddadige' passages in de Koran laten leiden, die letterlijk lezen en vervolgens staan te trappelen om onschuldige christenen aan het spit te rijgen. Geloof je het zelf?

Of de verzwegen premisse dat moslims heel anders zouden zijn dan jij of ik, en graag na werktijd uit moorden gaan. Hoe kom je op zulke vergezochte vragen? Dat maakt je al te kwader trouw.

Al de sweeping statements die je al eerder hebt laten vallen zijn zo tendentieus, algemeen en ongefundeerd dat niemand daarover een 'discussie' kan of wil aangaan.

Jesus man, zelfs ik ben nou al smashed.

Laat staan voor iemand die net de weg heeft geopend.

mnemo
14-03-04, 23:13
Ik citeerde de Koran omdat er werd gezegd dat er niets instond van die strekking. Dat vroeg om bewijs.

Joesoef
14-03-04, 23:15
Veel plezier nog allemaal met deze psychoot. Ik ga lekker slapen :zwaai:

mark61
14-03-04, 23:17
Geplaatst door mnemo
Toch is het 5 voor 12 en zijn het weer die nederlanders die naar de stembus gaan. En ik betwijfel of er daarna geen gevolgen voor moslims aan vast zitten.

Daar hoef je niet over te twijfelen. Geen partij die zich niet geroepen voelt wat stoere taal uit te slaan.


van mijn regering mag ik niet zeggen wat ik werkelijk denk,

Nah dan moet je het in dit verband wel erg bont maken.


met jullie kan je nauwelijks nog in discussie gaan.

Je houdt anders de meute al de hele avond bezig.


Buiten deze sites waar jullie samendrommen in een meute

Dit vind je wel taalgebruik dat uitnodigt tot een discussie?


En dan vinden jullie het gek dat er een gegeneraliseerd beeld ontstaat?

Gek, ik zou zeggen dat het gegeneraliseerd beeld vooraf gaat aan de zogenaamde 'discussie'.

000NobelPrizes
14-03-04, 23:17
Geplaatst door mnemo
Ik heb niets met Christelijke... Maar dan nog, die blazen zichzelf niet op enzo... geen voer om over te discussieren dus dat zetten we even in de ijskast todat de eerste Christelijke extremist zichzelf opblaast in een moskee, okay?

Nemo, er is iets dat je moet weten.

Als je zulke kledder-statements plaatst, kun je kleder statements verwachten.

Dat zijn polarisatie-teksten. Daar kun je tevreden mee zijn en uiteindelijk weggaan met je bevestigingen, of gewoon dimmen en blijven hangen.

mark61
14-03-04, 23:19
Geplaatst door 000NobelPrizes
Jesus man, zelfs ik ben nou al smashed.

Laat staan voor iemand die net de weg heeft geopend.

Poor darling. Istie niet zielig. Het heette hier toch Harde Confrontatie? En dan ben ik vanavond nog buitengewoon halfzacht ook. Ik ga gauw slapen. Nighty night.

eTrex
14-03-04, 23:22
Geplaatst door mnemo
Toch is het 5 voor 12 en zijn het weer die nederlanders die naar de stembus gaan. En ik betwijfel of er daarna geen gevolgen voor moslims aan vast zitten. Het troetelen is in ieder geval wel afgelopen daarna want we staan nog verder van elkaar af als voor Pimmetje. van mijn regering mag ik niet zeggen wat ik werkelijk denk, met jullie kan je nauwelijks nog in discussie gaan. Ik word beticht van zelf ingenomenheid, terwijl ik wel de discussie met jullie aanga.. Ik zie geen marokkanen op de nederlandse sites en als ze er al zijn schelden ze alleen maar. En dat is een feit. Buiten deze sites waar jullie samendrommen in een meute vertikken jullie de confontatie en discussie. En dan vinden jullie het gek dat er een gegeneraliseerd beeld ontstaat?

Beste mnemo,
Ik, maar echt niet ik alleen, sta helemaal achter jouw standpunt. In discussie gaan die ziekmakende moslims op dit forum heeft geen nut. Ik volg het forum hier al een heel lange tijd, maar post weinig omdat het toch geen effect heeft. Het is inderdaad 5 voor 12. Jammer voor de goed willenden.
(reageer maar niet want dit is mijn laatse bericht)

Goodnight
14-03-04, 23:25
Geplaatst door eTrex
Beste mnemo,
Ik, maar echt niet ik alleen, sta helemaal achter jouw standpunt. In discussie gaan die ziekmakende moslims op dit forum heeft geen nut. Ik volg het forum hier al een heel lange tijd, maar post weinig omdat het toch geen effect heeft. Het is inderdaad 5 voor 12. Jammer voor de goed willenden.
(reageer maar niet want dit is mijn laatse bericht)

zo doorzichtig.....

:zwaai:

mnemo
14-03-04, 23:27
Geplaatst door Orakel
She already did.

Finding Nemo:

Je stelt dat er in Nederland geen plaats is voor mensen die zich geen Nederlander willen voelen, maar blijft verzanden in juliie-hullie-termen.

Je wilt een dialoog aangaan door te openen met de opmerking dat het 5 voor 12 is en we 1 Moslim verwijderd zijn van een interculturele en interreligieuze apocalyps.

Je hebt het over religieuse sektes, de moslimgemeenschap die zich verzuimt te distantiëren, het aan banden leggen van de "moslimse cultuur", Nederlanders die de dienst uit maken in Nederland en meer van dat zelfingenomen gewauwel.

Zoek ff een spiegel grote vriend, want jouw gedachtengoed en dat van rechts Nederland vormt een grotere bedreiging voor Nederland dan de gemiddelde Moslim.

"Jullie" zijn druk doende de zwaar bevochten verworvenheden waar Nederland om geroemd wordt, te verkwanselen en hangen die vieze jas vervolgens bij een ander aan de kapstok.

Doe jezelf een lol en neem het advies van Van Aartsen ter harte en begin es je eigen normen en waarden, cultureel en moreel erfgoed te herdefiniëren en uit te dragen.

Zul je merken dat je in ene ook anders met Moslims zult omgaan.

Wou je de klok terug draaien dan? Denk je dat de bezwaren die ik uit tegen moslims zomaar zijn komen aanwaaien dan? Ik had/heb Marokkaanse vrienden. Nog twee om precies te zijn die trouwens geen van beide Islamiet zijn. Zij distantieren zich wel van de situatie, maar zijn dan ook grotendeels financieel afhankelijk van Nederlanders.

Vanaf de 2e klas lagere school heb ik marokaanse vrienden gehad en prima zonder enige keer na te denken over de zaken die nu ter discussie staan mee omgegaan. Maar zaken zijn radicaal veranderd... en ligt dat aan mij? Misschien wel, maar ik geloof zelf toch niet. Ik ken mezelf wel een beetje en trek me normaal niets aan wat mensen doen of hoe ze hun leven leiden. Ik hou zelf van de nodige privacy en repecteer die van een ander ook. Maar de verandering komt niet van mijn kant, de marokkaanse vrienden van vroeger zijn veranderd. Ze voelen zich ineens marokaan en gedragen zich heel anders. Zal ook wel tendeels door de gespannen voet zijn waarop we leven blijkbaar...

Je slaat jezelf op de borst met een van Aartsen, maar met de politiek heb ik niets te maken. Dit wordt ook niet op politiek niveau uitgevochten, dit zijn zaken die de bevoking naar voren gaat brengen en de regeiring zal hooguit daar een invulling aan gaan geven. De discussie voer je dus met mij want ik flikker dadelijk dat stembriefje weer in de bus en bepaal daarmee ook gedeeltelijk de ruimte die moslims krijgen hier in Nederland.

mark61
14-03-04, 23:29
Ah well, Good Night :fpetaf:

mnemo
14-03-04, 23:39
Geplaatst door 000NobelPrizes
Nemo, er is iets dat je moet weten.

Als je zulke kledder-statements plaatst, kun je kleder statements verwachten.

Dat zijn polarisatie-teksten. Daar kun je tevreden mee zijn en uiteindelijk weggaan met je bevestigingen, of gewoon dimmen en blijven hangen.

Polarisatie teksten mischien maar wel gewoon normale vragen die ik nog nooit door een moslim beantwoord heb gezien. Ach en hier ook vrees ik. Zelfs als ik naar dat theologische forum verhuis met de koran onder de arm zal ik geen antwoord krijgen op mijn vragen. Ze zullen me hooguit ervan gaan overtuigen dat ik een koran heb die door Bush is uitgegeven om het heilige schrift in twijfel te brengen. En inhoudelijke antwoorden? Ik heb wat marokkaanse meisjes gehoord die wouden laten zien dat ze hun schoevers cursus afgemaakt hadden en foutloos met 10 vingers moeilijke woorden konden typen. (die ze normaal door hun kantoorchef gedicteert krijgen) maar waar het aan inhoud ontbrak.

nl-x
14-03-04, 23:39
Nou is het bijna echt 5 voor 12 , gaat ie het ineens hebben over de klok terugdraaien :/

Orakel
14-03-04, 23:49
Geplaatst door mnemo
Wou je de klok terug draaien dan? Ik...ik....ik....ik...

Ben blij voor je en je 2 vrienden, maar ik had het over the big picture.
En wat is de meerwaarde van de vermelding van de sociaal-economische positie van je 2 Marokkaanse vrienden? Opdat jij er maar beter uitsteekt? Please, don't flatter yourself.


Je slaat jezelf op de borst met een van Aartsen, maar met de politiek heb ik niets te maken. Dit wordt ook niet op politiek niveau uitgevochten, dit zijn zaken die de bevoking naar voren gaat brengen en de regeiring zal hooguit daar een invulling aan gaan geven. De discussie voer je dus met mij want ik flikker dadelijk dat stembriefje weer in de bus en bepaal daarmee ook gedeeltelijk de ruimte die moslims krijgen hier in Nederland.

Ik sla mezelf nooit op de borst want ik steek me hand liever bij een ander in de boezem.
Van Aertsen vind ik een arrogante bal, die met jou en vele anderen spreekt over de morele superioriteit van het westen, de imcomptabiliteit van de Islam met dit superieure westen.
Mensen zullen zich pas dan onderdeel van het geheel voelen als het geheel hen het gevoel geeft onderdeel te zijn.
Wat is jouw rol in dat laatste?

mnemo
14-03-04, 23:59
Geplaatst door Orakel
Ben blij voor je en je 2 vrienden, maar ik had het over the big picture.
En wat is de meerwaarde van de vermelding van de sociaal-economische positie van je 2 Marokkaanse vrienden? Opdat jij er maar beter uitsteekt? Please, don't flatter yourself.



Ik sla mezelf nooit op de borst want ik steek me hand liever bij een ander in de boezem.
Van Aertsen vind ik een arrogante bal, die met jou en vele anderen spreekt over de morele superioriteit van het westen, de imcomptabiliteit van de Islam met dit superieure westen.
Mensen zullen zich pas dan onderdeel van het geheel voelen als het geheel hen het gevoel geeft onderdeel te zijn.
Wat is jouw rol in dat laatste?

Dat was ook niet zo relevant hoeveel vrienden ik wel of niet heb. Nog stel ik dat ik superieur ben aan een ander. Dat ben ik zeker niet. Ik stel dat als we op deze voet doorgaan de westerse cultuur en de moslim cultuur niet meer op deze voet naast elkaar in een land kunnen leven. Dat is een constatering die vrij reeel is gezien de publieke opinie over moslims vandaag de dag. Mocht deze situatie nog verder verslechteren of een aanslag op Nederlandse bodem plaatsvinden waarbij ook Marokkanen betrokken zijn dan vrees ik voor de gevolgen. En je mag daar gerust grappig of ontkennend over doen maar dan zou ik je toch eens willen adviseren kennis te nemen op wat Nederlandse logs in plaats van Marokkaanse. Daarbij zal je misschien opvallen dat ik nog lief ben in vergelijking met andere verwensingen aan jullie adres. Marokaan zijn wordt niet de bom in 2004, dat kan ik alvast voorspellen.

RinC
15-03-04, 00:06
Nemo, je hebt gelijk. Ik mag die Marokkanen en moslims ook niet.

Hakken die couscousvreters..Tjakkaaaaaaa :ninja2:

-Y-

Al3arbi
15-03-04, 00:10
Geplaatst door RinCoonie
Nemo, je hebt gelijk. Ik mag die Marokkanen en moslims ook niet.

Hakken die couscousvreters..Tjakkaaaaaaa :ninja2:

-Y-


Het is mnemo als in Mnemonic. Johny Mnemonic. Al-Qaeda heeft `m gestuurd met `n bericht wat hij aan het verspreiden is, in de hoop meer verdeeldheid te zaaien. Wellicht dat het `n Al-Qaedaatje in kaaskleren is. Gewoon ff wachten tot bericht uitgewerkt is en selfdestruct sequence in gang is gezet. Dan terugredeneren en voila er staat sj €92 miljoen dollar op je rekening. En dat allemaal omdat hij na het wegrennen van de Jury `n duik heeft genomen in de mystieke rivier 'MarocNL'.

vlegeltje
15-03-04, 00:13
Geplaatst door mnemo
niet heb. Nog stel ik dat ik superieur ben

het is noch met "ch"

mnemo
15-03-04, 00:13
Dat klopt, het is idd afgekort van mnemonic.

mnemo
15-03-04, 00:14
Dank je voor de attente correctie van mijn spelling. Ik ben ook nog niet suf getypt, vandaar. Lief van je.

mnemo
15-03-04, 00:15
Maar als je toch bezig bent, ik heb nog 65 berichten staan vol met fouten. Leef je uit zou ik zeggen.

mnemo
15-03-04, 00:16
Schroevers? als ik vragen mag...

Orakel
15-03-04, 00:21
Geplaatst door mnemo
Dat was ook niet zo relevant hoeveel vrienden ik wel of niet heb. Nog stel ik dat ik superieur ben aan een ander. Dat ben ik zeker niet. Ik stel dat als we op deze voet doorgaan de westerse cultuur en de moslim cultuur niet meer op deze voet naast elkaar in een land kunnen leven. Dat is een constatering die vrij reeel is gezien de publieke opinie over moslims vandaag de dag. Mocht deze situatie nog verder verslechteren of een aanslag op Nederlandse bodem plaatsvinden waarbij ook Marokkanen betrokken zijn dan vrees ik voor de gevolgen. En je mag daar gerust grappig of ontkennend over doen maar dan zou ik je toch eens willen adviseren kennis te nemen op wat Nederlandse logs in plaats van Marokkaanse. Daarbij zal je misschien opvallen dat ik nog lief ben in vergelijking met andere verwensingen aan jullie adres. Marokaan zijn wordt niet de bom in 2004, dat kan ik alvast voorspellen.

Djeezzz, nog zo'n grootmeester in het bukken. Da's al de 2e vraag die je negeert.

En jouw "constatering" is ten dele wat je zelf invult. Sterker nog, wt jezelf creeërt, tezamen met een deel van het politie establishement, broodschrijvers als Epherminko en Cliteuris en dorpsgekken als Theo van Gogh en die loonslavin van 'm.
Schei es uit de mystieke melodramaticus uit te hangen en leg es wat zelfreflectie aan de dag, gelijk het deel wat je van Moslims verwacht.

Is het niet zo dat jullie iets te lang met het vergrootglas hebben rondgelopen de afgelopen jaren? Begonnen na de periode van 8 jaar Paars waarin we ons volvraten tijdens onze 3e vakantie dat jaar en op de terugweg niet wisten naar welke van de 2 doorzonwoningen we moesten?

Ik ben ook gek ook, ik ga mooi in me nest liggen rotten. Ik wens je een ongelofeloos onrustige nacht toe, want ik gok dat je dat wel fijn vindt gezien de doemscenarios die jezelf schetst en waar je vervolgens anderen voor verantwoordelijk maakt.
Doe je vrienden de groeten van me?

Orakel
15-03-04, 00:24
Geplaatst door mnemo
Schroevers? als ik vragen mag...

Schoevers. SchRoevers ke'je bij de Gamma halen.
En ut is niet implementeren, maar impliceren.

www.vandale.nl
Maar ik zou eerst wat aan de inhoud doen en dan pas aan de vorm.

mnemo
15-03-04, 00:35
Sorry, ik ben moe en ga ook slapen. Sommige vragen ben ik niet aan toe gekomen omdat ik er de tijd niet voor had. Mijn eigen rol in het geheel die ik mezelf toedicht? weet niet, de discussie eens aangaan leek me al een begin, het werd ook wel eens tijd misschien. Daarna? Het hangt er vanaf, de eesrte stap zal ik niet gaan zetten en zal toch afwachten wat er van jullie kant nu eens duidelijk ondernomen wordt. Net zoals jullie kies ik in mijn eigen belang en mijn belang zal altijd Nederlands zijn. Ik ben niet er op uit om marokanen het land uit te krijgen. Van mij mogen jullie hier in principe net zo lief wonen als ikzelf en andere culturen. Maar dat de situatie zoals die nu is daarbij een debet is mag voor jullie misschien nog enige twijfel leiden, maar dat zal later wel tot besef komen. Nederland is nederland en geen Marokko en er zijn grenzen aan hoever jullie je eigen cultuur hier door kunnen voeren. Het ging lang best goed, maar als je het mij vraagt zijn er al lang grenzen overschreden waar tegen iets ondernomen had moeten worden. Jullie geloven dat wij ons aan jullie moeten aanpassen maar dat is niet zo. Dat weten jullie zelf ook wel als je enigszins logisch nadenkt. Dus doe maar eens een beetje normaal weer en als je zo graag je Islamitische denkbeelden hier in dit land erdoor wilt drukken wens ik je allemaal succes. Het zal net zo jammerlijk mislukken als die armzalige AEL. Zelfs het meest verslinterde extreem rechtse clubje haalt nog meer stemmen de komende verkiezingen dus qua inbreng zullen jullie aan de genade van de enkele linkse nederlander zijn overgeleverd die het nog enigszins voor jullie durft op te nemen. En die nemen ras in aantal af. Welterusten ...

Pytaghoras
15-03-04, 00:43
Geplaatst door mnemo
Als het niet lukt om een aanslag te voorkomen dat denk ik zelf dat het een utopisch denken is om te blijven geloven dat de westerse en moslim cultuur naast elkaar zullen kunnen blijven bestaan. Dat klinkt heel erg hard, maar een beetje afhankelijk van de omvang van de aanslag vrees ik toch dat zelfs de meest linkse Nederlander pardoes van zijn geloof zal vallen. Misschien valt het ook wel mee en waait het over, nederlanders maken zich maar eventjes boos over het algemeen genomen, dus iets zinnigs valt er moeilijk over te zeggen. Een ding is echter zeker, of jullie het nu goedkeuren of niet, Al Qaida krijgt zijn zin en zal een groot gedeelte van de Moslim gemeenschap in een zinloze oorlog storten. Als er een westers land ter wereld is wat misschien nog weerstand weet te bieden aan facisme zal het Nederland zijn. We zouden beter moeten weten, maar de natuur van de mens leert ons helaas anders.

Is het voor je ook mogelijk geweest om een oorlog te voorkomen van westerse landen (Amerika, Spanje, England, Nederland enz..) tegen "Islamitische" landen zoals Afghanistan en Irak? Het gaat hier om een heel klein groep die de aanslagen plegen. Niemand kent ze. Zelfs de ouders weten niets van dat een van hun kinderen van plan is om een aanslag te plegen.

Dat is wat het juist gevaarlijk maakt aan terrorisme. Het doel van Al Qaida is mensen (westerlingen en moslims) tegen elkaar op te zetten.

Syphax
15-03-04, 00:43
Geplaatst door Blade20
Doe maar geen moeite mnemo. De reden waarom de Marokkaanse gemeenschap geen discussie wil aangaan is omdat ze neerkijken op het westen. Ze zien ons veelal als een corrupte en vunzige cultuur.

Ook nu, nu er iemand met klare intenties en open een confrontatie aanbied, op hun iegen virtuele grondgebied weigeren ze een open discussie aan te gaan.

Ik vraag mij af in hoeverre ze een aanslag tegen het westen werkelijk afkeuren, want ik krijg het idee dat het net als bij de Nederlandse politikers gewoon niets meer als politieke correctheid is.

Inmiddels zijn zowel Italie alsook Oostenrijk steeds facistischer aan het worden, ook Frankrijk is het inmiddels zat om tegen een muur te praten. Verder vindt ik de acties die bij die Moskee in Madrid zijn gebeurd een voorteken van wat er in heel Europa staat te gebeuren.

Het is gewoon wachten op de eerste aanslag in Nederland. Daarna is er niet veel fantasie voor nodig voor wat er gaat gebeuren, want de geschiedenis kan zich weldegelijk weerspiegelen in het heden.

Blade, je bent heel gefrustreerd aan het reageren.
Ik ken niemand die niet vol afgrijzen is bij zulke aanslagen als in Madrid.
Niemand is veilig voor zulke terroristen!!
Ik kan zelfs begrijpen waarom sommigen niet kunnen begrijpen waarom bepaalde Moslims niet ook de straat op gaan om te demonstreren tegen zulke weerzinwekkende moordenaars. Ik heb me zelf ook weleens afgevraagd waarom men niet ook de straat opgaat om te demonstreren tegen de moordaanslagen op onschuldige burgers in Algerije. Dit echter ben ik achtergekomen betekent niet dat het niet niet leeft binnen de moslimgemeenschap. Volgens mij is er angst dat buitenstaanders het kunnen opvatten als bevestiging....Islam is dus wel zo slecht. Die angst is ook niet geheel ongegrond.

Vrouwe nobelprizes....van mij krijg je er 1 voor je bijdrage aan deze discussie. :verliefd:

mnemo
15-03-04, 00:46
Geplaatst door Pytaghoras
Is het voor je ook mogelijk geweest om een oorlog te voorkomen van westerse landen (Amerika, Spanje, England, Nederland enz..) tegen "Islamitische" landen zoals Afghanistan en Irak? Het gaat hier om een heel klein groep die de aanslagen plegen. Niemand kent ze. Zelfs de ouders weten niets van dat een van hun kinderen van plan is om een aanslag te plegen.

Dat is wat het juist gevaarlijk maakt aan terrorisme. Het doel van Al Qaida is mensen (westerlingen en moslims) tegen elkaar op te zetten.

Nee, dat was niet mogelijk geweest. Al hadden we met een miljoen mensen op de dam gaan staan en dan was daar oorlog gekomen. En dan nog... Landen zoals Afganistan en Irak vind jij dus okay? Zo'n regime dat kan dus wel...

Pytaghoras
15-03-04, 00:53
Geplaatst door mnemo
Nee, dat was niet mogelijk geweest. Al hadden we met een miljoen mensen op de dam gaan staan en dan was daar oorlog gekomen. En dan nog... Landen zoals Afganistan en Irak vind jij dus okay? Zo'n regime dat kan dus wel...

Wij als moslims kunnen die terroristen ook niet tegenhouden, want wij weten niet wie het zijn.
Ik vind die landen zoals Irak en Afganistan niet okay, maar wat ik ook niet okay vind, is dat dezelfde mensen die zo'n regime jaren lang in stand heeft gehouden, de oorlog voeren tegen zo'n regime, zodat ze hun belangen nog beter kunnen veiligstellen.

Probeer jezelf af te vragen waarom zulke terroristen zijn ontstaan.

mnemo
15-03-04, 01:07
Ik vraag me die dingen ook af. ook vraag ik me af waarom er overal waar Islam voet aan de grond krijgt de wereld overspoeld wordt door terreur en geweld. Dat vraag ik me toch nog steeds het meeste af, zeker na de afgelopen periode. En nee, het is geen toeval meer... Indonesie, Tunesie, Turkye, Irak, Iran, Europa... Overal waar Islam heerst, heerst terreur. Jullie aanspreken op jullie denkbeelden is taboe. Maar onthoud een ding.. Jullie vredelievende godsdienst is de eingste godsdienst die een beloning in het vooruitzicht stelt als er wordt gemoord om alla's naam te verspreiden. De discussie werd knap ontweken en verplaatst naar andere loze en minder onthullende zaken over de Islam. Mijn mening is niet verranderd in ieder geval na vanavond. Alle respect voor jullie, maar de islam is niet mijn vriend... Ik wil een marokaan best los zien van de islam, maar de islam is een bedreiging voor de nederlandse samenleving en daarvan blijf ik overtuigd. Jullie zijn helaas geindoctrineerd vanaf geboorte met deze waanbeelden. En tot slot.. God bestaat niet.

Syphax
15-03-04, 01:26
Geplaatst door mnemo
Ik vraag me die dingen ook af. ook vraag ik me af waarom er overal waar Islam voet aan de grond krijgt de wereld overspoeld wordt door terreur en geweld. Dat vraag ik me toch nog steeds het meeste af, zeker na de afgelopen periode. En nee, het is geen toeval meer... Indonesie, Tunesie, Turkye, Irak, Iran, Europa... Overal waar Islam heerst, heerst terreur. Jullie aanspreken op jullie denkbeelden is taboe. Maar onthoud een ding.. Jullie vredelievende godsdienst is de eingste godsdienst die een beloning in het vooruitzicht stelt als er wordt gemoord om alla's naam te verspreiden. De discussie werd knap ontweken en verplaatst naar andere loze en minder onthullende zaken over de Islam. Mijn mening is niet verranderd in ieder geval na vanavond. Alle respect voor jullie, maar de islam is niet mijn vriend... Ik wil een marokaan best los zien van de islam, maar de islam is een bedreiging voor de nederlandse samenleving en daarvan blijf ik overtuigd. Jullie zijn helaas geindoctrineerd vanaf geboorte met deze waanbeelden. En tot slot.. God bestaat niet.

Heel selectief hoor.
IRA zegt dat je wat? ETA zegt dat je wat?
Zowat heel de wereld is in een soort oorlog verwikkeld om het 1 of ander....
Dat jij gelooft dat god niet bestaat is jouw overtuiging, wat niemand schaadt.
Zelfreflectie, relativeren en empathie is toch best moeilijk.

Pytaghoras
15-03-04, 01:29
Geplaatst door mnemo
Ik vraag me die dingen ook af. ook vraag ik me af waarom er overal waar Islam voet aan de grond krijgt de wereld overspoeld wordt door terreur en geweld. Dat vraag ik me toch nog steeds het meeste af, zeker na de afgelopen periode. En nee, het is geen toeval meer... Indonesie, Tunesie, Turkye, Irak, Iran, Europa... Overal waar Islam heerst, heerst terreur. Jullie aanspreken op jullie denkbeelden is taboe. Maar onthoud een ding.. Jullie vredelievende godsdienst is de eingste godsdienst die een beloning in het vooruitzicht stelt als er wordt gemoord om alla's naam te verspreiden. De discussie werd knap ontweken en verplaatst naar andere loze en minder onthullende zaken over de Islam. Mijn mening is niet verranderd in ieder geval na vanavond. Alle respect voor jullie, maar de islam is niet mijn vriend... Ik wil een marokaan best los zien van de islam, maar de islam is een bedreiging voor de nederlandse samenleving en daarvan blijf ik overtuigd. Jullie zijn helaas geindoctrineerd vanaf geboorte met deze waanbeelden. En tot slot.. God bestaat niet.

Dan heb je het zeker verkeerd begrepen vriend. De terroristen moorden niet om Allah's naam te verspreiden. Volg je de situatie of niet? Al-Qaida ziet de aanslagen als antwoord op de westerse agressie tegen "Islamitische" landen. Ik heb nooit een mededeling van een Al-Qaida gehoord waarin staat dat ze de naam van Allah willen verspreiden door de aanslagen die ze gepleegd heeft.

Al-Qaida is een terroristische organisatie die wraak wilt nemen op Amerikkaanse en westerse terreur. Al-Qaida is opgericht door een man die samen heeft gewerkt met Amerika. OBL is zelf opgeleid door de Amerikkanen tijdens de oorlog tegen Soviet Unie.