PDA

Bekijk Volledige Versie : aanslagen Madrid



janson
15-03-04, 11:20
Drie Marokkanen opgepakt op verdenking betrokkenheid aanslagen Madrid vierde Marokkaan is voortvluchtig.

Als je dit zo hoort en ziet op tv dan komt er bij de meeste Marokkanen in NL al snel een gevoel van angst of medeplichtigheids gevoel ,angst om er opaangeken te worden door de Nederlanders.

Sommige denken al dat ze a.s zomer niet via Spanje kunnen reizen.
Sommige Marokkanen in SPanje denken al aan reemigratie.

Ik vraag me af hoe het komt dat wij snel geneigd zijn om ons zo optestellen na een slechte daad van een of andere idioot terwijl we weten dat we zelf goede burgers zijn.

Webdisaster
15-03-04, 11:57
Geplaatst door janson

Ik vraag me af hoe het komt dat wij snel geneigd zijn om ons zo optestellen na een slechte daad van een of andere idioot terwijl we weten dat we zelf goede burgers zijn.

Excactly, waarom zouden wij ons er druk om maken? Ik voel me niet medeplichtig omdat een aantal marokkanen misschien iets te maken kunnen hebben met de gruwelijke aanslagen in Spanje. Als mens voelt toch ook niemand zich medeplichtig dat zulke wezens zoiets kunnen doen? Waarom als marokkaan wel dan? :maroc:

messenger
15-03-04, 14:03
eeeeeeey ik haat die mensen die het op marokaanen afreageren ofnie :fuckit2: :fuckit2: :fuckit2: :fuckit2: :fuckit2:

Webdisaster
16-03-04, 11:57
Geplaatst door messenger
eeeeeeey ik haat die mensen die het op marokaanen afreageren ofnie :fuckit2: :fuckit2: :fuckit2: :fuckit2: :fuckit2:

:zegniets:

Dx_
16-03-04, 12:20
Ik vraag me af hoe het komt dat wij snel geneigd zijn om ons zo optestellen na een slechte daad van een of andere idioot terwijl we weten dat we zelf goede burgers zijn.

Goeie vraag.

Ik denk dat dit niet meer is dan een gezonde uiting van een emotie/gevoel:
We voelen ons verantwoordelijk voor iets (in dit geval een aanslag) wat iemand doet in naam van datgene wat ons verbindt, namelijk de islam. We geven uiting aan dat gevoel door ons ervan te distansieren, net zoals een westerling de straat opgaat als hij vindt dat zijn regering niet mee moet doen aan een oorlog waar veel onschuldigen in zullen vallen. Of een israelier die de daden van zijn regering en medeburgers tegen palastijnen afkeurt.

Het probleem is hier alleen dat een kleine groep in de westerse samenleving waarin wij leven deze en soortgelijke situaties aangrijpen om anti-islamisme en moslimhaat te verspreiden en deze haatgevoelens te rechtvaardigen. Het gevolg is dat mensen die er niks mee te maken hebben angstgevoelens krijgen. Heel logisch. En iemand met angstgevoelens heeft de neiging zaken niet meer in de juiste proportie te zien.

Dx_
16-03-04, 12:20
Ik vraag me af hoe het komt dat wij snel geneigd zijn om ons zo optestellen na een slechte daad van een of andere idioot terwijl we weten dat we zelf goede burgers zijn.

Goeie vraag.

Ik denk dat dit niet meer is dan een gezonde uiting van een emotie/gevoel:
We voelen ons verantwoordelijk voor iets (in dit geval een aanslag) wat iemand doet in naam van datgene wat ons verbindt, namelijk de islam. We geven uiting aan dat gevoel door ons ervan te distansieren, net zoals een westerling de straat opgaat als hij vindt dat zijn regering niet mee moet doen aan een oorlog waar veel onschuldigen in zullen vallen. Of een israelier die de daden van zijn regering en medeburgers tegen palastijnen afkeurt.

Het probleem is hier alleen dat een kleine groep in de westerse samenleving waarin wij leven deze en soortgelijke situaties aangrijpen om anti-islamisme en moslimhaat te verspreiden en deze haatgevoelens te rechtvaardigen. Het gevolg is dat mensen die er niks mee te maken hebben angstgevoelens krijgen. Heel logisch. En iemand met angstgevoelens heeft de neiging zaken niet meer in de juiste proporties te zien.

Webdisaster
18-03-04, 08:44
Geplaatst door Dx_
Goeie vraag.

Ik denk dat dit niet meer is dan een gezonde uiting van een emotie/gevoel:
We voelen ons verantwoordelijk voor iets (in dit geval een aanslag) wat iemand doet in naam van datgene wat ons verbindt, namelijk de islam. We geven uiting aan dat gevoel door ons ervan te distansieren, net zoals een westerling de straat opgaat als hij vindt dat zijn regering niet mee moet doen aan een oorlog waar veel onschuldigen in zullen vallen. Of een israelier die de daden van zijn regering en medeburgers tegen palastijnen afkeurt.

Het probleem is hier alleen dat een kleine groep in de westerse samenleving waarin wij leven deze en soortgelijke situaties aangrijpen om anti-islamisme en moslimhaat te verspreiden en deze haatgevoelens te rechtvaardigen. Het gevolg is dat mensen die er niks mee te maken hebben angstgevoelens krijgen. Heel logisch. En iemand met angstgevoelens heeft de neiging zaken niet meer in de juiste proporties te zien.

Juist! Kon et niet beter zeggen. :lole: :lole: