PDA

Bekijk Volledige Versie : Dittrich (D66): allochtonen zijn kop van jut, AIVD heeft gelijk !



Zwarte Schaap
15-03-04, 08:44
Dittrich (D66): allochtonen zijn kop van jut

van onze redactie politiek

DEN HAAG - D66-leider Dittrich hekelt de harde toon in het debat over de integratie van allochtonen. ,,Denkbeelden en taalgebruik vliegen steeds vaker gierend uit de bocht. Vooral als het om allochtonen gaat'', verklaarde Dittrich zaterdag op het partijcongres in Den Haag.

De kritiek van de liberale leider was ook een verwijt aan coalitiepartners CDA en VVD. Gelijk na het uitkomen van het rapport van de parlementaire onderzoekscommissie-Blok hadden deze fracties grote kritiek op de conclusies. ,,De boodschap uit het rapport kwam hen niet uit. De integratie moest en zou mislukt zijn. Aan die conclusie mocht het rapport niets veranderen'', verweet hij CDA en VVD.

Volgens Dittrich gaat het politieke debat te veel over meningen en te weinig over feiten. ,,Je wordt haast verketterd als je iets positiefs zegt over allochtonen.'' In de ogen van de D66-leider lijken 'allochtonen de kop van jut te zijn geworden'. ,,Daar moeten we vanaf.''

Dittrich is het eens met minister Verdonk (Vreemdelingenbeleid en Integratie) dat de tijd is aangebroken dat Afghaanse asielzoekers terugkunnen. ,,Nu een deel van het land rond Kaboel weer veilig is, wordt het tijd om een behoedzame en gefaseerde terugkeer van Afghaanse asielzoekers te stimuleren.''

Het debat over de toekomst van de Waddenzee verkeert in een impasse, meende de D66-leider. Milieubeweging, kokkelvissers, defensie, Gasunie en politiek houden elkaar in de houtgreep. Dittrich verwacht weer de bekende 'pavlov-reacties' als binnenkort het rapport van de commissie-Meijer op tafel ligt dat alle problemen in kaart zal brengen. D66 is tegen het boren naar gas in de Waddenzee, ook tegen schuin boren vanaf de wal. Wel zei Dittrich zaterdag tot zijn partijgangers over de eventuele uitkomsten van de commissie-Meijer en de reactie van D66 daarop: ,,Laten we dat nu eens anders aanpakken en de feiten laten spreken. Om dan tot een afgewogen oordeel te komen.''

Op het congres werd bekendgemaakt dat D66 en de VVD voor de Europese verkiezing in juni een lijstverbinding aangaan. De partijen werken al samen in het Europese parlement.

Bron: Trouw 15/03/04

Tomas
15-03-04, 09:30
Ik ruik een samenzwering tussen allochtonen en homo's.

samira21__
15-03-04, 10:36
Geplaatst door Tomas
Ik ruik een samenzwering tussen allochtonen en homo's.

:D

TonH
15-03-04, 10:52
Geplaatst door Tomas
Ik ruik een samenzwering tussen allochtonen en homo's.

Tip: was je bovenlip eens... :moe:

Tomas
15-03-04, 10:55
Geplaatst door TonH
Tip: was je bovenlip eens... :moe:

Die is bijna net zo oud als jou. :moe:

TonH
15-03-04, 13:05
Geplaatst door Tomas
Die is bijna net zo oud als jou. :moe:

Alleen gebruik ik af en toe water en zeep... http://www.smilieportal.de/img/haushalt/1/009.gif