PDA

Bekijk Volledige Versie : Grens met Marokko sluiten?



thijs
15-03-04, 14:56
Nu duidelijk is dat een aantal van de arrestanten in Spanje Marokkaans is, gaan in de Europese media nog al wat stemmen op dat de grens tussen Marokko en Europa dicht zou moeten gaan om zodoende de infiltratie van terroristen tegen te gaan. Wat vinden jullie daarvan?

Al3arbi
15-03-04, 15:00
Geplaatst door thijs
Nu duidelijk is dat een aantal van de arrestanten in Spanje Marokkaans is, gaan in de Europese media nog al wat stemmen op dat de grens tussen Marokko en Europa dicht zou moeten gaan om zodoende de infiltratie van terroristen tegen te gaan. Wat vinden jullie daarvan?


Ik vind dat we een grote muur om onze Europeze buitengrenzen moeten bouwen. Niemand erin.

barfly
15-03-04, 15:00
Lijkt me nogal onnozel, als die Marokkanen nu gewoon in Spanje woonden? Gaan we dan alle Marokkanen in Europa deporteren, ehm, een uitreisvisum opdringen?

lennart
15-03-04, 15:04
Niet de grenzen sluiten.. De landen bezetten is de oplossing:

US sends special forces into north Africa
Pentagon fears growth of terrorist haven
Giles Tremlett
Monday March 15, 2004
The Guardian

US special forces troops have arrived in several north African countries over recent months amid Pentagon warnings that the region runs the risk of becoming an al-Qaida recruiting ground and a possible back door into Europe.
(...)
http://www.guardian.co.uk/alqaida/story/0,12469,1169511,00.html

Goodnight
15-03-04, 15:04
Geplaatst door barfly
Lijkt me nogal onnozel, als die Marokkanen nu gewoon in Spanje woonden? Gaan we dan alle Marokkanen in Europa deporteren, ehm, een uitreisvisum opdringen?

nee ze moeten om iedere marokkaan een muurtje bouwen.

barfly
15-03-04, 15:08
Geplaatst door Goodnight
nee ze moeten om iedere marokkaan een muurtje bouwen.

Ja ja, nog meer bouwfraude zeker :rolleyes:

jaja
15-03-04, 15:10
Geplaatst door thijs
Nu duidelijk is dat een aantal van de arrestanten in Spanje Marokkaans is, gaan in de Europese media nog al wat stemmen op dat de grens tussen Marokko en Europa dicht zou moeten gaan om zodoende de infiltratie van terroristen tegen te gaan. Wat vinden jullie daarvan? ... "nogal wat .." is vaag .. volgens mij is dat zeker niet de hoofdstroming ..(understatement).
De grens tussen Marokko en Spanje is al een van de zwaarst bewaakte grenzen van Europa (inclusief muur!!)
Het feit dat er nu Marokkanen (ik ga voor het gemak er vanuit dat ze het gedaan hebben) betrokken zijn bij deze afschuwlijke aanslag, is geen reden tot idiote reacties. De verhouding tussen actie en reactie moet wel een beetje in acht gehouden worden. En met het weren van alle marokkanen is dat duidelijk niet het geval ... voor het geval iemand dat nog niet door had .... :rolleyes:

Aanpakken van radicalen etc. geen probleem, maar wel even met beide benen op de grond blijven staan aub.

nl-x
15-03-04, 15:11
Geplaatst door barfly
Lijkt me nogal onnozel, als die Marokkanen nu gewoon in Spanje woonden? Gaan we dan alle Marokkanen in Europa deporteren, ehm, een uitreisvisum opdringen?

Een van de drie Marokkanen was geboren in Spanje.

En sterker nog, er was iets met de telefoons dat hen aan de aanslag linkte. Waarschijnlijk was een van hen de eigenaar van de SIMkaart ofzo :/

mark61
15-03-04, 15:11
Geplaatst door Al3arbi
Ik vind dat we een grote muur om onze Europeze buitengrenzen moeten bouwen. Niemand erin.

Héhé, een hek wordt het, een veiligheidshek.

Al3arbi
15-03-04, 15:13
Geplaatst door mark61
Héhé, een hek wordt het, een veiligheidshek.


Mag dat hekkie dan wel onder stroom?

layaal
15-03-04, 15:25
ik vind de aanslagen in Madrid egt een schande voor de moslims al zit al Qijda er achter.ik snap niet wat die osama bin laden wel niet denkt, zomaar mensen vermoorden.dat is haram dat staat heel duidelijk in de Quran.WIE WEET IS NEDERLAND NUMMER 2 OP DE LIJST.

mark61
15-03-04, 15:38
Geplaatst door Al3arbi
Mag dat hekkie dan wel onder stroom?

Da komt vanzelf wel as ze m aansluiten op dat israhelische hekje.

ehh...komt ie dan om Turkije heen of er voorlangs?

theemuts
15-03-04, 15:47
Niet de grenzen sluiten.. De landen bezetten is de oplossing:

Lennart, jij zegt het. :cool:

Al3arbi
15-03-04, 15:48
Geplaatst door mark61
Da komt vanzelf wel as ze m aansluiten op dat israhelische hekje.

ehh...komt ie dan om Turkije heen of er voorlangs?

Om Turkije komt `n electrisch hekkie. Kan open en dicht enzo. Zolang die Turken zich maar gedragen.

taouanza
15-03-04, 15:56
Geplaatst door theemuts
Lennart, jij zegt het. :cool:

Is dat ook iets waar mensen naar verlangen?

theemuts
15-03-04, 15:58
Zou je dat raar vinden?

barfly
15-03-04, 16:03
Geplaatst door nl-x
Een van de drie Marokkanen was geboren in Spanje.

En sterker nog, er was iets met de telefoons dat hen aan de aanslag linkte. Waarschijnlijk was een van hen de eigenaar van de SIMkaart ofzo :/

Moraal van 't verhaal: Pas op dat je foon niet wordt gejat!

Asma2
15-03-04, 16:11
Uhmmmmm......het zijn nog geen SCHULDIGE alleen maar verdachten....er gaat zoveel de wereld in en de helft is altijd ONWAAR. Elmohiem...na mijn idee is er al een grens tussen Marokko en Spanje..er zijn zelfs twee grenzen 1) De straat van gibraltar 2) De Douane van Spanje en Marokko!!
Ik vind wel dat we ZULKE KOET Marokkanen die ZICH moslims noemen de doodstraf kunnen en moeten opleggen. Maar ach....wie zijn wij?? Alleen AllaH swt heeft de taak om iemand te straffen!!

Ik ben wel van mening dat de Spanjaarden.....wanneer uit onderzoek blijkt dat de 2 Marokkanen en de derde persoon die van Marokkaanse komaf is iets te maken hebben met de aanslag dat haat jegens Moslims en Marokkanen in Spanje en elders op de wereld zal toenemen!!

Uit verschillende hoeken.....ik weet niet of deze betrouwdbaar zijn heb ik kunnen vernemen dat de Verdachte Mohamed Charoui uit Tanger familie heeft in Eindhoven!!!

mark61
15-03-04, 16:11
Geplaatst door Al3arbi
Om Turkije komt `n electrisch hekkie. Kan open en dicht enzo. Zolang die Turken zich maar gedragen.

Ow, zo eentje met iriscopische dna-controle? Scannen ze dan ook hele bussen tegelijk?

nawal0123
15-03-04, 16:35
Ik snaook niet wat ze verlangen met die aanslagen waarom bombarderen ze niet in israël, of is het daar al gewoon.
Neen, ze moeten opvallen, de onschuldige mensen onder de grond steken, wie zijn zij om te beoordelen wie er mag sterven of blijven leven, GOD?????
Als ze iets duidelijk willen maken doe het op een ander manier niet die kant op..

dodi_vega
15-03-04, 18:05
Geplaatst door Asma2


Uit verschillende hoeken.....ik weet niet of deze betrouwdbaar zijn heb ik kunnen vernemen dat de Verdachte Mohamed Charoui uit Tanger familie heeft in Eindhoven!!!


Eindhoven The Gexttttteee.. Ya.. !!! :fuckit:


Uhh maarre.. wat (3) marokkaantjes voor elkaar krijgen zeg.. :maroc: